abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49945248
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Terwijl ik ook daar heb gehoord dat eisen aan wiskunde en mechanica wat omlaag zijn gebracht. Alleen als je daar echt goed bent dan kan je ook een echt goede opleiding krijgen, met doorgroei mogelijkheden.
Wat betreft de UT kan ik melden dat ze daar speciale deficientiecursussen aanbieden om de VWO'ers, gewoon NT'ers, op het gewenste niveau te brengen qua wiskunde.
pi_49945266
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Terwijl ik ook daar heb gehoord dat eisen aan wiskunde en mechanica wat omlaag zijn gebracht. Alleen als je daar echt goed bent dan kan je ook een echt goede opleiding krijgen, met doorgroei mogelijkheden.
Ik heb een Civiel bachelor en daar zijn de wiskundevakken nog altijd hetzelfde, maar het kost de studenten elk jaar meer moeite. Mechanica heb ik inderdaad iets minder gehad, maar dat is omdat de verplichte vervolgvakken zijn ingeruild voor andere verplichte vakken.

Over bouwkunde, IO en TB zeg ik maar niks trouwens
pi_49945311
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En de UT en de TU/e niet te vergeten.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:12:02 #94
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49945312
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat betreft de UT kan ik melden dat ze daar speciale deficientiecursussen aanbieden om de VWO'ers, gewoon NT'ers, op het gewenste niveau te brengen qua wiskunde.
goede actie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_49945331
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:08 schreef Fastmatti het volgende:
Toch kiezen de mensen dit niet. Voor de MBO-ers geldt dat mensen hun handen niet vuil willen maken en voor de hoogopgeleiden geldt dat ze geen nerd-studie willen doen en dat ze liever een blaat-studie doen, want dan wordt je een 'manager'
Die laatste groep loopt hier bij economie heel veel rond. Trek gewoon het wiskunde-niveau wat omhoog dan ben je in één keer van die groep af.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:15:43 #96
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49945485
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Toch kiezen de mensen dit niet. Voor de MBO-ers geldt dat mensen hun handen niet vuil willen maken en voor de hoogopgeleiden geldt dat ze geen nerd-studie willen doen en dat ze liever een blaat-studie doen, want dan wordt je een 'manager'
HBO technici kunnen net zo goed manager worde, maar je hebt gelijk ja.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:17:39 #97
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49945597
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die laatste groep loopt hier bij economie heel veel rond. Trek gewoon het wiskunde-niveau wat omhoog dan ben je in één keer van die groep af.
x kwadraat = 4
Wat is x?

zo, weg.
And that is the news.''
pi_49945615
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

HBO technici kunnen net zo goed manager worde, maar je hebt gelijk ja.
Uiteraard, maar in Nederland vergaderland staat er vrijwel altijd een alfa boven een stel beta's. Gelukkig verandert dat nu. De TU's hebben nog een redelijk niveau en de tijd dat beta's geen communicatieve vaardigheden hadden is ook al een tijdje voorbij.

De technici hebben de toekomst
pi_49945637
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:10 schreef Fastmatti het volgende:
Over bouwkunde, IO en TB zeg ik maar niks trouwens
Ik vind IO en Bouwkunde eigenlijk wel TU waardig hoor. Er zit dan wel niet zoveel wiskunde in als bij L&R, TW of TN, maar het kenmerk van een TU-studie moet volgens mij zijn dat er behoorlijke creatieve capaciteiten van je worden gevraagd. Dat kan zich in de wat meer technische gebieden uiten maar ook in de esthetische gebieden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:19:42 #100
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49945701
Zeg, zullen we het een beetje ontopic houden?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49945709
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind IO en Bouwkunde eigenlijk wel TU waardig hoor. Er zit dan wel niet zoveel wiskunde in als bij L&R, TW of TN, maar het kenmerk van een TU-studie moet volgens mij zijn dat er behoorlijke creatieve capaciteiten van je worden gevraagd. Dat kan zich in de wat meer technische gebieden uiten maar ook in de esthetische gebieden.
Bouwkunde is pas geleden bijna uit de TU gezet en het dreigt echt te gebeuren. Omdat ze nog steeds niet aan het standaardpakket van de eerste wiskunde en mechanicavakken voldoen.
pi_49945741
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:

als iemand van 23 jaar nog geen diploma heeft, moet gewoon van school worden gestuurd. Die is niet bekwaam of te lui.

Niet iedereen heeft van zulk soort voorspelbare levens.
pi_49945863
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Bouwkunde is pas geleden bijna uit de TU gezet en het dreigt echt te gebeuren. Omdat ze nog steeds niet aan het standaardpakket van de eerste wiskunde en mechanicavakken voldoen.
Oke dan moet het wel ernstig gesteld zijn met die studie. Desnoods smeer je het over 2 of 3 jaar uit maar ik ben het er mee eens dat je wiskunde en mechanica niet volledig links moet laten liggen, het is nou ook weer geen kunstacademie.

ow we moeten on-topic gaan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:23:06 #104
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49945872
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft van zulk soort voorspelbare levens.
en waarom zou iemand van 23 een mbo nog niet afgerond kunnen hebben dan?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_49945972
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Inderdaad

Krijg ook steeds vaker het idee dat de TU Delft één van de laatste universiteiten is die nog enigszins zijn oude niveau probeert te houden.
Al die TU's zijn opgepimpte HTS opleidingen. Nauwelijks met goed fatsoen universiteit te noemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:25:48 #106
Stranger than fiction
pi_49946015
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

Er zijn 100en redenen te bedenken. En waarom zou je daar moeilijk over willen doen? Waar heb je meer aan, iemand die wel een diploma heeft of iemand die dat niet heeft? Z'n kansen op de arbeidsmarkt nemen zienderogen toe.
pi_49946064
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Al die TU's zijn opgepimpte HTS opleidingen. Nauwelijks met goed fatsoen universiteit te noemen.
pi_49946115
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat kan deels zijn omdat het niveau van de instromers lager is maar het heeft er ook mee te maken dat vertraging minder wordt geaccepteerd, vroeger werden de moeilijke vakken gewoon vaker geprobeerd voor ze gehaald werden wat ook best kan als je 6 jaar over een studie doet.
pi_49946137
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
ow we moeten on-topic gaan.
Snap dit ook niet helemaal. Zover offtopic zijn we helemaal niet. Het onderwijs is zo slecht omdat het ingericht is op alfa's en niet op beta's. Daar moet Plasterk wat aan doen
pi_49946156
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:24 schreef du_ke het volgende:
Ik vind het wel grappig dat de TUD, UTwente en TU/e vroeger alledrie een technische hogeschool waren, TH Rijswijk is volgens mij de enige echte technische hogeschool die er nog over is.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:27:52 #111
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49946159
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Er zijn 100en redenen te bedenken. En waarom zou je daar moeilijk over willen doen? Waar heb je meer aan, iemand die wel een diploma heeft of iemand die dat niet heeft? Z'n kansen op de arbeidsmarkt nemen zienderogen toe.
aangezien de samenleving een klein vermogen mag betalen voor die opleiding, vind ik dat daar best wel "moeilijk" over gedaan mag worden. Komop zeg.. met je 23e nog een MBO volgen.. dan heb je echt de verkeerde prioriteiten gesteld
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_49946213
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan deels zijn omdat het niveau van de instromers lager is maar het heeft er ook mee te maken dat vertraging minder wordt geaccepteerd, vroeger werden de moeilijke vakken gewoon vaker geprobeerd voor ze gehaald werden wat ook best kan als je 6 jaar over een studie doet.
Je hebt zeker niet op een TU gezeten. Dan had je namelijk geweten dat de gemiddelde studieduur al decennia lang 7 jaar is en dat dit niet komt doordat er niet hard gewerkt wordt.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:29:55 #113
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_49946265
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Uiteraard, maar in Nederland vergaderland staat er vrijwel altijd een alfa boven een stel beta's. Gelukkig verandert dat nu. De TU's hebben nog een redelijk niveau en de tijd dat beta's geen communicatieve vaardigheden hadden is ook al een tijdje voorbij.

De technici hebben de toekomst
Er zijn een tekort aan ieder geval HBO technici. WO weet ik niet zo, maar het is wel iets waar nederland zich iets meer op mag richten qua beloning vind ik, maar dat is wel erg offtopic.
And that is the news.''
pi_49946270
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

twente, delft en eindhoven zijn volgens mij pas halverwege de jaren '80 universiteit geworden .
pi_49946299
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig dat de TUD, UTwente en TU/e vroeger alledrie een technische hogeschool waren, TH Rijswijk is volgens mij de enige echte technische hogeschool die er nog over is.
Definitiekwestie. Officieel zijn de TU's hogescholen, want ze hebben maar één hoofdrichting. De Erasmus universtiteit was vroeger ook een hogeschool tot de medische faculiteit daarbij kwam toen werd het een universiteit

De HTS heeft trouwens altijd naast de TU bestaan.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:31:00 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49946316
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

aangezien de samenleving een klein vermogen mag betalen voor die opleiding, vind ik dat daar best wel "moeilijk" over gedaan mag worden. Komop zeg.. met je 23e nog een MBO volgen.. dan heb je echt de verkeerde prioriteiten gesteld
En dan? Iemand maar werkloos thuis laten zitten? Dat kost de samenleving uiteindelijk ook klauwen met geld. Wees blij dat iemand op die leeftijd nog de geest krijgt om een opleiding te volgen.
pi_49946341
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

twente, delft en eindhoven zijn volgens mij pas halverwege de jaren '80 universiteit geworden .
Ja, maar dat heeft niks te maken met het niveau Het heette dan wel hogeschool, maar dat heeft helemaal niks te maken met de HBO's van nu.
pi_49946369
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

M'n neef is na een paar jaar MBO gaan werken en is op z'n 23e meen ik nog begonnen met een MBO opleiding en is daarna nog begonnen met HBO en heeft nu een prima baan.

Moet kunnen toch?
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:31:57 #119
Stranger than fiction
pi_49946371
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

Wat dacht je dat de bijstand kost of andere medische kosten?

Ik vind het erg schadelijk als je elke 23 jarige over een kam scheert. Bovendien hoeveel zijn het er eigenlijk? Daarnaast is de achtergrond van elk persoon anders.

Veel MBO's zijn gericht op werk en leertrajecten. Veel om- en bijscholers komen dus ook terecht op het MBO, dat varieert van kerels van een jaar of 16 tot een jaar of 50.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:32:42 #120
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49946406
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:31 schreef Reya het volgende:

[..]

En dan? Iemand maar werkloos thuis laten zitten? Dat kost de samenleving uiteindelijk ook klauwen met geld. Wees blij dat iemand op die leeftijd nog de geest krijgt om een opleiding te volgen.
wat dacht je van zorgen dat iemand een opleiding volgt die niet te hoog gegrepen is en waar hij wat aan heeft? Zodat we bijvoorbeeld ook geen tekort hebben aan metselaars, loodgieters etc?
Dat zie ik liever dan mensen tot hun 23e op kosten van de overheid op een gedevalueerde opleiding laten zitten, omdat we dat fucking papiertje zo belangrijk vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')