Linkje werkt niet, en mis cabaret... inclusief Teeuwenquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:26 schreef desiredbard het volgende:
Alhoewel ik hans Teeuwen af en toe toch wel mis
http://www.dumpert.nl/Hansteeuweninterview
Dankjewel, dat is een fantastisch fragmentquote:Op zaterdag 8 september 2007 14:06 schreef Rave_NL het volgende:
*fixed:
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html
an bhfuill tu Cailin cean dearg?quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, ik zit aan de westkust, ik wil niet in Dublin wonen. EN joh, dat foto's maken, begin er niet aan, want als je dat eenmaal doet hou je nooit meer op
Nee hoor, lekker genieten van de bergen en lekker een toestel kopen!!!
An Bhfuill tu is de vragende vorm van Tá btwquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:08 schreef ElizabethR het volgende:
Súile glas = Green eyes
Griangraifeadóireacht = Photography
But you are right, multiple interpretable.
Well, whatever
Huisman zit nu bij Dellquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:49 schreef Shelbourne het volgende:
[..]
Hehe.. dat zit hier practisch om de hoek...![]()
Doe Huisman de groeten
MS - Sandyford
Man, lul, ga surveys doen ofzoquote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:37 schreef Vinsane het volgende:
[..]
Koel gebouw is dat! (als het tenminste dat rode ronde gebouw is wat ik denk dat het is). Zelf nog op Barrow street gewoond, relaxte locatie met de Eurospar en Ocean Bar op 1 minuut lopen. Woon nu zelf in Sandymount, ook wel leuk.
[..]
* werkt ook bij HP (in Clonskeagh)!Bij welke afdeling ga je werken? Erg gezellige bedoening, minstens 3x per week naar de pub met collega's
![]()
Vrij weinig denk ik. Bij ons (M.Sc. Software Engineering @ DCU) zat een hele vage gast die bij MS werkte. Kort samengevat een ongewassen depressieve communistquote:Op zondag 23 september 2007 20:14 schreef LintuxCx het volgende:
Wat doet Microsoft hier eigenlijk?
Kilometertje of 10 boven Galway City, in Annaghdownquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:03 schreef Maggie het volgende:
ER, waar in het westen van Ierland woon jij?
Owwww, dat is bijna Achill Islandquote:Op zondag 7 oktober 2007 16:17 schreef Maggie het volgende:
Gewoon omdat ik nieuwsgierig benNee, mijn moeder heeft jarenlang in het westen van Ierland gewoond, en ik heb er dus ook als kind behoorlijk wat tijd doorgebracht. Ik was gewoon benieuwd waar jij woonde.
Ons huis was vlak bij Mulranny, in Mayo, in een piepklein plaatsje dat Ballygarvaun heet. De vriend van mijn moeder had ook nog een ander huis nog in Clifden (geloof ik). Het was dus gewoon uit een soort jeugdsentiment dat ik benieuwd was
Achill Islandquote:Op zondag 7 oktober 2007 22:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Owwww, dat is bijna Achill IslandClew Bay!! Prachtig daar!!
Connemara is prachtig, vooral bij Oughterard, als je daar in het centrum van de hoofdweg afslaat en een stukje de western way volgt. Daar aan het eind van de asfaltweg is een prachtig moerasachtig gebied. Je zakt soms weg, wordt sufgebeten door rotvliegjes maar het landschap is het waard!quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat gaaf!!!!! Mayo is sowieso heel erg mooi, ik werk in Mayo.
Clifden is ook leuk, maar zo vreselijk toeristisch, jammer. Maar goed, Clifden is dan weer Connemara.
mee eensch isquote:Op zondag 7 oktober 2007 23:23 schreef vbmot het volgende:
[..]
Connemara is prachtig, vooral bij Oughterard, als je daar in het centrum van de hoofdweg afslaat en een stukje de western way volgt. Daar aan het eind van de asfaltweg is een prachtig moerasachtig gebied. Je zakt soms weg, wordt sufgebeten door rotvliegjes maar het landschap is het waard!
[ afbeelding ]
Ja! Daar jaquote:Op zondag 7 oktober 2007 22:52 schreef ElizabethR het volgende:
Wat gaaf!!!!! Mayo is sowieso heel erg mooi, ik werk in Mayo.
Clifden is ook leuk, maar zo vreselijk toeristisch, jammer. Maar goed, Clifden is dan weer Connemara.
Omgeving Wicklow Mountainsquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:28 schreef LintuxCx het volgende:
In de buurt van Dublin is ook genoeg moois te zien trouwens:
[ afbeelding ]
Da's Glendalough, maar een uurtje rijden ofzo. Foto is een beetje experimenteel, beetje duister nu nog. Maar het idee komt over volgens mij.
quote:A Mormon & an Irishman
A Mormon was seated next to an Irishman on a flight from London.
Soon after the plane was airborne, the stewardesses were taking drinks orders.
The Irishman asked for a whiskey, which was promptly brought. She lowered his table and set the drink down. Then, she turned to the Morman and with a wide smile asked what he would like to drink.
"I'd rather be savagely raped by a dozen whores than let liquor touch my lips." replied the Mormon bitterly.
The Irishman picked up his drink and handed it back to her saying, "Me too. I just didn't know we had a choice."
In Amsterdam of Eindhoven op het vliegtuig stappen naar Dublin.quote:Op maandag 3 december 2007 11:59 schreef Koploperkopper het volgende:
* Koploperkopper geeft dit topic een rottrap.
Hoi, wat moet ik doen om te kunnen emigreren naar Ierland?
www.loadzajobs.iequote:Verder, kan iemand mij zeggen hoe het zit met de werkgelegenheid in county Cork en Kerry?
Geen dank.quote:Bvd. [ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 december 2007 12:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
In Amsterdam of Eindhoven op het vliegtuig stappen naar Dublin.
[..]
www.loadzajobs.ie
www.myjobs.ie
www.monsterboard.ie
[..]
Geen dank.
Zelfs met alleen de nederlandse nationaliteit hoef je alleen maar een baan, pps nummer en woning te regelen, en je uit te schrijven in nederland. En verder geen flapdrolquote:Op maandag 3 december 2007 12:43 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hieruit concludeer ik dus dat ik met een dubbele nationaliteit eigenlijk verder geen flapdrol hoef te regelen?
Het levert alleen zo weinig resultaten op als ik zoek naar Ier wil emigreren naar Ierland.quote:Op maandag 3 december 2007 12:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zelfs met alleen de nederlandse nationaliteit hoef je alleen maar een baan, pps nummer en woning te regelen, en je uit te schrijven in nederland. En verder geen flapdrol
Maar eh, ik word altijd een beetje moe van mensen die alles kant en klaar op hun bordje willen krijgen, google eens op emigreren naar Ierland ofzo........
quote:Op maandag 3 december 2007 12:48 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Het levert alleen zo weinig resultaten op als ik zoek naar Ier wil emigreren naar Ierland.
Ow jaquote:
Dat is het leuke deel van Galway. Jammer dat iets verderop een nieuw, veel minder leuk deel is inclusief McDrive, grote Dunnes store e.d. Verder wel leuk om daar te zitten, lekker vlakbij Connemaraquote:Op zaterdag 8 december 2007 01:56 schreef Document1 het volgende:
Ik woon sinds 3 weken in Galway, was nog nooit in Ierland geweest maar ik hou nu al van dit land
Een foto:
[ link | afbeelding ]
Ik ben in anderhalf jaar één keer Dublin uit geweest... Dus je hoeft je nergens voor te schamen hoorquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:54 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het wel lekker eigenlijk, die oude sfeer en gebouwen maar toch de moderne winkels om de hoek als je wiltVerder moet ik nog echt de buurt gaan verkennen hier qua natuur enzo.... ben Galway nog niet uitgeweest
maar ja weer is ook nog niet echt lekker geweest
Heej wat leuk! Eindelijk een fokker die vlakbj woont!! Hoewel ik niet in Galway stad woon maar in Annaghdown, een plaatsje zo'n 10 km boven Galway, is er nu eindelijk eens iemand binnen bereik hierquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:54 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het wel lekker eigenlijk, die oude sfeer en gebouwen maar toch de moderne winkels om de hoek als je wiltVerder moet ik nog echt de buurt gaan verkennen hier qua natuur enzo.... ben Galway nog niet uitgeweest
maar ja weer is ook nog niet echt lekker geweest
Daar ben ik geweest!quote:Op zaterdag 8 december 2007 01:56 schreef Document1 het volgende:
Ik woon sinds 3 weken in Galway, was nog nooit in Ierland geweest maar ik hou nu al van dit land
Een foto:
[ link | afbeelding ]
Daar stonden ze op 16 Maart dit jaar een halve dag bierfusten te ladenquote:
Voor wat je gewenste inwonersaantal betreft moet ik je ernstig teleurstellen qua keuze. Er zijn in Ierland 2 steden die dat inwonersaantal overstijgen en dat zijn Dublin (506.000) en Cork (119.000). De stad die daarop volgt is Galway met rond de 72.000 inwoners. Meer is er niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:13 schreef d.n3rd het volgende:
Hoi!
Maar ff een paar oppervlakkige opstartvragen. Huisvesting is dus duur. Ik heb HEAO gestudeerd, is het moeilijk om een baan te vinden, en eenmaal werk, hoe is het algemeen prijsniveau (betere koopkracht dan in NL bv?). Valt er een beetje te sparen? Qua plaats heb ik ook nog geen idee, een soort van half ons kent ons dorp/stad met 100.000 inwoners ofzo lijkt me wel tof.
Groeten!
Dublin zit tegenwoordig over meer dan een miljoen inwoners: http://en.wikipedia.org/w(...)_Ireland/Largest_100quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Name Adm. C Cf 2006-04-23
1 Dublin LEI 506,211
2 Cork MUN 119,418
3 Galway CON 72,414
4 Tallaght LEI 63,978
5 Blanchardstown LEI 62,976
6 Limerick MUN 52,539
7 Waterford MUN 45,748
8 Clondalkin LEI 43,879
9 Lucan LEI 37,424
10 Swords LEI 33,998
linkje
In dat lijstje van citypopulation.de worden de suburbs niet meegerekend. Dat scheelt nogalquote:Op zondag 3 februari 2008 15:04 schreef Vinsane het volgende:
[..]
Dublin zit tegenwoordig over meer dan een miljoen inwoners: http://en.wikipedia.org/w(...)_Ireland/Largest_100
Misschien dat limerick ondertussen ook al de 100.00 heeft bereikt, maar goed als je daar wilt wonen moet je wel een kogelvrij vest aanschaffen en een cursus messen afweren volgen
Huisvesting is idd vrij prijzig, ik betaal +- 900 / maand (huur huis), Naar mijn ervaring gaat koopkracht ook vooruit met Iers salaris (weet niet hoe dat ligt voor een starter (??)), Ik heb volgens mij grofweg 15/20% vooruitgang op mijn salaris. (En, belastingen betaal je minderquote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:13 schreef d.n3rd het volgende:
Maar ff een paar oppervlakkige opstartvragen. Huisvesting is dus duur. Ik heb HEAO gestudeerd, is het moeilijk om een baan te vinden, en eenmaal werk, hoe is het algemeen prijsniveau (betere koopkracht dan in NL bv?). Valt er een beetje te sparen? Qua plaats heb ik ook nog geen idee, een soort van half ons kent ons dorp/stad met 100.000 inwoners ofzo lijkt me wel tof.
Zorgverzekering: waarschijnlijk niet, maar kijk in je polis, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:23 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ik ben van plan om eind deze zomer een jaar in Ierland te gaan werken, ik vroeg me alleen af hoe het dan zit met de zorgverzekering, geldt de nederlandse verzekering ook in Ierland? en waar kun je het pps nummer aanvragen?
Waarom?quote:Op woensdag 9 april 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
Even een vraagje:
Als ik met een UK nummerbord op mijn auto door Ierland ga rondtouren, heb ik dan een verhoogde kans dat m'n auto gesloopt/ gestolen/ opengebroken wordt?
Er was een tijd dat de Ieren de Britten haatten, maar dat schijnt voorbij te zijn. Mooiquote:Op woensdag 9 april 2008 11:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Waarom?
Er rijden hier honderduizenden auto's met Brits nummerbord rond en ik hoor nooit dat daar meer in wordt ingebroken dan in auto's met een Iers nummerbord hoor. Ik heb mijn auto in de bijna drie jaar dat we hier wonen nog nooit op slot gehad zelfs.
Sterker nog, er rijden hier ook tienduizenden auto's met een Pools kenteken rond. De Ieren hebben ronduit een hekel aan de Polen, Letten, Litouwers en noem de Oostblokkers maar op, maar van die auto's blijven ze ook af.
Ga je een vakantie in Ierland vieren?? Leuk!!!
Of het bij iedereen verleden tijd is weet ik niet hoor, er zijn natuurlijk ook veel ouwe Ieren. Maar waar ik woon zijn er geen problemen.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er was een tijd dat de Ieren de Britten haatten, maar dat schijnt voorbij te zijn. Mooi![]()
Leuk! Als je in de buurt van Galway komt heb ik de koffie wel klaarstaan hoor.quote:Die vakantie naar Ierland moet er dit jaar maar eens van komen, want ik weet niet hoelang ik hier nog in de buurt blijf wonen.
Die haat is eigenlijk alleen nog te merken bij sportwedstrijden.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:06 schreef SeLang het volgende:
Er was een tijd dat de Ieren de Britten haatten, maar dat schijnt voorbij te zijn. Mooi
Auto huren en gewoon rijden! B&B-gids en Lonely Planet mee en je kunt gaan en slapen waar je maar wilquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:39 schreef Saander het volgende:
Eventjes een vraagje hier tussendoor, Ik ben van plan om eind mei / begin juni een week ofzo met een vriendin door Ierland te reizen, aangezien ik nog niet veel buiten Dundalk heb gezien >.> Ik zat er aan te denken om dan dundalk naar Cork > Kerry > Clare > Galway en misschien nog Donegal en Antrim. Heeft iemand hier wel eens een rondreis als dat gedaan? Enig idee over de kosten etc? We zijn van plan om gewoon in hostels te verblijven maar ik heb nog geen idee hoe ik dit moet gaan organiseren ^^'
Die hoeven niet eens mee voor B&B's. De bordjes staan overal langs de wegquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
B&B-gids en Lonely Planet mee en je kunt gaan en slapen waar je maar wil
Nou, als je dat lukt is dat heel knap .... en/maar ben ik bang dat het niet in een heel aangename omgeving is.quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:30 schreef Kontiki het volgende:
Is er in het centrum van Dublin veel kameraanbod? Het lijkt me leuk om met huisgenoten te wonen en dat scheelt ook in de kosten. Kan je voor 300-400 een leuke kamer vinden?
Ik heb 5 maanden in Harold's Cross gewoond, 'gewoon' huis waar 6 kamers van waren gemaakt, ieder eigen douche/wc en keukentje (dus best luxe, en buurt is ook oké) voor 650 per maand.... Hartje centrum (O'Connell Street) was 45 min lopen of 15 min met de bus als het niet druk was... anders half uur met de busquote:Op zaterdag 26 april 2008 14:30 schreef Kontiki het volgende:
Is er in het centrum van Dublin veel kameraanbod? Het lijkt me leuk om met huisgenoten te wonen en dat scheelt ook in de kosten. Kan je voor 300-400 een leuke kamer vinden?
De Lidl is best te doen vind ikquote:Op zaterdag 26 april 2008 18:52 schreef LintuxCx het volgende:
Moet je er voor de grap eens een supermarkt in gaan. Zeker een Spar.
Ja klopt, de prijzen in de supermarkt vielen me erg op. De Spar is inderdaad meer een soort AH to Go of 7/11, maar ook de gewone supermarkten waren erg prijzig.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:52 schreef LintuxCx het volgende:
Moet je er voor de grap eens een supermarkt in gaan. Zeker een Spar.
Kan ik toevallig een kopie van dat document krijgen?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 01:59 schreef Kontiki het volgende:
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd.
_nouseforaname_, ik heb eventueel wel een document van UPS voor je wat nuttig kan zijn. Hier staat onder andere het loon in wat je verdient.
Done, thanks!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 13:02 schreef Kontiki het volgende:
Als je me even mailt (zie profiel) wel. Ik denk niet dat UPS het leuk vindt als dat soort info te downloaden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |