abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50318574
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En het CDH spreekt zich nu vol uit tegen gelijk welke staatshervorming. Dat worden nog héél lange onderhandelingen ...
Als staatshervorming niet mogelijk is, dan is er nog altijd...

Hadden we maar zoveel lef.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:14:57 #252
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50318640
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:10 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

[afbeelding]

Alleen is dat niet praktisch mogelijk dus.

Maar ik denk dat ze nu héél nerveus zijn bij het N-VA eigenlijk. Als ze straks niet genoeg binnenhalen bij de staatshervorming zie ik zelfs nog meerdere van hun parlementariërs gewoon overlopen naar Dedecker.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50318759
Het Vlaams Belang is tot aan de verkiezingen van vandaag volledig door de VRT geboycot en niet uitgenodigd voor de lijsttrekkersdebatten.
Nu het Vlaams Belang één zetel heeft verloren mogen ze ineens wél aan het debat meedoen.
Wat een stel mongolen bij de Vlaamse omroep.

Zie debatten na de verkiezingen van vandaag.

http://www.vrtnieuws.net/(...)10_voorzittersdebat#
pi_50318776
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen is dat niet praktisch mogelijk dus.

Maar ik denk dat ze nu héél nerveus zijn bij het N-VA eigenlijk. Als ze straks niet genoeg binnenhalen bij de staatshervorming zie ik zelfs nog meerdere van hun parlementariërs gewoon overlopen naar Dedecker.
Inderdaad, het is zoals ik dacht, Dedecker, hoewel misschien niet zo bekwaam, vult een Vlaamsgezind rechtsdenkend gat op, links van het VB, en is daardoor een belangrijke factor.
Ik vind het jammer dat NVA zo sukkelt, die kiesdrempel, dat kartel...
Maar WIE zijn die parlementariërs, ligt dat al vast? We kennen nog niet eens alle resultaten.
Ik hoop dat er veel NVA'ers in het parlement komen.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:34:38 #255
pi_50318850
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:25 schreef Boosoog het volgende:
Het Vlaams Belang is tot aan de verkiezingen van vandaag volledig door de VRT geboycot en niet uitgenodigd voor de lijsttrekkersdebatten.
Nu het Vlaams Belang één zetel heeft verloren mogen ze ineens wél aan het debat meedoen.
Wat een stel mongolen bij de Vlaamse omroep.

Zie debatten na de verkiezingen van vandaag.

http://www.vrtnieuws.net/(...)10_voorzittersdebat#
Het Vlaams belang was zaterdag aanwezig bij de lijsttrekkersdebatten op zowel de VRT als VTM hoor. In tegenstelling tot Lijst Dedecker die daar niet op uitgenodigd was door beide zenders.

Waar jij aan denkt is dat zogenaamde "kanseliersdebat" waar men de drie kandidaat premiers tegen elkaar uitspeelde.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:39:41 #256
pi_50318892
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Inderdaad, het is zoals ik dacht, Dedecker, hoewel misschien niet zo bekwaam, vult een Vlaamsgezind rechtsdenkend gat op, links van het VB, en is daardoor een belangrijke factor.
Ik vind het jammer dat NVA zo sukkelt, die kiesdrempel, dat kartel...
Maar WIE zijn die parlementariërs, ligt dat al vast? We kennen nog niet eens alle resultaten.
Ik hoop dat er veel NVA'ers in het parlement komen.
Nog niet helemaal vast , maar "normaal gezien" :

1 verkozene in West-Vlaanderen
2 verkozenen in Oost-Vlaanderen
2 verkozenen in Antwerpen
0 of 1 in Limburg
0 in BHV
0 in Leuven

1 in de senaat

Maar nog niet alle voorkeurstemmen zijn geteld.

Als dat zou kloppen zijn dat er trouwens krak evenveel als Lijst Dedecker
pi_50320488
Net het nieuws gezien van RTL 4 en Nederland 1. Misschien was ik nog te slaperig, maar de naam Vlaams Belang werd bij beide zenders niet eens genoemd. Vlaams Belang, Vlaams Blok, DeWinter etc etc, niets.

Niet dat ik die naam per se wil horen, maar meestal verwacht je toch (zeker nu zij één zetel verlies hebben?) dat men dat even terloops noemt.
pi_50320510
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:23 schreef xFriendx het volgende:
Net het nieuws gezien van RTL 4 en Nederland 1. Misschien was ik nog te slaperig, maar de naam Vlaams Belang werd bij beide zenders niet eens genoemd. Vlaams Belang, Vlaams Blok, DeWinter etc etc, niets.

Niet dat ik die naam per se wil horen, maar meestal verwacht je toch (zeker nu zij één zetel verlies hebben?) dat men dat even terloops noemt.
Inderdaad, het is eigenlijk voor het eerst sinds héél lang dat het Vlaams Belang bij een verkiezing zo onopgemerkt voorbijgaat.

En dat terwijl ze eigenlijk gewoon een nederlaag leiden, dat is toch iets om aandacht aan te besteden imo. Al hoe wel, hoe minder aandacht hoe beter misschien.
pi_50320846
Het zou toch voor iedereen beter zijn als Wallonie zich bij Frankrijk voegt, Vlaanderen bij Nederland en Luxemburg bij Duitsland.

Dit vergrote NL zou met 21 miljoen inwoners en een economie van bijna een triljard euro zelfs boven India en Rusland staan qua economie en in Europa alleen de UK, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie voor ons.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:09:27 #260
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50321123
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het zou toch voor iedereen beter zijn als Wallonie zich bij Frankrijk voegt, Vlaanderen bij Nederland en Luxemburg bij Duitsland.

Dit vergrote NL zou met 21 miljoen inwoners en een economie van bijna een triljard euro zelfs boven India en Rusland staan qua economie en in Europa alleen de UK, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie voor ons.
Alweer zo'n goed idee uit Den Haag!
pi_50321452
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:09 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Alweer zo'n goed idee uit Den Haag!
De volgende stap is het aanvallen van Frankrijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50321569
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:10 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

[afbeelding]

spreek voor jezelf hé. Net zoals zo'n 90% vd Vlamingen zich verzet tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Ik walg ervan dat de Vlamingen die wél onafhankelijkheid willen altijd doen alsof elke Vlaming dat wil ...
  maandag 11 juni 2007 @ 09:37:00 #263
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50321699
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De volgende stap is het aanvallen van Frankrijk.
En dan een groot hek er om heen en daar tiefen we dan al dat moslimuitschot neer.
  maandag 11 juni 2007 @ 10:42:30 #264
pi_50323579
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:31 schreef BramKVO het volgende:

[..]

spreek voor jezelf hé. Net zoals zo'n 90% vd Vlamingen zich verzet tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Ik walg ervan dat de Vlamingen die wél onafhankelijkheid willen altijd doen alsof elke Vlaming dat wil ...
Of 90 % v/d Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wil dat weet ik niet , maar of 90 % zich daartegen zal verzetten dat betwijfel ik ten sterkste hoor. Valt mij trouwens op dat er gisteren héél "Vlaams" gestemd is hoor.
pi_50323771
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:31 schreef BramKVO het volgende:

ik denk dat veel meer vlamingen een onafhankelijk vlaanderen willen. als je de stemmen van vlaams belang, SPIRIT en NVA optelt, en dan nog alle anderen bij de CD&V die er niet afkerig van zijn (neem types als pieter de crem, van den brande, en ook bij VLD, zelfs SPA vind je flaminganten hoor...

door de slechte score van de SPA merk je al de dégoût van de vlamingen voor de PS-staat wallonië...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_50324245
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Zeker als Leterme (wat ik toch wel wat verwacht) niet in Wallonië aanvaardbaar zal zijn als premier.
Waarom zou Leterme voor de Walen niet aanvaardbaar zijn dan? Hij is toch een halve Waal?
  maandag 11 juni 2007 @ 11:06:23 #267
pi_50324378
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:02 schreef Oma het volgende:

[..]

