Nu doe je het toch.....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef RecomServ het volgende:
en ik reageer niet eens op jouw reply... [afbeelding]
Wat hebben we dan aan de 200/500 papiertjes en de 1 en 2 eurocent?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef Reneuh het volgende:
Is inderdaad wel een beetje zeik. Ik begrijp het wel aan de andere kant. Zeker met briefjes van 500. Die worden behoorlijk vervalst. En dan kun je nog zo veel controleren, als er eentje nep is dan wordt de manager vaak verantwoordelijk gehouden.
Maar zeker bij bedragen die kort bij de waarde van het briefje liggen moet er niet teveel gezeikt worden. Al helemaal niet als het 100 euro biljetten zijn..
Precies, daar knelt bij mij de sok ook...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef Reneuh het volgende:
Zeker bij bedragen die kort bij de waarde van het briefje liggen moet er niet teveel gezeikt worden. Al helemaal niet als het 100 euro biljetten zijn..
ach shit... betrapt... damn..quote:
Dus...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:24 schreef RecomServ het volgende:
Over het algemeen pin of chip ik nagenoeg alles... maar soms heb ik gewoon groot geld in mijn portemonnee. en ik vertik het om te gaan wisselen bij een bank.
Negen van de tien keer accepteren ze het trouwens wel hoor, na een hoop gezeik...
Aah.. we hebben een bliepmiep in ons middenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef OudFruit het volgende:
Wat veel moeite voor een kuttopic zeg..
precies.. doe niet zo moeilijk! .. want zoals GambinoT al schrijft:quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:35 schreef Snien het volgende:
Weet je dat dat heel erg irritant is voor die kassa meisjes, klanten als jij? Je weet het toch van tevoren, doe niet zo moeilijk.
Dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:36 schreef GambinoT het volgende:
GELD = GELD!
De goeie moeten weer lijden onder die schooiers die het geld na maken.
dan heb ik het over voornamelijk de supermarkt ja... het is toch niet vreemd om boodschappen te doen van 100 euro of meer voor een vierkoppig gezin?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:43 schreef Camplo het volgende:
Oh na beter lezen... als je bedrag in de buurt komt van het papiertje. Wat voor winkel is het dan?
Elektronica zaak of een buurtsuper? Zit toch verschil tussen
Tankstations enzo moet je ook niet raar opkijken (ivm overvallen enzo)
Wat ook volstrekt logisch is, omdat de financiele regels in Nederland veel strenger zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:43 schreef Marsepein het volgende:
Net als een bon per persoon in een restaurant, dat schijnt in NL ook geweldig ingewikkeld te zijn. Terwijl er in elk land een bonnenboekje op tafel komt en gewoon een geschreven bon gemaakt wordt, soms zelfs met een kopie van totale bon erachter.
Juist,quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:42 schreef Jo0Lz het volgende:
Geld, is geld.
Niet jou probleem, maar dat van die mensen die het niet aan willen nemen.
Het is een wettelijk betaal middel. Als zij je geld niet willen hebben, geef je het lekker ergens anders uit. En, inderdaad lekker die band vol laten staan.
Kut beleid.
Vind ik wel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:47 schreef RecomServ het volgende:
[..]
dan heb ik het over voornamelijk de supermarkt ja... het is toch niet vreemd om boodschappen te doen van 100 euro of meer voor een vierkoppig gezin?
tankstations werken met kluizen...
En toch vind ik hier ook een kern van waarheid inzittenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:42 schreef Jo0Lz het volgende:
Geld, is geld.
Niet jou probleem, maar dat van die mensen die het niet aan willen nemen.
Het is een wettelijk betaal middel. Als zij je geld niet willen hebben, geef je het lekker ergens anders uit. En, inderdaad lekker die band vol laten staan.
Kut beleid.
Dat zal vast opgelegd zijn door de belastingdienst... anders wordt er teveel gesjoemeld met de bonnetjes en mist de BD een deel van de opbrengstenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat ook volstrekt logisch is, omdat de financiele regels in Nederland veel strenger zijn.
zouden die andere landen ook eens aan mogen beginnen.
Natuurlijk, ik begrijp ook wel dat pinnen veel handiger is. ik pin ook alles, zoals ik al eerder aan gaf. Maar het komt gewoon regelmatig voor dat ik dus groot geld bij heb. En daar wil ik op den duur ook gewoon van af..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:52 schreef Camplo het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Je kan in elke supermarkt mooi pinnen, en ze zijn geregeld het doel van overvallers. Check opsporing verzocht maar es.
Zo'n kassamiep sla je hard neer als het moet, dus ik begrijp de intentie van de winkeliers wel. Daarbij pinnen is zoveel makkelijker dan om zelf 100 euro af te halen en daarmee te betalen![]()
Nee, niet afgeschaft, winkels ronden af (behalve de aldiquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Wat hebben we dan aan de 200/500 papiertjes en de 1 en 2 eurocent?
Die laatste 2 zijn al afgeschaft.
In oostenrijk kwamen afgelopen wintersport uit de pinautomaten ook biljetten van 100 euro. En natuurlijk kon je daar overal met een briefje van 100 betalen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:54 schreef Frollo het volgende:
Ik dacht dat alleen kampers met meiers op zak liepen.
Ik heb sowieso nooit een biljet gezien met een waarde van meer dan 50 euro.
pfffquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:38 schreef Rianne84 het volgende:
verkapt 'kijk mij eens met veel geld-nodig hebben'-topic
Of jij nu enkele duizenden euro's aan briefjes van 10 hebt of in briefjes van 100, het maakt de buit er niet veel oninteressanter op. En er zijn winkels zo slim om grotere bedragen gelijk in een kluit te laten verdwijnen (in ieder geval de AH hier).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:46 schreef dborhem het volgende:
Dit is echt weer een topic van iemand die niet weet hoe het is om overvallen te worden,op je werk of waar dan ook.
Als je alles aanneemt heb je aan het eind van de dag meer vals geld in briefjes van 10 en 20 dan in briefjes van 200 en 500.quote:Lampen,stiften,klemmen,doorhaal-dingen,het is allemaal afgekeurd door de Nederlandsche Bank zelf.
Overvallers kunnen niet zo makkelijk bij een kluis, een kassagreep is veel makkelijker. Bij de AH hier mogen er 5 briefjes van 20 , 5 briefjes van 10 en 10 van 5 in de kassa zitten, het overschot wordt gelijk in van die airboxen gestort die regelrecht in de kluis terechtkomen. Een cassiere heeft dus maar maximaal 250 euro aan papiergeld in de kassa zitten, dus niet zo interessant voor overvallers als de bedragen die in de kassa zouden moeten zitten om voortdurend van 100 of 200 euro terug te kunnen geven. maar daar denkt TS niet aan, die wil alleen als koning behandeld worden zonder zich zelf te gedragen zoals stand verplicht.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Of jij nu enkele duizenden euro's aan briefjes van 10 hebt of in briefjes van 100, het maakt de buit er niet veel oninteressanter op. En er zijn winkels zo slim om grotere bedragen gelijk in een kluit te laten verdwijnen (in ieder geval de AH hier).
Precies mijn punt, niet gevaarlijk om ze aan te nemen dus, ze zijn toch gelijk veilig opgeborgen. En als er iemand beschikbaar is om regelmatig het geld in de kassa aan te vullen om de caissière in staat te stellen terug te geven van grotere bedragen (en die is er over het algemeen, ook voor kleingeld) is er geen probleem.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:07 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Overvallers kunnen niet zo makkelijk bij een kluis, een kassagreep is veel makkelijker. Bij de AH hier mogen er 5 briefjes van 20 , 5 briefjes van 10 en 10 van 5 in de kassa zitten, het overschot wordt gelijk in van die airboxen gestort die regelrecht in de kluis terechtkomen. Een cassiere heeft dus maar maximaal 250 euro aan papiergeld in de kassa zitten, dus niet zo interessant voor overvallers als de bedragen die in de kassa zouden moeten zitten om voortdurend van 100 of 200 euro terug te kunnen geven. maar daar denkt TS niet aan, die wil alleen als koning behandeld worden zonder zich zelf te gedragen zoals stand verplicht.
Dat briefgeld zit toch in de kluis (met tijdslot) ? Dan zou men moeilijk moeten gaan doen met briefgeld bij de bank halen, om een "probleem" op te lossen wat alleen door paar fossielen die met alle geweld cash willen betalen ervaren wordt. Niet erg waarschijnlijk, men wil juist elektronisch betalen stimuleren.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Precies mijn punt, niet gevaarlijk om ze aan te nemen dus, ze zijn toch gelijk veilig opgeborgen. En als er iemand beschikbaar is om regelmatig het geld in de kassa aan te vullen om de caissière in staat te stellen terug te geven van grotere bedragen (en die is er over het algemeen, ook voor kleingeld) is er geen probleem.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:19 schreef RecomServ het volgende:
"Maar meneer, u kunt hier toch niet de band vol laten staan"?
Ooohw.. jawel hoor... kijk maar! .... goede middag!![]()
[afbeelding] Euh....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |