Stukkie dat ik schreef gisteren over pepperquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:52 schreef mindgames het volgende:
(Over)morgen!
Ik kan niet wáchten om te ontdekken wat Apple voor ons trouwe alleskopende fans in petto heeft![]()
![]()
.
()
Ow, ik heb het ook gemist. Misschien zet iemand de opname nog op usenet? Overigens staat in a.b.mpeg.video.music momenteel de clip van Dance Tonight (704*576), voor de liefhebbers (iedereen in dit topic dus)quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:10 schreef MASD het volgende:
gisteravond was in "De Rode Loper" op België één (?) een deel van het prgramma gewijd aan de nieuwe videoclip van Maccaik heb zelf maar een minuut kunnen kijken omdat ik te laat erachterkwam
iemand anders die het heeft opgenomen?
Daar heb ik het 't liefst overquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:38 schreef TNA het volgende:
Wat mij betreft trouwens een goed idee om wat vaker over de muziek zelf te praten (wellicht ook een beetje omdat jullie altijd zoveel meer dan ik weten over de achtergronden en technische feitjes). Bij de gesprekken over muziek, teksten en zanglijnen realiseer ik me altijd weer hoe ongelofelijk goed ze waren.
I was alone, I took a ride, I didn't know what I would find thééééére!
DVD's zijn dan ook tof!quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:26 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Daar heb ik het 't liefst overHet gaat hier zo vaak over DVD's en dergelijke
Ohja: hier was het topic dus
Er zijn mensen die véél beter naar alle nummers hebben geluisterd dan ikquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:13 schreef MASD het volgende:
[..]
DVD's zijn dan ook tof!
ik had een paar weken geleden een site gevonden met veel info over de liedjes en dingen die erin verborgen zitten
http://www.stevesbeatles.com/songs/
veel plezier
De interviews zijn top, had wel wat meer over The Beatles mogen gaan, ben nu voor de tweede keer het McCartney-interview aan het beluisteren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:46 schreef mindgames het volgende:
[..]
6 uur en nog wat minuten. [afbeelding]
quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:48 schreef Thelonious het volgende:
[..]
De interviews zijn top, had wel wat meer over The Beatles mogen gaan, ben nu voor de tweede keer het McCartney-interview aan het beluisteren.
Wat wel cool was van Ringo was dat hij toch openhartige interviews aan Stern heeft gegeven ondanks dat flauwe grapje bij een persconferentie van hem.
Vroeg er een aan Ringo: "What did you do with the money?"
Waarop Ringo vraagt: "What money? "
"The money your mother gave you for singing lessons"
![]()
Dat is wel héél ergquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:13 schreef MASD het volgende:
[..]
DVD's zijn dan ook tof!
ik had een paar weken geleden een site gevonden met veel info over de liedjes en dingen die erin verborgen zitten
http://www.stevesbeatles.com/songs/
veel plezier
Ik vind het wel leuk, dat er bijvoorbeeld 'fucking hell' in hey jude wordt gezegd op de achtergrond, dat was me anders niet opgevallenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:28 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Dat is wel héél ergIk hoef niet te weten wanneer er adem gehaald wordt
Maar toch bedankt
Oh, dat is zo naar. 'Fucking hell' of 'I messed it up' of wat het dan ook wel niet is.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk, dat er bijvoorbeeld 'fucking hell' in hey jude wordt gezegd op de achtergrond, dat was me anders niet opgevallenNadeel is dat ik het nu altijd hoor
![]()
Haha, ik wist helemaal niet dat er Fuck you in Hey Jude zatquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:33 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ik ga dus zooooooooo die site niet lezen!
Ik bedoel dus ook dingen die in eerste instantie toch wel opvallen, en daarom zo mooi zijn. Ik vond de mono-versie van 'Tomorrow Never Knows' maar tegenvallen... Het door mij zo geliefde rondzing-effect van de Leslie-versterker onder de zin "That love is all, and love is everyone" is daar niet op te horen... Het is gewoon onderdeel van het nummerquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:33 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Ik ga dus zooooooooo die site niet lezen!
Dingen die totaal niet opvallen, maar daarom zo mooi zijn (quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:04 schreef mindgames het volgende:
Ik bedoel dus ook dingen die in eerste instantie toch wel opvallen, en daarom zo mooi zijn.
ik zag het ook alquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:05 schreef TNA het volgende:
waarom doen 'the beetles' geen reunion tour?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:34 schreef dvdk het volgende:
ik vroeg me af, waarom is er nog geen 'the beetles' reunion tour geweest?
(...)
Ringo Star, Paul Mcartney en George Harrison zijn toch best nog wel fit lijkt me.
(...)
Dus mijn vraag, waarom nogsteeds geen reunion/farewell concert?
Wat een geweldig topicquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef Thelonious het volgende:
Deze vind ik toch leuker: Nieuw album leadzanger Stones (McCartney)
hahahaquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef Thelonious het volgende:
OMGquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef Thelonious het volgende:
Je hebt gewoon helemaal gelijk hoor, over die acties! Maar precies wat ik zei hé, ze beginnen over dat het allemaal vrijwillgerswerk is...quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:23 schreef hello_goodbye het volgende:
Ha Mindgames, ook nog gemailed over de ACTIE!!!!!!!!! van de The Travelling Wildburys Collection...?Iedereen valt nu inderdaad over me heen met opmerkingen dat het toch niet gaat om de korting maar dat het leuk is dat men wat regelt. Whaaaaaaaaahahahaha! Ik denk niet dat ik daar nog vaak kom...
Maar voordat de rest afhaakt en denk 'waar gaat dit over'... het valt mij altijd weer op hoeveel foutjes er in de opnames van The Beatles zitten. Je zou toch zeggen dat dit DE OPNAMES van de eeuw zijn en dan laten ze allemaal rommel erin...! Maar... het leuke is natuurlijk dat ze A. toen niet wisten dat het de opnamen van de eeuw waren en B. dat dit juist de CHARME is van de muziek! Geen tot op het bot geperfectioneerde stukken maar echt mensenwerk! (Alhoewel vooral Paul op het eind nogal ver ging natuurlijk met z'n oeverloze takes van Ob-la-di en Oh! Darling....) Ik ben dus heel erg benieuwd dat als (ALS!!!) er remasters van alles uitkomen, wat ze daar dan mee gedaan hebben...!
Ik ben eigenlijk maar heel blij dat dat toen allemaal nog niet kon... D'r is tegenwoordig eigenlijk geen lol meer aan. Sgt. Pepper kan je als je wilt op zolder in elkaar zetten en dan lijkt het nog net echt. Als je vroeger een viool hoorde WAS het een viool, om maar wat te zeggen! Het was echt!quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:37 schreef mindgames het volgende:
[..]
Trouwens, die 'foutjes' in de muziek... Behalve dat het zijn charmes heeft en het menselijk en natuurlijk klinkt, ben je vergeten te zeggen dat de grootste reden is dat het technisch gezien nog niet kón. Je kon toendertijd niet 1-2-3 iets veranderen op een bepaald spoor, zoals men vast wel weet.
Ik heb jullie gewaarschuwdquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:44 schreef hello_goodbye het volgende:
O VERHIP, is de cd er al??????
op mijn PIL dvd zit aan de binnenzijde ook zo'n fotoquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:42 schreef mindgames het volgende:
Een mooie foto van McCartney in Abbey Road in 2006.
ja, dat is met meerdere artiesten zo volgens mijquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:51 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ik heb jullie gewaarschuwd. Dinsdag in Amerika of Engeland is altijd op vrijdag, soms zelfs op donderdag in Nederland. Welke vreemde reden dat heeft weet ik niet. Nederland heeft een streepje voor... Veel exclusieve singles met extra B-kanten komen alleen in Nederland uit. Very strange.
Je bedoeld de foto op het zebrapad. De foto in Memory Almost Full is in de studio zelf.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:51 schreef MASD het volgende:
[..]
op mijn PIL dvd zit aan de binnenzijde ook zo'n fotohij loopt met zijn hond over abbey road
Ja, ik vind het ook wel een leuke privilegequote:Op donderdag 31 mei 2007 21:52 schreef ruud_fr het volgende:
ja, dat is met meerdere artiesten zo volgens mij
vind het niet erg hoor
En ik ga even naar usenet als je 'm postquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Nou, ik ga morgen maar eens langs de winkel.
De achtergrondzang in 'Girl' is 'tit-tit-tit-tit-tit'. En dat was geen toeval, volgens John.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:59 schreef TNA het volgende:
Haha, ik wist helemaal niet dat er Fuck you in Hey Jude zatLaat mij maar lekker naïef denken dat de Beatles lieve mannetjes waren die brave, mooie nummers schreven
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:12 schreef satecl het volgende:
'It Was Forty Years Ago Today...'
[afbeelding]
Niks toch?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:07 schreef Frozen het volgende:
Gefiliciteerd dan maar he!![]()
40 jaar Sgt. Pepper!!
Weet iemand al wat de verassing is van Apple?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:07 schreef Frozen het volgende:
Weet iemand al wat de verassing is van Apple?
quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:42 schreef mindgames het volgende:
Wow, de deluxe edition van de nieuwe McCartney-plaat ziet er héééél tof uit. Er zijn 3 versies.
De normale CD, de normale CD met een gek hoekje (geen idee wat daar van de bedoeling is), en nog een derde versie. Die derde versie ziet er uit als een DVD. Van binnen ziet het er nog toffer uit. [...]
En zo kwam ik er achter dat er, in tegenstelling tot wat er in het persbericht stond, géén DVD is.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:42 schreef mindgames het volgende:
[...] Ik heb de extra DVD nog niet bekeken, maar dat ga ik snel doen. [...]
Nee, die hebben weer eens server-problemen. Je bent (nog nietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:47 schreef hello_goodbye het volgende:
He Mindgames, kan jij op 'dat andere forum'? Ik kom er de hele dag al op: vraag me af of ze me gebanned hebben...
pff big deal! Oke, ik zou pepper ook wel willen zien in een box ala Pet Sounds (die ik gisterennacht nog helemaal uitgezeten heb.Ha!) maar ik ben veel blijer met een nieuwe Macca plaat. Briljant dat ie deze VANDAAG uitbrengt. Weg met die ouwe meuk! Don't life in the past...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:05 schreef mindgames het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oh boy, oh boy!!! Zoals elke respectabele platenmaatschappij die goed voor zijn catalogus zorgt, heeft ook Apple een 40-jarige verjaardag super deluxe-boxset uitgebracht! Wat een grote verrassing! Wel 4 CD's in een boxset vol met unieke foto's en namaak-memorabilia! Er zit zelfs een mini-singletje van 'Strawberry Fields Forever' / 'Penny Lane' bij met een nieuwe stereo-remix én de originele mono- en stereo-mix! Op CD 1 staat de nieuwe stereo-remix, wat een verademing! 'A Day In The Life' blaast je opnieuw weg in deze mix, en 'Good Morning, Good Morning' zonder gekke stereo-balans is ook te gek. Op CD 2 staat de originele mono-mix in de perfecte kwaliteit. Disc 3 is de langverwachte DVD, met een korte documentaire over Sgt. Pepper. Maar het belangrijkste is natuurlijk de 5.1-mix die daar op te horen is! Wow, wow, wow! Wat een geluid! Disc 4 is de grootste verrassing. Al die nieuwe outtakes van de bekende nummers, ik weet niet waar ik moet beginnen! Bla bla bla. Bla bla. Bla bla.
Bla.
Bla.
Bla.
En toen werd ik wakker. Sjonge jonge, het was wel weer te verwachten van Apple. Ik heb mijn geld ingezet op 1 juni 2017. De copyright-rechten verlopen die dag in Engeland, maar daar denkt Apple vast niet aan.
Kut-Apple. The Doors wordt voor de 8ste keer uitgebracht, The Beach Boys hebben een respectvolle behandeling gekregen, The Kinks hebben hun platen geremasterd, zo ook The Byrds, Simon & Garfunkel noem maar op. The Rolling Stones zijn zelfs op SACD uit. Bob Dylan komt dit jaar voor de 3de keer geremasterd opnieuw uit... Maar The Beatles...
* mindgames zet de Dr. Ebbetts mono-versie op
leuk en interessantquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:23 schreef satecl het volgende:
Geef mij maar lekker die ouwe meuk !!
Op Radio 2 trouwens een Special over Sgt. Peppers![]()
Hier te beluisteren:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:23 schreef satecl het volgende:
Geef mij maar lekker die ouwe meuk !!
Op Radio 2 trouwens een Special over Sgt. Peppers![]()
quote:De Sgt. Pepper Special is nu terug te beluisteren als podcast. En, speciaal voor internet is er een extra uurtje aan toegevoegd. In dit uurtje kunt u de meest bijzondere uitvoeringen beluisteren gespeeld door andere artiesten.
Je mag ons voortaan best even tippen hoorquote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:44 schreef Frozen het volgende:
Ben net terug uit Atlantis in Alkmaar: daar traden de FabMore op die intergraal Sgt. Pepper speelden.
Was echt geweldig! Die band is ontzettend strak en je ziet dat ze er echt veel plezier in beleven om de nummers te spelen.
Helaas was er voor Sgt. Pepper bij elk nummer een gastzanger, de een nog slechter dan de andere... Zangers die het een leuk idee vonden, maar hun tekst van een blaadje zongen.
na de pauze heeft de band nog een uurtje klassiekers gespeeld waaruit bleek dat ze echt een coverband van formaat zijn, zeker voor een (semi?) hobbyband. Snoeihard, strak en trouw aan de originele versies. En, de stemmen klonken ook erg mooi bij elkaar. Vooral de stem van de ritmegitarist klonk erg goed.
Het was ook een mooi idee, om bij het 40 jarige feest Sgt. Pepper helemaal uit te voeren. Wie weet op hoeveel plaatsen in de wereld dit op hetzelfde moment gebeurde...
Hou ze in de gaten, want ik was echt prettig verrast!
Inderdaad! Zulk soort cover zijn er later ook duizenden keren gemaakt. Die uil en die pauw en zo... YIKES! Pepper's cover is zo uniek, die kan je niet namaken (ook al hebben ze dat natuurlijk wel geprobeerd).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:20 schreef Thelonious het volgende:
Walgelijke kitsch.
Heel erg gedateerd in tegenstelling tot de gekozen ontwerpen.
http://www.stuff.co.nz/4082074a4500.htmlquote:Beatles fans will probably have to wait until next year before they can buy the Fab Four's tunes from online retailers such as Apple's iTunes store, George Harrison's widow says.
Goeie!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:11 schreef satecl het volgende:
Wat vinden jullie van deze versie van A Day In The Life... Ik vind hem echt geweldig, en dan vooral de drums !!
Zijn er ook DvD's van die gasten, ik vind ze wel heel erg goed namelijkquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:49 schreef MuadDib het volgende:
Yellow Matter Custard, ik heb nog een (dubbel)cd van dat optreden. Dát was nog eens een Beatles-coverband!
Zo meteen om 21:00 uur op BBC Radio 2, zie mijn post hierboven.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:42 schreef Blinker het volgende:
Wanneer komt de uitzending van BBC dan met Kaiser chiefs e.d.?
Iemand enig idee?
Yepquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:20 schreef satecl het volgende:
Zijn er ook DvD's van die gasten, ik vind ze wel heel erg goed namelijk
Je hebt helemaal gelijk. Juist om die reden is het schandalig dat Apple nog nooit een degelijk product op de markt heeft gebracht. Het werk is al gedaan, ze hoeven het alleen nog maar uit te brengen. Zijn we daar van af, en kunnen we verder! Dáárom vind ik het zo'n 'big deal'. Ik vind het ook een goed punt van McCartney op zijn nieuwe plaat te promoten ipv door te gaan op het verleden. Maar dan kunnen 'de fans' toch nog wel een goede remaster verdienen..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:07 schreef TheGrandWazoo het volgende:
pff big deal! Oke, ik zou pepper ook wel willen zien in een box ala Pet Sounds (die ik gisterennacht nog helemaal uitgezeten heb.Ha!) maar ik ben veel blijer met een nieuwe Macca plaat. Briljant dat ie deze VANDAAG uitbrengt. Weg met die ouwe meuk! Don't life in the past...
Wel toffe nieuwe producten in die winkel... Maar mono-versies van de oude CD stereo-versie op de site...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:38 schreef hello_goodbye het volgende:
Ha, toch nog IETS:
http://www.thebeatles.com
Na het introfilmpje krijg je dit (klik hier als je geen zin hebt in het introfilpje):
http://www.thebeatles.com/sgtpepper/
Ik heb weer erg moeten glimlachen om enthousiaste Azing met zijn 8ste Russische persing op rood vinyl en de zeldzaamste Brazilaanse Sgt. Pepper-persing in kartonnen hoesquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:33 schreef spacemangraig het volgende:
Zometeen bij NOVA.
Ja, gelegenheidsband (?) 'Yellow Matter Custard' heeft een paar hele mooie uitvoeringen van Beatles-nummers gedaan. Zeer de moeite waard.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:40 schreef TheGrandWazoo het volgende:
hahahaha, ja hállo! Dat zijn mega muzikanten die je daar ziet hoor! De drummer van Dream Theater bijvoorbeeld en de zanger van Spock's Beard. De groten der aarde wat mij betreft
Het is niet te gelovenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:51 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik vind trouwens dat Pauls stem op MAF nogal ehm... processed klinkt. Op de meeste nummers lijkt z'n stem nogal 'geflanged', alsof 'ie in een hele kleine kelder aan het zingen is. Of ligt dat aan mij...?
Nou ja, het klinkt ook zo op de nummers die in de Air Studios of in Abbey Road zijn opgenomen. En dat dubbele effect is inderdaad weer iets anders dat het mechanische AutoTune-effect.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:41 schreef hello_goodbye het volgende:
Gelukkig, ik ben dus niet de enige.Maar ik vind het wel jammer, moet ik zeggen... Hier en daar kan het wel goed werken, maar ik vind het teveel gedaan aan daardoor mis ik een bepaald soort echtheid, zal ik maar zeggen... Het doet me niet aan autotune denken, eerlijk gezegd: valse noten corrigeren kan makkelijk zonder dat de stem dubbel klinkt. Maar het lijkt me toch meer een soort van effect om z'n stem wat vaster of voller te laten klinken, hetgeen inderdaad helemaal niet nodig is. Soms past de stem eigenlijk niet bij de rest van de begeleiding. Ik kan me niet voorstellen dat gewoon de akoestiek in die kelderstudio te slecht was...!
Maar ja, voor de rest is het alsnog een lekker album, hoor.
Er zijn 3 versies:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:18 schreef Honky het volgende:
Ik snap het niet? Welke versies van MAF zijn er nu? Is er wel een met een dvd? Wat zijn de verschillen en prijzen?
Wat zijn die bonus-tracks? Andere nummers of geremixte versies of outtakes oid?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:20 schreef webfreak het volgende:
Deluxe Limited Edition 23 euro
Gewone CD + Bonus-CD (met interviews en 3 bonustracks)
Mooi kartonnen hoesje van DVD-formaat (let op: het is GEEN DVD.)
Ik vind het ook jammer, dat oude vind ik juist erg mooi klinken, bijvoorbeeld bij een nummer als Jenny Wren. Het klinkt zo mooi kwetsbaar danquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:41 schreef hello_goodbye het volgende:
Gelukkig, ik ben dus niet de enige.Maar ik vind het wel jammer, moet ik zeggen... Hier en daar kan het wel goed werken, maar ik vind het teveel gedaan aan daardoor mis ik een bepaald soort echtheid, zal ik maar zeggen... Het doet me niet aan autotune denken, eerlijk gezegd: valse noten corrigeren kan makkelijk zonder dat de stem dubbel klinkt. Maar het lijkt me toch meer een soort van effect om z'n stem wat vaster of voller te laten klinken, hetgeen inderdaad helemaal niet nodig is. Soms past de stem eigenlijk niet bij de rest van de begeleiding. Ik kan me niet voorstellen dat gewoon de akoestiek in die kelderstudio te slecht was...!
Maar ja, voor de rest is het alsnog een lekker album, hoor.
Het zijn 3 liedjes, en 1 interview:quote:Op zondag 3 juni 2007 11:02 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Wat zijn die bonus-tracks? Andere nummers of geremixte versies of outtakes oid?
Kartonnen hoesje van DVD-formaat. Past dus niet in een fatsoenlijk CD-opbergrek? En is erg kwetsbaar?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:20 schreef webfreak het volgende:
Deluxe Limited Edition 23 euro
Gewone CD + Bonus-CD (met interviews en 3 bonustracks)
Mooi kartonnen hoesje van DVD-formaat (let op: het is GEEN DVD.)
Ik heb gekeken, was heel leuk!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:22 schreef spacemangraig het volgende:
Vanavond BBC2 23.45 docu over het aankomende Sgt. Pepper coveralbum.
Klopt, ja!quote:Op zondag 3 juni 2007 13:01 schreef Rasing het volgende:
[..]
Kartonnen hoesje van DVD-formaat. Past dus niet in een fatsoenlijk CD-opbergrek? En is erg kwetsbaar?
Volgens een artikel gaat het gerucht dat U2 'A Day In The Life' doet, maar er nog niets zeker is omdat de tracks op dit moment nog niet klaar zijn. 'Within You, Without You' doet Oasis, in ieder geval, volgens datzelfde artikel. Mark Knopfler zag het niet zo zitten om zijn kostbare originele 4 track-recorder, waar Sgt. Pepper op opgenomen is, over te laten vliegen naar Engeland. Om die reden hebben ze de (identieke) machine van Lenny Kravitz gebruikt. Al dacht ik dat Lenny Kravitz dé originele had...?quote:Op zondag 3 juni 2007 16:37 schreef spacemangraig het volgende:
Vraag me trouwens af wie de twee meest experimentele nummers Within you.. en A day in the life voor hun rekening nemen.
Wow, da's goed nieuwsquote:Op zondag 3 juni 2007 17:03 schreef mindgames het volgende:
[..]
Volgens een artikel gaat het gerucht dat U2 'A Day In The Life' doet,
Nou, ze speelden met veel plezier, respect en liefde voor de muziek, daar gaat het voor mij omquote:Op zondag 3 juni 2007 16:37 schreef spacemangraig het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje de verkeerde bands die meewerken aan de cover Pepper. Gehypte bandjes als Kaiser Chiefs en Razorlight, die verschrikkelijke Bryan Adams, Stereophonics en Travis zijn ook al jaren niet meer relevant als ze dat al ooit waren..
Ik vind de originelen mooi en zie een met respect gemaakte cover als een eerbetoon.quote:Op zondag 3 juni 2007 18:16 schreef hello_goodbye het volgende:
Covers interesseren me TOTAAL NIET! Ik zou never NOOIT niet een cd kopen met covers van The Beatles. Wat heb je daar nou aan als je het origineel hebt? Het interesseert me echt helemaal niet... Ik snap er de lol ook niet van...
Jammer dat Oasis nou net het nummer covert dat ik het slechtste vind van Sgt. Pepper. Hoe cover je zoiets trouwens? Niet bepaald het meest standaard popdeuntje.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:03 schreef mindgames het volgende:
[..]
Volgens een artikel gaat het gerucht dat U2 'A Day In The Life' doet, maar er nog niets zeker is omdat de tracks op dit moment nog niet klaar zijn. 'Within You, Without You' doet Oasis, in ieder geval, volgens datzelfde artikel. Mark Knopfler zag het niet zo zitten om zijn kostbare originele 4 track-recorder, waar Sgt. Pepper op opgenomen is, over te laten vliegen naar Engeland. Om die reden hebben ze de (identieke) machine van Lenny Kravitz gebruikt. Al dacht ik dat Lenny Kravitz dé originele had...?
Eens. Bovendien kan er altijd nog eens een cover opduiken die wel erg lekker klinkt. Alles wat niks is laat je gewoon links liggen, wellicht zit er nog wat goeds tussen dat wel de moeite waard is.quote:Op zondag 3 juni 2007 18:20 schreef Madam_Romella het volgende:
[..]
Ik vind de originelen mooi en zie een met respect gemaakte cover als een eerbetoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |