Dan heb je gewoonweg nooit je smaak ontwikkeld.quote:Ik geef em groot gelijk dat hij alle electronische muziek zielloos vind...
Het is me wel opgevallen dat alle antwoorden van bovenstaande zo enorm vol argumenten zitten. Zou het bijna (niet dus) met hem eens zijnquote:
Hulde x 3. Dit zou geindoctrineerd moeten worden vanaf groep 5quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Dan heb je gewoonweg nooit je smaak ontwikkeld.
Electronische muziek is zo verschrikkelijk breed; er zijn zoveel goede dingen gedaan. Er zijn zat (psy)trance en electro nummers die door merg en been gaan. Je kunt niet een hele muziekwereld afkraken op een paar liedjes die je op de radio gehoord hebt. Je houd misschien niet van het feit dat in een ritme de beat te vaak hetzelfde klinkt, of dat men gebruik maakt van sampletjes, maar dat maakt muziek niet zielloos. Zieloze muziek wil zeggen dat men er niet met passie aan gewerkt heeft, en dat er geen expressie in zit. Dat kun je van electronische muziek als the prodigy, shpongle, the knife en this morn' omina niet zeggen. Ze hebben alle 4 een volstrekt eigen sound, en met name de eerste 2 zijn zeer betekenisvol voor de ( electronische ) muziekwereld geweest.
Maar goed; het is ook een kwestie van willen zien. Als je blijft denken dat metal alleen maar herrie is, zul je nooit begrijpen waarom er zoveel expressie in behemoth zit. Als je niet openstaat voor oude popmuziek zul je nooit een the la's kunnen waarderen. En als je electronische muziek als het creatief indrukken van knopjes ziet, zul je psychidelische trance ook nooit ervaren als een beleving. Ik zou zeggen; kijk eens verder dan het bekende hokje, en probeer zelf eens een mening te vormen ipv je mening op gelijkdenkenden te baseren.
Ik wil geen andere muziek leren kennen omdat alles wat ik onder muziek versta al in de Pop / Rock & Metal zit. En dan noem ik een aantal kleinere genres zoals Ska, Folk e.d. niet op.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Dan heb je gewoonweg nooit je smaak ontwikkeld.
Electronische muziek is zo verschrikkelijk breed; er zijn zoveel goede dingen gedaan. Er zijn zat (psy)trance en electro nummers die door merg en been gaan. Je kunt niet een hele muziekwereld afkraken op een paar liedjes die je op de radio gehoord hebt. Je houd misschien niet van het feit dat in een ritme de beat te vaak hetzelfde klinkt, of dat men gebruik maakt van sampletjes, maar dat maakt muziek niet zielloos. Zieloze muziek wil zeggen dat men er niet met passie aan gewerkt heeft, en dat er geen expressie in zit. Dat kun je van electronische muziek als the prodigy, shpongle, the knife en this morn' omina niet zeggen. Ze hebben alle 4 een volstrekt eigen sound, en met name de eerste 2 zijn zeer betekenisvol voor de ( electronische ) muziekwereld geweest.
Maar goed; het is ook een kwestie van willen zien. Als je blijft denken dat metal alleen maar herrie is, zul je nooit begrijpen waarom er zoveel expressie in behemoth zit. Als je niet openstaat voor oude popmuziek zul je nooit een the la's kunnen waarderen. En als je electronische muziek als het creatief indrukken van knopjes ziet, zul je psychidelische trance ook nooit ervaren als een beleving. Ik zou zeggen; kijk eens verder dan het bekende hokje, en probeer zelf eens een mening te vormen ipv je mening op gelijkdenkenden te baseren.
Thanks for pointing out the obvious. Je kansloze sarcasme laat overigens veel ruimte voor verbetering.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:31 schreef Hogerop het volgende:
[..]
Het is me wel opgevallen dat alle antwoorden van bovenstaande zo enorm vol argumenten zitten. Zou het bijna (niet dus) met hem eens zijn![]()
Nah, nu word je hyporcriet. Rock heeft qua teksten erg veel te bieden. Natuurlijk zitten er bandjes tussen die veel cliché teksten hebben over liefde ofzo of alleen over blije dingen, maar er zijn veel bandjes die echt goede teksten hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:20 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Nee. Langharige op-zwervers-lijkende gitaarjosties hebben geen inhoud.
Jou gemiddelde post ook.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:39 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Thanks for pointing out the obvious. Je kansloze sarcasme laat overigens veel ruimte voor verbetering.
Dus teksten zijn alleen goed als ze niet over blije dingen gaan? Vind ik ook een beetje kortzichtig, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:43 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Nah, nu word je hyporcriet. Rock heeft qua teksten erg veel te bieden. Natuurlijk zitten er bandjes tussen die veel cliché teksten hebben over liefde ofzo of alleen over blije dingen, maar er zijn veel bandjes die echt goede teksten hebben.
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat er van die bandjes zijn die blije dingen in hun teksten hebben ofzo (lees: ofzo). Tuurlijk zijn er wel goede teksten met blije onderwerpen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:07 schreef lushlife het volgende:
[..]
Dus teksten zijn alleen goed als ze niet over blije dingen gaan? Vind ik ook een beetje kortzichtig, eerlijk gezegd.
Nah zo kwam het wel over, maar ok. Ik begrijp opzich wel wat je bedoelt.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:22 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat er van die bandjes zijn die blije dingen in hun teksten hebben ofzo (lees: ofzo). Tuurlijk zijn er wel goede teksten met blije onderwerpen.
En zo is het!quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziek.
Sommigen van ons zijn nou eenmaal wat traag van begrip en geven zich in hun jonge jaren over aan inhoudsloze herrie. Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om muziek op hun waarde te schatten.
Dance (wat jij wil) van een maand geleden kan niemand zich herinneren, rock uit de jaren 60 wordt nog steeds gedraaid en is ook nog steeds goed. Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
TMFquote:Op zondag 3 juni 2007 10:57 schreef Batsnek het volgende:
ja man, jumpstyle is een kwaliteitszender als tmf onwaardig.
en als er iets bagger is, dan is het wel my chemical romance.
Vraag me af of die lui nog wel te redden zijn. Ik ben opgegroeid met The Beatles, Dire Straits, The Eagles etc. De kans dat je uiteindelijk zelf die muziek gaat luisteren is dan een stuk groter.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziek.
Sommigen van ons zijn nou eenmaal wat traag van begrip en geven zich in hun jonge jaren over aan inhoudsloze herrie. Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om muziek op hun waarde te schatten.
Dance (wat jij wil) van een maand geleden kan niemand zich herinneren, rock uit de jaren 60 wordt nog steeds gedraaid en is ook nog steeds goed. Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
Tegenwoordig wordt er geen rock meer gemaakt, bovenstaande bandjes vind ik allemaal erg overhypet.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:46 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
En zo is het!Niemand bekommerd zich over een maand nog om die herrie, En The Beatles worden nog steeds gedraaid.
![]()
Goed rock isn niet wat het ooit was maar tegenwoordig valt het niet tegen; Kaiser Chiefs, Wolfmother, Arctic Monkeys (), My chemical Romance (zie/luister nieuw album), We Are Scientists, The Fratellis, Maximo Park enz enz. Ik kan niet meer zonder.
![]()
En dan Jumpstyle; zwaar overschatte pauperhypeNiet meer en niet minder dan een rage die uit Belgie is komen overwaaien. Doodjammer dat TMF hier nog aandacht aan besteed.
![]()
onzin, wat zijn the libertines dan.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:49 schreef Don_Antoin het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er geen rock meer gemaakt, bovenstaande bandjes vind ik allemaal erg overhypet.
Is populaire rock niet altijd overhyped geweest? Van the Beatles tot the Arctic Monkeys met daar tussen in Sex Pistols, Nirvana enz. Doet niks af van de kwaliteit. Feit is wel dat de originaliteit verder te zoeken is dan ooit tegenwoordig.quote:Op zondag 3 juni 2007 11:49 schreef Don_Antoin het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er geen rock meer gemaakt, bovenstaande bandjes vind ik allemaal erg overhypet.
Dat klopt inderdaad, tegenwoordig allemaal van die 13 in een dozijn bands.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Is populaire rock niet altijd overhyped geweest? Van the Beatles tot the Arctic Monkeys met daar tussen in Sex Pistols, Nirvana enz. Doet niks af van de kwaliteit. Feit is wel dat de originaliteit verder te zoeken is dan ooit tegenwoordig.
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:59 schreef Rechterbal het volgende:
[afbeelding] WHEHEHeehehehhEHEHEHEHEE.![]()
Pauperjumper staat met Ali B op de foto.![]()
Nee.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:30 schreef Batsnek het volgende:
Metal is tegenwoordig juist fantastisch. The duskfall, machinae supremacy, In Flames, The kovenant, ...and oceans.
Dat is emo-muziek jaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Langharige Alto-smeerlappen luisteren naar KoRn, Nirvana, Slipknot en weet ik veel wat![]()
quote:Op zondag 3 juni 2007 19:06 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat is emo-muziek ja
Punk Rock is wel stukken beter
o.a
http://www.youtube.com/watch?v=1SUseESkinc
Nja, dat eerste stukje is iets minder.. maar verder het stukje is wel beter.
Verder luister ik Sum41 en Yellowcard, dat is geen kutgeschreeuw zoals in Korn
Lekker krassen.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:06 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat is emo-muziek ja
o.a
Dat begin vind ik toch al aardig kutgeschreeuw. Geef mij dan maar The Offspring.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:06 schreef Sjibble het volgende:
Dat is emo-muziek ja
o.a
Oh jezus fail niet zo hardquote:Op zondag 3 juni 2007 19:36 schreef Sjibble het volgende:
Maar ik luister niet alleen Punk Rock ofzo, ook wel andere, die er totaal niks mee te maken hebben, maar Punk Rock hoofdzakelijk, dat wel iets kan betekenen
argumentatie is zeker nooit jouw ding geweest.quote:
KoRn,Slipknot en Nirvana is echt niet perce voor emo's hoor -_-quote:Op zondag 3 juni 2007 19:06 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat is emo-muziek ja
o.a
Yellowcardquote:Op zondag 3 juni 2007 19:06 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dat is emo-muziek ja
o.a
Nee electro is veelzijdig.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:55 schreef Frrreek het volgende:
Punkrock klonk misschien prettig in mijn 15-jarige oren, maar nu irriteert de eenzijdigheid me mateloos. Allemaal een lead zanger met een hoge zeikstem en praktisch dezelfde muziek. Gaap
Jij bent anders geen haar beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:18 schreef Batsnek het volgende:
[..]
argumentatie is zeker nooit jouw ding geweest.
Godverdomme. lees nou het topic eens, je hebt je niet in de muziek verdiept.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:44 schreef Apenzuur het volgende:
[..]
Nee electro is veelzijdig.10 minuten naar dezelfde dreunende bass luisteren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |