Sow daar ist ik weer
![]()
Na een hele drukke periode inderdaad vorige week een paar dagen weg geweest. We hadden vrijdag's besloten om van zaterdag tot dinsdag ff een break te nemen op een camping ca. 30 km verderop zodat wij en de kleine in ieder geval nog iets van een vakantie hadden. Nadat de maandag was gearriveerd toch maar besloten om tot zaterdag te blijven omdat het weer beter zou worden en je raad het noooooooooooit....... wat nou beter weer, niets ervan, regen, regen en nog eens regen
Maar goed, heb nu weer tijd om ff een update te geven van de anderhalve week voor dat we op vakantie gingen
Nadat de stuker was geweest werd het voor ons tijd om het schilderwerk te gaan doen. De kozijnen hebben een lik verf gekregen en de balken zijn poepie bruin af. Wat een onwijs pokkewerk die balken, eerst naden kitten, dan gronden, dan lakken en vervolgens aflakken maar al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn
![]()
![]()
Om de armen ff rust te geven zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe binnendeur voor de opening van de woonkamer naar de hal. Viel dat ff tegen...... voor ca. 200 Eurie's heb je niets bijzonders dus de raad van mijn ouders maar opgevolgd en naar vriezenveen/vroomshoop weet ik veel gegaan naar een of andere opkoper van bouwmarkten en daar ff rondgesnuffeld.... en tadaaaaa dezelfde deur voor 80 Eurie's en nieuw in het papier. Opa dat ding afgehangen en ondertussen schoonmoeders geritseld om er glas in lood in te maken (aangezien dit nog enige tijd gaat duren komt er binnenkort eerst floatglas in)
![]()
Toen wij druk bezig waren met bovenstaande klussen heb ik mijn neefje ingezet om in ieder geval alvast de klimop van de keukenaanbouw te verwijderen...Pfieuw dat scheelt ff ruimte. Rondom zat het er ca. 40 cm dik op
![]()
Binnenkort komt hij samen met mijn nichtje om de muur verder af te krabben
![]()
Nadat bovenstaande allemaal gereed was, ben ik begonnen met het afplakken van de balken zodat mijn vader kon gaan beginnen met sauzen. Aangezien er een openhaard inzit en mijn vriend en ik allebei roken hebben ze ons aangeraden om met een Ral kleur te werken namelijk RAL 9010 schijnbaar zit hier een tikkel zwart en oker doorheen waardoor je een licht getint plafond krijgt.
![]()
Aangezien vriendlief zich verveelde
![]()
heeft hij samen met zijn gespierde spijker kameraad, die natuurlijk ontzettend veel credits van ons krijgt voor zijn hulp, de trap in zoverre afgekrabt dat we bijna kunnen gaan beginnen met afschuren, om vervolgens te gronden, te schuren, te gronden, te schuren, aflakken en traanplaat maantjes erop te zetten
![]()
Nadat wij alles beneden en boven voor de 1e keer in de lak hadden kon de stucadoor erin om te pleisteren, op de 1e foto is links de kleur die in het hele huis komt. We hebben ervoor gekozen om alle kozijnen, deuren, balken en muren in dezelfde kleur te doen behalve 1 muur die op deze foto wit is, die wordt bourgondisch rood
![]()
en de 2e foto is een Close up van het motief of hoe je het ook maar wilt noemen
![]()
![]()
Afgelopen zaterdag is mijn vriend al vroeg van de camping vertrokken omdat de woonkamervloer en de plafonds van de slaapkamers werden geleverd. Vandaag zijn de plafonds erin gezet en gesausd, de rest van de keuken is eruit gesloopt alsmede de tegels die op het plateau van de openhaard zitten. Ik ben ondertussen een vloer gaan halen van de kinderkamer, behang voor onze kamer en er zal een deze dagen behang worden gehaald voor de kamer van de kleine. Zoals naar wens van hem (5 jaar oud) krijgt hij een echte spiderman kamer want dat is stoer
![]()
Gordijnen zijn er al, en we moeten alleen nog ff op zoek naar een spiderman lamp maar dat zal vast wel goed komen
Voor morgen staat er het volgende op de planning:
- Kozijnen slaapkamers aflakken
- Vloeren leggen slaapkamers
- Behangen met de buuf
- Opnieuw betegelen van het plateau voor de openhaard
- Elektra in de keuken aanleggen.
Ik zal morgen weer ff een paar foto's maken en als het morgen niet te laat wordt zal ik deze er morgen ook nog opgooien