Ik zit naar aanleiding van MAF wat hitlijsten te bekijken en kwam zo op een overzicht van alle album-nummer 1's in the UK. Erg leuk: normaal heb je per jaar een aardig lijstje met albums die op 1 hebben gestaan. Maar dan komt 1963... Op 11 mei komt Please please me op 1 en... pas op 7 december, 30 weken later, komt de volgende nummer 1 eraan... With the Beatles!
![]()
Lachen! En die blijft daar 21 weken, tot 2 mei 1964. Dus op een week na hebben The Beatles een heel jaar op 1 gestaan!
Daarna mogen de Stones een tijdje op 1, 12 weken, en daarna is de rest van het jaar weer voor The Beatles, vanaf 25 juli A hard day's night, en die wordt weer opgevolgd, na 21 weken, door Beatles for sale. Dat album staat in totaal 11 weken op 1 maar wordt wel tussendoor afgelost door alweer de Stones en 1 week Bob Dylan. Dus er hebben in 1964 maar twee bands op 1 gestaan!
Al met al hebben op 1 week na The Beatles en The Stones twee jaar lang de nummer 1 plaats bezet. Met een overduidelijke meerderheid voor The Beatles NATUURLIJK: Beatles 83 weken, Stones 22 weken.
Dat is nu echt niet meer voor te stellen! Ja, dat waren nog eens tijden...!
![]()
Please me please houdt het record (van ALLE albumd dus, niet alleen Beatles-lps')!) van aantal weken op 1, daarna komt Pepper met 23 weken en dan With the Beatles. Nou, ben benieuwd wat MAF gaat doen.