Pannenkoeken met spinazie!quote:Op zondag 27 mei 2007 21:58 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik houd van verschillende dingen, maar pannenkoeken met spinazie vind ik toch wel het allerlekkerst!
Wat doen jullie graag op je pannenkoek(of in het beslag)?
Heb je het ooit gehad? Bijna iedereen zegt in eerste instantie dat het zo smerig is, maar als ze het proeven, vinden ze het wel lekker! Zelfs mijn kinderen en die houden niet eens van spinazie!quote:Op zondag 27 mei 2007 22:15 schreef TNA het volgende:
[..]
Pannenkoeken met spinazie!Was jij niet diegene die ik eerst een compliment maakt omdat 'ie zo'n lekkere avatar van een brownie had? En diezelfde persoon heeft zo'n smaak? Mén!
Wat voor ragout?, daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen..quote:Op zondag 27 mei 2007 22:16 schreef Triangeljosti het volgende:
Ragout...
ik heb net rijstepap gegeten....quote:Op zondag 27 mei 2007 22:45 schreef Weird- het volgende:
voor bij het beslag: kaas, spek, ham of brie
voor op een kale pannenkoek: stroop, jam of pindakaas
Nu heb ik zin in pannenkoeken :<
nou ja, een lekkere pannenkoek met spek/kaas en een ei erboven op gaat er vaak ook wel in hoor...quote:Op zondag 27 mei 2007 22:50 schreef JamesBrowny het volgende:
Ja, daarom vroeg ik ook erin of erop..
Bijna iedereen houdt wel van zoete pannenkoeken valt me op!
Lijkt me ook wel de moeite waard om eens te proberen!quote:Op zondag 27 mei 2007 23:31 schreef Tezz het volgende:
Het allerlekkerste vind ik mijn eigen pannekoek-stroganoff:
Eerst in een aparte pan reepjes katespek bakken met ui, paprika, champignons en courgette. Daar een blikje tomatenpurree bij en mee bakken totdat het ontzuurd is. Dan een flinke scheut ketjap en ketchup erbij.
Pannekoekenbeslag in de pan (dun laagje), paar lepels stroganoff erover en weer afsluiten met nog een dun laagje stroganoff. Keren, afbakken en opeten!
Nee, ik heb het nooit gehad. Maar ik hou absoluut niet van spinazie. Echt niet, zeg maarquote:Op zondag 27 mei 2007 22:20 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Heb je het ooit gehad? Bijna iedereen zegt in eerste instantie dat het zo smerig is, maar als ze het proeven, vinden ze het wel lekker! Zelfs mijn kinderen en die houden niet eens van spinazie!
Gewoon een keertje proeven, beetje extra zout erop, echt heel lekker hoor!
En ik had idd een lekkere avater, ik zit er nog over te denken om hem weer opnieuw neer te zetten, past beter bij mijn nick.
quote:Op zondag 27 mei 2007 23:31 schreef Tezz het volgende:
Het allerlekkerste vind ik mijn eigen pannekoek-stroganoff:
Eerst in een aparte pan reepjes katespek bakken met ui, paprika, champignons en courgette. Daar een blikje tomatenpurree bij en mee bakken totdat het ontzuurd is. Dan een flinke scheut ketjap en ketchup erbij.
Pannekoekenbeslag in de pan (dun laagje), paar lepels stroganoff erover en weer afsluiten met nog een dun laagje stroganoff. Keren, afbakken en opeten!
Nee dat kan, ik houd niet van asperges, een pannenkoek met asperges zou ik nooit eten denk ik...quote:Op zondag 27 mei 2007 23:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nooit gehad. Maar ik hou absoluut niet van spinazie. Echt niet, zeg maarAnyway, als ik ooit eens in de gelegenheid kom het te proeven zal ik het doen en je PM'en
En poedersuiker?quote:Op zondag 27 mei 2007 23:44 schreef TNA het volgende:
Oh, en ontopic: stroop. Gewoon stroop ja. Ouderwetse oud-Hollandse stroop. Reepjes katenspek, stroganoff, spinazie, wtf. Stroop dus.
Okee, dan is het goedquote:Op zondag 27 mei 2007 23:52 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik wilde gewoon even een vurig pleidooi voor stroop houden, that's all
Mijn maag , wat doe je!quote:Op maandag 28 mei 2007 09:21 schreef Nikske het volgende:
kaas en chilisaus
asperges met dragonsaus (zure room, suiker, citroensap en dragon)
die met dragonsaus zijn lekker en niet zwaar op de maag, hoor... Ok, kaas met chilisaus wel, maarja, 't is wel lekker!quote:
Alleen spinazie??quote:Op zondag 27 mei 2007 21:58 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik houd van verschillende dingen, maar pannenkoeken met spinazie vind ik toch wel het allerlekkerst!
Ik dacht echt dat je je username speciaal voor dit topic had aangemaaktquote:Op maandag 28 mei 2007 16:06 schreef paaskannekoekje het volgende:
paas
Is dat zo'n rare combi dan?? Ach, wacht, het is zeker weer iets typisch Brabants of zo. Ik vind het in ieder geval heerlijk! Ben er zowat groot mee geworden: spekpannekoeken met stroop!!quote:Op maandag 28 mei 2007 00:19 schreef zquing het volgende:
dat snap ik dan weer niet, waarom spek en stroop, is dat niet een beetje te veel van 't goede?
en een beetje extra zout, ik vind sowieso de smaak van verse spinazie errug lekker!quote:
Met spinazie? Klinkt lekker!quote:Op zondag 27 mei 2007 21:58 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik laat het slinken in de pan(heel hoog vuur) en gooi er dan het beslag overheen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:50 schreef vroutje het volgende:
[..]
Met spinazie? Klinkt lekker!
Snel es proberen.
Doe je het door het beslag?
ik eet ze ook zo "puur natuur" op...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:01 schreef JamesBrowny het volgende:
Hoi!
Ze zijn ook wel gewoon lekker! Altijd eigenlijk...
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:02 schreef SolidasRock het volgende:
wat ik ook heel lekker zou vinden is milagro op mijn pannekoek..
Nou ja, laat de pannekoek maar zitten
![]()
dus je lust ze eigenlijk wel, want je laat je verleiden om een pannenkoekje te eten...quote:Op zondag 3 juni 2007 00:59 schreef Jurk het volgende:
Eigenlijk lust ik helemaal geen pannekoeken, maar mijn man gooit altijd een zakje vanillesuiker door het beslag, en dat ruikt zo lekker dat ik me altijd laat verleiden tot een pannekoekje. En dan wel met hopjesstroop.
jurk is een vrouw, case closedquote:Op zondag 3 juni 2007 12:49 schreef Lienzz het volgende:
[..]
dus je lust ze eigenlijk wel, want je laat je verleiden om een pannenkoekje te eten...
Dus je vind het wel lekker smaken anders eet je het niet..
Snap t niet helemaal![]()
quote:
Nee, ik vind het zo lekker ruiken dat ik altijd denk dat het ook lekker smaakt. Maar dat valt altijd tegen. Wat ik wel lekker vind is de hopjes-stroop. Het liefst zou ik de pannekoek aflikken en in de vuilnisbak gooien, maar ik denk dat ik dan hard op mijn man's culinaire zieltje trap. Het topic heet " Wat vind je lekker OP je pannekoek?" Hopjes-stroop dus.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:49 schreef Lienzz het volgende:
[..]
dus je lust ze eigenlijk wel, want je laat je verleiden om een pannenkoekje te eten...
Dus je vind het wel lekker smaken anders eet je het niet..
Snap t niet helemaal![]()
Aardbeien!quote:Op zondag 27 mei 2007 21:58 schreef JamesBrowny het volgende:
Ja, de butterscotch variant is echt lekker!quote:Op maandag 28 mei 2007 00:10 schreef _Arual_ het volgende:
[afbeelding]
Van de week heb ik de butterscotchvariant op. Oeh, zo lekker!
duidelijkquote:Op zondag 3 juni 2007 16:45 schreef Jurk het volgende:
[..]
Nee, ik vind het zo lekker ruiken dat ik altijd denk dat het ook lekker smaakt. Maar dat valt altijd tegen. Wat ik wel lekker vind is de hopjes-stroop. Het liefst zou ik de pannekoek aflikken en in de vuilnisbak gooien, maar ik denk dat ik dan hard op mijn man's culinaire zieltje trap. Het topic heet " Wat vind je lekker OP je pannekoek?" Hopjes-stroop dus.![]()
jaaaaah, die was lekker!!quote:Op zondag 3 juni 2007 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
Er was ooit eens appelkaneelstroop op de marktTwee keer gehad en nu kan ik het niet meer vinden
Dan heb je dus wel een plak kaas die aan één kant gebakken is? Vind ik zelf niet zo lekker.quote:Op maandag 4 juni 2007 03:48 schreef Morwen het volgende:
Kaas en dan meegebakken, dus je gooit het meel in de pan, wacht even tot het gestolt is, gooit de kaas erop en draait de pannekoek. Zodra de kaas gesmolten en gebakken is is de pannekoek klaar (even optillen met de spatel, als de kaas niet meer plakt is ie klaar)
Die zoete troepquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:27 schreef sanni het volgende:
İk vind gewoon suiker het lekkerst. Simpel en makkelijk. Oh ja..en de lekkerste pannekoeken eet je nog altijd in de VS.![]()
Veel te zoet. Ga eens in Nieuwkuijk bij de Berenpot eten en laat je verrassen door echt lekkere pannenkoekenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:27 schreef sanni het volgende:
İk vind gewoon suiker het lekkerst. Simpel en makkelijk. Oh ja..en de lekkerste pannekoeken eet je nog altijd in de VS.![]()
Dat lijkt me nou niets.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:06 schreef Sharkdoggie het volgende:
Shoarma.
een lowlands pannekoek met kaas en spek en stroop en suiker is geweldigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:28 schreef Longmen het volgende:
Wat een afschuwelijke pannenkoek combi op Lowlands: kaas en spek en dan suiker erover
Ehm....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:21 schreef lienelien het volgende:
[..]
een lowlands pannekoek met kaas en spek en stroop en suiker is geweldig![]()
Je kunt ook de pannenkoek (ja ik vind die extra n ook raar) afbakken en dan aan het eind kaas erover strooien en zachtjes laten smelten zonder de pannekoek te keren. Maar jouw manier ga ik ook een keer proberen, lijkt me erg lekker.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:31 schreef minilotje het volgende:
Dan heb je dus wel een plak kaas die aan één kant gebakken is? Vind ik zelf niet zo lekker.
Ik schaaf voor kaaspannenkoeken zelf altijd van tevoren een hele stapel flinterdunne plakjes kaas. Dan doe ik een héél dun laagje beslag in de pan, beleg ik dat met kaas, en schenk ik er een héél dun ander laagje beslag overheen, zodat de kaas volledig omhuld is door pannenkoek. Het is een beetje een gefrutsel, maar zo krijg je uiteindelijk wél pannenkoekjes met zachte, gesmolten kaas erín, in plaats van een pannenkoek waar aan één kant een harde, gebakken plak tegenaan zit.
Andere LL pannenkoeken wel, maar dezequote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:21 schreef lienelien het volgende:
[..]
een lowlands pannekoek met kaas en spek en stroop en suiker is geweldig![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:43 schreef Captain_Chaos het volgende:
't Is overigens pannekoek.
Zonder die vervloekte N die de groene-boekjes-maffia er aan toegevoegd heeft.
Het ding komt toch zeker uit één pan !
Ik vind dat iedereen die panneNkoek wil schrijven moet worden verplicht minimaal twee pannen te bezigen voor het bakken van één koek. Mét dwangsom graag.
Jezis zeg !
Langzamer (minder heet) bakken dan wordt-ie van binnen ook mooi gaar en verbrandt-ie van buiten niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:30 schreef milagro het volgende:
[..]
![]()
![]()
wie gaat er een pannekoek voor me bakken
een dunne met appel ipv een half gare pizzabodem met appel zoals ik dat doe
[betoog over spelling waar ik het volledig mee eens ben]
Jezis zeg !
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:06 schreef ik met mijn oude username het volgende:
stroop erop. oprollen. poedersuiker erover.![]()
![]()
.
en niets anders..
Jezis zeg !
of doperwtjes en yoghurtquote:Op donderdag 23 augustus 2007 04:48 schreef Leef het volgende:
filet americain met slagroom.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:38 schreef W1ZZ het volgende:
Overigens heeft het feit dat de koek in maar één pan gebakken wordt er niets mee te maken. De reden dat het ding van oudsher pannekoek heet is omdat panne de inmiddels uit de Nederlandse taal verdwenen genitivusvorm is van pan. Er staat dus 'koek van de pan'. Zoals bijvoorbeeld ook huizes in 'de heer des huizes,' dat niets anders betekent dan de heer van het huis, de genitivusvorm is van huis.
quote:Op zondag 27 mei 2007 22:16 schreef Tism het volgende:
Kersen, stroop, poedersuiker!![]()
-Edit-
+ slagroom.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |