@Maartena,
mijn belangstelling vwb de Amerikanen? Ik was gewoon benieuwd daarnaar omdat je vaak helaas teveel negatieve verhalen hoort over de VS. Zeg maar het VS bashen. Wat meer inside info werkt vaak heel verhelderend
![]()
Ik zal een anekdote vertellen over mijn eerste trip naar de VS in 1993. Was een vakantie van 4 weken.
Over deze vakantie ben ik meer dan positief.
Ik trok er met de auto op uit en had alles in de kofferbak van een geleende auto van een tante van mij di in LA woont.
Ik ging 1 week ok pad, alleen, om diverse plaatsen aan te doen waaronder de diverse canyons in California en Utah. Overnachten deed ik in mijn tent op zgn "campsites".
Op mijn weg terug naar LA (mijn tante woonde in Santa Monica) vanuit Noord California kon ik zo 123 geen slaapplek meer vinden en het werd al donker en was redelijk moe van het rijden.
Ik zag in de buurt van Fresno licht branden en reed die kant op. Bleek een farmhouse te zijn. Ik reed het terrein op en reed door naar waar ik licht zag.
De mensen die buiten waren vroegen wat ik kwam doen en gaf aan dat ik een slaapplek zocht om te overnachten. Aan mijn engels konden ze al horen dat ik geen Amerikaan was maar een buitenlander en ze vroegen mij waar ik vandaan kwam. Toen ik ze vertelde dat ik een Nederlander was werd ik uitgenodigt om deel te nemen aan een BBQ die daar plaats had. Waren simpele mensen maar ze waren zeer gastvrij en wilden weten wat ik in de VS deed, wat ik van hun land vond en wat mijn bestemming was. Ik denk dat ik deze mensen kan omschrijven als zgn "red-neck's"gezien ze redelijk boers eruitzagen, hoeden op hunnen hoofd en een enkeling rondliep met een geweer.
na de BBQ zeiden ze dat ik niet mijn tent moest opzetten maar dat ze een kamer voor mij zouden klaarmaken zodat ik daarin kon overnachten en zowaar gebeurde dat. Tot in de late uurtjes en beel Miller bier achter de kiezen ging ik naar de door hun gereedgemaakte kamer en sliep zeer goed.
De ochtend daarop werd ik gewekt door een van de zonen van de familie en boden ze mij een ontbijt aan wat ik mij goed liet smaken.
Toen kwam het afscheid nemen en allen stonden aan het hek om me uit te zwaaien en goede reis toe te wensen en of ik nog eens een keer langs zou komen.
Zeer hartelijke mensen waren het en k heb ervan genoten.