quote:
Ga je iedere dag fluitend naar je werk. En wil je dit tot je 65-ste blijven doen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:37 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oh, for the record:
38 jaar
Econoom, 10 jaar ervaring in ICT, projectleider, lijnmanagement en de laatste 4,5 jaar werkzaam als Service Manager Managed Services
+/- 4000 bruto per maand ex bonus (15%) leasetuut, laptop, telefoon, onkosten
Nee en nee, met een paar jaar wil ik de stap naar ICT manager oid doen voor een zakelijke dienstverlener (verzekeraar oid)quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:39 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ga je iedere dag fluitend naar je werk. En wil je dit tot je 65-ste blijven doen?
Tempo Team (IT professionals)quote:Op zondag 3 juni 2007 10:08 schreef Tim2005 het volgende:
Via wie ben je gedetacheerd?
en hoeveel belasting gaat er vanaf?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:07 schreef sweboy het volgende:
Ik zie nu het volledige lijstje pas. Hierbij:
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO Niveau 4 Applicatie ontwikkeling plus diverse microsoft examens
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Developer
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Extra maandloon bruto, als netto uitgekeerd
Vakantiedagen: 30
GSM: ja, Smartphone
Auto: ja, Audi A6 Quatro, semi-automaat
Maand salaris(bruto): 51.000 Kr, gelijk aan 5,481.83 Euro
niet slecht voor 21jaarquote:Op zondag 3 juni 2007 16:07 schreef sweboy het volgende:
33%, hou 3618,12 euro over
En waar is dat?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:07 schreef sweboy het volgende:
zweden gok ik zoquote:
opleiding, werkervaring etc etc?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Meer dan 3000..
fapfapfapquote:Op zondag 3 juni 2007 13:07 schreef sweboy het volgende:
Vriend! Voor welk bedrijf in Zweden werk je en heb je nog collega's nodig? Dan heb ik dé reden om weg te gaan uit dit godvergeten landquote:Op zondag 3 juni 2007 13:07 schreef sweboy het volgende:
Oh, dat kan in NL ook wel.... als je geluk hebtquote:Op maandag 4 juni 2007 19:16 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Vriend! Voor welk bedrijf in Zweden werk je en heb je nog collega's nodig? Dan heb ik dé reden om weg te gaan uit dit godvergeten land![]()
Ik ben zelf nog HBO afstuderend atm, zit op een stagevergoeding van 1300 netto incl. reiskosten dus mag niet klagen. Maar echt, als ik dit zo lees, dat verdien je hier in NL NOOIT in de IT, ook al heb je 1000 man onder je![]()
Je hebt gemakkelijk praten uit het blonde Zwedenquote:Op maandag 4 juni 2007 19:19 schreef niekth het volgende:
[..]
Oh, dat kan in NL ook wel.... als je geluk hebt
Ik ben me sinds een paar weken aan het oriënteren op een master en kijk vooral naar NL en Zweden. Weet iemand hier hoe dat precies in Zweden gaat als je een HBO Bachelor op zak hebt?
Maar ik zit ook niet in de VS :d En werkdagen zijn hier net zolang als nederland. Sta wel 24 uur per dag oproepbaar, voor server storingen enz..quote:Op maandag 4 juni 2007 19:32 schreef niekth het volgende:
Ik zit niet in Zweden.![]()
En ja, met 21 jaar zit hij zeker goed. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het leefklimaat daar duurder is. In de VS zijn de lonen ook een stuk hoger maar je maakt er langere dagen en hebt veel minder vakantiedagen. Daarnaast is het sociaal vangnet in de VS ook ver te zoeken.
quote:Op maandag 4 juni 2007 20:47 schreef DaBuzzzzz het volgende:
vind het ook wel errruug veel. Zweden en NL ontlopen elkaar niet zo
http://www.eerste-job.ste(...)uitenland_Zweden.cfm
Hmm. Dat is meer dan de 33% die sweboy hierboven aangaf.quote:Van een jaarloon van meer dan 254.800 SEK houdt de staat 20% en de gemeente nog eens 31% inkomstenbelasting af.
LogicaCMGquote:Op maandag 4 juni 2007 20:55 schreef octopussy het volgende:
Hoiben bezig met afstuderen (interactie ontwerpen, HBO) en wil straks (rond oktober) eens gaan kijken of ik zo'n Young Professional traject in kan gaan voor bijvoorbeeld tester.
Welke werkgever kunnen jullie aanraden op dat gebied?
achja we zullen het nooit kunnen controleren. Ik zet sowieso overal een vraagteken bij wat ik op fok leesquote:Op maandag 4 juni 2007 23:45 schreef niekth het volgende:
[..]
[..]
Hmm. Dat is meer dan de 33% die sweboy hierboven aangaf.
hoiquote:
Capgemini.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:55 schreef octopussy het volgende:
Hoiben bezig met afstuderen (interactie ontwerpen, HBO) en wil straks (rond oktober) eens gaan kijken of ik zo'n Young Professional traject in kan gaan voor bijvoorbeeld tester.
Welke werkgever kunnen jullie aanraden op dat gebied?
Iemand zonder diploma kan beter zijn dan iemand met HBO of universiteire opleiding.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:44 schreef Lariekoek het volgende:
Nu vraag ik me alleen af.
Waarom zou een Zweeds bedrijf een 21 jarige met 2 jaar ervaring en een niets zeggend MBO niveau 4 papiertje in godsnaam zoveel betalen?
Maar dat andere krijg ik weer gecompenseerdquote:Op maandag 4 juni 2007 23:45 schreef niekth het volgende:
[..]
[..]
Hmm. Dat is meer dan de 33% die sweboy hierboven aangaf.
dat kan maar met alleen 2 jaar werkervaring is dat maar de vraagquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:29 schreef sweboy het volgende:
[..]
Iemand zonder diploma kan beter zijn dan iemand met HBO of universiteire opleiding.
Even ervanuitgaande dat de lonen op deze pagina zonder lease-auto e.d. zijn, verdien jij dus meer dan 2x zoveel als een gemiddelde IT-manager in Zweden?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:43 schreef sweboy het volgende:
Werk zelf al sinds m'n 15de, in verschillende sectoren. Op m'n 18de dag manager
Het is ook gewoon dikke bulls-shit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:55 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Even ervanuitgaande dat de lonen op deze pagina zonder lease-auto e.d. zijn, verdien jij dus meer dan 2x zoveel als een gemiddelde IT-manager in Zweden?
Wat ik lees is dat hij 24/7 paraat moet staan en over de hele wereld moet reizen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:55 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Even ervanuitgaande dat de lonen op deze pagina zonder lease-auto e.d. zijn, verdien jij dus meer dan 2x zoveel als een gemiddelde IT-manager in Zweden?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
achja we zullen het nooit kunnen controleren. Ik zet sowieso overal een vraagteken bij wat ik op fok leeszeker bij dat soort posts.
Netjes, gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:50 schreef Rtificial het volgende:
Update-je, nieuwe job per 1 juli 2007![]()
Leeftijd: 29
Opleiding: HBO BI, propedeuse. PMI.
Werkervaring: 9 jaar
Functie: Senior Project Manager
Vakantiegeld: 8%, maandelijks uitgekeerd
Vakantiedagen: 25
GSM: ja
Auto: ja, Toyota Avensis waarschijnlijk
Maand salaris(bruto): 5,000.00 EUR, excl vakantiegeld
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef Matty___ het volgende:
Voor de record:
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO BI
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: IT Consultancy in HealthCare sector
Huidige functie: SAP BI consultant
Vakantietoeslag ja
Vakantiedagen: 28
Extra: 8% bonus
Laptop: ja
Auto:ja
Andere:
- opleidingen etc.
- regelmatig thuiswerken
Maand salaris(bruto): 2000 euro (ca. 200 - 400euro extra per jaar werkervaring)
Ik neem aan dat dat in Belgie is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:50 schreef Rtificial het volgende:
Update-je, nieuwe job per 1 juli 2007![]()
Leeftijd: 29
Opleiding: HBO BI, propedeuse. PMI.
Werkervaring: 9 jaar
Functie: Senior Project Manager
Vakantiegeld: 8%, maandelijks uitgekeerd
Vakantiedagen: 25
Auto: ja, Toyota Avensis waarschijnlijk
Maand salaris(bruto): 5,000.00 EUR, excl vakantiegeld
Achja iemand moet het werk doenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Gecondoleerd
(slechte ervaringen met SAP binnen ons bedrijf, maar eigenlijk ligt dat meer aan de personen die ermee werken)
2600 is toch zeker niet slecht voor mboquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:16 schreef godigita het volgende:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO Niveau 4 Multimedia
Werkervaring: In bedrijfsleven: 2 jaar, Freelance/prive: 5 jaar
Huidige functie: Web Engineer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Extra maandloon
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13/14e maand
GSM: Nee
Auto: Nee
Werkweek:: 38 uur
Overig:
- Pensioen
- Opleidingen/cursussen
Maandsalaris(bruto): +/- 2600
Iets meer vakantie zou leuk zijn
Merciquote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:14 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Netjes, gefeliciteerd.
Voor die avensis (ligt aan je uitvoering) prijs kan je ook een Hilux double cap 2,5 liter diesel gaan rijden,
is ook mooi
Nee, in Nederland.quote:
Maar je woont in Belgie?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:41 schreef Rtificial het volgende:
[..]
MerciZal ik eens naar kijken
[..]
Nee, in Nederland.
wat heb je met belgie?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar je woont in Belgie?
Dan heb je het in ieder geval netjes gedaan![]()
zijn mail adres is een at neder-belg.nlquote:
We hebben altijd Atos nog he Mattyquote:
Geboortedatum: 21-10-1961quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:36 schreef Adik het volgende:
Leeftijd: 27
Opleiding: Geen.. njah.. havo LOL
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: IT Outsourcing & Offshoring - bij een vd grootste IT companies
Huidige functie: Manager global transities en transformaties
Vakantietoeslag: ja
Vakantiedagen: 24 (denk ik...)
Andere:
- Opleidingen
- Miles & More / Flying blue miles zijn voor mezelf (veel andere bedrijven houden het zelf)
- Volledige kostendekking doordeweeks (eten etc) in het buitenland
Jaar salaris(bruto): 45600
Jaar bonus (max, bruto): 29500
(2006 was 69400, bruto)
Nooit van gehoord.quote:
Ik mag hopen dat dit een tikfoutje is, of je hebt met je opleiding de bron van het eeuwige leven nagemaaktquote:Op woensdag 6 juni 2007 08:51 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Nooit van gehoord.
Ik ken alleen maar Origin![]()
Leeftijd: 36
Opleiding: WO Scheikunde (afgestudeerd)
Werkervaring: 100 jaar
Werkgever: grote IT Services provider
Huidige functie: Application Developer (MCSD for .NET)
Vakantietoeslag ja
Vakantiedagen: 29
GSM: nee
Auto:ja, Renault Grand Scenic, maar wel ruim 200 euro boven lease budget![]()
Andere:
- Opleidingen
- 13e maand etc.
- Arbeidsmarkt toeslag (10% bruto), tijdelijk maar heb het nu al 2 jaar
Jaar salaris(bruto): ongeveer 45 k euro
waarom zou je een verkeerd geboortedatum opgeven.quote:
Je werkt 10 jaar in de IT, bent 35 jaar en verdient bruto maar 1700 euro?quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:06 schreef sonystar het volgende:
Zal ook een duit in het zakje doen.
Leeftijd: 35
Opleiding: LBO, MBO, 2jr HBO Hotel Management
Werkervaring: IT detailhandel 10 jaar
Werkgever: Smartfix BV
Huidige functie: Call Agent
Vakantietoeslag: nee
Geen extra
Geen GSM
Geen Laptop
Geen Auto
Geen pensioenopbouw
Maandsalaris (bruto) 1700 euro
Reiskostenvergoeding (netto) 150 euro
Zo voelt het wel eensquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:06 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een tikfoutje is, of je hebt met je opleiding de bron van het eeuwige leven nagemaakt![]()
Hoeveel FTE?quote:Op donderdag 7 juni 2007 01:06 schreef sonystar het volgende:
Zal ook een duit in het zakje doen.
Leeftijd: 35
Opleiding: LBO, MBO, 2jr HBO Hotel Management
Werkervaring: IT detailhandel 10 jaar
Werkgever: Smartfix BV
Huidige functie: Call Agent
Vakantietoeslag: nee
Geen extra
Geen GSM
Geen Laptop
Geen Auto
Geen pensioenopbouw
Maandsalaris (bruto) 1700 euro
Reiskostenvergoeding (netto) 150 euro
Unit SL1?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:53 schreef MouseInteractive het volgende:
Opleiding: Bedrijfswetenschappen
Werkervaring: 1 jaar en 4 maanden
Werkgever: Redelijk grote ICT detacheerder
Huidige functie: testengineer, maar doe bij de huidige klant meer de implementatiekant
Vakantietoeslag: ja, 8,333%
Vakantiedagen: 27,5
GSM: Ja
Auto: Ja
Andere:
- Opleidingen
- Uitjes
Maandsalaris(bruto): +/- 2250 euro![]()
WTF? 3000 is flink hoog voor een test engineerquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:13 schreef BoukeF het volgende:
Leeftijd: 26
Opleiding: HBO bedrijfskundige informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: klein IT bedrijf
Huidige functie: test-engineer
Vakantietoeslag ja
Andere:
- Opleidingen
- Wintersport
maandsalaris(bruto): 3000 euro
Dag collega!quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:53 schreef MouseInteractive het volgende:
Opleiding: Bedrijfswetenschappen
Werkervaring: 1 jaar en 4 maanden
Werkgever: Redelijk grote ICT detacheerder
Huidige functie: testengineer, maar doe bij de huidige klant meer de implementatiekant
Vakantietoeslag: ja, 8,333%
Vakantiedagen: 27,5
GSM: Ja
Auto: Ja
Andere:
- Opleidingen
- Uitjes
Maandsalaris(bruto): +/- 2250 euro![]()
je hebt een PMquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
WTF? 3000 is flink hoog voor een test engineer
Hebben ze nog testers nodig? Ik zit hier op 2300 zonder auto...
zeer duidelijke arbeidsvoorwaarden icm een vriendelijke collega die samen met mij nog even op de systemen van mijn ex-werkgever kon snuffelen,quote:
ex-werkgever? waar ben je naar toe gegaan dan en waarom?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:27 schreef BoukeF het volgende:
[..]
zeer duidelijke arbeidsvoorwaarden icm een vriendelijke collega die samen met mij nog even op de systemen van mijn ex-werkgever kon snuffelen,
54 dagen nicequote:Op maandag 11 juni 2007 08:40 schreef Jo0Lz het volgende:
Opleiding: MBO Technische Informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ROC
Huidige functie: Technisch Applicatie Beheerder
Vakantietoeslag: ja
Vakantiedagen: 54
Auto: nee
Andere:
- 13e maand.
