abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50677904
Ik ben een manwijf...
pi_50677923
Dat verklaart het. Je rookt shag ook?
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:27:51 #163
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50677980
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En nog steeds blijft de vraag onbeantwoord waarom er niet al 20 jaar geen niet-roken horeca is. Als er zo veel behoefte aan is kan daar veel geld mee verdiend worden. Maar nee hoor, slechts 20% van nederland rookt (ok, misschien 30%) maar er is een wet voor nodig om de horeca rookvrij te maken. Hoe zit dat?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50678025
Ik rook alles wat ik maar te pakken krijg, sigaretten, zware shag, heel af en toe een jointje.

Shredder, ik geloof niet dat je antwoord krijgt op je overigens heel zinnige vraag.
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:34:39 #165
pi_50678166
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:29 schreef bloodymary het volgende:
Ik rook alles wat ik maar te pakken krijg, sigaretten, zware shag, heel af en toe een jointje.

Shredder, ik geloof niet dat je antwoord krijgt op je overigens heel zinnige vraag.
Die vraag is in een aantal van dit soort topics verschillende keren gesteld (en niet alleen door mij) maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord gezien.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50678223
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:34 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Die vraag is in een aantal van dit soort topics verschillende keren gesteld (en niet alleen door mij) maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord gezien.
Komt door de rook om je hoofd. .
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:39:35 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50678294
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:36 schreef bloodymary het volgende:
En maar roepen dat het geen gevolgen heeft in Canada en de U.S. Dit laat toch heel wat anders zien:

http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
Cijfers van een rokersclub zijn ook heeeeel objectief!

Hier wat .gov linkjes uit de VS:

http://pdf.plano.gov/health/smoking_ord/case_studies.pdf
http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm5307a2.htm

Het effect op de gezondheid is echter wel enorm, hier een compleet onderzoek van de Ieren na het rookverbod in Ierland:

http://www.tri.ie/Portals(...)of%20ban%2001.07.pdf
http://www.otc.ie/article.asp?article=192

Als het ECHT zo erg zou zijn in de VS, Canada, Ierland, Noorwegen, België, Duitsland, Engeland, Schotland, Wales, Italië en Spanje, denk je dan niet dat men daar massaal zou gaan protesteren? Kom op zeg, de economische effecten blijken overal enorm mee te vallen, en aan de restaurantzijde van de horeca wordt zelfs vaak meer omzet gerapporteerd.

Nederlanders zijn echt niet "speciaal" of "anders" ofzo..... Het zal hier hetzelfde gaan als in alle andere landen: De bruine kroegen zullen de eerste paar maanden minder omzet zien, daarna trekt het weer helemaal bij.

Laat maar komen die ban. Er valt toch niets meer aan te doen.

En de rokers die het er niet mee eens zijn..... blijf gewoon lekker thuis, dan hoef je ook niet op straat te roken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:44:30 #168
pi_50678440
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Komt door de rook om je hoofd. .
Dit bedoel ik nou.
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:45:10 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50678453
quote:
En nog steeds blijft de vraag onbeantwoord waarom er niet al 20 jaar geen niet-roken horeca is. Als er zo veel behoefte aan is kan daar veel geld mee verdiend worden. Maar nee hoor, slechts 20% van nederland rookt (ok, misschien 30%) maar er is een wet voor nodig om de horeca rookvrij te maken. Hoe zit dat?
Om dezelfde reden waarom er een wet nodig was om het roken te verbieden op het werk misschien? "Roken, dat lossen we samen wel op" betekende in essentie dat de rokers gewoon overal doorrookten, en vragen of ze misschien NIET willen roken levert niets op.

Ik heb het zelf al eens gehad in Amsterdam. Wij stapten om 17:00 lekker vroeg een restaurantje binnen waar verder niemand nog zat. We bestellen, krijgen om 17:20 ofzo ons eten, en een stelletje komt binnen, gaat zitten, en begint meteen te roken. Ik vraag heel beleefd of ze dat misschien niet wilden doen omdat wij net aan het eten waren, en ik kreeg meteen een grote mond: "Dat mag hier gewoon". en "Waar bemoei jij je mee".

Daarom dus. Omdat rokers niet uit zichzelf rekening gaan houden met andere op plekken waar nu nog veel gerookt wordt. Als er geen wettelijk verbod komt, roken we over 20 jaar nog in de Horeca. En dat moet gewoon stoppen, net als in de rest van de EU.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:45:44 #170
pi_50678465
quote:
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:47:25 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50678520
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[afbeelding]
Le-zen.
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:52:10 #172
pi_50678642
quote:
Ik probeer het nog 1 keer:

80% van nederland wil naar de kroeg zonder rook. Iemand begint een kroeg met rookverbod. Kroeg stroomt vol, man word rijk. Gevolg: 100 mensen beginnen een rookvrije kroeg.

Dit is niet gebeurd. Waarom niet.
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:07:08 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50678904
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
80% van nederland wil naar de kroeg zonder rook. Iemand begint een kroeg met rookverbod. Kroeg stroomt vol, man word rijk. Gevolg: 100 mensen beginnen een rookvrije kroeg.

Dit is niet gebeurd. Waarom niet. [afbeelding]
Omdat in een gemiddelde vriendengroep altijd wel een roker zit, en die roker het liefste naar een kroeg gaat waarin gerookt wordt. Het is al vaker geprobeerd, en restaurants waarin niet gerookt worden zijn wel succesvol, maar kroegen niet. Zeker niet gezien het feit dat er met name onder de jeugd veel gerookt wordt, en het de jeugd is die voornamelijk naar kroegen gaat. Het is een leuke sociologische studie, men gaat dan gewoon mee met de rokers, en de rookvrije kroegen worden overgeslagen.

En zelfs al zou de marktwerking werken, en zouden er bijv. 50% rookvrije kroegen en restaurants zijn....dan nog zijn er 50% horecabedrijven waarin wel gerookt wordt, en ook horeca personeel heeft recht op een rookvrije werkplek, wat nog steeds een grote insteek is van dit hele verhaal.

Ik snap ook niet waarom ik je dit moet voorkauwen, je hebt nooit een lesje gehad in economie, sociologie en/of maatschappijleer?
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:12:09 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50678988
Een paar andere vragen die ook nog niemand heeft kunnen beantwoorden....

Waarom hoort roken bij een kroeg?
Waarom denkt men dat het gezelligheidsniveau minder wordt zonder een sigaret?

Ik kan hier ook naar een kroeg (zaterdag zit ik weer in Danny K's) en toch een ontzettende gezellige avond hebben!
-
pi_50679007
Dus die niet-rokers vinden het ook weer niet zo belangrijk en sjokken lekker achter de roker aan naar een kroeg waar gerookt wordt. Waarom is het dan nodig als het blijkbaar niet zo belangrijk is.

En waarom zou Nederland niet anders mogen zijn dan andere landen? Er zijn in dit land veel verworven vrijheden die andere landen niet hebben (coffeeshops, homohuwelijk, euthanasiewetgeving, adoptiewetgeving) en die moeten we denk ik koesteren.
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:14:07 #176
pi_50679022
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat in een gemiddelde vriendengroep altijd wel een roker zit, en die roker het liefste naar een kroeg gaat waarin gerookt wordt. Het is al vaker geprobeerd, en restaurants waarin niet gerookt worden zijn wel succesvol, maar kroegen niet. Zeker niet gezien het feit dat er met name onder de jeugd veel gerookt wordt, en het de jeugd is die voornamelijk naar kroegen gaat. Het is een leuke sociologische studie, men gaat dan gewoon mee met de rokers, en de rookvrije kroegen worden overgeslagen.

En zelfs al zou de marktwerking werken, en zouden er bijv. 50% rookvrije kroegen en restaurants zijn....dan nog zijn er 50% horecabedrijven waarin wel gerookt wordt, en ook horeca personeel heeft recht op een rookvrije werkplek, wat nog steeds een grote insteek is van dit hele verhaal.

Ik snap ook niet waarom ik je dit moet voorkauwen, je hebt nooit een lesje gehad in economie, sociologie en/of maatschappijleer?
Mijn conclusie is dat het uitgaansleven uit rokers en meelopers bestaat. Er is een kleine groep mensen die wel wil stappen maar niet wil (mee) roken, anders was die rook-vrije horeca er al lang geweest. Uitgaan is een rokerscultuur. De kroegen gaan echt niet overstroomd worden met anti-rokers. Die gaan nu niet uit maar straks ook niet.

Ik ben blij dat je je daar nu bewust van bent.

Slaap lekker.
pi_50679042
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:12 schreef maartena het volgende:

Ik kan hier ook naar een kroeg (zaterdag zit ik weer in Danny K's) en toch een ontzettende gezellige avond hebben!
Voor mij hoort het echt bij de kroeg (thuis rook ik niet). Een bepaald gevoel dat je krijgt van alcohol en sigaretten. Een beetje het sex and drugs and rock 'n roll idee (nee, niet zo letterlijk nemen).

Daarnaast ben ik alle betutteling van overheidswege nogal beu.
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:19:51 #178
pi_50679106
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:12 schreef maartena het volgende:

Het is een geheel van drugs gebruik. De ergste drug is natuurlijk alcohol. Maar mensen die verslavingsgevoelig zijn gebruiken alles om zich lekker te voelen. werken sex autorijden, noem maar op. De meeste mensen die drugs gebruiken gebruiken ze door elkaar. Alcohol, sex, roken, coke en pillen horen bij elkaar.

Het vervelende van roken is dat niet-gebruikers daar direct last van hebben. Maar dat maakt het niet makkelijker om drugsgebruik te reguleren.
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:24:45 #179
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_50679174
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:15 schreef bloodymary het volgende:

Daarnaast ben ik alle betutteling van overheidswege nogal beu.
Juist. Ik ook. Extremisten zijn het. Autootje pesten bevredigde niet genoeg, dan maar rokertje pesten. Stakkers.
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:42:24 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50679383
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:15 schreef bloodymary het volgende:
Voor mij hoort het echt bij de kroeg (thuis rook ik niet). Een bepaald gevoel dat je krijgt van alcohol en sigaretten.
Maar ga jij in Juli 2008 nog steeds uit, en dan maar buiten roken, of ga je gewoon helemaal niet meer uit?
-
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:46:03 #181
pi_50679425
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:24 schreef Lkw het volgende:

[..]

Juist. Ik ook. Extremisten zijn het. Autootje pesten bevredigde niet genoeg, dan maar rokertje pesten. Stakkers.
Het voordeel is dat er nu meer vraag komt naar illigale party's waar natuurlijk gewoon gerookt kan worden. Die zijn sowieso leuker en omdat er daar ook niet op leeftijd gelet word kunnen we daar de minderarige dochters van de anti-rokers dronken voeren en misbruiken. Win-win situatie
pi_50679533
Wat haat ik deze coalitie toch .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_50680253
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:19 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Alcohol, sex, roken, coke en pillen horen bij elkaar.
Spreek voor jezelf .
  donderdag 21 juni 2007 @ 07:33:34 #184
pi_50680391
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 06:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf .
Je ka natuurlijk stoer doen, maar verslaving zit in je hoofd, niet in de chemische substansie die je gebruikt.
pi_50680427
'k Ben niet verslaafd aan alcohol, seks, roken, coke of pillen.
Dus spreek voor jezelf .
  donderdag 21 juni 2007 @ 07:55:01 #186
pi_50680539
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 07:38 schreef DennisMoore het volgende:
'k Ben niet verslaafd aan alcohol, seks, roken, coke of pillen.
Dus spreek voor jezelf .

Ik ben ook niet verslaafd.
pi_50681407
20 jaar geleden was er wellicht ook een stuk minder animo voor een rookvrije kroeg:
quote:
In Nederland wordt het verschil tussen het aantal mannen en vrouwen dat rookt ook steeds kleiner. In 1980 rookte 52 procent van de mannen tegenover 34 procent van de vrouwen. In 2004 rookt 31 procent van de mannen tegenover 25 procent van de vrouwen
quote:
Europese mannen zijn steeds minder gaan roken. Nederlandse mannen rookten in 1970 relatief het meest in heel Europa. In 2004 neemt de Nederlandse man een middenpositie in
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1213n19085.html
pi_50681596
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 01:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar ga jij in Juli 2008 nog steeds uit, en dan maar buiten roken, of ga je gewoon helemaal niet meer uit?
Ik ga wel uit en ga dan inderdaad maar buiten roken. Er zullen heus wel oplossingen komen waardoor het minder erg wordt, zoals ik ook in het buitenland heb gezien, zoals warmtelampen op overdekte terrassen en afgescheiden gedeelten in cafes, waar nog wel gerookt mag worden. Maar dat maakt het er echt niet gezelliger op en je zult zien dat dan de niet-rokers toch weer bij de rokers komen staan. Verder zal ik wel minder gaan, maar naar feesten thuis gaan en dergelijke. Zelf geven wij bijvoorbeeld twee keer per jaar een groot feest in een klein cafeetje dat we dan afhuren, maar dat zullen we dan dus zeker naar ons eigen huis gaan verplaatsen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:17:33 #189
pi_50681832
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:03 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik ga wel uit en ga dan inderdaad maar buiten roken. Er zullen heus wel oplossingen komen waardoor het minder erg wordt, zoals ik ook in het buitenland heb gezien, zoals warmtelampen op overdekte terrassen en afgescheiden gedeelten in cafes, waar nog wel gerookt mag worden. Maar dat maakt het er echt niet gezelliger op en je zult zien dat dan de niet-rokers toch weer bij de rokers komen staan. Verder zal ik wel minder gaan, maar naar feesten thuis gaan en dergelijke. Zelf geven wij bijvoorbeeld twee keer per jaar een groot feest in een klein cafeetje dat we dan afhuren, maar dat zullen we dan dus zeker naar ons eigen huis gaan verplaatsen.
Precies, thuisfeesten,overlast, burenruzie, schietpartijen, illigale disco's in schuren en onder viaducten waar net zo makkelijk gerookt word als gespoten door 15 jarige sensatie-zoekende pubers. De wereld word er echt mooier op.

Wanneer gaan we alcohol verbieden? Gevaarlijke drug, erg verslavend en de sociale problemen zijn enorm (alleen al alcohol in het verkeer kost miljarden)
pi_50682253
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:39 schreef maartena het volgende:
Nederlanders zijn echt niet "speciaal" of "anders" ofzo..... Het zal hier hetzelfde gaan als in alle andere landen: De bruine kroegen zullen de eerste paar maanden minder omzet zien, daarna trekt het weer helemaal bij.
Ja, dit vind ik ook echt grappig Mensen die denken dat Nederlanders een soort rebellen zijn oid.

Nauwelijks een conformistischer volkje te vinden in een ruime straal, wat de schreeuwertjes ook mogen zeggen. En dan op een paar vlakken heel hard je best doen om te laten zien dat 'we' wel stoer zijn... haha. Donder toch op man.

Makke schapen, ik zeg het je. En Papierversnipperaar, ga rustig door met het in de hoek zetten van rokers als complete aso's, dat zal je zaak zeker helpen. Misbruiken van minderjarige meisjes? Schietpartijen? wtf?
pi_50682382
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat je het enig juiste antwoord dat al meerdere malen is gegeven onzinnig vindt daar kan ik niets aan doen.

Dit is een simpel stukje speltheorie: de eerste die het probeert raakt gegarandeerd een grote groep gemengde groepen (en rokers, uiteraard) kwijt, en daarmee omzet. De aanzuigende werking van kroegen waar wel gerookt wordt is te groot hiervoor. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik zoek mijn vrienden niet uit op rook/ niet rook-gedrag. Dus we gaan met een gemengde groep stappen, dus 'moet er gerookt kunnen worden'.

En dan kun je wel gaan jengelen dat niet-rokers geen ruggengraat hebben maar er valt met veel nicotineverslaafden simpelweg niet te praten hierover. De keus zal altijd vallen op de rokerskroeg. Ontken het, vind het onzin, roep hier nog honderd keer dat je geen antwoord krijgt, ik vind het best, je kookt maar gaar in je eigen sop. Je zou ook je ogen eens kunnen openen.
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:46:48 #192
pi_50682516
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:41 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Dat je het enig juiste antwoord dat al meerdere malen is gegeven onzinnig vindt daar kan ik niets aan doen.

Dit is een simpel stukje speltheorie: de eerste die het probeert raakt gegarandeerd een grote groep gemengde groepen (en rokers, uiteraard) kwijt, en daarmee omzet. De aanzuigende werking van kroegen waar wel gerookt wordt is te groot hiervoor. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik zoek mijn vrienden niet uit op rook/ niet rook-gedrag. Dus we gaan met een gemengde groep stappen, dus 'moet er gerookt kunnen worden'.

En dan kun je wel gaan jengelen dat niet-rokers geen ruggengraat hebben maar er valt simpelweg niet met veel nicotineverslaafden te praten hierover. De keus zal altijd vallen op de rokerskroeg. Onken het, vind het onzin, roep hier nog honderd keer dat je geen antwoord krijgt, ik vind het best, je kookt maar gaar in je eigen sop. Je zou ook je ogen eens kunnen openen.
Dus niet rokers kunnen niet zelfstandig denken. Niet-rokers hebben rokers nodig om gezellig te kunnen stappen. Niet-rokers hebben rokers nodig als vrienden. Niet-rokers kunnen niets zelf zonder hulp van rokers. Niet rokers kunnen de stank van rokende rokers uitstekend verdragen zolang het hun vrienden zijn. Dus niet-rokers zijn hypocriet. Niet-rokers kunnen geen kroeg openen voor niet rokers, want 30% van nederland rookt wel en daar is de horeca voledig afhankelijk van.

pi_50682561
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:03 schreef bloodymary het volgende:
En je zal straks zien dat in de kroegen met een afgescheiden rook deel het ontzettend druk is in het rookdeel terwijl het lekker rustig is in het niet rokersdeel. In het niet rokers deel zitten dan enkele antirokers van hun rookvrije kroeg terwijl de rest alllemaal op elkaar gepakt in het rokersdeel staat. Wordt vast gezellig

Op het werk bij ons is het al zo dat bijna iedereen in het rokersdeel zit, rokers en niet rokers. En het is altijd heel erg gezellig in de sociale rookruimte. De niet rokers ruimte is groter, maar wordt eigenlijk alleen gebruikt als we gebak hebben en je moet er wel koffie halen. Verder zitten er enkele verstokte antirokers, maar die zitten meestal een krantje te lezen. En zo is het niet alleen op onze locatie maar ook op de andere locaties binnen ons bedrijf. De rookruimtes puilen uit en de niet rokersdelen worden slechts gebruikt door enkele krantjeslezers.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:51:06 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50682641
Dat dus .

Hoe het komt, ik weet het niet, maar waar gerookt wordt is het gezelliger dan in niet-rook ruimtes. Kroegbezoekers roken dan ook voor 85% ofzo .

En hoezeer ik me ook kan vinden in alle gezondheids/frisheids argumenten van de niet rokers, het is gewoon een feit. .

Dus ik blijf erbij dat een niet-rokerskroeg prima opgezet kan worden, wat houdt je tegen? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_50682871
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:05 schreef maartena het volgende:
California is doordat het rookverbod er al 10 jaar is ook de eerste plek met lange termijns effecten, en die zijn eigenlijk alleen maar positief, ook op economisch gebied. De laatste 5 jaar zijn bijvoorbeeld ontzettend veel familierestaurants geopend omdat men zich realiseert dat men weer met de kinderen uit eten kunnen zonder blootstelling aan rook.
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:41 schreef Zpottr het volgende:

En dan kun je wel gaan jengelen dat niet-rokers geen ruggengraat hebben maar er valt met veel nicotineverslaafden simpelweg niet te praten hierover. De keus zal altijd vallen op de rokerskroeg. Ontken het, vind het onzin, roep hier nog honderd keer dat je geen antwoord krijgt, ik vind het best, je kookt maar gaar in je eigen sop. Je zou ook je ogen eens kunnen openen.
Ik vindt het nog geen verklaring waarom er een wet nodig is tegen roken om rookvrije familierestaurants te openen. Jij hebt het alleen over kroegen. Maar ik wil ook wel eens weten hoe het zit met de famillierestaurants. Daar ga je in de eerste plaats toch heen met famillie en niet met vrienden. Als je dus niet rookt is er geen motief om die te negeren zolang er geen verbod is.

Verder als maar 30% van Nederland rookt zouden er dus zeer veel groepen moeten zijn waar niemand rookt of een minderheid rookt (1 a 2). Als je dan een grote groep hebt (wat vindt je trouwens een grote groep? 10 mensen?, 25 man?, 50 man?) en er rookt maar 1 -3 mensen. Dan kun je als groep toch zeggen we gaan naar het niet rokers cafe, punt, ben je het er niet mee eens dan gaan jullie 2 maar lekker naar het rokerscafe. Waarom moet je avond afhangen van 1-2 vrienden die roken. Verder praat ik als ik in de kroeg ben maar een klein percentage van mijn tijd met de mensen waarmee ik erheen ben. Meestal met andere mensen, mijn directe vrienden praat ik al genoeg mee, daarvoor hopef ik niet naar de kroeg te gaan. Maar als de meerderheid niet rookt lijkt het me wel zo democratiisch om de meerderheid te laten beslissen waar we heen gaan.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:06:41 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_50683040
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Op het werk bij ons is het al zo dat bijna iedereen in het rokersdeel zit, rokers en niet rokers. En het is altijd heel erg gezellig in de sociale rookruimte. De niet rokers ruimte is groter, maar wordt eigenlijk alleen gebruikt als we gebak hebben en je moet er wel koffie halen. Verder zitten er enkele verstokte antirokers, maar die zitten meestal een krantje te lezen. En zo is het niet alleen op onze locatie maar ook op de andere locaties binnen ons bedrijf. De rookruimtes puilen uit en de niet rokersdelen worden slechts gebruikt door enkele krantjeslezers.
Bij ons op het werk zitten de niet rokers lekker binnen verder te keuvelen, en gaat de enkele roker zo nu en dan in zijn of haar eentje in de kou buiten zitten kleumen om zo snel mogelijk het verslavinkje naar binnen te werken en weer terug naar binnen te komen. Ik weet niet waar je werkt dat er schijnbaar zoveel verstokte rokers zitten. Uitstervend ras.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50683808
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus niet rokers kunnen niet zelfstandig denken. Niet-rokers hebben rokers nodig om gezellig te kunnen stappen. Niet-rokers hebben rokers nodig als vrienden. Niet-rokers kunnen niets zelf zonder hulp van rokers. Niet rokers kunnen de stank van rokende rokers uitstekend verdragen zolang het hun vrienden zijn. Dus niet-rokers zijn hypocriet. Niet-rokers kunnen geen kroeg openen voor niet rokers, want 30% van nederland rookt wel en daar is de horeca voledig afhankelijk van.

Dit zit allemaal in jouw hoofd, niet in het mijne. Lees eens terug wat je schrijft en huil, het heeft echt geen enkele basis in mijn post of in de rest van de werkelijkheid. Wat overdreven gedoe zeg.

Ik ga graag stappen met vrienden, daar zitten rokers bij. We bezoeken meerdere kroegen per avond, overal wordt gerookt. Zelfs al zouden we 'n alternatief hebben, de rokers kunnen niet zonder dus gaan we naar een rook-kroeg. Het is gewoon de realiteit.

En waar je het vandaan haalt dat niet-rokers de stank van rokers uitstekend kunnen verdragen mag Joost weten; van mij heb je het in ieder geval niet. Ik krijg zelf enorm last van mijn ogen na een paar uur, en dan vind je ons een uurtje terug in een andere tent met wat betere ventilatie (toevallig een veel te groot, veel te goed verlicht ongezellig stuk beton), of buiten. En ik hoor niet eens bij de 1.5 miljoen CARA-patienten in Nederland. Hoe haal je het in je hoofd dat niet-rokers geen last zouden hebben? Wat een arrogantie. Waarom zouden we dan ueberhaupt blij zijn met een rookverbod? Je bent echt compleet irrationeel bezig, en het zou geen kwaad kunnen die kop van jou eens uit te mesten. Wat je in je laatste tien posts of zo hier geschreven hebt... mên.
pi_50683819
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij ons op het werk zitten de niet rokers lekker binnen verder te keuvelen, en gaat de enkele roker zo nu en dan in zijn of haar eentje in de kou buiten zitten kleumen om zo snel mogelijk het verslavinkje naar binnen te werken en weer terug naar binnen te komen. Ik weet niet waar je werkt dat er schijnbaar zoveel verstokte rokers zitten. Uitstervend ras.
Dat het een productieomgeving is zal ook een deel van het aantal rokers bij ons verklaren. Verder zijn de rokers wel in de minderheid. En de rokers zitten ook binnen omdat we een eigen rookruimte hebben. Maar rookruimte en niet rookruimte zitten naast elkaar. Toch schijnen de niet rokers die dus wel een meerderheid vormen toch altijd de verkeerde deur te kiezen. We hebben een eigen ruimte omdat het 5 min lopen is om van het terrein af te komen. Een sigaret zou dan wel een 15 tot 20 min kosten, bij ons op het terrein mag buiten niet gerookt worden door de gevaarlijke stoffen die we gebruiken. We moeten dus echt fysiek het terrein af.
pi_50683884
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:51 schreef HeatWave het volgende:

Hoe het komt, ik weet het niet, maar waar gerookt wordt is het gezelliger dan in niet-rook ruimtes.
Da's een fabeltje. .
pi_50683985
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's een fabeltje. .
Bij ons op het werk niet. Het is er echt gezelliger. Dat zeggen zelfs de niet rokers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')