abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:00:45 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50212611
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goh, en waarom rijdt ie dan nog steeds in een Nederlands team, gekocht door de grote financieerder (Mol) van het bedrijf van zijn manager (TCC van Lodewijk)? Wellicht omdat geen ander team hem wilde hebben....?

Maar goed, als eerste in het seizoen de baan afvliegen omdat je een stekker in je helm wil pluggen zal ook wel indruk maken op sommigen. Niet op mij. Net als dat continu gezeur naar excuus: daar doet een nieuwsbericht van Herbert over de vermeende kwaliteiten van Albers niets aan af. Norbert Haug heeft Albers in zijn DTM-tijd ook het eea verweten.
Omdat hij daar al reed voordat het een Nederlands team werd, en zijn contract al grotendeels rond was voordat die deal beklonken werd (misschien). Buiten dat kon hij wel degelijk elders terecht, volgens de vele geruchten (ook op betrouwbare sites)

Overigens was hij vorig seizoen ook de eerste uitvaller (Bahrein, gebroken aandrijfas).

Dat was inderdaad gen strakke actie nee. Maar dat neemt niet weg dat grotere namen ook rare streken uithalen, er wel mee wegkomen en hogerop komen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:01:31 #102
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212637
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb Jos nooit afgezeken: ik keek liever een kwart rondje naar Jos dan een hele race naar Albers. Maar het feit dat we nu een Nederlander in de F1 hebben, maakt mij niet per definitie een fan van die Nederlander. Bij Jos was het vaak op het puntje van je stoel zitten: soms ging het goed, soms niet. Maar 'a fighter every inch of the way', zoals Murray het al zei in Sepang 2001.
Ja, dat is wel zo, maar Verstappen presteerde bij Bennetton goed of Arrows. Dat waren geen teams zoals Spyker natuurlijk. Onvergelijkbare situatie. De concurrentie is nu ook veel groter door de kleine verschillen.

Albers kan ook vechten. Die kwalificatie van hem in 2005 op Montreal was fantastisch. Hij kan echt wel stampen. Buiten de F1 om heeft hij het ook bewezen. Bijvoorbeeld Estoril 2003 (?) dat hij Ekstrom en Paffet volgens mij, in 1 maneouvre inhaalde. Hij kan het heus wel, vooral als hij bij een beter team zou zitten.

Maar naarmate het seizoen zal vorderen komt Spyker dichterbij en dichterbij. Dan kan Albers gaan vechten en zal je ook om hem op het puntje van je stoel zitten..
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212650
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:57 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Ik vind het sneu om Albers (en Spyker) op zo'n korte termijn al gelijk af te kraken. Ik weet waar ik over praat, want ik volg de Formule 1 heel nauw en ik heb de carriere van Albers van 2000 ook heel nauw gevolgd. Ik weet dus wel waar ik over praat. Ik ben geen lid van de CA-fanclub, laat dat duidelijk zijn, maar ik vind hem wel goed. Mijn definitie van een F1-coureur is een natural talent dat goed kan racen, en dan kan je nog zoveel zeiken over geld enz., hij doet het toch maar even, en daar mogen Nederlanders trots op zijn.

Ik heb al heel veel discussies proberen op te zetten over Albers, maar niemand (op enkelen na) wil normaal en relativerend ingaan op de coureur Albers. De meeste mensen hier verwachten maar 1 ding van hem: punten. Ja, dat is nogal onrealistisch. Maarja, dat zal je zelf ook wel snappen.
So...? Ik volg de F1 al sinds 1991 en Albers volg ik al sinds ie F3 reed samen met Webber. En ik ken mensen die hem persoonlijk kennen: een vervelend ventje dat stampvoetend TCC kwam binnenlopen, ruzie ging maken met zijn manager, en daarna met 150km/u (waar je 30 mag) wegscheurde in zijn Mercedes of Porsche. En daarnaast tijdens een bedrijfsuitje op de kartbaan wordt weggereden door een klein Indisch mannetje. Dat is geen natuurtalent; dat is iemand met wat talent, een grote bek en een slim management.

Ik heb ooit het genoegen gehad om tegen Jan Lammers te karten: klein ventje dat in no-time over de kartbaan vloog waar ie nooit eerder was geweest. Dan sta ik vol bewondering te kijken. Die bal uit Laren doet dat niet bij mij.
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:02:56 #104
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_50212685
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:59 schreef Bernard0s het volgende:

Spyker komt er heus wel bovenop, en ik geloof dat Albers daar een heel groot aandeel in zal hebben of al heeft gehad.
Als ze het financieel uithouden komen ze er idd wel bovenop denk ik
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_50212757
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:01 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo, maar Verstappen presteerde bij Bennetton goed of Arrows. Dat waren geen teams zoals Spyker natuurlijk. Onvergelijkbare situatie. De concurrentie is nu ook veel groter door de kleine verschillen.

Albers kan ook vechten. Die kwalificatie van hem in 2005 op Montreal was fantastisch. Hij kan echt wel stampen. Buiten de F1 om heeft hij het ook bewezen. Bijvoorbeeld Estoril 2003 (?) dat hij Ekstrom en Paffet volgens mij, in 1 maneouvre inhaalde. Hij kan het heus wel, vooral als hij bij een beter team zou zitten.

Maar naarmate het seizoen zal vorderen komt Spyker dichterbij en dichterbij. Dan kan Albers gaan vechten en zal je ook om hem op het puntje van je stoel zitten..
Bij Benetton deed Jos het helemaal niet goed. Ik weet nog dat ie in Hockenheim zowel zijn eigen wagen, als de reservewagen van Schumacher naast de baan zette. Het is dat zijn Benetton in de brand vloog, want anders had ie vrijwel zeker zijn koffers kunnen pakken. Dat ie in de races in Hongarij en Belgie daarna op het podium staat (in Hongarij op een ronde achterstand van Schumacher) heeft hem toen wat gered. De eerste races van 1996 was ie briljant, alsmede die race in Argentinie 1997. Daarna nog een paar prachtige races inderdaad bij Arrows.

Albers werd ook in de F3 door Webber het stront in de ogen gereden. Toen ie een keertje in de regen op Silverstone op dreef leek, donderde ie er gelijk het rondje daarna vanaf. Het valt allemaal wel mee met die prestaties van Albers.
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:05:58 #106
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212784
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

So...? Ik volg de F1 al sinds 1991 en Albers volg ik al sinds ie F3 reed samen met Webber. En ik ken mensen die hem persoonlijk kennen: een vervelend ventje dat stampvoetend TCC kwam binnenlopen, ruzie ging maken met zijn manager, en daarna met 150km/u (waar je 30 mag) wegscheurde in zijn Mercedes of Porsche. En daarnaast tijdens een bedrijfsuitje op de kartbaan wordt weggereden door een klein Indisch mannetje. Dat is geen natuurtalent; dat is iemand met wat talent, een grote bek en een slim management.

Ik heb ooit het genoegen gehad om tegen Jan Lammers te karten: klein ventje dat in no-time over de kartbaan vloog waar ie nooit eerder was geweest. Dan sta ik vol bewondering te kijken. Die bal uit Laren doet dat niet bij mij.
In zijn eerste jaar F3 werd Albers kapotgereden, geef ik toe. Het volgend jaar won hij bijna iedere race als ik het me goed herinner. Dat is WEL goed in mijn ogen.

Dat ruzie maken heeft niks te maken met zijn rijderskwaliteiten.

Tijdens een bedrijfsuitje zou ik me ook niet uit de naad rijden om te winnen hoor . Bovendien; was dat Indische mannetje niet heel soms Karthikeyan toevallig?

Als jij met Albers had gekart had je ook wel bewondering gehad hoor, heus wel. Alleen heb je nog nooit met hem gekart en kun je dus niks zeggen over hem.

Maar vertel mij eens; wat voor gevoel riep Albers bij je op tijdens zijn kwalificatie op Montreal in 2005? Of wat voor gevoel roept Albers bij jou op als het gaat om het verslaan van teamgenoten de afgelopen 2 seizoenen.. Waarom wil je de positieve kanten van hem niet inzien?
Nulla Tenaci Invia Est Via
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:06:27 #107
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50212806
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Albers heeft het bij Minardi en Midland zeker wel goed gedaan. Alleen dit jaar is het gewoon knudde, en wordt hij om z'n oren gereden door een rookie.
Dat kunnen jullie (Sanger en Bernard0s) wel recht proberen te lullen, maar het is gewoon kut als je eerlijk bent. Sutil rijd in dezelfde auto en met dezelfde banden en met een stuk minder ervaring. Toch is hij meestal sneller dan Albers.
En juist omdat hij minder ervaring heeft kn dat in zijn voordeel werken mbt de nieuwe banden

Want stel nou eens, dat Albers gewon gelijk heeft. Dat zijn rijstijl echt niet bij de banden passen, en de auto zoals die nu is. Het is echt niet de eerste keer dat een coureur daarmee te maken heeft, kijk naar Ralf dit seizoen / Kubica begin van seizoen.

Buiten dat heeft Albers relatief weinig kilometers gereden, door diverse (kleine) technische probleempjes. Dus weinig kans te wennen aan de banden.

Ik vertrouw erop dat hij het later in het seizoen een stuk beter voor de dag zal komen.

Ik probeer overigens niet recht te lullen dat het momenteel klote gaat. Ik geloof alleen (gedeeltelijk) in zijn verklaring.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:07:04 #108
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50212824
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:53 schreef vosss het volgende:
Maar rondenlang een snellere auto achter hem weten te houden heb ik hem nog niet zien doen.
Ook in de regen heb ik hem nog nooit echt spectaculaire inhaalacties zien maken of iets van die geest.

Als we het over coureur op zich hebben dan ben ik persoonlijk van mening dat Verstappen de betere van de 2 was / is
Misschien omdat zijn Spyker slechter is (in verhouding) dan de Arrows destijds was
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:07:23 #109
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50212841
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:54 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar hij rijd nog altijd bij het slechtste team.
Daarom hopen we dat het team ook naar voren komt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50212861
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:59 schreef Bernard0s het volgende:
Spyker komt er heus wel bovenop,
Ik heb daar eerlijk gezegd een hard hoofd in
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:08:12 #111
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212868
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:06 schreef sanger het volgende:

[..]

En juist omdat hij minder ervaring heeft kn dat in zijn voordeel werken mbt de nieuwe banden

Want stel nou eens, dat Albers gewon gelijk heeft. Dat zijn rijstijl echt niet bij de banden passen, en de auto zoals die nu is. Het is echt niet de eerste keer dat een coureur daarmee te maken heeft, kijk naar Ralf dit seizoen / Kubica begin van seizoen.

Buiten dat heeft Albers relatief weinig kilometers gereden, door diverse (kleine) technische probleempjes. Dus weinig kans te wennen aan de banden.

Ik vertrouw erop dat hij het later in het seizoen een stuk beter voor de dag zal komen.

Ik probeer overigens niet recht te lullen dat het momenteel klote gaat. Ik geloof alleen (gedeeltelijk) in zijn verklaring.
Helemaal mee eens
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212877
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:05 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

In zijn eerste jaar F3 werd Albers kapotgereden, geef ik toe. Het volgend jaar won hij bijna iedere race als ik het me goed herinner. Dat is WEL goed in mijn ogen.

Dat ruzie maken heeft niks te maken met zijn rijderskwaliteiten.

Tijdens een bedrijfsuitje zou ik me ook niet uit de naad rijden om te winnen hoor . Bovendien; was dat Indische mannetje niet heel soms Karthikeyan toevallig?

Als jij met Albers had gekart had je ook wel bewondering gehad hoor, heus wel. Alleen heb je nog nooit met hem gekart en kun je dus niks zeggen over hem.

Maar vertel mij eens; wat voor gevoel riep Albers bij je op tijdens zijn kwalificatie op Montreal in 2005? Of wat voor gevoel roept Albers bij jou op als het gaat om het verslaan van teamgenoten de afgelopen 2 seizoenen.. Waarom wil je de positieve kanten van hem niet inzien?
Dus... een goede kwalificatie maakt hem een natuurtalent? Een zegen voor de F1..? En welke teamgenoten versloeg ie dan..? Een Doornbos die halverwege het seizoen instapte..? Die was toch redelijk op pace met Albers vanaf het moment 'go'. Een Sutil, die net komt kijken?

Sorry, maar met de beste wil van de wereld kan ik hier niets bijzonder in zien. Leuk gedaan van hem; meer niet. Precies wat hoort bij een beetje talent.
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:09:38 #113
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212905
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb daar eerlijk gezegd een hard hoofd in
Waarom zou het niet lukken?

- Er is genoeg geld (Spyker F1 staat los van Spyker Cars)
- Mike Gascoyne heeft tot nu toe slechts kleine invloed gehad op de wagen
- De windtunnel kan bijna gebruikt worden
- Het team beschikt over weinig data in vergelijking met andere teams
- De coureurs Albers en Sutil zijn een toegevoegde waarde voor het team
- Er staan een stel goede monteurs/technici achter Spyker F1
- We zijn pas 5 races onderweg
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212917
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien omdat zijn Spyker slechter is (in verhouding) dan de Arrows destijds was
Ja nouja, misschien wel, maar laten we elkaar geen mietje noemen...... het waren natuurlijk allebei grafbakken eerste klas he
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:11:08 #115
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212957
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Dus... een goede kwalificatie maakt hem een natuurtalent? Een zegen voor de F1..? En welke teamgenoten versloeg ie dan..? Een Doornbos die halverwege het seizoen instapte..? Die was toch redelijk op pace met Albers vanaf het moment 'go'. Een Sutil, die net komt kijken?

Sorry, maar met de beste wil van de wereld kan ik hier niets bijzonder in zien. Leuk gedaan van hem; meer niet. Precies wat hoort bij een beetje talent.
Haha. Alonso werd bij zijn goeie kwalificatie in 2001 op Indy ook de hemel ingeprezen, zijn race was vervolgens ook niet veel bijzonder. Ik bedoel maar .

Uhh teamgenoten. Hij heeft tot nu toe AL zijn teamgenoten verslagen in de F1. Na dit seizoen zal Sutil daar ook bij horen denk ik ( en dan kijk ik verder dan kwalificatiduels).
Nulla Tenaci Invia Est Via
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:11:49 #116
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50212984
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja nouja, misschien wel, maar laten we elkaar geen mietje noemen...... het waren natuurlijk allebei grafbakken eerste klas he
Die arrows is vergelijkbaar wat nu STR is. Niet heel slecht en in staat voor verrassingen soms.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213017
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:09 schreef Bernard0s het volgende:

Waarom zou het niet lukken?
Zo'n gevoel heb ik. Ze zullen hendig hun best doen, dat geloof ik ook best wel.
Ik denk gewoon dat SpykerF1 over 2 of 3 jaar weer van de hand gaat en dat er dan weer een nieuwe club het roer overneemt en dat het hele verhaal van ontwikkeling hier, windtunnel daar etc etc weer helemaal opnieuw begint.

Maargoed, misschien heb ik het gewoon helemaal mis. Ik hoop het iig wel.

Time will tell, nietwaar?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50213068
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:11 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Haha. Alonso werd bij zijn goeie kwalificatie in 2001 op Indy ook de hemel ingeprezen, zijn race was vervolgens ook niet veel bijzonder. Ik bedoel maar .

Uhh teamgenoten. Hij heeft tot nu toe AL zijn teamgenoten verslagen in de F1. Na dit seizoen zal Sutil daar ook bij horen denk ik ( en dan kijk ik verder dan kwalificatiduels).
Nu heb ik ook een redelijke hekel aan Alonso, maar zijn rijderskwaliteiten zijn van een totaal andere orde dan die van Albers. Ik hoop toch dat je dat in ziet, want anders is dit een van de meest lachwekkende argumenten die ik ooit heb gelezen.

Doornbos was er pas vanaf Hockenheim: m.i. minder dan de helft van het seizoen als teamgenoten. Me dunkt dat ie Doornbos dan mag verslaan. En Doornbos had ook zijn portie pech in de Minardi (Turkije bijv.)

En Sutil staat nu toch redelijk on par met Albers. Ik denk dat Sutil daar dus niet bij zal gaan horen. Maar zelfs als doet ie dat wel: Sutil is verdomme een F1-rookie. Dat is net zoiets als dat Huntelaar meer zal scoren in het eerste van Ajax dan ik. Sorry, maar je redenaties gaan een beetje aan me voorbij.

Heb niet al te lang tijd meer om te discussieren: mijn chick staat zodadelijk voor de deur
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:15:33 #119
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213085
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Zo'n gevoel heb ik. Ze zullen hendig hun best doen, dat geloof ik ook best wel.
Ik denk gewoon dat SpykerF1 over 2 of 3 jaar weer van de hand gaat en dat er dan weer een nieuwe club het roer overneemt en dat het hele verhaal van ontwikkeling hier, windtunnel daar etc etc weer helemaal opnieuw begint.

Maargoed, misschien heb ik het gewoon helemaal mis. Ik hoop het iig wel.

Time will tell, nietwaar?
Zeker. Maar onder dat zinnetje van mij stonden nog een aantal punten waarom het beter zou gaan he .

Ik denk dat Spyker niet een geval is als Midland. Er is trouwens genoeg jong talent in Nederland om op gegeven moment het roer over te nemen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213116
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb niet al te lang tijd meer om te discussieren: mijn chick staat zodadelijk voor de deur
Je kan toch gewoon tegen je vriendin zeggen dat je even met belangrijkere zaken bezig bent?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50213141
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon tegen je vriendin zeggen dat je even met belangrijkere zaken bezig bent?


Ik zei 'chick', niet 'vriendin'

Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:19:39 #122
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213210
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nu heb ik ook een redelijke hekel aan Alonso, maar zijn rijderskwaliteiten zijn van een totaal andere orde dan die van Albers. Ik hoop toch dat je dat in ziet, want anders is dit een van de meest lachwekkende argumenten die ik ooit heb gelezen.

Doornbos was er pas vanaf Hockenheim: m.i. minder dan de helft van het seizoen als teamgenoten. Me dunkt dat ie Doornbos dan mag verslaan. En Doornbos had ook zijn portie pech in de Minardi (Turkije bijv.)

En Sutil staat nu toch redelijk on par met Albers. Ik denk dat Sutil daar dus niet bij zal gaan horen. Maar zelfs als doet ie dat wel: Sutil is verdomme een F1-rookie. Dat is net zoiets als dat Huntelaar meer zal scoren in het eerste van Ajax dan ik. Sorry, maar je redenaties gaan een beetje aan me voorbij.

Heb niet al te lang tijd meer om te discussieren: mijn chick staat zodadelijk voor de deur
Oke, heel snel dan even nog.

--> Alonso is van een ander kaliber. Maar dan moet je niet beginnen over het feit dat kwali's niks voorstellen.. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

--> Albers heeft elke teammaat verslagen. Je vergeet volgens mij Friesacher en Monteiro ook nog. Niet dat die supergoed waren, maar toch, hij heeft ze verslagen. En Sutil komt daar ook nog bij wat mij betreft.

--> Ja dus, Sutil heeft eerste 5e races beter gepresteerd. Wat dacht je van Hamilton? Oke, hij heeft nog niet gewonnen, maar de man maakt echt veel meer indruk op mij dan Alonso met zijn jaren ervaring. Zelfde verhaal nietwaar?

--> Onze meningen zullen wel blijven verschillen, is ook niet erg. Maar ga alsjeblieft niet roepen zondagavond als Albers bv. een puntje ZOU hebben gescoord EVENTUEEL in de regen ofzo na een superrace, dat hij een goede coureur is. Dan zou je namelijk wel bij de kortetermijnvisiemensen horen hier op het topic.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213276
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Bij Benetton deed Jos het helemaal niet goed. Ik weet nog dat ie in Hockenheim zowel zijn eigen wagen, als de reservewagen van Schumacher naast de baan zette. Het is dat zijn Benetton in de brand vloog, want anders had ie vrijwel zeker zijn koffers kunnen pakken. Dat ie in de races in Hongarij en Belgie daarna op het podium staat (in Hongarij op een ronde achterstand van Schumacher) heeft hem toen wat gered. De eerste races van 1996 was ie briljant, alsmede die race in Argentinie 1997. Daarna nog een paar prachtige races inderdaad bij Arrows.

Albers werd ook in de F3 door Webber het stront in de ogen gereden. Toen ie een keertje in de regen op Silverstone op dreef leek, donderde ie er gelijk het rondje daarna vanaf. Het valt allemaal wel mee met die prestaties van Albers.
Ik vind het moeilijk jou als kenner te bestempelen als je alleen in dit stukje al talloze fouten maakt. Je hebt je feiten niet op orde.

Verder lijkt het me handig dit topic niet te verzieken met Albers-gezeik. Ik vind hem ook een kwalletje (eigen ervaring) maar als coureur doet hij het redelijk. In plaats van hem nu af te rekenen op de 1e 5 races stel ik voor deze discussie over het weekend heen te tillen. Albers heeft gezegd dat de oorzaak is gevonden. Mocht hij dit weekend nog steeds om de oren gereden worden mag het Albers-bashen beginnen.

En nu gewoon over de GP van Canada graag.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:25:01 #124
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213386
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:21 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk jou als kenner te bestempelen als je alleen in dit stukje al talloze fouten maakt. Je hebt je feiten niet op orde.

Verder lijkt het me handig dit topic niet te verzieken met Albers-gezeik. Ik vind hem ook een kwalletje (eigen ervaring) maar als coureur doet hij het redelijk. In plaats van hem nu af te rekenen op de 1e 5 races stel ik voor deze discussie over het weekend heen te tillen. Albers heeft gezegd dat de oorzaak is gevonden. Mocht hij dit weekend nog steeds om de oren gereden worden mag het Albers-bashen beginnen.

En nu gewoon over de GP van Canada graag.
Laten we de discussie houden aan het einde van het seizoen, dan zijn de resultaten wat representatiever.

En over die discussie; dat beginnen mensen zelf door te zeggen dat Albers wel weer zal uitvallen etc. Ik ga daar op in omdat ik weet dat ze het fout hebben. Maargoed, no problemo verder. Nu de GP van Canada.

Morgen lekker de vrije trainingen. Ik hoop op droog weer. Kunnen de Spykers veel data verzamelen. Tijdens de race mag het lekker regenen en ik hoop dat de laatste chicane niet heel erg verneukt is t.o.v. eerdere jaren. Weet iemand of morgen de VT's nog ergens uitgezonden worden? Eerder deed NTV het altijd, nu niet meer helaas.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213409
--> Alonso is van een ander kaliber. Maar dan moet je niet beginnen over het feit dat kwali's niks voorstellen.. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

** Tegenwoordig niet meer: als ik op pole sta en ik ga in ronde 3 naar binnen dan heb ik gewonnen in de kwalificaties. Huidige systeem zegt niets over snelheid, maar alles over tactiek

--> Albers heeft elke teammaat verslagen. Je vergeet volgens mij Friesacher en Monteiro ook nog. Niet dat die supergoed waren, maar toch, hij heeft ze verslagen. En Sutil komt daar ook nog bij wat mij betreft.

** Nog steeds niet al te grote namen: het zou zorgelijker zijn als ie ze niet versloeg

--> Ja dus, Sutil heeft eerste 5e races beter gepresteerd. Wat dacht je van Hamilton? Oke, hij heeft nog niet gewonnen, maar de man maakt echt veel meer indruk op mij dan Alonso met zijn jaren ervaring. Zelfde verhaal nietwaar?

** Zie punt 1: het talent van Hamilton (ooit nog 's als tienjarig jochie op de BBC gezien) is ook vreselijk veel groter dan dat van Albers. Alonso maakt op mij sowieso nooit zo heel veel indruk, ongeacht zijn talent. Maar ik ben inmiddels een redelijke fan van Hamilton: ik wacht nog op momenten van druk en zijn eerste overwinning.

--> Onze meningen zullen wel blijven verschillen, is ook niet erg. Maar ga alsjeblieft niet roepen zondagavond als Albers bv. een puntje ZOU hebben gescoord EVENTUEEL in de regen ofzo na een superrace, dat hij een goede coureur is. Dan zou je namelijk wel bij de kortetermijnvisiemensen horen hier op het topic.


** Als ie dat puntje haalt zoals Jos dat deed (geweldige gevechten met Wurz en Trulli) dan verdient ie dat wel. Als ie dat puntje haalt doordat het gros ploft of op Michelin-banden gaat rondrijden, dan jeukt dat puntje me niks. For that matter: Monteiro kwam zo op het podium in de VS.
Calmer than you are
pi_50213428
Vrije training zaterdag zal weer op RTL Duitsland zijn denk ik, op vrijdag zullen we weer gebonden zijn aan de livetiming denk ik.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50213495
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:21 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk jou als kenner te bestempelen als je alleen in dit stukje al talloze fouten maakt. Je hebt je feiten niet op orde.

Verder lijkt het me handig dit topic niet te verzieken met Albers-gezeik. Ik vind hem ook een kwalletje (eigen ervaring) maar als coureur doet hij het redelijk. In plaats van hem nu af te rekenen op de 1e 5 races stel ik voor deze discussie over het weekend heen te tillen. Albers heeft gezegd dat de oorzaak is gevonden. Mocht hij dit weekend nog steeds om de oren gereden worden mag het Albers-bashen beginnen.

En nu gewoon over de GP van Canada graag.
Noem dan gevoeglijk ook even die fouten...? Waardeloze manier van replyen.
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:28:53 #128
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213524
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:26 schreef vingerplant het volgende:
Vrije training zaterdag zal weer op RTL Duitsland zijn denk ik, op vrijdag zullen we weer gebonden zijn aan de livetiming denk ik.
Kan ook leuk zijn. Kun je goed in de gaten houden hoe de verhoudingen liggen en kun je zien of de coureurs een beetje met veel benzine rijden of niet enz.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50213838
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Noem dan gevoeglijk ook even die fouten...? Waardeloze manier van replyen.
Laat ik voorop stellen dat ik normaal gesproken geen mierenneuker ben, maar de hele discussie irriteert me nogal omdat het het topic vervuilt. Als dan iemand zichzelf benoemd als kenner en alleen in 1 post al een stuk of 5 feiten mis heeft volgt daar een reactie op. Op jouw verzoek:

- Jos deed het bij Benetton beter dan zijn collega-2e rijders. Dat hij na Duitsland uit de auto zou worden gezet is correct.
- Jos finishte in Hongarije niet op een ronde achterstand. Dat was notabene de reden dat hij 3e werd. Schumacher liet hem weer voorbijgaan, Brundle ging stuk en Jos werd 3e.
- De eerste races van '95 was hij goed, niet '96
- Argentinie '96 was een geweldige race, niet '97
- Albers werd in de F3000 om z'n oren gereden door Webber, niet in de F3.

In je andere posts zitten er overigens nog meer. Ik ben overigens niet tegen je hoor, alleen tegen de nutteloze discussie die nu gevoerd wordt
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50214223
- Jos deed het bij Benetton beter dan zijn collega-2e rijders. Dat hij na Duitsland uit de auto zou worden gezet is correct.
** Lehto crashte hard in tests, waardoor ie mocht instappen. Herbert verving hem aan het einde van de rit en die viel uit, m.i. door een technisch probleem. Vreemd dat ie mocht instappen nadat de reguliere rijder crasht en voor het end van het seizoen alweer vervangen is.

- Jos finishte in Hongarije niet op een ronde achterstand. Dat was notabene de reden dat hij 3e werd. Schumacher liet hem weer voorbijgaan, Brundle ging stuk en Jos werd 3e.
** Dat deed Schumacher m.i. pas twee ronden voor het end op het reche stuk: toen lag Jos al op een ronde achterstand.

- De eerste races van '95 was hij goed, niet '96
** Ik zou de vrije training van Albert Park 1996 erbij pakken: stond ie 4e na de vrijdag. Ik zou Brazilie 1996 erbij pakken. Reed ie in de regen de snelste ronden, totdat ie met een opgeblazen motor de pits in moest. Ik zou Argentinie 1996 erbij pakken: 7e in de kwali en 6e in de race.

- Argentinie '96 was een geweldige race, niet '97
* Een typo: zie hierboven

- Albers werd in de F3000 om z'n oren gereden door Webber, niet in de F3.
* Geen typo, maar die info is me niet altijd paraat.

In je andere posts zitten er overigens nog meer. Ik ben overigens niet tegen je hoor, alleen tegen de nutteloze discussie die nu gevoerd wordt
** in jouw reacties ook: je punt...?
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:49:19 #131
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50214353
Zullen we anders een apart topic openen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:51:07 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50214438
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja nouja, misschien wel, maar laten we elkaar geen mietje noemen...... het waren natuurlijk allebei grafbakken eerste klas he
Ik zou de Arrows nou niet direct een grafbak noemen. Het was een auto met potentie als er goed management was geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50214545
Geen apart topic; ben zo pleite. Moest om 21u ergens zijn ipv 20u30. De discussie zetten we wel weer 's een keertje voort.
Calmer than you are
pi_50214632
Na dit weekend
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juni 2007 @ 20:58:51 #135
862 Arcee
Look closer
pi_50214745
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:59:02 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50214751
Veel plezier Walter!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50214868
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:

- Jos deed het bij Benetton beter dan zijn collega-2e rijders. Dat hij na Duitsland uit de auto zou worden gezet is correct.
** Lehto crashte hard in tests, waardoor ie mocht instappen. Herbert verving hem aan het einde van de rit en die viel uit, m.i. door een technisch probleem. Vreemd dat ie mocht instappen nadat de reguliere rijder crasht en voor het end van het seizoen alweer vervangen is.
Precies het feit dat hij als jonge reserverijder in moest vallen en toch 10 puntjes haalde waar zijn van zijn crash herstelde collega en de hooggeachte Herbert compleet faalden maakt het voor mij een redelijk geslaagd debuutseizoen. Hij heeft beginnersfouten gemaakt. Dat hij voor het einde van het seizoen weer vervangen werd zou ik niet eens als reden willen aanvoeren om het tegendeel aan te tonen aangezien zijn vervanger het een stuk slechter deed.
quote:
- Jos finishte in Hongarije niet op een ronde achterstand. Dat was notabene de reden dat hij 3e werd. Schumacher liet hem weer voorbijgaan, Brundle ging stuk en Jos werd 3e.
** Dat deed Schumacher m.i. pas twee ronden voor het end op het reche stuk: toen lag Jos al op een ronde achterstand.
Inderdaad, maar hij finishte dus niet op een ronde achterstand.
quote:
- De eerste races van '95 was hij goed, niet '96
** Ik zou de vrije training van Albert Park 1996 erbij pakken: stond ie 4e na de vrijdag. Ik zou Brazilie 1996 erbij pakken. Reed ie in de regen de snelste ronden, totdat ie met een opgeblazen motor de pits in moest. Ik zou Argentinie 1996 erbij pakken: 7e in de kwali en 6e in de race.
Vrijdagen tellen niet. Wat betreft Brazilie heb je gelijk, maar ik vond de start van het '95 seizoen een stuk beter aangezien dat echt een gammele bak was.
quote:
- Argentinie '96 was een geweldige race, niet '97
* Een typo: zie hierboven
Ik vergeef het je.
quote:
- Albers werd in de F3000 om z'n oren gereden door Webber, niet in de F3.
* Geen typo, maar die info is me niet altijd paraat.
Zeg dan ook gewoon niks kenner.
quote:
In je andere posts zitten er overigens nog meer. Ik ben overigens niet tegen je hoor, alleen tegen de nutteloze discussie die nu gevoerd wordt
** in jouw reacties ook: je punt...?
Ik wilde alleen even aangeven dat het geen persoonlijke aanval was. Vreemd dat iemand die alles weet dat niet doorheeft.

Ik baal er nu van dat ik zelf ook het topic loop te verkloten. Je wordt bedankt, blaaskaak.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50215262
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:49 schreef sanger het volgende:
Zullen we anders een apart topic openen?
Misschien een goed idee voor volgende week als Albers weer niet presteert. Nu geven we hem nog even het voordeel van de twijfel
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50215495
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:01 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Precies het feit dat hij als jonge reserverijder in moest vallen en toch 10 puntjes haalde waar zijn van zijn crash herstelde collega en de hooggeachte Herbert compleet faalden maakt het voor mij een redelijk geslaagd debuutseizoen. Hij heeft beginnersfouten gemaakt. Dat hij voor het einde van het seizoen weer vervangen werd zou ik niet eens als reden willen aanvoeren om het tegendeel aan te tonen aangezien zijn vervanger het een stuk slechter deed.
[..]

Inderdaad, maar hij finishte dus niet op een ronde achterstand.
[..]

Vrijdagen tellen niet. Wat betreft Brazilie heb je gelijk, maar ik vond de start van het '95 seizoen een stuk beter aangezien dat echt een gammele bak was.
[..]

Ik vergeef het je.
[..]

Zeg dan ook gewoon niks kenner.
[..]

Ik wilde alleen even aangeven dat het geen persoonlijke aanval was. Vreemd dat iemand die alles weet dat niet doorheeft.

Ik baal er nu van dat ik zelf ook het topic loop te verkloten. Je wordt bedankt, blaaskaak.
Overigens ging die hooggeplaatste Herbert in een seizoen van Lotus naar Ligier naar Benetton: niet vreemd dat je in de drie of vier races in een Benetton niet bijster veel doet. Waarvan ie m.i. dus ook twee uitviel vanwege technische problemen. .Heb jij dat allemaal paraat, kenner..? Of moet je Wikipedia induiken..? Jos scoorde volgens mij ook de meeste punten door uitval van anderen.

En dan dat laatste: Praten over geen persoonlijk aanval, maar toch 'blaaskaak' in de mond nemen. Dwaas.
Calmer than you are
pi_50215672
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

En dan dat laatste: Praten over geen persoonlijk aanval, maar toch 'blaaskaak' in de mond nemen. Dwaas.
Dat was een reactie op jouw 2e, hooghartige reply, schatje van me. Ik heb overigens wiki niet nodig voor dit soort zaken. Nu weer vriendjes?
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50215878
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:

Ik heb ooit het genoegen gehad om tegen Jan Lammers te karten: klein ventje dat in no-time over de kartbaan vloog waar ie nooit eerder was geweest. Dan sta ik vol bewondering te kijken. Die bal uit Laren doet dat niet bij mij.
Wow


hoe oud ben jij dan wel niet?
pi_50215879
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:18 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Dat was een reactie op jouw 2e, hooghartige reply, schatje van me. Ik heb overigens wiki niet nodig voor dit soort zaken. Nu weer vriendjes?


Nu moet ik echt naar mijn chick: Brabants kwartiertje al lang en breed overschreden....
Calmer than you are
pi_50215934
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:23 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Wow


hoe oud ben jij dan wel niet?
Lol...dat is nog niet zo heel lang geleden. Lammers is een klein ventje: ik niet. Althans, niet vergeleken met Jan.
Calmer than you are
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:31:42 #144
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50216198
En ik maar denken dat het hier om de Grand Prix van Canada zou gaan
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_50216302
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:31 schreef 4-elements het volgende:
En ik maar denken dat het hier om de Grand Prix van Canada zou gaan
Ik weet van niks
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juni 2007 @ 21:37:59 #146
862 Arcee
Look closer
pi_50216464
Ik ben het met Walter eens dat Albers een lul is.

Althans, dat is wel zo'n beetje de strekking van zijn betoog, volgens mij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50216510
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:37 schreef Arcee het volgende:
Ik ben het met Walter eens dat Albers een lul is.

Althans, dat is wel zo'n beetje de strekking van zijn betoog, volgens mij.
Nee, want dan had ik hem gelijk gegeven
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50216660
Ik vind de vergelijking met Jos niet op echt op z'n plaats. Jos heeft fouten gemaakt, domme rookie fouten in 94 (ook door de enorme druk die op hem stond) en vooral ook in 96 toen hij af en toe briljant rijden niet af kon maken. Wat erg frustrerend was. Maar zijn talent of iig zijn racesnelheid is nooit echt een punt van discussie geweest. Meer hoe hij er mee ging. Het punt van een ronde achter Schumacher finishen doet er ook niet echt toe. Dat was in een tijd dat als je 2 seconden langzamer was per rondje nog in de top 10 terecht kon komen. De verschillen waren toen gewoon anders dan nu.
Bij Albers is zijn talent ook nooit een punt van discussie geweest. Iedereen weet wel dat het wat minder is bij hem (of die heeft grondig een realitycheck nodig). Maar ik had tot dit seizoen best wel wat respect gekregen voor de manier waarop hij telkens de boel naar een hoger platform wist te tillen. Totdat op een gegeven moment het plafond is bereikt. Dat gebeurde in de DTM en ik ben bang dat het nu weer aan het gebeuren is. Ik hoop van harte dan hij het nog weet om te keren maar ik ben bang van niet.

Zo my two cents
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:00:31 #149
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50217437
Weersverwachting:

Vrijdag: 30 graden, PM thunderstorms
Zaterdag: 23 graden, Mostly Sunny
Zondag: 24 graden, Mostly Sunny
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_50217974
Als de Spyker het goed doet en de remmen het volhouden gaat Albers gewoon effe iedereen de mond snoeren met een fantastische finishplek!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')