abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50427110
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:10 schreef TranceAction het volgende:
LInkse rackers hebben een plaat van gewapend adamantium voor hun hoofd. Daar worden ze mee geboren en kunnen daar niets aan doen. Linkse rackers stammen af van de Homo Sapjes. Een splintergroepering die zich 100000 jaar geleden afsplitste van de Homo Erectus. Zij missen een bepaald gen dat zorgt voor het leerproces. Dit verklaart ook het feit dat ondanks dat dit soort knuffelprojecten steeds maar weer mislukken, zij niet de mogelijkheid hebben hier van te leren.

Vergeef het ze, dat heb ik al jaren geleden gedaan en geeft een goed gevoel.
Kijk eens aan, daar is hij weer!
Ik begon je intelligente weerwoorden al te missen! Dat van de Homo Sapjes en Homo Erectie vind ik wel aardig bedacht. Heb je daar nou drie weken over gedaan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50427237
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk eens aan, daar is hij weer!
Ik begon je intelligente weerwoorden al te missen! Dat van de Homo Sapjes en Homo Erectie vind ik wel aardig bedacht. Heb je daar nou drie weken over gedaan?
Kees22, wees toch ouder & wijzer.

Kom je hier nog even bijdragen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_50427492
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:15 schreef ijsbrekertje het volgende:
In de NRC van vandaag een artikel over de Vlinderreis, waar Nederland zich in April over opwond. Het was wel een gesubsidieerd project voor achterstandsjongeren, maar had met wangedrag of criminelen niets te maken. Het waren dus ook geen jongeren, die gedisciplineerd moesten worden.

Natuurlijk kun je je vraagtekens bij het nut en effect van dit soort projecten stellen, maar dat geldt voor wel meer overheidsuitgaven.
[..]
Ja, las ik ook. En Sidekick en mousie zeiden dat ook al. Wat ik dan vreemd vind, dat al die schreeuwers hier niet een keer inbinden en eerst nadenken voor ze hun gezicht opentrekken. Dat ze niet openlijk excuus aanbieden voor hun veel te snelle reactie (nav een Telegrof-artikel ) is begrijpelijk. Maar dat ze zich niet een beetje schamen en zich een tijdje gedeisd houden, vind ik beschamend.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50427765
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Kees22, wees toch ouder & wijzer.

Kom je hier nog even bijdragen?
Ach, soms worden uitspraken zo gigantisch onbenullig, dat ik er alleen maar de humor van ik kan zien. Maar ja, helaas blijkt dan dat mensen ze zelf wel geloven, dat is dan weer pijnlijk.
Bedankt voor de tip, had het niet gezien.

Overigens bij het onderwerp: om raddraaiers, van welke herkomst dan ook, medemenselijkheid, discipline en orde bij te brengen, lijtk me niet slecht. Bedenk dan wel, dat de wortel over het algemeen veel beter werkt dan de stok en dat het altijd uit respect moet gebeuren en niet uit afkeer.
En daarbij: ik realiseer me heel goed, dat ik dat zelf allemaal niet op zou kunnen brengen!
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:55:46 #55
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50433751
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:56 schreef moussie het volgende:

[..]

en ik hoop dan ook dat ze dat nooit worden, dat is wat ik zei
Oh, oké.
quote:
dit is dus een van de gevallen waar het duidelijk niet goed is gegaan, die jongen is net zo onhandelbaar of erger terug gekomen .. vandaar dus ook mijn vraag :
stel je stuurt ze idd naar het land van culturele achtergrond, wie gaat die kinderen daar opvangen en hoe ? Ik bedoel maar, alleen maar dumpen voor de cultuurshock en voor de rest niks noppes nada lijkt mij ook niet bepaald constructief, dus wat ga je doen met die jongeren als ze er een keer zijn ?
daar tehuizen bouwen, bootcamps oprichten oid .. ?
Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Dat er iets niet is goed gegaan is evident, want er is een dodelijk slachtoffer gevallen. Ik ben benieuwd naar jouw syllogisme.
Verder heb ik erop gewezen, dat deze aanbevelingen a) niet mijn persoonlijke aanbevelingen zijn, b) nimmer onderdeel zijn geweest van overheidsbeleid, c) het een viertal verschillende aanbevelingen betreft (jij legt je slechts toe op één onderdeel) en d) het onderdeel dat jij eruit licht in samenhang met opvang en reïntegratie wordt uitgelegd.

Het punt is echter een verandering van filosofie om het beleid op te baseren en niet zozeer de afzonderlijke (of in jouw geval één) aanbeveling(en).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50434731
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:17 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Ze zijn in Nederland China geboren. So? De geografische ligging van je geboorteplaats wil niets zeggen over de plek waar je oud wordt.
Duss!
quote:

En je moest eens weten hoeveel marokkanen na 2 jaar werken zich lieten afkeuren en nu levenslang in marokko een WAO-uitkering genieten.
Vertel! Met bron!
quote:
Maandelijks maakt de nederlandse overheid grote bedragen over aan marokko. Indien zij weigeren hun onderdanen terug te nemen hebben wij genoeg pressiemiddelen om dit ongedaan te maken.
Hun onderdanen of de onze?
quote:
Weet je wat jij eens zou moeten doen? Een maandje in Amsterdam Noord doorbrengen tussen die gasten waarvan jij niet wilt dat ze terug gestuurd worden. Ik durf te wedden dat je van mening zult veranderen. Zeker als je een Nederlandse vrouw bent.
Laat ik nou toch steeds gedacht hebben dat jij een Groningse man was?
pi_50435702
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Oh, oké.
[..]

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Dat er iets niet is goed gegaan is evident, want er is een dodelijk slachtoffer gevallen. Ik ben benieuwd naar jouw syllogisme.
het kan in sommige gevallen werken, in andere doet het dat niet .. er is geen peil op te trekken
quote:
Verder heb ik erop gewezen, dat deze aanbevelingen a) niet mijn persoonlijke aanbevelingen zijn, b) nimmer onderdeel zijn geweest van overheidsbeleid, c) het een viertal verschillende aanbevelingen betreft (jij legt je slechts toe op één onderdeel) en d) het onderdeel dat jij eruit licht in samenhang met opvang en reïntegratie wordt uitgelegd.
ooh, die man heeft wel degelijk een punt, maar begrijp je ook dat mijn "aardige analyse" van de behoefte aan een "gemeenschappelijke droom" die soort schizofrenie voorkomt ?
quote:
Het punt is echter een verandering van filosofie om het beleid op te baseren en niet zozeer de afzonderlijke (of in jouw geval één) aanbeveling(en).
mwah, ik vind dat ene stukje bij Werdmölder wel grappig ..
quote:
... onder leiding van een Nederlandse therapeut. Ik
zie het al voor me: een Marokkaanse moeder die niet of nauwelijks Nederlands spreekt,
een orthodoxe Marokkaanse vader die zich emotioneel niet kan uiten, en ook niet
gewend is om met woorden de problemen in het gezin te lijf te gaan. En tot slot, de
Marokkaanse pubers die zijn opgegroeid in een schaamtecultuur, waarin je wordt
geleerd om in het bijzin van je ouders niet geen afwijkend standpunt in te nemen.
nota bene een blanke antropoloog die dit zegt, mi gaat ook hij voorbij aan de invloed van onze cultuur op- en houding tav dit hele gebeuren, aan het feit dat mensen een doel nodig hebben in hun leven, het idee dat hard werken ook echt beloond word .. dus niet keer op keer overgeslagen worden bij de promotieronde, niet je loyaliteit in twijfel trekken ondanks je eed .. simplistisch gezegd, als je wil dat mensen zich normaal gedragen moet je ze ook normaal behandelen en niet als een groep apart

dus ja, de filosofie van aanpak moet verandert, maar niet alleen bij 'hun', de zogenoemde tolerantie hier mag ook wel even een push hebben de goede kant op .. zoals bvb dus allochtonen bij de politie die wel door stromen naar de top, zo krijg je rolmodellen, iets om naar toe te werken, voorbeelden die laten zien dat hard werken en inzet lonend is ..
pleased to meet you
pi_50435843
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:25 schreef Kees22 het volgende:
blup
wat heb jij gedronken, of beter gevraagd, hoeveel daarvan ?
pleased to meet you
pi_50436181
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:10 schreef moussie het volgende:

[..]

wat heb jij gedronken, of beter gevraagd, hoeveel daarvan ?
Rode wijn, Corbières van de C1000, 12,5 vol%, bijna 1,5 liter. Dus 187 ml C2H5OH op 105 kg lichaamsgewicht.

Ik ben van mening dat het de beste strategie is om gewoon antwoord te geven op vreemde opmerkingen. Al zet ik er soms wel eens een absurditeit tussen.
Maar dan vallen ongerijmdheden des te sneller op. Als je een ongerjmdheid niet kunt weerleggen, moet je overwegen of zij waar is!

Bovendien hoop ik de vrijheid en eerlijkheid van geest te hebben om, los van vastgelegde tegenstellingen, mij een mening te kunnen vormen. Dat valt niet mee, maar ik blijf proberen.
pi_50436745
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:03 schreef moussie het volgende:

[..]

het kan in sommige gevallen werken, in andere doet het dat niet .. er is geen peil op te trekken
Dit is een gevolgtrekking naar aanleiding van één voorbeeld. Die conclusie lijkt mij wat voorbarig. Er valt sowieso uit het voorbeeld niet af te leiden op welke manier de moeder opvang en de reïntegratie had opgezet.
Aannemelijk is dat dit tragische incident ouders niet zal verhinderen alles te doen wat zij nodig achten om controle te krijgen over hun onhandelbare kinderen. En in een aantal gevallen is dat het tijdelijk terugsturen naar Marokko, Suriname, de Nederlandse Antillen, etc. Dat zal niet opeens veranderen.

Bovendien zijn het aanbevelingen voor de politiek die moeten leiden tot beleidsmaatregelen waardoor er een bepaalde regulering tot stand komt. Het voorbeeld dat jij aanhaalde gaat over een privé-initiatief.
quote:
ooh, die man heeft wel degelijk een punt, maar begrijp je ook dat mijn "aardige analyse" van de behoefte aan een "gemeenschappelijke droom" die soort schizofrenie voorkomt ?
Het is de psychiatrie zelf die niet eens de precieze oorzaken weet te doorgronden.
En sowieso is schizofrenie voor een deel erfelijk bepaald.
Ergo, dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
quote:
mwah, ik vind dat ene stukje bij Werdmölder wel grappig ..
Over de Functional Family Therapy is Werdmölder uiterst sceptisch. Wat is daaraan grappig?
quote:
nota bene een blanke antropoloog die dit zegt, mi gaat ook hij voorbij aan de invloed van onze cultuur op- en houding tav dit hele gebeuren, aan het feit dat mensen een doel nodig hebben in hun leven, het idee dat hard werken ook echt beloond word .. dus niet keer op keer overgeslagen worden bij de promotieronde, niet je loyaliteit in twijfel trekken ondanks je eed .. simplistisch gezegd, als je wil dat mensen zich normaal gedragen moet je ze ook normaal behandelen en niet als een groep apart

dus ja, de filosofie van aanpak moet verandert, maar niet alleen bij 'hun', de zogenoemde tolerantie hier mag ook wel even een push hebben de goede kant op .. zoals bvb dus allochtonen bij de politie die wel door stromen naar de top, zo krijg je rolmodellen, iets om naar toe te werken, voorbeelden die laten zien dat hard werken en inzet lonend is ..
Ik zie de relevantie niet te benadrukken, dat Werdmölder blank is. Hij is wetenschapper die ruim twintig jaar onderzoeken verricht naar Marokkanen en hij gaat daarin juist niet voorbij aan culturele invloeden.
Bovendien gaat het niet over de filosofie bij 'hun' of 'hier' die veranderd moet worden. Het gaat over de politieke houding, de filosofie in de politiek, die moet leiden tot beleidsmaatregelen die in plaats van te zoeken naar oplossingen waarin de samenhang criminaliteit en sociale omstandigheden centraal staat wordt verschoven naar het aanpakken van de criminaliteit in samenhang met het erkennen van grotendeels culturele oorzaken die daaraan ten grondslag liggen.
pi_50439973
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 02:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een gevolgtrekking naar aanleiding van één voorbeeld. Die conclusie lijkt mij wat voorbarig. Er valt sowieso uit het voorbeeld niet af te leiden op welke manier de moeder opvang en de reïntegratie had opgezet.
Aannemelijk is dat dit tragische incident ouders niet zal verhinderen alles te doen wat zij nodig achten om controle te krijgen over hun onhandelbare kinderen. En in een aantal gevallen is dat het tijdelijk terugsturen naar Marokko, Suriname, de Nederlandse Antillen, etc. Dat zal niet opeens veranderen.
Ik haalde dit voorbeeld aan omdat het pas in de krant stond, maar idd, vooral Antillianen en Surinamers doen dit al jaren, en van de gevallen die ik ken (4) is het maar een keertje goed gegaan
quote:
Bovendien zijn het aanbevelingen voor de politiek die moeten leiden tot beleidsmaatregelen waardoor er een bepaalde regulering tot stand komt. Het voorbeeld dat jij aanhaalde gaat over een privé-initiatief.
idd, dus of er aan de andere kant adequate opvang is moet je nog maar afwachten .. vandaar dus ook mijn vraag, als je dit zou invoeren als een door de overheid op te leggen maatregel, hoe regel je de opvang daar dan ?
quote:
Het is de psychiatrie zelf die niet eens de precieze oorzaken weet te doorgronden.
En sowieso is schizofrenie voor een deel erfelijk bepaald.
Ergo, dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat die man schizofrenie en MPS (of DIS zoals het tegenwoordig genoemd wordt) met elkaar verwisseld
quote:
Over de Functional Family Therapy is Werdmölder uiterst sceptisch. Wat is daaraan grappig?
[..]

Ik zie de relevantie niet te benadrukken, dat Werdmölder blank is.
het grappige daaraan is dat de ene blanke wetenschapper de andere blanke wetenschapper in twijfel trekt
quote:
Hij is wetenschapper die ruim twintig jaar onderzoeken verricht naar Marokkanen en hij gaat daarin juist niet voorbij aan culturele invloeden.
juist ja, maar hij blijft dus redeneren vanuit zijn eigen culturele achtergrond
quote:
Bovendien gaat het niet over de filosofie bij 'hun' of 'hier' die veranderd moet worden. Het gaat over de politieke houding, de filosofie in de politiek, die moet leiden tot beleidsmaatregelen die in plaats van te zoeken naar oplossingen waarin de samenhang criminaliteit en sociale omstandigheden centraal staat wordt verschoven naar het aanpakken van de criminaliteit in samenhang met het erkennen van grotendeels culturele oorzaken die daaraan ten grondslag liggen.
dat is het nou juist, het zijn mi niet de culturele verschillen die zorgen voor al die narigheid, het is het simpele feit dat wij al die tijd al, minstens 30 jaar lang, het vertikken om allochtonen als gelijkwaardige mensen te behandelen .. hun een eerlijke kans geven om even veel te bereiken als de autochtoon.
zo komt de politiek bvb met positieve discriminatie, iets wat over het algemeen nogal wat irritaties opwekt bij de autochtone bevolking .. maar aan de oorzaak van zo'n maatregel word geen aandacht besteedt, dat het de autochtone werkgevers zijn die toch liever een autochtoon aannemen dan de allochtoon, zelfs als die betere papieren heeft
pleased to meet you
pi_50440421
Ik vind het feit als argument gebruiken, dat iemand een bepaalde huidskleur heeft benedenmaats.
pi_50441015
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind het feit als argument gebruiken, dat iemand een bepaalde huidskleur heeft benedenmaats.
het is anders een maat waarvan deze meneer zelf ook gebruik maakt
pleased to meet you
pi_50441164
Als criminoloog-antropoloog is dat al ruim twintig jaar zijn onderzoeksterrein.
pi_50441529
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:25 schreef damian5700 het volgende:
Als criminoloog-antropoloog is dat al ruim twintig jaar zijn onderzoeksterrein.
en hoeveel jaar praktijkervaring van de psycholoog-psychiater staat daar tegenover ?

daarnaast, dit zijn geen exacte wetenschappen, maw, je neemt altijd iets van je eigen achtergrond mee in het onderzoek, dat is nu eenmaal je referentiekader ..
pleased to meet you
pi_50441756
Het psychiatrisch onderzoek is verricht door J. P. Selten, N.D. Veen, W.G. Feller, J.D. Blom, H.W. Hoek en R.S. Kahn. Naam van het onderzoek ‘Incidentie van schizofrenie bij autochtonen en allochtonen in Den Haag,’ Gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde in 2001.

Succes.
pi_50443499
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:45 schreef damian5700 het volgende:
Het psychiatrisch onderzoek is verricht door J. P. Selten, N.D. Veen, W.G. Feller, J.D. Blom, H.W. Hoek en R.S. Kahn. Naam van het onderzoek ‘Incidentie van schizofrenie bij autochtonen en allochtonen in Den Haag,’ Gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde in 2001.

Succes.
poeh, weet zo net niet of ik wel zin heb om me door zoiets heen te worstelen ..
maar even snel googelend op naam onderzoek kom ik dit tegen
quote:
De tabel laat zien dat met name onder tweede generatie allochtonen van Marokkaanse en van Surinaamse afkomst de incidentie van psychotische stoornissen hoog is. In de regio MW-Utrecht betekent dit dat er jaarlijks naar schatting 33 allochtone cliënten van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst, bijkomen met psychotische stoornissen, van wie 21 lijden aan schizofrenie
nou kan ik mij dus niet voorstellen dat er in Utrecht maar 33 allochtone probleemjongeren die voor al die overlast zorgen ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')