abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50399660
Ik werk voor sogeti afdeling IS nu bijna een jaar.

als young professional mag je een opleidings traject met daarbij een 3 weken opleiding in OHIO.

daarna verdien je 2000 bruto + 700 euro mobiliteits vergoeding. dit kan je besteden in een lease auto, OV of km declaratie.

Je krijgt vakantie geld, maand bonussen (afhankelijk hoeveel je hebt gewerkt en wat de winst van het bedrijf is)

Heel vriendelijke bedrijf.

PM me maar als je meer wilt weten.
pi_50401173
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:56 schreef delightness het volgende:
Ik werk voor sogeti afdeling IS nu bijna een jaar.

als young professional mag je een opleidings traject met daarbij een 3 weken opleiding in OHIO.

daarna verdien je 2000 bruto + 700 euro mobiliteits vergoeding. dit kan je besteden in een lease auto, OV of km declaratie.

Je krijgt vakantie geld, maand bonussen (afhankelijk hoeveel je hebt gewerkt en wat de winst van het bedrijf is)

Heel vriendelijke bedrijf.

PM me maar als je meer wilt weten.
Nee PM mij als je wilt werken in de ICT
Spot the recruiter

Ik denk dat ieder bedrijf wel een regeling heeft om hun eigen personeel ICT'ers te laten werven. Voor mij heeft het ook een leuke bonus opgeleverd
There is no such thing as Automerge
pi_50402042
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:00 schreef Icefire het volgende:

[..]

Spot the recruiter

Ik denk dat ieder bedrijf wel een regeling heeft om hun eigen personeel ICT'ers te laten werven. Voor mij heeft het ook een leuke bonus opgeleverd
Inderdaad, hier bij de ING was dat vroeger ook, maar met de outsourcing is daar natuurlijk geen sprake meer van.
Ik geloof dat je een bonus kreeg van ergens tussen de 1000 en 2000 euro.
pi_50402823
quote:

[..]

Spot the recruiter

tuurlijk maar daar valt over te praten toch ???
pi_50407446
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:52 schreef delightness het volgende:

[..]

tuurlijk maar daar valt over te praten toch ???
Uiteraard valt daar over te praten. Ook ik ben op z'n tijd bezig met recruiting als ik met oude bekende aan het praten ben. Nooit geschoten is altijd mis
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:39:06 #106
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50430308
Ey!, Ontopic, wat verdien je!??

Recruteren doe je maar in de bosjes!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:04:09 #107
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_50500210
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:09 schreef Sjowhan het volgende:
Scholing: mbo ICT Systeem/netwerkbeheerder niv.4
Werkervaring:1.5-2 jr
Bruto salaris: 1300 euro
Leasauto: nope
werkweek: 40uur
reiskosten: 100% belastingvrij

Maandag gesprek voor een verlenging van het contract, ik weet echt niet wat ik als loonsverhoging zou kunnen vragen
Situatie is wat veranderd:
Werkervaring:2.5 jr
Bruto salaris: 1650 euro
reiskosten: 131,nogwat benzinevergoeding (¤ 0,10/km)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:28:02 #108
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_50505469
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:04 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Situatie is wat veranderd:
Werkervaring:2.5 jr
Bruto salaris: 1650 euro
reiskosten: 131,nogwat benzinevergoeding (¤ 0,10/km)
Hoi Jij ook al op tweakers? http://gathering.tweakers(...)ge/28233975#28233975

pi_50514102
Hahhaa, owh jah, de mobiliteitsvergoedingen kunnen we OOK nog vergelijken natuurlijk...

Die van mij is trouwens 760 euro en stijgend wanneer je in hogere functieschalen komt.
Bij Sogeti is het toch 700 voor zowel de trainee als de manager?? (wel een koele regeling als je binnenkomt, wat minder als je 10 jaar in dienst bent en behoorlijk gegroeid bent)

Aan de andere kant zegt mobiliteitsvergoeding in de vorm van een leaseauto ook niet veel, want volgens mij is de auto die je er dan daadwerkelijk voor kan uitzoeken erg afhankelijk bij welke leasemaatschappij die besteld kan worden EN of de brandstof inclusief is.
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_50514174
quote:

[..]

Spot the recruiter

Vergeet mij niet vergeet mij niet, ik heb ook nog wel een mooie carriere in de aanbieding

Owh wacht, daar is het idd eigenlijk het topic niet voor EN mag niet van de modjes
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:07:06 #111
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50515571
Willen alle testers zich wel eerst even bij mij melden, voor ze domme dingen doen als bij Sogeti gaan werken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:03:49 #112
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50518683
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Willen alle testers zich wel eerst even bij mij melden, voor ze domme dingen doen als bij Sogeti gaan werken
Wat is er mis met Sogeti? Werk er zelf niet hoor
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_50520515
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:03 schreef Matty___ het volgende:

[..]

niks, maar dan mist ie zijn bonus
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_50524593
Leeftijd: 20 (jongste hier )
Opleiding: HAVO + 3 jaar lamlullen op 3 verschillende HBO-opleingen + nog veel werken tussendoor
Werkervaring: nu 1 maand in de IT
Werkgever: Distributeur
Huidige functie: Sales binnendienst
Vakantietoeslag: geen flauw idee of ze daar aan doen
Vakantiedagen: ook geen idee (zat volgens mij iets van ATV bij, betalen ze dat ook uit?!)
GSM: nee
Laptop: nee
Auto:nee
Andere:
- veel aan opleidingen etc.
Maand salaris(bruto): 1650

Best aardig voor iemand van mijn leeftijd, maar volgens mij verdien ik het minste van het hele bedrijf

Maar ach, op je 20ste moet je eigenlijk nog niet kijken naar wat je verdient komt over een jaartje wel eens aan bod
pi_50526520
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:27 schreef Ratt het volgende:
...
Opleiding: HAVO + 3 jaar lamlullen op 3 verschillende HBO-opleingen + nog veel werken tussendoor
...
Best aardig voor iemand van mijn leeftijd, maar volgens mij verdien ik het minste van het hele bedrijf

Maar ach, op je 20ste moet je eigenlijk nog niet kijken naar wat je verdient komt over een jaartje wel eens aan bod
Je kan idd niet klagen op die leeftijd, maar heb je een afgeronde HBO opleiding of alleen gelambald tijdens de colleges en niets afgemaakt?
  zondag 17 juni 2007 @ 07:56:26 #116
153506 Captain_Fabulous
pi_50538308
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 14:03 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Nou dit:
In 2003 werd mijn jaarcontract bij een detacheerder niet verlengd, dus ik na wat pogingen om een freelanceklus te krijgen, doe een belletje naar Sogeti. Ik had namelijk in 2002 al eens eerder gesolliciteerd, en had toen een aanbieding gekregen, maar afgewezen. Dus ik bel, en krijg ik een HR doos aan de lijn, die zit te miepen van:
'Ja maar je bent al 32, dan ben je ouder dan veel van onze testmanagers (???) ik denk dat dat problemen gaat opleveren' en nog wat gebazel.
Dus testen is iets wat je doet als je maxinaal 30 bent, en is alleen maar een soort inwerkklus voor als je later een echt vak krijgt? Sterf maar julie, denk ik dus sindsdien als ik de naam Sogeti hoor.

Nu zit ik bij een bedrijf dat z'n werknemers wel waardeert, is echt een belevenis!
  zondag 17 juni 2007 @ 07:56:59 #117
153506 Captain_Fabulous
pi_50538309
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:31 schreef BoukeF het volgende:

[..]

niks, maar dan mist ie zijn bonus
Nee, een weekendje Londen...maar dat is niet de grootste reden.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:28:06 #118
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_50543233
quote:
Op zondag 17 juni 2007 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nou dit:
In 2003 werd mijn jaarcontract bij een detacheerder niet verlengd, dus ik na wat pogingen om een freelanceklus te krijgen, doe een belletje naar Sogeti. Ik had namelijk in 2002 al eens eerder gesolliciteerd, en had toen een aanbieding gekregen, maar afgewezen. Dus ik bel, en krijg ik een HR doos aan de lijn, die zit te miepen van:
'Ja maar je bent al 32, dan ben je ouder dan veel van onze testmanagers (???) ik denk dat dat problemen gaat opleveren' en nog wat gebazel.
Dus testen is iets wat je doet als je maxinaal 30 bent, en is alleen maar een soort inwerkklus voor als je later een echt vak krijgt? Sterf maar julie, denk ik dus sindsdien als ik de naam Sogeti hoor.

