duidelijk iemand van laag niveauquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:01 schreef ScudRaket het volgende:
RHCP
House
C-Rap
Hippies(argh met bevrijdingsdagfestival @ Erasmusbrug ook al, vreselijk zeg, wat een mensen
)
House relateren aan Gabber en Jumpstylequote:
Download jij eens snel FireFox dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:28 schreef ScudRaket het volgende:
Kikkert
damn ben ik dan de enige die hem wel ziet?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ik zie in firefox ook een kikkert hoor
En zo is het ook!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:32 schreef Huppelei het volgende:
*rocker laat vage kutmuziek van Jimi Hendrix horen en zegt:
"Dit is pas muziek!"
quasi-hippe kutbuperquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:43 schreef heiden6 het volgende:
Altijd leuk, zo'n quasi-hippe kutbuper die nog nooit met echte muziek in aanraking is geweest en gaat stampvoeten.
Overigens, hippies.
Afgaande op kledingomschrijvingen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:56 schreef MASD het volgende:
[..]
heygeef eens antwoord, ben ik alto of niet?
Dan is je muziek smaak vast inferieur vergeleken met andere fokkers.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:00 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Afgaande op kledingomschrijvingen?
Ik draag nu een blauw t-shirt en een vieze (doch uiterst comfortabele) trainingsbroek, ben ik dan quasi-hip of niet?
Een muzieksmaak is niet inferieur. "Dit is pas echte muziek" verkondigen over je baggermuziek, en hippies, zijn dat wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:03 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[..]
Dan is je muziek smaak vast inferieur vergeleken met andere fokkers.![]()
heb jij eigenlijk ooit iets inhoudelijks gepost zonder het gebruiken van die huillach smilie? Misschien moet je eens proberen je mening te geven, ipv met een harde tampeloerus op je t ':')' knopje te rammen.quote:
zo'n knop zou best handig zijnquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:04 schreef Batsnek het volgende:
[..]
heb jij eigenlijk ooit iets inhoudelijks gepost zonder het gebruiken van die huillach smilie? Misschien moet je eens proberen je mening te geven, ipv met een harde tampeloerus op je t ':')' knopje te rammen.
En een harde "tampeloerus" op de koop toequote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:05 schreef MASD het volgende:
[..]
zo'n knop zou best handig zijnmet een druk je favo smilie in beeld
HELEMAAL MEE EENSquote:
Kortzichtige reacties op nieuws uit Turkijequote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:04 schreef Batsnek het volgende:
[..]
heb jij eigenlijk ooit iets inhoudelijks gepost zonder het gebruiken van die huillach smilie? Misschien moet je eens proberen je mening te geven, ipv met een harde tampeloerus op je t ':')' knopje te rammen.
* MASD zet "Angel of Death" opquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:35 schreef MASD het volgende:
[..]
* MASD zet "Angel of Death" op
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaah
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:35 schreef MASD het volgende:
[..]
* MASD zet "Angel of Death" op
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaah
Hij is vast in elkaar getrimd door wat metalheads in een pit ofzo, en daarom is ie nu aan t huilenquote:
Lang, zwart haar, slungelig, zwart t-shirt met een willekeurige kansloze band + doodshoofden / bloed / steekwapens, bergschoenen danwel laarzen en een zwarte broek. En dan met alle andere triangeljosties op elkaar inhossen in een moshpit terwijl andere vuillakken op een podium hun skills vertonen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:13 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Hij is vast in elkaar getrimd door wat metalheads in een pit ofzo, en daarom is ie nu aan t huilen
Vrijwel alle soorten muziek hebben hun hoogtepunten en schoonheid.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:55 schreef Frrreek het volgende:
Zit je op kantoor tegenover een kerel die niets liever doet dan naar rock-muziek luisteren.
Wat een gare muziek voor den simpele zielen. Uit de tijd, voorspelbaar en enkel goed voor een potje nostalgie voor de kalende mens, al denkende aan de weelderige haardos in de tijd dat zijn geliefde kots-geluiden nog hip klonken.
"dit is tenminste echte muziek"![]()
Rock
[afbeelding]
Dom hersenloos denstuig met allemaal dezelfde kleren aan, anders ben je niet hip en in, vol met pillen, anders is die inhoudsloze densherrie al helemaal niet aan te horen. Beetje springen op muziek in een zolderkamertje op de Amiga gemaakt en door een talentloze diedjee aan elkaar geflanst. niet eens zijn eigen muziek en TOCH wordt hij als een god gezien door die dens josti;s.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:21 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Lang, zwart haar, slungelig, zwart t-shirt met een willekeurige kansloze band + doodshoofden / bloed / steekwapens, bergschoenen danwel laarzen en een zwarte broek. En dan met alle andere triangeljosties op elkaar inhossen in een moshpit terwijl andere vuillakken op een podium hun skills vertonen.
Dat tuig raak ik met een hondenpoepzakje nog niet aan.
Hoi bekrompen jong bejaardequote:Op woensdag 30 mei 2007 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dom hersenloos denstuig met allemaal dezelfde kleren aan, anders ben je niet hip en in, vol met pillen, anders is die inhoudsloze densherrie al helemaal niet aan te horen. Beetje springen op muziek in een zolderkamertje op de Amiga gemaakt en door een talentloze diedjee aan elkaar geflanst. niet eens zijn eigen muziek en TOCH wordt hij als een god gezien door die dens josti;s.
Nee, das idd heel wat beter.
Hoi, ik luister metal, draag geen zwarte kleren of bandshirtjes, heb geen lang haar, geen steekwapens, geen laarzen en geen zwarte broeken. Ik doe niet mee aan moshpitten omdat ik die vreselijk vind. Maar metal vind ik gewoon lekkere muziek. Dus, daar gaan je vooroordelen...quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:21 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Lang, zwart haar, slungelig, zwart t-shirt met een willekeurige kansloze band + doodshoofden / bloed / steekwapens, bergschoenen danwel laarzen en een zwarte broek. En dan met alle andere triangeljosties op elkaar inhossen in een moshpit terwijl andere vuillakken op een podium hun skills vertonen.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:24 schreef Laton het volgende:
[..]
Hoi bekrompen jong bejaarde![]()
thnx for proving my point
Afgezien van de muziek: blije mensen die in een prettige omgeving dansen op hun muziek (al dan niet onder de invloed van drugs), óf een stel op elkaar inbeukende society rejects die hun hoofd alszijnde een enorme pleeborstel-in-actie door de lucht hossen (headbangen)?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dom hersenloos denstuig met allemaal dezelfde kleren aan, anders ben je niet hip en in, vol met pillen, anders is die inhoudsloze densherrie al helemaal niet aan te horen. Beetje springen op muziek in een zolderkamertje op de Amiga gemaakt en door een talentloze diedjee aan elkaar geflanst. niet eens zijn eigen muziek en TOCH wordt hij als een god gezien door die dens josti;s.
Nee, das idd heel wat beter.
Prettig? Als er rellen zijn is het wel op dens "feesten". Arrestaties na densvellie zijn er altijd, zonder uitzonderingen. Pinkpop afgelopen weekend... 0 incidenten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:37 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Afgezien van de muziek: blije mensen die in een prettige omgeving dansen op hun muziek (al dan niet onder de invloed van drugs), óf een stel op elkaar inbeukende society rejects die hun hoofd alszijnde een enorme pleeborstel-in-actie door de lucht hossen (headbangen)?
Ik verdedig niet de complete fan-base van electronische muziek.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prettig? Als er rellen zijn is het wel op dens "feesten". Arrestaties na densvellie zijn er altijd, zonder uitzonderingen. Pinkpop afgelopen weekend... 0 incidenten.
ja en GG allen was een lieverdje, en alsof er bij de stones niet de halve tent werd afgebroken bij hun eerste optreden toen..quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prettig? Als er rellen zijn is het wel op dens "feesten". Arrestaties na densvellie zijn er altijd, zonder uitzonderingen. Pinkpop afgelopen weekend... 0 incidenten.
Lauwquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:47 schreef Laton het volgende:
[..]
ja en GG allen was een lieverdje, en alsof er bij de stones niet de halve tent werd afgebroken bij hun eerste optreden toen..
en kap met dat "dens" je bent toch geen baby meer man.generaliseer niet zo lauw.
niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziekquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM!
Kom laten we doen alsof we polio en blaren hebben aan onze voeten met zijn allen!
BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM !
JUMPSTYLE IS DE SHIT MEEEEEEEEN!
BAM BAM![]()
Nee, sorry ik blijf liever steken.
Tssss, het grappige is dat de zogenaamde nieuwlichters de 'oude garde' vaak van elitarisme beschuldigen, terwijl ze zelf overlopen van de pretenties. 'Geluidsverkenning op ongekend niveau', toe maarquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:43 schreef Laton het volgende:
de bolero was geen muziek, jazz was voor negers, rock en roll satanische rommel, metal hard lomp inhoudsloos geschreeuw.
Nieuwe kunst/muziek ontwikkelingen worden altijd bekritiseerd door de oude garde, mensen die niet de moeite (willen?) nemen om nieuwe vormen van muziek te leren kennen.
Heb je enig idee hoezeer het muzikale pallet is uitgebreid door genres als techno en mnml ? Geluidsverkenning en beleving op een ongekend niveau.
whehequote:Op woensdag 30 mei 2007 10:21 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Als mensen een andere soort muziek nou leuk vinden, dan is dat toch geen probleem?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:
Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:11 schreef Soul79 het volgende:
Maakt niks uit verder, kap alleen eens met die pretenties![]()
ik vind dj's in concert altijd wel grappig om te zienquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:55 schreef Laton het volgende:
Ik hou van superlatieven, zo ervaar ik muziek ook namelijk, emotioneel en overweldigend. Ik ben overigens zo omnivoor als maar kan.
Cemetary Gates en Rachmaninov komen hier ook regelmatig voorbij.
Debiele vooroordelen gebaseerd op TMF-achtige rommel vind ik echter het ontkrachten wel waard.
quote:Op computers die ook werden meegenomen staat volgens de dj's Ruben en Jerry onder meer nog niet eerder uitgebracht werk en daarbij behorende losse sporen van artiesten als Ali B, Negativ, Nino, G.I.O. en The Partysquad zelf.
er zit meer achterquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:59 schreef MASD het volgende:
[..]
ik vind dj's in concert altijd wel grappig om te zienze staan maar achter een draaitafel en kijken hoe het publiek geniet van het vinyl'tje dat ze op hebben staan
of zit er meer achter?
Maak eens een nummer, of mix eens twee platen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:59 schreef MASD het volgende:
[..]
ik vind dj's in concert altijd wel grappig om te zienze staan maar achter een draaitafel en kijken hoe het publiek geniet van het vinyl'tje dat ze op hebben staan
of zit er meer achter?
Nummer maken, dat doet 90% van de DJ's ook nietquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:43 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Maak eens een nummer, of mix eens twee platen.
De goede DJ's wel. Mixen is geen truukje, en nee dat kan jij niet. Wat een gelulquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nummer maken, dat doet 90% van de DJ's ook niet.
En mixen, ach het is een truukje. Zelfs mij lukte het na een half uurtje pielen.
Hoe weet jij dat? Misschien ben ik DJ ikbentofwantikbendj welquote:Op woensdag 30 mei 2007 12:48 schreef Frrreek het volgende:
[..]
De goede DJ's wel. Mixen is geen truukje, en nee dat kan jij niet. Wat een gelul
Jouw omschrijving van mixen, een truukjequote:Op woensdag 30 mei 2007 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Misschien ben ik DJ ikbentofwantikbendj wel.
het is te leren, dus het is een truukjequote:Op woensdag 30 mei 2007 12:53 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Jouw omschrijving van mixen, een truukje, sluit dat uit.
Is gitaarspelen ook een truukje? En drummen? Het is immers te leren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is te leren, dus het is een truukje.
Klinkt als een flame, maar het is gewoon zo.
Precies. Veel dance muziek is niet zo makkelijk aan het grote publiek te slijten als de easy listening meuk uit de sixties, seventies en eighties. Om meer mensen enthousiast te krijgen moet je dus gare nummers erin verwerken, anders onthouden ze de track niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zijn veel dance nummers tegenwoordig covers van oude nummers, is het zo moeilijk voor de dancescene om nieuwe nummers uit te brengen en die ook aan te laten slaan bij het grote publiek?
Als je Joe Satriani heet of Steve Vai is het idd net zo goed een truukje. Bij bv. Hendrix en ook veel andere gitaristen is het veel meer dan dat. Maar in essentie is dan alles een truukje. Gelukkig heb je in elk genre muziek wel artiesten die van dat truukje meer weten te maken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:59 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Is gitaarspelen ook een truukje? En drummen? Het is immers te leren.
Er komt veel meer bij kijken dan het omdraaien van een knopje; maar je kijkt zo scheel naar andermans muziek dat je daar niet bij kan komen.
amenquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziek.
Sommigen van ons zijn nou eenmaal wat traag van begrip en geven zich in hun jonge jaren over aan inhoudsloze herrie. Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om muziek op hun waarde te schatten.
Dance (wat jij wil) van een maand geleden kan niemand zich herinneren, rock uit de jaren 60 wordt nog steeds gedraaid en is ook nog steeds goed. Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
Gaap. Je simpele muziekkeuze is acceptabel; je zogenaamde superioriteitsgevoel is nep. 'Sommigen zijn nou eenmaal wat traag van begrip' of 'Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om..'quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
niet nodig. Dit soort discussies lopen toch altijd op niets uit met die pubertjes. En over 10 jaar luisteren ze allemaal toch naar echte muziek.
Sommigen van ons zijn nou eenmaal wat traag van begrip en geven zich in hun jonge jaren over aan inhoudsloze herrie. Anderen onder ons zijn op jonge leeftijd al slim genoeg om muziek op hun waarde te schatten.
Dance (wat jij wil) van een maand geleden kan niemand zich herinneren, rock uit de jaren 60 wordt nog steeds gedraaid en is ook nog steeds goed. Lijkt me overduidelijk wat kwaliteit is en wat wegwerpmuziek is.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Het is natuurlijk complete onzin dat rock bij voorbaat slechte muziek is omdat het zogenaamd voor ouwe lullen is en jongeren direct als jong bejaarde bestempeld worden omdat ze rock luisteren. Mag ik u er dan even op wijzen dat de (meeste) muziek van tegenwoordig complete inspiratieloze kneuzebagger is?
De jeugd van tegenwoordig is zeker ook niet wat het geweest is?
Simpel omdat het bij de (meeste) muziek van tegenwoordig alleen maar om de marketing, geld, centjes en losse muntjes gaat. Zoveel mogelijk money money binnenhalen, daar gaat het om.
Dan heb je het over commerciële muziek, niet per definitie dance. Laat staan drum 'n bass, daarvoor betaal je bij een feestje praktisch niks, en komt men puur om van de muziek te genieten (in tegenstelling tot de marketing waar jij het over hebt). Toch zal je mij over 30 jaar niet horen janken dat de nieuwe muziek zo slecht is, en hoe opa (ik) vroeger nog van pure en niet-commerciële muziek kon genieten. Net zoals de oudjes van nu heeft men daar namelijk GEEN BOODSCHAP AAN.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |