abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:09:26 #26
18026 Thelonious
le samouraï
pi_50258270
Zo meteen ook McCartney in Newsnight Review.

Nu dus.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_50261755
Gisteren binnen gekregen




  zaterdag 9 juni 2007 @ 10:25:12 #28
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50262973
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef mindgames het volgende:
-bijzonder uitgebreid remaster-overzicht, waarvoor dank-
Hoe kan het, dat ene 'mindgames' op een willekeurig forumpje in Nederland, meer verstand heeft van remasteren en geluidskwaliteit dan de grote mensen van Apple/EMI/Capitol?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:05:12 #29
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50265864
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 15:27 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hij wilde niet dat een (volgens medewerkers "schitterende") akoestische opname van 'Love You To' werd uitgebracht. Zelfde geldt voor 'I Want To Tell You'. Maar dat is gewoon een keuze, net zoals Yoko 'Rain' en 'She Said, She Said' heeft afgekeurd en Paul alternatieve versies van 'Back In The USSR, All Together Now en Revolution' heeft afgekeurd.
Jammer zeg, zouden zeker aanwinsten zijn geweest.
pi_50287173
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 14:59 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd wat het album in de top tigs gaat doen (hier en in het buitenland).
Op dit moment:
#6 in de Nederlandse albumcharts (midweek of definitieve charts? - geen idee)

Amerikaanse midweek charts: nummerrrrrrrr 1!!!!
Laatste stand - paar dagen geleden - had McCartney 170.000 á 175.000 exemplaren verkocht in Amerika. T-Pain (who the fuck is...) en Rihanna (who the fuck is...) verkochten er 165.000 á 170.000. Vergelijking: van 'Flaming Pie' werden er in totaal 121.000 verkocht, en dat was 10 jaar geleden (vóór de download-tijd). Wordt 'spannend' dus of hij daadwerkelijk op 1 staat aan het eind van de week. Maar vooralsnog is het zijn eerste album sinds 'Pipes Of Peace' die op 1 staat (in Amerika), en dan ook nog eens 'van niets op 1'. Maar goed, 'Give My Regards To Broad Street' en 'Flowers In The Dirt' kwamen beide op nummer 1 in Engeland en 'Flaming Pie' kwam op nummer 2 in Amerika en Engeland. Om over compilaties nog meer te zwijgen... Doet-ie toch goed .

[ Bericht 4% gewijzigd door mindgames op 10-06-2007 00:55:28 (zonder reden) ]
pi_50287298
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:09 schreef Thelonious het volgende:
Zo meteen ook McCartney in Newsnight Review.

Nu dus.
Ik was het niet eens met die mannetjes in Newsnight Review .

Wat was-ie goed hé, bij Jools. Goed bij stem, goede performance. 'Only Mama Knows' was geweldig. En Editors waren ook fantastisch. Ze hadden beter één of twéé van die acts die maar één nummer mochten spelen kunnen bewaren voor een volgende keer, en Editors nog een nummer laten doen. Desalniettemin, hele goede show!

In het geval je het gemist hebt, klik hier voor de optredens.
pi_50287952
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:25 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hoe kan het, dat ene 'mindgames' op een willekeurig forumpje in Nederland, meer verstand heeft van remasteren en geluidskwaliteit dan de grote mensen van Apple/EMI/Capitol?
Nou ja, ik wil totaal niet betweterig of alleswetend overkomen, hoor. Zoals ik al zei, er zijn soms geen alternatieven. Ik ga echt 'Memory Almost Full' niet wegleggen omdat de mastering zo HARD is. Ok, ik erger me er aan dat de platenmaatschappij/de producer/Paul het tegenwoordig mooi vind als een plaat overstuurd, maar dat verpest de muziek van McCartney voor mij in geen enkel opzicht! Hetzelfde geldt voor de remasters van Lennon, waar het een en ander aan veranderd is. Er zijn mensen die dan maar liever naar de doffe en zachte CD-versies uit eind jaren '80 luisteren, omdat dat de originele mix bevat. Zo puristisch ben ik niet echt. Het valt mij op, ik vertel het hier , maar verder geniet ik van het heldere en volle geluid van alle instrumenten en de stemmen.

Ok ok, er zijn uitzonderingen. 'All Things Must Pass' is voor mij onluisterbaar. Het is gelukkig niet zo dat ik de enige ben die dat hoort , er zijn toendertijd naar verluid complete petities ingestuurd om de mastering opnieuw te laten doen, haha.

Op het gebied van Beatles is het weer iets anders... Daar snap ik gewoon niet wat er mis is gegaan. Zijn het de vele partijen die toestemming moeten geven? Volgens Olivia en Yoko is iedereen het al jaren met elkaar eens, en is het wachten op Apple. Is het de productie die zo lang duurt? Daar hebben ze vanaf 1987 tijd voor gehad . Zitten ze te wachten op een goed moment? Nogmaals, vanaf 1987 zijn er tientallen goede momenten geweest. Verjaardagen of strategische marketingtijdstippen. (Bah, business.) Ze hebben gewoon álles laten liggen. Films, muziek. Eind jaren '90 kwam de download-generatie op, en de complete markt stortte in. Ze ZIJN al te laat, uit het oogpunt van Apple gezien waar ik niets mee te maken heb. Ze hebben miljarden misgelopen. Kijk, in 1987 werden CD's van veel artiesten uitgebracht om in te springen op de markt. Haastige klus, dus veel fouten. Luttele jaren later werd dat hersteld met een goede remaster en wél een goed product. Dit is met alle solo Beatles-platen gebeurd. Ook met The Doors, The Beach Boys, het rijtje wat ik al eerder noemde. Sr. George Martin himself heeft zich begin jaren '90 hardop afgevraagd "wat ze bezielden toen ze die CD's in deze vorm uitbrachten". Alle platen uit die tijd zijn allang verbeterd. Klein verschil met The Beatles, deze CD's liggen 20 jaar later nog steeds voor 18 euro in de winkels!

Het probleem zit hem, denk ik, in dat er te veel mensen uit de jaren '60 de dienst uitmaken. Geen leeftijdsdiscriminatie, hoor! Maar als je die mensen van Apple hoort vertellen in artikelen over bijvoorbeeld de remix/remaster van Yellow Submarine. Ze zeggen letterlijk dat het zo fijn is dat in deze moderne tijd al die oneffenheden en dat gerommel in en op de opnames weggewerkt kan worden . En dat hebben ze dan ook gedaan. Zoals ik al eerder vertelde over onbegrijpelijke keuzes (zie Anthology-verhaal), heb ik het ook al eerder gehad over die (Yellow Submarine) remix/remaster. Het lijkt gewoon alsof ze totaal geen verstand van remasteren hebben. Ik lees wel eens wat stukjes van mensen die véél meer verstand hebben van mastering dan ik, en die vragen zich ook hardop af wat die mensen bezielen. Ze noemen dan voorbeelden van dingen die er allemaal fout gegaan zijn, en wat dus nooit hersteld is. Ik las laatst dat in 'de wereld van het geluid' Abbey Road als slechtste mastering-studio bekend staat . Dat wil ik best geloven, luister naar '1'. En dan te bedenken dat een fucking bootleg van vinyl béter klinkt dan de producten uit de winkel!

Grote grote grote opluchting is dat 'Love' zo goed klinkt. De mastering is HARD, maar daar klinkt dat gewoon heel goed! De mixen zijn ook precies zoals ik dat zou willen. Het liefst - mits luisterbaar, dus geen ping-pong stereo - de originele mixen (zie Lady Madonna). En als de originele stereo-mix echt niet kan (zie 'Drive My Car'), dan een goede nieuwe mix. Ja, ik hoop dat Giles ook alle Beatles-nummers heeft geremixt. Ehhh, in de originele vorm dan hé!

Tot die tijd geniet ik van de nieuwe release van McCartney - en ook van vele andere artiesten. Ach, hebben we tenminste iets om naar uit te kijken . Ik bedoel, we hebben het hier niet over een geneensmiddel tegen kanker, maar gewoon over de geluidskwaliteit van Beatle-CD's.
pi_50288387
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Paul over Sgt. Pepper: http://www.youtube.com/watch?v=08Twm5kVSZo&NR=1

Dat piepje waar Paul het aan het einde over heeft vind ik zeeeeeer irritant. Ik had een poos terug Sgt Peppers vrij luid aan in de auto en toen kwam dat piepje en het deed echt pijn aan mijn oren Meer die daar last van hebben gehad of heb ik gewoon het gehoor van een hond?
Mijn ouders draaide (en draaien ) in de auto altijd veel verschillende muziek. Nieuwe muziek, maar natuurlijk ook klassiekers van The Kinks en The Beatles. Zo kende ik als kleuter al alle Beatle-nummers . Alle films kende ik toen ook al uit mijn hoofd. Natuurlijk had ik als 4-jarige nog geen verstand van tijdperken in Beatles-muziek, enzo. Wel weet ik dat ik toendertijd vooral de 'vroegere periode' geweldig vond. Ik kan mij vooral alle singles uit 1963, 1964, en natuurlijk de albums Help! en Rubber Soul herinneren. Ik weet ook nog te herinneren dat er een album was die ik wel heel mooi vond, maar die voor mij heel serieus was, ofzo. 'Revolver' moet dat geweest zijn. Het staat mij bij dat ik vooral het begin (George's droge 1,2,3,4) en het einde (de voor mij toen mysterieuze geluiden van 'Tomorrow Never Knows') heel mooi vond. Ik snapte alleen niet goed waarom dat intro zo vreemd was en waarom juist die plaat zo anders klonk dan de nummers die ik gewend was, haha. Ik kan mij niet herinneren dat ik 'The White Album' en 'Abbey Road' heel goed gehoord heb, dat kwam 'pas' op mijn 7de, 8ste ofzo? Bij nader inzien, ik kende wel 'Piggies', 'Helter Skelter', 'Julia', en....eigenlijk best veel andere nummers. Maar daar vond ik niet echt veel aan, te hard voor een 4-jarige misschien ? En ook dat enge nummer, waarvan ik al helemaal niet begreep wat dat tussen al die vrolijke en leuke Beatle-nummers deed (al is het witte album niet héél erg vrolijk). Dat enge nummer was vanzelfsprekend 'Revolution 9' . Natuurlijk kende ik ook de vrolijke rode hoes, waar ze er ineens weer heel anders uitzagen. (Vond ik ook maar vreemd.) Aan het boekje te zien heb ik dat boekje toendertijd vaak bekeken. (Hij is helemaal naar de gallemiezen, randen kapot enzo.) Ja, dat is de enige Beatles-CD in een mooie uitvoering ! *kuch*

Maar wat nog het áller-engste was, was 'A Day In The Life'. Ik vond dat zó'n mooi nummer, maar vond dat onheilspellende orkest zo erg angstaanjagend! Waarom zo eng in een mooi nummer, . Maar ook dat was nog niet het ergste. Het slotakkoord! En als dan alles voorbij was ook nog eens een vreemde toon, waar ik ook weer van schrok. Wat al helemaal niet tof was, dat die leuke en vertrouwde Beatles-stemmen dan ook nog eens iets totaal onverstaanbaars en een voor mij als kleuter vreselijk geluid maakten. Daar heb ik serieus een nachtmerrie over gehad. Nee, 'A Day In The Life' moest - als enige Beatles-nummer - vroegtijdig worden afgebroken toen ik 4 jaar was !.

Hey, ik heb het dus over de tijd dat ik 4 of 5 was, hé . Dus dáár begon mijn liefde voor The Beatles.
  zondag 10 juni 2007 @ 02:21:12 #35
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_50288924
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:50 schreef mindgames het volgende:


Hey, ik heb het dus over de tijd dat ik 4 of 5 was, hé . Dus dáár begon mijn liefde voor The Beatles.
Goh, toen pas?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_50289122
Hoewel ik de meeste Beatles-nummers al m'n hele leven ken (met name de beginperiode werd grijsgedraaid in mijn kinderjaren), duurde het maarliefst 13 jaar voordat mijn oren opengingen.
Het drong allemaal pas tot me door toen mijn toenmalige muziekleraar "A Day In The Life" opzette.
  zondag 10 juni 2007 @ 02:41:23 #37
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_50289180
Toen ik geboren werd, stond er een Beatlesnummer op 1 in de Top 40. Dat heeft zo zijn invloed gehad.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Redactie Frontpage zondag 10 juni 2007 @ 03:19:51 #38
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50289618
Komt een frigide homo bij de dokter...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 10 juni 2007 @ 03:23:32 #39
165512 MASD
Music is dead.
pi_50289645
helemaal vergeten een tvp te plaatsen
Long live music.
pi_50289687
quote:
Op zondag 10 juni 2007 03:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Komt een frigide homo bij de dokter...
... blijkt het Brian Epstein.
  Redactie Frontpage zondag 10 juni 2007 @ 03:36:24 #41
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50289746
te zijn.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50293470
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef mindgames het volgende:

[..]

Op dit moment:
#6 in de Nederlandse albumcharts (midweek of definitieve charts? - geen idee)

Amerikaanse midweek charts: nummerrrrrrrr 1!!!!
Laatste stand - paar dagen geleden - had McCartney 170.000 á 175.000 exemplaren verkocht in Amerika. T-Pain (who the fuck is...) en Rihanna (who the fuck is...) verkochten er 165.000 á 170.000. Vergelijking: van 'Flaming Pie' werden er in totaal 121.000 verkocht, en dat was 10 jaar geleden (vóór de download-tijd). Wordt 'spannend' dus of hij daadwerkelijk op 1 staat aan het eind van de week. Maar vooralsnog is het zijn eerste album sinds 'Pipes Of Peace' die op 1 staat (in Amerika), en dan ook nog eens 'van niets op 1'. Maar goed, 'Give My Regards To Broad Street' en 'Flowers In The Dirt' kwamen beide op nummer 1 in Engeland en 'Flaming Pie' kwam op nummer 2 in Amerika en Engeland. Om over compilaties nog meer te zwijgen... Doet-ie toch goed .
Waar kan je dat zien...?

Trouwens, een album doet het in Amerika pas ECHT goed als hij een week later NOG in de top 10 staat... Choas kwam binnen op 6 en was een week later (and ever since) alweer compleet uit de top vertrokken... Hoog binnenkomen gebeurt wekelijks in Amerika. De ECHTE toppers BLIJVEN hoog. Ben dus alsnog erg benieuwd wat het album de komende weken doet.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:43:08 #43
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50302592
quote:
Op zondag 10 juni 2007 01:25 schreef mindgames het volgende:
Ik bedoel, we hebben het hier niet over een geneensmiddel tegen kanker, maar gewoon over de geluidskwaliteit van Beatle-CD's.
Dat is ook weer zo. En zolang het allemaal nog enigszins te beluisteren valt is het ook eigenlijk wel prima.

Btw, de Dr Ebbets-CD's klinken inderdaad stukken beter!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50303529
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:43 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. En zolang het allemaal nog enigszins te beluisteren valt is het ook eigenlijk wel prima.

Btw, de Dr Ebbets-CD's klinken inderdaad stukken beter!
Kijk, dát bedoel ik . Tot die tijd gewoon Dr. Ebbetts luisteren en alvast indenken hoe een nieuwe stereo-remix van de nummers gaat klinken.
pi_50309994
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef mindgames het volgende:
[..] verhaal over charts [...]
In Engeland komt het album binnen op nummer 5. Valt toch tegen. Zelfs 'Back In The World' (het live-album uit 2003) kwam van niets op 5. 'Chaos' kwam binnen op 10, om gelijk weer te zakken. Misschien ligt het er aan dat de verkooppunten van Starbucks (meer dan 300 winkels in Engeland) niet meetellen voor de officele charts. Best stom!

Ach, 'Band On The Run' kwam binnen op 43 . Het is ook zijn 15de solo-album die in de top 10 binnenkomt in Engeland. Niets om over te klagen, dus . Nu is het hopen op Amerika. Nummer 1, of gaat R. Kelly met de eer strijken, ?
  zondag 10 juni 2007 @ 21:13:36 #46
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50310069
Zou er niet een Beatlesdag komen in Blokker binnenkort? Ik weet niet meer wie dat had gepost en ik ben te lui om de afgelopen delen helemaal door te nemen Iemand enig idee?
pi_50310148
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:13 schreef TNA het volgende:
Zou er niet een Beatlesdag komen in Blokker binnenkort? Ik weet niet meer wie dat had gepost en ik ben te lui om de afgelopen delen helemaal door te nemen Iemand enig idee?
Dat is verzet, omdat de veilinghal niet vrij kan worden gemaakt op de oorspronkelijke datum. Wordt georganiseerd door Azing, btw.
quote:
BLOKKERBEAT UITGESTELD !

Het leeghalen van de veilinghal in Blokker neemt meer tijd in beslag dan men verwacht heeft. Daar de organisatoren de originele ruimte willen gebruiken, is besloten het geheel uit te stellen. BlokkerBeat zal dan ook niet op 23 juni, maar op 15 september plaats vinden. Kaarten die verkocht zijn blijven geldig en wie die dag verhinderd is, mag de kaarten terug sturen en krijgt zijn/haar geld retour. Hoofdacts Tony Sheridan en The Beatles Revival uit Praag zijn al geboekt om op deze nieuwe datum op te komen treden. Voor het laatste nieuws kijk op de site www.blokkerbeat.nl of email naar beatlesfan@planet.nl.
Fucking 29 euro hé...
  zondag 10 juni 2007 @ 21:19:48 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50310346
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:15 schreef mindgames het volgende:

[..]

Dat is verzet, omdat de veilinghal niet vrij kan worden gemaakt op de oorspronkelijke datum. Wordt georganiseerd door Azing, btw.
[..]

Fucking 29 euro hé...
Wat een nieuws ook, Azings hele wereld heeft waarschijnlijk een paar dagen op z'n kop gestaan Maarre, 29 euro is idd wel veel, dat is al een éénderde McCartneyticket Beetje jammer. Je bent er weer snel bij trouwens, dankje
  zondag 10 juni 2007 @ 22:43:20 #49
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_50314151
mindgames, jij post te veel

Ow, TNA, het wordt weer morgen
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_50314495
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:43 schreef Sexy_Sadie het volgende:
mindgames, jij post te veel
Klinkt als "You know too much"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')