Lijkt me het verschil tussen een punt en een uitroepteken:quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:51 schreef Dwerfion het volgende:
Ik zal je zelf maar eens gaan quoten. Je vindt het namelijk zelf nogal belangrijk dat het onderscheid gemaakt wordt:
SpecialK:
[..]
Klik
Waar zijn de sterke atheïsten dan? Wie zijn ze?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:24 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Zwak, sterk atheististisch. Blablabla..
Wiki EN
[..]
Van Dale
[..]
Je hebt trouwens groot gelijk om mijn post aan te halen. Ik bied bij deze ook m'n excuses aan voor de misdirected rage in post [ Atheisme is ook een geloof [deel 2] aangezien je de positie hebt (misschien op basis) van een van mijn eerdere uitlatingen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 12:51 schreef Dwerfion het volgende:
Ik zal je zelf maar eens gaan quoten. Je vindt het namelijk zelf nogal belangrijk dat het onderscheid gemaakt wordt:
SpecialK:
[..]
Klik
Leuke UIquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hebt trouwens groot gelijk om mijn post aan te halen. Ik bied bij deze ook m'n excuses aan voor de misdirected rage in post [ Atheisme is ook een geloof [deel 2] aangezien je de positie hebt (misschien op basis) van een van mijn eerdere uitlatingen.
I'm not perfect. Maar dat wist je wel.
quote:
Nee, dan is het hebben van "anti-haar" op je hoofd atheisme.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een leukere vind ik: "Als atheïsme een godsdienst is dan is kaal zijn een haardracht"
En in dit geval: "Het verzamelen van anti-postzegels."quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef araqiel het volgende:
om iemad van dit forum te quoten al heb ik geen idee meer wie het was
``Als atheisme een Godsdienst is dan is het niet verzamelen van postzegels een hobby``
In welke God?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:58 schreef Dodecahedron het volgende:
Atheisme is een geloof idd.
Anti?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:04 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
En in dit geval: "Het verzamelen van anti-postzegels."
Nee, antitheisme is heel wat anders. Dat waren bijv. de communisten in Rusland.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Anti?
Ik begrijp dat je de stelling probeert te poneren dat atheisme hetzelfde is als anti-theisme?
Nee, dat is onemangangquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Thanks. Het was eerst geloof ik Autodidact's 'bright' icon. Town door Dwerfion aangepast. En nu weer door mij aangepast.
Lees jij meer eerst even het topic door zou ik zo zeggen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nee, antitheisme is heel wat anders. Dat waren bijv. de communisten in Rusland.
Die hadden als hobby: anti-postzegelverzamelaars zijn
Je kunt de vraag "Bestaat God?" op meer dan 2 manieren beantwoorden.
"Ja."
"Nee."
Maar ook:
"Weet ik niet."
Vandaar ook Atheïsme.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:11 schreef Dodecahedron het volgende:
Niet in een God.
Ik haal jullie altijd door elkaar.quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:
Maar ook:
"Weet ik niet."
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:58 schreef Dodecahedron het volgende:
Agnosticisme
Ik zie de relevantie niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lees jij meer eerst even het topic door zou ik zo zeggen.
Bijvoorbeeld deze post
Handig om dan ook nog dezelfde icoontjes te nemen.quote:
Kan jij mij het verschil in betekenis aanwijzen in de volgende 2 zinnen:quote:
Op die manier zou je heel veel vragen met "weet ik niet" kunnen beantwoorden. Bestaan er mensen die onderwater van Amerika naar Australië kunnen zwemmen? De kans is heel klein, maar je kan niet bewijzen dat er niet een Man van Atlantis (hele ouwe tv-serie) is die het wel kan. Dus: "Weet ik niet"quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Die hadden als hobby: postzegelverzamelaartje pesten
"Ja."
"Nee."
Maar ook:
"Weet ik niet."
Dus atheïsme is niet vergelijkbaar met postzegelverzamelaartjes pesten (anti-postzegelverzamelen), het is slechts het niet meedoen aan de hobby. Dat is geen hobby op zich.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Die hadden als hobby: postzegelverzamelaartje pesten
"Is postzelgels verzamelen leuk?"quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:13 schreef Dodecahedron het volgende:
"Ja."
"Nee."
Maar ook:
"Weet ik niet."
Is het niet geloven in eenhoorns een geloof?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja, maar je weet ook dat je in meer dingen klakkeloos kan geloven dan in een God?
Ik weet inderdaad ook niet of er mensen zijn die onder water kunnen zwemmen, van Amerika naar Australië.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op die manier zou je heel veel vragen met "weet ik niet" kunnen beantwoorden. Bestaan er mensen die onderwater van Amerika naar Australië kunnen zwemmen? De kans is heel klein, maar je kan niet bewijzen dat er niet een Man van Atlantis (hele ouwe tv-serie) is die het wel kan. Dus: "Weet ik niet"
Dan zeg ik: Er is geen God.
Wat ben ik dan? Een anti-religieus?
Ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Is het niet geloven in eenhoorns een geloof?
Wat is er mis met het afdoen van een bepaalde claim als onzin als diegene die het beweert 0,0 aan rationeel bewijs heeft?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:22 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad ook niet of er mensen zijn die onder water kunnen zwemmen, van Amerika naar Australië.
Wat is er mis met zeggen dat je iets niet weet? Gezichtsverlies of zo?
Je noemt het geen hobby, maar het is wel een soort van tijdverdrijf. Namelijk, activiteiten doen die alles behalve met postzegel verzamelen te maken hebben.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dus atheïsme is niet vergelijkbaar met postzegelverzamelaartjes pesten (anti-postzegelverzamelen), het is slechts het niet meedoen aan de hobby. Dat is geen hobby op zich.
Jep.quote:"Is postzelgels verzamelen leuk?"
"Ja" - De hobbyist, de gelovige
"Nee" - De niet-hobbyist, de ongelovige/atheist
"Mensen die postzegels verzamelen verdoen hun tijd"/"Ik heb een hekel aan ze" - De antitheïst
"Week ik niet" - Misschien weet hij niet wat het is, of heeft hij geen toegang tot de kennis die voor de hobby nodig is.
Overigens lijkt antitheïsme ook geen geloof maar eerder een mening.
Daar is niks mis mee.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is er mis met het afdoen van een bepaalde claim als onzin als diegene die het beweert 0,0 aan rationeel bewijs heeft?
Is dat een geloof dan? Niet geloven?quote:
Mijn punt is dat ik de kans heel klein vind, dus ik ga ervan uit dat ie niet bestaatquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:22 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad ook niet of er mensen zijn die onder water kunnen zwemmen, van Amerika naar Australië.
Wat is er mis met zeggen dat je iets niet weet? Gezichtsverlies of zo?
Polytheisme?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:42 schreef BaajGuardian het volgende:
We moeten eens af van de directe 'isme's.
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal Polytheist zijn.
Hier houdt de vergelijking dan ook op. Atheïsme wil niet zeggen dat je dus een ander geloof moet hebben (kan wel natuurlijk). Een mens is niet aan geloof gebonden zoals je aan tijd gebonden bent.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:27 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je noemt het geen hobby, maar het is wel een soort van tijdverdrijf. Namelijk, activiteiten doen die alles behalve met postzegel verzamelen te maken hebben.
Omdat ik niet in Goden geloof en sommige mensen in 1.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:42 schreef BaajGuardian het volgende:
We moeten eens af van de directe 'isme's.
Waarom kunnen we niet gewoon allemaal Polytheist zijn.
Vandaar zei ik "directe" isme's.quote:
Mensen die in 1 god geloven zijn net zo goed atheist aangezien ze in andere goden niet geloven dus daar a-theistisch tegenover staan he. Je kunt het beste dus gewoon in alles geloven, hoef je er ook niet over te bekvechten.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ik niet in Goden geloof en sommige mensen in 1.
Leg jij maar eens uit wat een directe isme is danquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Vandaar zei ik "directe" isme's.
Lijkt mij logisch dat ik het heb over de grote religies inclusief het 'niet geloven'.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leg jij maar eens uit wat een directe isme is dan
Ik vind het onterecht dat het niet-geloven in hetzelfde hokje word geplaatst als de grote religies.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat ik het heb over de grote religies inclusief het 'niet geloven'.
Moet ik nog meer uitleggen of kun je zelf ook denken?
Theismes zijn net zo goed atheistisch, dat is de link. Je redeneert verkeerd-om.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het onterecht dat het niet-geloven in hetzelfde hokje word geplaatst als de grote religies.
Iemand geloofd omdat ie denkt dat er iets "Groters" is dan de natuur zelf die alles maakt en regelt. Ik geloof niet in iets dergelijks, dat onderscheid mij van gelovigen.
Aangezien ik de oorsprong van Godsbesef begrijp heb ik respect voor ieders mening en geloof
Juist.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het onterecht dat het niet-geloven in hetzelfde hokje word geplaatst als de grote religies.
Iemand geloofd omdat ie denkt dat er iets "Groters" is dan de natuur zelf die alles maakt en regelt. Ik geloof niet in iets dergelijks, dat onderscheid mij van gelovigen.
Ah logisch. Want alle -isme woorden gaan over religies toch?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat ik het heb over de grote religies inclusief het 'niet geloven'.
Moet ik nog meer uitleggen of kun je zelf ook denken?
Dus omdat ik atheistisch ben kan ik mezelf er niet van weerhouden om dat op te dringen aan mensen die theistisch zijn?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Theismes zijn net zo goed atheistisch, dat is de link. Je redeneert verkeerd-om.
Het is niet zo dat atheisme gelijk staat aan het geloof, op die manier maakt het inderdaad geen sense.
Maar een theisme ontkent weer een ander theisme, daarom is enkel polytheisme uiteindelijk nuttig voor de wereld. Diversiteit blijft er altijd bestaan, mensen zullen altijd in iets willen geloven of het nu een god is of een levensovertuiging. En enkel respect kan die samenleving in stand houden. Niet geloven is het uitsluiten van iemand anders zijn/haar overtuiging, je kunt het ook gewoon accepteren als mogelijk, want echt alles wat bedacht is bestaat, uiteindelijk.
Dat is mooi, ik vind juist dat jij verkeerd-om redeneert. Jij gaat uit van geloven. Maar ik geloof nergens in. Je kan mijn niet-geloven zien als een levensovertuiging, maar daar ben ik het dus niet mee eens.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Theismes zijn net zo goed atheistisch, dat is de link. Je redeneert verkeerd-om.
Het is niet zo dat atheisme gelijk staat aan het geloof, op die manier maakt het inderdaad geen sense.
Maar een theisme ontkent weer een ander theisme, daarom is enkel polytheisme uiteindelijk nuttig voor de wereld. Diversiteit blijft er altijd bestaan, mensen zullen altijd in iets willen geloven of het nu een god is of een levensovertuiging. En enkel respect kan die samenleving in stand houden. Niet geloven is het uitsluiten van iemand anders zijn/haar overtuiging, je kunt het ook gewoon accepteren als mogelijk, want echt alles wat bedacht is bestaat, uiteindelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |