abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:38:07 #201
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_43842567
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:47 schreef enlightenedwizza het volgende:

[..]

zie mijn salaris
't is geen vetpot, daarom moet je er ook niet gaan werken
certificaten halen en afwisseling
Dat is vaak een reden om bij een detacheringsbureau te gaan werken. Zit nu bijna 3/4 jaar bij een werkgever, af en toe heb ik nou zoiets van; afwisseling graag !

Ik zal dan ook geen 5 jaar bij deze werkgever uithouden ben ik bang
pi_43860764
tvp
pi_43860898
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:45 schreef Graftak72 het volgende:
per vier weken iets van 3750,00 netto. voor 40 uur in de week.
lease auto komt er aan zonder inhouding van salaris.
en sta nog goed qua loon schalen..
functie ? tja eigenlijk van alles qua it gebied.
Vakantie dagen gemiddeld 42 per jaar.
Komen nog atv en feest en bijzonder verlof dagen bij.
Kan altijd beter maar ja belangrijkste is dat ik het naar me zin heb op het werk.
en dat ik iedere dag met plezier naar me werk ga.
42 vakantie dagen per jaar 3750 netto met 40 uur en een lease auto zonder inhouding op salaris.
Tuurlijk..... Leg dat maar even uit!

Ik geloof er namelijk niks van.. Excuus
pi_43861670
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

42 vakantie dagen per jaar 3750 netto met 40 uur en een lease auto zonder inhouding op salaris.
Tuurlijk..... Leg dat maar even uit!

Ik geloof er namelijk niks van.. Excuus
lease auto zonder inhouding salaris kan uberhaubt niet eens. Werkgever kan wel je netto kosten compenseren door je salaris te verhogen. Maar anders niet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_43861814
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:28 schreef existenz het volgende:

[..]

lease auto zonder inhouding salaris kan uberhaubt niet eens. Werkgever kan wel je netto kosten compenseren door je salaris te verhogen. Maar anders niet.
Klopt, maar hij mag mij uitleggen hoe hij denkt dat te kunnen doen. Misschien is hij vrachtwagen chauffeur voor recycled computer hardware. Hij heeft dan de grootste auto van ons allen
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 20:34:27 #206
45833 crew  Fogel
pi_43861835
Wie zegt dat die gozer in Nederland werkt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_43861974
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:34 schreef Fogel het volgende:
Wie zegt dat die gozer in Nederland werkt?
Dat kan idd ook nog
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 20:49:20 #208
45833 crew  Fogel
pi_43862293
Off-shore zou ook nog kunnen, dan kom je vanzelf aan een hoog bedrag en veel vrije dagen. Maar een leasebak is dan wel weer vaag. (en een rond 'ongeveer' nettobedrag met twee decimalen achter de komma maakt het inderdaad niet erg geloofwaardig)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_43864381
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 02:57 schreef vosss het volgende:

[..]

lol; ik zou gezworen hebben dat je een kerel was
[..]

Begrijpelijk, op internet weet ook niemand wie ik ben.
Je mag me wel gewoon mailen hoor; mn adres staat in mn profiel

Misschien kan ik wel wat betekenen voor jouw bedrijf; wie weet
Wij zoeken testers, .NETters en Javaérs
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:14:44 #210
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_43865118
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Wij zoeken testers, .NETters en Javaérs
Wat houdt nou precies 'testers' in, ik zie 't vaak voorkomen, maar ik denk dat 't meer inhoudt dan enkel het programma zo testen dat 't crasht..
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:43:33 #211
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43866134
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:14 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Wat houdt nou precies 'testers' in, ik zie 't vaak voorkomen, maar ik denk dat 't meer inhoudt dan enkel het programma zo testen dat 't crasht..
Zodanig bureaucratisch mierenneuken dat je kunt zeggen dat 't stuk software voldoet aan de specs van de gebruikers (kijk maar, zie deze tests) terwijl het toch niet functioneert.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43866237
Ik ben zelf ook tester, sinds een week pas eigenlijk Heb hiervoor een interne opleiding gehad van een aantal weken. Je hebt verschillende soorten testers. Meestal ga je niet te diep technisch op programmatuur of delen daarvan in. Je voert dus blackbox testen uit. Communicatie is belangrijk! Goed contact onderhouden met voornamelijk bouwers en ontwerpers en het afstemmen van (test)plannen is eigenlijk iets waar de meeste tijd in gaat zitten (grofweg 70%). Het daadwerkelijk uitvoeren van de tests is maar 10%. De rest is voor opstellen van testgevallen en testdata.

Die testgevallen kunnen ook erg breed zijn. Het ligt eraan waarop je wil testen (justheid, gebruikersvriendelijkheid etc). Soorten testen zijn bijvoorbeeld een Gegevenscyclustest waarbij je gebruik kunt maken van een C(reate)R(ead)U(pdate)D(elete) matrix zodat je de levensloop van gegevens per proces duidelijk probeert te krijgen. Of een MMI test welke weer bestaat uit een semantische en syntactische test.

Ik zou er nog veeeeeel meer over kunnen vertellen, maar dit is gewoon in hoofdlijnen

[ Bericht 32% gewijzigd door Matel op 24-11-2006 23:01:59 ]
pi_43867403
Wat mag je vragen als (creatieve) website beheerder als je werkt voor de overheid?
ne okuyon, bokmu var?
pi_43868659
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:24 schreef saban het volgende:
Wat mag je vragen als (creatieve) website beheerder als je werkt voor de overheid?
Niet veel, maar dat ligt toch echt aan de omschrijving van de overheid. Die zijn heel goed in heel veel betalen voor banen met een hele moeilijke omschrijving. Praktisch gezien ben je dan vaak schoonmaker of zo... (Voorbeeldje)
pi_43868679
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:47 schreef Matel het volgende:
Ik ben zelf ook tester, sinds een week pas eigenlijk Heb hiervoor een interne opleiding gehad van een aantal weken. Je hebt verschillende soorten testers. Meestal ga je niet te diep technisch op programmatuur of delen daarvan in. Je voert dus blackbox testen uit. Communicatie is belangrijk! Goed contact onderhouden met voornamelijk bouwers en ontwerpers en het afstemmen van (test)plannen is eigenlijk iets waar de meeste tijd in gaat zitten (grofweg 70%). Het daadwerkelijk uitvoeren van de tests is maar 10%. De rest is voor opstellen van testgevallen en testdata.

Die testgevallen kunnen ook erg breed zijn. Het ligt eraan waarop je wil testen (justheid, gebruikersvriendelijkheid etc). Soorten testen zijn bijvoorbeeld een Gegevenscyclustest waarbij je gebruik kunt maken van een C(reate)R(ead)U(pdate)D(elete) matrix zodat je de levensloop van gegevens per proces duidelijk probeert te krijgen. Of een MMI test welke weer bestaat uit een semantische en syntactische test.

Ik zou er nog veeeeeel meer over kunnen vertellen, maar dit is gewoon in hoofdlijnen
Klinkt als iemand met een Agile cursus.
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:13:08 #216
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43868952
Ik heb dan ook het stiekeme vermoeden dat de overheid *allang* blij is dat ze een warm lichaam bereid hebben gevonden voor hun te werken. Plus dat ze gewoon heilig geloven in de kracht van papier: je geeft iemand een stapel specs, en hij kan 'meteen' aan het werkt, en als iemand zegt ervaring te hebben met A, B en C, dan is zo iemand ook expert in A, B en C.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43868978
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:13 schreef gronk het volgende:
Ik heb dan ook het stiekeme vermoeden dat de overheid *allang* blij is dat ze een warm lichaam bereid hebben gevonden voor hun te werken. Plus dat ze gewoon heilig geloven in de kracht van papier: je geeft iemand een stapel specs, en hij kan 'meteen' aan het werkt, en als iemand zegt ervaring te hebben met A, B en C, dan is zo iemand ook expert in A, B en C.
Dat doet elk bedrijf.
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:18:30 #218
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43869151
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:13 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat doet elk bedrijf.
Ow, dat lucht op
pi_43869328
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:14 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Testen houdt in een kwaliteitsoordeel geven over het te testen systeem. Dit wordt gedaan door systematisch en gestructureerd het verwachtte systeem met het gebouwde systeem te vergelijken. Onderdeel hiervan is het aantonen van afwijkingen (bugs), maar meer nog gaat het om het aantonen van de correcte werking van het systeem.
pi_43869376
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:47 schreef Matel het volgende:
Ik ben zelf ook tester, sinds een week pas eigenlijk
Feli met je nieuwe baan dan.
Bij welk bedrijf zit je?
pi_43869402
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:23 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Testen houdt in een kwaliteitsoordeel geven over het te testen systeem. Dit wordt gedaan door systematisch en gestructureerd het verwachtte systeem met het gebouwde systeem te vergelijken. Onderdeel hiervan is het aantonen van afwijkingen (bugs), maar meer nog gaat het om het aantonen van de correcte werking van het systeem.
"You can't make promises on bug free software, only that the software will contain bugs" of zoiets is de uitspraak
pi_43871378
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Niet veel, maar dat ligt toch echt aan de omschrijving van de overheid. Die zijn heel goed in heel veel betalen voor banen met een hele moeilijke omschrijving. Praktisch gezien ben je dan vaak schoonmaker of zo... (Voorbeeldje)
Ook geen indicatie?

