nouja, muf, de zweetplekken ruiken nog gewoon naar zweet, lijkt me niet de bedoelingquote:Op zondag 3 juni 2007 19:27 schreef maok het volgende:
Als je te veel was middel gebruikt kan je was ook muf gaan ruiken
nee, dan zou dat er wel uit moeten zijnquote:Op zondag 3 juni 2007 19:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, muf, de zweetplekken ruiken nog gewoon naar zweet, lijkt me niet de bedoeling
quote:
Ik heb gewoon het zeepbakje volgegoten toenquote:Op zondag 3 juni 2007 19:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
alleen nou weet ik nog niet hoeveel azijn er in de machine moet
en ik heb geen zeepbolletjes, is het zeepbakje ook goed?
Die dingen zijn ook echt multi-functioneel, ik gebruik ze ook voor de frietketelquote:Op zondag 3 juni 2007 19:51 schreef UncleFunk het volgende:
Nog een tip voor de volgende keer, je kunt ook een vaatwasmachineblokje gebruiken
Echt? En dan op 90 graden? Ik gebruik ze inderdaad ook voor de frituurpan, maar heb er voor de wasmachine nog nooit van gehoordquote:Op zondag 3 juni 2007 19:51 schreef UncleFunk het volgende:
Nog een tip voor de volgende keer, je kunt ook een vaatwasmachineblokje gebruiken
neequote:Op zondag 3 juni 2007 20:29 schreef Lucille het volgende:
Was je op 30 graden?
Tip van internet was dat. Zelf uitgeprobeerd op 90 graden en ging primaquote:Op zondag 3 juni 2007 20:28 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Echt? En dan op 90 graden? Ik gebruik ze inderdaad ook voor de frituurpan, maar heb er voor de wasmachine nog nooit van gehoord![]()
Aha, ik had zo'n vieze lucht dus bij wassen op 30 graden, bij 40 graden was die lucht er niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nee
kleding 40, handdoeken enzo 60 ofzo
oh, vaag zegquote:Op zondag 3 juni 2007 20:33 schreef Lucille het volgende:
[..]
Aha, ik had zo'n vieze lucht dus bij wassen op 30 graden, bij 40 graden was die lucht er niet.
Ik heb ook geen vaatwasser, ik ben zelf de vaatwasser hierquote:Op zondag 3 juni 2007 20:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb geen frituur, én geen vaatwasser, dus dat is niet echt een voordelige oplossing dan voor mij..
Moet ik misschien ook eens doen! Mijn was wordt wel mooi schoon, maar het ruikt nooit lekker naar de waspoeder maar een beetje, tsja. Schoon doch muffig?! Het gaat er altijd uit bij het uithangen, maar dat is het ook niet helemaal natuurlijkquote:Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kookwas draaien met een lege wasmachine en een hele hoop schoonmaakazijn
Was daarna nog een 90 graden was met de handdoeken.
Tatáá!
Doordat je ruim voldoende waspoeder gebruikt, blijven er restjes achter in je machine. Die krijg je er alleen uit door een kookwas met schoonmaakazijn.
Heb het zelf ook gehad!
Robijn Color (die grote blauwe fles). Dat ruik je gegarandeerd bij jezelf. Blijkt ook het wasmiddel te zijn waar anderen altijd naar roken heb ik ontdekt. Ik weet niet wat ze in dat spul doen, maar het ruikt echt enorm sterk.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:39 schreef enter het volgende:
Mijn eigen wasmiddel ruik ik nooit, maar bij andere wel![]()
ga ik ook eens doen.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kookwas draaien met een lege wasmachine en een hele hoop schoonmaakazijn
Was daarna nog een 90 graden was met de handdoeken.
Tatáá!
Doordat je ruim voldoende waspoeder gebruikt, blijven er restjes achter in je machine. Die krijg je er alleen uit door een kookwas met schoonmaakazijn.
Heb het zelf ook gehad!
Jij ruikt dan vast weer naar talkpoederquote:Op zondag 3 juni 2007 23:51 schreef Vivi het volgende:
Oeh ja! Frustrerend is dat. Als anderen wél naar Robijntje ruiken en ik zelf nooit!
Dit is vast een kutopmerking maar ik snap hem nietquote:Op zondag 3 juni 2007 23:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Jij ruikt dan vast weer naar talkpoeder
Wat ben jij negatief, geen wonder dat je niet naar wolkjes ruiktquote:Op maandag 4 juni 2007 00:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dit is vast een kutopmerking maar ik snap hem niet
Nee, gewoon kookwas, met een kleeeeeiiiiiiin beetje waspoeder en nog een laatste scheutje schoonmaakazijn als "wasverzachter". Is de muffe lucht ook gelijk uit je handdoekenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:02 schreef milagro het volgende:
[..]
ga ik ook eens doen.
gebruik je voor die 2e was met handdoeken dan wel waspoeder, of ook nog niet?
Zou dan je toevoer niet verstopt zitten, die het poeder naar de was brengt? Is je bakje a een normale was wel altijd leeg?quote:Op maandag 4 juni 2007 00:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
mnou, het ruikt best fris
in ieder geval frisser dan het deed, ik ruik een klein beetje waspoeder, zelfs dat rook ik voorheen niet echt
bedankt voor je tip xcuz me!
Toch hopelijk wel met een lege trommel?quote:Op maandag 4 juni 2007 08:58 schreef Miesjel het volgende:
Er draait een wasje met een vaatwasserblokje hier. Ik ben benieuwd.
quote:Op maandag 4 juni 2007 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch hopelijk wel met een lege trommel?
Eh jah..quote:Op maandag 4 juni 2007 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Toch hopelijk wel met een lege trommel?
Dus er draait toch geen wasje, maar een lege trommel? Gelukkig maar.quote:
Heb zojuist een machien met azijn aangezet, een vaatwasserblokje lijkt mij nogal zeepig...quote:Op maandag 4 juni 2007 09:32 schreef KRS het volgende:
Dus, of met een plons schoonmaakazijn een lege trommel draaien, en daarna nog een kookwas met wat azijn en een beeeetje wasmiddel.
Of, een vaatwasserblokje in het bakje van de waspoeder en dan een lege trommel draaien.
Wat is beter??
quote:Op maandag 4 juni 2007 10:44 schreef shmoopy het volgende:
Je kunt gewoon soda gebruiken, hoor, dat is typisch zo'n grootmoeders tip.
Inderdaad 90 graden, paar scheppen soda, en je filter en rubberrand die om de trommel zit bijtijds schoonmaken, daar gaat heel veel bagger in zitten.
Daarnaast ook zorgen dat je de wasmachinedeur altijd open laat staan om te luchten.
Nou, dat was wel weer genoeg huishoudelijks voor 1 dag.
jaquote:
toen ik het zeepbakje eruit wilde halen trok ik dat ding aan gort, die handgreep die eraan zit zeg maarquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:23 schreef MaLo het volgende:
Ik had dat een tijdje terug ook en bij ons kwam het omdat de wasmachine vreselijk goor was van binnen.
Achter / onder het zeepbakje zat me toch een hoop vieze bruine smurrie.
En toen ik die verwijderd had rook de was opeens weer heerlijk
Ik vind Robijn ook de lekkerste wasverzachter, die ruikt het lekkerst en het best. Als ik wasverzachter van bijv. c1000 gebruik, ruikt het nauwelijks.
Oh, en Dash 2 in 1 ruikt ook helemaal super en sterk!
Je kent je eigen krachten nietquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
toen ik het zeepbakje eruit wilde halen trok ik dat ding aan gort, die handgreep die eraan zit zeg maar
nog steeds stuk, nog steeds geen idee hoe dat kutbakje eruit moet![]()
en ik trok echt niet hard hoor, het was gelijk van 'plop'quote:
Ik zie het echt helemaal voor mequote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en ik trok echt niet hard hoor, het was gelijk van 'plop'
sta je daar met je halve bakje in je hand
Ik wist de eerste 4 jaar dat ik een wasmachine had niet eens dat dat bakje eruit konquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
toen ik het zeepbakje eruit wilde halen trok ik dat ding aan gort, die handgreep die eraan zit zeg maar
hoe oud zijn die shirts? en zijn ze wel 100% katoen?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
nou, het probleem bestaat nog steeds
voorgaande heeft blijkbaar niet mogen baten, hing net een was uit, en de shirts stinken nog net zo naar zweet als voor ik ze in de was gooide.
verder doet hij het nog prima, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn/wat ik nu moet doen
ik wil graag dat mijn kleren ook weer fris ruiken
Ik bij die van mij ook niet..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kan nergens ewen filter vindenquote:Op maandag 25 juni 2007 09:50 schreef milagro het volgende:
filter onderin heb je neem ik aan schoongemaakt?
gewoon shirts in een bak met witte azijn leggen, en dan een paar uurtjes laten weken, en dan wassen?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Gewone witte (natuur)azijn kan prima.
Ik heb een anderhalveliterfles van Euroshopper staan voor wasaangelegenheden.
Ik zou net als wat Liz zegt eens aan de thermostaat gaan denken, hij wordt niet warm genoegquote:Op maandag 25 juni 2007 13:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kan nergens ewen filter vinden
is al een ouwe hoor, nog stylish beige met bruine randjes.
ga ik proberen, maar ik ga er toch ook vanuit dat de wasmachine dat schoon moet krijgenquote:Op maandag 25 juni 2007 13:50 schreef DarkElf het volgende:
als je shirts naar zweet ruiken:
wasbak vullen met heet water, flink wat soda erin oplossen, shirt erin en een paar uur laten weken. Daarna wassen en de lucht is eruit.
iedereen zweet, en als je bepaalde kleding vaak draagt, wordt er dus in dat kledingstuk veelvuldig gezweet.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
en ik ben niet zo'n veelvuldige zweterd hoor
maar tegenwoordig stink ik dus wel snel, dat komt dus door die geur die erin blijft hangen
maar verder ruikt de was sowieso muf, niet echt schoon.
gooi die shirts gewoon weg en koop nieuwe frisse en ms ook eens denken aan een nieuwe , goede, maar niet al te dure (dus geen Mielequote:Op maandag 25 juni 2007 22:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga met enige regelmaat naar de sauna, douche mezelf, en gebruik zelfs deo![]()
en hoe een stuk droger alles uit de wasmachine komtquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:00 schreef milagro het volgende:
je zult ws ook versteld gaan staan hoe stil hij is, als ie centrifugeert
Op zich is een nieuwe wasmasjien niet zo slecht (vooral ook vanwege het energiegebruik), maar bij ons ligt het stinkende-tshirt-oksels-probleem niet aan de wasmachine (is een nieuwe AEG) maar aan de t-shirts, waarschijnlijk in combinatie met de wastemperatuur (bijna altijd 40, soms dus 60 plus tshirt-oksels weken in azijn). En er is geen peil op te trekken welke tshirts stinkoksels ontwikkelen, ik heb 100% katoenen die het doen en deels synthetische die het ook doen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
nounou
we hebben een zanussi wasmachine gekocht, en voor de handigheid maar meteen een matching zanussi droger
ze worden zaterdag bezorgd, dus nog heel even muffe was en een huiskamer vol natte was..
uhuh, en ook alles opvouwt en in je kasten legtquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en hoe een stuk droger alles uit de wasmachine komt
hey!quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:01 schreef milagro het volgende:
[..]
uhuh, en ook alles opvouwt en in je kasten legt
gestreken en alquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:01 schreef milagro het volgende:
[..]
uhuh, en ook alles opvouwt en in je kasten legt
Als het niet iets mag krimpen niet de droger in!quote:Op zondag 1 juli 2007 22:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat zijn mijn handdoeken zacht...![]()
![]()
hope doet men dat hier met tshirts?
gaan die gewoon de droger in?
weet dat eigenlijk niet zo goed
Wat is een oxidator? Heb 2 overhemden met zweetplekken onder de oksels (ja ik werk hardquote:Op maandag 25 juni 2007 10:29 schreef SeLang het volgende:
En van die gele zweetvlekken, die gaan eruit met een oxidator
Volgens mij kan dat niet het probleem zijn. Wij dragen uniformen op ons werk en meerdere collega's hebben last van stinkoksels na het wassen. We gebruiken allemaal andere deo.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef MaxPower het volgende:
Parfum? Ik gebruik Sanex deorollers... zal eens wat anders proberen dan.
zo heb ik ze eruit gekregen: In de strijd tegen gele vlekken in witte shirts....quote:Op zondag 1 juli 2007 23:28 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat is een oxidator? Heb 2 overhemden met zweetplekken onder de oksels (ja ik werk hard) die ik nu niet meer aankan... Dat is er dus wel uit te krijgen?
