die moslim milities waren ook fout maar het feit is dat de nederlanders er waren om de burgers te beschermen.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Misschien hadden de moslims de enclave niet als uitvalsbasis voor aanvallen op Servische dorpen moeten gebruiken. Daar wel eens aan gedacht?
[..]
Wat wil je met F16's en Apaches doen tegen panters in bebost gebied?
[..]
Ze hadden nog geleefd waarschijnlijk als ze die enclave niet als uitvalsbasis hadden gebruikt.
En dat kan jij zomaar voor anderen bepalen? Dood ga je maar één keer hoor...quote:Op maandag 4 juni 2007 23:48 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Goed, de Servische strijders zijn de hoofdschuldigen. Maar dat is in dit topic verder niet zo van belang, het gaat om de vraag of het terecht is dat de Nederlandse staat aangeklaagd wordt. Ik neem trouwens aan dat ook jij dat inderdaad terecht vindt, aangezien je Nederlandse politici en de legertop ook schuld toedicht.
[..]
Karremans had zich nergens toe moeten laten dwingen, en al helemaal niet zijn soldaten mee moeten laten werken met de deportatie. En een feest nadat je net lafjes hebt meegeholpen aan de moord op 8000 burgers, is totaal NIET begrijpelijk. Als je als militair niet bereid bent je dood te vechten om onschuldige mensen te beschermen, ook al is het tegen een grote overmacht, ben je geen knip voor de neus waard.
Ze besloten zelf militair te worden hoor...quote:Op maandag 4 juni 2007 23:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dat kan jij zomaar voor anderen bepalen? Dood ga je maar één keer hoor...
Nou, daar ben ik niet 100% zeker van. In die tijd was er nog een soort van Dienstplicht. Ik weet niet in hoeverre het beroepsleger toen was. Misschien waren het alleen beroepsmilitairen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:02 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Ze besloten zelf militair te worden hoor...
Nou en? Dat betekent nog niet dat je je zondermeer in een kansloze situatie dood moet vechten. Waar denk je dat het fenomeen krijgsgevangene anders vandaan komt?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:02 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Ze besloten zelf militair te worden hoor...
In dit geval vind ik dat ze hadden moeten vechten, en daarnaast heb ik het sterke vermoeden dat ze zich over hebben gegeven uit angst om te sneuvelen, niet omdat vechten geen zin zou hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou en? Dat betekent nog niet dat je je zondermeer in een kansloze situatie dood moet vechten. Waar denk je dat het fenomeen krijgsgevangene anders vandaan komt?
dat is een fabeltjequote:Op maandag 4 juni 2007 23:51 schreef Vistel het volgende:
[..]
die moslim milities waren ook fout maar het feit is dat de nederlanders er waren om de burgers te beschermen.
als partijen in oorlog zijn dan gelden er geen regels. als beide partijen zich keurig aan de regels van oorlog zouden houden dan waren er geen blauwhelmen nodig want dan lieten ze de moslimburgers wel met rust.
wat kan een moslim oma/opa/kind eraan doen als een paar mensen vanuit hun gebied aanvallen inzet?
eigen schuld, dus ga maar dood?
typisch nederlands, iets gaat mis en de schuld afschuiven op anderen.
WIJ zaten daar om de moslimbevolking te beschermen en WIJ zijn daarin gefaald!
ooit gehoord van warmtekijkers? die tanks die lichten op bouwlampen....![]()
Schuld van die moslims die willen en wetens hun omas/opas/kinderen in gevaar brengen.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:51 schreef Vistel het volgende:
[..]wat kan een moslim oma/opa/kind eraan doen als een paar mensen vanuit hun gebied aanvallen inzet?
eigen schuld, dus ga maar dood?
De andereh hebben het namelijk ook gedaan.quote:typisch nederlands, iets gaat mis en de schuld afschuiven op anderen.
Kan er geen traan om laten.quote:WIJ zaten daar om de moslimbevolking te beschermen en WIJ zijn daarin gefaald!
Dat bedoel ik dusquote:Op maandag 4 juni 2007 22:44 schreef Vitalogy het volgende:
Als het echt zo gegaan is zoals in de documentaire werd weergegeven dan vind ik het niet meer dan terecht dat Nederland mede verantwoordelijk wordt gehouden.
Het handelen van Kok, van Mierlo en Voorhoeve komt zo ook wel in een ander daglicht te staan. Het lijkt er op dat zij op het cruciale moment een militair optreden hebben gesaboteerd om zo te voorkomen dat er Nederlandse slachtoffers zouden vallen.
Je hebt 'het sterke vermoeden'quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:14 schreef Commensaal het volgende:
[..]
In dit geval vind ik dat ze hadden moeten vechten, en daarnaast heb ik het sterke vermoeden dat ze zich over hebben gegeven uit angst om te sneuvelen, niet omdat vechten geen zin zou hebben.
De perssamenvatting van het NIOD rapport staat hier.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:51 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je hebt 'het sterke vermoeden'![]()
Tering zeg, er ligt een metersdik rapport van het NIOD over de gebeurtenissen. Ga je daarin verdiepen voordat je allerlei flauwekul gaat rondbazuinen over blauwhelmen die zich van jou dood moeten vechten en anders 'geen knip voor de neus' waard zijn.
Stuurlui en wal enzo![]()
Waar maak je je druk om?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het om te kotsen. Die smerige advocaten en jengelende mensen die alleen geld willen zien. Laten ze ten 1e lekker de daders aan gaan klagen, de Serven dus, maar dat zullen ze wel niet durven
Verder werd de 'enclave' Srebrenica gebruikt door moslimmannen om de omliggende Servische dorpen aan te vallen, maar dat verzwijgen ze even
Ik ken het rapport van het NIOD, dat betekent niet dat ik het er op alle punten mee eens ben. En mogen alle niet-militairen van jou geen mening hebben over deze kwestie?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:51 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je hebt 'het sterke vermoeden'![]()
Tering zeg, er ligt een metersdik rapport van het NIOD over de gebeurtenissen. Ga je daarin verdiepen voordat je allerlei flauwekul gaat rondbazuinen over blauwhelmen die zich van jou dood moeten vechten en anders 'geen knip voor de neus' waard zijn.
Stuurlui en wal enzo![]()
Moslims. Je kent Hofstadtgruppe toch?quote:
Naar wat ik ervan begrepen heb, zijn de Dutchbatters in de steek gelaten door de VN-top, toen ze luchtsteun vroegen en niet kregen, op twee (Nederlandse) F-16's na. Maar dat neemt niet weg dat de Nederlandsers inderdaad hadden kunnen (en moeten) weten wat er zou gaan gebeuren. Echter, of ze er wat aan konden doen, is reeds onderzocht en Dutchbat is grotendeels vrijgepleit. Terecht. De VN heeft het daar laten liggen en de Serven hebben aangevallen. Tot zover de schuldvraag.quote:Dat komt er dan tijdens dat proces wel uit. Kan een rechter besluiten hoe belangrijk die informatieis.
Ik ga er van uit dat de "smoking gun" in dit geval zal zijn "of men had kunnen weten wat er zou gaan gebeuren waneer de Serben Srbrenica innamen"
Wanneer dat het geval zou zijn geweest zou het dus wel de plicht zijn geweest met alle middelen proberen te verdedigen . Een aanklacht is zo´n geval terecht.
Ik twijfel echter of dat het geval is.
Vraag me toch af waarom wij een luchtmacht hebben, die nota bene met 100+ toestellen in Italie lag toen dit drama speelde, als we daar zelf geen luchtsteun aan onze eigen troepen kunnen geven.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Moslims. Je kent Hofstadtgruppe toch?
[..]
Naar wat ik ervan begrepen heb, zijn de Dutchbatters in de steek gelaten door de VN-top, toen ze luchtsteun vroegen en niet kregen, op twee (Nederlandse) F-16's na. Maar dat neemt niet weg dat de Nederlandsers inderdaad hadden kunnen (en moeten) weten wat er zou gaan gebeuren. Echter, of ze er wat aan konden doen, is reeds onderzocht en Dutchbat is grotendeels vrijgepleit. Terecht. De VN heeft het daar laten liggen en de Serven hebben aangevallen. Tot zover de schuldvraag.
Dat die vrouwen nu geld willen van Nederland kunnen ze dus vergeten. Als ze geld willen, gaan ze maar naar Brussel of Belgrado.![]()
Dan bewapen ik de Luchtmacht met alles wat knalt en fax een paar fotos van de effecten van fuel air explosives naar Milosowich en vertel hem dat ie dat binnen 48 uur live kan zien in zijn hoofdstad.quote:
Een mening is iets anders dan goedkope, gemakzuchtige wijsheid achteraf.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:23 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Ik ken het rapport van het NIOD, dat betekent niet dat ik het er op alle punten mee eens ben. En mogen alle niet-militairen van jou geen mening hebben over deze kwestie?
En waarom? Omdat je de uitkomst weet...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:14 schreef Commensaal het volgende:
[..]
In dit geval vind ik dat ze hadden moeten vechten,
Is dat niet altijd zo? Ze hebben een risico-analyse gemaakt met de gegevens die ze hadden en ingeschat dat ze totaal geen kans hadden...quote:en daarnaast heb ik het sterke vermoeden dat ze zich over hebben gegeven uit angst om te sneuvelen,
Wat het natuurlijk ook niet had.quote:niet omdat vechten geen zin zou hebben.
De luchtmacht stond niet onder Nederlands, maar NAVO-bevel... anders waren alle jagers onmiddellijk naar Srebrenica gevlogen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag me toch af waarom wij een luchtmacht hebben, die nota bene met 100+ toestellen in Italie lag toen dit drama speelde, als we daar zelf geen luchtsteun aan onze eigen troepen kunnen geven.
De VN is inderdaad een papieren tijger, net als indertijd de Volkerenbond (waar Nederland ook mee dweepte indertijd)quote:Persoonlijk ben ik van mening dat wij na Sbrenica geen enkele VN operatie meer hadden moeten doen voordat de VN niet drastisch hervormd is.
Maar nee, we doen vrolijk mee met de VN die al Jaaaaaaaaren over Darfur in vergadering is, en het er nog eens over heeft of het woord genocide in de resolutie past.
Suuuurequote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
De luchtmacht stond niet onder Nederlands, maar NAVO-bevel... anders waren alle jagers onmiddellijk naar Srebrenica gevlogen, natuurlijk.
Ik denk bijna voor 100% zeker, als Nederland direct had ingegrepen dat de claim nu andersom lag, en dat we daar voor veroordeeld werden.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suuuure
Lekker verstoppen en geen verantwoordelijkheid nemen.
Dat denk ik niet, ik denk dat als NL die serven een pak slaag had gegeven dat er een beslissing was geforceerd en het conflict veel sneller was opgelost.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:54 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Ik denk bijna voor 100% zeker, als Nederland direct had ingegrepen dat de claim nu andersom lag, en dat we daar voor veroordeeld werden.
helmaal mee eensquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan bewapen ik de Luchtmacht met alles wat knalt en fax een paar fotos van de effecten van fuel air explosives naar Milosowich en vertel hem dat ie dat binnen 48 uur live kan zien in zijn hoofdstad.
Maar goed, de Nederlandse politiek zijn laffe honden die de zonen van het vaderland met een arm op de rug gebonden het veld in stuurt.
De Pantservoertuigen werd het snelvuurkanon afgehaald, en vervangen door een .50
Geen Tanks, geen kannonnen
Ja, en daarom ligt de politiek hier helemaal overhoop als er één Irakees dood gaat. Misschien wel niet, maar ik denk dat we daarover dan weer een discussie hadden gehad. We waren er om de vrede te handhaven, dus geen conflict met beide groepen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik denk dat als NL die serven een pak slaag had gegeven dat er een beslissing was geforceerd en het conflict veel sneller was opgelost.
Lees mijn posts nog eens door, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:08 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Ja, en daarom ligt de politiek hier helemaal overhoop als er één Irakees dood gaat. Misschien wel niet, maar ik denk dat we daarover dan weer een discussie hadden gehad. We waren er om de vrede te handhaven, dus geen conflict met beide groepen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, de Nederlandse politiek zijn laffe honden die de zonen van het vaderland met een arm op de rug gebonden het veld in stuurt.
De Pantservoertuigen werd het snelvuurkanon afgehaald, en vervangen door een .50
den zegt mladic 'die heb jij helemaal niet' en gaat verder waar hij mee bezig wasquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan bewapen ik de Luchtmacht met alles wat knalt en fax een paar fotos van de effecten van fuel air explosives naar Milosowich en vertel hem dat ie dat binnen 48 uur live kan zien in zijn hoofdstad.
je kunt het de Nederlandse overheid op zich kwalijk nemen dat ze akkoord zijn gegaan met het mandaat maar dat is niet onze keuze geweest, Nederland was meer een voorstander van een zwaargewapende optie die een het ander moest gaan afdwingen.quote:Maar goed, de Nederlandse politiek zijn laffe honden die de zonen van het vaderland met een arm op de rug gebonden het veld in stuurt.
ja het staat vastquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:33 schreef Klopkoek het volgende:
Staat het eigenlijk vast dat Nederland onverbloemd om luchtsteun heeft gevraagd? Volgens (advocaten van) de nabestaanden had Nederland dat verzoek op het allerlaatste moment ingetrokken. Twee dingen die ik me af vraag:
- Hoe waarschijnlijk is het dat dit waar is? Kan het waar zijn?
- Wat zou het motief voor het intrekken van die aanvraag zijn?
Had dan vervolgens zijn hoofdstad in puin gelegt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
den zegt mladic 'die heb jij helemaal niet' en gaat verder waar hij mee bezig was
Nederlandse regering liet de snelvuurkanonnen van de pantserwagens halen, we wilden niet provoceren.quote:je kunt het de Nederlandse overheid op zich kwalijk nemen dat ze akkoord zijn gegaan met het mandaat maar dat is niet onze keuze geweest, Nederland was meer een voorstander van een zwaargewapende optie die een het ander moest gaan afdwingen.
Dat zei ik destijds al, maar goed, het neemt niet weg dat de NL regering destijds de verantwoording nam, en die dus heeft.quote:daar was internationaal niet genoeg animo voor (geen manschappen) dus is UNPROFOR light ervan gekomen, toen had Nederland zijn toezeggingen terug moeten nemen maar dat is achteraf makkelijk praten
En de regering ze liet stikkenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het staat vast
ten eerste staat het vast dat Dutchbat tientallen malen om luchtsteun heeft gevraagd
En de regering zwalktequote:en ten tweede staat het vast dat toen er helemaal aan het einde van de rit (serven in de enclave) eindelijk wat is gebombardeerd (door Nederlandse F16's, een vrouwelijke piloot raakte oa een rijdende tank met een domme bom meen ik) er door gevangen genomen Dutchbatters (stuk of 30 op dat moment?) naar huis werd gebeld met de boodschap dat ze geexecuteerd zouden worden als er nog meer gebombardeerd zou worden.
Strategische doelen genoeg in Servie.quote:met de Serven in de enclave en de moslimmannen in geen velden of wegen te bekennen is dat ook meteen het motief om verdere bombardementen af te blazen
Amerika liet ze stikkenquote:
onzin, het had gewoon totaal geen zin meerquote:[..]
En de regering zwalkte
zal Mladic een rotzorg zijnquote:[..]
Strategische doelen genoeg in Servie.
daar zijn honderden vliegtuigen 2 afdelingen artillerie en een kroatisch offensief voor nodig geweest, dat zie ik Nederland (helaas) niet zo snel op poten zetten in zijn eentjequote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had dan vervolgens zijn hoofdstad in puin gelegt.
iets wat werkt, want toen het werkelijk gedaan werd hielden de serven snel op met vechten.
mandaatquote:[..]
Nederlandse regering liet de snelvuurkanonnen van de pantserwagens halen, we wilden niet provoceren.
Nederland heeft het tenminste geprobeert ... het lukte niet, pech gehadquote:[..]
Dat zei ik destijds al, maar goed, het neemt niet weg dat de NL regering destijds de verantwoording nam, en die dus heeft.
Die ook, maar het was het NL leger, en ze zijn door onze eigen regering genaaid, en dat eigenlijk ook al voordat ze daarheen gingen.quote:
Je bent ook voorstander ervan bij gijzelnames maar te buigen voor terreur?quote:onzin, het had gewoon totaal geen zin meer
too little too late
Gek genoeg was het een tijdje later, toen het echt gebeurde, geen rotzorg.quote:[..]
zal Mladic een rotzorg zijn
Mee eens, maar het is wel gevaarlijk om dit te zeggen, let maar op de komende reactiesquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:49 schreef sp3c het volgende:
Amerika liet ze stikken
Mmm owkee. Blijft wel een raar verhaal. Ik heb ook de kranten gelezen en de geruchten gehoord dat de Fransen geen luchtsteun wilden geven vanwege wat Franse gijzelaars. Komt in ieder geval erg schimmig en duister over allemaal. Door al die verschillende versies is de 'waarheid' lastig te ontdekken als buitenstaander. Is dat normaal bij defensie (dwz: reconstructies zijn moeilijk te maken en bevelstructuren zijn bij vredesmissies lastig te ontwaren etc.) of is er misschien expres een rookgordijn gecreeërd?.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja het staat vast
ten eerste staat het vast dat Dutchbat tientallen malen om luchtsteun heeft gevraagd en ten tweede staat het vast dat toen er helemaal aan het einde van de rit (serven in de enclave) eindelijk wat is gebombardeerd (door Nederlandse F16's, een vrouwelijke piloot raakte oa een rijdende tank met een domme bom meen ik) er door gevangen genomen Dutchbatters (stuk of 30 op dat moment?) naar huis werd gebeld met de boodschap dat ze geexecuteerd zouden worden als er nog meer gebombardeerd zou worden.
met de Serven in de enclave en de moslimmannen in geen velden of wegen te bekennen is dat ook meteen het motief om verdere bombardementen af te blazen
jajaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar zijn honderden vliegtuigen 2 afdelingen artillerie en een kroatisch offensief voor nodig geweest, dat zie ik Nederland (helaas) niet zo snel op poten zetten in zijn eentje
[..]
mandaat
[..]
Nederland heeft het tenminste geprobeert ... het lukte niet, pech gehad
als de nabestaanden geld willen zien geen ze maar bij Nasser 'we vechten tot de laatste kogel!' Oric klagen
I know en normaal gesproken sta ik voorop om daarop te reageren maar in dit geval is het toch echt een feit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:58 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Mee eens, maar het is wel gevaarlijk om dit te zeggen, let maar op de komende reacties
kleuter, als ik iets zeg dat niet klopt dan zie ik graag argumenten ipv dit soort bullshitquote:
het zou niet de eerste keer zijnquote:maar zou jij voor de Nederlandse regering je laten uitzenden?
Is zo'n snelvuurkanon afdoende tegen T-72's? Ik ken de verhalen dat sommige Bradleys met een 25mm kanon in de golfoorlog sommige Iraakse tanks hebben kunnen mollen maar hoe effectief is het nou echt?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlandse regering liet de snelvuurkanonnen van de pantserwagens halen, we wilden niet provoceren.
Nou die waren er genoeg hoor. Bosnie was vergeven van die gasten met groene hoofdbanden uit Tjetjenie, Afghanistan, Algerije en meer van dat soort ellende die de jihad naar Europa kwamen brengen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
En nog iets: waar waren die moslimfundamentalisten eigenlijk als je ze nodig hebt?
Wordt echt niet verzwegen hoor, het staat zelfs in het bekende boek van Clarke.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou die waren er genoeg hoor. Bosnie was vergeven van die gasten met groene hoofdbanden uit Tjetjenie, Afghanistan, Algerije en meer van dat soort ellende die de jihad naar Europa kwamen brengen.
Maar ook dat word in de reguliere media doodverzwegen.
mwah dat is een beetje een mythequote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou die waren er genoeg hoor. Bosnie was vergeven van die gasten met groene hoofdbanden uit Tjetjenie, Afghanistan, Algerije en meer van dat soort ellende die de jihad naar Europa kwamen brengen.
Maar ook dat word in de reguliere media doodverzwegen.
Ja hallo zeg, je denkt toch niet dat die Muhadjedin tegen een echt leger gaan vechten dat zich niet door mandatten of wat voor andere onzin zoals het EVRM laten tegen houden? Oftewel de oude Europese snit?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wordt echt niet verzwegen hoor, het staat zelfs in het bekende boek van Clarke.
Maarja, als Al-Qaida en consorten flink waren geweest hadden ze even flink payback gedaan, of hun mede-moslims proberen te helpen ipv weg te vluchten.
Vergeet ook niet dat het UCK vergeven was van die groene band gasten, al was dat een paar jaar later.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah dat is een beetje een mythe
het leeuwendeel van de Bosnische (over het algemeen moslim, deels Kroaats en een druppletje Servisch) gevechten zijn gevoerd tussen de reguliere troepen, die jihadi's konden schijnbaar heel leuk op de foto maar echt grote actie's hebben ze niet op hun naam staan.
waar het bosnische regeringsleger was kun je je overigens wel afvragen want die voerden immers aanvallen op servische dorpjes uit vanuit de enclave
Neem het ze eens kwalijk, ze hadden net dat gezeik in Somalië achter de rug. Om dat dan als 'laten stikken' af te doen vind ik wat makkelijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
I know en normaal gesproken sta ik voorop om daarop te reageren maar in dit geval is het toch echt een feit.
Bill Clinton wilde geen escalatie want UNPROFOR was er niet tegen op gewassen en hij wilde absoluut niet dat de beloofde marine expeditionary force, dat zoals afgesproken paraat stond in de Adriatische zee om UNPROFOR bij een gedwongen terugtrekking (onder vuur, zoveel mogelijk vluchtelingen meebrengen) te helpen ook maar 1 voet op Bosnische grond zou zetten
als de enclaves daarentegen waren ontruimd (srebrenica is niet de enige enclave die is gevallen!) dan kon er met veel meer vrijheid gebombardeerd worden (op. Deliberate Force) zonder dat er een Amerikaan aan land hoefde te gaan
uck wel, en maffia en allerhande gespuis, die zijn tot de dag van vandaag nog bezig daarquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het UCK vergeven was van die groene band gasten, al was dat een paar jaar later.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |