Nee, dat is het niet, ik vraag wat er mis is met topsalarissen en jij gaat dan zeuren over fraude-achtige handelingen.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat is een inhoudelijk antwoord. Je accepteert het niet, da's wat anders.
Zeuren?quote:Op zondag 10 juni 2007 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, dat is het niet, ik vraag wat er mis is met topsalarissen en jij gaat dan zeuren over fraude-achtige handelingen.
Nopequote:Op zondag 10 juni 2007 15:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zeuren?
Fraude?
Je leest echt wat je wil lezen....
Fraudequote:Op zondag 10 juni 2007 14:26 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wanneer dat gebeurt door misbruik te maken.
Zeurenquote:Of van belastingcenten,
Onzuiver handelenquote:óf doordat vriendjes in de top elkaar lekker geld aan 't toedelen zijn.
Zeurenquote:Dan kan dat geld wel wat beter gebruikt worden namelijk.
Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag wat er mis is met goed verdienen.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:57 schreef DennisMoore het volgende:
Van belastingcenten betaald worden is natuurlijk geen fraude. Dat vriendjes in de top elkaar salarissen en bonussen toekennen is ook niets nieuws, het zogeheten 'graaien'.
Verder ben je dusdanig zeikerig en zuigerig aan 't reageren, dat ik niet de moeite ga nemen om jou ook maar iéts verder toe te lichten..
Er is helemaal niets mis met goed verdienen, in tegendeel.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag wat er mis is met goed verdienen.
Denk je dat de (semi) overheid in staat is goede mensen binnen te halen als ze die niet goed betalen?quote:Op zondag 10 juni 2007 16:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met goed verdienen, in tegendeel.
Echter als dat geld afkomstig is door het te jatten van anderen (wat belasting gewoon is) dan mag er wel wat zorgvuldiger mee omgesprongen worden.
Wat mensen en bedrijven verder met hun EIGEN geld doen zal me een worst wezen, ook betalen ze een topman een miljard.
Ze zijn in ieder geval ook niet in staat goede mensen binnen te halen nu ze wel goed betalen.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je dat de (semi) overheid in staat is goede mensen binnen te halen als ze die niet goed betalen?
Weer iemand die in de mythe van de eerlijke markt gelooft.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat mensen en bedrijven verder met hun EIGEN geld doen zal me een worst wezen, ook betalen ze een topman een miljard.
Weer iemand die denkt dat de overheid alle problemen op lostquote:Op zondag 10 juni 2007 16:25 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Weer iemand die in de mythe van de eerlijke markt gelooft.
Vrije markt. Er is niemand die zegt dat die eerlijk is, want zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:25 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Weer iemand die in de mythe van de eerlijke markt gelooft.
Nee hoor, ik geloof in geen van beiden. Jij gelooft in een eerlijke markt.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weer iemand die denkt dat de overheid alle problemen op lost
Dan ben jij een verlicht denker, bij Die Hofstadt-Gruppe heb ik daar twijfels over.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vrije markt. Er is niemand die zegt dat die eerlijk is, want zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar.
Waar zeg ik dat eigenlijk precies?quote:Op zondag 10 juni 2007 16:29 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof in geen van beiden. Jij gelooft in een eerlijke markt.
[..]
Als mensen bij de overheid graaien kijk je wél hoe ze aan dat geld komen, maar bij bedrijven zeg jequote:Op zondag 10 juni 2007 17:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat eigenlijk precies?
Dus dan ga je er gewoon vanuit dat bedrijven - zolang ze niet veroordeeld worden - allemaal eerlijk aan hun geld komen.quote:zal me een worst wezen
Dat is toch ook gewoon zoquote:Op zondag 10 juni 2007 18:56 schreef rebel6 het volgende:Dus dan ga je er gewoon vanuit dat bedrijven - zolang ze niet veroordeeld worden - allemaal eerlijk aan hun geld komen.
Ja. Bedrijven komen per defintie eerlijker aan hun geld dan de overheid. Als die basiskennis je al vreemd is dan heeft een verdere 'discussie' bar weinig zin.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:56 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als mensen bij de overheid graaien kijk je wél hoe ze aan dat geld komen, maar bij bedrijven zeg je
[..]
Dus dan ga je er gewoon vanuit dat bedrijven - zolang ze niet veroordeeld worden - allemaal eerlijk aan hun geld komen.
Ja want misbruik maken van een monopoliepositie loont immers nooit en bedrijven die een deel van hun klanten belazeren worden uiteindelijk allemaal veroordeeld door de rechter.quote:
Er is een groot verschil tussen eerlijker en eerlijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja. Bedrijven komen per defintie eerlijker aan hun geld dan de overheid. Als die basiskennis je al vreemd is dan heeft een verdere 'discussie' bar weinig zin.
Bedrijven die de boel belazeren worden tenminste nog eens veroordeeld.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:50 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ja want misbruik maken van een monopoliepositie loont immers nooit en bedrijven die een deel van hun klanten belazeren worden uiteindelijk allemaal veroordeeld door de rechter.
Het leven is niet eerlijk. Welkom in de grote mensenwereld.quote:Er is een groot verschil tussen eerlijker en eerlijk.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Balkenende verdient te weinig, Hoogervorst niet te veel.
Zelden.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bedrijven die de boel belazeren worden tenminste nog eens veroordeeld.
Daar heb je helaas gelijk in.quote:Ambtenaren die dat flikken krijgen promotie
Jij hebt daar blijkbaar vrede mee, ik stel het liever aan de kaak ipv alles wat krom is recht te praten.quote:Het leven is niet eerlijk. Welkom in de grote mensenwereld.
FDquote:Bos krijgt volle laag over beloning AFM-baas
Minister Wouter Bos van Financiën heeft opnieuw de volle laag gekregen van de Tweede Kamer over zijn aanpak van topinkomens. Het parlement heeft grote kritiek op de beloning van de nieuwe voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten, Hans Hoogervorst.
Bos heeft het salaris van Hoogervorst vastgesteld op euro 274.000, ruim boven dat van de minister-president. De PvdA-fractie steunde als enige partij voluit de minister. De VVD deed niet mee aan het spoeddebat van gisteravond.
Opvallend was de scherpe kritiek van de regeringsfractie van de ChristenUnie op Bos. CU-kamerlid Ernst Cramer sloeg aan op Bos' uitspraak dat het 'klasse' is dat Hoogervorst het salaris heeft geaccepteerd omdat het zo'n 12% lager is dan dat van zijn voorganger.
Salaris president is de norm
Volgens Cramer heeft Bos geen enkele reden om daar trots op te zijn, omdat in het regeerakkoord staat dat het salaris van de minister-president de norm is. 'De eerste afspraak ligt al boven de norm', zei ook CDA-kamerlid Marleen de Pater. 'Dat is jammer.'
Bos heeft zich in de verkiezingscampagne hard gemaakt voor aanpak van topinkomens, vooral in de publieke sector. De SP en GroenLinks brachten dat nog bij hem in herinnering.
In zijn verweer benadrukte de PvdA-bewindsman dat 'dit de eerste keer is dat het salaris omlaaggaat'. Bos zei dat hij op een rijdende trein moest springen, omdat er in de sollicitatieprocedure was uitgegaan van het oude salaris. Maar de PvdA-minister vond het te ver gaan om aan Hoogervorst te vragen een ministerssalaris te accepteren, omdat de benoemingsprocedure daarvoor al te ver gevorderd was. 'Ik vind dat dan niet meer fatsoenlijk', zei Bos. Ook wilde hij niet dat Hoogervorst veel minder zou verdienen dan de andere AFM-bestuurders.
Bos kreeg veel kritiek omdat hij nog geen beoordelingskader heeft vastgesteld voor het geval dat salarissen boven dat van de premier uitgaan. 'Al 120 dagen bezig, maar geen norm. Waar blijft de prioriteit?' zei GroenLinks-kamerlid Kees Vendrik. Bos zei met zoveel woorden dat hij het in de toekomst anders gaat doen. Ook kondigde hij aan dat de topbeloningen bij de Nederlandse Bank omlaaggaan.
Waarom zou je een spoeddebat moeten houden over zo'n futiliteit. Geen wonder dat de invloed van de Kamer steeds minder wordt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:07 schreef ijsbrekertje het volgende:Overigens is het wel opmerkelijk dat de VVD helemaal niet meedeed aan het spoeddebat. Geen zin om iets over Hoogervorst te zeggen waarschijnlijk.
Wat verdient die dan met (semi) overheidsfuncties?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:
gaat niet alleen om Hans he, die zn naam staat wellicht in de TT maar wat dacht je dat Wim Kok tegenwoordig doet?
Dat begrijpt het gros hier niet, voor hen is 100.000 euro al een astronomisch salaris.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:20 schreef DS4 het volgende:
270.000 euro per jaar is niet graaien. Hoogervorst kan zonder meer hetzelfde elders verdienen. En een goede kandidaat vraagt echt meer dan 170.000 euro.
Wordt Kok betaald van publiek geld?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:26 schreef TJDoornbos het volgende:
gaat niet alleen om Hans he, die zn naam staat wellicht in de TT maar wat dacht je dat Wim Kok tegenwoordig doet?
Is dat relevant?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wordt Kok betaald van publiek geld?
Als er 1 achterban is die veel slikt is het de PvdA wel, wat een domme (politiek dom bedoel ik) mensen!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, dat gaat Bos ongetwijfeld weer kritiek opleveren van z'n achterban.
Het antwoord is simpel: JA want;quote:
Communist.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:49 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het antwoord is simpel: JA want;
ALLES word betaald van publiek geld. Soms via de regering, soms privé dan wel zakelijk.
Dit is natuurlijk rechts lullen en met overheidsgeld de zakken vullen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:49 schreef fokthesystem het volgende:
Men noemt dit soort zaken ook wel "links lullen en recht zakken vullen".
Ik ken toevallig iemand die met Hoogervorst heeft gewerkt voordat hij minister werd en die wist mij te vertellen dat Hoogervorst weldegelijk kwaliteiten bezit. Ik acht deze man (topman bij een van de ziektenkostenverzekeraars) zonder meer beter in staat om dit te beoordelen dan jij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:27 schreef Tup het volgende:
Een hoog salaris wordt vaak gerechtvaardigd door te wijzen op bewezen kwaliteiten (in de markt zou hij nog meer verdienen). Ik geloof toch dat Hoogervorst bewezen heeft veel kwaliteiten NIET te hebben.
Daar heb ik geen donder mee te maken. Dan zoeken ze maar op wat een normaal salaris is voor topfuncties.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat begrijpt het gros hier niet, voor hen is 100.000 euro al een astronomisch salaris.
Oh ja hoor. Het is ook een investering in m'n toekomst (eigen zaak) en ik verwacht over een tijd als meer afbetaald is wel mijn salaris flink te kunnen verhogen. Ik klaag ook niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jouw probleem. Als je meer wil, harder werken. Dat moet jou toch aanspreken, nietwaar?
Dat is een heel flink salaris ja. Ik betwijfel trouwens ten zeerste of jij zo veel meer dan dat bedrag verdient, ALS je die ¤ 100.000,- al vangt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat begrijpt het gros hier niet, voor hen is 100.000 euro al een astronomisch salaris.
Voor die functie is het dat niet. Voor een bediende bij de bank (met alle respect, de dames van Private banking zijn altijd heel lief voor mij) is het inderdaad een hoog salaris. Maar goed, we hebben het over deze functie.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar zeggen dat 270.000 per jaar geen hoog salaris is, is natuurlijk gewoon dikke vette bullshit.
Hoogervorst heeft al eerder de handjes laten wapperen natuurlijk. En nu plukt hij de vruchten. Echt, hij is zonder meer ooit begonnen met een salaris onder modaal. En naar verluid werkt hij wel hard.quote:Verder betwijfel ik zeer of Hogervorst harder werkt dan ik voor die centen, ik weet wel zeker van niet trouwens. En ik verdien echt geld, hij incasseert geld van belastingen.
Is dat relevant?quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik betwijfel trouwens ten zeerste of jij zo veel meer dan dat bedrag verdient, ALS je die ¤ 100.000,- al vangt.
Mooi he. Klassen zouden niet bestaan in Nederland, maar er is volgens mij geen land ter wereld waar men zo gelooft dat men niet voorruit kan komenquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind ik grote onzin. Onderbouw dit eens met bewijzen. Volgens mij is dit gewoon een populaire VVD-achtige aanname.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:20 schreef DS4 het volgende:
270.000 euro per jaar is niet graaien. Hoogervorst kan zonder meer hetzelfde elders verdienen. En een goede kandidaat vraagt echt meer dan 170.000 euro.
Kijk naar de salarissen in het bedrijfsleven voor dit soort posities.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind ik grote onzin. Onderbouw dit eens met bewijzen. Volgens mij is dit gewoon een populaire VVD-achtige aanname.
Altijd heel toevallig ja, dat oud-politici zo geschikt zouden zijn voor dit soort baantjes.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom moet het persé een oud-minister zijn die zo'n baantje krijgt?
Onderschat het belang van wie je kent niet in dit soort baantjes, je wordt hier aangenomen om je netwerk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Altijd heel toevallig ja, dat oud-politici zo geschikt zouden zijn voor dit soort baantjes..
't Is niet wát je kunt, maar wié je kent.
Dat is slechts een aaname.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:20 schreef DS4 het volgende:
270.000 euro per jaar is niet graaien. Hoogervorst kan zonder meer hetzelfde elders verdienen.
Klopt, wat is je punt?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:28 schreef Fastmatti het volgende:
Even los van wat je van het stelsel zelf vind. Het zorgstelsel is toch tamelijk vlekkeloos ingevoerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |