quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef denka het volgende:[..]
Daarom, vrijheid blijheid laat het toch zoals het altijd is geweest. Nooit zijn er problemen geweest en iedereen zowel de rokers als de niet rokers konden samen fijn op stap.
Dan ben je erg blind. Als je op stap kan zijn er inderdaad niet zoveel problemen, maar er zijn tig rokers die niet uit kunnen omdat ze niet tegen rook kunnen. Dit zijn problemen die al jaren spelen. Daarnaast hoor ik ook al jaren van mensen die wel uitgaan dat ze er (soms weinig, soms veel) problemen mee hebben. Dus hoe je er nu bij komt dat er nooit problemen zijn geweest is mij een raadsel
quote:
Het lijkt wel mode dat men tegenwoordig over alles en iedereen moet zeiken en om de onnozelste dingen de grootste big deals moeten maken.
Waarom maken jullie er dan zo'n grote big deal van dat roken straks niet meer mag? Zelfde laken een pak, oftewel een kul-argument.
quote:
Daarbij zijn de argumenten van: Jah ik wil geen longkanker oplopen door het passief meeroken ook enorm zwak. Er zijn tegenwoordig tig dingen waar je passief aan mee doet moet dan alles verboden worden?
Ik vind het anders een behoorlijk sterk argument. Het gaat godverdomme wel om de gezondheid van mij en m'n vrienden. Jij geeft misschien niets om je eigen gezondheid, maar er zijn mensen die dat weldegelijk doen. Longkanker een zwak argument noemen vind ik pas een zwak tegenargument.
Daarnaast zijn er ook nog vele andere argumenten die je voor het gemak maar even overslaat.
Bovendien, waar doe ik nog meer passief aan mee dat schadelijk is voor mijn gezondheid? En ga nu niet autorijden roepen, want onderzoek heeft uitgewezen dat uitlaatgassen van auto's bij lange na niet zo slecht voor een mens zijn als meeroken.
quote:
Durf eens te leven!
Alsof je niet leeft als je niet rookt
quote:
En verder zal het meer aan je eigen lichaam liggen dat je kanker krijgt dan het passief mee roken. Mensen die niet roken zullen het minimale inademen en daarbij is het rook die al uitgeblazen is en dus al 1000x minder schadelijk.
Passief roken verhoogt de kans op kanker. Dat is voor mij een reden waarom roken verboden mag worden. Dan mag jij wel beweren dat die kans heel klein is, maar daar is de wetenschap nog niet over uit. Bovendien, er zijn ook andere argumenten: geen stinkende kleren, geen pijnlijke ogen, geen gore lucht.
quote:
En verder waar gaan die niet rokers die er op tegen zijn dan op stap of waar gaan ze naar toe dat ze zich er zo op ergeren?? Ik ben in tig kroegen, cafe's, discotheken, restaurants, etc..geweest waar gerookt werd. Dus niet rokers en rokers door elkaar maar ik heb in al die gelegenheden nooit last gehad van overmatig rook of wat dan ook. Er was geen rookgordijn ofzo, ik had nooit het gevoel dat ik een sigaret aan het roken was, kortom het valt allemaal wel reuze mee.
Nou, sommige gaan naar plekken waar gerookt wordt en anderen blijven thuis. Jij hebt misschien geen last van de rook (wellicht omdat je zelf rookt?) maar er zijn enorm veel mensen die er wel veel last van hebben. Jij staat niet model voor de rest van de Nederlanders.
quote:
Het zijn gewoon zeikerds die ergens een wolkje rook zien en dan al gek worden. Van die kleinzerige mensen
![]()
die je ook tegenkomt bij de rijdende rechter of de vakantie rechter om maar eens een voorbeeld te noemen. Van die mensen die al beginnen te zeiken zonder ergens last van te hebben van die mensen die geen leven hebben.
Belachelijke aannames. Er zijn genoeg mensen die er wel last van hebben. Bovendien heeft zo'n houding die jij nu aanneemt er jarenlang voor gezorgd dat er niets voor niet-rokers is gedaan. Nu er plotseling een algeheel verbod aankomt hoor je vanuit de cafe's ineens geluiden: 'ja maar, we kunnen wel wat regelen ofzo'. Dan denk ik: 'veel te laat makker. Je hebt je kans gehad, niet gegrepen en nu moet je de consequenties aanvaren'.
quote:
En verder waar maak je je druk om dat ik en anderen zeggen dat je dan niet in de rokersruimte mag? Je wilt het toch ook niet? Je bent toch tegen roken dus wat maakt het uit? Je zal er nooit komen want wie weet, misschien krijg je wel longkanker. Dus wat is de Big Deal als men dat zegt??
Nee hoor, daar maak ik me ook niet druk om. Ga gerust je gang in je rookruimte.
quote:
De hele samenleving tegenwoordig begint gewoon kinderachtige vormen aan te nemen en men probeert elkaar steeds onderuit te halen en om de kleinste dingen wordt men al gek.
Je hebt volkomen gelijk: de kleine minderheid die nog rookt wordt helemaal gek bij het horen van het woord 'rookverbod'.