abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:59:33 #201
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_50195918
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:36 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Die kanker zal me een worst wezen, dat mijn kleren en mijn haren zo lekker naar de rook ruiken vind ik niet zo verfrissend.
[..]
Je hebt toch een douche of niet. En wie ruikt en nu wel lekker als hij/zij terugkomt van stappen ongeacht of er nu wel of niet gerookt wordt.
quote:
Ik geef er niks om dat er gerookt wordt, maar ik vind het beter als er niet meer gerookt wordt. Dat je ons zeikerts noemt prima, maar waarschijnlijk heb je zelf ook al meerdere keren proberen te stoppen met roken, zoals vele andere rokers. Dat je dan niet kan stoppen en de drang naar een sigaret zo groot, wil niet zeggen dat je lekker op een jaloerse toon ons zeikerts kan noemen.
[..]

Hahaha ik ben een niet roker, zo nu een dan rook ik een jointje of een sigaretje tijdens het stappen maar verder rook ik totaal niet. Zo zie je maar dat je niet altijd een roker hoeft te zijn om tegen het rookverbod te zijn. Het gaat er mij om dat ik nooit (als niet roker) ergens last van heb gehad en dat het altijd wel mee viel. Als ik op stap ga dan zie ik dat de rokers als de niet rokers het grootste plezier van de wereld hebben en een gezellige avond hebben. Ik heb nog nooit de niet rokers of de rokers met een verveelt en geirriteerd gezicht ergens in een hoekje zien staan. Ik heb nog nooit gezien dat men ruzie er om maakte of wat dan ook.

Ik vind het bij thuiskomst ook niet fijn dat al je kleren stinken en je haren. Maargoed daar maak ik geen big deal van, verder denk ik er nog niet eens aan. Ik doe ze uit, ik douche me en de kleren worden weer gewassen.

Verder zeg je dat je er niks om geeft dat er gerookt wordt. Nou dan laat iedereen dan toch een fijne avond hebben. Ik zie echt het probleem niet en ben dat probleem tijden het uitgaan ook nooit tegen gekomen. En al die mensen die ik ken rokers/niet-rokers hebben er ook nooit een probleem van gemaakt. Iedereen heeft plezier tijdens het uitgaan. Het is nooit een probleem geweest al sinds de eerste sigaret en nu, nu moet men er een Big Deal van maken. En ik durf zelfs te wedden dat de mensen die er het hardst om schreeuwen vrijwel nooit in zulke gelegenheden komen.

Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:09:31 #202
179327 Harry4
Treehugger
pi_50196277
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:59 schreef denka het volgende:

[..]

Je hebt toch een douche of niet. En wie ruikt en nu wel lekker als hij/zij terugkomt van stappen ongeacht of er nu wel of niet gerookt wordt.
Ja dan ga ik in de douche, en mijn kleren gaan ook in de was. Maar toch, vind ik het zelf prettiger als er niet gerookt wordt. Na enkele pilsjes ruik je de hele rook niet meer in het café, maar vind het toch altijd (vooral in het begin) stinken als iemand recht voor je neus zijn rook uitblaast. Ik zal er niet minder van op stap gaan als er gewoon gerookt wordt. Maar ik zie ook niet in waarom er minder mensen op stap zullen gaan als er niet gerookt mag worden.

Die argumenten van gezelligheid vind ik nergens op slaan.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50196419
Ik wil na 2 uurtjes kroeg (na werktijd borrelen ofzo) gewoon niet verplicht worden meteen m'n kleren uitgebreid te wassen, te luchten etc.

Nergens voor nodig, irritant.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:25:10 #204
3542 Gia
User under construction
pi_50196757
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:59 schreef denka het volgende:
Hahaha ik ben een niet roker, zo nu een dan rook ik een jointje of een sigaretje tijdens het stappen maar verder rook ik totaal niet.
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:23 schreef denka het volgende:

[..]

Precies want ik weet nu al dat het in de rokersruimtes veel drukker en gezelliger zal zijn dan in de niet rokersruimtes. Dat ze dan maar allemaal opflikkeren
Niet-rokers mogen daar toch niet komen!!

O nee, jij bent alleen een niet-roker als dat in de discussie zo uitkomt. Verder ben je gewoon roker. Want je wilt in de rokersruimte mogen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:40:04 #205
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_50197179
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Niet-rokers mogen daar toch niet komen!!

O nee, jij bent alleen een niet-roker als dat in de discussie zo uitkomt. Verder ben je gewoon roker. Want je wilt in de rokersruimte mogen.
Haha ik wist dat dit ging komen, heeft nog lang geduurd

Zoals ik al zei ik ben een niet-roker in principe. Ik rook niet dagelijks en de keren dat ik rook is het in het weekend met stappen, dit ook niet altijd. Ligt vooral aan andere medicatie hoeveel ik ga roken en of ik ga roken.

Ik ben er niet op tegen en mocht ik in de rokersruimte zijn dan zal ik daar zeker een sigaretje roken. Als men gewoon doet geven en nemen zoals men altijd deed dan is er niks aan de hand en hoeven zulke maatregelen ook niet te komen.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_50197271
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef denka het volgende:

[..]

Daarom, vrijheid blijheid laat het toch zoals het altijd is geweest. Nooit zijn er problemen geweest en iedereen zowel de rokers als de niet rokers konden samen fijn op stap.

Dan ben je erg blind. Als je op stap kan zijn er inderdaad niet zoveel problemen, maar er zijn tig rokers die niet uit kunnen omdat ze niet tegen rook kunnen. Dit zijn problemen die al jaren spelen. Daarnaast hoor ik ook al jaren van mensen die wel uitgaan dat ze er (soms weinig, soms veel) problemen mee hebben. Dus hoe je er nu bij komt dat er nooit problemen zijn geweest is mij een raadsel
quote:
Het lijkt wel mode dat men tegenwoordig over alles en iedereen moet zeiken en om de onnozelste dingen de grootste big deals moeten maken.
Waarom maken jullie er dan zo'n grote big deal van dat roken straks niet meer mag? Zelfde laken een pak, oftewel een kul-argument.
quote:
Daarbij zijn de argumenten van: Jah ik wil geen longkanker oplopen door het passief meeroken ook enorm zwak. Er zijn tegenwoordig tig dingen waar je passief aan mee doet moet dan alles verboden worden?
Ik vind het anders een behoorlijk sterk argument. Het gaat godverdomme wel om de gezondheid van mij en m'n vrienden. Jij geeft misschien niets om je eigen gezondheid, maar er zijn mensen die dat weldegelijk doen. Longkanker een zwak argument noemen vind ik pas een zwak tegenargument.

Daarnaast zijn er ook nog vele andere argumenten die je voor het gemak maar even overslaat.

Bovendien, waar doe ik nog meer passief aan mee dat schadelijk is voor mijn gezondheid? En ga nu niet autorijden roepen, want onderzoek heeft uitgewezen dat uitlaatgassen van auto's bij lange na niet zo slecht voor een mens zijn als meeroken.
quote:
Durf eens te leven!
Alsof je niet leeft als je niet rookt
quote:
En verder zal het meer aan je eigen lichaam liggen dat je kanker krijgt dan het passief mee roken. Mensen die niet roken zullen het minimale inademen en daarbij is het rook die al uitgeblazen is en dus al 1000x minder schadelijk.
Passief roken verhoogt de kans op kanker. Dat is voor mij een reden waarom roken verboden mag worden. Dan mag jij wel beweren dat die kans heel klein is, maar daar is de wetenschap nog niet over uit. Bovendien, er zijn ook andere argumenten: geen stinkende kleren, geen pijnlijke ogen, geen gore lucht.
quote:
En verder waar gaan die niet rokers die er op tegen zijn dan op stap of waar gaan ze naar toe dat ze zich er zo op ergeren?? Ik ben in tig kroegen, cafe's, discotheken, restaurants, etc..geweest waar gerookt werd. Dus niet rokers en rokers door elkaar maar ik heb in al die gelegenheden nooit last gehad van overmatig rook of wat dan ook. Er was geen rookgordijn ofzo, ik had nooit het gevoel dat ik een sigaret aan het roken was, kortom het valt allemaal wel reuze mee.
Nou, sommige gaan naar plekken waar gerookt wordt en anderen blijven thuis. Jij hebt misschien geen last van de rook (wellicht omdat je zelf rookt?) maar er zijn enorm veel mensen die er wel veel last van hebben. Jij staat niet model voor de rest van de Nederlanders.
quote:
Het zijn gewoon zeikerds die ergens een wolkje rook zien en dan al gek worden. Van die kleinzerige mensen die je ook tegenkomt bij de rijdende rechter of de vakantie rechter om maar eens een voorbeeld te noemen. Van die mensen die al beginnen te zeiken zonder ergens last van te hebben van die mensen die geen leven hebben.
Belachelijke aannames. Er zijn genoeg mensen die er wel last van hebben. Bovendien heeft zo'n houding die jij nu aanneemt er jarenlang voor gezorgd dat er niets voor niet-rokers is gedaan. Nu er plotseling een algeheel verbod aankomt hoor je vanuit de cafe's ineens geluiden: 'ja maar, we kunnen wel wat regelen ofzo'. Dan denk ik: 'veel te laat makker. Je hebt je kans gehad, niet gegrepen en nu moet je de consequenties aanvaren'.
quote:
En verder waar maak je je druk om dat ik en anderen zeggen dat je dan niet in de rokersruimte mag? Je wilt het toch ook niet? Je bent toch tegen roken dus wat maakt het uit? Je zal er nooit komen want wie weet, misschien krijg je wel longkanker. Dus wat is de Big Deal als men dat zegt??
Nee hoor, daar maak ik me ook niet druk om. Ga gerust je gang in je rookruimte.
quote:
De hele samenleving tegenwoordig begint gewoon kinderachtige vormen aan te nemen en men probeert elkaar steeds onderuit te halen en om de kleinste dingen wordt men al gek.
Je hebt volkomen gelijk: de kleine minderheid die nog rookt wordt helemaal gek bij het horen van het woord 'rookverbod'.
pi_50197704
Ach, we worden het toch nooit eens hierin. Laten we maar gewoon afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren. Kunnen we zelf zien hoe ze de rookruimtes gaan inrichten.

En anders blijf ik lekker thuis met wat vrienden, maken we het daar wel gezellig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:03:44 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50197942
Het geeft trouwens wel aan dat de gemiddelde mens veranderd is, dat dit verbod er door schijnt te komen. Misschien is dat iets om juist naar te kijken. Waarom is het nu ineens mogelijk, waarom is er nu ineens draagvlak voor, meer dan vroeger.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:08:12 #209
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_50198097
Ken overigens genoeg kroegen die absoluut geen ruimte zouden hebben voor zo'n rookruimte. Denk dan vooral aan de wat kleinere kroegen of waar het qua inrichting niet kan.
Secrets never die. Only people.
pi_50198116
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:43 schreef Nielsch het volgende:

Bovendien, waar doe ik nog meer passief aan mee dat schadelijk is voor mijn gezondheid? En ga nu niet autorijden roepen, want onderzoek heeft uitgewezen dat uitlaatgassen van auto's bij lange na niet zo slecht voor een mens zijn als meeroken.
Bron?
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:10:50 #211
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_50198193
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:08 schreef PizzaSalami het volgende:
Ken overigens genoeg kroegen die absoluut geen ruimte zouden hebben voor zo'n rookruimte. Denk dan vooral aan de wat kleinere kroegen of waar het qua inrichting niet kan.
mijn stamkroeg bijvoorbeeld, is nu al klein en vooral smal, daar is nooit een aparte ruimte in te richten. Benieuwd hoe de baas dat gaat aanpakken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_50198199
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:08 schreef PizzaSalami het volgende:
Tja, dan hebben ze waarschijnlijk pech gehad. En zijn ze geheel afhankelijk van de niet rokende medemens. Succes ermee. Moet natuurlijk geen probleem zijn. hele volksstammen die nu nooit in de kroeg komen gaan dan ineens in grote getallen. Zal spitsuur worden daar.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_50198250
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:03 schreef Yildiz het volgende:
Het geeft trouwens wel aan dat de gemiddelde mens veranderd is, dat dit verbod er door schijnt te komen. Misschien is dat iets om juist naar te kijken. Waarom is het nu ineens mogelijk, waarom is er nu ineens draagvlak voor, meer dan vroeger.
1) Het aantal rokers is flink gedaald
2) Mensen zijn zich meer bewust geworden van de gevaren van (mee)roken
3) De rokerslobby heeft aan kracht ingeboet waardoor er ruimte kwam voor discussie
pi_50198296
Hoe voorkomen ze dat het in rokersgedeelten een teringbende wordt met vieze glazen en asbakken enzo? Horeca-werknemers mogen er blijkbaar niet komen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:14:25 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50198323
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:13 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe voorkomen ze dat het in rokersgedeelten een teringbende wordt met vieze glazen en asbakken enzo? Horeca-werknemers mogen er blijkbaar niet komen.
Verbieden daar glazen neer te zetten? Helemaal geen rookruimte inrichten? Tis niet zo moeilijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50198695
Persoonlijk ben ik tegen de rokersruimten. Ze gaan maar lekker buiten staan. Het is volgens mij ook de bedoeling dat de mensen die er wel zitten hun drankjes zelf halen en de lege glazen terugbrengen.
pi_50198797
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ze mogen er vast wel komen. Als ik nog in de horeca had gewerkt en zin had gehad in een sigaret zou ik er toch ook in moeten.
De werknemer heeft de garantie op een rookvrije werkplek en die werkplek is rook vrij, daarnaast mag hij uit vrije beweging heus wel in de rookruimte komen het moet niet mooier worden. Er kan dus gewoon opgeruimd worden als een horecamedewerker zich daar niet aan stoort. Aangezien een boel mensen in de horeca roken lijkt het me helemaal niet zo'n probleem. Twee vliegen in een klap zullen we maar zeggen. De medewerker kan een sigaretje roken en de rookruimte is weer schoon
pi_50198808
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:25 schreef Nielsch het volgende:

..en de lege glazen terugbrengen.
Zie ik nog niet gebeuren in NL. .
pi_50198866
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

De werknemer heeft de garantie op een rookvrije werkplek en die werkplek is rook vrij, daarnaast mag hij uit vrije beweging heus wel in de rookruimte komen het moet niet mooier worden.
Net als 'vrijwillig' op zondag werken.

In de praktijk ontstaat het risico dat werkgevers bij sollicitatie toch al stiekem gaan selecteren op zulke 'vrijwilligheid', en daarmee verdwijnt het vrijwillige karakter.
pi_50198896
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zie ik nog niet gebeuren in NL. .
Waarom niet. als ik in de kroeg bij een tafeltje zit neem ik meestal leeg glaswerk mee als ik nieuwe ga halen. Maar misschien is dat wel een tic van mijn horecaperiode. Ik denkj dat niet veel mnensen daar moeite mee hebben als dat inhoudt dat ze een ruimte hebben waar gerookt mag worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')