Nu zit ik bij een bedrijf dat z'n werknemers wel waardeert, is echt een belevenis!
Shit, ik ben al 37 en 'alleen nog maar Application Developer'.
Waarschijnlijk moet ik met zelf maar Software Architect gaan noemen om nog ergens aan de slag te kunnen

Die HR mutsen zijn ook overal gelijk.
Ze weten niet wat je doet of waar je mee bezig bent.
Noem wat buzzwords en ze zijn om (als je tenminste jong genoeg bent)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_50543471
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:28 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Shit, ik ben al 37 en 'alleen nog maar Application Developer'.
Waarschijnlijk moet ik met zelf maar Software Architect gaan noemen om nog ergens aan de slag te kunnen

Die HR mutsen zijn ook overal gelijk.
Ze weten niet wat je doet of waar je mee bezig bent.
Noem wat buzzwords en ze zijn om (als je tenminste jong genoeg bent)
37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.

Dat HR zoiets zegt, zegt al genoeg over dat bedrijf. HR (bij veel van de grote bedrijven) is niet altijd zo geweldig.. HR zou er niets over mogen zeggen tenzij het bedrijf / afdeling heeft aangegeven in welke leeftijdscategorie ze zoeken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_50547247
tvp
Honda CB 500 / Opel Zafira 2.0 DTI
  maandag 18 juni 2007 @ 09:31:24 #121
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50568236
Ik ben nu 23. Ik werk sinds april bij TNO als functioneel beheerder. Ik heb trouwens in april ook mijn HBO studie afgerond.

Ik krijg 2000 bruto, vakantiegeld en een 13e maand.

Verder werken we hier met flexibele werktijden, wat ik persoonlijk nogal een voordeel vind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_50570522
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef existenz het volgende:

[..]

37 en application developer zijn is idd niet echt geweldig. Kijk als je op je 30e bent begonnen met werken, dan kan het op zich nog wel.

Dat HR zoiets zegt, zegt al genoeg over dat bedrijf. HR (bij veel van de grote bedrijven) is niet altijd zo geweldig.. HR zou er niets over mogen zeggen tenzij het bedrijf / afdeling heeft aangegeven in welke leeftijdscategorie ze zoeken.
Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.
Eerste wat die HR knakker zegt: "Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk." (Kerel had trouwens een heel irritant 'Amerikaans' accent) "Atos is groot, Atos is geweldig, blablabla". Kerel had verder ook geen inhoud in zijn verhaal.

Ik had een vraag over hoever ze zijn in S.O.A. en die kerel kwam met een lul verhaal waardoor het hele geloofwaardigheid (die er al niet was) verdween. Hij begon over een klein projectgroepje die ooit met S.O.A. te maken had gehad en aan het einde van zijn verhaal deed heel het bedrijf aan S.O.A.
  maandag 18 juni 2007 @ 11:28:39 #123
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50571174
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Icefire het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij ooit meegemaakt met een presentatie van Atos Orgin. We hadden een terugkomdag en kregen 2 presentaties o.a. Atos.
Eerste wat die HR knakker zegt: "Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk." (Kerel had trouwens een heel irritant 'Amerikaans' accent) "Atos is groot, Atos is geweldig, blablabla". Kerel had verder ook geen inhoud in zijn verhaal.

Ik had een vraag over hoever ze zijn in S.O.A. en die kerel kwam met een lul verhaal waardoor het hele geloofwaardigheid (die er al niet was) verdween. Hij begon over een klein projectgroepje die ooit met S.O.A. te maken had gehad en aan het einde van zijn verhaal deed heel het bedrijf aan S.O.A.
dat krijg je ook wanneer iedereen het met iedereen doet. Een soa loop je zo op
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_50571817
quote:
Op zondag 17 juni 2007 07:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lache! Geen wonder dat software kwaliteit vaak zo ruk is. Wordt getest door afgekeurde programmeurs (alsof die wel kunnen testen ). Raar dat men tegenwoordig toch altijd minimaal HBO denk/werk nivo vraagt voor testers. En dan willen ze blijkbaar toch graag jonge HBOtjers die na 1 jaar graag 'consultant' willen worden met de dikke leasebak. En vervolgens moet er weer een nieuwe komen die geen drol van het produkt snapt en eerst een jaar ingewerkt moet worden

Je zou als bedrijf juist blij moeten zijn als je een 30+er met veel testervaring in dienst neemt die in de testwereld wil blijven. Laat zo'n jong testmanagertje lekker consultant spelen en maak die 30+er testmanager. Wellicht dat de testkwaliteit dan omhoog gaat omdat een ervaren tester beter weet hoe en waar te testen
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50571916
quote:
Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef existenz het volgende:

Waarom niet? Genoeg developers die 'doorgroeien' (relatief begrip) naar manager of consultant en na een x-aantal jaar spijt krijgen omdat ze amper aan programmeren meer toekomen (terwijl ze dat toch het leukst vonden, gewoon lekker een applicatie in elkaar kloppen).

Onze baas vergadert nu de hele dag door, baas van hele divisie Europa, maar diep in zijn hart wil hij toch gewoon programmeren.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 18 juni 2007 @ 17:22:57 #126
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_50583650
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:07 schreef Icefire het volgende:

[..]

Had hij het steeds over 'de cumpany' ?
Daar hebben we er overigens meerdere van

Zo'n HR figuur heeft meestal geen idee waar het echt over gaat. Leest alleen de ForresterGartner verhaaltjes en kijkt wat er nu weer in de hypecycle zit aan te komen.
Je hebt er zeer weinig aan.
quote:
Als je een werkgever zoekt die intresseert in je thuissituatie moet je NIET naar Atos komen, want wij doen alleen het grote werk
Dit vindt ik wel een vreemde opmerking. In Gronngen valt dit nog wel mee.
Vooral bij het voormalig BSO onderdeel, misschien dat we hier te lang een Full Service Cell gebleven.
Dat was pas afgelopen na de integratie van het voormalige KPN Softwarehuis.

[ Bericht 1% gewijzigd door DiRadical op 18-06-2007 18:11:28 ]
pi_50584782
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:22 schreef DiRadical het volgende:

Dit vindt ik wel een vreemde opmetking. In Gronngen valt dit nog wel mee.
Vooral bij het voormalig BSO onderdeel, misschien dat we hier te lang een Full Service Cell gebleven.
Dat was pas afgelopen na de integratie van het voormalige KPN Softwarehuis.
Atos Zuid is geloof ik 1 van de slechtste clubs waar je kan zitten binnen Atos... Jammere van Atos is dat het echt allemaal zowat eigen clubs zijn, zonder enige binding met elkaar.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_50584803
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:31 schreef Ticootje het volgende:
Verder werken we hier met flexibele werktijden, wat ik persoonlijk nogal een voordeel vind.
Geen idee of mijn baas met flexibele werktijden werkt, maar ik wel
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:29:59 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50603701
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:58 schreef existenz het volgende:

[..]

Geen idee of mijn baas met flexibele werktijden werkt, maar ik wel
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:33:22 #130
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_50610230
trouwens, ff een kort antwoord op de TT: te weinig!!!!
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_50619291
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:33 schreef locutus51 het volgende:
trouwens, ff een kort antwoord op de TT: te weinig!!!!
Ik vraag me eigenlijk af waarom sommige IT'ers geen sleur en pleur functie gebruiken om hun gegevens in te voeren. Efficient zijn ze iig niet

Leeftijd:
Opleiding:
Werkervaring:
Werkgever:
Huidige functie:
Vakantietoeslag
Vakantiedagen:
Extra:
GSM:
Laptop:
Auto:
Andere:
Maand salaris(bruto):
Jaar salaris(bruto):

[ Bericht 1% gewijzigd door Icefire op 20-06-2007 09:03:56 ]
pi_50619655
Dat jaarsalaris kun je zelf uitrekenen hoor
pi_50641857
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:53 schreef existenz het volgende:
Dat jaarsalaris kun je zelf uitrekenen hoor
Je hebt gelijk
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:34:53 #134
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_50642536
Leeftijd: 24
Opleiding: Informatica (HBO)
Werkervaring: Bijna 1 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Test analist
Vakantietoeslag: 8,3%
Vakantiedagen: 24 plus 2 toegewezen
Extra: Volledige ziektekosten/pensioen
GSM: Nee
Laptop: Nee
Auto: Ja, ¤ 717 p/m
Andere:
Maand salaris(bruto): 1950
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:01:59 #135
104367 Thrackan
new and improved
pi_50654500
Zojuist ja gezegd tegen een contract:

Leeftijd: 23
Opleiding: MBO ICT
Werkervaring: 1 jaar stage (schoolverlater)
Functie: applicatieontwikkelaar
Vakantietoeslag: 8,5%
Vakantiedagen: 29
ziektekosten: compensatie eigen bijdrage
winstdelingsregeling
collectieve ongevallenverzekering
reiskostenvergoeding: 100% met OV, tegen de tijd dat ik auto rijd volgens wettelijke norm
salaris: ¤2000 bruto de maand
contractduur: 1 jaar, verlengingsmogelijkheid tot onbepaalde duur
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_50745319
Wat kan/mag je verwachten als starter?

Leeftijd: 21
Opleiding: Geen ICT opleiding
Functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Werkervaring: 1 jaar freelancer als ICT-allrounder
ne okuyon, bokmu var?
pi_50745678
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:31 schreef saban het volgende:
Wat kan/mag je verwachten als starter?

Opleiding: Geen ICT opleiding
Functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
1200 a 1300 bruto
pi_50748889
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:41 schreef BoukeF het volgende:

[..]

1200 a 1300 bruto
Freelancen zegt geen fuck bij 1 jaar... Dus veel hoef je idd niet te verwachten, maar 1300 is ook wel weer erg weinig gezien de huidige markt.
pi_50750046
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:41 schreef BoukeF het volgende:

[..]

1200 a 1300 bruto
Voor dat geld zit ik liever thuis, verwacht toch wel 1500 bruto.
ne okuyon, bokmu var?
pi_50750384
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:05 schreef saban het volgende:

[..]

Thuis bouw je mooi werkervaring op!

edit:
Gooi je CV op monsterboard en zie wat een gek er voor geeft. 1500 lijkt me wel haalbaar.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:01:42 #141
153506 Captain_Fabulous
pi_50753168
quote:

[..]

Zo kom je echt aan het werk, met zo'n houding...als je de kwalificaties niet hebt, moet je niet zeiken dat te weinig verdient.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:58:45 #142
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50754455
quote:

[..]

echt deze smily is voor dit soort post gemaakt

als het niet genoeg is dan ga je toch naar school
pi_50755069
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:58 schreef Matty___ het volgende:

[..]

echt deze smily is voor dit soort post gemaakt

als het niet genoeg is dan ga je toch naar school
mompelt iets over de sig/tag ...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:45:12 #144
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50759153
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:36 schreef existenz het volgende:

[..]

mompelt iets over de sig/tag ...
hey ik heb de baan die ik wil
de sig en tag zeggen niets over mijn mentale toestand
pi_50759395
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:45 schreef Matty___ het volgende:

[..]

hey ik heb de baan die ik wil
de sig en tag zeggen niets over mijn mentale toestand
Niet de jouwe
  zaterdag 23 juni 2007 @ 14:59:36 #146
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50759458
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 14:56 schreef existenz het volgende:

[..]

Niet de jouwe
oh het is nog vroeg
pi_50763896
quote:

[..]

Damn, hoelang zoek jij nu al een baan man... in die tijd had je volgens mij al een half jaar werkervaring op kunnen doen en begonnen zijn aan een HBO opleiding op kosten van een van die 1300-1400 euro betalende bedrijfjes ....
pi_50777154
quote:

[..]

Ik denk niet dat je veel kan eisen als 2 jaar freelancer en geen relevante ICT opleiding.
pi_50784933
Mja ok. Gelukkig werken ze met schalen en de minimum is 1400
Dus daarom dacht ik, waarom er niet een beetje boven zitten, niet geschoten is altijd mis.
ne okuyon, bokmu var?
  zondag 24 juni 2007 @ 13:35:37 #150
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50785001
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef saban het volgende:
Mja ok. Gelukkig werken ze met schalen en de minimum is 1400
Dus daarom dacht ik, waarom er niet een beetje boven zitten, niet geschoten is altijd mis.
waarom zouden ze je meer geven? je hebt geen papieren of werkervaring.
pi_50785054
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:35 schreef Matty___ het volgende:

[..]

waarom zouden ze je meer geven? je hebt geen papieren of werkervaring.
Freelancen in een groot datacenters zie ik toch als wat werkervaring. Daarnaast heb ik voldoende werkervaring alleen kan ik deze niet aangeven. (Voldoende = genoeg ervaring om het werk uit te voeren).

Papieren, klopt, heb ik niet. Volgend jaar begin ik wel aan mijn avondopleiding HBO, eindelijk
ne okuyon, bokmu var?
  zondag 24 juni 2007 @ 13:39:17 #152
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50785102
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:37 schreef saban het volgende:

[..]

Freelancen in een groot datacenters zie ik toch als wat werkervaring. Daarnaast heb ik voldoende werkervaring alleen kan ik deze niet aangeven. (Voldoende = genoeg ervaring om het werk uit te voeren).

Papieren, klopt, heb ik niet. Volgend jaar begin ik wel aan mijn avondopleiding HBO, eindelijk
als je de werkervaring niet kan aantonen dan heb je de werkervaring ook niet. om het maar zo te zeggen
pi_50785143
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:39 schreef Matty___ het volgende:

[..]

als je de werkervaring niet kan aantonen dan heb je de werkervaring ook niet. om het maar zo te zeggen
Eigelijk heb je inderdaad gelijk.
Veel meer vraag ik ook niet, het is maar 50 euro

Dat jullie zo moeilijk doen zeg
ne okuyon, bokmu var?
  zondag 24 juni 2007 @ 13:43:52 #154
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_50785259
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef saban het volgende:

[..]

hoezo doen wij moeilijk ?
pi_50785335
quote:

[..]

Nee, werkgevers doen moeilijk.... (En ze hebben nog groot gelijk daarin ook)
pi_50810455
quote:

[..]

Ik denk niet dat die 50 Euro het probleem is.
quote:
Maar eerder je houding.
pi_50827820
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:50 schreef Icefire het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die 50 Euro het probleem is.
[..]

Maar eerder je houding.
Oh hehe
Nee, ik werk nu al voor minder geld. Tuurlijk zit ik niet thuis, sinds ik klaar ben met mijn school heb ik maar 3 dagen thuis gezeten Was gelijk begonnen met werk.
ne okuyon, bokmu var?
pi_50829908
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:56 schreef saban het volgende:

[..]

Oh hehe
Nee, ik werk nu al voor minder geld. Tuurlijk zit ik niet thuis, sinds ik klaar ben met mijn school heb ik maar 3 dagen thuis gezeten Was gelijk begonnen met werk.
Denk dat je tegenwoordig ook echt moeite moet doen om als IT'er thuis te zitten
pi_50837048
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:00 schreef Icefire het volgende:

[..]

Maar jij denkt ook dat ik akkoord moet gaan met de minimuum wat ze hanteren?

Ik ga gewoon keihard 1600 eisen en zie wel waar ik kom
ne okuyon, bokmu var?
pi_50840055
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:56 schreef saban het volgende:

[..]

Of zoals ik al zei: als je vanaf het begin gewoon even genoegen had genomen met wat minder, had je nu een ICTbaan voor 1600 euro bruto....
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:53:02 #161
104367 Thrackan
new and improved
pi_50854471
of een voor 2k :/
zo moeilijk is het niet, kwestie van een kleine ondergrond opbouwen, je CV op monsterboard zetten en bwam, kaalr is kees...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_50854567
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:53 schreef Thrackan het volgende:
of een voor 2k :/
zo moeilijk is het niet, kwestie van een kleine ondergrond opbouwen, je CV op monsterboard zetten en bwam, kaalr is kees...
vervelend, geen haar meer hebben
pi_50862428
als ik op 2000-2500 ga zitten als startsalaris is dat dan hoog voor een afgestudeerde HBO-BIër?
pi_50862461
quote:

[..]

nooit zelf eisen, laat ze maar bieden (als ze bijvoorbeeld 2000 in gedachten hadden en jij zegt 1600 hebben ze 400 per maand gewonnen op je)
pi_50862830
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Misanthropist het volgende:
als ik op 2000-2500 ga zitten als startsalaris is dat dan hoog voor een afgestudeerde HBO-BIër?
Volgens mij is 2000 - 2100 redelijk marktconform
pi_50863043
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:33 schreef Icefire het volgende:

[..]

Volgens mij is 2000 - 2100 redelijk marktconform
ok, maar als ik nu ij tien bedrijven op gesprek ga? dan kan ik volgens mij wel hoger gaan zitten. vooralsnog (drie gesprekken gehad) willen ze me allemaal hebben
pi_50863291
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Misanthropist het volgende:
2500 is vrij hoog.
2000 is redelijk.
pi_50865340
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:23 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

nooit zelf eisen, laat ze maar bieden (als ze bijvoorbeeld 2000 in gedachten hadden en jij zegt 1600 hebben ze 400 per maand gewonnen op je)
Dat willen ze vaak niet, vaak moet ik vertellen wat ik wil
ne okuyon, bokmu var?
pi_50867648
Tegenwoordig is 2000-2200 redelijk voor een net afgestudeerde, maar je kan nog prima aanbiedingen van 1300 krijgen hoor .
pi_50873104
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef existenz het volgende:
Tegenwoordig is 2000-2200 redelijk voor een net afgestudeerde, maar je kan nog prima aanbiedingen van 1300 krijgen hoor .
Met een HBO diploma op zak en een aanbieding van 1300
Ik denk dat ze beter stagiaires aan kunnen nemen
pi_50873312
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:50 schreef existenz het volgende:
ja, maar voor 1300 euro kom ik niet elke dag mijn bed uit hoor
voor drie dagen per week werken is het overigens best prima
pi_50873419
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:03 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

ja, maar voor 1300 euro kom ik niet elke dag mijn bed uit hoor
voor drie dagen per week werken is het overigens best prima
Ik heb ze toen (Is alweer paar jaar geleden, maar toch) ook vriendelijk gevraagd of ze zichzelf serieus namen.
pi_50874498
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:04 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik heb ze toen (Is alweer paar jaar geleden, maar toch) ook vriendelijk gevraagd of ze zichzelf serieus namen.

Ontopic. Saban wil je die lijst nog aanvullen?

Opleiding: Geen ICT opleiding? (Welke wel dan?)
Werkgever:
Huidige functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Vakantietoeslag
Vakantiedagen:
Extra:
GSM:
Laptop:
Auto:
Andere:
Maand salaris(bruto):
pi_50875474
verdient iedereen hier een beetje conform http://www.monsterboard.nl/loonwijzer/ of verdien je bruto per maand meer of minder?
pi_50876201
Behoorlijk wat meer
pi_50879392
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:24 schreef Icefire het volgende:

[..]

Ontopic. Saban wil je die lijst nog aanvullen?

Opleiding: Geen ICT opleiding? (Welke wel dan?)
Werkgever:
Huidige functie: Frontoffice ICT (vervangen van hardware, installeren van software) op een MBO/HBO school
Vakantietoeslag
Vakantiedagen:
Extra:
GSM:
Laptop:
Auto:
Andere:
Maand salaris(bruto):
Als ze me aannemen wil ik 'm best invullen
ne okuyon, bokmu var?
pi_50888122
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:45 schreef Misanthropist het volgende:
verdient iedereen hier een beetje conform http://www.monsterboard.nl/loonwijzer/ of verdien je bruto per maand meer of minder?
10% meer
pi_50888730
quote:
Bijna 20% meer.
pi_50898522
ruim 10% meer dan monserboard zegt
pi_50898821
Alleen degene die meer verdienen posten, dus dat zegt hoogstwaarschijnlijk niks over het gemiddelde .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:40:35 #181
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_50899203
hmm ik zit er 10% onder
pi_50899613
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:40 schreef locutus51 het volgende:
hmm ik zit er 10% onder
Alle recruite's zijn nu gericht op locutus51
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:07:14 #183
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_50900323
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:50 schreef Icefire het volgende:

[..]

Alle recruite's zijn nu gericht op locutus51
kom maar kom maar kom maar...
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:34:00 #184
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_50901296
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alleen degene die meer verdienen posten, dus dat zegt hoogstwaarschijnlijk niks over het gemiddelde .
Ik vraag me sowieso af hoe ze aan die bedragen komen. Als ze van die enquette zijn afgeleid, dan vermoed ik dat deze slechts worden ingevuld door werkgevers om zo indirect de salariseisen van kandidaten te drukken

Ik kom uit op een bruto salaris dat lager ligt dan mijn netto salaris, dus erg marktconform lijkt 't me niet. En dan is 't waarschijnlijk ook nog gebaseerd op een 40-urige werkweek
pi_50908801
staat erbij, uren kan je wijzigen naar 40 dan (als je het van 40urige werkweek wilt weten)
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:54:08 #186
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_50910800
naja, ze geven zelf al aan dat de indicatie vrij laag kan zijn doordat er ook veel mensen < 23 jaar in de database zitten.

Ik zit dus ongeveer 66% boven de indicatie
pi_50937248
ben net afgesturdeeerd hbo IIE. voor de gein me cv er op gezet op monsterboard.. word helemaal gek gebeld door werkgevers verschillende aanbieidngen gehad. van 1200 t/m 2600 euro als startende ..

ff rustig de leukere functies er tussen uithalen en daarmee op gesprek. ik laat het jullie wel weten wat het is gworden.
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:02:49 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50939138
quote:

[..]

werkgever: Ja, we willen u graag zeventienho..
Saban: IK WIL 1600 HOOR JE ME! 1600!!!!!!!!!!!
werkgever tja we wilden hem eigenlijk 1700 geven....

ontopic:

leeftijd: 25
werk: helpdeskslet / SQL databases beheren / ondersteuning
ervaring: 6 jaar ( wat gaat dat hard )
opleiding: 3 jaar HBO , niet afgerond
inkomen: 1600 bruto (en daar zit ik al jaren op wil nog niet echt lukken met omhoogklimmen)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:05:42 #189
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50939224
quote:
Volgens de loonwijzer hoor ik dit te verdienen:

Per uur ¤ 10,29

Per week ¤ 411,73

Per 4 weken ¤ 1647

Per maand ¤ 1783

Per jaar ¤ 21410

Zit ik dus bijna 200 euro onder.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:38:41 #190
153506 Captain_Fabulous
pi_50947779
Volgens die wijer zou ik 21000 pj moeten verdienen....
Ik krijg wel meer, en meer dan 10% meer
pi_50948029
Vanaf augustus beginnen bij 1 van de groten.

Leeftijd: 19
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica (p gehaald over naar deeltijd)
Werkervaring: 5 jaar freelance en internetbedrijven
Huidige functie: Senior Programmer
Vakantietoeslag: Ja
Vakantiedagen: 27
GSM: Ja
Laptop: Ja
Auto: Ja
salaris: 25000 voor fulltime (ga zelf 32uur werken)
pi_50957645
25000 en 25 jarigen die maar meteen 32 uur gaan werken . Die eindigen altijd met een 8 urige werkweek op hun 40e..
pi_50960593
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:41 schreef existenz het volgende:
25000 en 25 jarigen die maar meteen 32 uur gaan werken . Die eindigen altijd met een 8 urige werkweek op hun 40e..
ter verdediging van slipslop, het lijkt erop dat ie in de overige 8 uur de HBO studie gaat voltooien.

anders is het inderdaad onzin
pi_50961034
En hij is 19 ipv 25
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:43:22 #195
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_50962824
Ik zal ook maar een duit in het zakje doen

Opleiding: HAVO
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Kleine automatiseringspartij in CRM en ERP
Huidige functie: Junior consultant
Vakantietoeslag ja
Vakantiedagen: 25
Extra: Noppes
GSM: 20 euro telefoon vergoeding
Laptop: ja
Auto:ja
Andere:
- opleidingen
Maand salaris(bruto): 1625 euro
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:10:59 #196
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_50963596
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:04 schreef Icefire het volgende:

[..]

10% meer
Ik ook, dankzij 10% arbeidsmarkt toesslag
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:34:21 #197
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_50966587
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:00 schreef Icefire het volgende:

[..]

Tenzij je 4x9 werkt, echt een aanrader
Goed topic trouwens
quote:
Werken kan ik de komende 40 jaar nog
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_50974579
quote:
Ik ga 2 avonden in de week naar school. Daarnaast heb ik ook nog tijd nodig voor uitgaan etc. Dus 32uur is heel redelijk. En ja 25000 voor fulltime is het en daar krijg ik dus 80% van.

Snap niet wat jouw probleem is.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:17:25 #199
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_50987454
Nog 2 weekjes, dan beginnen waarschijnlijk de gesprekken

Ik begin die 1800 Bruto, steeds minder te vinden btw..
(Support-Heldesk ICT)

---
Ik zat zelf rond de 2200 Bruto te denken dus, maar ga ik dan te hard ??
Voor een 24 jarige mbo-er met 3 jaar werkervaring..
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_50988356
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:43 schreef JortK het volgende:

Maand salaris(bruto): 1625 euro
moet je auto daar nog vanaf of is die er al vanaf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')