Ik was nu op 60 graden omdat op 30/40 de zweetlucht niet meer uit m'n truitjes ging. Ik ben maar in mijn eentje, dus mijn truitjes liggen dan wat lang eer ze in de machine gaan. Ik doe wel 60 graden verkort programma en merk tot nu toe geen nadelen, mijn truitjes blijven mooi en in model.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:57 schreef KcA het volgende:
Ben ik de enige die wast op 30graden??
Is dit slechter? lijkt mij niet..ipv 40gr?
Ik hang het wel eens op een kleerhanger buiten. Vooral als ik bv. een schone broek heb aangehad na het stappen en hij stinkt dan naar rookquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:51 schreef Steve-O het volgende:
*Semi ontopic*
Hoe krijg je muffe kleding weer fris zonder ze steeds in de wasmachine te gooien waardoor alles vaal word ?
die gele plekken in witte shirts is toch vaak een kwestie van een 'parfumachtig' iets in de deo.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef MaxPower het volgende:
Parfum? Ik gebruik Sanex deorollers... zal eens wat anders proberen dan.
Neuh, zit maar in een paar shirts.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:11 schreef milagro het volgende:
(maar ms ben jij de uitzondering daarop).
En?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:50 schreef Pearll het volgende:
Gister een flinke hoeveelheid schoonmaakazijn in de wasmachine, op 90 graden. Nu heb ik er net een lading was ingegooid, eens kijken of het verschil maakt!
met zo'n robijn droogtrommeldoekje ff in de droger gooienquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:51 schreef Steve-O het volgende:
*Semi ontopic*
Hoe krijg je muffe kleding weer fris zonder ze steeds in de wasmachine te gooien waardoor alles vaal word ?
Haha ja hoor, hangt al uren aan de lijnquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:15 schreef Roquefort het volgende:
[..]
En?
Toch wel al uitgehaald en opgehangen inmiddels?![]()
Logica zegt mij dat de eerste optie de droogste is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:19 schreef Cynix ® het volgende:
Mijn droger heeft de volgende 4 opties (apart voor katoen en voor synthetisch):
1. Extra Kastdroog
2. Kastdroog
3. Strijkdroog
4. Mangeldroog
Welke moet ik kiezen?
Is dit nou op volgorde van steeds droger of juist andersom?
Ja, dat dacht ik ook. Dat betekent dus dat mangeldroog helemaal niet zo droog is als het klinkt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:21 schreef Lienekien het volgende:
Logica zegt mij dat de eerste optie de droogste is.
Gooi je er dan net zoveel soda/azijn in als wanneer je een normaal wasmiddel gebruikt? En ook in hetzelfde vakje, als dat al uitmaakt? Of rechtstreeks in de trommel?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:25 schreef Slush het volgende:
Zo doe ik het en geen luchtjes:
- Soda of schoonmaakazijn op 90 graden. 1x per 2 maanden zou voldoende moeten zijn!
Ik mik altijd 5 eetlepels soda rechtstreeks in de trommel. Zorg er wel voor dat het geen brokken zijn, anders duurt het langer voordat het opgelost is. Je kan het ook eerst oplossen in een liter heet water en dat in de trommel doen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Gooi je er dan net zoveel soda/azijn in als wanneer je een normaal wasmiddel gebruikt? En ook in hetzelfde vakje, als dat al uitmaakt? Of rechtstreeks in de trommel?
Mangeldroog klinkt voor mij niet droog, want ik weet hoeveel water er nog in een stuk zit als het gemangeld is. Da's een beetje te vergelijken met centrifugedroog.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. Dat betekent dus dat mangeldroog helemaal niet zo droog is als het klinkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |