Precies want ik weet nu al dat het in de rokersruimtes veel drukker en gezelliger zal zijn dan in de niet rokersruimtes. Dat ze dan maar allemaal opflikkerenquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, ik heb vrienden in New York en die vertellen hele andere verhalen.
Maar dat het in de rokerstuinen gezelliger is als binnen geloof ik direct. Ik wil straks in de rookruimtes echter wel een verbod op niet rokers. Die mooeten zich strakks echt niet meer vertonen in het rook gedeelte als ze lekker in een niet rokers deel kunnen zitten.
Wij maken er als rokers onder elkaar wel een feestje van.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:23 schreef denka het volgende:
[..]
Precies want ik weet nu al dat het in de rokersruimtes veel drukker en gezelliger zal zijn dan in de niet rokersruimtes. Dat ze dan maar allemaal opflikkeren![]()
Ja moet jij zeggen met je wens dat niet rokers niet welkom zijn in het rookgedeelte; het lijkt wel alsof de pro rokers juist doorslaan; zelf roepen dat het fascisme is, maar wel de anderen buitensluiten; terwijl het bij het antirookbeleid juist een extra keuze wordt toegevoegd; rokers, niet rokers en anti rokers zijn allemaal welkom in de kroeg. Nu zijn mensen die gewoon echt niet tegen rook kunnen niet welkom.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je kunt nu toch ook uitgaan naar een niet rokers kroeg. Die zijn er echt. Alleen zit er nu nooit iemand. Maar als jullie er heen gaan zul je zien dat er vanzelf meer komen. Ik kan er niets aan doen dat jij kiest om naar een rokers kroeg te gaan.
[..]
Tja, ik heb vrienden in New York en die vertellen hele andere verhalen.
Maar dat het in de rokerstuinen gezelliger is als binnen geloof ik direct. Ik wil straks in de rookruimtes echter wel een verbod op niet rokers. Die mooeten zich strakks echt niet meer vertonen in het rook gedeelte als ze lekker in een niet rokers deel kunnen zitten.
[..]
Het gaat ook deels niet om het rookverbod maar om de beperking van de individuele vrijheid en het zelfbeschikkingsrecht.
Zegt iemand met vrijheid blijheid bji zijn avatar; zielig hoor dit soort reacties; als dat het niveau van de gesprekken is in de rookruimtes....quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:23 schreef denka het volgende:
[..]
Precies want ik weet nu al dat het in de rokersruimtes veel drukker en gezelliger zal zijn dan in de niet rokersruimtes. Dat ze dan maar allemaal opflikkeren![]()
Van de frontpage:quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef denka het volgende:
Laat het volk spreken en zie dat het grootste gedeelte van de bevolking tegen een rookverbod is.
Ik vraag het me af....quote:Een algeheel horecarookverbod per 1 juli 2008?
Gestart op: 07-06-2007 08:40
Aantal stemmen: 291
Laatste stem: 07-06-2007 11:00
Reacties: 12
De ministerraad spreekt vrijdag over een algeheel horecarookverbod per 1 juli 2008. Ben jij voor of tegen?
Voor - 179 (61.5%)
Tegen - 88 (30.2%)
Maakt me niet uit - 24 (8.2%)
Daarom, vrijheid blijheid laat het toch zoals het altijd is geweest. Nooit zijn er problemen geweest en iedereen zowel de rokers als de niet rokers konden samen fijn op stap. Het lijkt wel mode dat men tegenwoordig over alles en iedereen moet zeiken en om de onnozelste dingen de grootste big deals moeten maken. Daarbij zijn de argumenten van: Jah ik wil geen longkanker oplopen door het passief meeroken ook enorm zwak. Er zijn tegenwoordig tig dingen waar je passief aan mee doet moet dan alles verboden worden? Durf eens te leven! En verder zal het meer aan je eigen lichaam liggen dat je kanker krijgt dan het passief mee roken. Mensen die niet roken zullen het minimale inademen en daarbij is het rook die al uitgeblazen is en dus al 1000x minder schadelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:59 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zegt iemand met vrijheid blijheid bji zijn avatar; zielig hoor dit soort reacties; als dat het niveau van de gesprekken is in de rookruimtes....
Als je hier al gelijk in zou hebben, wat ik betwijfel, zal dat voor het grootste deel liggen aan het feit dat veel mensen (oudere mensen bijvoorbeeld) toch niet naar de kroeg gaan, dus niet stemmen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef denka het volgende:
Als men gewoon een referendum zou houden dan kwam er nooit een rookverbod.
Mwa, het was dan de bedoeling dat dáár geen alcohol gedronken mag worden. Die ruimte is dan in principe alleen bedoeld om je nicotine-peil even op orde te krijgen en dan weer terug naar het dranklokaal.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach, als Ab Klink ruimte overlaat om aparte ruimtes in te richten waar wel gerookt mag worden. Prima.
Dan haal ik mij biertje wel ergens anders en zitten we lekker met de rokers in 1 gedeelte en zijn we verlost van de niet rokers die in het andere deel zitten. Dan is iedereen toch blij.
Ik vrees alleen dat het in de rokersdelen ontzettend druk zal worden en echt niet alleen met rokers.
Ik ben liever waar de drank is. Lijkt me veeeeel gezelliger.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:23 schreef denka het volgende:
[..]
Ik denk dat het gezelliger is op de plaats waar de drank vloeit. En ik denk dat zelfs de rokers snel terugkomen uit dat rookhol.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wij maken er als rokers onder elkaar wel een feestje van.
Maar ja dan zullen ze wel proberen om die rookruimtes ook te laten verbieden omdat ze nog steeds gedwongen worden om in de rook te staan. Ze willen toch bij de gezelligheid zijn.
Die kanker zal me een worst wezen, dat mijn kleren en mijn haren zo lekker naar de rook ruiken vind ik niet zo verfrissend.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef denka het volgende:
Daarom, vrijheid blijheid laat het toch zoals het altijd is geweest. Nooit zijn er problemen geweest en iedereen zowel de rokers als de niet rokers konden samen fijn op stap. Het lijkt wel mode dat men tegenwoordig over alles en iedereen moet zeiken en om de onnozelste dingen de grootste big deals moeten maken. Daarbij zijn de argumenten van: Jah ik wil geen longkanker oplopen door het passief meeroken ook enorm zwak. Er zijn tegenwoordig tig dingen waar je passief aan mee doet moet dan alles verboden worden? Durf eens te leven! En verder zal het meer aan je eigen lichaam liggen dat je kanker krijgt dan het passief mee roken. Mensen die niet roken zullen het minimale inademen en daarbij is het rook die al uitgeblazen is en dus al 1000x minder schadelijk.
Ik geef er niks om dat er gerookt wordt, maar ik vind het beter als er niet meer gerookt wordt. Dat je ons zeikerts noemt prima, maar waarschijnlijk heb je zelf ook al meerdere keren proberen te stoppen met roken, zoals vele andere rokers. Dat je dan niet kan stoppen en de drang naar een sigaret zo groot, wil niet zeggen dat je lekker op een jaloerse toon ons zeikerts kan noemen.quote:En verder waar gaan die niet rokers die er op tegen zijn dan op stap of waar gaan ze naar toe dat ze zich er zo op ergeren?? Ik ben in tig kroegen, cafe's, discotheken, restaurants, etc..geweest waar gerookt werd. Dus niet rokers en rokers door elkaar maar ik heb in al die gelegenheden nooit last gehad van overmatig rook of wat dan ook. Er was geen rookgordijn ofzo, ik had nooit het gevoel dat ik een sigaret aan het roken was, kortom het valt allemaal wel reuze mee. Het zijn gewoon zeikerds die ergens een wolkje rook zien en dan al gek worden. Van die kleinzerige mensendie je ook tegenkomt bij de rijdende rechter of de vakantie rechter om maar eens een voorbeeld te noemen. Van die mensen die al beginnen te zeiken zonder ergens last van te hebben van die mensen die geen leven hebben.
quote:De hele samenleving tegenwoordig begint gewoon kinderachtige vormen aan te nemen en men probeert elkaar steeds onderuit te halen en om de kleinste dingen wordt men al gek.
Als je zelf rookt merk je dat inderdaad niet. Ik heb zelf gerookt en rook toen ook niet de rook van anderen. Nu ik niet meer rook, ruik ik het zelfs 's ochtends nog als er de dag ervoor iemand in mijn huis gerookt heeft.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef denka het volgende:
Ik ben in tig kroegen, cafe's, discotheken, restaurants, etc..geweest waar gerookt werd. Dus niet rokers en rokers door elkaar maar ik heb in al die gelegenheden nooit last gehad van overmatig rook of wat dan ook. Er was geen rookgordijn ofzo, ik had nooit het gevoel dat ik een sigaret aan het roken was, kortom het valt allemaal wel reuze mee.
Gewoon een drankverbod in de rookruimte. Die ruimte moet alleen maar dienen om even een peuk te roken en dan weer wegwezen. Hoeft ook niet bijster groot te zijn, dus.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:41 schreef DennisMoore het volgende:
Geen bediening in de rokersruimten, ook geen glazen halen etc. Dat zou daar een enorme tyfus-zooi worden, practisch onhaalbaar.
Daarom denk ik dat die rokersruimten in de praktijk inderdaad niet veel zullen voorstellen, of misschien helemaal niet worden ingericht door de horeca.
Inderdaad drankverbod ivm glazen halen enzo. Denk dat voor veel cafés het inrichten van zo'n ruimte niet haalbaar is, dus maakt men alles rookvrij.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:45 schreef Gia het volgende:
Gewoon een drankverbod in de rookruimte. Die ruimte moet alleen maar dienen om even een peuk te roken en dan weer wegwezen. Hoeft ook niet bijster groot te zijn, dus.
Dat staat er niet. En hoe ga je afdwingen dat er niet gedronken. Zoals ik het lees worden het gewoon gescheiden ruimtes. Met als enig verschil dat er in de rookruimte niet bediend mag worden. er staat niets over dat er niet gedronken mag worden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, het was dan de bedoeling dat dáár geen alcohol gedronken mag worden. Die ruimte is dan in principe alleen bedoeld om je nicotine-peil even op orde te krijgen en dan weer terug naar het dranklokaal.
de drank is dichtbij dus ik zie het probleem niet zo. Ik wil best even naar de bar wandelen voor een biertje.quote:Ik ben liever waar de drank is. Lijkt me veeeeel gezelliger.
Persoonlijk denk ik dat het er op uitdraait dat straks de meerderheid in het rokersdeel zit.quote:Ik denk dat het gezelliger is op de plaats waar de drank vloeit. En ik denk dat zelfs de rokers snel terugkomen uit dat rookhol.
Jij bent echt gefrustreerd he. Waarom een ander ook niet zijn pleziertje gunnen, jij hebt je rookvrije deel toch.quote:Ik hoop dat er geen afzuiging is, zodat die rokers goed van al hun rook kunnen profiteren. Is toch zonde om al die overheerlijke rook weg te zuigen!!
Waar haal je die onzin weg?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:50 schreef HarryP het volgende:
Ach veel jeugd begint met roken tijdens het uitgaan.
Dus over 10 jaar staan er alleen nog oude losers te roken in de zogenaamd "gezellige" rookkamertjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |