Nee PM mij als je wilt werken in de ICTquote:Op woensdag 13 juni 2007 08:56 schreef delightness het volgende:
Ik werk voor sogeti afdeling IS nu bijna een jaar.
als young professional mag je een opleidings traject met daarbij een 3 weken opleiding in OHIO.
daarna verdien je 2000 bruto + 700 euro mobiliteits vergoeding. dit kan je besteden in een lease auto, OV of km declaratie.
Je krijgt vakantie geld, maand bonussen (afhankelijk hoeveel je hebt gewerkt en wat de winst van het bedrijf is)
Heel vriendelijke bedrijf.
PM me maar als je meer wilt weten.
Inderdaad, hier bij de ING was dat vroeger ook, maar met de outsourcing is daar natuurlijk geen sprake meer van.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Nee PM mij als je wilt werken in de ICT![]()
Spot the recruiter
Ik denk dat ieder bedrijf wel een regeling heeft om hun eigen personeel ICT'ers te laten werven. Voor mij heeft het ook een leuke bonus opgeleverd![]()
tuurlijk maar daar valt over te praten toch ???quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Spot the recruiter
Ik denk dat ieder bedrijf wel een regeling heeft om hun eigen personeel ICT'ers te laten werven. Voor mij heeft het ook een leuke bonus opgeleverd![]()
Uiteraard valt daar over te praten. Ook ik ben op z'n tijd bezig met recruiting als ik met oude bekende aan het praten ben. Nooit geschoten is altijd misquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:52 schreef delightness het volgende:
[..]
tuurlijk maar daar valt over te praten toch ???
Situatie is wat veranderd:quote:Op zondag 16 juli 2006 13:09 schreef Sjowhan het volgende:
Scholing: mbo ICT Systeem/netwerkbeheerder niv.4
Werkervaring:1.5-2 jr
Bruto salaris: 1300 euro
Leasauto: nope
werkweek: 40uur
reiskosten: 100% belastingvrij
Maandag gesprek voor een verlenging van het contract, ik weet echt niet wat ik als loonsverhoging zou kunnen vragen
Hoiquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:04 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Situatie is wat veranderd:
Scholing: mbo ICT Systeem/netwerkbeheerder niv.4
Werkervaring:2.5 jr
Bruto salaris: 1650 euro
Leasauto: nope
werkweek: 40uur
reiskosten: 131,nogwat benzinevergoeding (¤ 0,10/km)
Vergeet mij niet vergeet mij niet, ik heb ook nog wel een mooie carriere in de aanbiedingquote:Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Spot the recruiter
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Willen alle testers zich wel eerst even bij mij melden, voor ze domme dingen doen als bij Sogeti gaan werken![]()
niks, maar dan mist ie zijn bonusquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoor![]()
Je kan idd niet klagen op die leeftijd, maar heb je een afgeronde HBO opleiding of alleen gelambald tijdens de colleges en niets afgemaakt?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:27 schreef Ratt het volgende:
...
Opleiding: HAVO + 3 jaar lamlullen op 3 verschillende HBO-opleingen + nog veel werken tussendoor
...
Best aardig voor iemand van mijn leeftijd, maar volgens mij verdien ik het minste van het hele bedrijf
Maar ach, op je 20ste moet je eigenlijk nog niet kijken naar wat je verdientkomt over een jaartje wel eens aan bod
Nou dit:quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoor![]()
Nee, een weekendje Londen...maar dat is niet de grootste reden.quote:
Shit, ik ben al 37 en 'alleen nog maar Application Developer'.quote:Op zondag 17 juni 2007 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nou dit:
In 2003 werd mijn jaarcontract bij een detacheerder niet verlengd, dus ik na wat pogingen om een freelanceklus te krijgen, doe een belletje naar Sogeti. Ik had namelijk in 2002 al eens eerder gesolliciteerd, en had toen een aanbieding gekregen, maar afgewezen. Dus ik bel, en krijg ik een HR doos aan de lijn, die zit te miepen van:
'Ja maar je bent al 32, dan ben je ouder dan veel van onze testmanagers (???) ik denk dat dat problemen gaat opleveren' en nog wat gebazel.
Dus testen is iets wat je doet als je maxinaal 30 bent, en is alleen maar een soort inwerkklus voor als je later een echt vak krijgt? Sterf maar julie, denk ik dus sindsdien als ik de naam Sogeti hoor.
Nu zit ik bij een bedrijf dat z'n werknemers wel waardeert, is echt een belevenis!
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Shit, ik ben al 37 en 'alleen nog maar Application Developer'.
Waarschijnlijk moet ik met zelf maar Software Architect gaan noemen om nog ergens aan de slag te kunnen![]()
Die HR mutsen zijn ook overal gelijk.
Ze weten niet wat je doet of waar je mee bezig bent.
Noem wat buzzwords en ze zijn om (als je tenminste jong genoeg bent)
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef existenz het volgende:
[..]
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.
Dat HR zoiets zegt, zegt al genoeg over dat bedrijf. HR (bij veel van de grote bedrijven) is niet altijd zo geweldig.. HR zou er niets over mogen zeggen tenzij het bedrijf / afdeling heeft aangegeven in welke leeftijdscategorie ze zoeken.
dat krijg je ook wanneer iedereen het met iedereen doet. Een soa loop je zo opquote:Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Icefire het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.
Eerste wat die HR knakker zegt: "Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk."(Kerel had trouwens een heel irritant 'Amerikaans' accent) "Atos is groot, Atos is geweldig, blablabla". Kerel had verder ook geen inhoud in zijn verhaal.
Ik had een vraag over hoever ze zijn in S.O.A. en die kerel kwam met een lul verhaal waardoor het hele geloofwaardigheid (die er al niet was) verdween. Hij begon over een klein projectgroepje die ooit met S.O.A. te maken had gehad en aan het einde van zijn verhaal deed heel het bedrijf aan S.O.A.![]()
![]()
Lache! Geen wonder dat software kwaliteit vaak zo ruk is. Wordt getest door afgekeurde programmeurs (alsof die wel kunnen testenquote:Op zondag 17 juni 2007 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
'Ja maar je bent al 32, dan ben je ouder dan veel van onze testmanagers (???) ik denk dat dat problemen gaat opleveren' en nog wat gebazel.
Dus testen is iets wat je doet als je maxinaal 30 bent, en is alleen maar een soort inwerkklus voor als je later een echt vak krijgt? Sterf maar julie, denk ik dus sindsdien als ik de naam Sogeti hoor.
Waarom niet? Genoeg developers die 'doorgroeien' (relatief begrip) naar manager of consultant en na een x-aantal jaar spijt krijgen omdat ze amper aan programmeren meer toekomen (terwijl ze dat toch het leukst vonden, gewoon lekker een applicatie in elkaar kloppen).quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef existenz het volgende:
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.
Had hij het steeds over 'de cumpany' ?quote:Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Icefire het volgende:
[..]
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.
Eerste wat die HR knakker zegt: "Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk."(Kerel had trouwens een heel irritant 'Amerikaans' accent) "Atos is groot, Atos is geweldig, blablabla". Kerel had verder ook geen inhoud in zijn verhaal.
Ik had een vraag over hoever ze zijn in S.O.A. en die kerel kwam met een lul verhaal waardoor het hele geloofwaardigheid (die er al niet was) verdween. Hij begon over een klein projectgroepje die ooit met S.O.A. te maken had gehad en aan het einde van zijn verhaal deed heel het bedrijf aan S.O.A.![]()
![]()
Dit vindt ik wel een vreemde opmerking. In Gronngen valt dit nog wel mee.quote:Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk
Atos Zuid is geloof ik 1 van de slechtste clubs waar je kan zitten binnen Atos... Jammere van Atos is dat het echt allemaal zowat eigen clubs zijn, zonder enige binding met elkaar.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:22 schreef DiRadical het volgende:
Dit vindt ik wel een vreemde opmetking. In Gronngen valt dit nog wel mee.
Vooral bij het voormalig BSO onderdeel, misschien dat we hier te lang een Full Service Cell gebleven.
Dat was pas afgelopen na de integratie van het voormalige KPN Softwarehuis.
Geen idee of mijn baas met flexibele werktijden werkt, maar ik welquote:Op maandag 18 juni 2007 09:31 schreef Ticootje het volgende:
Verder werken we hier met flexibele werktijden, wat ik persoonlijk nogal een voordeel vind.
quote:Op maandag 18 juni 2007 17:58 schreef existenz het volgende:
[..]
Geen idee of mijn baas met flexibele werktijden werkt, maar ik wel
Ik vraag me eigenlijk af waarom sommige IT'ers geen sleur en pleur functie gebruiken om hun gegevens in te voeren. Efficient zijn ze iig nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:33 schreef locutus51 het volgende:
trouwens, ff een kort antwoord op de TT: te weinig!!!!
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:53 schreef existenz het volgende:
Dat jaarsalaris kun je zelf uitrekenen hoor
1200 a 1300 brutoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:31 schreef saban het volgende:
Wat kan/mag je verwachten als starter?
Leeftijd: 21
Opleiding: Geen ICT opleiding
Functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Werkervaring: 1 jaar freelancer als ICT-allrounder
Freelancen zegt geen fuck bij 1 jaar... Dus veel hoef je idd niet te verwachten, maar 1300 is ook wel weer erg weinig gezien de huidige markt.quote:
Thuis bouw je mooi werkervaring op!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
Voor dat geld zit ik liever thuis, verwacht toch wel 1500 bruto.
Zo kom je echt aan het werk, met zo'n houding...als je de kwalificaties niet hebt, moet je niet zeiken dat te weinig verdient.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
echt deze smily is voor dit soort post gemaaktquote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
mompelt iets over de sig/tag ...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:58 schreef Matty___ het volgende:
[..]
echt deze smily is voor dit soort post gemaakt
![]()
als het niet genoeg is dan ga je toch naar school
hey ik heb de baan die ik wilquote:
Niet de jouwequote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:45 schreef Matty___ het volgende:
[..]
hey ik heb de baan die ik wil![]()
de sig en tag zeggen niets over mijn mentale toestand![]()
ohquote:
Damn, hoelang zoek jij nu al een baan man... in die tijd had je volgens mij al een half jaar werkervaring op kunnen doen en begonnen zijn aan een HBO opleiding op kosten van een van die 1300-1400 euro betalende bedrijfjes ....quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je veel kan eisen als 2 jaar freelancer en geen relevante ICT opleiding.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:
[..]
waarom zouden ze je meer geven? je hebt geen papieren of werkervaring.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef saban het volgende:
Mja ok. Gelukkig werken ze met schalen en de minimum is 1400
Dus daarom dacht ik, waarom er niet een beetje boven zitten, niet geschoten is altijd mis.
Freelancen in een groot datacenters zie ik toch als wat werkervaring. Daarnaast heb ik voldoende werkervaring alleen kan ik deze niet aangeven. (Voldoende = genoeg ervaring om het werk uit te voeren).quote:Op zondag 24 juni 2007 13:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
waarom zouden ze je meer geven? je hebt geen papieren of werkervaring.
als je de werkervaring niet kan aantonen dan heb je de werkervaring ook niet. om het maar zo te zeggenquote:Op zondag 24 juni 2007 13:37 schreef saban het volgende:
[..]
Freelancen in een groot datacenters zie ik toch als wat werkervaring. Daarnaast heb ik voldoende werkervaring alleen kan ik deze niet aangeven. (Voldoende = genoeg ervaring om het werk uit te voeren).
Papieren, klopt, heb ik niet. Volgend jaar begin ik wel aan mijn avondopleiding HBO, eindelijk![]()
Eigelijk heb je inderdaad gelijk.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je de werkervaring niet kan aantonen dan heb je de werkervaring ook niet. om het maar zo te zeggen
hoezo doen wij moeilijk ?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:
[..]
Eigelijk heb je inderdaad gelijk.
Veel meer vraag ik ook niet, het is maar 50 euro
Dat jullie zo moeilijk doen zeg
Nee, werkgevers doen moeilijk.... (En ze hebben nog groot gelijk daarin ook)quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die 50 Euro het probleem is.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:
[..]
Maar eerder je houding.quote:Voor dat geld zit ik liever thuis, verwacht toch wel 1500 bruto.
Oh hehequote:Op maandag 25 juni 2007 08:50 schreef Icefire het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die 50 Euro het probleem is.
[..]
Maar eerder je houding.![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 17:56 schreef saban het volgende:
[..]
Oh hehe
Nee, ik werk nu al voor minder geld. Tuurlijk zit ik niet thuis, sinds ik klaar ben met mijn school heb ik maar 3 dagen thuis gezetenWas gelijk begonnen met werk.
Maar jij denkt ook dat ik akkoord moet gaan met de minimuum wat ze hanteren?quote:Op maandag 25 juni 2007 19:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Denk dat je tegenwoordig ook echt moeite moet doen om als IT'er thuis te zitten
![]()
Of zoals ik al zei: als je vanaf het begin gewoon even genoegen had genomen met wat minder, had je nu een ICTbaan voor 1600 euro bruto....quote:Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:
[..]
Maar jij denkt ook dat ik akkoord moet gaan met de minimuum wat ze hanteren?
Ik ga gewoon keihard 1600 eisen en zie wel waar ik kom
vervelend, geen haar meer hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:53 schreef Thrackan het volgende:
of een voor 2k :/
zo moeilijk is het niet, kwestie van een kleine ondergrond opbouwen, je CV op monsterboard zetten en bwam, kaalr is kees...
nooit zelf eisen, laat ze maar bieden (als ze bijvoorbeeld 2000 in gedachten hadden en jij zegt 1600 hebben ze 400 per maand gewonnen op je)quote:Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:
[..]
Volgens mij is 2000 - 2100 redelijk marktconformquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Misanthropist het volgende:
als ik op 2000-2500 ga zitten als startsalaris is dat dan hoog voor een afgestudeerde HBO-BIër?
ok, maar als ik nu ij tien bedrijven op gesprek ga? dan kan ik volgens mij wel hoger gaan zitten. vooralsnog (drie gesprekken gehad) willen ze me allemaal hebbenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:33 schreef Icefire het volgende:
[..]
Volgens mij is 2000 - 2100 redelijk marktconform
2500 is vrij hoog.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Misanthropist het volgende:
als ik op 2000-2500 ga zitten als startsalaris is dat dan hoog voor een afgestudeerde HBO-BIër?
Dat willen ze vaak niet, vaak moet ik vertellen wat ik wilquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:23 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
nooit zelf eisen, laat ze maar bieden (als ze bijvoorbeeld 2000 in gedachten hadden en jij zegt 1600 hebben ze 400 per maand gewonnen op je)
Met een HBO diploma op zak en een aanbieding van 1300quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef existenz het volgende:
Tegenwoordig is 2000-2200 redelijk voor een net afgestudeerde, maar je kan nog prima aanbiedingen van 1300 krijgen hoor.
ja, maar voor 1300 euro kom ik niet elke dag mijn bed uit hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef existenz het volgende:
Tegenwoordig is 2000-2200 redelijk voor een net afgestudeerde, maar je kan nog prima aanbiedingen van 1300 krijgen hoor.
Ik heb ze toen (Is alweer paar jaar geleden, maar toch) ook vriendelijk gevraagd of ze zichzelf serieus namen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ja, maar voor 1300 euro kom ik niet elke dag mijn bed uit hoor
voor drie dagen per week werken is het overigens best prima
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik heb ze toen (Is alweer paar jaar geleden, maar toch) ook vriendelijk gevraagd of ze zichzelf serieus namen.
Als ze me aannemen wil ik 'm best invullenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:24 schreef Icefire het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ontopic. Saban wil je die lijst nog aanvullen?
Leeftijd: 21
Opleiding: Geen ICT opleiding? (Welke wel dan?)
Werkervaring: 1 jaar freelancer als ICT-allrounder
Werkgever:
Huidige functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Vakantietoeslag
Vakantiedagen:
Extra:
GSM:
Laptop:
Auto:
Andere:
Maand salaris(bruto):
10% meerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
verdient iedereen hier een beetje conform http://www.monsterboard.nl/loonwijzer/ of verdien je bruto per maand meer of minder?
Bijna 20% meer.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
verdient iedereen hier een beetje conform http://www.monsterboard.nl/loonwijzer/ of verdien je bruto per maand meer of minder?
kom maar kom maar kom maar...quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:50 schreef Icefire het volgende:
[..]
Alle recruite's zijn nu gericht op locutus51![]()
Ik vraag me sowieso af hoe ze aan die bedragen komen. Als ze van die enquette zijn afgeleid, dan vermoed ik dat deze slechts worden ingevuld door werkgevers om zo indirect de salariseisen van kandidaten te drukkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 14:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alleen degene die meer verdienen posten, dus dat zegt hoogstwaarschijnlijk niks over het gemiddelde.
werkgever: Ja, we willen u graag zeventienho..quote:Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:
[..]
Volgens de loonwijzer hoor ik dit te verdienen:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
ter verdediging van slipslop, het lijkt erop dat ie in de overige 8 uur de HBO studie gaat voltooien.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000![]()
en 25 jarigen die maar meteen 32 uur gaan werken
. Die eindigen altijd met een 8 urige werkweek op hun 40e..
Ik ook, dankzij 10% arbeidsmarkt toesslagquote:
Tenzij je 4x9 werkt, echt een aanraderquote:Op maandag 25 juni 2007 19:00 schreef Icefire het volgende:
[..]
Denk dat je tegenwoordig ook echt moeite moet doen om als IT'er thuis te zitten
![]()
Werken kan ik de komende 40 jaar nogquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000![]()
Ik ga 2 avonden in de week naar school. Daarnaast heb ik ook nog tijd nodig voor uitgaan etc. Dus 32uur is heel redelijk. En ja 25000 voor fulltime is het en daar krijg ik dus 80% van.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |