Als hij Nederland kampioen maakt, ga ik diep door mn knieen voor hem.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef Rumille het volgende:
Iedereen zeuren op van Basten en dan wordt het Nederlands Elftal kampioen en dan is hij de held van Nederland
Typisch.
Maar je snapt toch wel dat dit EK slechts een oefening is voor het WK!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:20 schreef thewishmaster het volgende:
En nu geen scenario's meer dat NL Europees kampioen gaat worden. Op deze manier mogen we blij zijn als we door de 1e ronde van het EK heen komen.
Meen je dat nou? Ik dacht dat het WK 2010 een soort voorbereiding was voor het EK 2012?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:21 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Maar je snapt toch wel dat dit EK slechts een oefening is voor het WK!
Dan leggen ze iedereen hun wil op met aanvallend spelquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:23 schreef AminBen het volgende:
Die 7 voor het WK was een goed begin naar het piekmoment in 2012!
quote:Marco van Basten moet ontslagen worden!
Ligt eraan hoe ze kampioen worden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:23 schreef Rumille het volgende:
Ik zeg niet dát het gebeurt, ik zeg dat áls het gebeurt heel Nederland hem aanbidt terwijl ze hem 1 maand daarvoor wel konden vermoorden.
Vind ik wel terecht, vooral van Bommel speelde ongelooflijk kut. maar het is inmiddels al wel duidelijk dat van Bommel tekort schiet voor de top.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:52 schreef the_legend_killer het volgende:
OMG volgens papa Cruijff ligt het aan Van Bommel en Cocu dat Sneijder en kut EK speelde
Precies maar da tmet Klinsmann was eigenlijk onverklaarbaar, een week voor het wk speelde ze nog dramatisch en opeens ging het lopen, denk dat dat vooral te danken was aan de duitse mentaliteit en het thuispubliek en dat heeft zo een enorme boost gegeven dat ze die lijn nu door kunnen trekken. Ik zie zoiets helaas niet gebeuren bij dit NL-elftalquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ze kampioen worden.
Gebeurt dat met ongelofelijk veel mazzel, dan ben ik blij, maar blijf ik sceptisch over van Basten.
Gebeurt dat uiteindeljik toch met mooi en aanvallend voetbal, dan heb ik alleen maar respect voor het feit dat het hem gelukt is om precies op het EK te pieken. (Zeg maar het Jurgen Klinsmann verhaal)
Wel typisch dat Sneijder ook kut speelt in Oranje sinds die twee vertrokken zijn. Maar dat vergeet papa Cruijff dan maar eventjes. Toch genant hoe hij de bondscoach blijft beschermen te koste van alles.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:52 schreef the_legend_killer het volgende:
OMG volgens papa Cruijff ligt het aan Van Bommel en Cocu dat Sneijder en kut WK speelde
Dat laatste, Bassie zal opnieuw met een 4-1-2-3-opstelling komen, waardoor de spits verzuipt en hij puur gokt op bevliegingen van zijn buitenspelers.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:44 schreef DRD het volgende:
[..]
Wel typisch dat Sneijder ook kut speelt in Oranje sinds die twee vertrokken zijn. Maar dat vergeet papa Cruijff dan maar eventjes. Toch genant hoe hij de bondscoach blijft beschermen te koste van alles.
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Of we weer een 4-3-3 krijgen zonder "10", de vleugelspelers geen buikbare ballen afleveren, met middenveld niet voor aansluiting zorgt waardoor er weer nauwelijks kansen worden gecreeerd waardoor de spits weer volledig verzuipt. Of dat Thailand te zwak is en toch wel kapot wordt gespeeld, ook al klopt er niets van de bezetting en het spel.
Het is 14.05 uur begonnen, het staat nu 1-0 voor Oranje door wederom VDV.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:11 schreef Cyberia18 het volgende:
Kan het topic niet vinden, maar hoelaat begint NL jongens?
Ook ergens te volgen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is 14.05 uur begonnen, het staat nu 1-0 voor Oranje door wederom VDV.
Als je TVAnts of SopCast hebt, kan je het volgen. Check voor meer info: http://www.rojadirecta.com/quote:
Logische opstelling scheelt ook al veel. D'r werden trouwens net voor het WK wat belangrijke spelers weer fit daar.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:13 schreef planethugo het volgende:
[..]
Precies maar da tmet Klinsmann was eigenlijk onverklaarbaar, een week voor het wk speelde ze nog dramatisch en opeens ging het lopen, denk dat dat vooral te danken was aan de duitse mentaliteit en het thuispubliek en dat heeft zo een enorme boost gegeven dat ze die lijn nu door kunnen trekken. Ik zie zoiets helaas niet gebeuren bij dit NL-elftal
Er is toch weer progressie geboekt in een lastige uitwedstrijd tegen een opkomende grootmacht als Thailand.quote:
Van Bommel mag Sneijder toch niet ondersteunen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vind ik wel terecht, vooral van Bommel speelde ongelooflijk kut. maar het is inmiddels al wel duidelijk dat van Bommel tekort schiet voor de top.
Nou ja, ik ben blij dat de toppers Landzaat en de Zeeuw hem helemaal in de vergetelheid spelen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Vind ik wel terecht, vooral van Bommel speelde ongelooflijk kut. maar het is inmiddels al wel duidelijk dat van Bommel tekort schiet voor de top.
Zo erg was het toch niet?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:08 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Van Basten ROT OP!!
Uitleg lijkt me overbodig en kijk anders straks maar naar SBS6...
Kluivert en bosveltquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:18 schreef Madine het volgende:
Als, als, als.. het is altijd als. Als de Boer, de Boer, de Boer, Stam, Cocu en weet ik wie die strafschop niet hadden gemist hadden we in de finale gestaan. Als ze die Duitsers niet wild hadden gemaakt of niet op de paal hadden geschoten dan hadden we sowieso al twee wereldtitels gehad.
Feit is dat ze altijd verzuimen wat ze eigenlijk hadden moeten doen. Maar ja, da's Oranje he.
Voor van Basten was het hele WK toch maar een testcase, wat moet 'ie dan nog met oefenduels?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:22 schreef Grimm het volgende:
Wanneer oefenen we weer n's tegen een echt leuk land ipv van die kut balkan landen of verder naar het oosten. we moeten weer n's een paar goede tegenstanders treffen, daar leren we veel meer van
Nee idd, VDV op rechts buiten zettenquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf me aan het feit irriteren dat hij al 3 jaar lang de centrumspits laat verzuipen omdat ie vleugels opstelt die geen bal voor kunnen geven en het liefst naar binnen trekken.... dan snap je er echt geen kont van.....
Ik zeg een tripje langs de VS, Argentinie en Trinidag & tabago er ff tussen doorquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:22 schreef Grimm het volgende:
Wanneer oefenen we weer n's tegen een echt leuk land ipv van die kut balkan landen of verder naar het oosten. we moeten weer n's een paar goede tegenstanders treffen, daar leren we veel meer van
Duidelijk kuyt, kan het niet waar maken bij Liverpoolquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:40 schreef koningdavid het volgende:
Het wordt weer tijd voor een NL - Duitsland inderdaad.![]()
Maar goed... Marco heeft een luxeprobleem straks in december.
Van Nistelrooy, Huntelaar of Kuijt. Wie valt af?
december?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:40 schreef koningdavid het volgende:
september, foutje.quote:
Vennegoor?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:40 schreef koningdavid het volgende:
Is 'breekijzer'. Ander type dan de andere spitsen.quote:
Vennegoor is wel goed hoor als invaller voor het geval we achter staat. Hij wint haast elk kop duel etc. Die Kuijt moet oprotten.quote:
Het zijn er nu al negentien teveel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:42 schreef cultheld het volgende:
Ik vrees dat deze topicreeks de 100 wel gaat halen.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:41 schreef okee6 het volgende:
Derde in de zwakke poule G inmiddels. En waar zit de bondscoach eigenlijk in deze crisis, in de zon in Thailand. Ontslag alsjeblief, nu kan het!
Dat is ook het hele probleem.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef M0NTANA het volgende:
Best vreemd, stiekem hoop ik een beetje op (punt)verlies, thuis tegen Bulgarije en uit bij Roemenië. Zodat de KNVB inziet, dat er écht een andere bondscoach nodig is!
De KNVB ontslaat hem niet hoor. En de gedachtegang is echt compleet debiel, los van het feit of er een andere bondscoach moet komen of niet. De kans dat van Basten nog twee jaar bondscoach blijft is nihil. Bij succes zal hij andere uitdagingen willen, bij falen zal hij niet meer verder willen. Denk je echt dat ie nog twee jaar dit gaat doen? Ik denk dat hij zichzelf dan wel klaar vindt voor een club - wellicht Ajax. Ten Cate houdt er tenslotte over een jaar ook mee op.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef M0NTANA het volgende:
Best vreemd, stiekem hoop ik een beetje op (punt)verlies, thuis tegen Bulgarije en uit bij Roemenië. Zodat de KNVB inziet, dat er écht een andere bondscoach nodig is!
Nou ik ben er als voetballiefhebber behoorlijk slechter van geworden (in ieder geval het genotscentrum in mijn hersenen dat vaak een impuls krijgt van mooi voetbal en goede acties van spelers) omdat de 'concurrentiestrijd' tot nu toe wordt gewonnen door zeer matige middenmootvoetballers.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende: Wie is er nou slechter geworden van wat concurrentie? Niemand toch?
Plaatsing voor het EK, daar gaat het om. Niet dat gejank over posities of systemen.
Ik was er als voetballiefhebber onder Van Gaal en al helemaal onder Advocaat aangewend hoor, dat het voetbal zeker een helft lang bagger is. Vriendschappelijke wedstrijden heb ik in jaren al geen waarde meer gehangen. Alsof het nu ineens onder van Basten allemaal drie keer zo kut en slecht is, puur omdat hij genoodzaakt door blessures, schorsingen en eigen veroorzaakte problemen andere spelers moet oproepen dan de 'vedettes' die feitelijk gezien ook nog niets hebben gepresteerd in Oranje. En het eerste jaar van Van Basten was zeker 80% van de posters in dit topic nog in hosanna stemming - op Montana na, maar die heeft natuurlijk ook een enorm bord voor z'n hoofdquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:05 schreef Stpan het volgende:
[..]
Nou ik ben er als voetballiefhebber behoorlijk slechter van geworden (in ieder geval het genotscentrum in mijn hersenen dat vaak een impuls krijgt van mooi voetbal en goede acties van spelers) omdat de 'concurrentiestrijd' tot nu toe wordt gewonnen door zeer matige middenmootvoetballers.
Ik kan me niet voorstellen dat er een Nederlandse club is die Van Basten wil hebben. Of hij moet ineens gaan stunten op het EK maar dat zie ik jammer genoeg niet gebeuren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De KNVB ontslaat hem niet hoor. En de gedachtegang is echt compleet debiel, los van het feit of er een andere bondscoach moet komen of niet. De kans dat van Basten nog twee jaar bondscoach blijft is nihil. Bij succes zal hij andere uitdagingen willen, bij falen zal hij niet meer verder willen. Denk je echt dat ie nog twee jaar dit gaat doen? Ik denk dat hij zichzelf dan wel klaar vindt voor een club - wellicht Ajax. Ten Cate houdt er tenslotte over een jaar ook mee op.
Om even alleen op je afsluitende zin te reageren: natuurlijk is plaatsing voor het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland NIET het belangrijkste! Het gaat erom dat we daar een rol van betekenis spelen, want het plaatsen op zich is geen kunst. Zelfs mijn schoonmoeder, met gigantische hekel aan voetbal, zou dit kunnen. Het gaat erom dat we er tijdens dat eindtoernooi wél staan, we moeten (gezien het materiaal) minimaal voor de eindwinst gaan. Maar het lijkt wel alsof Bassie de Olympische gedachte probeert in te voeren, kunnen we hem dan niet ruilen met Foppe de Haan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De KNVB ontslaat hem niet hoor. En de gedachtegang is echt compleet debiel, los van het feit of er een andere bondscoach moet komen of niet. De kans dat van Basten nog twee jaar bondscoach blijft is nihil. Bij succes zal hij andere uitdagingen willen, bij falen zal hij niet meer verder willen. Denk je echt dat ie nog twee jaar dit gaat doen? Ik denk dat hij zichzelf dan wel klaar vindt voor een club - wellicht Ajax. Ten Cate houdt er tenslotte over een jaar ook mee op.
Dan kan je je dus beter plaatsen en een kut EK spelen of plaatsen en wellicht zodanig stunten dat je wel EK wordt. Voor al die jonge spelers die zich nu aan het ontwikkelen zijn, is zo'n EK alleen maar goed. Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, Emanuelson, Huntelaar, Van Persie, De Zeeuw, Slory, Robben, Kuijt. Ze worden alleen maar beter van dat soort wedstrijden.
Daarnaast is het resultaat van Van Basten gewoon goed. En waar draait het allemaal om? Om resultaat. Jarenlang is gezeik over het resultaat - ja we voetballen leuk, maar totaal geen resultaat - nu voetballen we behoorlijk kut, al is het de laatste twee wedstrijden niet eens zo heel slecht bij vlagen, maar heb je resultaatgezienswijs wel de best presterende bondscoach als je naar de cijfers kijkt.
Het is niet alleen dat azijnpisserig kijken naar welke spelers op welke posities staan. Who fuckin cares dat vd Vaart rechtsbuiten en Slory linksbuiten staan wanneer zijzelf daar het beste renderen en het fijn vinden om te voetballen? Van Persie wil ook graag in het NL elftal op rechtsbuiten staan? Je hebt nu de concurrentie in de aanval met Robben, Van Persie, Huntelaar, Kuijt, Van Nistelrooy, Van der Vaart, Babel, Slory. Op het middenveld met Seedorf, Van Bronckhorst, Landzaat, Sneijder, De Jong, De Zeeuw, Schaars. Wie is er nou slechter geworden van wat concurrentie? Niemand toch?
Plaatsing voor het EK, daar gaat het om. Niet dat gejank over posities of systemen.
Daarom hoop ik dat Johan Cruijff hem bij Barcelona neerzet of dat AC Milan ons verlost van Bassie.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:11 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er een Nederlandse club is die Van Basten wil hebben. Of hij moet ineens gaan stunten op het EK maar dat zie ik jammer genoeg niet gebeuren.
Straks wil Cruijff hem nog als trainer bij Ajax. Het is dan voor jullie te hopen dat Van Geel zijn oren niet laat hangen naar El Salvador.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat Johan Cruijff hem bij Barcelona neerzet of dat AC Milan ons verlost van Bassie.
Van Gaal kon het niet.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Om even alleen op je afsluitende zin te reageren: natuurlijk is plaatsing voor het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland NIET het belangrijkste! Het gaat erom dat we daar een rol van betekenis spelen, want het plaatsen op zich is geen kunst. Zelfs mijn schoonmoeder, met gigantische hekel aan voetbal, zou dit kunnen. Het gaat erom dat we er tijdens dat eindtoernooi wél staan, we moeten (gezien het materiaal) minimaal voor de eindwinst gaan. Maar het lijkt wel alsof Bassie de Olympische gedachte probeert in te voeren, kunnen we hem dan niet ruilen met Foppe de Haan?
Dat was een drama inderdaad. Maar dat wil nog niet zeggen dat Van Basten het wel goed doet. De KNVB heeft gewoon geen gelukkige hand in het aanstellen van bondscoaches de laatste jaren.quote:
Henk ten Cate neemt na dit seizoen afscheid van het trainersvak (met een landstitel) en wordt opgevolgd door Co Adriaanse, zou niet weten waarom Ajax interesse zou hebben in Bassie? Lijkt me niet dat er wederom een fout wordt gemaakt door puur te kijken naar iemand zijn prestaties als voetballer?quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:17 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Straks wil Cruijff hem nog als trainer bij Ajax. Het is dan voor jullie te hopen dat Van Geel zijn oren niet laat hangen naar El Salvador.
Dat was zes jaar geleden.quote:
Nee, naar zijn cijfers als coach die genoeg voor zich doen spreken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Henk ten Cate neemt na dit seizoen afscheid van het trainersvak (met een landstitel) en wordt opgevolgd door Co Adriaanse, zou niet weten waarom Ajax interesse zou hebben in Bassie? Lijkt me niet dat er wederom een fout wordt gemaakt door puur te kijken naar iemand zijn prestaties als voetballer?
Sterk. Ik ben overtuigd.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat was zes jaar geleden.
Bassie kan er gewoon niets van, komend EK mogen we blij zijn met plaatsing voor de kwartfinale. De bondscoach stapt dan op, waarna iedereen beseft dat deze geweldige ex-spits van Oranje vier jaar Nederlands interlandvoetbal verneukt heeft.
Ja, man. Super dat hij zijn zegereeks heeft uitgebreid door overwinningen op Zuid-Korea en Thailand, goed voor die geweldige cijfers ook! Puur op basis van deze cijfers denk ik ook wel dat we een kans gaan maken op de Europese titel, want volgens mij kan geen enkel land zulke goede cijfers overleggen!quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee, naar zijn cijfers als coach die genoeg voor zich doen spreken.
Hoop het niet, zeg! Laten we bij Ajax voortaan goede trainer/coaches aanstellen, geen voormalig voetbalsterren.quote:[..]
Sterk. Ik ben overtuigd.
Ik hoop van ganse harte dat van Basten zijn contract verlengd of naar Ajax gaat en nog meer dat ie EK gaat worden.
Ach.quote:Hopelijk breekt dan die enorme plank voor je hoofd en die enorme oogkleppen die je op hebt. Wat een jan joker ben jij qua discussieren zeg. En toch probeer ik het af en toe nog, ik trap er steeds in
![]()
Laten we hopen dat Bassie niet naar Ajax komt nee....quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Henk ten Cate neemt na dit seizoen afscheid van het trainersvak (met een landstitel) en wordt opgevolgd door Co Adriaanse, zou niet weten waarom Ajax interesse zou hebben in Bassie? Lijkt me niet dat er wederom een fout wordt gemaakt door puur te kijken naar iemand zijn prestaties als voetballer?
Melchiot i.p.v. Kromkamp please.quote:
Het systeem net zoals Arsenalquote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef Grimm het volgende:
Heeft hij wel n's een reden gegeven om Davids niet op te roepen?
Goede opstelling trouwens hierboven.quote:Daar vertelde Van Basten dat hij Davids niet meer op zal roepen. ,,Jan Wouters selecteer ik ook niet meer,’’ zei hij toen.
Van Gaal heeft keihard gefaald met de spelers die hij destijds op kon roepen, dat natuurlijk wel. Maar de wedstrijden die hij speelde met Overmars op links en Zenden op rechts, waren bijna allemaal redelijk of goed. Met de "operationele ruimte" op rechts, bij gebrek aan rechtsbuiten, verdwijnt de symmetrie, klopte de veldbezetting niet meer waardoor dat ook slechte wedstrijden werden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik was er als voetballiefhebber onder Van Gaal en al helemaal onder Advocaat aangewend hoor, dat het voetbal zeker een helft lang bagger is. Vriendschappelijke wedstrijden heb ik in jaren al geen waarde meer gehangen. Alsof het nu ineens onder van Basten allemaal drie keer zo kut en slecht is, puur omdat hij genoodzaakt door blessures, schorsingen en eigen veroorzaakte problemen andere spelers moet oproepen dan de 'vedettes' die feitelijk gezien ook nog niets hebben gepresteerd in Oranje. En het eerste jaar van Van Basten was zeker 80% van de posters in dit topic nog in hosanna stemming - op Montana na, maar die heeft natuurlijk ook een enorm bord voor z'n hoofd.
Ja want Wouters belt hij toch ook niet meer?quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:17 schreef Grimm het volgende:
Heeft hij wel n's een reden gegeven om Davids niet op te roepen?
Inderdaad, Bassie wordt bekritiseerd en dat wordt verdedigd met het argument dat Louis van Gaal en Dick Advocaat ook slecht waren. Who gives a fuck? Die twee zijn daarom ook geen bondscoach meer van Nederland, dus moeten we maar op zoek naar een andere?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:12 schreef Stpan het volgende:
Ik snap niet waarom Van Gaal of Advocaat erbij gehaald moeten worden.
Van Basten is een dramatisch slechte bondscoach die de beste spelers van Nederland structureel en om vage redenen niet selecteert. Verder is hij communicatief dramatisch, zelf met de hulp van mediaman Kale Kees.
Dat maakt hem een slechte bondscoach. En of hij nou 1,2 of 5 slechte bondscoaches heeft gehad als voorganger moet niet uitmaken.
Sowieso ben ik het eens met de 4-1-2-1-2 opstelling, met het huidige spelersmateriaal, is dit gewoon het beste.quote:
Johnny Heitinga is inderdaad geweldig als hij vóór zijn verdediging speelt, maar centraal is hij een klasse beter dan Joris Mathijsen en samen met Khalid Boulahrouz heb je dan een mooi centraal duo. Voorin kan er inderdaad veel gewisseld worden van positie, Rafael van der Vaart en Robin van Persie zwerven om Ruud van Nistelrooij heen en moeten zorgen voor de creativiteit.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Sowieso ben ik het eens met de 4-1-2-1-2 opstelling, met het huidige spelersmateriaal, is dit gewoon het beste.
Ik zie alleen ook Heitinga graag als verdedigende middenvelder.
Verder heb ik meer vertrouwen in de Cler als linksback, dan van Bronckhorst
Verder kun je nog aardig rouleren wat betreft de 3 aanvallende spelers (v Nistelrooij, van Persie en van der Vaart).
Mooi hoe Heitinga dit jaar is gaan voetballen ja. Vond het altijd een drama om hem te zien spelen, maar de laatste tijd blinkt ie echt uit. Je hoort ook niemand meer over Scheitinga, knap hoe ie zichzelf heeft opgewerkt en bewezen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Johnny Heitinga is inderdaad geweldig als hij vóór zijn verdediging speelt, maar centraal is hij een klasse beter dan Joris Mathijsen en samen met Khalid Boulahrouz heb je dan een mooi centraal duo. Voorin kan er inderdaad veel gewisseld worden van positie, Rafael van der Vaart en Robin van Persie zwerven om Ruud van Nistelrooij heen en moeten zorgen voor de creativiteit.
Ik doelde daarmee ook op het inzetten van spelers als Sneijder, Huntelaar, Vennegoor, Kuijt, Robben, enzovoorts.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Johnny Heitinga is inderdaad geweldig als hij vóór zijn verdediging speelt, maar centraal is hij een klasse beter dan Joris Mathijsen en samen met Khalid Boulahrouz heb je dan een mooi centraal duo. Voorin kan er inderdaad veel gewisseld worden van positie, Rafael van der Vaart en Robin van Persie zwerven om Ruud van Nistelrooij heen en moeten zorgen voor de creativiteit.
Dat bedoel ik dus... volgens mij speelden we in 1998 ook geen ouderwetse 4-3-3 als ik me niet vergis... maar met het huidige aanbod is het ook zeer naïef om 4-3-3 te blijven spelen... we hebben niet eens flankspelers die een voorzet kunnen geven, het enige wat die doen is naar binnen trekken en de centrumspits laten verzuipen... Bassie snapt er gewoon geen kont vanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:57 schreef M0NTANA het volgende:
Probleem is gewoon dat Bassie vasthoudt aan een systeem, zónder dat hier reden voor is. Een ander systeem (4-1-2-1-2) is realistischer, effectiever en veel internationals zijn al een 4-4-2-variant gewend.
Klopt, in 1998 speelden we een 4-4-2-variant, met Patrick Kluivert en Dennis Bergkamp voorin en een linkshalf (Marc Overmars) die heel diep speelde ten opzichte van de rechtshalf.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus... volgens mij speelden we in 1998 ook geen ouderwetse 4-3-3 als ik me niet vergis... maar met het huidige aanbod is het ook zeer naïef om 4-3-3 te blijven spelen... we hebben niet eens flankspelers die een voorzet kunnen geven, het enige wat die doen is naar binnen trekken en de centrumspits laten verzuipen... Bassie snapt er gewoon geen kont van
Couldn't agree more... maar ik denk dat er niets anders op zit om volgend jaar in Oostenrijk en Zwitserland te aanschouwen hoe we met een niet-werkend systeem kansloos ten onder gaan tegen toplanden... die walsen over ons middenveld heen, dat is nu veel te breekbaar, net als onze aanvalquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, in 1998 speelden we een 4-4-2-variant, met Patrick Kluivert en Dennis Bergkamp voorin en een linkshalf (Marc Overmars) die heel diep speelde ten opzichte van de rechtshalf.
Op dit moment lijkt mij de 4-1-2-1-2-opstelling het best, zo maak je optimaal gebruik van je beste spelers.
Iedere spits mislukt in het huidige systeem, of hij nu Ruud van Nistelrooij, Dirk Kuyt, Klaas Jan Huntelaar, Luca Toni, Ronaldo, Wayne Rooney of Thierry Henry heet. De flankspelers hebben daarbij te weinig rendement en het middenveld is niet in balans, waardoor het te zwak is en inderdaad overlopen wordt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Couldn't agree more... maar ik denk dat er niets anders op zit om volgend jaar in Oostenrijk en Zwitserland te aanschouwen hoe we met een niet-werkend systeem kansloos ten onder gaan tegen toplanden... die walsen over ons middenveld heen, dat is nu veel te breekbaar, net als onze aanval
Je opstelling ziet er aardig uit, maar misschien is hij wel wat statisch. Wie moet er diep gaan aan de linkerkant? Seedorf is meer de man van de pass, dan van de actie. Of is het dan de bedoeling dat Emanuelson veelvuldig opkomt? Dan blijf je wel defensief kwetsbaar, want op defensief gebied moet Urby nog wel de nodige stappen maken.quote:
Clarence Seedorf dekt heel vaak in de zone, als de linksback van AC Milan (Marek Jankulovski bijvoorbeeld) opkomt en dat is ook mijn idee hierachter, daarbij is het de bedoeling dat Rafael van der Vaart en Robin van Persie beide de ruimtes benutten die er voorin komen. Mark van Bommel hoort er gewoon in, Oranje heeft juist behoefte aan een klootzak op het middenveld, een man waar niet mee te spotten valt. Samen met Edgar Davids en Clarence Seedorf heb je dan zowel creativiteit als degelijkheid, een ideale combinatie.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je opstelling ziet er aardig uit, maar misschien is hij wel wat statisch. Wie moet er diep gaan aan de linkerkant? Seedorf is meer de man van de pass, dan van de actie. Of is het dan de bedoeling dat Emanuelson veelvuldig opkomt? Dan blijf je wel defensief kwetsbaar, want op defensief gebied moet Urby nog wel de nodige stappen maken.
Verder ben ik niet zo kapot van Van Bommel, zou ik eerder Sneijder daar nog neer zetten, of De Zeeuw misschien.
Verder denk ik dat Mathijsen nog iets scherper is dan Heitinga. Al kan Sjonnie beter opbouwen. Rechtsback is onze probleempositie. Kromkamp komt tekort en Ooijer heeft te weinig diepgang. Heb je Melchiot tegen Zuid-Korea zien spelen? Hij deed het fantastisch, en is een van de revalaties in de Franse competitie, ik zou hem rechtsback zetten.
4-4-2 is best het experimenteren waard... ik zie het alleen niet gebeuren onder Van Basten.
Ben het eigenlijk buiten Emanuelson wel met Montana's opstelling eens. Seedorf heeft ook een goeie actie in huis, en kan voorzetten van links, maar is inderdaad meer een passer. Maar Urby vind ik defensief ook te kwetsbaar, bij Ajax vecht Davids vaak zijn duels uit, maar op interland-niveau werkt zoiets niet, gewoon omdat Davids dan op het middenveld ook al nodig is. Van Bommel vind ik wel een goede speler, heeft fysiek ook veel meer dan Sneijder, wat in topwedstrijden vaak het verschil maakt. Twee van zulke fysiek mindere spelers op het middenveld lever je teveel duelkracht mee in, en dat gaat je zeker op topniveau de kop kosten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je opstelling ziet er aardig uit, maar misschien is hij wel wat statisch. Wie moet er diep gaan aan de linkerkant? Seedorf is meer de man van de pass, dan van de actie. Of is het dan de bedoeling dat Emanuelson veelvuldig opkomt? Dan blijf je wel defensief kwetsbaar, want op defensief gebied moet Urby nog wel de nodige stappen maken.
Verder ben ik niet zo kapot van Van Bommel, zou ik eerder Sneijder daar nog neer zetten, of De Zeeuw misschien.
Verder denk ik dat Mathijsen nog iets scherper is dan Heitinga. Al kan Sjonnie beter opbouwen. Rechtsback is onze probleempositie. Kromkamp komt tekort en Ooijer heeft te weinig diepgang. Heb je Melchiot tegen Zuid-Korea zien spelen? Hij deed het fantastisch, en is een van de revalaties in de Franse competitie, ik zou hem rechtsback zetten.
4-4-2 is best het experimenteren waard... ik zie het alleen niet gebeuren onder Van Basten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |