Wacht maar tot je zelf een orgaan nodig hebt, is de enige reaktie die ik hierop kan bedenken.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:22 schreef knnth het volgende:
[..]
Nouja walgelijk ... iedereen z'n mening, maar walgelijk is overdreven aangezien je ook aan de zelfbeschikking komt. Je lichaam is van jouzelf, niet van de staat.
Ehm, waar zeg ik dat ik mensen zoals jou sneu vindtquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, dan ben ik inderdaad maar een sneu persoon die wel vatbaar is voor verdrietige verhalen van andere mensen en me aan de hand van een programma als deze me ga aanmelden als donor. Simpelweg omdat ik in het dagelijks leven nooit geconfronteerd word met dit soort ziekten. Het leeft bij mij niet.
He, maar goed dat jij dit soort programma's niet nodig hebt om donor te zijn..
Iedereen wist het ineens al van te vorenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:26 schreef MilaNL het volgende:
Die gast op nova zegt dat ie het al gedacht had!
ja hoor...
achteraf wist iedereen het voorafquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:26 schreef MilaNL het volgende:
ja hoor...
Ja HAHAHAquote:
TRiest dat iedereen ineens roept het te weten ja.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:26 schreef MilaNL het volgende:
ja hoor...
gaat het nou echt om mensen die al dan niet op hun bek gaan om hun mening ofzo? volgens mij mis je een beetje het échte punt van de showquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:31 schreef spacemangraig het volgende:
De mensen die het tijdens de uitzending niet onsmakelijk vonden gaan nog het hardst op hun bek.
die verhalen zij niet gelogen hoor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:32 schreef Flyduck het volgende:
ik kreeg wel een vermoeden dat het een hoax was omdat 1 kandidaat in korte tijd al 3 nieren had gehad, en die vincent al 13 jaar wacht terwijl ze beide matchen met dezelfde persoon... Dat klopt natuurlijk niet.
Ja dat begin he!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:29 schreef amaranta het volgende:
Nouja ik moet zeggen dat ik dat selecteren aan het begin ook cru vond. En op het einde al helemaal. Ik moest bijna huilen van blijdschap.
Nee, dat zeg ik toch ook niet,... het klopte gewoon niet dat ze beide zogenaamd matchen met die Lisaquote:
Inderdaad zeg, had plaatsvervangende schaamte voor Nederlanders en hun Engelsquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:29 schreef Whizzkith het volgende:
Als je iemand met CNN laat bellen, LIVE, neem dan iemand die normaal niet-steenkolen Engels kan
Je overschat jezelf. Wat jij wel of niet van mij vindt boeit me totaal niet. Het was zelfkritiek.Zonder nu ook onmiddelijk donor te hoeven worden, zou jij jezelf daar ook eens aan kunnen onderwerpen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Ehm, waar zeg ik dat ik mensen zoals jou sneu vindt? Prima dat deze show bij andere mensen effect heeft, bij mij is dat dus niet het geval.
Maar omdat ze aan dezelfde nier gematcht zijn klopt het dus niet, als ik zijn medische expertise mag geloven.quote:
Oooh zo... ja, weirdquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:35 schreef JelleS het volgende:
[..]
Maar omdat ze aan dezelfde nier gematcht zijn klopt het dus niet, als ik zijn medische expertise mag geloven.
Die Atsma.quote:http://www.nu.nl/news/109(...)tastische_stunt.html
Plasterk noemt Grote Donorshow fantastische stunt
Uitgegeven: 1 juni 2007 22:17
Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 22:29
DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Onderwijs noemt de Grote Donorshow van BNN "een fantastische stunt".
ANP
Dat de omroep een spelshow nabootste waar een nier op het spel stond, is "een intelligente manier" om aandacht te vragen voor het tekort aan donoren in Nederland.
Dat heeft Plasterk vrijdag via zijn woordvoerder laten weten.
Atsma
CDA-Tweede Kamerlid Joop Atsma heeft vrijdag met verbijstering zitten kijken naar de BNN Donorshow. Ook nu deze in scène gezet blijkt te zijn, blijft het hij spreken van een "smakeloze show".
Vooral de manier waarop kandidaten werden afgeserveerd trof Atsma. "Je zal het maar te horen krijgen als 50-plusser."
De fictieve terminale Lisa liet ouderen als eerste afvallen toen ze kandidaten voor haar nier moest aanwijzen.
Gemiste kans
"Ik vind dat het niet bijdraagt aan de problematiek. Jammer. Het is een gemiste kans van BNN om niet nader op de problemen in te gaan. Ik heb bijvoorbeeld geen medicus aan het woord gehoord."
Buitenlandse pers
Journalisten reageerden vrijdagavond in de Aalsmeerse studio van waaruit de Grote Donowshow werd uitgezonden, wisselend op het feit dat de show een publiciteitsstunt bleek om donoren te werven.
"Ik ben opgelucht dat het een publiciteitsstunt bleek", zei Eva Peeters van het Vlaamse VTM Nieuws. "De hele wereldpers is erin getrapt, en ik vind het goed dat de donorproblematiek nu op de kaart is gezet. Niet alleen in Nederland. De makers zijn in hun opzet geslaagd."
Voor niets
De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
Whehe kerel kan het eerste vliegtuig weer terug nemenquote:De Spaanse Olatz Simons, verslaggever voor de Baskische televisie, vindt het heel erg dat ze "voor niets naar Nederland is gekomen". "Dit is niet de manier om de aandacht te vragen voor dit probleem, dit is een slechte manier om de aandacht te trekken."
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:38 schreef Ringo het volgende:
"Ik vind dat het niet bijdraagt aan de problematiek. Jammer. Het is een gemiste kans van BNN om niet nader op de problemen in te gaan. Ik heb bijvoorbeeld geen medicus aan het woord gehoord."
Die Atsma.
Onderin de topiclijstquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:47 schreef Vivi het volgende:
Heeft iemand de link naar deel 1 van dit topic? de search doet weer eens raar.
Ik ken die Charlotte en d'r zus van vroeger btw, die zus werkte in mijn stamkroeg, nooit geweten dat ze ziek was ?!
o k, dat is dan chill.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Je overschat jezelf. Wat jij wel of niet van mij vindt boeit me totaal niet. Het was zelfkritiek.Zonder nu ook onmiddelijk donor te hoeven worden, zou jij jezelf daar ook eens aan kunnen onderwerpen..
Werd bijna overal herhaaldquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:48 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Atsma is echt zo'n zeikerd.
Heeft iemand een capture van de laatste 10 minuten ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |