abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49976804
quote:
Ik geef em groot gelijk dat hij alle electronische muziek zielloos vind...
Dan heb je gewoonweg nooit je smaak ontwikkeld.

Electronische muziek is zo verschrikkelijk breed; er zijn zoveel goede dingen gedaan. Er zijn zat (psy)trance en electro nummers die door merg en been gaan. Je kunt niet een hele muziekwereld afkraken op een paar liedjes die je op de radio gehoord hebt. Je houd misschien niet van het feit dat in een ritme de beat te vaak hetzelfde klinkt, of dat men gebruik maakt van sampletjes, maar dat maakt muziek niet zielloos. Zieloze muziek wil zeggen dat men er niet met passie aan gewerkt heeft, en dat er geen expressie in zit. Dat kun je van electronische muziek als the prodigy, shpongle, the knife en this morn' omina niet zeggen. Ze hebben alle 4 een volstrekt eigen sound, en met name de eerste 2 zijn zeer betekenisvol voor de ( electronische ) muziekwereld geweest.

Maar goed; het is ook een kwestie van willen zien. Als je blijft denken dat metal alleen maar herrie is, zul je nooit begrijpen waarom er zoveel expressie in behemoth zit. Als je niet openstaat voor oude popmuziek zul je nooit een the la's kunnen waarderen. En als je electronische muziek als het creatief indrukken van knopjes ziet, zul je psychidelische trance ook nooit ervaren als een beleving. Ik zou zeggen; kijk eens verder dan het bekende hokje, en probeer zelf eens een mening te vormen ipv je mening op gelijkdenkenden te baseren.
pi_49976886
Mensen die klagen dat de TS kortzichtig is en dan zelf net zo kortzichtig over andere genres beoordelen

[ Bericht 3% gewijzigd door _dirkjan_ op 31-05-2007 20:33:38 ]
pi_49976923
BEUHHH
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:31:21 #254
158617 Hogerop
live hard, die harder
pi_49977105
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:25 schreef Frrreek het volgende:
BEUHHH
Het is me wel opgevallen dat alle antwoorden van bovenstaande zo enorm vol argumenten zitten. Zou het bijna (niet dus) met hem eens zijn
Women you can't live with them, you can't herd them all into Canada
pi_49977127
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Electronische muziek is zo verschrikkelijk breed; er zijn zoveel goede dingen gedaan. Er zijn zat (psy)trance en electro nummers die door merg en been gaan. Je kunt niet een hele muziekwereld afkraken op een paar liedjes die je op de radio gehoord hebt. Je houd misschien niet van het feit dat in een ritme de beat te vaak hetzelfde klinkt, of dat men gebruik maakt van sampletjes, maar dat maakt muziek niet zielloos. Zieloze muziek wil zeggen dat men er niet met passie aan gewerkt heeft, en dat er geen expressie in zit. Dat kun je van electronische muziek als the prodigy, shpongle, the knife en this morn' omina niet zeggen. Ze hebben alle 4 een volstrekt eigen sound, en met name de eerste 2 zijn zeer betekenisvol voor de ( electronische ) muziekwereld geweest.

Maar goed; het is ook een kwestie van willen zien. Als je blijft denken dat metal alleen maar herrie is, zul je nooit begrijpen waarom er zoveel expressie in behemoth zit. Als je niet openstaat voor oude popmuziek zul je nooit een the la's kunnen waarderen. En als je electronische muziek als het creatief indrukken van knopjes ziet, zul je psychidelische trance ook nooit ervaren als een beleving. Ik zou zeggen; kijk eens verder dan het bekende hokje, en probeer zelf eens een mening te vormen ipv je mening op gelijkdenkenden te baseren.
Hulde x 3. Dit zou geindoctrineerd moeten worden vanaf groep 5
What Would Goku Do
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:35:37 #256
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_49977264
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:22 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ik wil geen andere muziek leren kennen omdat alles wat ik onder muziek versta al in de Pop / Rock & Metal zit. En dan noem ik een aantal kleinere genres zoals Ska, Folk e.d. niet op.

Muziek moet voor mij altijd met een instrument (gitaar, basgitaar, drum e.d.) gemaakt worden anders is het in mijn ogen geen muziek. Tevens vind ik muziek 9/10 niet om aan te horen als er geen zang in voorkomt. En ik hou echt niet alleen maar van Rock & Metal. Kan ook prima naar prachtige ballads luisteren. Om er even 1 te noemen: Queen - It's A Beautiful Day. In mijn ogen geniaal goed. Al is het alleen al omdat Freddy op dat moment doodziek was...
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_49977360
Ignorance is a bliss...
pi_49977416
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:31 schreef Hogerop het volgende:

[..]

Het is me wel opgevallen dat alle antwoorden van bovenstaande zo enorm vol argumenten zitten. Zou het bijna (niet dus) met hem eens zijn
Thanks for pointing out the obvious. Je kansloze sarcasme laat overigens veel ruimte voor verbetering.
pi_49977570
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:20 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Nee. Langharige op-zwervers-lijkende gitaarjosties hebben geen inhoud.

Nah, nu word je hyporcriet. Rock heeft qua teksten erg veel te bieden. Natuurlijk zitten er bandjes tussen die veel cliché teksten hebben over liefde ofzo of alleen over blije dingen, maar er zijn veel bandjes die echt goede teksten hebben.

En het deel dat langharige op-zwervers-lijkende gitaarjosties is, is misschien 20% van het geheel. Misschien moet je je wat meer verdiepen in de muziek.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_49977620
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:39 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Thanks for pointing out the obvious. Je kansloze sarcasme laat overigens veel ruimte voor verbetering.
Jou gemiddelde post ook.
pi_49980137
Ik luister graag naar Metal en die teksten vind ik overigens een stuk intelligenter dan hiphop/house teksten... Wat diepgaander zeg maar. Maar ieder toch zo zijn eigen ding?
En als hij het draait waar jij bij zit kan hij toch een hoofdtelefoon op zijn hoofd aanzetten?

Langharige gitaristen en brullerstemmen met goeddoordachte lyrics .
pi_49980875
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:43 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Nah, nu word je hyporcriet. Rock heeft qua teksten erg veel te bieden. Natuurlijk zitten er bandjes tussen die veel cliché teksten hebben over liefde ofzo of alleen over blije dingen, maar er zijn veel bandjes die echt goede teksten hebben.
Dus teksten zijn alleen goed als ze niet over blije dingen gaan? Vind ik ook een beetje kortzichtig, eerlijk gezegd.
pi_49981529
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:07 schreef lushlife het volgende:

[..]

Dus teksten zijn alleen goed als ze niet over blije dingen gaan? Vind ik ook een beetje kortzichtig, eerlijk gezegd.
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat er van die bandjes zijn die blije dingen in hun teksten hebben ofzo (lees: ofzo). Tuurlijk zijn er wel goede teksten met blije onderwerpen.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_49981674
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:22 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Ik zeg dat er van die bandjes zijn die blije dingen in hun teksten hebben ofzo (lees: ofzo). Tuurlijk zijn er wel goede teksten met blije onderwerpen.
Nah zo kwam het wel over, maar ok. Ik begrijp opzich wel wat je bedoelt.

Anyway, ik ben het voor de rest heel erg met Batsnek eens
  zondag 3 juni 2007 @ 10:46:32 #265
178424 Apenzuur
Lurkende lintworm
pi_50053964
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziek .

Sommigen van ons zijn nou eenmaal wat traag van begrip en geven zich in hun jonge jaren over aan inhoudsloze herrie. Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om muziek op hun waarde te schatten.

Dance (wat jij wil) van een maand geleden kan niemand zich herinneren, rock uit de jaren 60 wordt nog steeds gedraaid en is ook nog steeds goed. Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
En zo is het! Niemand bekommerd zich over een maand nog om die herrie, En The Beatles worden nog steeds gedraaid.

Goed rock isn niet wat het ooit was maar tegenwoordig valt het niet tegen; Kaiser Chiefs, Wolfmother, Arctic Monkeys ( ), My chemical Romance (zie/luister nieuw album), We Are Scientists, The Fratellis, Maximo Park enz enz. Ik kan niet meer zonder.

En dan Jumpstyle; zwaar overschatte pauperhype Niet meer en niet minder dan een rage die uit Belgie is komen overwaaien. Doodjammer dat TMF hier nog aandacht aan besteed.
Op vrijdag 9 april 2010 04:30 schreef nattermann het volgende:
Gezien de TS was dat misschien wel beter geweest
pi_50054144
ja man, jumpstyle is een kwaliteitszender als tmf onwaardig.

en als er iets bagger is, dan is het wel my chemical romance.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:59:32 #267
178424 Apenzuur
Lurkende lintworm
pi_50054184
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:57 schreef Batsnek het volgende:
ja man, jumpstyle is een kwaliteitszender als tmf onwaardig.

en als er iets bagger is, dan is het wel my chemical romance.
TMF
Jumpstyle+TMF=
Dat wilde ik zeggen.

En ja MCr is bagger behalve hun nieuwe album
Op vrijdag 9 april 2010 04:30 schreef nattermann het volgende:
Gezien de TS was dat misschien wel beter geweest
  zondag 3 juni 2007 @ 11:28:47 #268
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_50054820
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziek .

Sommigen van ons zijn nou eenmaal wat traag van begrip en geven zich in hun jonge jaren over aan inhoudsloze herrie. Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om muziek op hun waarde te schatten.

Dance (wat jij wil) van een maand geleden kan niemand zich herinneren, rock uit de jaren 60 wordt nog steeds gedraaid en is ook nog steeds goed. Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
Vraag me af of die lui nog wel te redden zijn. Ik ben opgegroeid met The Beatles, Dire Straits, The Eagles etc. De kans dat je uiteindelijk zelf die muziek gaat luisteren is dan een stuk groter.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_50055262
quote:
Op zondag 3 juni 2007 10:46 schreef Apenzuur het volgende:

[..]

En zo is het! Niemand bekommerd zich over een maand nog om die herrie, En The Beatles worden nog steeds gedraaid.

Goed rock isn niet wat het ooit was maar tegenwoordig valt het niet tegen; Kaiser Chiefs, Wolfmother, Arctic Monkeys ( ), My chemical Romance (zie/luister nieuw album), We Are Scientists, The Fratellis, Maximo Park enz enz. Ik kan niet meer zonder.

En dan Jumpstyle; zwaar overschatte pauperhype Niet meer en niet minder dan een rage die uit Belgie is komen overwaaien. Doodjammer dat TMF hier nog aandacht aan besteed.
Tegenwoordig wordt er geen rock meer gemaakt, bovenstaande bandjes vind ik allemaal erg overhypet.
pi_50055861
Voor de echte rock kom je bij Peter Pan Speedrock terecht!
pi_50056506
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:49 schreef Don_Antoin het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt er geen rock meer gemaakt, bovenstaande bandjes vind ik allemaal erg overhypet.
onzin, wat zijn the libertines dan.
pi_50056574
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:49 schreef Don_Antoin het volgende:

[..]

Is populaire rock niet altijd overhyped geweest? Van the Beatles tot the Arctic Monkeys met daar tussen in Sex Pistols, Nirvana enz. Doet niks af van de kwaliteit. Feit is wel dat de originaliteit verder te zoeken is dan ooit tegenwoordig.
pi_50057078
WHEHEHeehehehhEHEHEHEHEE.
Pauperjumper staat met Ali B op de foto.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_50058076
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Is populaire rock niet altijd overhyped geweest? Van the Beatles tot the Arctic Monkeys met daar tussen in Sex Pistols, Nirvana enz. Doet niks af van de kwaliteit. Feit is wel dat de originaliteit verder te zoeken is dan ooit tegenwoordig.
Dat klopt inderdaad, tegenwoordig allemaal van die 13 in een dozijn bands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')