Bijvoorbeeld, bruto 1000, 1500 of 2000?
ne okuyon, bokmu var?
pi_43871403
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:25 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bij welk bedrijf zit je?
Ik vermoed Matel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 25 november 2006 @ 09:25:04 #224
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43873539
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:23 schreef dyna18 het volgende:

Heel goed, dat is de theoretische definitie. Nu de praktijk, graag.
pi_43877587
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:25 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bij welk bedrijf zit je?
Het heeft iets met blauwe enveloppen te maken De theoretische kennis is wel aanwezig. Heb een cursus moeten volgen en een aantal toetsen daarvoor moeten maken (geen multiplegok ). Nu wil echter het geval dat de praktijk vaak nét even anders gaat. Dus daar ben ik mee bezig om te leren
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:57:10 #226
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43877638
Polis?
pi_43881609
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:54 schreef Matel het volgende:

[..]

Het heeft iets met blauwe enveloppen te maken De theoretische kennis is wel aanwezig. Heb een cursus moeten volgen en een aantal toetsen daarvoor moeten maken (geen multiplegok ). Nu wil echter het geval dat de praktijk vaak nét even anders gaat. Dus daar ben ik mee bezig om te leren
Hmmm als ik de verhalen van mijn collega's moet geloven die bij de belastingdienst gedetacheerd hebben gezeten dan valt het verschil tussen theorie en praktijk daar wel mee
Oftewel dat er bij de belastingdienst zeer uitgebreid en zorgvuldig getest wordt waar vooral de theorie (zoals TMAP) leidend is en niet de praktijk.

maar dat waren hun ervaringen, misschien is het bij jou weer anders.
pi_43881668
quote:
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 09:25 schreef gronk het volgende:
Heel goed, dat is de theoretische definitie. Nu de praktijk, graag.
Bij een professioneel tester zal dat in de praktijk niet zoveel afwijken hoor. Vraag is alleen hoeveel tijd er beschikbaar is, wat meestal inhoudt dat bij te weinig tijd alleen de belangrijkste testen worden uitgevoerd, ten koste van de minder belangrijke. Maar in beide gevallen zal een professioneel tester gestructureerd te werk gaan.
pi_43881677
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hmmm als ik de verhalen van mijn collega's moet geloven die bij de belastingdienst gedetacheerd hebben gezeten dan valt het verschil tussen theorie en praktijk daar wel mee
Oftewel dat er bij de belastingdienst zeer uitgebreid en zorgvuldig getest wordt waar vooral de theorie (zoals TMAP) leidend is en niet de praktijk.

TMAP
pi_43881722
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:58 schreef existenz het volgende:

TMAP
Jij hebt liever dat jouw belastingaangifte door ongeteste systemen behandeld wordt?
pi_43882262
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Voor het grootste deel klopt het wel hoor (ik zei ook nét ). Maar daar komt de komende paar maanden nog verbetering in. Ik zit natuurlijk ook maar op een heel klein stukje binnen de Belastingdienst. Op andere afdelingen en dan voornamelijk bij Ontwikkeling is het zeer goed voor elkaar.
pi_43883224
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat jouw belastingaangifte door ongeteste systemen behandeld wordt?
Nee, dat het agile getest wordt ipv op ouderwetse achterhaalde manieren.
pi_43884049
Maare die peugeot 207 is ook niet alles hoor.
Ik rij hem nu via mn werkgever, maar kga toch echt een andere kiezen.

Mijn salaris.. 1650 bruto excl 80 euro netto onkostevergoeding.
incl auto. --> 207 nieuw.
op basis van 40 uur w.w.
ervaring is 2jr
leeftijd 21
opleiding: mbo en ms certificering
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_43890607
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:57 schreef gronk het volgende:
Polis?
Hee leuk,
Ik moet (wanneer er software wordt opgeleverd ipv onjuiste FO's) de verbindingen naar dat systeem toe testen.

eens kijken of ik er een mooie dataafslag van kan krijgen
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_43898113
Als er mensen zijn die meer willen verdienen, dan moet je in de ICT handel gaan. De commerciele stap maken bij een grote speler.
  zondag 26 november 2006 @ 10:16:59 #236
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43898219
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:02 schreef draaijer het volgende:
Als er mensen zijn die meer willen verdienen, dan moet je in de ICT handel gaan. De commerciele stap maken bij een grote speler.
Wat is 'ICT handel'?
pi_43898244
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Wat is 'ICT handel'?
Denk aan het verkopen van alle computer HW en aanverwante diensten en dienstverlening.
Natuurlijk niet bij een MyCom of soortgelijks. Maar bij een A-merk. Dat zijn er niet veel. succes
  zondag 26 november 2006 @ 10:21:13 #238
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43898256
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Denk aan het verkopen van alle computer HW en aanverwante diensten en dienstverlening.
Natuurlijk niet bij een MyCom of soortgelijks. Maar bij een A-merk. Dat zijn er niet veel. succes
Ow, dus gewoon in loondienst de verkopert uithangen
pi_43898272
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Ow, dus gewoon in loondienst de verkopert uithangen
Wat denk je daar mis mee is? Ik denk dat het een fantastisch alternatief is voor een aantal.
pi_43899513
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat denk je daar mis mee is? Ik denk dat het een fantastisch alternatief is voor een aantal.
niks mis mee,
maar heeft weinig met ICT te maken,
ICT achtige dingen is dan gewoon je product.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_43901138
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:41 schreef BoukeF het volgende:

[..]

niks mis mee,
maar heeft weinig met ICT te maken,
ICT achtige dingen is dan gewoon je product.
Totale ICT dienstverlening! Heeft dat niks met ICT te maken? Of vind jij een systeembeheerder de enige ICT'er?
pi_43901700
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

Totale ICT dienstverlening! Heeft dat niks met ICT te maken? Of vind jij een systeembeheerder de enige ICT'er?
Ligt aan je definitie van ICT. Verkopers vallen daar bij 99% van de mensen en woordenboeken niet onder.
pi_43903983
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:09 schreef existenz het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie van ICT. Verkopers vallen daar bij 99% van de mensen en woordenboeken niet onder.
Consultants?

Verkopers in de ICT (total solution selling) niet!!! Laat me even weten waar je dat hebt gevonden.
pi_43904156
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Consultants?

Verkopers in de ICT (total solution selling) niet!!! Laat me even weten waar je dat hebt gevonden.
Consultants geven consults/kennis/advies over IT oplossingen. Eén of ander pikkie die bij Dell werkt en computers verkoopt zit erg aan de rand van wat ICT heet... En lees mijn tekst nog eens door....
pi_43904232
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:22 schreef existenz het volgende:

[..]

Consultants geven consults/kennis/advies over IT oplossingen. Eén of ander pikkie die bij Dell werkt en computers verkoopt zit erg aan de rand van wat ICT heet...
Ok, meningen verschillen
pi_43904242
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ok, meningen verschillen
Ik geef nergens mijn mening hierover...
  zondag 26 november 2006 @ 14:55:35 #247
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43905220
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:22 schreef existenz het volgende:

[..]

Consultants geven consults/kennis/advies over IT oplossingen. Eén of ander pikkie die bij Dell werkt en computers verkoopt zit erg aan de rand van wat ICT heet... En lees mijn tekst nog eens door....
Is wel een leuke functieopwaardering voor mycom-verkopers. 'Hardware consultant'
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:10:01 #248
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45018364
Leeftijd: 24
Opleiding: MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Werkervaring: 2.5 jaar (wv. 1.5jr stages, 1jr prof. werkervaring)
Werkgever: Hostingbedrijf (hosting, dedi- en colocated) in A'dam
Huidige functie: Supportmedewerker
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reiskostenvergoeding (woon-werk), pensioenopbouw,
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1500 euro 1575 eur

Verhoging van EUR 75,- helaas wel steeds meer 't gevoel dat ik meer in de kantoorautomatisering thuis hoor..
pi_45029954
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:15 schreef Leipo666 het volgende:
Even een update van mijn kant:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1 jaar
Functie: IBM Websphere specialist.
Bruto Loon: ¤ 2050,-
Werkweek: 40 uur per week
secondaire arbeidsvoorwaarden: 13e maand, pensioenregeling, 8% vakantiegeld, 29 vakantiedagen
Telefoon: Ja
Laptop: Ja
Auto: Ja, Seat Ibiza 1.9TDi Sensation 2006
nog een update:
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Functie: IBM Websphere specialist.
Bruto Loon: ¤ 2200,-
Werkweek: 40 uur per week
secondaire arbeidsvoorwaarden: 13e maand, pensioenregeling, 8% vakantiegeld, 29 vakantiedagen
Telefoon: Ja
Laptop: Ja
Auto: Ja, Seat Ibiza 1.9TDi Sensation 2006
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_45032953
Iemand die pc's verkoopt bij Dell heeft GEEN kennis van computers. Dat weet ik helaas uit eigen ervaring, heb vaak genoeg mensen uit moeten leggen dat met een dimension 2400 je geen games kan spelen terwijl door verkoop werd beweert dat de sky de limit ermee was...

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2007 11:20:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')