Het breek en sloopwerk valt opzich nog wel mee, ok er moeten her en der schrootjes verwijdert wordenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuke woning, wel een beetje sloop en breek werk maar ach, dat weet je als je een huis koopt![]()
Wat ik begreep van die mensen komt het uit Duitsland ofzo en is het voor het onderhoud cq isolatie. Dit zit er al jaaaaaaaaaaaaren in en ok het scheelt je verf 1x in de zoveel jaar maar ik zal zo blij zijn als het straks weg is. We wilden eerst alles eraf gaan halen maar omdat onbekend is hoeveel stucwerk je meeneemt gaat er een regelwerk (heet dit zo) overheen en worden er nieuwe platen tegenaan gezet. het ontneemt ons iets ruimte maar goed het zit toch in de trap dus daar merk je weinig van.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:31 schreef Sleeve het volgende:
Proficiat![]()
Ik herken je verhaal wel een beetje. Mijn vriend en ik hadden ook nog nooit serieus over kopen nagedacht en binnen een paar weken hadden we een huis gekocht....
Wel een hele fijne inrichting zeg, daar moet je echt wel even doorheen zien te kijken....
Vooral die vloerbedekking op de muur en plafond....HAHAHA....Wie doet nu zoiets
![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuke woning, wel een beetje sloop en breek werk maar ach, dat weet je als je een huis koopt![]()
Dat probeer ik dus maar hij geeft aan dat het geen JPG bestand is of iets anders en dat ie het daarom niet kan uploaden bij photobucket. (sorry ben nogal een noob wat dit betreft)quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:02 schreef Faithz het volgende:
Printscreen ervan maken, plaatje uploaden en hier posten
Bakeliet kan kloppen; van dat zwarte spul waar de stukken bijna vanzelf uitvallen als je er iets tegen aan laat vallen (extreem breekbaar); dan heb je waarschijnlijk boven ook nog de oude kleuren draad (Rood, Groen, Grijs en Zwart).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef dobbey het volgende:
[..]
Het breek en sloopwerk valt opzich nog wel mee, ok er moeten her en der schrootjes verwijdert wordenen het lage plateau wat je naast de haard waar nu de tv op staat gaat er ook uit. Het is voornamelijk schilderwerk, het huis is eigenlijk zo netjes onderhouden dat we er zo in zouden kunnen, maar jah die kleur he hahahaha. Verder is er net nieuwe elektra ingekomen op de beganegrond maar ik geloof dat boven wel alles nieuw moet, huis is van 1963 en er zitten nog bakkelieten
lichtschakelaars in (van die ronddraaiknoppen, 1 tik is uit, volgende tik is aan enz enz.) dus denk dat er ook nog oude bedrading in zit verder zitten er boven in de plafonds nog softboard platen en ivm brandveiligheid en omdat we toch al bezig zijn gaan die er ook uit. Ach en verder.. we zien wel, weet wel dat ik er nu onwijs veel zin aan heb maar als het straks zover is ik het dan binnen een week zat ben
![]()
De computerhoek blijft wel een doorloop? En de ingang naar de woonkamer zit dan ook ter hoogte van de computerhoek (recht omhoog) ?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:14 schreef dobbey het volgende:
Ok vele pogingen later....staat hier onder nu als het goed is een indeling van de benedenverdieping
![]()
[afbeelding]
We gaan boven sowieso alle elektra vervangen, ik bedoel vind alles best maareuhhhh alles wat ouder is dan 20 jaar vind ik engquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bakeliet kan kloppen; van dat zwarte spul waar de stukken bijna vanzelf uitvallen als je er iets tegen aan laat vallen (extreem breekbaar); dan heb je waarschijnlijk boven ook nog de oude kleuren draad (Rood, Groen, Grijs en Zwart).
Dat schakelmateriaal had ik zo ie zo vervangen; evenals de bedrading in de diverse kamers en had ik alles voorzien van randaarde. Waarschijnlijk heb je dan ook nog stalen leidingen in de woning ipv pvc pijpen; die zul je dan ook moeten vervangen
![]()
Als je de lijn van de bureaustoelen blijft volgens ga je de ene kant de keuken in, bovenkant van plattegrond, ga je de andere kant uit dan kom je in de hal bij de voordeur.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
De computerhoek blijft wel een doorloop? En de ingang naar de woonkamer zit dan ook ter hoogte van de computerhoek (recht omhoog) ?
Zo ja, dan is het een huis waar ik opgegroeid ben!
Veel kans op dat er veel aan geprutst is en dat schakelaars beschadigd zijn enzo.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 07:39 schreef dobbey het volgende:
[..]
We gaan boven sowieso alle elektra vervangen, ik bedoel vind alles best maareuhhhh alles wat ouder is dan 20 jaar vind ik eng![]()
Het is inderdaad een plaatje wat ik van internet heb afgehaald, maar het zijn wel dezelfde als die bij ons geplaatst gaan worden. Het is de bedoeling dat ze komen in de achterkamer richting de tuin, dus zeg maar euhmmmm achter de eethoek naastquote:Op zondag 3 juni 2007 08:48 schreef Charisma het volgende:
zijn dit gewoon jou deuren of zo maar een plaatje van deuren? wel leuk hoor !![]()
Ja duurt nog veuuuuulssss te langquote:
Dat bedoel ik.... het valt heuuuuuuuuuulemaal niet opquote:Op maandag 18 juni 2007 15:51 schreef Marsepein het volgende:
Leuk!
En dat gehyper is niet in je post terug te zien, hoe hou je dat zo onder controle?![]()
Juist niet. Als er nu iets gebeurt gaat de erfenis naar de ouders en niet naar de partner.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Waarom dat testament als ik vragen mag? Kosten een hoop geld en je doet het eigenlijk alleen voor je familie, want je hebt er pas iets aan als jullie allebei het loodje leggen, normaliter.
Door het samenlevingscontract gaat de erfenis naar de partner.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Juist niet. Als er nu iets gebeurt gaat de erfenis naar de ouders en niet naar de partner.
Meestal is dit niet opgenomen in het samenlevingscontractquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Door het samenlevingscontract gaat de erfenis naar de partner.
Het verblijvingsbeding is juist een van de belangrijkste zaken in het samenlevingscontract. Hierin wordt bepaald dat de onroerende goederen geheel naar de partner gaan in geval van overlijden.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Meestal is dit niet opgenomen in het samenlevingscontract
In een samenlevingscontract wordt alleen geregeld hoe je bij leven het samenleven regelt.
Heel veel plezierquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:57 schreef dobbey het volgende:
Nou het grote aftellen is begonnenNog een paar dagen en dan is het zover
Gisteren bij de notaris geweest voor een voorgesprek van het samenlevingscontract en voor het opstellen van het testament en als het goed is heeft ze deze maandag ook zover klaar dat we meteen alles kunnen gaan ondertekenen
Helaas krijg ik vanmiddag eerst nog een kleine operatie aan mijn voet waardoor ik een aantal dagen met het pootje omhoog moet en me alleen mag voortbewegen met krukken maar goed dat mag de pret niet drukken
Ik heb het liever nu dan dat ik straks loop te zeiken met de verbouwing. Maandag om 13.30 uur hebben we de laatste voorinspectie en dan gaan we in colonne naar de notaris. Na de tijd gaan we weer terug om te kijken hoe en wat en zal ik meteen een pleer foto's maken en deze uiteraard s'avonds online gooien
![]()
Dat heb ik inmiddels al gedaanquote:Op zondag 10 juni 2007 18:44 schreef Faithz het volgende:
Ik heb nog geen foto's van de binnenkant enzomaar over 3 weken open ik ook een topic, beloofd
Wat truttebosje een paar posts geleden al aangeeft, er is een kind in betrokken, normaal geen probleem alleen nu wil het geval dat hij van mijn vriend is en niet van mij. Als het nu zover zou komen dat mijn vriend komt te overlijden gaat alles naar zijn zoontje en wordt aan mij voorbij gegaan, als zijn ex lullig wil doen kan ze zelfs het deel van het huis opeisen in naam van de kleine. Nu is het zo geregeld dat als mijn vriend komt te overlijden ik de eerste in lijn ben voor de erfenis en dan pas de kleine en als ik kom te overlijden gaat alles naar mijn vriend en als die er niet meer is dan krijgt de kleine alles. Snap je het nogquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Door het samenlevingscontract gaat de erfenis naar de partner.
Je kruipt voorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:06 schreef Faithz het volgende:
[..]
Heel veel plezier
Wij krijgen vrijdag al de sleutel! Topic zal dan snel volgen.![]()
Yep achter in de 60 en hebben 42 jaar in dit huis gewoond en het huis is geloof ik 43 jaar oud.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 07:46 schreef Nirak het volgende:
Dat wordt klussenGoed begin dat die lambrisering eruit gaat
Hebben er oude mensen in het huis gewoond?
Alles inbouw mag ik hopen; en natuurlijk wel overal in het huis alle wandcontactdozen gaan aardenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:05 schreef dobbey het volgende:
@ Nirak: De vloerbedekking beneden is eruit en de muren van onze slaapkamer en die van de kleine zijn kaal. Verder hebben we een paar wandtegels van de keuken eruit gesloopt omdat we deze toch gaan vervangen en we moesten kijken wat er onder zat, dit viel tegen want er kwamen gifgroene mozaik tegeltjes onder tevoorschijnMaar goed.... nu krijg ik toch een heeeeeeeele complete nieuwe keuken wat eerst niet de bedoeling zou zijn
![]()
![]()
@Vonkenboer: Alle stopcontacten beneden worden verlegd richting de onderkant van de muur, overal komt nieuwe bedrading behalve in de keuken en douche want deze is vernieuwd en geaard en de rest niet, en verder worden er her en der nog nieuwe punten aangelegd omdat je van stopcontacten nooooooooooooooooooooooooooooooooooooit genoeg kunt hebben![]()
![]()
Yep alles word inbouw en alles wordt geaard behalve de keuken en douche want die zijn al vernieuwd en geaard. CAI aansluiting moeten we nog bekijken waar die komt want de kabel ligt 50 cm diep in de voortuin te wachten tot hij ergens naar binnen mag, juist ja..... de oude bewoners hebben nooit een CAI aansluiting gehad terwijl die wel in de voortuin ligtquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Alles inbouw mag ik hopen; en natuurlijk wel overal in het huis alle wandcontactdozen gaan aarden![]()
Als je dan toch bezig bent; doe het dan direct goed![]()
Ook al gedacht aan ding als CAI / UTP aansluitingen voor een computer e.d. het is zo lullig als je straks weer ergens met een plakgootje langs heen moet![]()
Ik heb eigenlijk geen idee of dit onder verborgen gebreken valt ja of neequote:Op donderdag 5 juli 2007 17:12 schreef Nirak het volgende:
jeetje die scheuren! succes met repareren..
is dit niet toevallig een verborgen gebrek ofzo? Wie weet kun je op kosten van de verkoper een nieuw muurtje laten zetten...
Ik wil je graag een tip geven: zorg ervoor dat je stoomapparaten in huis haalt voor het behang, en probeer dan ook meteen of je daar het stuukwerk ermee af krijgt wat eraf moet (wij hebben het stuukwerk in de hal volledig weg kunnen halen met een stoomapparaat).quote:Als we het nu niet doen en we lossen het provisorisch op of we gaan het zelf repareren dan komt over 2 jaar alles naar beneden zetten en zijn we nog verder van huisConclusie: Dat word hard aanpoten de komende dagen, helemaal omdat we beide deze week nog gewoon moeten werken en pas volgende week 4 weken vakantie hebben
![]()
Ik ben al 4 dagen bezig met stomen en ben nu met het laatste stukje oppervlakte bezig. Daarna moet ik nog achter de verwarmingen en dan nog weer het k*tgedeelte in de woonkamer aan de raamstylen, op zich niet zo'n probleem alleen heb er al 3 dagen woonkamer opzitten omdat ze daar dus linnenbehang tegen de muren hebben gehad met ongeveer een halve cm. lijm die dus compleet verwijdert moest wordenquote:Op zondag 8 juli 2007 10:13 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik wil je graag een tip geven: zorg ervoor dat je stoomapparaten in huis haalt voor het behang, en probeer dan ook meteen of je daar het stuukwerk ermee af krijgt wat eraf moet (wij hebben het stuukwerk in de hal volledig weg kunnen halen met een stoomapparaat).
En trommel wat vrienden opDat werkt gezellig en gaat sneller
Succes!
Uiterlijk morgen krijgen we te horen of dit onder verborgen gebreken valt of niet. We zijn nog meer gaten tegen gekomen en zoals het er nu naar uit ziet lijkt het of het cement wat onder het stucwerk "verbrand" is, houd geloof ik in teveel zand, te weinig waterquote:Op zondag 8 juli 2007 12:03 schreef Katinkat het volgende:
Jeetje, dit verwacht je allemaal niet, toch. ik zou toch proberen na te gaan of dit onder de verborgen gebreken valt. Als ze het b.v onlangs nog behangen hebben, kan dat zijn om de boel te verbergen.
Succes ermee in elk geval!!!
Ik heb vrijdag gebeld en kreeg het volgende te horen: Aangezien niet "hard" kan worden gemaakt dat de vorige bewoners hier vanaf wisten hebben we geen poot om op te staanquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zit er allemaal goed uit!!
En ik ben benieuwd naar de afloop van het muur-scheuren-verhaal..
Het was absoluut niet de bedoeling om zo rigireus aan de slag te gaan hoorquote:Op zondag 15 juli 2007 13:05 schreef phluphy het volgende:
Ik denk dat het best kan, met die stenen, maar voor de optische rust vraag ik me af of het dan niet mooier is om ze wit te schilderen. Of was je dit misschien zelf al van plan?
Ik ben overigens altijd erg onder de indruk als mensen zo'n rigoreus project beginnen. Wat een verschillen, nu al.
Top!![]()
Het ging ff wat minder maar nu gaat het weer topquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:35 schreef phluphy het volgende:
weer heel wat opgeschoten zo te zien/lezen.![]()
Hebben jullie de moed er nog in? (rare uitdrukking...)
Zoals Harajuku al aangeeft, is het laminaat. We zagen het en waren er meteen helemaal weg vanquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:37 schreef Charisma het volgende:
mijn hemel wat een klimop zeg !!!!![]()
en dal die draatjes nog afhalen en boven onder het dak![]()
een vraag, die vloer in jullie slaapkamer , zijn dat tegels ?
ja je moet er van houdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:27 schreef dobbey het volgende:
[..]
Zoals Harajueeh ja rku al aangeeft, is het laminaat. We zagen het en waren er meteen helemaal weg van![]()
Toch maar aangemeldquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:28 schreef itsumi het volgende:
hoi hoi het word echt helemaal top succes want de laatste loodjes wegen echt het zwaarste!!
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:49 schreef dobbey het volgende:
Pfff heb ik weer, het toppunt van domheid![]()
![]()
Op de kamer van de kleine hebben we vorige week de vloer gelegd, nu kwamen we er gister achter
dat op sommige plaatsen de bovenste laag loslaat, net alsof er vocht in is gekomen.Dus daarnet
de karwei opgebeld om te vragen wat ik moest doen. Vriendelijke meneer aan de andere kant geeft aan
dat ik het adres door kan geven en dat ze dan iemand langs sturen om te kijken.Dus zo gezegd zo gedaan,
straatnaam doorgegeven, postcode enz. je kent het wel. Bij het telefoonnummer aangekomen begin ik te
stotteren, ik word rood en kan wel door de grond zakken.... Ineens wist ik het weer, het kwam niet bij de Karwei
weg maar bij de Praxis![]()
![]()
Met het schaamrood op mijn wangen afscheid genomen van de vriendelijke
man om vervolgens op zoek te gaan naar het telefoonnummer van de Praxis![]()
Duurt lang voordat jullie internet hebbenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:49 schreef dobbey het volgende:
Zodra we weer internet hebben zal ik meteen de foto's online gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |