*insert TVP-plaatjequote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:03 schreef mindgames het volgende:
Soundcheck 'secret gig London' op YouTube.
Bron: MaccaReport.com (áls je het kunt vindenquote:Paul performed an hour and forty minute set.
Songs performed (partial list) "Hey Jude", "I Saw Her Standing There," "Let It Be," "I've Got A Feeling," "Dance Tonight," "That Was Me," "Nod Your Head," "House Of Wax," "Only Mama Knows..." In the house: Pierce Brosnan, Jeff Beck and Dave Gilmour. All fans were given a "Memory Almost Full" T-shirt upon arrival. more later...
Hoe serieus moet je zo'n 'review' nemen...?quote:De liedjes laten zijn enorme veelzijdigheid horen en laveren tussen olijk, intiem en uitbundig, met in The End Of The End zelfs ruimte voor een bijna uit de bocht gierende gitaarsolo
Allmusic.com geeft 4,5 ster. Ter vergelijking: op gelijke hoogte met Flaming Pie, Tug of War en Band on the Run. Alleen Ram heeft 5 sterren gehad.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:55 schreef hello_goodbye het volgende:
Maar ja, hij is in ieder geval positief.
Wow! Supercool! Het mooie van zoiets is dat je eigenlijk terug reist in de tijd toen ze er nog echt waren... Da's het leukste! Ik zou dolgraag boekjes en zo uit de jaren zestig ZELF willen hebben. Dan kan je even net doen alsof ze nog bestaan...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:55 schreef SoSolid het volgende:
Ik heb een prachtig boekje over de beatles uit 1964 gevonden, ben nu halverwege. Veel over het ontstaan en over de inkroegenspeeltijd. En er staan natuurlijk 100 supervette foto's in!Waar een rommelmarkt wel niet goed voor is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook interessant om te lezen hoe ze in het begin geen leider wilden, maar dat de media maar bleven zagen en hameren en vervelend doen dat Paul zei: It's John, John is the chief Beatle! Toen zijn ze er niet vanaf gekomen
Samenvatting onderaan!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:30 schreef Honky het volgende:
Remasters: ik weet dat de albums van de fab four dat nog niet zijn maar hoe zit het met de albums van de solocarrieres? Zijn die wel allen goed gemasterd of doe ik er wijs aan om nog te wachten met kopen ervan?
Hihi, 'See Your Sunshine' is mijn favoriete nummer op dit moment. Al kan ik ook weer niet echt kiezen tussen dat nummer, 'Mr. Bellamy', 'Only Mama Knows', 'Ever Present Past', 'Nod Your Head', .... weet je wat? Ik vind het hele album gewoon goed! 'Gratitude' is in het begin een beetje vreemd, maar ik hou wel van zijn soul-volle krachtige stem.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:01 schreef Rasing het volgende:
Is er iemand die kan luisteren naar de nrs 'See your sunshine' en 'Gratitude'? Ik ben geneigd een nieuwe CD te branden met de bonusnrs van de luxe versie, zonder die twee. *ril
En dan zet ik Mr Bellamy er twee keer op. Wat een goed nummer, ietwat experimenteel maar toch zeer prima luisterbaar.
Ja, of zijn broer moest aanwezig zijnquote:Op vrijdag 8 juni 2007 02:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Bedoelen ze niet David Gilmour?
Maar ach, als Paul 3 uur lang 'Motor Of Love' zou spelen in een zaal met 300 man, zou ik er nog een moord voor doen om daar bij te zijn. (Speel nou 'Day Tripper' of 'The Night Before' eens!quote:'Drive My Car'
'Only Mama Knows'
'Dance Tonight'
'C Moon'
'The Long And Winding Road'
'I'll Follow The Sun'
'Calico Skies'
'That Was Me'
'Blackbird'
'Here Today'
'Back In The USSR'
'Nod Your Head'
'House Of Wax'
'I've Got A Feeling'
'Matchbox'
'Get Back'
'Hey Jude'
'Let It Be'
'Lady Madonna'
'I Saw Her Standing There'
Live at the BBC, nog een Apple-uitgave waar ik gewoon niet bij kan. Er is BBC-materiaal genoeg om 10 complete CD's te vullen. Ik snap dat ze dat niet hebben kunnen doenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:55 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik heb eigenlijk niet veel met bootlegs... Het enige wat ik heb is de Decca audition en twee zelf samengestelde versies van Live at the BBC en de Get back sessies, waarbij ik ALLEEN alles heb bewaard wat niet officieel is uitgekomen en dan ook nog eens steeds maximaal 1 versie van elk nummer. Bij Live at the BBC betekent dat slechts 5 extra nummers buiten de reguliere cd om. [...] Nee, ik heb eigenlijk wel genoeg aan de officiele lp's.
Recensie op OOR.nlquote:TRANEN VLOEIEN BIJ COMEBACK VAN PAUL MCCARTNEY :: 8-6-2007
Even breekt zijn stem. PAUL MCCARTNEY heeft het er in de Londense Electric Ballroom maar moeilijk mee om een ode te brengen aan zijn oude maat John Lennon. ‘Sorry mensen, het raakt mij dit keer nogal’, zegt hij met een brok in zijn keel nadat hij de song Here Today (Song For John) met gebroken stem heeft gezongen. Het is het mooiste moment van de presentatie van zijn nieuwe album Memory Almost Full. De belangrijkste nog levende Beatle is na een moeilijke periode in zijn leven weer terug op aarde.
Voor de opper-Beatle is het sowieso een soort van thuiskomen. Na de scheidingsperikelen en de daaropvolgende roddelpersoverstroming, vond McCartney soelaas in de muziek. Zijn nieuwe album klinkt dan ook meer geïnspireerd dan zijn laatste artistieke uitingen. Onder het kritisch oog van supersterren als de voormalige James Bond Pierce Brosnan, Pink Floyd-gitarist David Gilmour, Pete Doherty en McCartney’s dochter Stella maakt de legende ook meteen duidelijk dat de rouwperiode voorgoed voorbij is. Gestoken in een gestreept T-shirt en een goedlachs smoelwerk op het nog altijd jonge gezicht, oogt hij een beetje als dat knulletje dat na The Beatles met nieuwe projecten begon. Fris, geëngageerd en messcherp.
Gesteund door zijn vaste Amerikaanse band, waarmee hij de laatste jaren zeer succesvol over de wereld toerde, wordt het exclusieve feestje geopend met de Beatles-hit Drive My Car. Deze classic gaat bijna naadloos over in de nieuwe song Only Mama Knows, een ferme rocker die in het oeuvre van The Wings niet had misstaan. Al snel wordt duidelijk dat McCartney hier met een missie staat. Na een ingetogen versie van The Long And Winding Road doet hij voor het eerst in jaren de gevoelige liefdesverklaring Calico Skies. Het is de opmaat voor het mooiste moment van de avond. Met het volledig akoestisch en solistisch gespeelde Black Bird van The White Album raakt hij het hart van de ruim 500 aanwezigen. Maar hij daalt pas echt naar de bodem van zijn ziel af in eerder genoemde de liefdesverklaring aan John Lennon. ‘Ik heb het er dit keer echt moeilijk mee’, spreekt McCartney vol ontroering.
Naar het einde toe wordt de sfeer wat lichter en kunnen hits als Back In The USSR en Get Back van stal worden gehaald. De nieuwe song Feet In The Clouds roept nog op tot massaal headbangen terwijl hij tussendoor ook nog zijn rock & roll–voorbeeld Carl Perkins eert. Sir Paul sluit verrassend af met Lady Madonna en I Saw Her Standing There. Het is een waardig einde van een concert waarin de legende laat zien nog altijd even bevlogen en scherp te zijn als pakweg 40 jaar geleden. JEAN-PAUL HECK
Gezien: ELECTRIC BALLROOM, LONDEN, ENGELAND (7 JUNI)
quote:
De de door Honky geposte package zal de 'normale' versie zijn. De deluxe-editie heeft allemaal unieke replica's. Beetje zoals de deluxe-editie van de DVD-versie van 'Bangladesh'. Hier en daar te bekijken. De moeite waard, dus.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:54 schreef webfreak het volgende:
Er is ook een Deluxe editie trouwens.. Die is 30 euro.
Weet iemand wat het verschil is?
Hoe kan het, dat ene 'mindgames' op een willekeurig forumpje in Nederland, meer verstand heeft van remasteren en geluidskwaliteit dan de grote mensen van Apple/EMI/Capitol?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef mindgames het volgende:
-bijzonder uitgebreid remaster-overzicht, waarvoor dank-
Jammer zeg, zouden zeker aanwinsten zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:27 schreef mindgames het volgende:
[..]
Hij wilde niet dat een (volgens medewerkers "schitterende") akoestische opname van 'Love You To' werd uitgebracht. Zelfde geldt voor 'I Want To Tell You'. Maar dat is gewoon een keuze, net zoals Yoko 'Rain' en 'She Said, She Said' heeft afgekeurd en Paul alternatieve versies van 'Back In The USSR, All Together Now en Revolution' heeft afgekeurd.
Op dit moment:quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:59 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wat het album in de top tigs gaat doen (hier en in het buitenland).
Ik was het niet eens met die mannetjes in Newsnight Reviewquote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Thelonious het volgende:
Zo meteen ook McCartney in Newsnight Review.
Nu dus.
Nou ja, ik wil totaal niet betweterig of alleswetend overkomen, hoor. Zoals ik al zei, er zijn soms geen alternatieven. Ik ga echt 'Memory Almost Full' niet wegleggen omdat de mastering zo HARD is. Ok, ik erger me er aan dat de platenmaatschappij/de producer/Paul het tegenwoordig mooi vind als een plaat overstuurd, maar dat verpest de muziek van McCartney voor mij in geen enkel opzicht! Hetzelfde geldt voor de remasters van Lennon, waar het een en ander aan veranderd is. Er zijn mensen die dan maar liever naar de doffe en zachte CD-versies uit eind jaren '80 luisteren, omdat dat de originele mix bevat. Zo puristisch ben ik niet echt. Het valt mij op, ik vertel het hierquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:25 schreef Rasing het volgende:
[..]
Hoe kan het, dat ene 'mindgames' op een willekeurig forumpje in Nederland, meer verstand heeft van remasteren en geluidskwaliteit dan de grote mensen van Apple/EMI/Capitol?
Mijn ouders draaide (en draaienquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Paul over Sgt. Pepper: http://www.youtube.com/watch?v=08Twm5kVSZo&NR=1
Dat piepje waar Paul het aan het einde over heeft vind ik zeeeeeer irritant. Ik had een poos terug Sgt Peppers vrij luid aan in de auto en toen kwam dat piepje en het deed echt pijn aan mijn orenMeer die daar last van hebben gehad of heb ik gewoon het gehoor van een hond?
![]()
Goh, toen pas?quote:Op zondag 10 juni 2007 01:50 schreef mindgames het volgende:
Hey, ik heb het dus over de tijd dat ik 4 of 5 was, hé. Dus dáár begon mijn liefde voor The Beatles.
... blijkt het Brian Epstein.quote:Op zondag 10 juni 2007 03:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Komt een frigide homo bij de dokter...
Waar kan je dat zien...?quote:Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef mindgames het volgende:
[..]
Op dit moment:
#6 in de Nederlandse albumcharts (midweek of definitieve charts? - geen idee)
Amerikaanse midweek charts: nummerrrrrrrr 1!!!!
Laatste stand - paar dagen geleden - had McCartney 170.000 á 175.000 exemplaren verkocht in Amerika. T-Pain (who the fuck is...) en Rihanna (who the fuck is...) verkochten er 165.000 á 170.000. Vergelijking: van 'Flaming Pie' werden er in totaal 121.000 verkocht, en dat was 10 jaar geleden (vóór de download-tijd). Wordt 'spannend' dus of hij daadwerkelijk op 1 staat aan het eind van de week. Maar vooralsnog is het zijn eerste album sinds 'Pipes Of Peace' die op 1 staat (in Amerika), en dan ook nog eens 'van niets op 1'. Maar goed, 'Give My Regards To Broad Street' en 'Flowers In The Dirt' kwamen beide op nummer 1 in Engeland en 'Flaming Pie' kwam op nummer 2 in Amerika en Engeland. Om over compilaties nog meer te zwijgen... Doet-ie toch goed.
Dat is ook weer zo. En zolang het allemaal nog enigszins te beluisteren valt is het ook eigenlijk wel prima.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:25 schreef mindgames het volgende:
Ik bedoel, we hebben het hier niet over een geneensmiddel tegen kanker, maar gewoon over de geluidskwaliteit van Beatle-CD's.
Kijk, dát bedoel ikquote:Op zondag 10 juni 2007 17:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. En zolang het allemaal nog enigszins te beluisteren valt is het ook eigenlijk wel prima.
Btw, de Dr Ebbets-CD's klinken inderdaad stukken beter!
In Engeland komt het album binnen op nummer 5. Valt toch tegen. Zelfs 'Back In The World' (het live-album uit 2003) kwam van niets op 5. 'Chaos' kwam binnen op 10, om gelijk weer te zakken. Misschien ligt het er aan dat de verkooppunten van Starbucks (meer dan 300 winkels in Engeland) niet meetellen voor de officele charts.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef mindgames het volgende:
[..] verhaal over charts [...]
Dat is verzet, omdat de veilinghal niet vrij kan worden gemaakt op de oorspronkelijke datum. Wordt georganiseerd door Azing, btw.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:13 schreef TNA het volgende:
Zou er niet een Beatlesdag komen in Blokker binnenkort? Ik weet niet meer wie dat had gepost en ik ben te lui om de afgelopen delen helemaal door te nemenIemand enig idee?
Fucking 29 euro hé...quote:BLOKKERBEAT UITGESTELD !
Het leeghalen van de veilinghal in Blokker neemt meer tijd in beslag dan men verwacht heeft. Daar de organisatoren de originele ruimte willen gebruiken, is besloten het geheel uit te stellen. BlokkerBeat zal dan ook niet op 23 juni, maar op 15 september plaats vinden. Kaarten die verkocht zijn blijven geldig en wie die dag verhinderd is, mag de kaarten terug sturen en krijgt zijn/haar geld retour. Hoofdacts Tony Sheridan en The Beatles Revival uit Praag zijn al geboekt om op deze nieuwe datum op te komen treden. Voor het laatste nieuws kijk op de site www.blokkerbeat.nl of email naar beatlesfan@planet.nl.
Wat een nieuws ook, Azings hele wereld heeft waarschijnlijk een paar dagen op z'n kop gestaanquote:Op zondag 10 juni 2007 21:15 schreef mindgames het volgende:
[..]
Dat is verzet, omdat de veilinghal niet vrij kan worden gemaakt op de oorspronkelijke datum. Wordt georganiseerd door Azing, btw.
[..]
Fucking 29 euro hé...
Zet er dan gewoon iets nuttigs neerquote:Op maandag 11 juni 2007 10:48 schreef satecl het volgende:
tvp
Mijn exemplaar is ook niet zo denderend. Niet dat hetlijkt alsof het een internetfilmpje betreft, maar het is zeker geen goede kopie.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:00 schreef Honky het volgende:
[..]
Zet er dan gewoon iets nuttigs neer![]()
Trouwens, zijn alle exemplaren van de DVD Magical Mystery Tour van belabberde kwaliteit? Ik las iets over dat de originele opnames verbrandt waren maar dan nog. Het lijkt wel zo'n internetfilmpje wat fullscreen gedraaid wordt.
Goede tvp zo jaquote:Op maandag 11 juni 2007 10:48 schreef satecl het volgende:
tvp
Edit: Ik vind de Beatles goeie muziek en lees graag alle verhalen hier... nou blij honky?
Wat dacht je van Ringo, Mick Jagger, Barry Gibb, Cliff Richard, en Jeff Lynne?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:43 schreef NiekL het volgende:
Als dit geen goede immitatie is dan weet ik het ook niet meer
http://www.youtube.com/watch?v=jqbCoNCNKm8
Hij doet ook een uitstekende David Bowie, John Lennon en Ozzy Osbourne
Leuk!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:31 schreef mindgames het volgende:
Vervolg chart-verhaal, alleen voor de geïnteresseerden:
Jezus...een bekende zangeres.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:31 schreef mindgames het volgende:
Vervolg chart-verhaal, alleen voor de geïnteresseerden:
'Memory Almost Full' komt in Denemarken binnen op 2, Zweden op 3, Noorwegen op 4, Nederland op 6, Italië en Japan op 8 en in Engeland dus op 5.
Amerika: bijna 75% van de albums zijn geteld. Maroon 5 heeft 74.503 albums verkocht, Rihanna (nogmaals, who the fuck is...) heeft 129.186 albums verkocht en T-Pain (who?) 95.581. McCartney heeft er 135.981 (ja, ja!) verkocht. Dit betekend dat hij op nummerrrrr 1 staat in de Amerikaanse album-charts. Let op, nog 25% van de albums moeten geteld worden...
Oh ja, 'Sgt. Pepper' komt opnieuw binnen op 48 in de Engelse album-charts.
quote:Tchaico
I knew tchaikovsky
He lived round our way
He was dead good at music
They used to say
I called him
Tchaico the Psycho
HitsDailyDoublequote:Op woensdag 13 juni 2007 16:20 schreef hello_goodbye het volgende:
Leuk!Waar haal je die info nu vandaan? Van één site die alles bijhoudt...? Ben dus HEEL benieuwd hoe het de komende week gaat: nog hoger (waar mogelijk) of meteen weer verdwenen...
Niet bekend genoeg om door mij herkend te worden uit de lijst. Even wat op YouTube van d'r opgezocht, jatwerk van Soft Cell is het. Maar blijkbaar wel weer bekend genoeg om in één week 162.168 exemplaren van haar CD te verkopen in Amerikaquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jezus...een bekende zangeres.
Het zijn idd maar lijstjes, en bovendien vind ik het helemaal geen gekke prestatie voor iemand van bijna 65 in een tijd dat gouden kettingen de kwaliteit van de muziek bepalenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:43 schreef mindgames het volgende:
[..]
HitsDailyDouble
[..]
Niet bekend genoeg om door mij herkend te worden uit de lijst. Even wat op YouTube van d'r opgezocht, jatwerk van Soft Cell is het. Maar blijkbaar wel weer bekend genoeg om in één week 162.168 exemplaren van haar CD te verkopen in Amerika. Nu wil ik graag van jou weten wie T-Pain is.
T-Pain in the ass, als hij 238 (!) CD's méér had verkocht.
Wat ik wil zeggen, nek-aan-nek race in de Amerikaanse charts!
-- 1 PAUL MCCARTNEY - MEMORY ALMOST FULL - 166,440 CD's
-- 2 T-PAIN - EPIPHANY - 166,203 CD's
-- 3 RIHANNA - GOOD GIRL GONE BAD - 162,168 CD's
Oh....terwijl ik deze post typ veranderd de zaak...
Helaas ís het T-Pain in the ass, want per abuis zijn de Canadese charts voor Paul meegerekend. Paul komt 'maar' op nummer 3 binnen, T-Pain op 1 en de 'bekende' zangeres Rihanna op 2.T-Pain 171.000, Rihanna 162.000, McCartney 161.000. Het zijn maar lijstjes, maar voor de statistieken toch wel zuur.
Bron: Billboard Charts
Ah please...wat zijn jullie toch een stel elitaire snobs zegquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Het zijn idd maar lijstjes, en bovendien vind ik het helemaal geen gekke prestatie voor iemand van bijna 65 in een tijd dat gouden kettingen de kwaliteit van de muziek bepalen
Het refrein van "Umbrella" vind ik steengoed. Maar dan alleen het refrein. Ze heeft wel een gigantische smartlappenvibrato.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:43 schreef mindgames het volgende:
[..]
HitsDailyDouble
[..]
Niet bekend genoeg om door mij herkend te worden uit de lijst. Even wat op YouTube van d'r opgezocht, jatwerk van Soft Cell is het. Maar blijkbaar wel weer bekend genoeg om in één week 162.168 exemplaren van haar CD te verkopen in Amerika.
Cool he!quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:18 schreef webfreak het volgende:
Wel stoer dat Paul in de top3 staat samen met een rasechte hiphop-homie en een gangster-hoer
Ook even dat Rihanna beluisterd.. Auw
Dan vond ik de legohoesjes toch wat leukerquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:54 schreef narvik het volgende:
Hier zijn wat intrigerende Beatles covers te vinden![]()
Hier alvast de hoes![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:32 schreef Honky het volgende:
Als we dan toch cover posten:
(Dit zijn trouwens wel echte CD's)
[afbeelding]
[afbeelding]
Oscar is dood!
Heeft 'ie gezien dat je onder werktijd in het Beatlestopic hebt gepost?quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:50 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ik heb gister Memory Almost Full van m'n baas gekregen
Nee, gelukkig nietquote:Op donderdag 14 juni 2007 14:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Heeft 'ie gezien dat je onder werktijd in het Beatlestopic hebt gepost?
Netjes, have funquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:07 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet
Hij is mede Beatles-liefhebber
Dank je, dat zal wel lukkenquote:
Welkom!quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:24 schreef demins het volgende:
Net ontdekt en nou al een tvp! Prachtig Topic!!!![]()
Oeps, daar overval je me wel een beetje mee....quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:37 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ja, welkom deminsVertel 'ns wat over jezelf
(in relatie tot dit topic
)
quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:34 schreef demins het volgende:
En sommigen boffen nog eens extra want voor hun is het elke dag opnieuw een kennismaking met het repertoire.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |