En tot zover de melodramatische uitspattingen van onze pas ge-unbande ONZ-vriend.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik geloof niet in een god, ik geloof in alles wat was, is en zal zijn.
Een ex-bannerT?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En tot zover de melodramatische uitspattingen van onze pas ge-unbande ONZ-vriend.
Leuke vraag, maar dan maak jij hem wetenschappelijk. Wetenschappelijk kan niemand ja of nee zeggen, maar alleen "Weet ik niet".quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nee, antitheisme is heel wat anders. Dat waren bijv. de communisten in Rusland.
Die hadden als hobby: postzegelverzamelaartje pesten
Je kunt de vraag "Bestaat God?" op meer dan 2 manieren beantwoorden.
"Ja."
"Nee."
Maar ook:
"Weet ik niet."
Is dat nou wel zo? Aan wie zou je de eerste vraag willen stellen? Aan een persoon? Dan zal die zeggen wat volgens zijn overtuiging het geval is, gebaseerd op de hem bekende evidentie en het gewicht dat hij daaraan toekent. Volgens sommigen slaat de wijzer noch in de ene noch in de andere richting voldoende ver door, ziedaar de agnosten. Links en rechts daarvan hebben we de atheïsten en de gelovigen.quote:De vraag is niet "bestaat god?", maar "geloof je in god?"
quote:
Dan ga je er van uit dat er buiten de natuur een wereld is die we niet kunnen meten. Maar als er iets is wat we niet kunnen meten, in hoeverre heeft die wereld dan invloed op ons? Als Atheïst zeg ik dan dat een niet-meetbare werkelijkheid net zo goed niet kan bestaan. Een niet aantoonbare God is net zo goed een niet bestaande God.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:21 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Is dat nou wel zo? Aan wie zou je de eerste vraag willen stellen? Aan een persoon? Dan zal die zeggen wat volgens zijn overtuiging het geval is, gebaseerd op de hem bekende evidentie en het gewicht dat hij daaraan toekent. Volgens sommigen slaat de wijzer noch in de ene noch in de andere richting voldoende ver door, ziedaar de agnosten. Links en rechts daarvan hebben we de atheïsten en de gelovigen.
De wetenschappelijk methode wordt nogal eens overschat: het is gewoon een manier om waarheid te vinden, die in de natuurwetenschap goed werkt maar daarbuiten in veel gevallen niet. Aangezien een god geacht worden boven de natuurwetten te staan, speelt de wetenschap niet bepaald een thuiswedstrijd...
Dat is typisch een stelling van een gelovige. Ik vind mezelf een niet-gelovige, of je dat nou goed vind of niet. Ik ik denk dat de term Atheïsme zo bedoeld is.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef pmb_rug het volgende:
je zou kunnen stellen dat elke overtuiging met betrekking tot het metafyische een geloof is aangezien hierover niets te bewijzen valt (in de wetenschappelijk vorm van het woord).
Metafysisch is gewoon een ander woord voor "onzin" of "zomaar wat zooi die we verzonnen hebben".quote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef pmb_rug het volgende:
je zou kunnen stellen dat elke overtuiging met betrekking tot het metafyische een geloof is aangezien hierover niets te bewijzen valt (in de wetenschappelijk vorm van het woord).
Help! Ik voel me raar, dus God bestaatquote:Op maandag 4 juni 2007 20:46 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Metafysisch is gewoon een ander woord voor "onzin" of "zomaar wat zooi die we verzonnen hebben".
Er wordt wel veel gevraagd van het gevoel voor humor van de aanwezigen hier...quote:Ik heb regelmatig visioenen als ik drugs heb gebruikt
Natuurlijk is die er! Neem nou de geschiedenis. Die kun je niet meten en je kunt er geen experimenten mee doen. De wetenschappelijke methode werkt daar niet goed. Iets dergelijks geldt voor de menselijke geest en, in overtreffende trap, het functioneren van groepen van mensen. Je kunt er wel wat over zeggen, maar dat is meestal speculatief.quote:Dan ga je er van uit dat er buiten de natuur een wereld is die we niet kunnen meten.
Dan moet jij duizenden geloven hebben.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef pmb_rug het volgende:
je zou kunnen stellen dat elke overtuiging met betrekking tot het metafyische een geloof is aangezien hierover niets te bewijzen valt (in de wetenschappelijk vorm van het woord).
Ik ben blij dat je mijn humor leuk vindquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:11 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Er wordt wel veel gevraagd van het gevoel voor humor van de aanwezigen hier...
Naast de natuur is er natuurlijk nog wel meer.
[..]
Natuurlijk is die er! Neem nou de geschiedenis. Die kun je niet meten en je kunt er geen experimenten mee doen. De wetenschappelijke methode werkt daar niet goed. Iets dergelijks geldt voor de menselijke geest en, in overtreffende trap, het functioneren van groepen van mensen. Je kunt er wel wat over zeggen, maar dat is meestal speculatief.
Kortom, de wetenschappelijke methode is prachtig, maar er zijn grenzen aan de toepasbaarheid. De natuurwetenschap bestudeert wetmatigheden in de natuur, zaken dus die morgen hetzelfde zijn als vandaag. Dat is een zeer beperkt deel van het menselijk leven en het zou wel zo eerlijk zijn dat gewoon te erkennen.
Of je ontkent het bestaan van het metafyische op basis van gebrek aan persoonlijke ervaringen met het metafysische. Tegelijk redeneer je dat de ervaringen van anderen met het metafysische een hardnekkige illusie is, het duidelijkst te analyseren, begrijpen en verwerpen in de vorm van religies.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef pmb_rug het volgende:
je zou kunnen stellen dat elke overtuiging met betrekking tot het metafyische een geloof is aangezien hierover niets te bewijzen valt (in de wetenschappelijk vorm van het woord).
moet je tegen een mevrouw zeggen die na dertig jaar verlamming opstaat uit haar rolstoel: "mevrouw, ga maar weer zitten: het is maar een illusie!"quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Of je ontkent het bestaan van het metafyische op basis van gebrek aan persoonlijke ervaringen met het metafysische. Tegelijk redeneer je dat de ervaringen van anderen met het metafysische een hardnekkige illusie is, het duidelijkst te analyseren, begrijpen en verwerpen in de vorm van religies.
Ja, gelukkig laat God al die vuile heidenen in hun rolstoel zitten ...quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
moet je tegen een mevrouw zeggen die na dertig jaar verlamming opstaat uit haar rolstoel: "mevrouw, ga maar weer zitten: het is maar een illusie!"
Sterker nog, de rolstoel is een illusie. (maar dat valt meer onder filosofie geloof ikquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
moet je tegen een mevrouw zeggen die na dertig jaar verlamming opstaat uit haar rolstoel: "mevrouw, ga maar weer zitten: het is maar een illusie!"
Dat lijkt me een voorbeeld van een fysische gebeurtenis aangezien de benen van de vrouw weer zijn gaan functioneren en dit een prima verifieerbaar feit is. Of je er een metafysische oorzaak aan wilt verbinden is een tweede. Dat we niet direct een rationele verklaring voor een dergelijke 'wonderbaarlijke genezing' kunnen geven betekent niet dat het metafysisch is.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
moet je tegen een mevrouw zeggen die na dertig jaar verlamming opstaat uit haar rolstoel: "mevrouw, ga maar weer zitten: het is maar een illusie!"
Je eerste zin klopt, maar wat je daarna beweert is precies datgene wat pmb_rug zegt: je beweert iets omtrent een zaak, waarover je niets weet en dus is dat een geloof. Waarom kon je niet volstaan met enkel je eerste zin?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:44 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Of je ontkent het bestaan van het metafyische op basis van gebrek aan persoonlijke ervaringen met het metafysische. Tegelijk redeneer je dat de ervaringen van anderen met het metafysische een hardnekkige illusie is, het duidelijkst te analyseren, begrijpen en verwerpen in de vorm van religies.
je vergeet dat het metafysische steeds kleiner word tov het fysische, en dat het juist een taak van de wetenschap is om dat metafysische ook kleiner te maken, maw om fysische verklaringen te geven voor wat we nu nog metafysisch noemen. Als blijkt dat de huidige fysica daar niet toe in staat blijkt, dan rekken we de fysica op om het metafysische te incorpereren, te beginnen met theorie, en dat breiden we dan uit naar experimenten etc.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef pmb_rug het volgende:
je zou kunnen stellen dat elke overtuiging met betrekking tot het metafyische een geloof is aangezien hierover niets te bewijzen valt (in de wetenschappelijk vorm van het woord).
Moet je tegen een Aidswees in Afrika zeggen die op het punt staat te sterven van de honger: "De christelijke God laat wel zo nu en dan een westerling uit z'n rolstoel opstaan, maar jou laat-Ie verrekken".quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
moet je tegen een mevrouw zeggen die na dertig jaar verlamming opstaat uit haar rolstoel: "mevrouw, ga maar weer zitten: het is maar een illusie!"
Op welk niveau zal ik dit argument eens onderuithalen? Inhoudelijk, discussietechnisch of op logsich vlak?quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:07 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
moet je tegen een mevrouw zeggen die na dertig jaar verlamming opstaat uit haar rolstoel: "mevrouw, ga maar weer zitten: het is maar een illusie!"
Als je niet gelooft dat god niet bestaat, geloof je dus dat god wel bestaat. (dubbele ontkenning) Dus je hebt het over gelovigen hier.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:51 schreef Triggershot het volgende:
1. Het niet geloven in Gods niet bestaan is afwezigheid van geloof.
Omdat je geschiedenis niet in een reageerbuis kan proppen, wil niet zeggen dat het buiten de wetenschap staat.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:11 schreef Kolenboer het volgende:
Natuurlijk is die er! Neem nou de geschiedenis. Die kun je niet meten en je kunt er geen experimenten mee doen. De wetenschappelijke methode werkt daar niet goed. Iets dergelijks geldt voor de menselijke geest en, in overtreffende trap, het functioneren van groepen van mensen. Je kunt er wel wat over zeggen, maar dat is meestal speculatief.
De vraag is niet of natuurwetenschap alles omvattend is, de vraag is of er iets anders nodig is om het bestaan van een relevante god aan te tonen.quote:Kortom, de wetenschappelijke methode is prachtig, maar er zijn grenzen aan de toepasbaarheid. De natuurwetenschap bestudeert wetmatigheden in de natuur, zaken dus die morgen hetzelfde zijn als vandaag. Dat is een zeer beperkt deel van het menselijk leven en het zou wel zo eerlijk zijn dat gewoon te erkennen.
Dat staat of valt met je definitie van wat metafysisch is. Is alles bovennatuurlijk wat jij nog niet kan meten, of wat per definitie niet te meten is omdat de wetten van de natuur daar niet gelden. En het bestaan ervan dus ook nooit direct bewezen kan worden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:40 schreef slaveloos het volgende:
[..]
je vergeet dat het metafysische steeds kleiner word tov het fysische, en dat het juist een taak van de wetenschap is om dat metafysische ook kleiner te maken, maw om fysische verklaringen te geven voor wat we nu nog metafysisch noemen. Als blijkt dat de huidige fysica daar niet toe in staat blijkt, dan rekken we de fysica op om het metafysische te incorpereren, te beginnen met theorie, en dat breiden we dan uit naar experimenten etc.
Zo gaat het al eeuwen.
Net als God. Dus God (of het metafysische) is niet aantoonbaar en kan dus net zo goed niet bestaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat staat of valt met je definitie van wat metafysisch is. Is alles bovennatuurlijk wat jij nog niet kan meten, of wat per definitie niet te meten is omdat de wetten van de natuur daar niet gelden. En het bestaan ervan dus ook nooit direct bewezen kan worden.
de wetten van de natuur gelden overal, en altijd. Als dat niet het geval is dan zijn je wetten en methodes niet goed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat staat of valt met je definitie van wat metafysisch is. Is alles bovennatuurlijk wat jij nog niet kan meten, of wat per definitie niet te meten is omdat de wetten van de natuur daar niet gelden. En het bestaan ervan dus ook nooit direct bewezen kan worden.
Dan ga je dus uit van een god die geen invloed heeft omdat elke invloed in de fysische wereld meetbaar is. Daarmee is god inderdaad zinloos. Ga je hem echter allerlei krachten toedichten, dan kan hij dus ingrijpen in de fysische wereld en zou het bestaan dus ook bewezen moeten kunnen worden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net als God. Dus God (of het metafysische) is niet aantoonbaar en kan dus net zo goed niet bestaan.
Nee, vanuit de filosofie is er heel goed een wereld te creëren waar de natuurwetten niet gelden. Het probleem is alleen dat daar nooit iets zinnigs over gezegd kan worden, omdat in onze wereld die weten altijd en overal gelden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:14 schreef slaveloos het volgende:
de wetten van de natuur gelden overal, en altijd. Als dat niet het geval is dan zijn je wetten en methodes niet goed.
je haalt nu fantasie en wetenschap door elkaar ben ik bang. Je kunt natuurlijk een wereld verzinnen waar alles naar boven valt, waar op even dagen alles naar beneden valt en op oneven dagen alles naar boven valt, of waar random alles door elkaar heenvalt. Als je dergelijke verschijnselen zou waarnemen, dan is je zwaartekracht wet niet goed, omdatie niet alles wat je waarneemt kan verklaren. Dat filosofen bijvoorbeeld twin-earth verzinnen doen ze om een punt te maken, niet om iets te verzinnen dat onbewijsbaar is.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, vanuit de filosofie is er heel goed een wereld te creëren waar de natuurwetten niet gelden. Het probleem is alleen dat daar nooit iets zinnigs over gezegd kan worden, omdat in onze wereld die weten altijd en overal gelden.
Nee, die haal ik niet door elkaar.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:25 schreef slaveloos het volgende:
[..]
je haalt nu fantasie en wetenschap door elkaar ben ik bang. Je kunt natuurlijk een wereld verzinnen waar alles naar boven valt, waar op even dagen alles naar beneden valt en op oneven dagen alles naar boven valt, of waar random alles door elkaar heenvalt. Als je dergelijke verschijnselen zou waarnemen, dan is je zwaartekracht wet niet goed, omdatie niet alles wat je waarneemt kan verklaren. Dat filosofen bijvoorbeeld twin-earth verzinnen doen ze om een punt te maken, niet om iets te verzinnen dat onbewijsbaar is.
of bedoel je niet dit soort gedachtenexperimenten?
Dat is de aanname ja. Er is geen reden om aan te nemen dat er niet af en toe of vaak rare dingen gebeuren. Als ik een steen bijvoorbeeld omhoog zie vallen, dan zouden we in principe wat natuurwetten moeten herzien. We zullen echter niet in staat zijn om onze wetten aan te passen, omdat het maar weinig voorkomt dat een steen zomaar omhoog valt. Praktisch gezien komt het er dus op neer dat we de wetten maar houden, omdat ze in de meeste gevallen WEL goed beschrijven wat we waarnemen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:14 schreef slaveloos het volgende:
[..]
de wetten van de natuur gelden overal, en altijd. Als dat niet het geval is dan zijn je wetten en methodes niet goed.
sorry, maar ik snap je helemaal niet meer. Een God kan alleen bestaan in een gedachtexperiment, maar de validiteit van die gedachtenexperimenten is niet van belang.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:42 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, die haal ik niet door elkaar.
De grap is dat een god die wel bestaat maar niet te bewijzen valt, alleen kan bestaan in een wereld zoals in die gedachtenexperimenten. En het bestaan van zo'n wereld is, zoals ik al aangaf, volkomen onbelangrijk omdat het geen enkele invloed kan hebben op ons.
Nou, ik denk dat je me beter snapt dan je denkt. Want je laatste zin is juist waar het om gaat. OF een god is aantoonbaar, OF hij is irrelevant. (Want jij stelt wel dat natuurwetten altijd en overal gelden, maar dat is slechts een filosofische veronderstelling.)quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:49 schreef slaveloos het volgende:
sorry, maar ik snap je helemaal niet meer. ...
Een irrelevante god is geen god.
FOUT!quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:48 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Dat is de aanname ja. Er is geen reden om aan te nemen dat er niet af en toe of vaak rare dingen gebeuren. Als ik een steen bijvoorbeeld omhoog zie vallen, dan zouden we in principe wat natuurwetten moeten herzien. We zullen echter niet in staat zijn om onze wetten aan te passen, omdat het maar weinig voorkomt dat een steen zomaar omhoog valt. Praktisch gezien komt het er dus op neer dat we de wetten maar houden, omdat ze in de meeste gevallen WEL goed beschrijven wat we waarnemen.
ok, dat bedoelde je ook, dan ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:53 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je me beter snapt dan je denkt. Want je laatste zin is juist waar het om gaat. OF een god is aantoonbaar, OF hij is irrelevant. (Want jij stelt wel dat natuurwetten altijd en overal gelden, maar dat is slechts een filosofische veronderstelling.)
Dat is de theorie. Als ik die steen omhoog zie vallen, zal niemand me geloven. Ik word pas serieus genomen als ik het kan herhalen of vastleggen op de 1 of andere manier. Lukt me dat niet, dan bljift het hele stelsel zoals het is.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:55 schreef slaveloos het volgende:
[..]
FOUT!
Zoek altijd naar de steen die omhoogvalt, verklaar die steen. En als dat niet past in je stelsel moet je je stelsel omgooien.
dat is het verschil tussen echte fysica en common-sense fysica. (ook als je niet weet wat Newton ooit heeft geschreven maak je gebruik van Common sense physics om de baan van je speer in te schatten als je een buffel wilt raken.)
Dat heeft niks temaken met te lui zijn om alles om te gooien voor 1 steentje.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:03 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Dat is de theorie. Als ik die steen omhoog zie vallen, zal niemand me geloven. Ik word pas serieus genomen als ik het kan herhalen of vastleggen op de 1 of andere manier. Lukt me dat niet, dan bljift het hele stelsel zoals het is.
Dan zul je een verklaring moeten vinden waarom jij denkt dat je de steen omhoog zag vallen. Of een verkalring voor het feit dat niemand je gelooft. Of een stelsel moeten verzinnen waarin Dwerfion EEN steen omhoog kan zien vallen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:03 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Dat is de theorie. Als ik die steen omhoog zie vallen, zal niemand me geloven. Ik word pas serieus genomen als ik het kan herhalen of vastleggen op de 1 of andere manier. Lukt me dat niet, dan bljift het hele stelsel zoals het is.
Dat klopt, maar als iets niet in de huidige regels is gevangen wil dat niet zeggen dat het metafysisch is. Je (onze) regels zijn dan domweg niet compleet of nauwkeurig genoeg. Ik doel met de fysische wereld dan ook niet die wereld die beschreven wordt met onze definities, maar de wereld die je er theoretisch mee kan beschrijven.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:03 schreef slaveloos het volgende:
neemt niet weg dat je wel degelijk uit moet gaan (of moet zoeken naar) wetten die altijd en overal gelden.
Inderdaad, dat moet IK zlef doen. De rest van de mensheid zal het vrolijk negeren wegens gebrek aan bewijs.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:11 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Dan zul je een verklaring moeten vinden waarom jij denkt dat je de steen omhoog zag vallen. Of een verkalring voor het feit dat niemand je gelooft. Of een stelsel moeten verzinnen waarin Dwerfion EEN steen omhoog kan zien vallen.
De praktijk zal zijn dat er nog steeds geleerd wordt dat stenen niet omhoog vallen. En dat is ook goed denk ik, alleen is het goed te weten dat wetenschap dus niet om kan gaan met dit soort gevallen. Falsificatie hoort nou eenmaal bij de methode.quote:Dat is inderdaad de theorie, en zou ook de praktijk moeten zijn.
niet vanwege gebrek aan bewijs, mar misschien moeten ze een verkalring geven waarom Dwerfion een grote fantast is. En een verklaring geven waarom er fantasie is. En zelfs waarom Dwerfion op dat moment die fantasie had.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:16 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet IK zlef doen. De rest van de mensheid zal het vrolijk negeren wegens gebrek aan bewijs.
[..]
De praktijk zal zijn dat er nog steeds geleerd wordt dat stenen niet omhoog vallen. En dat is ook goed denk ik, alleen is het goed te weten dat wetenschap dus niet om kan gaan met dit soort gevallen. Falsificatie hoort nou eenmaal bij de methode.
Nee hoor. Dat ligt aan het verklarend vermogen van je theorie. Je zal een erg elegante theorie moeten maken wil je een nieuwe zwaartekrachttheorie poneren, maar de theorie hoeft niet afgewimpeld te worden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:16 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet IK zlef doen. De rest van de mensheid zal het vrolijk negeren wegens gebrek aan bewijs.
Je doet natuurlijk wel de foutieve aanname dat de zwaartekracht stelt dat een steen naar beneden valt. De zwaartekracht stelt simpel dat de aarde een bepaalde kracht uitoefent op een object. Dat een steen 'omhoog valt' (contradictio in terminis eigenlijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:16 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet IK zlef doen. De rest van de mensheid zal het vrolijk negeren wegens gebrek aan bewijs.
[..]
De praktijk zal zijn dat er nog steeds geleerd wordt dat stenen niet omhoog vallen. En dat is ook goed denk ik, alleen is het goed te weten dat wetenschap dus niet om kan gaan met dit soort gevallen. Falsificatie hoort nou eenmaal bij de methode.
Het ging even om het idee dat ik iets waarneem dat niet met de huidige stand van wetenschap verklaard kan worden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je doet natuurlijk wel de foutieve aanname dat de zwaartekracht stelt dat een steen naar beneden valt. De zwaartekracht stelt simpel dat de aarde een bepaalde kracht uitoefent op een object. Dat een steen 'omhoog valt' (contradictio in terminis eigenlijk) betekent niet dat de aarde deze kracht niet uitoefent. Er kan simpelweg nog een kracht in een andere richting op het object werken waardoor de steen omhoog beweegt.
Natuurlijk kan je tegelijkertijd een verklaring zoeken en aan je eigen waarneming twijfelen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:30 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Het ging even om het idee dat ik iets waarneem dat niet met de huidige stand van wetenschap verklaard kan worden.
Dat laatste is trouwens onderdeel van het eerste.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je tegelijkertijd een verklaring zoeken en aan je eigen waarneming twijfelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |