abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:26:22 #26
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49994828
Zo en dan nu niet meer zeggen dat de Nederlandse hypotheekrenteaftrek binnen Europa niet te houden is. Dus heel de discussie over de hypotheekrenteaftrek kan weer in de ijskast.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:31:03 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49994987
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:26 schreef HarryP het volgende:
Zo en dan nu niet meer zeggen dat de Nederlandse hypotheekrenteaftrek binnen Europa niet te houden is. Dus heel de discussie over de hypotheekrenteaftrek kan weer in de ijskast.

De Europese Commissie heeft al meerdere keren gezegd dat Nederland moet ophouden met deze marktverstoring. Veel mensen willen het niet zien maar grote landen mogen nu eenmaal meer dan kleine landen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 12:04:01 #28
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49996038
Ze misten nog een huizen bubble daar in Fr.
Slecht voorbeeld doet vaak volgen in de politiek in EU.
Dat kan je dan maar beter gescheiden houden, EU NEE.

NL: hypotheek miljarden, daar van gaat 51% naar de top 6% rijkste vastgoed bezitters....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_49997308
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:04 schreef fokthesystem het volgende:
Ze misten nog een huizen bubble daar in Fr.
Slecht voorbeeld doet vaak volgen in de politiek in EU.
Dat kan je dan maar beter gescheiden houden, EU NEE.

NL: hypotheek miljarden, daar van gaat 51% naar de top 6% rijkste vastgoed bezitters....
Hoe kom je daarbij?

Ik wil wel graag weten hoe je daaraan komt, want volgens mij zijn het vooral de mensen die net wel kunnen kopen, die er het meest van profiteren. Maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk
pi_49997777
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 12:44 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Ik wil wel graag weten hoe je daaraan komt, want volgens mij zijn het vooral de mensen die net wel kunnen kopen, die er het meest van profiteren. Maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk
daar vergis je je in hyphotheek rente aftrek begint pas echt gunstig te worden wanneer je ook veel belasting moet betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49997863
Whahahaahahaha, RIP Frankrijk. Wat een stelletje mongolen. Ik heb er helaas geen andere woorden voor .
pi_49997909
quote:
,,Ik wil een Frankrijk van huiseigenaren.
Leuk, allemaal huiseigenaren die het eigenlijk niet kunnen betalen en in wezen een hoge schuld hebben omdat de huizenprijs uit lucht bestaat. Wat een uiterst achterlijk plan.
pi_49997975
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 18:26 schreef digitaLL het volgende:
Sarkozy heeft het principe van de bubble-economie begrepen. Door stevige leningen stijgt de geldgroei en komt er meer geld in omloop. De ECB die al omhoog zit met een te hoge geldgroei zal dit bericht met afgrijzen hebben gelezen.
Bovendien keten je toekomstige generaties met hun huis aan het produktie-proces(loonslaven) omdat zij de schuld moeten gaan afbetalen. Ik zie het als predatie van boomers op de jeugd
Precies, ik zal nog even m'n column spammen:
De huizenbubbel.

Uiterst riskant.

Ik dacht dat Sarkozy nog de enige hoop voor Frankrijk was omdat hij het migrantenprobleem eindelijk ging aanpakken, maar niets blijkt minder waar .
pi_49998041
"Het gaat de staat 5 miljard kosten"

WAT? DE STAAT? Nee, de belastingbetaler. Een sigaar uit eigen doos dus. Wat een oetlul die Sarkozy.
pi_49998702
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

daar vergis je je in hyphotheek rente aftrek begint pas echt gunstig te worden wanneer je ook veel belasting moet betalen.
Hoezo?

reken me dat dan eens uit.

Mijn hra voordeel is 400 euro. Dat verandert echt niet hoor als ik meer of minder belasting ga betalen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:38:31 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49998894
quote:
Het IMF, mensen met verstand van ¤, heeft het vorige en waarschijnlijk ook al het huidige kabinet geadviseerd de hypotheekrenteaftrek eruit te gooien.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49999008
quote:
Zoals ik al in m'n column zei:
quote:
Ondertussen is de hypotheekrenteaftrek een zwaar hangijzer geworden in de overheidsbegroting: het slokt ongeveer 15 miljard euro per jaar op, op een begroting van ongeveer 140 miljard euro. En dit is alleen een gedeelte van de hypotheekrente. Bij een stijgende rente, die vast wel weer voor gaat komen in de toekomst, is de overheid en dus ook de belastingbetaler zwaar de dupe. De aftrek zal simpelweg niet meer gefinancierd kunnen worden. Gelukkig maar dat het huidige kabinet wederom niets aan deze aftrek wil doen. Het is niet vreemd dat zelfs bij een hoogconjunctuur als in 2007 de overheid nog steeds een begrotingstekort heeft. Bijna alle bezuinigen en lastenverzwaringen van het afgelopen decennium kunnen op het conto van de hypotheekrenteaftrek worden geschreven. De aftrek kent een exceptionele stijging als plaats in de rijksbegroting en dat moet gefinancierd worden.
Zie ook:
quote:
Op zondag 5 november 2006 15:26 schreef pberends het volgende:
2002: 7,6 miljard (euro)
2003: 8,8 miljard
2004: 9,9 miljard
2005: 11,7 miljard
2006: 14,0 miljard

Bron 2002
Bron 2003, 2004
Bron 2005
Bron 2006
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:50:16 #38
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_49999314
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben er anders ook gewoon blij mee hoor en wij zitten niet in het topsegment.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:02:44 #39
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_49999882
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Zoals ik al in m'n column zei:
[..]

Zie ook:
[..]
In feite is die 15 miljard een subsidie die de overheid geeft aan mensen die ervoor zorgen dat hele stadsdelen netjes blijven zonder dat de overheid er geld in hoeft te steken. Het is gewoon al meerdere malen bewezen dat koopwijken er beter uit zien dan huurwijken en dat huurwijken eerder verpauperen dan koopwijken. Daar mag best wat subsidie tegenover staan.

Dat door dit systeem de rijkere ook veel profijt hebben is niet anders. Die onderzoeken zijn ook gedaan naar aanleiding van de opmerkingen van de SP destijds. Daar kwam uit dat het aanpakken van de rijkere in deze meer cosmetisch zou zijn dan dat het wat zou opleveren.
pi_50000094
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:31 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Hoezo?

reken me dat dan eens uit.

Mijn hra voordeel is 400 euro. Dat verandert echt niet hoor als ik meer of minder belasting ga betalen.
rijke mensen hebben duurdere huizen dus meer HRA aftrek snap je het nu
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50000095
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:02 schreef marky het volgende:

[..]

In feite is die 15 miljard een subsidie die de overheid geeft aan mensen die ervoor zorgen dat hele stadsdelen netjes blijven zonder dat de overheid er geld in hoeft te steken. Het is gewoon al meerdere malen bewezen dat koopwijken er beter uit zien dan huurwijken en dat huurwijken eerder verpauperen dan koopwijken. Daar mag best wat subsidie tegenover staan.

Dat door dit systeem de rijkere ook veel profijt hebben is niet anders. Die onderzoeken zijn ook gedaan naar aanleiding van de opmerkingen van de SP destijds. Daar kwam uit dat het aanpakken van de rijkere in deze meer cosmetisch zou zijn dan dat het wat zou opleveren.
Nee, het is een subsidie die de lucht in gaat. Een bodemloze put. Een bodemloze put die kunstmatig hoge huizenprijzen heet. Daar knappen wijken echt niet van op.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:09:31 #42
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50000281
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, het is een subsidie die de lucht in gaat. Een bodemloze put. Een bodemloze put die kunstmatig hoge huizenprijzen heet. Daar knappen wijken echt niet van op.
Dit klopt niet. Als er genoeg aanbod zou zijn zouden de prijzen relatief ook wat lager komen te liggen. Het is alleen de combinatie van EN aftrek EN tekort wat de zaak op scherp zet.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:09:44 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50000291
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:02 schreef marky het volgende:

[..]

Wat een onzin, landen met veel huurwoningen kunnen ook gewoon er goed uit zien. Ga eens in Noord Engeland kijken: zat mensen met een eigen huis maar zo verpauperd als weet ik niet wat.

Sowieso is dit niet bij Frankrijk van toepassing. Een graad van 58% is echt niet zo heel laag, in Duitsland en UK is het zelfs nog ietsje lager.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:12:12 #44
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50000350
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Als er genoeg aanbod zou zijn zouden de prijzen relatief ook wat lager komen te liggen. Het is alleen de combinatie van EN aftrek EN tekort wat de zaak op scherp zet.
In elk land waar de hypotheekrenteaftrek heeft bestaan (of het nou Engeland of Zweden is) zie je dat er toch een positief verband is. Dat er in Nederland nog eens een groot tekort aan bouwgrond en dergelijke is maakt het alleen maar erger.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50000735
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

rijke mensen hebben duurdere huizen dus meer HRA aftrek snap je het nu
Rijkere mensen betalen ook een hoger belastingtarief. vgl 52% met 34%.

Maar nogmaals leg mij maar eens uit waarom rijkere mensen meer voordeel hebben met de HRA vergeleken met armeren.
pi_50000817
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een onzin, landen met veel huurwoningen kunnen ook gewoon er goed uit zien. Ga eens in Noord Engeland kijken: zat mensen met een eigen huis maar zo verpauperd als weet ik niet wat.

Sowieso is dit niet bij Frankrijk van toepassing. Een graad van 58% is echt niet zo heel laag, in Duitsland en UK is het zelfs nog ietsje lager.
In het stukje van de volkskrant hierboven staat dat de UK op 70% staat. Ik weet niet waar jou cijfers vandaan komen.......
pi_50001089
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het extreem verergerd ja. Kom dan niet met argumenten aan alsof het wijken opknapt .
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:03:18 #48
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_50001909
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef pberends het volgende:

[..]

De huizeprijzen stijgen omdat de vraag het aanbod meerdere malen overstijgd. Daar doet wel of geen hypotheekrente niets aan. Daar komt bij dat zou die nu worden afgeschaft dan zou de markt totaal stilvallen. Mensen verkassen totaal niet meer met als gevolg dat er onderaan de markt helemaal niets meer vrij komt Waardoor ondeaan de markt de huizeprijzen gaan stijgen en bovenin de markt totaal geen beweging meer zit.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:47:16 #49
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50003488
Nu kunnen we in Nederland ook eens gaan denken aan een verlaging van de overdrachtsbelasting die 6% op de koopsom mag best lager dan heb je meteen minder hypotheekrenteaftrek nodig.
En mensen die huren die hebben ook geen onderhoud aan de woning. Onderhouds kosten voor de eigenwoning aftrekbaar maken lijkt me dus ook iets waar we aan moeten beginnen.
Dan verpauperd de buurt niet zo.
pi_50004025
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:47 schreef HarryP het volgende:
Nu kunnen we in Nederland ook eens gaan denken aan een verlaging van de overdrachtsbelasting die 6% op de koopsom mag best lager dan heb je meteen minder hypotheekrenteaftrek nodig.
Eens. Overdrachtsbelasting mag van mij zelfs helemaal weg, alleen maar een nutteloze anti-verhuis belasting.
quote:
En mensen die huren die hebben ook geen onderhoud aan de woning. Onderhouds kosten voor de eigenwoning aftrekbaar maken lijkt me dus ook iets waar we aan moeten beginnen.
Dan verpauperd de buurt niet zo.
Betaal jij dan mee aan de onderhoudskosten van mijn boot? Bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')