abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50296472
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:52 schreef KonnieKipke het volgende:
Een drama, maar ik weet al dat sommige discotheken alleen voor rokers gaan worden.
Woei, hoe gaan ze dat controleren dan? Thoraxfoto bij de ingang? Verplicht een teug over je longen? Of toch even bekken met de niet-rokende portier?
pi_50296567
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:52 schreef KonnieKipke het volgende:

Een drama, maar ik weet al dat sommige discotheken alleen voor rokers gaan worden.
Dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. .

Wanneer men massaal regels gaat proberen te omzeilen door werknemers op papier mede-eigenaar te maken, dan wordt daar wel een stokje voor gestoken. Ook is het niet de bedoeling dat zogenaamde verenigingen massaal op horeca-locaties horeca-bedrijven gaan voeren. Daar gaan ze echt geen horeca-vergunningen voor krijgen.
  zondag 10 juni 2007 @ 14:19:12 #253
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50296830
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. .

Wanneer men massaal regels gaat proberen te omzeilen door werknemers op papier mede-eigenaar te maken, dan wordt daar wel een stokje voor gestoken. Ook is het niet de bedoeling dat zogenaamde verenigingen massaal op horeca-locaties horeca-bedrijven gaan voeren. Daar gaan ze echt geen horeca-vergunningen voor krijgen.
Dan blijven een hoop rokende feesters in de kou staan. Dat betekend een hoop huiskamerfeestjes met geluidsoverlast en brandgevaar, pissende mensen op de gang van flats, en een hoop illigale (die zijn er nu ook al) feesten zonder controle op drugs, wapens of leeftijd.

We gaan een mooie tijd tegemoet.

Party-on people
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50296946
Ach, zoals al gezegd... 'k ben niet onder de indruk van dreigementen. .

'k Geloof dat slechts een heel klein percentage van de rokers de horeca gaat mijden omdat ze niet meer mogen roken. Hooguit de diehard rokers, zeker niet de gelegenheidsrokers (de meerderheid).

Maar wentel je vooral in je slachtofferrol, en besef daarna dat die een keuze is. .
  zondag 10 juni 2007 @ 14:54:22 #255
pi_50297723
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:23 schreef DennisMoore het volgende:
Ach, zoals al gezegd... 'k ben niet onder de indruk van dreigementen. .

'k Geloof dat slechts een heel klein percentage van de rokers de horeca gaat mijden omdat ze niet meer mogen roken. Hooguit de diehard rokers, zeker niet de gelegenheidsrokers (de meerderheid).

Maar wentel je vooral in je slachtofferrol, en besef daarna dat die een keuze is. .
Je kan nu wel stoer zeuren over dreigementen, maar ik probeer alleen maar de werkelijkheid in het oog te houden. Mensen doen uiteindelijk toch wat ze willen. Als iets niet mag doen ze het stiekum.

Het is ook verboden om met minderjarige meisjes sex te hebben, maar het word massaal gedaan. Allerhande drugs zijn verboden, maar ze worden massal gebruikt, ook in clubs waar het niet mag en op feesten waar gecontroleerd word.

Je kan iets verbieden en denken dat daarmee het probleem is opgelost, maar meestal beginnen de problemen dan pas. Ze verplaatsen alleen en jij kan net doen of iedereen gelukkiger word.

Als ik wil feesten met een sigaret dan doe ik dat en aangezien illigale feestjes over het algemeen leuker zijn (ik kom wel eens op een illigaal feest) vind ik het rook verbod geen probleem.

Heb je kinderen? Doen die altijd netjes wat je zegt?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50297787
Ach, mensen zitten in de trein of op de werkplek ook niet massaal stiekem te roken. En in 't buitenland werken rookverboden in de horeca ook prima.

En dat vind ik wat geloofwaardiger dan jouw spookverhalen. .
  zondag 10 juni 2007 @ 15:13:49 #257
pi_50298272
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:56 schreef DennisMoore het volgende:
Ach, mensen zitten in de trein of op de werkplek ook niet massaal stiekem te roken. En in 't buitenland werken rookverboden in de horeca ook prima.

En dat vind ik wat geloofwaardiger dan jouw spookverhalen. .
Ik wens jou en je struisvogel politiek heel veel succes.

Helaas ga ik nu in de zon zitten. Zonder nicotine want ik ben 1,5 jaar geleden gestopt.
pi_50299133
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

aangezien illigale feestjes over het algemeen leuker zijn (ik kom wel eens op een illigaal feest)

Wauw man, ben jij even stoer!
pi_50301049
Hier in Canada is het in de horeca verboden om te roken en dat gaat prima. Net zoals nu in Nederland gebeurt, schreeuwden mensen(vooral verslaafden) brand en moord hierom. Het zou niet meer leuk zijn en er zouden gigantische verliezen geleden gaan worden. Achteraf blijkt dat het allemaal lulkoek is geweest, het is nu veel beter te harden in cafe´s, zeker voor m´n vrouw die absoluut niet tegen roken kan en er wordt geen dollar minder verdiend.(en ik hoef m´n kleren niet meer te verbranden na een avondje uit)

Weer een stel grote huilies die een plek minder hebben voor hun verplichte fix.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:31:47 #260
pi_50302260
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:48 schreef Panzerknacker het volgende:
Hier in Canada is het in de horeca verboden om te roken en dat gaat prima. Net zoals nu in Nederland gebeurt, schreeuwden mensen(vooral verslaafden) brand en moord hierom. Het zou niet meer leuk zijn en er zouden gigantische verliezen geleden gaan worden. Achteraf blijkt dat het allemaal lulkoek is geweest, het is nu veel beter te harden in cafe´s, zeker voor m´n vrouw die absoluut niet tegen roken kan en er wordt geen dollar minder verdiend.(en ik hoef m´n kleren niet meer te verbranden na een avondje uit)

Weer een stel grote huilies die een plek minder hebben voor hun verplichte fix.
In Canada woont niemand. Daar kan je in je achtertuin een 3-daags festival geven zonder dat iemand er last van heeft. In nederland "moeten " meer mensen naar een horeca-gelegenheid om te feesten.
pi_50302397
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

In Canada woont niemand. Daar kan je in je achtertuin een 3-daags festival geven zonder dat iemand er last van heeft. In nederland "moeten " meer mensen naar een horeca-gelegenheid om te feesten.

De meester van de idiote argumenten.
pi_50302434
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:31 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Ste-den.
pi_50302569
Hier in Finland is het 1 juni ingegaan de rookvrije Horeca. Van de week een bericht in de krant dat er nu andere nare geuren op de dansvloer hangen. Het schijnt dat mensen nogal winderig zijn. Neem daarnaast de zweet geuren ed die niet meer door de rook worden geneutraliseerd.

Tijd voor geurmachines in de Horeca dus, het schijnt dat deze al gebruikt worden in andere landen waar de rookvrije horeca al veel langer is.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:42:33 #264
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50302575
In de kranten las ik er vandaag nog een stuk over.

Een discotheek-eigenaar oid sprak over een bar die met een glaswand gescheiden is v/d discotheek zelf. Zo mag er toch nog gerookt worden op de dansvloer

Zo zullen er steeds meer dingen verzonnen worden om onder de rookwet uit te komen, de meeste kroegeigenaren zijn er zelf ook op tegen en zullen niets gaan doen tegen rokende bezoekers.

In de Gelderlander gelezen overigens.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_50302604
Stuiptrekkingen.
pi_50302724
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:42 schreef MarkNMGN het volgende:

Zo zullen er steeds meer dingen verzonnen worden om onder de rookwet uit te komen
Het is gewoon onderdeel van het besluit dat er rookruimtes mogen zijn. Er mag echter niet in bediend worden. Een discotheekeigenaar heeft dus alleen zichzelf te pakken als hij een grote ruimte maakt waar gerookt mag worden, want daar mag dus niemand consumpties kopen. In feite heeft hij dan gewoon een gratis dansruimte gecreëerd.
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:42 schreef MarkNMGN het volgende:

de meeste kroegeigenaren zijn er zelf ook op tegen en zullen niets gaan doen tegen rokende bezoekers.
Wat snap jij niet aan 'verbod'? Het betekent dat de inspectie langs kan komen en een dikke boete kan opleggen als de halve kroeg aan het paffen is. Daar zitten kroegbazen echt niet op te wachten hoor.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:48:57 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50302747
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:02 schreef Gia het volgende:
Ik kan niet wachten tot 1 juli 2008. Lijkt me helemaal heerlijk, al die gefrustreerde rokers te zien. Alleen daarom al zal ik vaker op stap gaan.

Waarom kunnen ze dat eigenlijk niet al nu in laten gaan, per 1 juli?
Waarschijnlijk omdat de wet nog op papier moet, en om de horeca de tijd te geven om aanpassingen te maken. Men mag namelijk een aparte, niet-geventileerde rookruimte inrichten waar geen personeel komt. Ook coffeeshops moeten aanpassingen maken, de verkoop dient plaats te vinden in een rookvrij deel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 10 juni 2007 @ 17:49:20 #268
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50302760
Oja en trouwens dat argument over die rook-kleding.

Dus vanaf volgend jaar trek je die kleding gewoon weer aan na een avondje stappen, de dag erna?
kankelul.
pi_50302832
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:49 schreef MarkNMGN het volgende:
Oja en trouwens dat argument over die rook-kleding.

Dus vanaf volgend jaar trek je die kleding gewoon weer aan na een avondje stappen, de dag erna?
Waarom niet? Ervan uitgaande dat je niet een overmatige zweter bent en er ook geen bier over je heen is gegooid, is er niks mis met je kleding na een avondje rookvrij uitgaan.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:53:03 #270
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50302889
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Waarom niet? Ervan uitgaande dat je niet een overmatige zweter bent en er ook geen bier over je heen is gegooid, is er niks mis met je kleding na een avondje rookvrij uitgaan.
Mwah, zweten (vaak slechte airconditioning in een discotheek/kroeg) en bier over je heen krijgen is iets wat eigenlijk bijna altijd wel gebeurd.
kankelul.
pi_50303018
In een disco, niet in een rustig café.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:59:23 #272
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50303153
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Het is gewoon onderdeel van het besluit dat er rookruimtes mogen zijn. Er mag echter niet in bediend worden. Een discotheekeigenaar heeft dus alleen zichzelf te pakken als hij een grote ruimte maakt waar gerookt mag worden, want daar mag dus niemand consumpties kopen. In feite heeft hij dan gewoon een gratis dansruimte gecreëerd.
Deurtje, 1 persoon uit de groep bestelt aan de toog, neemt dienblad met drank mee naar z'n vrienden in de rookdansruimte. Klaar.
quote:
Wat snap jij niet aan 'verbod'? Het betekent dat de inspectie langs kan komen en een dikke boete kan opleggen als de halve kroeg aan het paffen is. Daar zitten kroegbazen echt niet op te wachten hoor.
De kroegbazen zitten ook niet te wachten op een rookverbod. Stel nu dat je zelf als enige achter de toog staat en zelf ook graag een peuk rookt. Waarom moet de overheid jou dan "beschermen" tegen een beetje rook van een ander z'n sigaretje? Die boetes zijn er enkel om inkomsten voor de staat te garanderen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 10 juni 2007 @ 18:01:49 #273
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50303218
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij bent duidelijk nog nooit in Canada geweest.

En ach.... in alle omringende landen in Europa gaat het ook prima met het rookverbod. Ierland en Noorwegen waren de eerste twee in 2004, in 2005 gingen Italie en Spanje, in 2006 kwam daar heel Groot Brittanie bij, en Zweden, en sinds begin dit jaar ook Frankrijk, Belgie en Duitsland. Denemarken gaat deze zomer, of ongeveer nu over, net als Finland.

Nederland is samen met Griekenland dus momenteel het enige overgebleven rokersbolwerk in de "oude" EU van voor 2004. In de oostbloklanden mag nog gerookt worden, maar ook daar zijn ze al aan het praten over een rookverbod. Verder is het rookverbod ook ingevoerd in de meeste andere westerse landen. Canada, Nieuw Zeeland, Australië, en het grootste deel van de Staten in de VS, met de laatste paar die in de komende jaren ook rookvrij worden.

Ik snap ook helemaal niet waarom Nederlanders zo anders zouden moeten zijn, en waarom het in Nederland niet zou kunnen werken?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 10 juni 2007 @ 18:08:01 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50303403
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
Deurtje, 1 persoon uit de groep bestelt aan de toog, neemt dienblad met drank mee naar z'n vrienden in de rookdansruimte. Klaar.
Dat klinkt erg simpel, maar in de praktijk gaat dat niet werken. Hoe wil je dat bijvoorbeeld doen met glazenophalers en asbaklegers? Of denk je dat de bezoekers nu massaal zelf de glazen gaan terugbrengen, met dienblad en al? Dat idee van de glazen wand tussen de bar en dansvloer met een deur erin betekend denk ik dat die deur vaker open is dan gesloten, en dan heeft het allemaal geen zin.
quote:
De kroegbazen zitten ook niet te wachten op een rookverbod. Stel nu dat je zelf als enige achter de toog staat en zelf ook graag een peuk rookt. Waarom moet de overheid jou dan "beschermen" tegen een beetje rook van een ander z'n sigaretje? Die boetes zijn er enkel om inkomsten voor de staat te garanderen.
In Spanje is ook een uitzondering voor kleine kroegen, onder de 100m2, die geen personeel in dienst hebben. Zou in Nederland ook wel kunnen natuurlijk. In de praktijk heeft het in landen als Ierland waar de pub toch centraal staat in de cultuur niet tot problemen geleid.
-
pi_50304036
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:08 schreef maartena het volgende:

In Spanje is ook een uitzondering voor kleine kroegen, onder de 100m2, die geen personeel in dienst hebben.
Oh, da's wel slim. Een beperking ahv oppervlak. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')