abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 18:43:32 #211
179327 Harry4
Treehugger
pi_50099582
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus omdat mensen kunnen tegenstemmen ben je tegen een referendum.

Net of jouw argumenten zo geweldig zijn. Je stemt ook alleen maar voor de grondwet omdat je voorstander van de Europese staat bent.
Nee ben niet tegen een Referendum. Maar het zal wel goed zijn als elke lidstaat een Referendum zou houden, dan kom je erachter dat elk land waarschijnlijk NEE zegt
Ich bin Macho, süper Macho...
  maandag 4 juni 2007 @ 22:03:00 #212
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50108062
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:43 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Nee ben niet tegen een Referendum. Maar het zal wel goed zijn als elke lidstaat een Referendum zou houden, dan kom je erachter dat elk land waarschijnlijk NEE zegt
Luxemburg en Spanje zeiden anders JA in het referendum voor de Europese Grondwet .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 juni 2007 @ 05:44:55 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50116576
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat een domme voorbeelden.

Door mensen zoals jij ben ik tegen een referendum.
Anti-democratie is de EU-adept eigen.
The End Times are wild
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:11:20 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50117958
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 05:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Anti-democratie is de EU-adept eigen.
Tegen referendum =/= anti-democratie
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_50118036
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:03 schreef Falco het volgende:
Luxemburg en Spanje zeiden anders JA in het referendum voor de Europese Grondwet .
Engeland
Denemarken
Portugal
Polen
Ierland
Tsjechië
Zweden
Finland

Landen die het referendum opgeschort hebben danwel niet eens behandeld hebben na het nee van Frankrijk en Nederland. Dat Spanje ja zegt is wel te begrijpen, gezien de politiek die Spanje bedrijft zullen ze er alles aan doen om te voorkomen dat ze de EU tegen zich in het harnas jagen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:59:06 #216
179327 Harry4
Treehugger
pi_50122591
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Engeland
Denemarken
Portugal
Polen
Ierland
Tsjechië
Zweden
Finland

Landen die het referendum opgeschort hebben danwel niet eens behandeld hebben na het nee van Frankrijk en Nederland. Dat Spanje ja zegt is wel te begrijpen, gezien de politiek die Spanje bedrijft zullen ze er alles aan doen om te voorkomen dat ze de EU tegen zich in het harnas jagen.
Je kan er bijvoorbeeld vanuit gaan dat Engeland dan ook NEE zou hebben gezegt. Is ook altijd zo'n dwarsligger Lekker links blijven rijden, lekker meten in inches.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:52:48 #217
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_50138102
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee de 5de symphonie van beethoven
Nee de 9de symfonie:
quote:

O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern laßt uns angenehmere
anstimmen und freudenvollere.
Freude! Freude!

Freude, schöner Götterfunken
Tochter aus Elysium,
Wir betreten feuertrunken,
Himmlische, dein Heiligtum!
Deine Zauber binden wieder
Was die Mode streng geteilt;
Alle Menschen werden Brüder
Wat de fok is er mis met dit volkslied? Het is prachtig! Europa
pi_50138124
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:39 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus omdat mensen kunnen tegenstemmen ben je tegen een referendum.

Net of jouw argumenten zo geweldig zijn. Je stemt ook alleen maar voor de grondwet omdat je voorstander van de Europese staat bent.
Mijn argumenten zijn onderbouwd en daar liggen dus niet overdreven (media)voorbeelden aan ten grondslag. Als je eens inhoudelijk zou ingaan op de argumenten, zouden we tenminste een discussie hebben. Dat is tot dusverre niet gelukt, omdat je ze voortdurend ontwijkt.

En ik ben tegen een referendum omdat mensen veelal niet capabel genoeg zijn om alle voor- en nadelen te omvatten. We hebben niet voor niets een vertegenwoordigende democratie. De mening van het volk laat zich te gemakkelijk leiden door populisme en angstbeelden die niet stroken met de werkelijkheid.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_50146840
Het is echt 1984

grondwet = verdrag
referendum = preferendum

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50147488
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:53 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Mijn argumenten zijn onderbouwd en daar liggen dus niet overdreven (media)voorbeelden aan ten grondslag. Als je eens inhoudelijk zou ingaan op de argumenten, zouden we tenminste een discussie hebben. Dat is tot dusverre niet gelukt, omdat je ze voortdurend ontwijkt.

En ik ben tegen een referendum omdat mensen veelal niet capabel genoeg zijn om alle voor- en nadelen te omvatten. We hebben niet voor niets een vertegenwoordigende democratie. De mening van het volk laat zich te gemakkelijk leiden door populisme en angstbeelden die niet stroken met de werkelijkheid.
en die lui daarboven zijn wel capabel volgens jou?
And then there were syntax-errors
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:30:46 #221
179327 Harry4
Treehugger
pi_50147557
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:28 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Daar hebben we al opgestemd en dan dien je te WETEN wat hun standpunten zijn en niet alleen maar omdat Wilders een lekkere geile blonde kop heeft en Marijnessen zo zielig overkomt. Eenmaal gestemd mogen hun van mij de dienst uitmaken, zolang er na 4 jaar maar weer verkiezingen zijn.
pi_50148436
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:28 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Allicht capabeler. Hoger opgeleid en veel ervaring in het besturen bijvoorbeeld.
pi_50149860
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 23:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Allicht capabeler. Hoger opgeleid en veel ervaring in het besturen bijvoorbeeld.
Dat politici verstand hebben van besturen, iets wat ik overigens sterk betwijfel, maakt natuurlijk nog niet dat zij ook weten wat goed is voor Europa en dat zij daarmee een goede Grondwet in elkaar kunnen zetten. Mijns inziens zijn er bijzonder veel aanwijzingen dat een gezamenlijk Europa niet goed zal kunnen werken op de manier waarop men nu met elkaar om gaat in de unie. De democratie in de vorm van het stemmen op een bepaalde partij bood mij niet de mogelijkheid dat standpunt in het EU-parlement aanwezig te krijgen (simpelweg omdat er niet één partij is die de huidige EU niet in meer of minder mate ziet zitten), daarom vind ik het erg goed als er toch een referendum komt. Mijn stem laat zich raden in dat geval: Tegen.

Ik heb overigens een advies voor je, ga eens wat kritischer tegenover het handelen van bestuurders en politici staan. Juist van een politicologiestudent mag je dat toch wel verwachten. Politici maken meer kapot dan je lief is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 06-06-2007 00:50:39 ]
pi_50151584
Het probleem is gewoon dat de elite (waaronder politci) een wereldbeeld heeft dat vrij veel afwijkt van dat van de rest van het volk. Ja, politici hebben meer verstand van zaken en gebruiken meer rationele argumenten om hun standpunten kracht bij te zetten. Maar dat betekent niet dat hun mening meer waard is dan die van het volk. Het is puur het gevolg van een verschillend wereldbeeld en een verschillende manier van leven.
  woensdag 6 juni 2007 @ 09:54:07 #225
179327 Harry4
Treehugger
pi_50154323
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 03:19 schreef Commensaal het volgende:
Maar dat betekent niet dat hun mening meer waard is dan die van het volk.
Maar waarom zou er nog een keer gestemt moeten worden middels een referendum als de bevolking al op deze personen hebben gestemd. Het was van te voren toch bekend dat CDA en PVDA (en VVD, GL, D66) vooruit wilde met Europa.
pi_50154657
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 09:54 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Maar waarom zou er nog een keer gestemt moeten worden middels een referendum als de bevolking al op deze personen hebben gestemd. Het was van te voren toch bekend dat CDA en PVDA (en VVD, GL, D66) vooruit wilde met Europa.
Ik ben ook helemaal niet zo voor een referendum. Alleen is het wel jammer dat als je tegen de grondwet bent je alleen op extreme partijen als de SP, Christenunie en Wilders kon stemmen, terwijl je het verder misschien helemaal niet met die partijen eens bent. De mainstream politiek staat dus (al zo'n 20 jaar trouwens) te ver van het volk af.
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:19:40 #227
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50161030
een preferendum is dan wel weer gunstig
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50162885
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat politici verstand hebben van besturen, iets wat ik overigens sterk betwijfel, maakt natuurlijk nog niet dat zij ook weten wat goed is voor Europa en dat zij daarmee een goede Grondwet in elkaar kunnen zetten. Mijns inziens zijn er bijzonder veel aanwijzingen dat een gezamenlijk Europa niet goed zal kunnen werken op de manier waarop men nu met elkaar om gaat in de unie. De democratie in de vorm van het stemmen op een bepaalde partij bood mij niet de mogelijkheid dat standpunt in het EU-parlement aanwezig te krijgen (simpelweg omdat er niet één partij is die de huidige EU niet in meer of minder mate ziet zitten), daarom vind ik het erg goed als er toch een referendum komt. Mijn stem laat zich raden in dat geval: Tegen.

Ik heb overigens een advies voor je, ga eens wat kritischer tegenover het handelen van bestuurders en politici staan. Juist van een politicologiestudent mag je dat toch wel verwachten. Politici maken meer kapot dan je lief is.
Ik heb een zeer kritische kijk ten opzichte van alles wat met politiek te maken heeft, maar nog kritischer ten aanzien van ongefundeerde meningen/argumenten. Dat vertegenwoordigers capabeler zijn dan het volk, maakt niet dat ik ze volledig capabel acht.

Het generaliseren van alle politici en dan betwijfelen of ze verstand hebben van besturen is waarschijnlijk meer je ongefundeerde vorm van argwaan tegenover de besturende 'elites'. Reacties als: 'politici maken meer kapot dan je lief is' zijn juist niet objectief, wat een politicologiestudent toch zoveel mogelijk moet proberen te zijn. Volledig objectief geloof ik niet in en kan ik me meer vinden in post-positivistische benaderingen t.a.v. sociale wetenschappen.

Mijn advies aan jou is daarom meer dat je zo objectief mogelijk moet proberen te zijn, i.p.v. enkel kritisch tegen de besturende elites. Enkel kritiek geven is net zo dwaas als enkel positief zijn.
  woensdag 6 juni 2007 @ 14:27:58 #229
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_50163478
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:53 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar.

Daarentegen moet je niet vergeten dat (zeker met de hogere beloningen tegenwoordig) politici weinig meer zijn dan mensen die carriere willen maken middels een complex ruilhandel-systeem van waarden en idealen, waarmee ze feitelijk bepalen hoe de wereld om jou en mij heen eruit ziet.

Dat is nogal wat. En nee, die mensen moet je m.i. geen millimeter ruimte geven zodra ze op dusdanige schaal proberen macht te centraliseren binnen niet-democratische organen.

Denk dat je voor die notie ook niet veel boekenwijsheid nodig hebt. Lijkt me echt een gevalletje boerenverstand.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:11:04 #230
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50859812
Als jullie zo lang doorjanken met je op lucht gebasseerde "nee" argmenten dan voorspel ik binnen 25 jaar een totalitair bewind. Stelletje ongeschoolden! Stemrecht afpakken van alle apen in de EU, zal ze leren!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_50859955
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:11 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Als jullie zo lang doorjanken met je op lucht gebasseerde "nee" argmenten dan voorspel ik binnen 25 jaar een totalitair bewind. Stelletje ongeschoolden! Stemrecht afpakken van alle apen in de EU, zal ze leren!

Als je 'ja' stemt is er binnen tien jaar een totalitair bewind.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:33:36 #232
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50860598
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Als je 'ja' stemt is er binnen tien jaar een totalitair bewind.
Dus je stemt nee, om het nog even af te houden ten kosten van miljarden eurootjes??
pi_50860919
Ik vermaakt me kostelijk bij het lezen van alle frustraties bij de EU-adepten.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:57:25 #234
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50861433
Ik vraag me af of er in de EU ook een ploegje hot shots, captains of industrie een lobby hebben. In de VS maken die ongeveer de dienst uit maar volgens mij werkt dat in de EU echt niet
pi_50861819
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:57 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik vraag me af of er in de EU ook een ploegje hot shots, captains of industrie een lobby hebben. In de VS maken die ongeveer de dienst uit maar volgens mij werkt dat in de EU echt niet
Bijna elke belangenorganisatie heeft een lobby, hoe kom je erbij dat dit alleen captains of industrie zouden zijn?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:12:37 #236
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_50862031
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:06 schreef Commensaal het volgende:
De mainstream politiek staat dus (al zo'n 20 jaar trouwens) te ver van het volk af.
Da's ook weer zo'n uitspraak die het tegenwoodig zo goed doet...

Het volk is er zelf net zo schuldig aan, alleen doen zij er zelf niets aan. De kloof is niets groter dan vroeger, alleen is er tegenwoordig meer media dan vroeger.

"Ja, maar burgers zijn mondiger geworder dan vroeger"... Jammer dat ze niet intelligenter zijn geworden
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:18:11 #237
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50862267
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bijna elke belangenorganisatie heeft een lobby, hoe kom je erbij dat dit alleen captains of industrie zouden zijn?
Ja dat snap ik, ik bedoel een georganiseerd kapitaal dat het logge EU apparaat met puur kapitalisme een bepaalde richting op drukt. Hence, de verwijzing naar de VS
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:20:20 #238
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_50862344
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:12 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Da's ook weer zo'n uitspraak die het tegenwoodig zo goed doet...

Het volk is er zelf net zo schuldig aan, alleen doen zij er zelf niets aan. De kloof is niets groter dan vroeger, alleen is er tegenwoordig meer media dan vroeger.

"Ja, maar burgers zijn mondiger geworder dan vroeger"... Jammer dat ze niet intelligenter zijn geworden
Indeed, zoek nou gewoon eens een partij die bij je past, inclusief het EU beleid, in plaats van de man met de grote bek of een andere cosmetische overweging. Conformeer je vervolgens aan je keus!

Mondiger?? ja ze lullen meer en er komt minder uit
pi_50863884
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 16:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, ik bedoel een georganiseerd kapitaal dat het logge EU apparaat met puur kapitalisme een bepaalde richting op drukt. Hence, de verwijzing naar de VS
Ja die heb je, waarom denk je dat er zoveel subsidie richting landbouw gaat
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:07:30 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50863988
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:57 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ja die is er. Brussel heeft ook een eigen K-street.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')