Waarom zou Leterme voor de Walen niet aanvaardbaar zijn dan? Hij is toch een halve Waal?
Omdat hij zich profileerde als een grote voorstander van de staatshervorming , en tegen de Walen hun schenen schopte met "Ofwel is de wil er niet in Wallonië om Nederlands te leren, ofwel zijn ze er intellectueel niet toe in staat (doelend op het zeer slechte Nederlands van de meeste Waalse toplui) "

Laurette Onkelinkx , de kopvrouw van de PS (ironisch genoeg dan weer de dochter van een Vlaamse inwijkeling in Wallonië) noemde hem zelfs "un homme dangereux" (een gevaarlijke man (voor de Belgische staat) )

Net geen 800.000 voorkeurstemmen haalde hij trouwens in de senaat. Voor Vlaanderen is dat gigantisch veel.
pi_50324719
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Of 90 % v/d Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wil dat weet ik niet , maar of 90 % zich daartegen zal verzetten dat betwijfel ik ten sterkste hoor. Valt mij trouwens op dat er gisteren héél "Vlaams" gestemd is hoor.
Maar dat zijn vooral stemmen voor een verdere staatshervorming, dat is toch nog altijd iets helemaal anders dan een onafhankelijkheid.

Ik ben er van overtuigd dat als het echt over een pure afscheiding gaat, dus een pure onafhankelijkheid, dat een grote meerderheid toch nog altijd liever niet of zelfs radicaal neen zegt. Bij veel mensen is er toch nog altijd dat Belgisch gevoel, hoe diep het soms ook wegsteekt...
  maandag 11 juni 2007 @ 11:19:22 #269
pi_50324800
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:17 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Maar dat zijn vooral stemmen voor een verdere staatshervorming, dat is toch nog altijd iets helemaal anders dan een onafhankelijkheid.

Ik ben er van overtuigd dat als het echt over een pure afscheiding gaat, dus een pure onafhankelijkheid, dat een grote meerderheid toch nog altijd liever niet of zelfs radicaal neen zegt. Bij veel mensen is er toch nog altijd dat Belgisch gevoel, hoe diep het soms ook wegsteekt...
Dat kan zijn, maar ik zie die mensen zich er eigenlijk ook niet tegen verzetten hoor ... Zeker niet als de Walen elke verdere staatshervorming blijven tegenhouden.
pi_50324813
quote:
Net geen 800.000 voorkeurstemmen haalde hij trouwens in de senaat. Voor Vlaanderen is dat gigantisch veel.
Op Leo Tindemans na de beste score ooit zelfs in Vlaanderen, die haalde net geen miljoen.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:26:08 #271
pi_50325013
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:19 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Op Leo Tindemans na de beste score ooit zelfs in Vlaanderen, die haalde net geen miljoen.
Hij haalt op zijn eentje eigenlijk méér stemmen dan de PS en de MR in Wallonië bij de senaat samen.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:38:48 #272
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_50325458
Dit forum heeft in mijn ogen toch ook geen representatief beeld weer van de stembusgang, althans de meningen van sommigen hier. Natuurlijk is er heel Vlaams gestemd, maar sommigen gaan hier toch ook een paar bruggen te ver. De populatie VB'ers is me hier net iets te groot om een geloofwaardige en bovenal realistische discussie op te bouwen.

De ietwat gewaagde uitspraak van een bevriende sos:

"De coalitiegesprekken beloven bijzonder boeiend te worden (dank u, Milquet!), én de staatshervorming lijkt nu al een doodgeboren kind (dank u voor deze ethische verwezenlijking, paarsgroen!). Het ideale scenario is natuurlijk dat rooms en blauw samengaan, én dat sp.a en ps weigeren in een regering te stappen, én weigeren om mee te gaan in een staatshervorming. Het VB zal dat a priori weigeren (anders zijn ze hun bestaansrecht kwijt), dan blijft er op dat moment niets meer over om de verkiezingsbeloften van Leterme waar te maken.

Mocht ik de sp.a zijn, wat ik - helaaskens - niet ben, dan stapte ik meteen ook uit de Vlaamse regering, met de gevleugelde woorden "trekt uw plan". Heerlijk wat daaruit zou volgen."

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan wel eens hartelijk zal lachen. Of hoe je uit een nederlaag toch kunt winnen natuurlijk..
Nu, dat zou, los van de geweldige humor die hier achter zou zitten, ook wel een beetje fout zijn, dus dat zal (helaas) wel niet gebeuren. Maar goed, al die steigerende Vlaamsgezinden, ik zou alvast genieten! Anderzijds is de vraag naar een staatshervorming uiteraard te groot om zomaar te negeren.

Ik ga eerst een examen gaan maken, tot straks waarschijnlijk
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 11 juni 2007 @ 11:44:11 #273
pi_50325643
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:38 schreef Masanga het volgende:
Dit forum heeft in mijn ogen toch ook geen representatief beeld weer van de stembusgang, althans de meningen van sommigen hier. Natuurlijk is er heel Vlaams gestemd, maar sommigen gaan hier toch ook een paar bruggen te ver. De populatie VB'ers is me hier net iets te groot om een geloofwaardige en bovenal realistische discussie op te bouwen.

De ietwat gewaagde uitspraak van een bevriende sos:

"De coalitiegesprekken beloven bijzonder boeiend te worden (dank u, Milquet!), én de staatshervorming lijkt nu al een doodgeboren kind (dank u voor deze ethische verwezenlijking, paarsgroen!). Het ideale scenario is natuurlijk dat rooms en blauw samengaan, én dat sp.a en ps weigeren in een regering te stappen, én weigeren om mee te gaan in een staatshervorming. Het VB zal dat a priori weigeren (anders zijn ze hun bestaansrecht kwijt), dan blijft er op dat moment niets meer over om de verkiezingsbeloften van Leterme waar te maken.

Mocht ik de sp.a zijn, wat ik - helaaskens - niet ben, dan stapte ik meteen ook uit de Vlaamse regering, met de gevleugelde woorden "trekt uw plan". Heerlijk wat daaruit zou volgen."

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan wel eens hartelijk zal lachen. Of hoe je uit een nederlaag toch kunt winnen natuurlijk..
Nu, dat zou, los van de geweldige humor die hier achter zou zitten, ook wel een beetje fout zijn, dus dat zal (helaas) wel niet gebeuren. Maar goed, al die steigerende Vlaamsgezinden, ik zou alvast genieten! Anderzijds is de vraag naar een staatshervorming uiteraard te groot om zomaar te negeren.

Als de SP.a zich uit de Vlaamse regering moest terugtrekken is het enige alternatief van de andere partijen bijna een coalitie met het VB hé ... En dat zouden ze dan nog volledig op de kap van de SP.a kunnen toeschrijven ...

Zéér slechte verliezers bij de SP.a overal. Het is de schuld van de kiezer, van de groenen, van de scholen zelfs al hoorde ik. "We leiden geen progressieven meer op"

Zoals Bart De Wever het al voor de verkiezingen zei "Wie gelooft die mensen nog" ...
quote:
Hopelijk niet bij Prof. Van de Lanotte
  maandag 11 juni 2007 @ 11:46:50 #274
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50325726
Zoals ik op de FP al zei:

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 11 juni 2007 @ 11:51:19 #275
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_50325857
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als de SP.a zich uit de Vlaamse regering moest terugtrekken is het enige alternatief van de andere partijen bijna een coalitie met het VB hé ... En dat zouden ze dan nog volledig op de kap van de SP.a kunnen toeschrijven ...

Zéér slechte verliezers bij de SP.a overal. Het is de schuld van de kiezer, van de groenen, van de scholen zelfs al hoorde ik. "We leiden geen progressieven meer op"

Zoals Bart De Wever het al voor de verkiezingen zei "Wie gelooft die mensen nog" ...
[..]

Hopelijk niet bij Prof. Van de Lanotte
Met deze uitslag zou SPA áls ze dat zouden doen, zoveel "vijanden" voor het leven maken, dat het ze nog verkiezingenlang er schade van zouden lijden. Die staatshervorming komt er dus ook gewoon neem ik aan.

Prof VD Lanotte geeft denk ik enkel schriftelijke Multiple Choice-examens. Geen mondeling.
When all things seem to end, the future still remains..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')