Internationale wateren denk ik, maar er is ook iets met dat Finse eilandje; Å-land in het Zweeds geloof ikquote:Op maandag 28 mei 2007 07:04 schreef Libris het volgende:
Finland booze duurder dan zweden booze? Of heeft dat met internationale wateren te maken?
Yep, lekker warm hierquote:Op maandag 28 mei 2007 19:44 schreef Shivo het volgende:
Nu in Nederland, weer is niet zo best maar in Boston is het schijnbaar 35C. Woensdag weer terug (deze tvp werd u aangeboden door Fok!).
Een heel stuk beter dan de gemiddelde FOK!kerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:58 schreef Individual het volgende:
Hoe goed ken je het land waar je in woont eigenlijk?
Niet zo goed. Maar dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:58 schreef Individual het volgende:
Hoe goed ken je het land waar je in woont eigenlijk?
Klopt...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Een heel stuk beter dan de gemiddelde FOK!ker
Ik reageer vaak niet eens meer op topics over Amerika, want het lachen staat me soms nader dan het huilen....![]()
![]()
![]()
, en dan heb ik niet eens over politieke topics, want de Amerika topics in POL zijn meestal wel mooi onderbouwd en discussiewaardig.
Het lijkt niet echt door te dringen dat je 300 miljoen mensen niet allemaal hetzelfde kan bejegenen nee.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:36 schreef compier het volgende:
[..]
Klopt...
Ik heb er altijd een hekel aan als ze zeggen: *tja die amerikanen weer*
of iets in die richting..
Ze zijn niet flink vertegenwoordigd.... ze bestaan wel, de VS heeft net als elk Europees land bijvoorbeeld een "white supremacists" groepering. De KKK bestaat nog steeds, maar heeft niet meer dan enkele duizenden leden in de gehele VS en is eigenlijk nietszeggend. De kreet "white power" komt wel uit de Verenigde Staten en ook de organisatie StormFront is in de VS opgericht. Verder hebben we in de VS nog zaken als "Aryan Nations" , "Blood & Honour" en diverse andere groeperingen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Merken jullie eigenlijk wat van Neo-Nazi's waar jullie wonen?
Is of zijn ze daar flink vertegenwoordigd?
Mexico (vooral Yucatan) is een mooi land, maar Mexico City en omgeving vond ik helemaal niks. In het noorden ben ik in Tijuana en Juarez geweest en hoewel niet echt schoon, vond ik het het niet onveilig. (zelfs buiten de toeristen gebieden)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:00 schreef Vogue het volgende:
Het zuiden van Mexico (Chiapas), het schiereiland Yucatan en het Distrito Federal (Mexico City) ken ik vrij goed. Zelfde geldt voor buurlanden Guatemala en Belize (en Honduras, Nicaragua en Costa Rica) De rest moet ik nog ontdekkenZal graag het noorden van Mexico eens willen bezoeken. Maar eerst staat Cuba op de planning!
Het is hier nog steeds baggerweer trouwens, lucht is bijna zwart en het wil maar niet opentrekken.
quote:Ciudad Juarez which is another Mexican city is ranked as the most crime ridden city in the world.
Ja, ik was ook al benieuwd naar de gelijkheid van kansen (of niet) voor immigranten/kleurtjes in de VS. (zie laatste post eind vorige reeks)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Men roept wel eens dat er in Brazilië geen rascisme bestaat, maar het is er wel degelijk.
Zie het maar een beetje zoals de blanke Zuid-Afrikanen keken naar de negers.
Hier heerst een groot vooroordeel over de zwarte bevolking om het zo maar eens te noemen.
Indien je ergens bent zijn de meeste blanken op hun hoede want tja, die zwarte zou je zomaar eens kunnen overvallen. Ook op de arbeidsmarkt zie je dat ze niet gelijkwaardig zijn.
Men heeft liever een blank persoon dan een donker persoon.
Ik neem aan dat dat in de VS niet anders is?
Nee, helemaal niet, nog nooit een gezien zelfs. Er zullen vast wat verborgen idioten rondlopen, maar dat zullen er heel weinig zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Klopt. Men heeft daar wat op gevonden echter, een soort van goedmakertje van het jarenlang onderdrukken van de zwarte bevolking. In de jaren 70 werd het "Affirmative Action" beleid ingevoerd om zwarte Amerikanen kans te geven op een baan, universiteit, etc, etc.... In de jaren 70 en 80 heeft dat goed gewerkt, nu niet meer. Je ziet bijv. regelmatig dat een zwarte, minder geschikte kandidaat voorrang krijgt op een meer geschiktere blanke kandidaat, omdat het bedrijf in kwestie bijv. te weinig "gekleurden" in dienst heeft, en de overheid dit heeft opgemerkt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Men heeft liever een blank persoon dan een donker persoon.
Ik neem aan dat dat in de VS niet anders is?
Tja, in principe klopt het statement wel.... iedereen heeft een kans van slagen. Het lukt alleen niet iedereen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Maken de Verenigde Staten hun reputatie werkelijk waar dat iedereen daar kans van slagen heeft, of is het voor bepaalde groeperingen toch wel moeilijker dan voor andere?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:59 schreef wonderer het volgende:
Ik ben vandaag precies een jaar in Amerika, trouwens
Dus vanavond gaan we eten in het restaurant waar we een jaar geleden ook aten.
Voor mij was het begin Oct 2000, maar precies zou ik ff moeten zoeken. Ik heb nooit wat gedaan met die datum dus misschien dit jaar een goed excuus voor een feessie!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik was op 11 April dit jaar 5 jaar in de VS, en op 3 Maart 2007 was ik 1 jaar officieel Amerikaans staatsburger (op 3 maart 2006 geworden).
Dat moet een vast ritueel worden, dat jaarlijkse restaurants bezoek!
Redneck alert!!!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:30 schreef Shira het volgende:
vanwege de groeiende industrie zetten we er een trailer op ()
Oki, bedankt voor je antwoord.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:31 schreef maartena het volgende:
Tja, in principe klopt het statement wel.... iedereen heeft een kans van slagen. Het lukt alleen niet iedereen.Er zijn talloze, erg succesvolle immigranten en zwarte Amerikanen natuurlijk, inclusief een aantal CEO's van belangrijke bedrijven. Maar het blijft waarheid dat mensen uit achterstandswijken per definitie minder kans hebben omdat bijv. hun ouders niet kunnen betalen voor college of universiteit.
De armoede is vrij groot in dit land, en lang niet alleen onder de zwarten. In Kentucky, Georgia, Alabama en diverse andere "southern" staten veel blanken bijvoorbeeld vaak armer dan de zwarten uit deze staten, omdat ze voor een groot deel in arme delen van de desbetreffende staten wonen. De armoede van deze blanke bevolkingsgroep heeft ondermeer de termen "redneck" en "hillbilly" in het leven geroepen.
Heel raar maar nee..... nooit gezienquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Hij gaat lekker Friso. Met de family gaat het ook prima. De kleine (bijna 2 jaar alweer) heeft al een bril gesloopt, toevallig die van moiquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:27 schreef Libris het volgende:
Appie! Das lang geleden! Alles goed met de familie?
Ik hou wel van rituelen enzoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik was op 11 April dit jaar 5 jaar in de VS, en op 3 Maart 2007 was ik 1 jaar officieel Amerikaans staatsburger (op 3 maart 2006 geworden).
Dat moet een vast ritueel worden, dat jaarlijkse restaurants bezoek!
Je bent de laatste tijd wel geïnteresseerd in Amerikanen!quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe kijken de Amerikanen zelf aan tegen die zgn "red-necks" en "hillbillies"?
Eigenlijk is het hier niets anders. Rednecks en Hillbillies zijn voornamelijk het slachtoffer van grappen, maar het zijn geen slechtere mensen ofzo.quote:Hier heb je het verschijnsel ook wel maar in mindere mate, hier noemen wij ze "caipira's". mensen van het platteland en die simpel zijn en een aparte uitspraak hebben vwb de Br-Portugese taal.
Ziet ze ook vaak met hoeden op, en in vale spijkerbroeken rondlopen, zeg maar een beetje "cowboy" achtig.
Er word vaak wat lacherig tegenover hen gedaan, maar ze hebben hun harten wel op de juiste plek.
Tja.... dat gebeurd inderdaad erg vaak, en het is dan ook nog eens meestal zo dat het "VS Bashen" afkomstig is van mensen die nog nooit bij een Amerikaanse familie aan tafel hebben gezeten, en vaak nog niet eens als toerist het land binnen zijn geweest en hun mening puur en alleen vormen op wat er door Jerry Springer en Oprah op TV wordt gezet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:
@Maartena,
mijn belangstelling vwb de Amerikanen? Ik was gewoon benieuwd daarnaar omdat je vaak helaas teveel negatieve verhalen hoort over de VS. Zeg maar het VS bashen. Wat meer inside info werkt vaak heel verhelderend
Leuk verhaal.quote:verhaal
Tja, is weer eens een keertje wat anders dan enkel gebash op de VSquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:40 schreef wonderer het volgende:
Dat soort verhalen van gastvrijheid ontroeren me altijd een beetje. Mooi om te lezen.
maar deze houden we ook open toch!?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:51 schreef tim2308 het volgende:
Een heel kaaskoppen forum Kaaskoppen in het buitenland
Prima... maar ik zie dat jij nog niet in Kaaskoppen in het buitenland hebt gepost. Waar blijf je?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoho, wacht ff, wat is er allemaal gaande??
Men gaat dit topic toch niet zomaar sluiten?
Welke nitwit dacht het wiel opnieuw uit te vinden??
Laat dit toch gewoon bestaan zeg.
Hmmm ik zal ff kijkenquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Prima... maar ik zie dat jij nog niet in Kaaskoppen in het buitenland hebt gepost. Waar blijf je?
Het wordt hoog tijd dat iemand een fatsoenlijk Brazilië topic opent.
blijf waar je bent !quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoho, wacht ff, wat is er allemaal gaande??
Men gaat dit topic toch niet zomaar sluiten?
Welke nitwit dacht het wiel opnieuw uit te vinden??
Laat dit toch gewoon bestaan zeg.
ik vraag me altijd af wie echt is ....quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:37 schreef maartena het volgende:
Ik vind het een prachtforum!Er zijn echt een hele hoop meer FOK!kers in het buitenland dan ik voorheen dacht, een hele hoop wisten denk ik deze topicreeks niet te vinden.
(..)
In elk geval weet je dat Boris Casoy echt is zodra hij zijn mond beweegd wanneer hij praatquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:38 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik vraag me altijd af wie echt is ....
vertelquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:13 schreef qwerty_x het volgende:
hetzelfde als duitsers en nederlanders
Er zijn best veel Duitsers die hun best doen om toch minstens wat zinnetjes Nederlands te leren als ze naar Nederland op vakantie komen. Duitsers zijn wat dat betrefd een stuk beter dan bijvoorbeeld Engelsen of Fransen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat een Duitser die het wel wil ook wel Nederlands kan leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |