Nee ben niet tegen een Referendum. Maar het zal wel goed zijn als elke lidstaat een Referendum zou houden, dan kom je erachter dat elk land waarschijnlijk NEE zegtquote:Op maandag 4 juni 2007 18:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus omdat mensen kunnen tegenstemmen ben je tegen een referendum.
Net of jouw argumenten zo geweldig zijn. Je stemt ook alleen maar voor de grondwet omdat je voorstander van de Europese staat bent.
Luxemburg en Spanje zeiden anders JA in het referendum voor de Europese Grondwetquote:Op maandag 4 juni 2007 18:43 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Nee ben niet tegen een Referendum. Maar het zal wel goed zijn als elke lidstaat een Referendum zou houden, dan kom je erachter dat elk land waarschijnlijk NEE zegt
Anti-democratie is de EU-adept eigen.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:20 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wat een domme voorbeelden.![]()
Door mensen zoals jij ben ik tegen een referendum.
Tegen referendum =/= anti-democratiequote:
Engelandquote:Op maandag 4 juni 2007 22:03 schreef Falco het volgende:
Luxemburg en Spanje zeiden anders JA in het referendum voor de Europese Grondwet.
Je kan er bijvoorbeeld vanuit gaan dat Engeland dan ook NEE zou hebben gezegt. Is ook altijd zo'n dwarsliggerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Engeland
Denemarken
Portugal
Polen
Ierland
Tsjechië
Zweden
Finland
Landen die het referendum opgeschort hebben danwel niet eens behandeld hebben na het nee van Frankrijk en Nederland. Dat Spanje ja zegt is wel te begrijpen, gezien de politiek die Spanje bedrijft zullen ze er alles aan doen om te voorkomen dat ze de EU tegen zich in het harnas jagen.
Nee de 9de symfonie:quote:Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee de 5de symphonie van beethoven
Wat de fok is er mis met dit volkslied? Het is prachtig!quote:
O Freunde, nicht diese Töne!
Sondern laßt uns angenehmere
anstimmen und freudenvollere.
Freude! Freude!
Freude, schöner Götterfunken
Tochter aus Elysium,
Wir betreten feuertrunken,
Himmlische, dein Heiligtum!
Deine Zauber binden wieder
Was die Mode streng geteilt;
Alle Menschen werden Brüder
Mijn argumenten zijn onderbouwd en daar liggen dus niet overdreven (media)voorbeelden aan ten grondslag. Als je eens inhoudelijk zou ingaan op de argumenten, zouden we tenminste een discussie hebben. Dat is tot dusverre niet gelukt, omdat je ze voortdurend ontwijkt.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus omdat mensen kunnen tegenstemmen ben je tegen een referendum.
Net of jouw argumenten zo geweldig zijn. Je stemt ook alleen maar voor de grondwet omdat je voorstander van de Europese staat bent.
en die lui daarboven zijn wel capabel volgens jou?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:53 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Mijn argumenten zijn onderbouwd en daar liggen dus niet overdreven (media)voorbeelden aan ten grondslag. Als je eens inhoudelijk zou ingaan op de argumenten, zouden we tenminste een discussie hebben. Dat is tot dusverre niet gelukt, omdat je ze voortdurend ontwijkt.
En ik ben tegen een referendum omdat mensen veelal niet capabel genoeg zijn om alle voor- en nadelen te omvatten. We hebben niet voor niets een vertegenwoordigende democratie. De mening van het volk laat zich te gemakkelijk leiden door populisme en angstbeelden die niet stroken met de werkelijkheid.
Daar hebben we al opgestemd en dan dien je te WETEN wat hun standpunten zijn en niet alleen maar omdat Wilders een lekkere geile blonde kop heeft en Marijnessen zo zielig overkomt. Eenmaal gestemd mogen hun van mij de dienst uitmaken, zolang er na 4 jaar maar weer verkiezingen zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:28 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
en die lui daarboven zijn wel capabel volgens jou?![]()
![]()
Allicht capabeler. Hoger opgeleid en veel ervaring in het besturen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:28 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
en die lui daarboven zijn wel capabel volgens jou?![]()
![]()
Dat politici verstand hebben van besturen, iets wat ik overigens sterk betwijfel, maakt natuurlijk nog niet dat zij ook weten wat goed is voor Europa en dat zij daarmee een goede Grondwet in elkaar kunnen zetten. Mijns inziens zijn er bijzonder veel aanwijzingen dat een gezamenlijk Europa niet goed zal kunnen werken op de manier waarop men nu met elkaar om gaat in de unie. De democratie in de vorm van het stemmen op een bepaalde partij bood mij niet de mogelijkheid dat standpunt in het EU-parlement aanwezig te krijgen (simpelweg omdat er niet één partij is die de huidige EU niet in meer of minder mate ziet zitten), daarom vind ik het erg goed als er toch een referendum komt. Mijn stem laat zich raden in dat geval: Tegen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Allicht capabeler. Hoger opgeleid en veel ervaring in het besturen bijvoorbeeld.
Maar waarom zou er nog een keer gestemt moeten worden middels een referendum als de bevolking al op deze personen hebben gestemd. Het was van te voren toch bekend dat CDA en PVDA (en VVD, GL, D66) vooruit wilde met Europa.quote:Op woensdag 6 juni 2007 03:19 schreef Commensaal het volgende:
Maar dat betekent niet dat hun mening meer waard is dan die van het volk.
Ik ben ook helemaal niet zo voor een referendum. Alleen is het wel jammer dat als je tegen de grondwet bent je alleen op extreme partijen als de SP, Christenunie en Wilders kon stemmen, terwijl je het verder misschien helemaal niet met die partijen eens bent. De mainstream politiek staat dus (al zo'n 20 jaar trouwens) te ver van het volk af.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:54 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Maar waarom zou er nog een keer gestemt moeten worden middels een referendum als de bevolking al op deze personen hebben gestemd. Het was van te voren toch bekend dat CDA en PVDA (en VVD, GL, D66) vooruit wilde met Europa.
Ik heb een zeer kritische kijk ten opzichte van alles wat met politiek te maken heeft, maar nog kritischer ten aanzien van ongefundeerde meningen/argumenten. Dat vertegenwoordigers capabeler zijn dan het volk, maakt niet dat ik ze volledig capabel acht.quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat politici verstand hebben van besturen, iets wat ik overigens sterk betwijfel, maakt natuurlijk nog niet dat zij ook weten wat goed is voor Europa en dat zij daarmee een goede Grondwet in elkaar kunnen zetten. Mijns inziens zijn er bijzonder veel aanwijzingen dat een gezamenlijk Europa niet goed zal kunnen werken op de manier waarop men nu met elkaar om gaat in de unie. De democratie in de vorm van het stemmen op een bepaalde partij bood mij niet de mogelijkheid dat standpunt in het EU-parlement aanwezig te krijgen (simpelweg omdat er niet één partij is die de huidige EU niet in meer of minder mate ziet zitten), daarom vind ik het erg goed als er toch een referendum komt. Mijn stem laat zich raden in dat geval: Tegen.
Ik heb overigens een advies voor je, ga eens wat kritischer tegenover het handelen van bestuurders en politici staan. Juist van een politicologiestudent mag je dat toch wel verwachten. Politici maken meer kapot dan je lief is.
Dat is absoluut waar.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:53 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Mijn argumenten zijn onderbouwd en daar liggen dus niet overdreven (media)voorbeelden aan ten grondslag. Als je eens inhoudelijk zou ingaan op de argumenten, zouden we tenminste een discussie hebben. Dat is tot dusverre niet gelukt, omdat je ze voortdurend ontwijkt.
En ik ben tegen een referendum omdat mensen veelal niet capabel genoeg zijn om alle voor- en nadelen te omvatten. We hebben niet voor niets een vertegenwoordigende democratie. De mening van het volk laat zich te gemakkelijk leiden door populisme en angstbeelden die niet stroken met de werkelijkheid.
Als je 'ja' stemt is er binnen tien jaar een totalitair bewind.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:11 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Als jullie zo lang doorjanken met je op lucht gebasseerde "nee" argmenten dan voorspel ik binnen 25 jaar een totalitair bewind. Stelletje ongeschoolden! Stemrecht afpakken van alle apen in de EU, zal ze leren!
Dus je stemt nee, om het nog even af te houden ten kosten van miljarden eurootjes??quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als je 'ja' stemt is er binnen tien jaar een totalitair bewind.
Bijna elke belangenorganisatie heeft een lobby, hoe kom je erbij dat dit alleen captains of industrie zouden zijn?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:57 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik vraag me af of er in de EU ook een ploegje hot shots, captains of industrie een lobby hebben. In de VS maken die ongeveer de dienst uit maar volgens mij werkt dat in de EU echt niet
Da's ook weer zo'n uitspraak die het tegenwoodig zo goed doet...quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:06 schreef Commensaal het volgende:
De mainstream politiek staat dus (al zo'n 20 jaar trouwens) te ver van het volk af.
Ja dat snap ik, ik bedoel een georganiseerd kapitaal dat het logge EU apparaat met puur kapitalisme een bepaalde richting op drukt. Hence, de verwijzing naar de VSquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bijna elke belangenorganisatie heeft een lobby, hoe kom je erbij dat dit alleen captains of industrie zouden zijn?
Indeed, zoek nou gewoon eens een partij die bij je past, inclusief het EU beleid, in plaats van de man met de grote bek of een andere cosmetische overweging. Conformeer je vervolgens aan je keus!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:12 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Da's ook weer zo'n uitspraak die het tegenwoodig zo goed doet...
Het volk is er zelf net zo schuldig aan, alleen doen zij er zelf niets aan. De kloof is niets groter dan vroeger, alleen is er tegenwoordig meer media dan vroeger.
"Ja, maar burgers zijn mondiger geworder dan vroeger"... Jammer dat ze niet intelligenter zijn geworden![]()
Ja die heb je, waarom denk je dat er zoveel subsidie richting landbouw gaatquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, ik bedoel een georganiseerd kapitaal dat het logge EU apparaat met puur kapitalisme een bepaalde richting op drukt. Hence, de verwijzing naar de VS
Ja die is er. Brussel heeft ook een eigen K-street.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:57 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik vraag me af of er in de EU ook een ploegje hot shots, captains of industrie een lobby hebben. In de VS maken die ongeveer de dienst uit maar volgens mij werkt dat in de EU echt niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |