abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:08:48 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49934879
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe kijken de Amerikanen zelf aan tegen die zgn "red-necks" en "hillbillies"?
Je bent de laatste tijd wel geďnteresseerd in Amerikanen!
quote:
Hier heb je het verschijnsel ook wel maar in mindere mate, hier noemen wij ze "caipira's". mensen van het platteland en die simpel zijn en een aparte uitspraak hebben vwb de Br-Portugese taal.
Ziet ze ook vaak met hoeden op, en in vale spijkerbroeken rondlopen, zeg maar een beetje "cowboy" achtig.
Er word vaak wat lacherig tegenover hen gedaan, maar ze hebben hun harten wel op de juiste plek.
Eigenlijk is het hier niets anders. Rednecks en Hillbillies zijn voornamelijk het slachtoffer van grappen, maar het zijn geen slechtere mensen ofzo.

"Rednecks" komen uit de zuidelijke staten en het midwesten. Men heeft het bij "Rednecks" bijna altijd over blanken uit farming communities. De term "Redneck" komt ook van boeren, die na een dag werken in het veld een rode, verbrande nek hebben. "Hillbillies" komen uit de staten langs de Apalachen, en dan met namelijk de zuidelijke delen ervan, Kentucky, Virginia, etc. In deze streek zitten ontzettend veel kolenmijnen, en ook deze groep behoort tot de armsten van de VS en zijn voornamelijk ook blank.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hillbilly
http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck

When you still have the "WIDE LOAD" sign on the back of your house!...... You might be a redneck.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:34:31 #52
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_49935745
@Maartena,

mijn belangstelling vwb de Amerikanen? Ik was gewoon benieuwd daarnaar omdat je vaak helaas teveel negatieve verhalen hoort over de VS. Zeg maar het VS bashen. Wat meer inside info werkt vaak heel verhelderend

Ik zal een anekdote vertellen over mijn eerste trip naar de VS in 1993. Was een vakantie van 4 weken.
Over deze vakantie ben ik meer dan positief.
Ik trok er met de auto op uit en had alles in de kofferbak van een geleende auto van een tante van mij di in LA woont.
Ik ging 1 week ok pad, alleen, om diverse plaatsen aan te doen waaronder de diverse canyons in California en Utah. Overnachten deed ik in mijn tent op zgn "campsites".
Op mijn weg terug naar LA (mijn tante woonde in Santa Monica) vanuit Noord California kon ik zo 123 geen slaapplek meer vinden en het werd al donker en was redelijk moe van het rijden.
Ik zag in de buurt van Fresno licht branden en reed die kant op. Bleek een farmhouse te zijn. Ik reed het terrein op en reed door naar waar ik licht zag.
De mensen die buiten waren vroegen wat ik kwam doen en gaf aan dat ik een slaapplek zocht om te overnachten. Aan mijn engels konden ze al horen dat ik geen Amerikaan was maar een buitenlander en ze vroegen mij waar ik vandaan kwam. Toen ik ze vertelde dat ik een Nederlander was werd ik uitgenodigt om deel te nemen aan een BBQ die daar plaats had. Waren simpele mensen maar ze waren zeer gastvrij en wilden weten wat ik in de VS deed, wat ik van hun land vond en wat mijn bestemming was. Ik denk dat ik deze mensen kan omschrijven als zgn "red-neck's"gezien ze redelijk boers eruitzagen, hoeden op hunnen hoofd en een enkeling rondliep met een geweer.
na de BBQ zeiden ze dat ik niet mijn tent moest opzetten maar dat ze een kamer voor mij zouden klaarmaken zodat ik daarin kon overnachten en zowaar gebeurde dat. Tot in de late uurtjes en beel Miller bier achter de kiezen ging ik naar de door hun gereedgemaakte kamer en sliep zeer goed.
De ochtend daarop werd ik gewekt door een van de zonen van de familie en boden ze mij een ontbijt aan wat ik mij goed liet smaken.
Toen kwam het afscheid nemen en allen stonden aan het hek om me uit te zwaaien en goede reis toe te wensen en of ik nog eens een keer langs zou komen.

Zeer hartelijke mensen waren het en k heb ervan genoten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:40:44 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49935978
Dat soort verhalen van gastvrijheid ontroeren me altijd een beetje. Mooi om te lezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:55:46 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49936567
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:
@Maartena,

mijn belangstelling vwb de Amerikanen? Ik was gewoon benieuwd daarnaar omdat je vaak helaas teveel negatieve verhalen hoort over de VS. Zeg maar het VS bashen. Wat meer inside info werkt vaak heel verhelderend
Tja.... dat gebeurd inderdaad erg vaak, en het is dan ook nog eens meestal zo dat het "VS Bashen" afkomstig is van mensen die nog nooit bij een Amerikaanse familie aan tafel hebben gezeten, en vaak nog niet eens als toerist het land binnen zijn geweest en hun mening puur en alleen vormen op wat er door Jerry Springer en Oprah op TV wordt gezet.
quote:
verhaal
Leuk verhaal.

Klinkt inderdaad als rednecks! En rednecks zijn meestal ook geen slechte mensen, alleen wat eenvoudiger zegmaar.... en eigenlijk is het gebruik van "rednecks" ook vrij generaliserend, zegmaar vergelijkbaar met "reservebelgen" in Nederland of zoiets. Maar het blijft leuk voor humor
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:01:45 #55
110987 ErwinRommel
pi_49936783
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:40 schreef wonderer het volgende:
Dat soort verhalen van gastvrijheid ontroeren me altijd een beetje. Mooi om te lezen.
Tja, is weer eens een keertje wat anders dan enkel gebash op de VS
Ik ben zelden zulke gastvrijheid tegengekomen in Europa waar ik soms ook wel eens alleen op pad ging.
Deze "red-necks" waarbij ik 1 nacht verbleef waren ook blij met mijn komst, misschien wat afwisseling voor hen?
Ik kan me de beelden nog goed voor de geest halen. De oudste, een opa in overall riep naar een jongere dat hij bier moest gaan halen voor mij uit de fridge hahahahha
Hij deed mij een vergelijkenis opkomen van grand-dad uit de Dukes of Hazard
De vis op de bbq, het vele bier, anyway, leuke gesprekken waren het.
Detail, hun great great great grandparents were Dutch, althans dat was wat ze beweerden
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:58:57 #56
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_49941836
hihi, leuke verhalen.
Rednecks generaliserend? Vind ik juist niet
Mijn man is opgegroeid in Florida, en woonde voor zeer lange tijd in Tennessee... (Redneck, hell yeah! and proud of it )
http://www.youtube.com/watch?v=WH7DPMZgLa0

Aanvulling van manlief:
Some people are offended by that but they are usually rednecks who don't think they are rednecks
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:18:09 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49942723
-
pi_50020632
Een heel kaaskoppen forum Kaaskoppen in het buitenland
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_50028339
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:51 schreef tim2308 het volgende:
Een heel kaaskoppen forum Kaaskoppen in het buitenland
maar deze houden we ook open toch!?
pi_50038109
Ja deze is nou net zo gezellig
pi_50044806
Ja vinnik ook.

Maar misschien gaat deze wel gewoon naar het thema-forum verhuizen, en dan gaan we daar toch gezellig verder!
 FR
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:13:37 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50045710
Er is een slowchat op het nieuwe forum. Daar kan het toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50049781
Jamaar gaan we deze dan niet heel erg missen?
 FR
pi_50096314
Dat forum zal nou verloop van tijd wel weer dicht gaan dus laten we deze ook een beetje warm houden.
Jesus saves but death prevails.
pi_50098311
Effe blazen dan...

Hoe lang blijft zo'n themaforum open, over het algemeen?
(al lijkt het erg goed te lopen, moet ik zeggen! Wat mij betreft maggie blijven! )
 FR
  maandag 11 juni 2007 @ 15:42:08 #66
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50334145
Jammer dat deze reeks nu ten einde komt

Ik vond het wel leuk van iedereen wat verhalen mee te pikken. De 'intimiteit' zal nu een beetje verdwijnen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:56:18 #67
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_50402955
Mezelf maar even in de Wiki toegevoegd.

Met de groeten uit Denemarken
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:32:10 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50412958
Dit topic zit op siësta totdat besloten wordt dat het KAA forum een blijvertje/afdankertje is
-
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:25:14 #69
110987 ErwinRommel
pi_50421145
Hoho, wacht ff, wat is er allemaal gaande??
Men gaat dit topic toch niet zomaar sluiten?
Welke nitwit dacht het wiel opnieuw uit te vinden??

Laat dit toch gewoon bestaan zeg.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:32:23 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50421432
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:

Prima... maar ik zie dat jij nog niet in Kaaskoppen in het buitenland hebt gepost. Waar blijf je?

Het wordt hoog tijd dat iemand een fatsoenlijk Brazilië topic opent.
-
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:34:16 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50421509
Correctie: Brasil

Bestaat al.
-
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:34:36 #72
110987 ErwinRommel
pi_50421523
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Prima... maar ik zie dat jij nog niet in Kaaskoppen in het buitenland hebt gepost. Waar blijf je?

Het wordt hoog tijd dat iemand een fatsoenlijk Brazilië topic opent.
Hmmm ik zal ff kijken
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:35:44 #73
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50421567
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:

blijf waar je bent !
ons hebben ze in een kamp met hoog hek erom gestopt en houden ons voor dat dat maar tijdelijk is ....
zonnig Brasil
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:37:28 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50421632
Ik vind het een prachtforum! Er zijn echt een hele hoop meer FOK!kers in het buitenland dan ik voorheen dacht, een hele hoop wisten denk ik deze topicreeks niet te vinden.

Uiteraard kom ik gewoon weer hier terug als KAA niet echt goed gaat lopen.
-
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:38:27 #75
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50421675
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:37 schreef maartena het volgende:
Ik vind het een prachtforum! Er zijn echt een hele hoop meer FOK!kers in het buitenland dan ik voorheen dacht, een hele hoop wisten denk ik deze topicreeks niet te vinden.

(..)
ik vraag me altijd af wie echt is ....
zonnig Brasil
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:46:58 #76
110987 ErwinRommel
pi_50422003
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:38 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik vraag me altijd af wie echt is ....
In elk geval weet je dat Boris Casoy echt is zodra hij zijn mond beweegd wanneer hij praat
Voor de nietwetenden, Boris is een goede presentator op JB.
pi_50425953
Ik begrijp nog steeds niet waarom een Braziliaan wel Spaans kan praten en verstaan en een Argentijn(en ik) het andersom niet kan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:13:46 #78
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50426023
hetzelfde als duitsers en nederlanders
en w.b. argentijnen: een heel stuk vanwege het niet willen
zonnig Brasil
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:15:03 #79
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_50426068
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:13 schreef qwerty_x het volgende:
hetzelfde als duitsers en nederlanders
vertel

Er zijn meer Duitsers die Nederlands spreken als andersom hoor.
pi_50426184
Ik wil het wel en ik kan het ook niet. Lezen lukt wel een stuk beter.

Ik denk dat een Duitser die het wel wil ook wel Nederlands kan leren.

Ik heb gister met iemand uit Porto Alegre zitten praten en die kan gewoon (bijna) perfect Spaans, terwijl ik het andersom niet kan

Al denk ik wel dat ik in 4 maanden in Brazilie alles kan zeggen wat ik wil
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:28:47 #81
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_50426752
percentueel zijn er veel meer nederlanders die duits begrijpen dan andersom

en verder vind ik het zelf ook raar: in Buenos Aires krijg je met Algemeen Beschaafd Braziliaans nix voor elkaar en proberen wij ons te redden in Portanhol, terwijl diezelfde gasten hier er gewoon van uitgaan dat iedereen spaans verstaat - en meestal klopt dat nog ook
zonnig Brasil
pi_50426901
Misschien speelt ook wel mee dat de Brazilianen die naar BA komen niet moeders domste zijn over het algemeen
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:32:36 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50426949
Ik kan ook spaans.

Una cerveza y dos chiquitas por favor.
-
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:34:12 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50427026
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat een Duitser die het wel wil ook wel Nederlands kan leren.
Er zijn best veel Duitsers die hun best doen om toch minstens wat zinnetjes Nederlands te leren als ze naar Nederland op vakantie komen. Duitsers zijn wat dat betrefd een stuk beter dan bijvoorbeeld Engelsen of Fransen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')