Wat is AZ toch een grote clubquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:50 schreef sjimz het volgende:
Brands is nu toevallig bij na de wedstrijden op tv
voglens mij was het verschil destijds niet zo super groot.......quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Goede vergelijking jaHet verschil w2-az is wel even iets groter dan het verschil az-ajax.
Wat doe jij dan in deze topic en uberhaubt in vbl?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Uhh, volgens mij ben jij nu degene die vrij gefrustreerd is... Door er dingen bij te halen die er niks mee te maken hebben en waar je geen weet van hebt.
Is dat je redding?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:50 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wat is AZ toch een grote clubAltijd in de media
![]()
Ajax lijkt me de grootste club, qua historie, omvang van de supporters groep en omzet! PSV is de beste club de laatste 10 jaar, qua prestaties............quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:34 schreef w00h00 het volgende:
[..]
[..]
Oké dus in Nederland is volgens jou Psv de grootste club.![]()
Nou het waren in ieder geval geen duidelijke concurrenten van elkaar, misschien een beetje op sportief vlak. Maar niet qua sponsors, supporters, het aantrekken van bepaalde spelers e.d. AZ en Ajax zijn dat wel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voglens mij was het verschil destijds niet zo super groot.......
Ajax heeft de meeste fans, Feyenoord de meeste supporters denk ik.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ajax lijkt me de grootste club, qua historie, omvang van de supporters groep en omzet! PSV is de beste club de laatste 10 jaar, qua prestaties............
van Geel is toch in 2002 naar AZ gegaan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou het waren in ieder geval geen duidelijke concurrenten van elkaar, misschien een beetje op sportief vlak. Maar niet qua sponsors, supporters, het aantrekken van bepaalde spelers e.d. AZ en Ajax zijn dat wel.
Ze streden samen om de welbegeerde 10e plek?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
van Geel is toch in 2002 naar AZ gegaan?
Eindstand van seizoen 2002/2003:
10 AZ 34 44 50 69
11 Willem II 34 42 48 51
het jaar ervoor precies dezelfde plekken maar met evenveel punten en het jaar ervoor speelde Willem II 10 plaatsen hoger dus ze waren destijds echt wel vergelijkbaar qua aantrekkingskracht.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
van Geel is toch in 2002 naar AZ gegaan?
Eindstand van seizoen 2002/2003:
10 AZ 34 44 50 69
11 Willem II 34 42 48 51
ik heb er maar wat meer geschiedenis bij gehaald, in de jaren rond de overgang van van Geel was Willem II gewoon minimaal gelijkwaardig.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:01 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze streden samen om de welbegeerde 10e plek?
Dit seizoen:
12. NAC Breda
13. Sparta
Ook niet echt concurrenten lijkt me...
Willem II ging naar beneden terwijl AZ omhoog wilde (en ging).quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het jaar ervoor precies dezelfde plekken maar met evenveel punten en het jaar ervoor speelde Willem II 10 plaatsen hoger dus ze waren destijds echt wel vergelijkbaar qua aantrekkingskracht.
Er zit toch ook nog steeds een niveau verschil tussen Ajax en AZ? AZ heeft nu 2 jaar fatsoenlijk meegedaan bovenin en pas voor het eerst gestreden om de titel. Dat deed Roda jaren terug ook......quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:05 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Willem II ging naar beneden terwijl AZ omhoog wilde (en ging).
Je doelt op de ''supporters'' die nergens waren te bekennen bij Feyenoord-Groningen in de play-offs?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ajax heeft de meeste fans, Feyenoord de meeste supporters denk ik.
Blijkbaar hebben de psv resultaten er iets mee te maken. Raar verhaal.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er zit toch ook nog steeds een niveau verschil tussen Ajax en AZ? AZ heeft nu 2 jaar fatsoenlijk meegedaan bovenin en pas voor het eerst gestreden om de titel. Dat deed Roda jaren terug ook......
Het gaat om de mate van concurrentie niet alleen op sportief vlak. Ook Roda is zal nooit de grootste concurrent van AZ worden omdat ze een heel ander afzetgebeid hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er zit toch ook nog steeds een niveau verschil tussen Ajax en AZ? AZ heeft nu 2 jaar fatsoenlijk meegedaan bovenin en pas voor het eerst gestreden om de titel. Dat deed Roda jaren terug ook......
Nee hoor, blijkbaar heb jij moeite met begrijpend lezen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:08 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben de psv resultaten er iets mee te maken. Raar verhaal.
Makkelijk antwoord weer.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee hoor, blijkbaar heb jij moeite met begrijpend lezen.
Je hebt het over de resultaten van de laatste tien jaar. Zoals hierboven te zien was tijdens de overgang van Van Geel het verschil tussen Willem 2 en az miniem. Sterker nog, WIllem 2 heeft in de 10 jaar wel de CL gehaald itt az. En dan wil je de resultaten van Ajax met az vergelijken? 3x kampioen, een keer of 4 de beker, keer of 5 CL gespeeld. En dan heb ik het alleen over de resultaten van de laatste 10 jaar, niet eens over de aanhang, stadion, historie of aanzien.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Goede vergelijking jaHet verschil w2-az is wel even iets groter dan het verschil az-ajax.
...achteraf bleek dat zo te zijn ja.. (maar dat wist jij natuurlijk toen al)quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:05 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Willem II ging naar beneden terwijl AZ omhoog wilde (en ging).
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee hoor, blijkbaar heb jij moeite met begrijpend lezen.
Uh... Ja .. Scheringa was begonnen met schulden wegwerken, nieuwe mensen om zich heen verzamelen etc. En keek duidelijk omhoog. Willem II daarentegen kwam van een 2e plek en duikelde zo in een vrije val naar beneden. Een zinkend schip waarbij je beter zo snel mogelijk weg kon wezen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:18 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
...achteraf bleek dat zo te zijn ja.. (maar dat wist jij natuurlijk toen al)
Alsof PSV en Ajax geen "bijeengekocht zootje" is. Die besteden meer aan spelers dan AZ hoor. Dus die bewering gaat gewoon mank.quote:Kom op zeg.., geef nu gewoon toe dat Ajax door de jaren heen de grootste club van Nederland is, PSV de afgelopen jaren de succesvolste, AZ een bijeengekocht zootje is (wat nu eindelijk wel goed presteerd, maar afijn... die discussie staat een paar pagina's terug al..).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |