Dan pin je toch eikel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef RecomServ het volgende:
en ik reageer niet eens op jouw reply... [afbeelding]
Speciaal voor die mensen die blijkbaar moeite hebben met lezen:quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:15 schreef BasOne het volgende:
Niks geen geziek van we nemen het niet aan.
Het is een wettig betaalmiddel, ze hebben geen keus.
http://www.minfin.nl/nl/actueel/faq/0000058.html#v1quote:Een wettig betaalmiddel zoals het woord zegt een middel waarmee je kunt betalen, zoals geld en chipknip. Er bestaat niet iets als een formeel (wettelijk vastgelegde) acceptatieplicht.
Het staat partijen vrij om bij een betaling bepaalde munten en/of bankbiljetten te weigeren. Omdat men bijvoorbeeld bij een te grote coupure geen geld terug heeft. Dit moet wel duidelijk aangegeven zijn.
Dit is ook het geval bij chipknip. Zo kan een gemeente bepalen dat voor bijvoorbeeld parkeerautomaten alleen via chippen kan worden betaald.
Heb het al een paar keer doorgelezenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Speciaal voor die mensen die blijkbaar moeite hebben met lezen:
[..]
http://www.minfin.nl/nl/actueel/faq/0000058.html#v1
Nog eens voor de mensen die erg veel moeite hebben met lezen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:44 schreef BasOne het volgende:
[..]
Heb het al een paar keer doorgelezen
En boeit niets.
een 500 euro biljet is een wettig betaalmiddel, als je daarmee wilt betalen mogen ze het niet weigeren.
http://www.minfin.nl/nl/actueel/faq/0000058.html#v1quote:Een wettig betaalmiddel zoals het woord zegt een middel waarmee je kunt betalen, zoals geld en chipknip. Er bestaat niet iets als een formeel (wettelijk vastgelegde) acceptatieplicht.
Het staat partijen vrij om bij een betaling bepaalde munten en/of bankbiljetten te weigeren. Omdat men bijvoorbeeld bij een te grote coupure geen geld terug heeft. Dit moet wel duidelijk aangegeven zijn.
Dit is ook het geval bij chipknip. Zo kan een gemeente bepalen dat voor bijvoorbeeld parkeerautomaten alleen via chippen kan worden betaald.
Zucht..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nog eens voor de mensen die erg veel moeite hebben met lezen.
[..]
http://www.minfin.nl/nl/actueel/faq/0000058.html#v1
art. 6:112 BW.quote:Het geld dat ter voldoening van de verbintenis wordt betaald, moet op het tijdstip van de betaling gangbaar zijn in het land in welks geld de betaling geschiedt.
Er zijn zo veel dingen die mogen waarvan nergens wettelijk is vastgelegd dat het mag. Plichten daarentegen worden meestal wel vastgelegd. Dus: waar kan ik vinden dat er een acceptatieplicht geldt?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:55 schreef BasOne het volgende:
Niets, maar ook niet dat ze het mogen weigeren.
Jij kunt wel zeggen dat ze het niet mogen, maar dát is wettelijk nergens vastgelegd.quote:Let wel WET, minfin kan wel zeggen dat ze het mogen, maar dat is niet wettelijk vastgelegd.
je kan anders gewoon met 1 en 2 eurocent betalen hoor!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Wat hebben we dan aan de 200/500 papiertjes en de 1 en 2 eurocent?
Die laatste 2 zijn al afgeschaft.
Ik begrijp het al een tijdje hoor. Maar fijn dat jij het ook begint in te zien.quote:
Daar ben ik het mee eensquote:Op zondag 10 juni 2007 15:13 schreef BasOne het volgende:
Ja zeg, dan is er geen lol meer aan.
Iemand moet toch tegen zijn
Gast, het is nu eenmaal zo dat er in kassalades maar een beperkt geldbedrag zit. Dit ook ivm overvallen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:19 schreef RecomServ het volgende:
Aangespoord door een ander topic...
dat overkomt mij nou zo vaak he... wil je afrekenen... en dan gaat het niet eens om kleine bedragen maar bedragen die richting de waarde van het papiertje gaat die ik op dat moment in mijn handen heb.
[[
100 euro kan ook wel bij de meeste supermarkten/ winkels e.d. 200 echter vaak niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:11 schreef koffiegast het volgende:
bij supermarkten moet het gewoon kunnen om met een 100 euro biljet te betalen....zat mensen die inkopen doet voor 80-140 euro (ja echt).
Tegen zijn houdt Den Haag scherp!quote:
Gelukkig zijn er ook mensen die niet alles snelsnelsnel willen doen en waar principes belangrijker zijn dan tijd...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:54 schreef henkway het volgende:
Ha halfuur wezen shoppen en geen boodschappen dat is dom![]()
Precies.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:38 schreef Lausteen het volgende:
Wat loopt iedereen hier nou te janken over wisselgeld en over teveel geld in je kassa, als je nou 94 euro moet afrekenen en je betaalt met een briefje van 100, wat boeit dat danEn met 2x 50 of 10x 10 mag het dan wel ofzo
Anders is idd iets van 5 euro op die manier afrekenen, maar daar gaat het hier niet om.
![]()
misschien had TS wel voor 80-90 euro aan boodschappen gedaan (ik zie geregeld huisvrouwen voor die bedragen meeklauwen, hele kar vol voor een compleet weeshuis) Dan is het toch niet zo vreemd om met een briefje van 100 te betalen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:43 schreef Camplo het volgende:
Oneens met TS.
Grote bedragen pin je maar.
Wat is het voor mafkezerij dat je standaard met 100 of 200 euro op zak loopt?
Sorry hoor but that's my opinion![]()
Oh na beter lezen... als je bedrag in de buurt komt van het papiertje. Wat voor winkel is het dan?
Elektronica zaak of een buurtsuper? Zit toch verschil tussen
Tankstations enzo moet je ook niet raar opkijken (ivm overvallen enzo)
Na nog verder lezen hebk het idee dat het om supermarkt gaat dus tjeh...
Doet me denken aan een bepaalde duitser.. met een bepaalde uitspraak....quote:Op maandag 11 juni 2007 10:15 schreef Swiffer het volgende:
reggelsss zijn regelllssss hoe dom het ook klinkt..
Heffen elkaar op? Verklaar.quote:Op maandag 11 juni 2007 03:26 schreef WebHawkjuh het volgende:
Conclusie:
de data van Minfin en het burgerlijk wetboek heffen elkaar een beetje op. Om erachter te komen hoe het precies zit moet iemand denk ik even met het minfin bellen, of met de wetboekschrijversgasten (weet iemnad wie?:'))
Die grote coupures doen ze niet in de kassa (bij de supermarkten waar ik kom iig). Briefjes van 50 stoppen ze al meteen in zo'n kluisje.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:38 schreef Swiffer het volgende:
buitenland, buitenland,, ga er dan wonen als het je hier niet bevalt. er is gewoon een policy bij de supermarkten, klaar, dat weet iedereen het staat ook altijd wel aangegeven.
klantvriendelijkheid okee, maar als er 3 keer per maand overvallers de klanten staan de bedreigen omdat er genoeg geld in de kassa zit, zie ik ze ook niet terugkomen..
Maar TS betaalde dus een bedrag dat bijna zo groot was als de coupure. Dat je met ¤200 niet een blikje cola van ¤ 0,50 kan betalen lijkt me nogal logisch, maar als je voor ¤180 aan boodschappen doet, en met ¤ 200 betaalt, dat moet toch wel kunnen.quote:Op maandag 11 juni 2007 12:51 schreef Swiffer het volgende:
nee die doen ze niet in de kassa idd, maar dat zal wel moeten als er betaald gaat worden met grote coupures..
Tja, als ik nog alleen zou zijn was ik allang vertrokken. Maar waarom zou dit probleem in het buitenland niet bestaan? Ik zie het echt als consument pesten. Voorbeeld van vandaag. Vanmorgen in Zwitserland gepind, 200 CHF, 1 biljet gekregen, en net de lunch van 12 CHF mee betaald. Geen enkel argument gehoord, geen controle of het echt was helemaal niets. Wat is het verschil met Nederland?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:38 schreef Swiffer het volgende:
buitenland, buitenland,, ga er dan wonen als het je hier niet bevalt. er is gewoon een policy bij de supermarkten, klaar, dat weet iedereen het staat ook altijd wel aangegeven.
klantvriendelijkheid okee, maar als er 3 keer per maand overvallers de klanten staan de bedreigen omdat er genoeg geld in de kassa zit, zie ik ze ook niet terugkomen..
Ik denk dat het wat minder interessant is om vals zwitserse franken te maken dan euros. Je euros kun je makkelijker kwijt.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Tja, als ik nog alleen zou zijn was ik allang vertrokken. Maar waarom zou dit probleem in het buitenland niet bestaan? Ik zie het echt als consument pesten. Voorbeeld van vandaag. Vanmorgen in Zwitserland gepind, 200 CHF, 1 biljet gekregen, en net de lunch van 12 CHF mee betaald. Geen enkel argument gehoord, geen controle of het echt was helemaal niets. Wat is het verschil met Nederland?
Ik maak exactr hetzelfde mee in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. En dat zijn wel euro landen, valsmunterij is een drogreden, en de consument slikt het als zoete koek.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat het wat minder interessant is om vals zwitserse franken te maken dan euros. Je euros kun je makkelijker kwijt.
En Zwitserland heeft iets van 10 miljoen inwoners oid? De EU iets van 250 miljoen. Daar zitten vast meer valsemunters tussen.
Oohw, ik maak er ook geen drama van hoor...quote:Op maandag 11 juni 2007 13:01 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben dan niet iemand die net als TS er een drama van maakt en wegloopt. Maar helemaal mee eens ben ik het ook niet.
Ik heb nooit van die grote coupures, dus ik weet niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:13 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik maak exactr hetzelfde mee in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. En dat zijn wel euro landen, valsmunterij is een drogreden, en de consument slikt het als zoete koek.
ik ben het er mee eens dat het zou MOETEN kunnen, maar de policy is er dus juist om datgene wat ik in je quote heb underlined etc.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:01 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Tja, als ik nog alleen zou zijn was ik allang vertrokken. Maar waarom zou dit probleem in het buitenland niet bestaan? Ik zie het echt als consument pesten. Voorbeeld van vandaag. Vanmorgen in Zwitserland gepind, 200 CHF, 1 biljet gekregen, en net de lunch van 12 CHF mee betaald. Geen enkel argument gehoord, geen controle of het echt was helemaal niets. Wat is het verschil met Nederland?
En ja er is een policy, die is echter gebaseerd op angst. Er zijn veel argumenten aangedragen waarom het onzin is zulke biljetten niet te accepteren. Bovendien nemen de valse 20- en 50 eurobiljetten 67% van het totaal aantal valse biljetten in. Kortom de grote meerderheid. Bovendien is in 2006 het totaal aantal valse biljetten met 17% gedaald tov 2005. (Bron)
De cijfers uit de krant lijken niet helemaalte kloppen, de bron van dnb heeft het over 55% van alle vervalsingen het 50 euro biljet is in NL. Kortom, valsmunterij is dus een drogreden.
Het wisselgeld argument is ook al een aantal keren ontkracht. En ook de 'greep' uit de kassa klopt niet. Er zit immers net zoveel geld in de kassalade. De kassiere moet gewoon de grote biljetten meteen afstorten
Ik ben dan niet iemand die net als TS er een drama van maakt en wegloopt. Maar helemaal mee eens ben ik het ook niet.
Nu snap ik waarom jij het hele topic al zo fel reageert.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:24 schreef Swiffer het volgende:
het is inderdaad gebouwd op angst, maar ik heb zelf ook eens een mes richting mijn kop gehad, en die wou ook alle geld uit de kluis, waar ik dus niet in kon..
hij had ongeveer 175 euro buitgemaakt..
In zulke gevallen wel ja, uiteindelijk vind ik de supermarkt een vervelende omgeving, en om 2 keer boodschappen te doen gaat me wat ver.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:13 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Oohw, ik maak er ook geen drama van hoor...
Hoe zou jij dat in die situatie oplossen dan? gedwee betalen met je pinpas?
is ook zo, maar waarom stellen mensen dan 100 keer dezelfde vraag?? daar irriteer ik me aan... dat ze niet eventjes het topic doorlezen daar staan alle voors en tegens...quote:Op maandag 11 juni 2007 13:35 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom jij het hele topic al zo fel reageert.
Ik geloof ook gelijk dat dat je visie verandert ja.
Maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Want alle problemen die in dit topic zijn genoemd zijn ook allemaal netjes weerlegt met gangbare en al in gebruik zijnde oplossingen.
Oei, dat is natuurlijk enorm shit, en zet je wel te denken. Dat is natuurlijk iets wat je niemand wenst. Ik hoop dat je het te boven kunt komen.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:24 schreef Swiffer het volgende:
het is indetdaad gebouwd op angst, maar ik heb zelf ook eens een mes richting mijn kop gehad, en die wou ook alle geld uit de kluis, war ik dus niet inkon..
hij had ongeveer 175 euro buitgemaakt..
Tja, bij zulk betalingsgedrag kun je dus wel de biljetten weigeren. Net als dat je het kunt weigeren als iemand met 100 muntjes van 20 cent aankomt om iets van 20 euro te betalen.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:24 schreef Swiffer het volgende:
[..]
ik ben het er mee eens dat het zou MOETEN kunnen, maar de policy is er dus juist om datgene wat ik in je quote heb underlined etc.
de policy is er puur om schapengedrag te voorkomen..
het is natuurlijk prima als jhe bij de ene klant die coupure van 200 aanneemt als je 194 op het kassascherm hebt staan..
maar daarschter wil de dorpsgek ene kauwgompje afrekenen met datzelfde geld.. en daarvan kunenn ze dus niet terug. ja 1malig..
En dan?? hele dag op en neer rennen voor dat geld wat je niet hoeft te missen?
OOhw, erg lijkt me dat ja in zo'n aquarium werken... heb er alle begrip voor in dit geval, maar de huidige maatschappij laat het persoonlijk tintje in de winkel nu eenmaal niet meer toe....quote:Op maandag 11 juni 2007 13:44 schreef Swiffer het volgende:
ooh ja hoor dat zal heus wel lukken, maar die angst is dus niet altijd ongegrond en dan heb ik het over een dorpssupertje...is ook 5 jaar geleden alweer hoor, was een bijbaantje toen. k denk dat ze over 10 jaar allemaal ik die glazen bakkies kunnen gaan zitten net zoals bij het tankstation...
Ja, ik ben gestopt met leven omdat ik zo gefrustreerd ben dat ik een post heb geplaatst in een klaagbaak-topic over dit vreselijk belangrijke onderwerp.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:34 schreef Swiffer het volgende:
@Roquefort; Doe er dan wat mee in plaats van alleen hier te klagen, dr zijn blijkbaar genoeg mensen die dit wel accepteren en gewoon doorgaan met het leven...
Joh, als de dingen zjn zoals ze zijn gaan we er dus niet meer over klagen.quote:@RecomServ;
dat denk ik onderhand ook, helaas kan je niet meer verwachten veilig te zijn.. niet dat ik zelf er veel last van heb, ik doe dat soort werk niet meer en het interesseert mij verder vrij weinig aangezien in altijd pin..
@ aLGEMEEN;
maar zonde voor de klagertjes die dus lekker groot willen betalen, het IS NIET ANDERS, klaar uit....
Al stellen mensen 100 keer dezelfde vraag, dan hoef jij daar niet 100 keer (op zo'n manier) op te reageren.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:42 schreef Swiffer het volgende:
[..]
is ook zo, maar waarom stellen mensen dan 100 keer dezelfde vraag?? daar irriteer ik me aan... dat ze niet eventjes het topic doorlezen daar staan alle voors en tegens...
+5 generaliserendquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Als je met 100, 200 en 500 euro briefjes rond loopt dan ben je hoogstwaarschijnlijk zo'n pauper die zich in ongure circuits/kringetjes weergeeft. Period.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef Tuvai.net het volgende:
100, 200 en 500 eurobriefjes heb je trouwens niet zomaar in je portefeuille. Tenzij je duizenden euro's van je rekening af gaat halen. En dan vaak nog niet eens. Ik had een tijd terug 2500 euro van m'n rekening af gehaald en kreeg dit netjes in 50 briefjes van 50. Als je met 100, 200 en 500 euro briefjes rond loopt dan ben je hoogstwaarschijnlijk zo'n pauper die zich in ongure circuits/kringetjes weergeeft. Period.
Netjes hoor, haal je 2500 euro, krijg je allemaal die kleine biljetten. Sta je daar bij de autdealer een kwartier briefjes te tellen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef Tuvai.net het volgende:
100, 200 en 500 eurobriefjes heb je trouwens niet zomaar in je portefeuille. Tenzij je duizenden euro's van je rekening af gaat halen. En dan vaak nog niet eens. Ik had een tijd terug 2500 euro van m'n rekening af gehaald en kreeg dit netjes in 50 briefjes van 50. Als je met 100, 200 en 500 euro briefjes rond loopt dan ben je hoogstwaarschijnlijk zo'n pauper die zich in ongure circuits/kringetjes weergeeft. Period.
Ben ik helemaal met je eens, maar dat was de clu van m'n post niet. Wat ik duidelijk wou maken is dat je zélden ergens grote biljetten krijgt. Ik zie zelden 'normale' personen met zo veel geld op zak rondlopen, alleen stoere knulletjes die zich met louche zaakjes bezighouden of hun hele bankrekening geplundert hebben om te doen alsof ze big money hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Netjes hoor, haal je 2500 euro, krijg je allemaal die kleine biljetten. Sta je daar bij de autdealer een kwartier briefjes te tellen.
Als ik zulke bedragen haal, dan is dat omdat ik iets groots/duurs contact wil/moet betalen, en dan wil ik juist zo groot mogelijke biljetten hebben.
Laatst nog 200 euro gepint (zonder biljetkeuze), 5x10, 1x50, 1x100.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Tenminste, dat is jouw interpretatie. Je vindt ze abnormaal omdat ze met die grote flappen rondlopen. Maar als de centrale banken de moeite nemen om ze te drukken, is het toch raar dat je als een tokkie wordt weggezet als je ze op zak hebt en gebruikt. Of zijn het sierbiljetten?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, maar dat was de clu van m'n post niet. Wat ik duidelijk wou maken is dat je zélden ergens grote biljetten krijgt. Ik zie zelden 'normale' personen met zo veel geld op zak rondlopen, alleen stoere knulletjes die zich met louche zaakjes bezighouden of hun hele bankrekening geplundert hebben om te doen alsof ze big money hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |