abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49877051
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:12 schreef Nijna het volgende:
Moedertjuh welkom!
dank voor je verwelkoming
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:00:48 #77
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49877459
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:25 schreef wenneke1 het volgende:
Moedertjuh, welkom.

Die angst is ook bij mij aanwezig terwijl ik de eerste keer nergens last van had.

Hoe is het verder met alle "misselijken" hier.
Is het bij jullie vooral in de ochtend of mogen jullie ook gedurende de dag genieten van minder prettige gevoelens.
En voor de genen met al een kleine, hoe doen jullie dat als je zelf even helemaal er door heenzit en er een klein hummeltje aan je broek hangt voor aandacht?? Ik ben echte helemaal leeg af en toe. Net alsof ik een klein vampiertje om mijn nek heb hangen. ( Niet dat ze geen engel is en niet lief, maar af en toe is het echt een meisje.)
Ik ben de hele dag door misselijk en dat al 11 weken lang blegh met af en toe een paar dagen dat minder is. En dan ben ik zo blij en denk dat het over is om dan op eens weer helemaal terug te komen.

Hoe ik het doe met Mara (die is nu ruim 3) ze begrijpt al veel en ik kan haar dus ook zeggen dat ze even alleen moet spelen enz. Soms zet ik haar ook even voor de tv en lig even op de bank. OP de momenten dat ik me goed voel ga ik lekker met haar weg zo lang als het gaat.
En zodra ze gaat slapen tussen de middag ga ik ook even liggen.
En in het weekend neemt mijn man heel veel uithanden.

Liefs joyce
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:43 #78
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878638
Gefeliciteerd

Welkom moedertjuh.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49878761
goedemorgen...ik meld me weer
weinig extra's te melden, ga rond 12uur naar de vk
kan na 14uur bellen naar huisarts om te checken of ik geen blaasontsteking heb
(al ruime week vervelende druk in onderbuik als ik sta/loop...voor zekerheid net toch maar wat urine ingeleverd)
Sinds gisteravond zo om de 15min. een harde buik die verder niet echt gevoelig is ofzo,
maar geeft in ieder geval de geruststelling dat mijn lichaam heus wel wat doet inmiddels !!

Beaker...hoe is het bij jou ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:55:41 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49880287
Marit, Beaker: spannend!!!
Marit, zo begon het bij mij ook hoor! wacht maar af!

Hier alles ok, ben erg moe wegens enigszins gebroken nachten, maar ach, als ik haar dan weer zie kan ik haar wel opvreten.

Ik ben door de vacuumpomp echt heel erg blauw down under, maar de hechtingen vormen echt een mooi streepje, dus dat komt ook allemaal wel weer goed. Borstvoeding gaat redelijk, maar auwie wat doet dat zeer! Ik weet echt niet of ik dat ga volhouden, ik zit telkens tegen het plafond als ze mijn tepel pakt. Ik kijk het nog even aan. Ze woog 3650 gram, dus reserves genoeg, maar het kan zijn dat we toch wat moeten bijvoeden, want ze was al wel wat afgevallen gisteren.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:58:06 #81
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49880380
Memmel laat iemand (die er écht verstand van heeft) even kijken of Anna goed aanhapt! Als het zo'n pijn doet is eriets niet goed, of hoe Anna hapt, of klovenof spruw. Niet te lang wachten met hulp vragen hoor! Ennuh afvallen doen ze allemaal in de eerste week.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:54 #82
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49880475
Memmel bv mag de eerste paar dagen wat pijn doen bij het pakken maar daarna moet het echt over zijn. Ligt anna goed, hapt ze goed en neemt ze de hele tepel in haar mond en een stukje tepelhof voordat ze haar mond sluit of zuigt/slurpt ze de tepel naar binnen?

Marit spannend hoor ik duim dat het gaat opschieten.

Hier alles ok mijn schoonouders komen vanavond eten fijn als je zelf totaal niet wil eten. Mijn buik is nog steeds niet echt aan het groeien. Ben benieuwd wanneer dat gaat komen.

liefs joyce
pi_49880482
Goedemorgen

Hier alles goed! Heb sinds een aantal dagen een schraal gevoel op / in mijn buik
Morgen naar de vk en 38 weken zwanger

Memmel, ondanks het bond en blauw zijn is het fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie!!

Marit, bij jou is het ook spannend?

Heeft iemand nog wat van Conekiller gehoord?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_49880573
Memmel, als het pijn doet gaat het niet goed, niet afwachten maar hulp zoeken! Echt hoor, met de juiste hulp zou die pijn zo over moeten zijn.
Afvallen is normaal, dat doen alle babietjes. Ik zou heel voorzichtig zijn met bijvoeden omdat juist in deze prille dagen vraag en aanbod op elkaar afgesteld moeten worden en dat kan je verstoren door bij te gaan voeden en dan kom je van de regen in de drup. Is het echt nodig dan moet het natuurlijk wel maar negen van de tien keer kan je bijvoeden voorkomen door tijdig hulp in te schakelen in de vorm van een lactatiekundige!

edit: dat wat Jelief zegt dus.
pi_49880621
Memmel kijk even in je verzekeringspolis of je lactatiedeskundige wordt vergoed, zou even bellen met iemand die kennis heeft van borstvoeding. En baby's vallen de eerste week altijd een beetje af, is normaal. Duurt meestal 1 a 2 weken voor ze boven hun geboortegewicht zitten.
pi_49880820
Dat is trouwens echt iets voor de overige zwangeren om te onthouden: een lactatiekundige is de aangewezen persoon voor hulp bij borstvoeding.
Niet de verloskundige, niet de huisarts en zelfs niet de kraamverzorgster. Het klinkt zo stom, maar de meeste kraamverzorgsters hebben adviezen en technieken vanuit het jaar nul. Ze zijn er alleen de eerste week en hebben heel vaak alleen oplossingen voor die eerste week. Dat dingen als te vroeg bijvoeden, aanleggen door het kind met het hoofdje tegen de borst te duwen, schemavoeden, etc. op de (niet eens zo heel) lange termijn meer kwaad dan goed doen is ze niet altijd bekend.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:12:22 #87
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49880936
Jelief, de kraamhulp heeft vanmorgen weer gekeken hoe ze aanhapt en dat doet ze goed: volledige tepelhof en tepel. Maar omdat ik een vrij lichte huid heb, duurt het even voordat mijn tepels er aan gewend zijn, zeg maar. Verder ziet het er allemaal goed uit. Ik blijf proberen!

Wb dat katheter: ik heb niet constant een katheter ingehad, ze hebben dat 1 keer gedaan vlak voor de vacuumpomp en ik heb daarna binnen 2 uur alweer geplast en dat gaat nog steeds goed. Ik maak me dus niet zo heel veel zorgen over een blaasontsteking, maar ik zal het zeker in de gaten houden en er aan denken!

Nou, nog een plaatje dan om het af te leren van Anna zonder mutsje op:

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49881288
Anna is een liefje!
Ik blijf het lastig vinden om te zeggen dat pijn "er maar bij hoort" want ook bij een lichte huid hoort het niet zo veel pijn te doen dat je tegen het plafond schiet. Wat gevoeligheid is oke, de toeschietreflex voelen is ook oke. Maar echt zo veel pijn...... heb je een kloofje?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:22:47 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49881364
O, wat een lieve Anna!

Memmel, wat Owlet zegt, een lactatiekundige kan echt goud waard zijn! Hier hebben de huisarts, kraamverzorgster en verloskundigen allen dingen niet en verkeerd gezien (spruw, aankomende borstontsteking en verkeerde maat tepelhoedje). De lactatiekundige had me in no time goed aan het voeden, zonder pijn!
En wat je zegt, ik ben ook zo wit, schijnbaar heeft dat wel invloed ja. Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49881663
Wat een mooi donker bos haar al!!

Gek eigenlijk, Ik ken wel een paar anna's maar die zijn allemaal blond.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:31:38 #91
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49881714
Memmel, alsnog van harte gefeliciteerd met Anna! wat een scheetje (doet me een beetje denken aan Meike van Karin )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49881802
Wow, wat lief
Hoop voor je dat de borstvoeding snel beter gaat!!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:44:40 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49882271
Anna is echt superlief! Echt een typisch gevalletje "Een wolk van een baby".

Donderdag hebben we baby-dagje. Eerst pret-echo (Guusje gluren ), dan vlos, en 's avonds borstvoedingscursus! Ben erg benieuwd hoe die cursus zal zijn! Als je een afspraak zou willen maken met een lactatiekundige, zijn daar dan lange wachttijden voor? (Beetje vroeg, ik weet, maar toch)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:45:40 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49882315
Trouwens, wat ik me ook afvroeg, heb je nog wat gehad aan je puf-lessen tijdens de bevalling?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:53:54 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49882659
Davinia, die laatste vraag kan je mss beter stellen in Het grote kleine babietjes topic deel 112 Daar zitten ten slotte de meeste meiden met ervaring.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:40 #96
94046 PM-girl
pi_49882783
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef DaviniaHR het volgende:
Als je een afspraak zou willen maken met een lactatiekundige, zijn daar dan lange wachttijden voor? (Beetje vroeg, ik weet, maar toch)
Hier niet, binnen 3 uur stond ze op de stoep! En dat is dan ook meer dan welkom! Evt. kan telefonisch advies meteen. Check alleen van tevoren je verzekering, anders kun je schrikken van de prijs van (thuis)consult.

Moedertjuh, gefeliciteerd!
*
pi_49883115
Je kunt ook navragen of je kraamzorg organisatie een eigen lactatiekundige heeft.
De kraamzorg die hier straks komt heeft een eigen lactatiekundige, en als je die tijdens de kraamtijd nodig mocht hebben, dan vergoed de verzekering dat altijd omdat het onder kraamzorg valt.

Ook doet die lactatiekundige uitgebreide informatiegesprekken met maar 1 of 2 stellen tegelijkertijd.
Daar gaan we dus vanmiddag heen. Duurt 2,5 uur, en dat dus bijna 1 op 1
Ben heel benieuwd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:13:02 #98
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49883365
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:06 schreef p_iglet het volgende:
Je kunt ook navragen of je kraamzorg organisatie een eigen lactatiekundige heeft.
De kraamzorg die hier straks komt heeft een eigen lactatiekundige, en als je die tijdens de kraamtijd nodig mocht hebben, dan vergoed de verzekering dat altijd omdat het onder kraamzorg valt.
Dat is hetzelfde als bij 'mijn' kraamzorg organisatie - ik heb ook het idee dat ze zeer pro-bv zijn, gezien de uitgebreide bv-informatie in de infomap enzo, gaf me wel een goed gevoel dat te lezen in ieder geval.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:13:50 #99
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49883398
Dank voor de tips!
pi_49883428
En er zijn steeds meer lactatiekundigen met een spaarsysteem. Dan kost het je uiteindelijk wel even veel als bijvoorbeeld de prijs van een consult, maar je begint al wat eerder met sparen (maandelijks een tientje bijvoorbeeld) en dan krijg je daarvoor alle hulp die je nodig hebt. Al zijn er tien consulten nodig.

P_iglet, wat goed joh! Succes! Je woont in Den Haag toch? Zit je soms bij Vita Nova? Als dat zo is dan ga je een hele goede hebben aan de lactatiekundige van dat centrum!
pi_49883754
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:31 schreef jellyrose het volgende:
Memmel, alsnog van harte gefeliciteerd met Anna! wat een scheetje (doet me een beetje denken aan Meike van Karin )
beetje wel he!!

Meike 1 dag oud

Ze lijken wel wat op elkaar Memmel, in ieder geval de donkere bos haar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49883825
ik woon idd in den haag, nee geen Vita Nova, maar Wereld Wonder kraamzorg.

De lactatiekundige daarvan was ook degene die hier de kraamzorg intake kwam doen. Erg prettige mevrouw. En ben ook heel benieuwd naar vanmiddag!!.
pi_49884025
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:20 schreef owlet het volgende:

Ik blijf het lastig vinden om te zeggen dat pijn "er maar bij hoort" want ook bij een lichte huid hoort het niet zo veel pijn te doen dat je tegen het plafond schiet. Wat gevoeligheid is oke, de toeschietreflex voelen is ook oke. Maar echt zo veel pijn...... heb je een kloofje?
Ik hoor ook steeds dat het niet zou mogen, maar de eerste twee weken deed het ook echt pijn bij mij. Maar alleen bij het aanhappen. Na twee weken was dat weg en ik heb nooit een kloofje of zo gehad... Hier was het dus een kwestie van ff door te bijten.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:32:47 #104
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49884097
Same here. Eerste 2 weken was het geen pretje maar telkens ging het na een paar minuten wel ok eigenlijk. 'Doorbijten' is geen leuke woordspeling BM!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_49884286
Dat is wel zo, en ik begrijp wat je bedoelt. Huid moet wennen, etc. Maar toch is het een teken dat het niet gaat zoals het moet gaan. Het gaf in jouw/jullie geval niet want het viel wel mee en er ontstonden geen kloven.
Maar een goed aangelegde baby zou je gewoon niet pijnlijk moeten voelen. Niet, nooit.
Verse moeders en verse kindjes moeten aan elkaar wennen en pasgeboren babies hebben de techniek nog niet helemaal door, vandaar dat het vaak gevoelig is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet beter zou kunnen als de baby niet beter aanhapt Lastig, want je kan het niet altijd beter doen dan hoe het gaat omdat je nou eenmaal te maken hebt met een leerproces van moeder EN kind.

Waar ik het wel mee eens ben is dat borstvoeden na een week of twee niet meer te vergelijken is met het borstvoeden van de eerste paar dagen.
"je moet maar doorzetten" klinkt zo hard en ouwe-wijven-bakerpraatjes-achtig, maar ergens is het wel waar.
pi_49884385
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:32 schreef Neuk het volgende:
'Doorbijten' is geen leuke woordspeling BM!
Fonske heeft nog steeds geen tanden...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:44:16 #107
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49884477
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:25 schreef wenneke1 het volgende:
Hoe is het verder met alle "misselijken" hier.
Is het bij jullie vooral in de ochtend of mogen jullie ook gedurende de dag genieten van minder prettige gevoelens.
En voor de genen met al een kleine, hoe doen jullie dat als je zelf even helemaal er door heenzit en er een klein hummeltje aan je broek hangt voor aandacht?? Ik ben echte helemaal leeg af en toe. Net alsof ik een klein vampiertje om mijn nek heb hangen. ( Niet dat ze geen engel is en niet lief, maar af en toe is het echt een meisje.)
Voor alle misselijke dames: ik heb van een vriendin een half potje zwangerschapsgranules gekregen van VSM Puur Mama en het scheelt echt, het haalt het ondraaglijke van de misselijkheid af. De eerste dag dacht ik dat het erger werd en daarna werd het echt minder.

Ik heb er vier rondlopen, en ook echt allevier want ze hebben vrij van school t/m morgen, en dat is inderdaad niet makkelijk. Vandaag is mijn oudste jarig en ik zit er nu al doorheen... Echt extreem moe ben ik niet, maar wel futloos en gaperig Ik ga 's avonds extra vroeg naar bed en dan lekker TV kijken in bed tot ik in slaap val. Dan rust je toch ook wel wat uit.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:46:35 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49884574
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:38 schreef owlet het volgende:
"je moet maar doorzetten" klinkt zo hard en ouwe-wijven-bakerpraatjes-achtig, maar ergens is het wel waar.
Oud wijf!
Maar manman, wat heb ik afgezien de eerste week. Pfff, ik had binnen 24 uur bloedende kloven omdat ik in het zkh 0,0 advies had gekregen. Of tegenstrijdig.
Daarna een superkraamhulp met aantekening BV, en vanaf toen ging het steeds beter.
Memmel, succes hoor, als je door die lastige beginfase heen bent is het zooooo leuk en handig om BV te geven! (Buiten de gezondheidsaspecten natuurlijk).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:53:56 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49889246

De man met de hamer komt hier even langs.
Vorige week heel weinig hier op kantoor gewerkt dus toen is het me niet op gevallen en met het lange weekend enzo, maar nu... Ik ben echt zo moe!
Zou het liefst ergens een tukkie gaan doen!

Nou ja, nog een uurtje, dan mag ik naar huis.
pi_49889934
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:53 schreef Brighteyes het volgende:

De man met de hamer komt hier even langs.
Vorige week heel weinig hier op kantoor gewerkt dus toen is het me niet op gevallen en met het lange weekend enzo, maar nu... Ik ben echt zo moe!
Zou het liefst ergens een tukkie gaan doen!

Nou ja, nog een uurtje, dan mag ik naar huis.
Als je het 'vertelt' hebt op het werk, dan heb je recht op meer pauzes (1/8ste van je werktijd). Bovendien moet er een afsluitbare kamer zijn waar je je in moet kunnen terugtrekken (met bank of bed)....

Zie arbo wet
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:17:11 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49890054
Is dat zo? Nooit geweten, maar eigenlijk vind ik dat zelf ook nog wel een klein beetje overdreven.

Ik zou overigens volgens mij best mijn deur dicht kunnen doen en op de grond kunnen gaan liggen. In principe zie je mij net niet door de ramen naar de gang.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19:06 #112
94046 PM-girl
pi_49890136
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Is dat zo? Nooit geweten, maar eigenlijk vind ik dat zelf ook nog wel een klein beetje overdreven.

Ik zou overigens volgens mij best mijn deur dicht kunnen doen en op de grond kunnen gaan liggen. In principe zie je mij net niet door de ramen naar de gang.
Hihi, ik moet altijd zo lachen, je werkt natuurlijk heel hard maar soms krijg ik zo'n grappig beeld van BE die heel de dag zit te Fokken op het werk en dan ook nog op de grond gaat liggen
*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:21:19 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49890238
Ehm... dat beeld is best reeël hoor.
Ik werk blij vlagen heel hard, neem nog weleens werk mee naar huis, maar bijvoorbeeld vandaag heb ik nog geen moer gedaan behalve 1 klus voor mijn baas. Het wil niet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:22:58 #114
94046 PM-girl
pi_49890301
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... dat beeld is best reeël hoor.
Ik werk blij vlagen heel hard, neem nog weleens werk mee naar huis, maar bijvoorbeeld vandaag heb ik nog geen moer gedaan behalve 1 klus voor mijn baas. Het wil niet.
*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:23:40 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49890321
Nog een half uurtje te gaan hier. Zal ik dan toch nog maar even...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:30:30 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49890583
Arm BE-ke. Mijn baas zei tijdens de vorige zwangerschap ook dat hij verplicht was dat met mij te bespreken. Een 'eigen' ruimte. Hahaha. Lekker ongemakkelijk, iedereen aan het werk en madam ligt met de voetjes omhoog een boekje te lezen. Toch maar niet.
Baby is weer op keuring geweest. Baarmoeder kwam netjes 1 vinger boven de navel uit, dus groeit gestaag. Nog 15 weken!!!! Ik heb vabochtend met opa de rollen behang geteld. Na volgende week gaan we aan de klus.

En supertip voor moeders-met-meer-kinderen... Ik hing vorige week aan de telefoon met een vriendin en Luuke was vreselijk dwars, al een paar dagen. Vriendinnetje zei voor de grap dat ik eigenlijk jokers zou moeten hebben voor dat soort momenten. Afgelopen weekend was ik bij haar. Lag er een stapel kadootjes (puzzels, een visspel, stickers, een boekje enz. ) met jokers erop geplakt. Die mag ik nu op de pittige momenten inzetten. . Lief, lief, lief.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:44:32 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49891204
Wat lief een lief kado!
En nog maar 15 weken! Het gaat zo hard!
pi_49891547
Is dat echt zo joh, van die pauzes en de aparte ruimte? Ik zou het ook zo genant vinden tegenover mijn collega's
pi_49892826
Ja dat van die pauzes is echt verplicht, mag ook omgezet worden in eerder naar huis enzo.
Bij mijn werk is pauze nemen echt niet handig, dus meestal wordt de half uur onbetaalde pauze die we officieel hebben ook niet genomen. Ik heb met mijn collega's gewoon geregeld dat ik wanneer ik tot 21.00 moest werken ik altijd de bus van 20.25 kon halen ipv die van 21.25.

Net borstvoedingsvoorlichtingsinfomiddag (leuk woord voor galgje ) gehad. Ik was de enige .
Maar dat was geen probleem, dus in 2 uur tijd van alles gehoord, info video gezien. En veel kunnen vragen en specifiek over over mijn situatie kunnen hebben.
Echt super
pi_49893203
Dat heb ik ook nooit geweten hoor van die extra pauzes...
Maar fijn om nu te weten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:53:25 #121
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_49894022
ik heb ook noit geweten van extra pauzes.
opzich heb ik dat toch niet nodig want ik werk in de zorg ,ik was 2 ur lang mensen en dan ga ik naar de groepsverzorging van 10 tot 2 daar zit je ook meerendeels op je kont.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:58:47 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49894235
Leuk P_iglet.
Dan heb je vast gehoord dat je ook tijdens je zoogperiode (is dat een woord? ) tot 9 maanden recht hebt op extra pauzes!
Het lastige is dat in praktijk mensen (vrouwen) zich gegeneerd voelen. Net zoals Smoes hier al aangeeft. Ik heb gekolfd op mijn werk, snelsnel tussen de bedrijven door in mijn pauze. Ondertussen mijn brood naar binnenproppend. Ik was op de hoogte van het recht op extra pauze en toch vroeg ik er niet naar.
Toch stom eigenlijk van ons vrouwen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49895706
Ja ik weet dat je ook tot 9 maanden recht hebt op extra pauzes om te kolven etc. Die ga ik ook zeker nemen, maar das toch anders denk ik, dan wanneer je zwanger bent.
Dan toch meer het idee dat het MOET. Je neemt dan die pauze om iets te gaan doen. Pauze nemen gewoon om niets te doen, vanwege het pauze, terwijl er super veel te doen is. Dat kan ik echt niet.

Grootste uitdaging qua borstvoeding en kolven wordt nog steeds studie, werk gaat wel loslopen. Maar practica van ruim 4 uur zonder pauze tussendoor, en hele dagen colleges en practica met maximaal 10-15 minuten aaneengesloten pauze wordt toch een grotere uitdaging.
Helaas geld die arbo wet met rusttijden niet voor studenten
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:10:10 #124
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_49896934
Weer terug van een weekje schoonouders en zus.
We hadden afgesproken het nog niet te vertellen, het is nog zo pril en ik ben nog niet eens bij de HA geweest, maar kon zich niet inhouden en in de eerste 5 minuten kwam het er al uit
Ze zijn helemaal door de dolle heen

Veel last van mijn borsten, ze zijn opeens ook gigantisch Voor de rest af en toe wat harde buiken, geen last van misselijkheid ofzo. Laten we hopen dat het zo blijft
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_49897453
* meld *

Heb sinds vanmorgen ( sorry niet gemeld ) een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en het trekt naar mijn rug, en nu doet eigenlijk heel mijn rug zeer mijn buik is ook behoorlijk gezakt! En mijn borsten doen veel meer zeer dan anders

Verder weinig nieuws alleen dat de baby nu waanzinnig druk is
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49898362
ik meld me ook nog eens...

hele dag regelmatig harde buiken, vaag kramperig gevoel
maar niet echt 'last' te noemen geloof ik.
Toch spannend, aangezien dit voor mij tot gisteravond onbekend was!

Controle bij de vk vandaag was oké.
(urine bij huisarts laten checken; schoon gelukkig!)
VK riep bij zien van mijn buik uit "jemig..heb jij een lange partner???"
(een vervangster, had me nog nooit gezien)
Ze schat het kindje niet zo klein qua lengte
Ik heb haar laten weten dat het vást wel een klein hoofdje heeft

Ze gaf aan dat het bij een kleine moeder met een lang kind zo is dat de bevalling echt wel voor de 42 weken start...dus daar hou ik me maar aan vast !
Ze noemde zelfs dat de kansen om zo ongeveer voor 40weken nog te bevallen ook groter zijn,
vol is vol op een gegeven moment he?
en aangezien ik dondersgoed weet dat dit nogal weinig-zeggende uitspraken zijn, druk ik mijn nuchterheid bewust lekker ver weg en hou me er toch aan vast

Dus; vanavond in warm bad
en door naar bed.
Nog wat prostaglandines toedienen en een banaantje aan mijn voeteneind hangen....

en morgen meld ik me vast alsnog mèt buik
hihihi

Fijne avond !
pi_49898728
Nou ik kom me hier ook maar melden. De misselijkheid, krampjes van het plaatsmaken, veel drinken en een terugloop van de borstvoeding waren eigenlijk toch al even aanwezig. Vandaag dan toch maar getest, twee positieve tests. Vanochtend ook meteen de verloskundige gebeld nadat ik de test had gedaan. Ik weet niet hoever ik ben, al zal het waarschijnlijk medio februari zijn dat ik ben uitgeteld.
Met de verloskundige al een heleboel doorgesproken en donderdag spreek ik haar weer voor de telefonische intake. De verwijsbrief ligt klaar voor de echo om te bepalen hoever ik ben, op 28 juni. Na de echo komt de eerste afspraak met de verloskundige.
pi_49898816
Beaker, zo begon het bij mij ook.

Marit spannend hoor. Ik hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten.
Ben je het al zat?

Randa_V gefeliciteerd!
pi_49899393
Randa_V .. gefeliciteerd !

Beaker, succes !
klinkt erg spannend hoor... vermoeiend ook trouwens
en niet goed voor je optimisme als dit lang zo doorklungelt zonder het echte werk!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:20:09 #130
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_49899528
Randa gefeliciteerd! Ik zag dat je je nog niet zo lang geleden melde in het 2e streepjestopic, dat is snel gegaan dan!

Marit&Beaker spannend!
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_49900260
5 april gestopt met de pil, ja dat was wel vlug raak. Hadden we zelf ook helemaal niet verwacht.
pi_49900621
Marit, dat is een goed vooruitzicht!

Ik ga nu douchen en samen met Crook lekker in bed liggen! Morgenochtend meld ik me weer als ik bij de vk ben geweest

weltrusten allemaal
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49901469
Gefeliciteerd Randa_V!

Enne.. spannend dat gerommel hier en daar..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49902998
Ik heb een paar weken lang harde buiken gehad, die niet echt heel vervelend aanvoelden.
Allemaal voorwerk volgens de gyn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49903122
Randa, welkom hier .

Beaker en Marit, rommel ze... ben benieuwd wanneer we hier weer nieuwe beebs mogen begroeten .
Fake it till you make it...
pi_49903579
Randa_V welkom en feli's.

Tan, Gefeliciteerd met je oudste en bedankt voor de tip. Die ga ik zeker uitproberen. Op dit moment gaat het redelijk ok. Ik vrees met grote vreze alleen mijn dansvoorstelling zondag. Ik moet om half negen in het theater zijn voor de doorloop en om half tien komen alle kleintjes die ook meedansen. Net een half uurtje onze dansen geoefend en ik ben geradbraakt. Mijn hele rug doet zeer. ( Maar het dansen ziet er heel gaaf uit )

Lishe wat een goeie tip van je vriendin. Noortje is daar nog net iets te klein voor, maar als ik iets verder ben is zij ook iets meer ontvankelijk voor dit soort dingen.
pi_49915505
*meld*

belachelijk goed geslapen hier!
half 6 voor het eerst wakker, even naar wc en vervolgens klaarwakker blijven genieten van het zo goed geslapen hebben
pi_49915654
vanmiddag een echo dan weet ik pcies hoe ver ik eigenlijk ben denk zelf 10 weken maar hoop natuurlijk verder
wel vervelend als je zo onreg ongi bent dan kan je er geen peil op vast trekken.
had vanacht gedroomd dat ik schijnzwanger was raar hoor die hormonen die door je hoofd heen suizen
hou jullie op de hoogte kus kus
pi_49915860
* meld * 38 weken

Slecht geslapen en nog steeds dat gerommel voor de rest weinig nieuws! ik heb het gevoel dat ik ieder moment ongesteld moet worden en mijn rug doet ook nog zeer! Moest vannacht ook constant mijn armen en benen bewegen
Moet om 11 uur bij de vk zijn
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49915880
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:47 schreef Beaker het volgende:
* meld * 38 weken

Slecht geslapen en nog steeds dat gerommel voor de rest weinig nieuws! ik heb het gevoel dat ik ieder moment ongesteld moet worden en mijn rug doet ook nog zeer!
Moet om 11 uur bij de vk zijn
ben wel benieuwd hoor beak wanneer het nou gebeurt sterkte
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:56:27 #141
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49916010
moederthjuh, hier ook onregelmatig en de echo viel ook erg "tegen" bleek pas 6 weken te zijn.

Marit en beaker spannend hoor. Ik hoop dat beeb snel komt marit. Wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt misschien vast een voor teken even de slaap inhalen.

Alle nieuwe welkom en gefeliciteerd.

Hier nog steeds zo misselijk en vanmorgen terwijl ik op de wc zat kon ik nog net op tijd bij de wasbak. Handig als je badkamer niet al te groot is. Maar bleg wat baal ik er van. Ruim 12 weken nu het mag best minder worden hoor.

liefs joyce
pi_49916111
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:56 schreef S-A-I-N-T het volgende:
moederthjuh, hier ook onregelmatig en de echo viel ook erg "tegen" bleek pas 6 weken te zijn.

Marit en beaker spannend hoor. Ik hoop dat beeb snel komt marit. Wat heerlijk dat je zo goed geslapen hebt misschien vast een voor teken even de slaap inhalen.

Alle nieuwe welkom en gefeliciteerd.

Hier nog steeds zo misselijk en vanmorgen terwijl ik op de wc zat kon ik nog net op tijd bij de wasbak. Handig als je badkamer niet al te groot is. Maar bleg wat baal ik er van. Ruim 12 weken nu het mag best minder worden hoor.

liefs joyce
nou ik ben al blij dat het gelukt is dus elke week is welkom
greets anneke

[ Bericht 0% gewijzigd door Moedertjuh op 30-05-2007 09:13:21 ]
pi_49916180
Beaker...ik ben er zó blij om dat ik juist 'snachts (nog?) geen last heb van het gerommel !
echt vervelend is het hier overdag ook niet hoor
ben er juist blij om dat ik dingen ga voelen !
Ook nu blijft het om de 15-20 terugkomen, kort en niet echt pijnlijk
Voor mijn vertrouwen en good spirit hou ik mezelf maar voor dat het tóch wat doet

Arme Joyce..dan voel je je echt zó beroerd !!!
fijn dat je toch nog positief naar je badkamer-inrichting kunt kijken
pi_49916843
marit, ik hoop dat het op gaat schieten hoor ( voor jou dus, ik wacht nog ff )

Joyce, wat vervelend dat je je zo voelt sterkte!!

Ga nu douchen en naar de vk, daarna met mijn super-nicht naar Ikea en een geboortekado kopen voor meneer Crook
Tot later
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:38:13 #145
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49916919
Moedertjuh, tuurlijk is elke week welkom ik was ook superblij maar het feit dat ik dact het de vk ook dat eht 11 wk was en toen dus terug werd gezet naar 6 was wel even slikken. Na een paar traantjes was ik superblij en vond het weer stom dat ik verdrietig was. Ik had toch een hartje gezien. Ach waren vast al de hormonen.

Marit gaat het dan nog lukken voor donderdag of wacht je netjes tot ik weer thuis ben morgen middag ;-)
He meid ik hoop zo voor je dat het doorzet en dat je morgen of overmorgen heerlijk je baby kan vasthouden.
Vind het iedere keer weer spannend hoor als er iemand gaat bevallen.

Ja de badkamer inrichting was nu wel handig idd. Ok een ligbad had ik best gewild maar ach dit was toch praktischer bleek nu.

liefs
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:41:45 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49917006
Fok openen, laatste pagina van Z&G, meteen helemaal naar beneden gescrolld, maar geen jompels, dus geen nwe beebs...

Vandaag 28 weken!!! Derde trimester!!! Ik weet nog niet helemaal of ik moet zijn of . Nog drie maanden en dan ben ik echt mama. Aarghh!! Doodeng!

Hebben jullie ook dat als je in de spiegel kijkt dat je dan denkt: "Daar moet nog heel veel bij passen" en als je dan een buikfoto ziet van jezelf die dan vijf minuten later genomen is, dat je dan denkt: "Is die pens van mij?" Ik vind het heel bijzonder. Zo van bovenaf lijkt buik reuze mee te vallen, maar op de foto is het al erg imposant. Een van mijn vele verbazingen over zwangerschap.

Ook lijkt Guusje erg te genieten (of juist niet??) van het foute uur op Q-music. Hoe fouter de muziek, hoe harder hij gaat trappelen... Of zou hij op mijn enthousiasme reageren??? Enniwees, ik vind het bijzonder.
Vanavond weer partnerles!! Heb er zin in.

Zo, nu ffkens wat gaan werken.

Voor de rommelende vrouwen onder ons: Succes en indien nodig een paar pufs ter ondersteuning
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:48:06 #147
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49917164
Ohhh Memmel wat een prachtige dochter hebben jullie gekregen zeg! En wat een mooie naam Anna! Wat was je trouwens alweer snel op Fok! Dat geeft me weer wat moed!

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! Leuk hoor om te zien dat er alweer babys voor 2008 in het lijstje staan. Moedertjuh ik was ook erg onregelmatig ongesteld. Toch meteen de eerste maand raak, maar de baby bleek bij de echo 2 weekjes jonger dan we dachten. Was achteraf alleen maar leuk want toen kregen we na 2 weken opnieuw een echo

Pff hier vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had, maar er was niks aan de hand. Volgens de huisarts zijn het waarschijnlijk oefenweeen. Ze komen heel onregelmatig en voelen aan als menstruatiekrampen onderin mijn rug. En ik moet nog 9 weken tot de uitgerekende datum...
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:48:11 #148
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49917166
beaker shop ze. Gezellig in de ikea. Kan je nog zo goed vooruit of ga je daar in een karretje zitten?
Weet je al wat je gaat kopen. Meestal kom ik van de ikea met meer thuis dan ik nodig had.

DaviniaHR, de zwangerschap vind ik in zijn geheel zo bijzonder en idd het huis lijkt er van alle kanten anders uit te zien. En nu als ik foto's zie van de buik met Mara er in kan ik eigelijk niet wachten tot er hier iets begint te groeien maar vooralsnog niets te merken. Kleding past nog makkelijk zit zelfs ruimer dan eerst.

Liefs
pi_49918331
@ saint, ik weet wat ik nodig heb dus ik blijf er niet te lang rond lopen Kan nog goed vooruit hoor
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:32:53 #150
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49918633
Dat lijkt me fijn beaker dat je nog zo mobiel bent. Hoop ik ook te zijn en vooral te blijven. Bij de vorige zwangerschap zat ik al met 20 wk in de ziekte wet en was ik zo mobiel dat ik eigelijk een rolator of scootmobiel nodig had.

Heb net de onvz gebeld en alles word vergoed zelfs de poli bevalling heb ik geen eigenbijdrage aan. Nu nog een goed kraamburo zoeken. bleg zo een nare ervaringen met de vorige dat ik er wat huiverig voor ben. Heb er een aantal door gekregen dus ga maar eens online kijken hoe ze zijn.

Liefs joyce
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')