Maand salaris(bruto): 1900 euro.
quote:Op maandag 11 juni 2007 08:50 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Op een school, wat wil je anders![]()
Werken Nietsdoen als iedereen er niet is![]()
Hoeveel vrije dagen kun je nu zelf plannen eigenlijk? Ik neem aan dat de meeste voor je geplanned wordenquote:
Nope. Er is een "vrije" planning. Begin van elk jaar, kan ik zelf kiezen wanneer ik vrij ben.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:27 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Hoeveel vrije dagen kun je nu zelf plannen eigenlijk? Ik neem aan dat de meeste voor je geplanned worden![]()
![]()
Naar Computest,quote:Op maandag 11 juni 2007 08:17 schreef locutus51 het volgende:
[..]
ex-werkgever? waar ben je naar toe gegaan dan en waarom?
dat is nog een stap terug qua collega's dan.. maar als het je goed bevalt dan heb je groot gelijk!quote:Op maandag 11 juni 2007 18:05 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Naar Computest,
werkte al wat bekenden/vrienden van mij en ze betaalden een stuk beter. en ipv 2500 collega's had ik er plots nog maar 13.
bevalt goed
De vraag is hoevaak je die 2500 collega's ziet. Ik denk dat je die 13 collega's vaker ziet dan die 2500 collega's tijdens een project.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:05 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Naar Computest,
werkte al wat bekenden/vrienden van mij en ze betaalden een stuk beter. en ipv 2500 collega's had ik er plots nog maar 13.
bevalt goed
idd, dat is zo.. van die 2500 collega's heb ik 5 collega's die ik naast het werk nog wel eens zie en verschillende projecten mee gedaan heb, de rest is allemaal onbekend voor mij...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:48 schreef Icefire het volgende:
[..]
De vraag is hoevaak je die 2500 collega's ziet. Ik denk dat je die 13 collega's vaker ziet dan die 2500 collega's tijdens een project.
die 2500 colegas zie je een of 2x per jaar, en dan niet allemaal,quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:48 schreef Icefire het volgende:
[..]
De vraag is hoevaak je die 2500 collega's ziet. Ik denk dat je die 13 collega's vaker ziet dan die 2500 collega's tijdens een project.
Je moet ook niet in getallen van 2500 denken, wij hebben het dubbele. En eerlijke gezegd: Ik ken de mensen met wie ik heb gewerkt en daar maak ik ook een babbel mee. Ik ken de mensen die ook op de sociale events komen (Is altijd dezelfde groep) en de rest hoef ik dan ook niet te kennen, want het interesseert hun blijkbaar niets.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:05 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Naar Computest,
bevalt goed
Nee PM mij als je wilt werken in de ICTquote:Op woensdag 13 juni 2007 08:56 schreef delightness het volgende:
Ik werk voor sogeti afdeling IS nu bijna een jaar.
als young professional mag je een opleidings traject met daarbij een 3 weken opleiding in OHIO.
daarna verdien je 2000 bruto + 700 euro mobiliteits vergoeding. dit kan je besteden in een lease auto, OV of km declaratie.
Je krijgt vakantie geld, maand bonussen (afhankelijk hoeveel je hebt gewerkt en wat de winst van het bedrijf is)
Heel vriendelijke bedrijf.
PM me maar als je meer wilt weten.
Inderdaad, hier bij de ING was dat vroeger ook, maar met de outsourcing is daar natuurlijk geen sprake meer van.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Nee PM mij als je wilt werken in de ICT![]()
Spot the recruiter
Ik denk dat ieder bedrijf wel een regeling heeft om hun eigen personeel ICT'ers te laten werven. Voor mij heeft het ook een leuke bonus opgeleverd![]()
tuurlijk maar daar valt over te praten toch ???quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Spot the recruiter
Ik denk dat ieder bedrijf wel een regeling heeft om hun eigen personeel ICT'ers te laten werven. Voor mij heeft het ook een leuke bonus opgeleverd![]()
Uiteraard valt daar over te praten. Ook ik ben op z'n tijd bezig met recruiting als ik met oude bekende aan het praten ben. Nooit geschoten is altijd misquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:52 schreef delightness het volgende:
[..]
tuurlijk maar daar valt over te praten toch ???
Situatie is wat veranderd:quote:Op zondag 16 juli 2006 13:09 schreef Sjowhan het volgende:
Scholing: mbo ICT Systeem/netwerkbeheerder niv.4
Werkervaring:1.5-2 jr
Bruto salaris: 1300 euro
Leasauto: nope
werkweek: 40uur
reiskosten: 100% belastingvrij
Maandag gesprek voor een verlenging van het contract, ik weet echt niet wat ik als loonsverhoging zou kunnen vragen
Hoiquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:04 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Situatie is wat veranderd:
Scholing: mbo ICT Systeem/netwerkbeheerder niv.4
Werkervaring:2.5 jr
Bruto salaris: 1650 euro
Leasauto: nope
werkweek: 40uur
reiskosten: 131,nogwat benzinevergoeding (¤ 0,10/km)
Vergeet mij niet vergeet mij niet, ik heb ook nog wel een mooie carriere in de aanbiedingquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Spot the recruiter
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Willen alle testers zich wel eerst even bij mij melden, voor ze domme dingen doen als bij Sogeti gaan werken![]()
niks, maar dan mist ie zijn bonusquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoor![]()
Je kan idd niet klagen op die leeftijd, maar heb je een afgeronde HBO opleiding of alleen gelambald tijdens de colleges en niets afgemaakt?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:27 schreef Ratt het volgende:
...
Opleiding: HAVO + 3 jaar lamlullen op 3 verschillende HBO-opleingen + nog veel werken tussendoor
...
Best aardig voor iemand van mijn leeftijd, maar volgens mij verdien ik het minste van het hele bedrijf
Maar ach, op je 20ste moet je eigenlijk nog niet kijken naar wat je verdientkomt over een jaartje wel eens aan bod
Nou dit:quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoor![]()
Nee, een weekendje Londen...maar dat is niet de grootste reden.quote:
Shit, ik ben al 37 en 'alleen nog maar Application Developer'.quote:Op zondag 17 juni 2007 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nou dit:
In 2003 werd mijn jaarcontract bij een detacheerder niet verlengd, dus ik na wat pogingen om een freelanceklus te krijgen, doe een belletje naar Sogeti. Ik had namelijk in 2002 al eens eerder gesolliciteerd, en had toen een aanbieding gekregen, maar afgewezen. Dus ik bel, en krijg ik een HR doos aan de lijn, die zit te miepen van:
'Ja maar je bent al 32, dan ben je ouder dan veel van onze testmanagers (???) ik denk dat dat problemen gaat opleveren' en nog wat gebazel.
Dus testen is iets wat je doet als je maxinaal 30 bent, en is alleen maar een soort inwerkklus voor als je later een echt vak krijgt? Sterf maar julie, denk ik dus sindsdien als ik de naam Sogeti hoor.
Nu zit ik bij een bedrijf dat z'n werknemers wel waardeert, is echt een belevenis!
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Shit, ik ben al 37 en 'alleen nog maar Application Developer'.
Waarschijnlijk moet ik met zelf maar Software Architect gaan noemen om nog ergens aan de slag te kunnen![]()
Die HR mutsen zijn ook overal gelijk.
Ze weten niet wat je doet of waar je mee bezig bent.
Noem wat buzzwords en ze zijn om (als je tenminste jong genoeg bent)
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef existenz het volgende:
[..]
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.
Dat HR zoiets zegt, zegt al genoeg over dat bedrijf. HR (bij veel van de grote bedrijven) is niet altijd zo geweldig.. HR zou er niets over mogen zeggen tenzij het bedrijf / afdeling heeft aangegeven in welke leeftijdscategorie ze zoeken.
dat krijg je ook wanneer iedereen het met iedereen doet. Een soa loop je zo opquote:Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Icefire het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.
Eerste wat die HR knakker zegt: "Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk."(Kerel had trouwens een heel irritant 'Amerikaans' accent) "Atos is groot, Atos is geweldig, blablabla". Kerel had verder ook geen inhoud in zijn verhaal.
Ik had een vraag over hoever ze zijn in S.O.A. en die kerel kwam met een lul verhaal waardoor het hele geloofwaardigheid (die er al niet was) verdween. Hij begon over een klein projectgroepje die ooit met S.O.A. te maken had gehad en aan het einde van zijn verhaal deed heel het bedrijf aan S.O.A.![]()
![]()
Lache! Geen wonder dat software kwaliteit vaak zo ruk is. Wordt getest door afgekeurde programmeurs (alsof die wel kunnen testenquote:Op zondag 17 juni 2007 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
'Ja maar je bent al 32, dan ben je ouder dan veel van onze testmanagers (???) ik denk dat dat problemen gaat opleveren' en nog wat gebazel.
Dus testen is iets wat je doet als je maxinaal 30 bent, en is alleen maar een soort inwerkklus voor als je later een echt vak krijgt? Sterf maar julie, denk ik dus sindsdien als ik de naam Sogeti hoor.
Waarom niet? Genoeg developers die 'doorgroeien' (relatief begrip) naar manager of consultant en na een x-aantal jaar spijt krijgen omdat ze amper aan programmeren meer toekomen (terwijl ze dat toch het leukst vonden, gewoon lekker een applicatie in elkaar kloppen).quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef existenz het volgende:
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.
Had hij het steeds over 'de cumpany' ?quote:Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Icefire het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.
Eerste wat die HR knakker zegt: "Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk."(Kerel had trouwens een heel irritant 'Amerikaans' accent) "Atos is groot, Atos is geweldig, blablabla". Kerel had verder ook geen inhoud in zijn verhaal.
Ik had een vraag over hoever ze zijn in S.O.A. en die kerel kwam met een lul verhaal waardoor het hele geloofwaardigheid (die er al niet was) verdween. Hij begon over een klein projectgroepje die ooit met S.O.A. te maken had gehad en aan het einde van zijn verhaal deed heel het bedrijf aan S.O.A.![]()
![]()
Dit vindt ik wel een vreemde opmerking. In Gronngen valt dit nog wel mee.quote:Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk
Atos Zuid is geloof ik 1 van de slechtste clubs waar je kan zitten binnen Atos... Jammere van Atos is dat het echt allemaal zowat eigen clubs zijn, zonder enige binding met elkaar.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:22 schreef DiRadical het volgende:
Dit vindt ik wel een vreemde opmetking. In Gronngen valt dit nog wel mee.
Vooral bij het voormalig BSO onderdeel, misschien dat we hier te lang een Full Service Cell gebleven.
Dat was pas afgelopen na de integratie van het voormalige KPN Softwarehuis.
Geen idee of mijn baas met flexibele werktijden werkt, maar ik welquote:Op maandag 18 juni 2007 09:31 schreef Ticootje het volgende:
Verder werken we hier met flexibele werktijden, wat ik persoonlijk nogal een voordeel vind.
quote:Op maandag 18 juni 2007 17:58 schreef existenz het volgende:
[..]
Geen idee of mijn baas met flexibele werktijden werkt, maar ik wel
Ik vraag me eigenlijk af waarom sommige IT'ers geen sleur en pleur functie gebruiken om hun gegevens in te voeren. Efficient zijn ze iig nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:33 schreef locutus51 het volgende:
trouwens, ff een kort antwoord op de TT: te weinig!!!!
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:53 schreef existenz het volgende:
Dat jaarsalaris kun je zelf uitrekenen hoor
1200 a 1300 brutoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:31 schreef saban het volgende:
Wat kan/mag je verwachten als starter?
Opleiding: Geen ICT opleiding
Functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Werkervaring: 1 jaar freelancer als ICT-allrounder
Freelancen zegt geen fuck bij 1 jaar... Dus veel hoef je idd niet te verwachten, maar 1300 is ook wel weer erg weinig gezien de huidige markt.quote:
Thuis bouw je mooi werkervaring op!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
Voor dat geld zit ik liever thuis, verwacht toch wel 1500 bruto.
Zo kom je echt aan het werk, met zo'n houding...als je de kwalificaties niet hebt, moet je niet zeiken dat te weinig verdient.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
echt deze smily is voor dit soort post gemaaktquote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
mompelt iets over de sig/tag ...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:58 schreef Matty___ het volgende:
[..]
echt deze smily is voor dit soort post gemaakt
![]()
als het niet genoeg is dan ga je toch naar school
hey ik heb de baan die ik wilquote:
Niet de jouwequote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:45 schreef Matty___ het volgende:
[..]
hey ik heb de baan die ik wil![]()
de sig en tag zeggen niets over mijn mentale toestand![]()
ohquote:
Damn, hoelang zoek jij nu al een baan man... in die tijd had je volgens mij al een half jaar werkervaring op kunnen doen en begonnen zijn aan een HBO opleiding op kosten van een van die 1300-1400 euro betalende bedrijfjes ....quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je veel kan eisen als 2 jaar freelancer en geen relevante ICT opleiding.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
waarom zouden ze je meer geven? je hebt geen papieren of werkervaring.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef saban het volgende:
Mja ok. Gelukkig werken ze met schalen en de minimum is 1400
Dus daarom dacht ik, waarom er niet een beetje boven zitten, niet geschoten is altijd mis.
Freelancen in een groot datacenters zie ik toch als wat werkervaring. Daarnaast heb ik voldoende werkervaring alleen kan ik deze niet aangeven. (Voldoende = genoeg ervaring om het werk uit te voeren).quote:Op zondag 24 juni 2007 13:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
waarom zouden ze je meer geven? je hebt geen papieren of werkervaring.
als je de werkervaring niet kan aantonen dan heb je de werkervaring ook niet. om het maar zo te zeggenquote:Op zondag 24 juni 2007 13:37 schreef saban het volgende:
[..]
Freelancen in een groot datacenters zie ik toch als wat werkervaring. Daarnaast heb ik voldoende werkervaring alleen kan ik deze niet aangeven. (Voldoende = genoeg ervaring om het werk uit te voeren).
Papieren, klopt, heb ik niet. Volgend jaar begin ik wel aan mijn avondopleiding HBO, eindelijk![]()
Eigelijk heb je inderdaad gelijk.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je de werkervaring niet kan aantonen dan heb je de werkervaring ook niet. om het maar zo te zeggen
hoezo doen wij moeilijk ?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:
[..]
Eigelijk heb je inderdaad gelijk.
Veel meer vraag ik ook niet, het is maar 50 euro
Dat jullie zo moeilijk doen zeg
Nee, werkgevers doen moeilijk.... (En ze hebben nog groot gelijk daarin ook)quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die 50 Euro het probleem is.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:
[..]
Maar eerder je houding.quote:Voor dat geld zit ik liever thuis, verwacht toch wel 1500 bruto.
Oh hehequote:Op maandag 25 juni 2007 08:50 schreef Icefire het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die 50 Euro het probleem is.
[..]
Maar eerder je houding.![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 17:56 schreef saban het volgende:
[..]
Oh hehe
Nee, ik werk nu al voor minder geld. Tuurlijk zit ik niet thuis, sinds ik klaar ben met mijn school heb ik maar 3 dagen thuis gezetenWas gelijk begonnen met werk.
Maar jij denkt ook dat ik akkoord moet gaan met de minimuum wat ze hanteren?quote:Op maandag 25 juni 2007 19:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Denk dat je tegenwoordig ook echt moeite moet doen om als IT'er thuis te zitten
![]()
Of zoals ik al zei: als je vanaf het begin gewoon even genoegen had genomen met wat minder, had je nu een ICTbaan voor 1600 euro bruto....quote:Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:
[..]
Maar jij denkt ook dat ik akkoord moet gaan met de minimuum wat ze hanteren?
Ik ga gewoon keihard 1600 eisen en zie wel waar ik kom
vervelend, geen haar meer hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:53 schreef Thrackan het volgende:
of een voor 2k :/
zo moeilijk is het niet, kwestie van een kleine ondergrond opbouwen, je CV op monsterboard zetten en bwam, kaalr is kees...
nooit zelf eisen, laat ze maar bieden (als ze bijvoorbeeld 2000 in gedachten hadden en jij zegt 1600 hebben ze 400 per maand gewonnen op je)quote:Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:
[..]
Volgens mij is 2000 - 2100 redelijk marktconformquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Misanthropist het volgende:
als ik op 2000-2500 ga zitten als startsalaris is dat dan hoog voor een afgestudeerde HBO-BIër?
ok, maar als ik nu ij tien bedrijven op gesprek ga? dan kan ik volgens mij wel hoger gaan zitten. vooralsnog (drie gesprekken gehad) willen ze me allemaal hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:33 schreef Icefire het volgende:
[..]
Volgens mij is 2000 - 2100 redelijk marktconform
2500 is vrij hoog.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Misanthropist het volgende:
als ik op 2000-2500 ga zitten als startsalaris is dat dan hoog voor een afgestudeerde HBO-BIër?
Dat willen ze vaak niet, vaak moet ik vertellen wat ik wilquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:23 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
nooit zelf eisen, laat ze maar bieden (als ze bijvoorbeeld 2000 in gedachten hadden en jij zegt 1600 hebben ze 400 per maand gewonnen op je)
Met een HBO diploma op zak en een aanbieding van 1300quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef existenz het volgende:
Tegenwoordig is 2000-2200 redelijk voor een net afgestudeerde, maar je kan nog prima aanbiedingen van 1300 krijgen hoor.
ja, maar voor 1300 euro kom ik niet elke dag mijn bed uit hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef existenz het volgende:
Tegenwoordig is 2000-2200 redelijk voor een net afgestudeerde, maar je kan nog prima aanbiedingen van 1300 krijgen hoor.
Ik heb ze toen (Is alweer paar jaar geleden, maar toch) ook vriendelijk gevraagd of ze zichzelf serieus namen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ja, maar voor 1300 euro kom ik niet elke dag mijn bed uit hoor
voor drie dagen per week werken is het overigens best prima
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik heb ze toen (Is alweer paar jaar geleden, maar toch) ook vriendelijk gevraagd of ze zichzelf serieus namen.
Als ze me aannemen wil ik 'm best invullenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:24 schreef Icefire het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ontopic. Saban wil je die lijst nog aanvullen?
Opleiding: Geen ICT opleiding? (Welke wel dan?)
Werkervaring: 1 jaar freelancer als ICT-allrounder
Werkgever:
Huidige functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Vakantietoeslag
Vakantiedagen:
Extra:
GSM:
Laptop:
Auto:
Andere:
Maand salaris(bruto):
10% meerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
verdient iedereen hier een beetje conform http://www.monsterboard.nl/loonwijzer/ of verdien je bruto per maand meer of minder?
Bijna 20% meer.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
verdient iedereen hier een beetje conform http://www.monsterboard.nl/loonwijzer/ of verdien je bruto per maand meer of minder?
kom maar kom maar kom maar...quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:50 schreef Icefire het volgende:
[..]
Alle recruite's zijn nu gericht op locutus51![]()
Ik vraag me sowieso af hoe ze aan die bedragen komen. Als ze van die enquette zijn afgeleid, dan vermoed ik dat deze slechts worden ingevuld door werkgevers om zo indirect de salariseisen van kandidaten te drukkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 14:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alleen degene die meer verdienen posten, dus dat zegt hoogstwaarschijnlijk niks over het gemiddelde.
werkgever: Ja, we willen u graag zeventienho..quote:Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:
[..]
Volgens de loonwijzer hoor ik dit te verdienen:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
ter verdediging van slipslop, het lijkt erop dat ie in de overige 8 uur de HBO studie gaat voltooien.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000![]()
en 25 jarigen die maar meteen 32 uur gaan werken
. Die eindigen altijd met een 8 urige werkweek op hun 40e..
Ik ook, dankzij 10% arbeidsmarkt toesslagquote:
Tenzij je 4x9 werkt, echt een aanraderquote:Op maandag 25 juni 2007 19:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Denk dat je tegenwoordig ook echt moeite moet doen om als IT'er thuis te zitten
![]()
Werken kan ik de komende 40 jaar nogquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000![]()
Ik ga 2 avonden in de week naar school. Daarnaast heb ik ook nog tijd nodig voor uitgaan etc. Dus 32uur is heel redelijk. En ja 25000 voor fulltime is het en daar krijg ik dus 80% van.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000![]()
Die snap ik ff niet. 4 dagen 9 uur werken is toch niets mis mee ?quote:
Dat is inderdaad dik okequote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Die snap ik ff niet. 4 dagen 9 uur werken is toch niets mis mee ?
Meestal niet (detachering) maar de koffiepauzes wel bij deze opdrachtquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:58 schreef W00fer het volgende:
Hebben de meeste van jullie pauzes doorbetaald of niet ?
het gaat om het bruto bedrag dus ik neem aan dat de auto er nog af moet...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:46 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
moet je auto daar nog vanaf of is die er al vanaf?
Ik heb een werkdag van 8uur, en moet van 8.30-17u aanwezig zijn; een half uur lunchpauze krijg ik dus niet doorbetaald.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:58 schreef W00fer het volgende:
Hebben de meeste van jullie pauzes doorbetaald of niet ?
als je 6 uur begonnen bent is om 14:30 je 8 uur plus pauze weer voorbij,quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:49 schreef W00fer het volgende:
Dan snap ik niet dat de weg om 16.00 uur al vol zit met "werknemers" die alweer naar moeder de vrouw gaanKan gewoon niet als je om 8.30 begonnen bent.
idd het is meestal 7 uur als je in 3 ploegendienst werkt.quote:
Er is geen probleem, alleen je vergeet dat er naar je bruto maand salaris gevraagd werd. En niet naar je bruto jaarsalaris.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:28 schreef SlipSlop het volgende:
[..]
Ik ga 2 avonden in de week naar school. Daarnaast heb ik ook nog tijd nodig voor uitgaan etc. Dus 32uur is heel redelijk. En ja 25000 voor fulltime is het en daar krijg ik dus 80% van.
Snap niet wat jouw probleem is.
quote:
Ligt eraan hoelang je contract looptquote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:18 schreef W00fer het volgende:
Ik sta nooit in de file want ik heb geen rijbewijs![]()
Maar ontopic:
Hoe is eigenlijk de ervaring met detachering want ik heb verhalen gehoord dat je gewoon in contractdienst meer arbeidszeker bent.
Zeker als de markt een keer mocht instorten ?
Alle detacheerders geven tegenwoordig contracten voor onbepaalde tijd. Zelfde baanzekerheid dus als bij een ander bedrijf.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:18 schreef W00fer het volgende:
Ik sta nooit in de file want ik heb geen rijbewijs![]()
Maar ontopic:
Hoe is eigenlijk de ervaring met detachering want ik heb verhalen gehoord dat je gewoon in contractdienst meer arbeidszeker bent.
Zeker als de markt een keer mocht instorten ?
Tenzij de detacheerder failliet gaat maar dat is volgens mij nogal een vorm van rampscenarioquote:Op zondag 1 juli 2007 01:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Alle detacheerders geven tegenwoordig contracten voor onbepaalde tijd. Zelfde baanzekerheid dus als bij een ander bedrijf.
Dat geldt ook voor een normaal bedrijfquote:Op zondag 1 juli 2007 11:32 schreef niekth het volgende:
[..]
Tenzij de detacheerder failliet gaat maar dat is volgens mij nogal een vorm van rampscenario
De template copy-pasten is een boel werk he?quote:Op zondag 1 juli 2007 11:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb 1.5 jaar ervaring nu, zit op 2250 bruto en daarnaast riante onkostenvergoeding. Geen auto, of andere zaken, wel bonusuitkering aan het einde van het jaar.
en nog een update sinds 1 juli:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:23 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nog een update:
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Functie: IBM Websphere specialist.
Bruto Loon: ¤ 2200,-
Werkweek: 40 uur per week
secondaire arbeidsvoorwaarden: 13e maand, pensioenregeling, 8% vakantiegeld, 29 vakantiedagen
Telefoon: Ja
Auto: Ja, Seat Ibiza 1.9TDi Sensation 2006
Mijn stappen van de afgelopen 5 jaar en de komende maand :quote:stappen doorlopen in 2 jaar tijd: 1850 > 2050 > 2200 > 2300![]()
Dan kan ik niet uitblijven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mijn stappen van de afgelopen 5 jaar en de komende maand :
2200 - 2230 - 2230 - 2250 -2300 - 3200
Die laatste stapquote:Op donderdag 5 juli 2007 09:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mijn stappen van de afgelopen 5 jaar en de komende maand :
2200 (40u) - 2230 (40u) - 2230 (40u) - 2250 (40u) - 2300 (40u) - 3200 (38u)
Goeie vraag idd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:19 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Die laatste stap![]()
A small step for man, a giant step for Knipoogje ... Ben je de afgelopen 5 jaar chronisch onderbetaald en komt het bedrijf er nu ook achter, ben je overgestapt naar een andere branche/werkgever, of ben je zo slecht in je werk dat je als dank dat je minder gaat werken spontaan 900 euro erbij krijgt![]()
Nieuwe baan. Huidige baan was uiteraard onderbetaald, alhoewel het erg relaxed baantje was (weinig werkdruk, onbeperkt internet) en op 5 minuten fietsen. Bedrijf maakte geen winst enzo.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:19 schreef M.I.B. het volgende:
Die laatste stap![]()
A small step for man, a giant step for Knipoogje ... Ben je de afgelopen 5 jaar chronisch onderbetaald en komt het bedrijf er nu ook achter, ben je overgestapt naar een andere branche/werkgever, of ben je zo slecht in je werk dat je als dank dat je minder gaat werken spontaan 900 euro erbij krijgt![]()
Herkenbaarquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goeie vraag idd.
Ik heb de volgende stappen van September 2005 tot November 2006 doorlopen:
1600(detach) - 1800 (detach) - (2150-jaarcontract) - (2250 - jaarcontract)
Ben benieuwd wat mijn volgende stap gaat worden bij de aanbieding van een vast contract. Ik gok op 2400 - 2500, en zo niet dan ga ik eens verder kijken![]()
Jij was er gisteren ook bij dusquote:Op donderdag 28 juni 2007 14:07 schreef DancePlaza het volgende:
ben net afgesturdeeerd hbo IIE. voor de gein me cv er op gezet op monsterboard.. word helemaal gek gebeld door werkgeversverschillende aanbieidngen gehad. van 1200 t/m 2600 euro als startende ..
ff rustig de leukere functies er tussen uithalen en daarmee op gesprek. ik laat het jullie wel weten wat het is gworden.
hehehe nice ik ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:02 schreef NiTiN het volgende:
[..]
Jij was er gisteren ook bij dusGefeliciteerd nog
![]()
Nu ook maar eens op monsterboard mn verhaaltje zetten, maar ook orienteren op Master opleidingen.
Tja dan word het idd lastig.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef JortK het volgende:
Jammer dat ze op monsterboard altijd van diploma's uitgaan en niet op basis ook van werkervaring.
* JortK heeft alleen HAVO, maar doet wel al 3 jaar consultancy
Vanochtend CV op monsterboard, nu al 1x gebeld voor afspraak (kennismakingsgesprek). Ben benieuwd de komende tijdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:09 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
hehehe nice ik ook
alleen moet ik nog even mijn diploma scoren, maar dat lukt wel in augustus.
ik heb mijn cv ook op monsterboard gezet, krijg allerhande aanbiedingen waar mijn mond echt van open valt (tussen de 2300 en 3000). ik ben allang blij dat wij de luxe hebben
ik heb 14 uitnodigingen ontvangen voor sollicitatie- en kennismakingsgesprekken, ben bij 9 bedrijven daadwerkelijk op gesprek geweest en volgende week kies ik twee, max. drie van die bedrijven voor vervolggesprekken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:06 schreef NiTiN het volgende:
[..]
Vanochtend CV op monsterboard, nu al 1x gebeld voor afspraak (kennismakingsgesprek). Ben benieuwd de komende tijd![]()
Precies, het heeft allemaal geen haast en even genieten/gebruik maken van de 'luxepostitie' waar we blijkbaar in zitten. Er is ruimte om selectief te zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:16 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ik heb 14 uitnodigingen ontvangen voor sollicitatie- en kennismakingsgesprekken, ben bij 9 bedrijven daadwerkelijk op gesprek geweest en volgende week kies ik twee, max. drie van die bedrijven voor vervolggesprekken.
overigens word je alleen de eerste week platgebeld en gemaild, daarna kabbelt het af
Wat mij vooral opviel is dat je voor de meest stompzinnige banen word gebeld;quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:22 schreef NiTiN het volgende:
[..]
Precies, het heeft allemaal geen haast en even genieten/gebruik maken van de 'luxepostitie' waar we blijkbaar in zitten. Er is ruimte om selectief te zijn![]()
dan moet je wel wat opleiding hebbenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:12 schreef JortK het volgende:
Leuke tijden breken aan voor jullie als ik het zo hoor![]()
Ik had het voornamelijk over de 1e 5 onderwerpen, dat ik nu webdeveloper ben is niet meer dan een opstapje. Het komt natuurlijk wel vaag over, daar niet van, maar mijn ambitie ligt in de Human Computer Interaction en Usability Design.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dank je wel, dat je testen kutwerk vindt...blijft er voor mij meer over.
Als ik dit zo lees, zou het voor jou verstandiger zijn een stuk minder arrogant te gaan doen.
in je profiel:
Beroep: Webdeveloper
en je vindt het vaag als mensen je benaderen voor een baan als:
Webdesign en Webprogramming
Wie is hier nu precies vaag?
Ja ik heb wel een en ander aan cursussen en workshops gedaan... dus dat is ook wat waardquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:34 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dan moet je wel wat opleiding hebben
ik kan je echt aanraden, mocht je t.z.t. ander werk willen om certificaten en diploma's te halen. voornamelijk omdat hooggeschoold ICT-personeel schaars is
Jij hebt mij bijzonder weinig te leren. Als je eens beter leert te kijiken, zul je merken dat mensen met een te grote waffel juist weinig bereiken, tenzij ze zo waanzinnig getalenteerd zijn dat ze er mee weg komen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leer die les; voor je het weet zit je op een kutbaan met weinig uitzicht op een leuke toekomst.
Een grote waffel, ik? Je kent me alleen van 2 posts hier op internet, nogal onzinnige uitspraak voor iemand die als consulant dagelijks met mensen te maken heeft.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jij hebt mij bijzonder weinig te leren. Als je eens beter leert te kijiken, zul je merken dat mensen met een te grote waffel juist weinig bereiken, tenzij ze zo waanzinnig getalenteerd zijn dat ze er mee weg komen.
Oke danquote:Mijn baan is prima op orde, ik doe leuke dingen en ga in de komende tijd mijn kennis aan andere doorgeven als docent, naast mijn consultantiewerk.
Wat een onzin. Nergens zeg ik dat ik goed ben, of doe ik neerbuigend tegenover mensen hier in dit topic. Ik zeg alleen dat je voor de meest stompzinnige dingen gebeld word. Dat je aan de hand hiervan snel conclusies trekt zal wel door je werk komen, blijkbaar is het daar normaal om verregaande conclusies aan de hand van 1 randverschijnsel te trekken, ik weet het niet.quote:Wat mij juist zo opvalt aan veel van de mensen waar ik weer van leer, en die ik als voorbeeld neem omdat zij echt wat voorstellen op mijn vakgebied, is dat zij niet elke minuut vertellen hoe goed ze wel zijn.
quote:Ze zijn het gewoon. Probeer dat eerst maar eens voor je zo in het rond blaat.
Je kunt ook zelfverzekerd zijn én tegelijkertijd respect hebben voor de functies van anderen. Je doet uit de hoogte en dat vind ik in ieder geval niet tof. Dit heeft helemaal niets met eigenwaarde te maken. Je laat heel duidelijk merken dat jouw perceptie de enige juiste is en ik denk dat je je daar heel erg hard in vergist.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:07 schreef Scorpie het volgende:
Bla
Omdat ik testen kutwerk vind doe ik uit de hoogte? Pfffffffff, je kan toch ook uit eigen inborst zeggen dat je iets niet cool vind om te doen? Ik moet nog steeds zat testen voor mijn werk hoor!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:30 schreef niekth het volgende:
[..]
Je kunt ook zelfverzekerd zijn én tegelijkertijd respect hebben voor de functies van anderen. Je doet uit de hoogte en dat vind ik in ieder geval niet tof.
Als dat zo overkomt, prima. Feit blijft dat ik reageer op een post van iemand anders, en ik geef daar mijn perceptie op met onderbouwde argumenten en visies van mijzelf.quote:Dit heeft helemaal niets met eigenwaarde te maken. Je laat heel duidelijk merken dat jouw perceptie de enige juiste is en ik denk dat je je daar heel erg hard in vergist.
Je hebt gelijk. We gaan offtopic. Laten we verder praten over waar dit echt over gaat; lonen in de ICT.quote:Verder denk ik wel dat de Nederlanders veel te bescheiden zijn en vooral erg bang zijn voor succes. Zelfverzekerdheid en trots zijn erg belangrijk, mits je de rest maar met respect behandelt.
edit:
Maar goed, ik denk niet dat deze discussie hier aan de orde is.
okquote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
I know, ik wilde weer ontopic gaan gij boerenpummel!![]()
Hou je ook rekening met vol continu bedrijven?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:49 schreef W00fer het volgende:
Dan snap ik niet dat de weg om 16.00 uur al vol zit met "werknemers" die alweer naar moeder de vrouw gaanKan gewoon niet als je om 8.30 begonnen bent.
waarom heb je je cv er überhaupt opgezet dan?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:36 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb mijn cv er heel snel weer afgehaald, ik werd helemaal gek van alle telefoontjes...
Of niet eens... ik heb anno 2005 eens even mijn CV aangezet en kreeg in een dag zo'n 12 telefoontjes/mailtjes.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:52 schreef existenz het volgende:
monsterboard werkt prima als je een job zoektGewoon ff je jaren ervaring ietsjes overdrijven
![]()
liegen op je cvquote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:52 schreef existenz het volgende:
monsterboard werkt prima als je een job zoektGewoon ff je jaren ervaring ietsjes overdrijven
![]()
Je kunt bepaalde dingen er wat leuker uit laten zien natuurlijk. Ligt er helemaal aan hoe je het brengtquote:
.quote:Wat een onzin. Nergens zeg ik dat ik goed ben, of doe ik neerbuigend tegenover mensen hier in dit topic. Ik zeg alleen dat je voor de meest stompzinnige dingen gebeld word
Recruiters op Monster hebben mij de afgelopen 4 jaar voor de meest vreemde dingen benaderd, die absoluut niet op m'n cv staan, maar wel het woordje computer in de naam hadden.. Het zijn ook alleen maar een soort moderne slavenhandelaren hoor, verstand van IT hebben ze maar zelden.quote:Het ligt er dus aan welke specialisatie je hebt gedaan. Als jij op Monsterboard je opleiding neerzet, en die heeft vaag iets te maken met ICT, dan word er niet gekeken naar wat je wel of niet hebt gehad, er word gekeken naar je ervaring. Is je ervaring 0 jaar? Dan kom je in aanmerking voor de meest uiteenlopende zaken, zoals eerder genoemd.
Ik ben het er helemaal mee eens dat werken geen liefdadigheidsshow is. Maar je kan overdrijven.quote:dat is een stukje zelfkennis dat imo te weinig developers nog hebben.
Als je nooit van baan veranderd gaat het minder snel ja. Ik ben ook niet bang om te verkassen, en zie de salarisjumps als risico vergoeding. Lastig kan het soms wel zijn, bij mijn vorige baan verdiende ik zo leuk, dat ik overal waar ik ging praten wel een aanbieding kreeg, maar aan het eind een paar keer heb gezegd, sorry, maar hier doe ik het niet voorquote:Als ik zie hoeveel sommige collega`s betaald worden voor senior-posities dan schrik ik daarvan.
Ze zitten soms qua vergoeding nauwelijks boven het mijne, terwijl ik medior ben. Is dat dan een reden voor mij om te zeggen dat ik bescheiden moet blijven? Hell no, ik doe goed werk voor het geld wat ze betalen, en dat blijkt ook uit reviews e.d
geen idee, ik doe een andere sport dan jijquote:Waar ik nog meer van schrik is hun toegeeflijkheid in deze situaties. Ze vinden het wel prima zo, hoeven niet verder te ontwikkelen. Een 47 jarige persoon die komt vragen wat het verschil is tussen groepering en sortering, daar gaat mijn pet van scheef staan ja. Is dat verwonderlijk?
quote:Dat jij mijn opmerkingen vertaald naar arrogantie is de klassieke fout die veel manager-types maken; ze interpreteren de eigenwaarde van hun mensen als arrogantie en zelfzucht.
[..]
.quote:Ik weet niet hoe jouw arbeidsethos in elkaar steekt, maar de mijne is niks mis mee
Dat ik in 1 onderwerp en voor manager wordt uitgemaakt, en als typisch Nederlands...dat ik dat mag belevenquote:Misschien dat je dan snapt dat ik niet "blaat", maar vanuit mijn eigen positie spreek, wat jij dus als typisch Nederlands-polder-politiek opvat als arrogantie.
En wie gaat dat controleren?quote:
Mijn CV kloptquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:27 schreef existenz het volgende:
[..]
En wie gaat dat controleren?. Er is geen enkele eerlijke cv te vinden op de wereld
. Het is altijd mooier geschreven dan het is. Op mijn cv is bijvoorbeeld niet duidelijk te zien dat ik een jaar ben blijven zitten op de HAVO, terwijl dat wel zo is (en er gewoon op staat). Dus het klopt perfect, het is alleen wat mooier
Mijne ookquote:
Als je als DTP-er gewerkt hebt en daarnaast heb je 2 websites gebouwd in een jaar dat je er werkte, mag je dan bij je werkzaamheden ook vermelden dat je websites-bouwer was? Het was/is uiteindelijk niet je hoofdtaak.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je mag best selectief zijn met de feiten op je CV, maar niet selectief met de waarheid...
Ja, dat magquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:36 schreef saban het volgende:
[..]
Als je als DTP-er gewerkt hebt en daarnaast heb je 2 websites gebouwd in een jaar dat je er werkte, mag je dan bij je werkzaamheden ook vermelden dat je websites-bouwer was? Het was/is uiteindelijk niet je hoofdtaak.
Jemig daar klopt geen hol van.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
Haha.. ja lol. Ik ben 26 en verdien op fulltime basis bijna 3k per maand.quote:
Zoveel is dat nu ook weer niet hoorquote:Op zondag 8 juli 2007 14:39 schreef Lethalis het volgende:
[..]
Haha.. ja lol. Ik ben 26 en verdien op fulltime basis bijna 3k per maand.
Die loonwijzer moet je je echt niks van aantrekken.
Omdat je dan heel moeilijk aan hypotheken ed. kunt komen (Moet je bewijs van zoveel jaar inkomen ed. hebben), je geen baanzekerheid hebt, geen salariszekerheid, meer stress, (vaak) meer werk uren enzovoorts...quote:Op zondag 8 juli 2007 17:05 schreef W00fer het volgende:
Waarom werken jullie eigenlijk via een detacheerder en niet via jezelf. Dus via het reageren op advertenties ofzo.
inderdaad en als het je niet bevalt ga je bij een ander werkenquote:Op zondag 8 juli 2007 17:22 schreef W00fer het volgende:
Maar bij een detacheerder ben je dus in zijn macht en kan hij doen met je wat hij wil. Ook kan hij je salaris geven wat hij wil etc.
Hij kan mij helemaal niet het salaris geven wat hij wil, dat kan geen enkele baas. En hij heeft je ook niet in zijn macht, want ik mag zelf mijn lijnen uitzetten hoe en wat.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:22 schreef W00fer het volgende:
Maar bij een detacheerder ben je dus in zijn macht en kan hij doen met je wat hij wil. Ook kan hij je salaris geven wat hij wil etc.
Macht is iets wat jij aan een werkgever kan geven...of niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:22 schreef W00fer het volgende:
Doe ik ook, ongeveer.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:05 schreef W00fer het volgende:
Waarom werken jullie eigenlijk via een detacheerder en niet via jezelf. Dus via het reageren op advertenties ofzo.
Zie jij geregeld advertenties voor klussen van een paar maanden?quote:Op zondag 8 juli 2007 17:05 schreef W00fer het volgende:
Vind je? Ik vind het maar niks, ik heb toch liever een belletje.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Linked In is een leuke plek om gerecruteerd te worden...
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daar hb ik aal een antwoord op gegeven volgens mij eerder hoor.
Zo, bedanktquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat mij vooral opviel is dat je voor de meest stompzinnige banen word gebeld;
Tester
Electronisch Documentbeheer
Test-Engineer ()
Systeembeheer
Communicatie
Webdesign en Webprogramming
Java
De helft ervan is kutwerk en zou ik nooit doen, ik ben heel selectief geweest in mijn keuze toendertijd.
niet slechtquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef stFz het volgende:
Leeftijd: 20
Opleiding: HBO
Werkervaring: 2 stages
Huidige functie: System Engineer
Vakantiegeld: Nope
Auto:Nope
Maand salaris(bruto): ¤2650
Ik weet niet waar jij woont, maar in Nederland is vakantiegeld verplicht.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:26 schreef stFz het volgende:
Leeftijd: 20
Opleiding: HBO
Werkervaring: 2 stages
Huidige functie: System Engineer
Vakantiegeld: Nope
Auto:Nope
Maand salaris(bruto): ¤2650
Hoeft niet, je vakantiegeld kan in je loon verwerkt zitten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:16 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar in Nederland is vakantiegeld verplicht.
Dan is het nog steeds verplicht en krijg je nog steeds vakantiegeldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoeft niet, je vakantiegeld kan in je loon verwerkt zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |