Pas in Juli 2004 ook voor alle kroegen, dus een goede 3 jaar actief momenteel. Verder is Manhattan eigenlijk ook geen goed voorbeeld, omdat er ontzettend veel toeristen komen, en er veel bezoekend publiek is uit Jersey City, waar pas dit jaar, 2007, een rookverbod actief is. Die zijn niet gewend aan een rookverbod overal, dat komt de komende jaren wel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
In New York is die ban er anders ook al sinds 2003 als ik me niet vergis. Dus enige tijd zou men al gehad moeten hebben om te wennen. Maar nog steeds staan er een boel mensen buiten. Zelfs in november als het niet echt warm meer is in NY.
De wet die roken in alle gelegenheden verbiedt is er niet alleen voor de kinderen natuurlijk. Tenzij je nog echt iemand bent die er heilig in geloofd dat meeroken niet schadelijk is natuurlijk.quote:En je hebt een rookverbod nodig om een rookvrij familierestaurant te openen.Dat had je daarvoor toch ook al kunnen doen?
Leg me nou eens uit waarom daar een wet voor nodig is die roken in alle gelegenheden verbiedt?
De ervaring uit andere landen leert inderdaad dat men er vrij snel aan went, en dat het economisch effect nihil is.quote:We zullen er vast aan wennen. Mensen wordenbn nog altijd gekenmerkt door een groot aanpassings vermogen. Dus dat zullen we ook wel overleven. Kunnen de rokers mooi plaats maken voor alle niet rokers die nu thuiszitten en dan ineens en masse naar de kroeg gaan.
Boo-fucking-hoo! Iemand uit Amerika klaagt over Nederland! Dat kan natuurlijk niet!quote:En wat maak jij je druk om het rookverbod in Nederland. Blijf lekker in Californnia als het daar zo geweldig is. Voor die ene keer dat jij hier in de kroioeg zit hoeft niet alles rookvrij
Steeksproefgewijs. Als er ergens gerookt wordt, dan krijgt de kroegeigenaar een boete. Als je die boetes hoog genoeg maakt, dan gaat het vanzelf goedkomen. In andere landen waar een rookverbod heerst zijn altijd nog rebelse kroegeigenaren te vinden, alleen die leren vanzelf dat het financieel gezien niet echt slim is om het door te zetten, aangezien een ambtenaar maar 1 keer een kroeg hoeft binnen te stappen om het bewijs te ruiken, en de kroegeigenaar meteen een procesverbaal te overhandigen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:04 schreef Loohcs het volgende:
Vraag me toch wel af hoe dat met de handhaving zal gaan. Gaat de politie (die 't al druk schijnt te hebben) na invoering actief controleren? Of gaat men pas optreden na klachten? Moet de eigenaar van een tent meteen lappen als 1 van de 300 bezoekers een peuk opsteekt? Dat is lastig tegen te gaan in een volle kroeg lijkt mij.
quote:Worden alle bezoekers dan maar vantevoren gefouilleerd om te voorkomen dat er sigaretten mee naar binnen genomen worden?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En nog steeds blijft de vraag onbeantwoord waarom er niet al 20 jaar geen niet-roken horeca is. Als er zo veel behoefte aan is kan daar veel geld mee verdiend worden. Maar nee hoor, slechts 20% van nederland rookt (ok, misschien 30%) maar er is een wet voor nodig om de horeca rookvrij te maken. Hoe zit dat?
Sowieso, een vrouw die iets zegt over 'cafebezoek'.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:20 schreef bloodymary het volgende:
Ja, dat zul jij nooit begrijpen...... Kunnen jullie niet gaan bowlen of zo?
En nog steeds blijft de vraag onbeantwoord waarom er niet al 20 jaar geen niet-roken horeca is. Als er zo veel behoefte aan is kan daar veel geld mee verdiend worden. Maar nee hoor, slechts 20% van nederland rookt (ok, misschien 30%) maar er is een wet voor nodig om de horeca rookvrij te maken. Hoe zit dat?
Die vraag is in een aantal van dit soort topics verschillende keren gesteld (en niet alleen door mij) maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord gezien.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:29 schreef bloodymary het volgende:
Ik rook alles wat ik maar te pakken krijg, sigaretten, zware shag, heel af en toe een jointje.![]()
Shredder, ik geloof niet dat je antwoord krijgt op je overigens heel zinnige vraag.
Komt door de rook om je hoofd.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:34 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Die vraag is in een aantal van dit soort topics verschillende keren gesteld (en niet alleen door mij) maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord gezien.
Cijfers van een rokersclub zijn ook heeeeel objectief!quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:36 schreef bloodymary het volgende:
En maar roepen dat het geen gevolgen heeft in Canada en de U.S. Dit laat toch heel wat anders zien:
http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
Dit bedoel ik nou.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Komt door de rook om je hoofd..
Om dezelfde reden waarom er een wet nodig was om het roken te verbieden op het werk misschien? "Roken, dat lossen we samen wel op" betekende in essentie dat de rokers gewoon overal doorrookten, en vragen of ze misschien NIET willen roken levert niets op.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Le-zen.quote:
Ik probeer het nog 1 keer:quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat in een gemiddelde vriendengroep altijd wel een roker zit, en die roker het liefste naar een kroeg gaat waarin gerookt wordt. Het is al vaker geprobeerd, en restaurants waarin niet gerookt worden zijn wel succesvol, maar kroegen niet. Zeker niet gezien het feit dat er met name onder de jeugd veel gerookt wordt, en het de jeugd is die voornamelijk naar kroegen gaat. Het is een leuke sociologische studie, men gaat dan gewoon mee met de rokers, en de rookvrije kroegen worden overgeslagen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
80% van nederland wil naar de kroeg zonder rook. Iemand begint een kroeg met rookverbod. Kroeg stroomt vol, man word rijk. Gevolg: 100 mensen beginnen een rookvrije kroeg.
Dit is niet gebeurd. Waarom niet. [afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |