abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50236061
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:24 schreef dagizmo het volgende:
maar ome Dirk rammelt regelmatig met de broekzak om een en ander oogsluikend te financieren.
Hoe kom je daarbij eigenlijk (de rest van je verhaal klopt daarentegen btw)?
pi_50236228
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:27 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Waarmee we terug komen op het punt dat AZ (lees: Scheringa) het succes (lees: meestrijden om de landstitel) koopt waar andere clubs met hun eigen geld en middelen hun best doen om goed te presteren, iets wat jij hier probeerde goed te praten met de mededeling dat andere clubs een hogere begroting hebben..

Het is niet dat ik per sé je ongelijk wil bewijzen.. Ik heb het alleen niet zo op al die 'succesverhalen' die door Jan-en-alleman (gloryhunters?) de wereld in worden gegooid.. Wat nou 'succesvolle club'?? SC Heerenveen is een succesvolle club (gezien regio, achterban, prestaties, etc. ), FC Groningen is de laatste jaren goed bezig om op eigen kracht ook een (relatief) succesvolle club te worden, FC Twente doet ook een goede poging de laatste jaren (het is afwachten of ze de stijgende lijn voort kunnen zetten). En zo kun je nog wel even door gaan.. Maar de voorbeelden die ik net noem, dat zijn prestaties/zaken om als supporter trots op te zijn! Niet op het geld van Dirk en dan een beetje gaan zitten 'afgeven op mindere clubs' wat door teveel AZ-'fans' (ik wil overigens jou daar nu in deze discussie niet van beschuldigen) wordt gedaan..
Elke club heeft externe financiers nodig om verder te komen. De één gebruikt daarvoor 20 financiers, de ander gebruikt er slechts een paar (Dirk is ook niet de enige financier hoor). Het lijkt mij dan ook sterk dat Groningen / Twente op eigen kracht verder zijn gekomen. Ook zij hebben daarvoor extra geld nodig.

Daarbij, waar komen eigenlijk de spookverhalen vandaan dat op andere clubs wordt "afgegeven"? De enige club die vaak en veel door AZ-supporters wordt afgezeken is Ajax. Maar van afgeven op andere clubs merk ik eigenlijk helemaal niks. Dus hoe kom jij daar eigenlijk bij?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:33:24 #128
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50236287
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Bewijzen kun je het moeilijk lijkt mij, maar het lijkt mij duidelijk dat Scheringa af en toe nog wat extra's kan toeschuiven, net zoals hij in de jaren '90 het mogelijk maakte om hoge(-re) spelerssalarissen aan te bieden. En het lijkt mij niet dat wanneer hij het toen wel deed, het nu opeens niet meer plaats zou vinden
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_50236546
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik noem een Dembele voor 5 miljoen.
pi_50236637
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:33 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Bewijzen kun je het moeilijk lijkt mij, maar het lijkt mij duidelijk dat Scheringa af en toe nog wat extra's kan toeschuiven, net zoals hij in de jaren '90 het mogelijk maakte om hoge(-re) spelerssalarissen aan te bieden. En het lijkt mij niet dat wanneer hij het toen wel deed, het nu opeens niet meer plaats zou vinden
Hij heeft zelf aangegeven zelf geen geld meer in AZ te steken, dat AZ zijn eigen financiele boontjes kan dopen. Tevens heeft hij ook al aangegeven dat die contracten + salarissen toendertijd een grote fout van hem waren (zie ook de affaire Moens daarvoor)
Lijkt mij al met al iets geloofwaardiger dan aannames dat hij tegenwoordig nog steeds geld in AZ stopt. Dat hij het kan betekent ook niet direct dat hij het doet.
pi_50236704
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef De_Ananas het volgende:
Ik noem een Dembele voor 5 miljoen.
Ehhh...ja dus? Met Kromkamp (8 miljoen), Landzaat (4 miljoen) & Matthijsen (6 miljoen) hebben ze best aardig op transfers verdiend hoor. Zelfs Perez leverde nog 2,5 miljoen op.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:50:02 #132
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50236993
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Elke club heeft externe financiers nodig om verder te komen. De één gebruikt daarvoor 20 financiers, de ander gebruikt er slechts een paar (Dirk is ook niet de enige financier hoor). Het lijkt mij dan ook sterk dat Groningen / Twente op eigen kracht verder zijn gekomen. Ook zij hebben daarvoor extra geld nodig.
Uiteraard heb je externe financiers nodig om als club te kunnen investeren. Voor de bouw van een nieuw stadion zal geen enkele Nederlandse club zelf de liquide middelen in kas hebben. Maar die investeerders in bovengenoemde gevallen stappen in clubs die financiëel en organisatorisch de zaken goed op orde hebben. Zonder succes (en dus een gezond toekomstperspectief) zal er niemand bereid zijn om te investeren. Die investeerders verstrekken ook een lening die weer terug betaald moet/gaat worden met middelen die de clubs zelf genereren. In het geval Scheringa wordt/werd er een (veel te) groot deel van de middelen 'zonder tegenprestatie' in de club gestoken.., waarna er geïnvesteerd kon worden in stadion, selectie, organisatie.. Daarmee is het succes (tijdelijk?) gekocht, dat heeft niets te maken met de andere voorbeelden. Daar is namelijk al 'succes' (en natuurlijk is succes overal relatief) vóórdat men gaat/ging investeren. Bij AZ daarentegen is door Scheringa jarenlang (en voor vele miljoenen) geïnvesteerd en nu komt dan het succes. Een succes dat niet is gebouwd op achterban, niet op historie, niet op traditie, niet op sportieve prestaties als gevolg van jarenlang goed beleid en een uitstekend scoutingsapparaat.. Nee, succes dat is mogelijk gemaakt door 1 iemand die in 'zijn speeltje' AZ investeert

(overigens hebben wij op sport.fok.nl (topic over het overbieden AZ-PSV inzake Danko Lazovic) deze discussie ook al gehad, ik ga niet alles tot in den treure toe herhalen..)
quote:
Daarbij, waar komen eigenlijk de spookverhalen vandaan dat op andere clubs wordt "afgegeven"? De enige club die vaak en veel door AZ-supporters wordt afgezeken is Ajax. Maar van afgeven op andere clubs merk ik eigenlijk helemaal niks. Dus hoe kom jij daar eigenlijk bij?
Afgeven is niet helemaal de juiste bewoording.. Ik doel voornamelijk op het (mijns inziens volkomen onterechte) 'ophemelen' van de eigen prestaties, waarmee overige clubs tekort wordt gedaan. En of dat dan t.a.v. Ajax is of wat mij betreft FC Rotjeknor. Ajax is wel een club met historie, met een verleden, etc. In die zin hebben zij er mijns inziens meer recht op om 'trots te zijn' dan al die AZ-succeshoolies (waarmee ik meteen toegeef dat je aan veel uitlatingen van voornoemde hoolies eigenlijk geen waarde hoeft te hechten.. maar afijn).
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_50237410
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
(overigens hebben wij op sport.fok.nl (topic over het overbieden AZ-PSV inzake Danko Lazovic) deze discussie ook al gehad, ik ga niet alles tot in den treure toe herhalen..)
Je hebt gelijk; laten we het maar zo houden dan
quote:
Afgeven is niet helemaal de juiste bewoording.. Ik doel voornamelijk op het (mijns inziens volkomen onterechte) 'ophemelen' van de eigen prestaties, waarmee overige clubs tekort wordt gedaan. En of dat dan t.a.v. Ajax is of wat mij betreft FC Rotjeknor. Ajax is wel een club met historie, met een verleden, etc. In die zin hebben zij er mijns inziens meer recht op om 'trots te zijn' dan al die AZ-succeshoolies (waarmee ik meteen toegeef dat je aan veel uitlatingen van voornoemde hoolies eigenlijk geen waarde hoeft te hechten.. maar afijn).
In hoeverre is er dan sprake van "ophemelen" van eigen prestaties? Men is trots op de prestaties van hun club (bij mij werkt het anders, maar dat heb ik al eerder uitgelegd), maar nergens dat beweert wordt door de eigen supporters dat AZ een topclub is. AZ draait mee in de top 3/4 en de vooruitzichten zijn voorlopig zo dat het ook daadwerkelijk zo blijft; bedoel je misschien dat met het ophemelen van de eigen prestaties....dat AZ zich steeds meer op gelijkwaardig niveau als Ajax/PSV/Fey. gaat voelen?

Mijn punt is eigenlijk dat ik niks kan met dit soort opmerkingen zonder concrete voorbeelden. Ik geloof graag dat jij je ooke cht zo voelt t.ov. AZ-supporters, maar ik zie daar graag concrete voorbeelden van...want in mijn eigen ervaring merk ik dat niet (maar ook dat kan best bord voor de kop zijn hoor...).
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:28:54 #134
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_50238463
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]

Je hebt gelijk; laten we het maar zo houden dan
quote:
[..]
In hoeverre is er dan sprake van "ophemelen" van eigen prestaties? Men is trots op de prestaties van hun club (bij mij werkt het anders, maar dat heb ik al eerder uitgelegd), maar nergens dat beweert wordt door de eigen supporters dat AZ een topclub is.
Je komt ze regelmatig tegen.. Het is moeilijk (als in: ik ga niet half fok!/internet/sociale leven naspitten) om concrete voorbeelden aan te dragen, maar ook jij ziet genoeg reacties waarin bijvoorbeeld wordt gesproken van een top3 (zonder Feyenoord) of top4 (incl. AZ), waar AZ bij wijze van spreken nog maar net komt kijken... Daarnaast zaken zoals uitlatingen in de media (door Van Gaal, Brands, Scheringa), de houding tov Ajax (gezien de 'rivaliteit' Alkmaar - Amsterdam misschien wel gerechtvaardigd), maar in feite nergens op gebaseerd (de pot verwijt de ketel...), etc..
quote:
AZ draait mee in de top 3/4 en de vooruitzichten zijn voorlopig zo dat het ook daadwerkelijk zo blijft; bedoel je misschien dat met het ophemelen van de eigen prestaties....dat AZ zich steeds meer op gelijkwaardig niveau als Ajax/PSV/Fey. gaat voelen?
Dat is niet precies wat ik bedoel, op korte termijn lijkt het mij gerechtvaardigd dat men zich sportief gezien 'gelijkwaardig' voelt, in dat opzicht heb je zeker een punt. Ik wil dat ook niet ontkennen, het ziet er rooskleurig uit voor AZ. Ik denk dat het meer is dat dat sportief gelijkwaardig zijn te vaak (door uitlatingen van AZ-supporters, maar ongetwijfeld ook door een verkeerde interpretatie van de 'niet AZ-ers') met het zijn van een topclub wordt verwisseld. En een topclub, dat is AZ bij lange na nog niet...
quote:
Mijn punt is eigenlijk dat ik niks kan met dit soort opmerkingen zonder concrete voorbeelden. Ik geloof graag dat jij je ooke cht zo voelt t.ov. AZ-supporters, maar ik zie daar graag concrete voorbeelden van...want in mijn eigen ervaring merk ik dat niet (maar ook dat kan best bord voor de kop zijn hoor...).
Zoals hierboven al gezegd, concrete voorbeelden is lastig.. Ik zie ook genoeg realistische en eerlijke reacties/AZ-fans hoor.. De grootste ergernis wordt veroorzaakt door fans die eigenlijk dat predikaat onwaardig zijn en je het beste kunt negeren (wat voor mij soms wel lastig is, ik zou beter moeten weten..). Nouja, en dat bord voor de kop, dat zal ongetwijfeld een rol spelen, maar waar het dan betreft SC Heerenveen-zaken zal dat bord ook bij mij aanwezig zijn
pi_50238851
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:26 schreef Joppy het volgende:

[..]

Hoezo glorie? AZ heeft nog niks gewonnen Scheringa is overigens al sinds 1993 voorzitter en al veel langer aan de club verbonden geweest. Als hij met zijn geld succes had willen halen, dan had dat toch al veel eerder gekund?
Was zijn imperium in 1993 ook al zo groot en had hij toen ook de middelen. Hoeveel inspraak had hij toen in de club en heeft hij nu?

Als een Voorzitter tevens eigenaar van de club zelfs het stadion zijn naam heeft en de hoofdsponser ook van hem afkomt. Hoe kan je met droge ogen beweren dat hij geen eigen geld in de club zal steken? Meneer heeft genoeg omwegen om dat simpelweg te doen.

Het is verder afwachten wanneer de club van naam vernaderd. Van AZ naar FC Dirk Scheringa veranderd.

Wat Als er iets met Dirk gebeurd of wat gebeurd als hij zich terug trekt en zijn opvolger van DSB er anders tegen aan kijkt?

Van wie wordt de club?
Hoe ver zal DSB de club blijven financieren?
Loopt AZ geen gigantisch gevaar dat de hele boel dan kan ontploffebn.

Denken jullie ooit na over de toekomst en scenarios die mogenlijk kunnen zijn?

Dan kunnen supporters van Heereneveen, Sparta etc veel trotser op hun club zijn. Niet zo'n levensgevaarlijk structuur en niet afhankelijk van 1 persoon met zijn bedrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Positive_Thinking op 08-06-2007 14:49:52 ]
pi_50240601
Trots zijn we, maar zonder Hans Textiel geen Sparta ...
Maargoed, AZ is idd een extreme
pi_50244066
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:40 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

blaat
Scheringa was handig voor het opstarten, nu is hij bijna niet meer nodig. Het stadion is van hem en wordt verhuurd aan AZ. Daar zal weinig aan veranderen. DSB ziet AZ als uithangbord en ik denk dat dat weinig zal veranderen. De club wordt van de nieuwe voorzitter, dat lijkt me logisch. Het valt allemaal wel mee dus.

Bovendien is Scheringa er vrijwel zoniet helemaal gestopt met het pompen van geld in de club. Dus die effecten zullen ook minimaal zijn.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:24:43 #138
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50244746
Tjonge, het loopt de Ajaxieden bruin door de broek als ze de naam Scheringa horen. Met Ajax is het straks finito, daar hoor je niks meer van. Als Hagenees heb ik natuurlijk ook de schurft aan alles wat 020 is.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_50245287
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:24 schreef Haaglander het volgende:
Tjonge, het loopt de Ajaxieden bruin door de broek als ze de naam Scheringa horen. Met Ajax is het straks finito, daar hoor je niks meer van. Als Hagenees heb ik natuurlijk ook de schurft aan alles wat 020 is.
Ga jij je nou maar druk maken of je volgend jaar uberhaupt 100 man in jullie stadion gaan krijgen in de Jupiler league, of ben je ook al stiekem aan het informeren naar een seizoenskaart in Alkmaar?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 9 juni 2007 @ 07:45:21 #140
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_50261882
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:43 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ga jij je nou maar druk maken of je volgend jaar uberhaupt 100 man in jullie stadion gaan krijgen in de Jupiler league, of ben je ook al stiekem aan het informeren naar een seizoenskaart in Alkmaar?
Ach, buiten 020 heeft iedereen de schurft aan Ajax. Ik hoop echt dat Scheringa er in slaagt Ajax het slaafje van AZ te maken.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:16:55 #141
168255 J.Herrer
pi_50263897

Ajax zal altijd boven AZ staan
Net als dat AZ altijd boven ADO staat
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_50266529
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:03 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Scheringa was handig voor het opstarten, nu is hij bijna niet meer nodig. Het stadion is van hem en wordt verhuurd aan AZ. Daar zal weinig aan veranderen. DSB ziet AZ als uithangbord en ik denk dat dat weinig zal veranderen. De club wordt van de nieuwe voorzitter, dat lijkt me logisch. Het valt allemaal wel mee dus.

Bovendien is Scheringa er vrijwel zoniet helemaal gestopt met het pompen van geld in de club. Dus die effecten zullen ook minimaal zijn.
Handig voor het opstarten.vanwege zijn vermogen en bedrijven waarmee hij al die tekorten aan kon vullen? Als je jaren structureel bij moet springen heb je je begroting in al die jaren nooit in orde gehad en wanbeleid gevoerd!

Dat hij voorlopig niet investeerd is logisch, na zijn overname heeft AZ ineens een positief resultaat van 25 Miljoen Euro.

Verder krijg ik werkelijk geen beald van hoe de financiele zaken in elkaar steken en geregeld zijn. Nog geen antwoord gezien hoe dat met die aandelen geregeld is. Alleen de zin dat zit wel goed. Waarom is dat goed?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:13:26 #143
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_50266565
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:16 schreef J.Herrer het volgende:

Ajax zal altijd boven AZ staan
Net als dat AZ altijd boven ADO staat
dat geldt voor elke eredivisie club..
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:45:20 #144
51286 w00h00
Digital man!
pi_50465953
Scheringa haalt weer uit naar van Geel

AZ-voorzitter Dirk Scheringa haalt in de nieuwste Sportweek uit naar Martin van Geel. Scheringa neemt het Van Geel nog steeds kwalijk dat hij in 2005 zijn baan als technisch directeur bij AZ inruilde voor dezelfde functie bij Ajax. “Als mens heeft hij afgedaan voor mij. …. Als je drie jaar lang elke dag intensief met elkaar samenwerkt en je krijgt dan op een namiddag te horen dat hij de dag erop vertrekt naar de grootste concurrent, dan is dat….apart.”

Scheringa meent ook dat de rol van Van Geel in AZ’s opmars wordt overschat. “Hij vindt zelf dat ons succes mede aan hem te danken is geweest, maar van alle spelers die hij naar AZ heeft gehaald, speelt alleen Kew Jaliens nog in de basis.”

Van Geel wil niet reageren op de uitspraken van Scheringa. “Iedereen mag wat mij betreft zijn eigen conclusies trekken. Het verhaal AZ heb ik allang afgesloten.”

Scheringa kan het nog steeds niet verkroppen dat Van Geel naar 'zijn grootste concurrent' is vertrokken. Iedereen heeft toch de ambitie om bij de grootste club terecht te komen? In Nederland is dat Ajax.

Dus dirk ga ff lekker janken.
pi_50466106
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:45 schreef w00h00 het volgende:
Scheringa haalt weer uit naar van Geel

AZ-voorzitter Dirk Scheringa haalt in de nieuwste Sportweek uit naar Martin van Geel. Scheringa neemt het Van Geel nog steeds kwalijk dat hij in 2005 zijn baan als technisch directeur bij AZ inruilde voor dezelfde functie bij Ajax. “Als mens heeft hij afgedaan voor mij. …. Als je drie jaar lang elke dag intensief met elkaar samenwerkt en je krijgt dan op een namiddag te horen dat hij de dag erop vertrekt naar de grootste concurrent, dan is dat….apart.”

Scheringa meent ook dat de rol van Van Geel in AZ’s opmars wordt overschat. “Hij vindt zelf dat ons succes mede aan hem te danken is geweest, maar van alle spelers die hij naar AZ heeft gehaald, speelt alleen Kew Jaliens nog in de basis.”

Van Geel wil niet reageren op de uitspraken van Scheringa. “Iedereen mag wat mij betreft zijn eigen conclusies trekken. Het verhaal AZ heb ik allang afgesloten.”

Scheringa kan het nog steeds niet verkroppen dat Van Geel naar 'zijn grootste concurrent' is vertrokken. Iedereen heeft toch de ambitie om bij de grootste club terecht te komen? In Nederland is dat Ajax.

Dus dirk ga ff lekker janken.
A) Is dat PSV.
B) Kan het wel begrijpen. Stel Sneijder maakt nu ineens bekend naar PSV of AZ te gaan... Dat zouden ze bij Ajax ook niet echt leuk vinden.
pi_50466237
Stel, de technisch directeur gaat ineens van Willem 2 naar AZ. Dat zouden ze in Tilburg ook niet leuk vinden.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_50466274
In 2005 was Ajax toch niet echt de grootste concurrent want toen werd nog verwacht dat AZ een one-day-fly ala Willem II zou zijn .
pi_50466356
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

A) Is dat PSV.
B) Kan het wel begrijpen. Stel Sneijder maakt nu ineens bekend naar PSV of AZ te gaan... Dat zouden ze bij Ajax ook niet echt leuk vinden.
Klopt, maar op gegeven moment mag je daar best overheen stappen.
pi_50466384
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:52 schreef BB-boy het volgende:
Stel, de technisch directeur gaat ineens van Willem 2 naar AZ. Dat zouden ze in Tilburg ook niet leuk vinden.
Goede vergelijking ja Het verschil w2-az is wel even iets groter dan het verschil az-ajax.
pi_50466387
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:06 schreef cultheld het volgende:
't is een lul van een vent, maar hij is ook een held omdat hij rijk is geworden dankzij paupers die persé een cruise mee wilden maken, plasmaschermen in de woonkamer wilden en ooit in hun leven Mercedes wilden rijden .
Of de operatie voor hun doodzieke kind wilden betalen.....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')