abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 13:32:41 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49850038
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:05 schreef Memmel het volgende:
Ik wist niet dat je er zoveel in kwijt kon...
Herkenbaar! Had je ook een katheter? Mag ik je dan wijzen op de hele grote kans op blaasontsteking? Goed op letten hoor. Bij mij was die niet herkend, omhoog getrokken en een nierbekkenontsteking geworden. Je kunt preventief veel vitamine C slikken (van die bruistabletten, maakt de urine extra zuur). Mocht je toch antibiotica moeten gaan slikken (ja, sorry, ik loop op de zaken vooruit, maar ik heb door dit soort gedoe zoveel extra gesukkeld tijdens en na mijn kraamtijd), hou dan goed in de gaten dat jij en Anna geen spruw krijgen.

Maar buiten dat: geniet maar heerlijk van jullie mooie meiske!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 mei 2007 @ 14:03:34 #52
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49851052
Ik heb ook een catheter gehad, en geen blaasontsteking, dus het hoeft gelukkig niet altijd Maar dat lijkt me wel vreselijk, zo'n nierbekkenontsteking, Moonah, ben je d'r weer helemaal bovenop gekomen?
pi_49851107
Memmel, wat een lief meisje op de foto!! En fijn dat alles goed gaat..

Ik wordt steeds nieuwsgierig naar het kleine frummeltje in mijn buik...
  maandag 28 mei 2007 @ 14:13:46 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49851412
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:03 schreef Tan het volgende:
Ik heb ook een catheter gehad, en geen blaasontsteking, dus het hoeft gelukkig niet altijd Maar dat lijkt me wel vreselijk, zo'n nierbekkenontsteking, Moonah, ben je d'r weer helemaal bovenop gekomen?
Oh ja hoor!
Maar mijn kraamhulp zei dat het in 90% van de gevallen optreedt. Bij mij was het te laat onderkend en dat geeft dus een hoop extra gedoe (en pijn). Dus ik wil absoluut geen paniek zaaien, maar als je het kunt voorkomen is dat natuurlijk wél zo fijn!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 mei 2007 @ 15:23:50 #55
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49853605
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:28 schreef Beaker het volgende:

[..]

Crook en ik zijn echt super benieuwd en nieuwschierig naar onze eigen baby, we kunnen niet wachten tot het zover is!
As woensdag naar de vk, moet ik haar melden dat ik 1 juni een trouwerij heb aan de andere kant van het land?
Je hoeft het niet perse te melden. Ik zou wel je papieren van de controle's meenemen zodat je, mocht het aan de andere kant van het land allemaal beginnen, je dat kunt laten zien in het zh.

Memmel mooi meisje heb je daar! En Anna is een van mijn favoriete namen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49855853
Memmel,van harte gefeliciteerd met jullie dochter Anna

Beaker,je moet het wel melden en ook je papieren van de vlos meenemen.Als je daar gaat bevallen,weten ze van de hoed en de rand Maar waarom beval je gewoon niet even voor die tijd

Groetjes,Minoes
pi_49856319
Ik zou wel willen Minoes, maar volgens mij vermaakt de baby zich nog prima in mijn buik

Oja, ff over dat smssen. Ik geef vader Crook de eer om het aan jullie te komen melden, vind ie leuk
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 28 mei 2007 @ 17:02:52 #58
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49856688
Lieve Beaker hoe erg als het je ook in de oren klinkt het kan ook nog 4 weken duren.

Memmel van harte
pi_49856865
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:02 schreef Rottdog het volgende:
Lieve Beaker hoe erg als het je ook in de oren klinkt het kan ook nog 4 weken duren.

Memmel van harte
Dat weet ik en ik vind het niet erg hoor ik geniet nog steeds volop van mijn zwangerschap! dus of het nou nog 1 week duurt of 3 of 4, ik geniet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49857677
ja lijkt me leuk dus hier ben ik dan een nu wat oudere aanstaande mama
trouwens wel eng hoor nu bij mijn zoon geen seconde aan miskramen endergelijke gedacht en nu ben ik steeds bang
maar mijn gevoel is goed .
ik heb dus al een zoon van bijna 16 en dit is eigenlijk een wonder ( volgens de arts een staatsloterij trekking )
woensdag een echo dan weet ik hoever ik ben ik hou jullie op de hoogte kus moedertjuh

[ Bericht 0% gewijzigd door Moedertjuh op 29-05-2007 08:00:48 ]
pi_49857727
ik had het hier met marit-man over het melden van geboorte hier .. straks ..

hij moest lachen en dacht dat ik ook vanuit het kraambed nog wel kon commanderen ..
en hij me heus de laptop wel zou komen brengen
pi_49857788
hai Moedertje!
die angst lijkt me zeer normaal en menselijk, gelukkig maar dat je gevoel in ieder geval goed is!
Spannend woensdag de echo, dat maakt het allemaal zo echt en minder onzeker!
Ik ben benieuwd...
  maandag 28 mei 2007 @ 17:37:27 #63
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_49857829
Memmel en Memmel-man.. van harte met jullie mooie dochter Anna !

Nieuwe zwangeren welkom..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_49859002
Moedertje van harte en welkom
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 28 mei 2007 @ 18:27:00 #65
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49859339
Moedertje, wat leuk, een oudere moeder. Hoe oud als ik vragen mag? en hoe ver ben je nu?
  maandag 28 mei 2007 @ 18:47:02 #66
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_49859907
moedertjuh die angst gaat wel weg, bij mij verdween dat pas toen ik over de grens van 12 weken was , ook omdat ik met 6 weken een bloeding had.
hoe vind je zoon het dat hij nog eeen brusje krijgt??
maar gefeliciteerd zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
zo een wonder heb ik ook in me buik.
ene week zegt de gyn er zit geen kans in op een naturlijke manier omdat vriend lief teweinig zaadcellen had en het dan waarschijnlijk ivf werd en een week later had ik een posi test in mijn handen.
pi_49859984
Memmel wat een mooi meisje heb je!

Nieuwe zwangeren gefeliciteerd!
pi_49860769
Moedertjuh welkom!
Fake it till you make it...
pi_49861246
Moedertjuh, welkom.

Die angst is ook bij mij aanwezig terwijl ik de eerste keer nergens last van had.

Hoe is het verder met alle "misselijken" hier.
Is het bij jullie vooral in de ochtend of mogen jullie ook gedurende de dag genieten van minder prettige gevoelens.
En voor de genen met al een kleine, hoe doen jullie dat als je zelf even helemaal er door heenzit en er een klein hummeltje aan je broek hangt voor aandacht?? Ik ben echte helemaal leeg af en toe. Net alsof ik een klein vampiertje om mijn nek heb hangen. ( Niet dat ze geen engel is en niet lief, maar af en toe is het echt een meisje.)
pi_49863513
Moedurtjuh, welkom en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wenneke, ik was vooral misselijk in de middag, tegen 11 uur begon het, en rond 8 uur werd het weer wat beter. Maar ik had alleen het gevoel, heb er niet door overgegeven..
pi_49866153
@ Wenneke, ik had het de eerste 3 maanden hele de dag door een misselijk gevoel, maar niet overgeven! Na die 3 maanden was het helemaal weg
Nu heb ik het heel af en toe als ik te laat eet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49869906
Memmel, Anna is mooi hoor!! Mag je trots op zijn!!!
Hoe voel jij je???? (ik vind het al heel knap dat je nu alweer "fokt" )

Marit en Beaker (en als ik nog iemand vergeet) succes met de laatste loodjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49869950
Helaas 24/24 misselijk en gelukkig dankzij de tabletten niet meer alles overgeven, maar ik vind het wel heavy. Voor mijn gevoel is het erger en meer dan de vorige keer.
pi_49877016
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:27 schreef Tan het volgende:
Moedertje, wat leuk, een oudere moeder. Hoe oud als ik vragen mag? en hoe ver ben je nu?
bij mijn zoon die in oktober 16 wordt was ik 21
en nu ben ik bijna 37 dus wel iets ouder
pi_49877044
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:25 schreef wenneke1 het volgende:
Moedertjuh, welkom.

Die angst is ook bij mij aanwezig terwijl ik de eerste keer nergens last van had.

Is het bij jullie vooral in de ochtend of mogen jullie ook gedurende de dag genieten van minder prettige gevoelens.
En voor de genen met al een kleine, hoe doen jullie dat als je zelf even helemaal er door heenzit en er een klein hummeltje aan je broek hangt voor aandacht?? Ik ben echte helemaal leeg af en toe. Net alsof ik een klein vampiertje om mijn nek heb hangen. ( Niet dat ze geen engel is en niet lief, maar af en toe is het echt een meisje.)
zit nu aan een beschuitje met suiker anders blijf ik boven de pot hangen
ik hoor morgen hoe ver ik ben denk zelf plus minnus 10 weken of zo en ik hoop echt dat dat morgen gevoel verdwijnt
mijn zoon van 16 zegt dat het een klein demoontje is die nu al aant plagen is
hij noemt de aanstaande kleine ook problem child maar is wat trots dat hij een broertje of zusje krijgt
pi_49877051
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:12 schreef Nijna het volgende:
Moedertjuh welkom!
dank voor je verwelkoming
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:00:48 #77
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49877459
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:25 schreef wenneke1 het volgende:
Moedertjuh, welkom.

Ik ben de hele dag door misselijk en dat al 11 weken lang blegh met af en toe een paar dagen dat minder is. En dan ben ik zo blij en denk dat het over is om dan op eens weer helemaal terug te komen.

Hoe ik het doe met Mara (die is nu ruim 3) ze begrijpt al veel en ik kan haar dus ook zeggen dat ze even alleen moet spelen enz. Soms zet ik haar ook even voor de tv en lig even op de bank. OP de momenten dat ik me goed voel ga ik lekker met haar weg zo lang als het gaat.
En zodra ze gaat slapen tussen de middag ga ik ook even liggen.
En in het weekend neemt mijn man heel veel uithanden.

Liefs joyce
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:43 #78
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878638
Gefeliciteerd

Welkom moedertjuh.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49878761
goedemorgen...ik meld me weer
weinig extra's te melden, ga rond 12uur naar de vk
kan na 14uur bellen naar huisarts om te checken of ik geen blaasontsteking heb
(al ruime week vervelende druk in onderbuik als ik sta/loop...voor zekerheid net toch maar wat urine ingeleverd)
Sinds gisteravond zo om de 15min. een harde buik die verder niet echt gevoelig is ofzo,
maar geeft in ieder geval de geruststelling dat mijn lichaam heus wel wat doet inmiddels !!

Beaker...hoe is het bij jou ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:55:41 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49880287
Marit, Beaker: spannend!!!
Marit, zo begon het bij mij ook hoor! wacht maar af!

Hier alles ok, ben erg moe wegens enigszins gebroken nachten, maar ach, als ik haar dan weer zie kan ik haar wel opvreten.

Ik ben door de vacuumpomp echt heel erg blauw down under, maar de hechtingen vormen echt een mooi streepje, dus dat komt ook allemaal wel weer goed. Borstvoeding gaat redelijk, maar auwie wat doet dat zeer! Ik weet echt niet of ik dat ga volhouden, ik zit telkens tegen het plafond als ze mijn tepel pakt. Ik kijk het nog even aan. Ze woog 3650 gram, dus reserves genoeg, maar het kan zijn dat we toch wat moeten bijvoeden, want ze was al wel wat afgevallen gisteren.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:58:06 #81
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49880380
Memmel laat iemand (die er écht verstand van heeft) even kijken of Anna goed aanhapt! Als het zo'n pijn doet is eriets niet goed, of hoe Anna hapt, of klovenof spruw. Niet te lang wachten met hulp vragen hoor! Ennuh afvallen doen ze allemaal in de eerste week.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:00:54 #82
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49880475
Memmel bv mag de eerste paar dagen wat pijn doen bij het pakken maar daarna moet het echt over zijn. Ligt anna goed, hapt ze goed en neemt ze de hele tepel in haar mond en een stukje tepelhof voordat ze haar mond sluit of zuigt/slurpt ze de tepel naar binnen?

Marit spannend hoor ik duim dat het gaat opschieten.

Hier alles ok mijn schoonouders komen vanavond eten fijn als je zelf totaal niet wil eten. Mijn buik is nog steeds niet echt aan het groeien. Ben benieuwd wanneer dat gaat komen.

liefs joyce
pi_49880482
Goedemorgen

Hier alles goed! Heb sinds een aantal dagen een schraal gevoel op / in mijn buik
Morgen naar de vk en 38 weken zwanger

Memmel, ondanks het bond en blauw zijn is het fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie!!

Marit, bij jou is het ook spannend?

Heeft iemand nog wat van Conekiller gehoord?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49880573
Memmel, als het pijn doet gaat het niet goed, niet afwachten maar hulp zoeken! Echt hoor, met de juiste hulp zou die pijn zo over moeten zijn.
Afvallen is normaal, dat doen alle babietjes. Ik zou heel voorzichtig zijn met bijvoeden omdat juist in deze prille dagen vraag en aanbod op elkaar afgesteld moeten worden en dat kan je verstoren door bij te gaan voeden en dan kom je van de regen in de drup. Is het echt nodig dan moet het natuurlijk wel maar negen van de tien keer kan je bijvoeden voorkomen door tijdig hulp in te schakelen in de vorm van een lactatiekundige!

edit: dat wat Jelief zegt dus.
pi_49880621
Memmel kijk even in je verzekeringspolis of je lactatiedeskundige wordt vergoed, zou even bellen met iemand die kennis heeft van borstvoeding. En baby's vallen de eerste week altijd een beetje af, is normaal. Duurt meestal 1 a 2 weken voor ze boven hun geboortegewicht zitten.
pi_49880820
Dat is trouwens echt iets voor de overige zwangeren om te onthouden: een lactatiekundige is de aangewezen persoon voor hulp bij borstvoeding.
Niet de verloskundige, niet de huisarts en zelfs niet de kraamverzorgster. Het klinkt zo stom, maar de meeste kraamverzorgsters hebben adviezen en technieken vanuit het jaar nul. Ze zijn er alleen de eerste week en hebben heel vaak alleen oplossingen voor die eerste week. Dat dingen als te vroeg bijvoeden, aanleggen door het kind met het hoofdje tegen de borst te duwen, schemavoeden, etc. op de (niet eens zo heel) lange termijn meer kwaad dan goed doen is ze niet altijd bekend.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:12:22 #87
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49880936
Jelief, de kraamhulp heeft vanmorgen weer gekeken hoe ze aanhapt en dat doet ze goed: volledige tepelhof en tepel. Maar omdat ik een vrij lichte huid heb, duurt het even voordat mijn tepels er aan gewend zijn, zeg maar. Verder ziet het er allemaal goed uit. Ik blijf proberen!

Wb dat katheter: ik heb niet constant een katheter ingehad, ze hebben dat 1 keer gedaan vlak voor de vacuumpomp en ik heb daarna binnen 2 uur alweer geplast en dat gaat nog steeds goed. Ik maak me dus niet zo heel veel zorgen over een blaasontsteking, maar ik zal het zeker in de gaten houden en er aan denken!

Nou, nog een plaatje dan om het af te leren van Anna zonder mutsje op:

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49881288
Anna is een liefje!
Ik blijf het lastig vinden om te zeggen dat pijn "er maar bij hoort" want ook bij een lichte huid hoort het niet zo veel pijn te doen dat je tegen het plafond schiet. Wat gevoeligheid is oke, de toeschietreflex voelen is ook oke. Maar echt zo veel pijn...... heb je een kloofje?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:22:47 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49881364
O, wat een lieve Anna!

Memmel, wat Owlet zegt, een lactatiekundige kan echt goud waard zijn! Hier hebben de huisarts, kraamverzorgster en verloskundigen allen dingen niet en verkeerd gezien (spruw, aankomende borstontsteking en verkeerde maat tepelhoedje). De lactatiekundige had me in no time goed aan het voeden, zonder pijn!
En wat je zegt, ik ben ook zo wit, schijnbaar heeft dat wel invloed ja. Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49881663
Wat een mooi donker bos haar al!!

Gek eigenlijk, Ik ken wel een paar anna's maar die zijn allemaal blond.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:31:38 #91
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49881714
Memmel, alsnog van harte gefeliciteerd met Anna! wat een scheetje (doet me een beetje denken aan Meike van Karin )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49881802
Wow, wat lief
Hoop voor je dat de borstvoeding snel beter gaat!!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:44:40 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49882271
Anna is echt superlief! Echt een typisch gevalletje "Een wolk van een baby".

Donderdag hebben we baby-dagje. Eerst pret-echo (Guusje gluren ), dan vlos, en 's avonds borstvoedingscursus! Ben erg benieuwd hoe die cursus zal zijn! Als je een afspraak zou willen maken met een lactatiekundige, zijn daar dan lange wachttijden voor? (Beetje vroeg, ik weet, maar toch)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:45:40 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49882315
Trouwens, wat ik me ook afvroeg, heb je nog wat gehad aan je puf-lessen tijdens de bevalling?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:53:54 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49882659
Davinia, die laatste vraag kan je mss beter stellen in Het grote kleine babietjes topic deel 112 Daar zitten ten slotte de meeste meiden met ervaring.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:56:40 #96
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49882783
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef DaviniaHR het volgende:
Als je een afspraak zou willen maken met een lactatiekundige, zijn daar dan lange wachttijden voor? (Beetje vroeg, ik weet, maar toch)
Hier niet, binnen 3 uur stond ze op de stoep! En dat is dan ook meer dan welkom! Evt. kan telefonisch advies meteen. Check alleen van tevoren je verzekering, anders kun je schrikken van de prijs van (thuis)consult.

Moedertjuh, gefeliciteerd!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49883115
Je kunt ook navragen of je kraamzorg organisatie een eigen lactatiekundige heeft.
De kraamzorg die hier straks komt heeft een eigen lactatiekundige, en als je die tijdens de kraamtijd nodig mocht hebben, dan vergoed de verzekering dat altijd omdat het onder kraamzorg valt.

Ook doet die lactatiekundige uitgebreide informatiegesprekken met maar 1 of 2 stellen tegelijkertijd.
Daar gaan we dus vanmiddag heen. Duurt 2,5 uur, en dat dus bijna 1 op 1
Ben heel benieuwd.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:13:02 #98
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49883365
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:06 schreef p_iglet het volgende:
Je kunt ook navragen of je kraamzorg organisatie een eigen lactatiekundige heeft.
De kraamzorg die hier straks komt heeft een eigen lactatiekundige, en als je die tijdens de kraamtijd nodig mocht hebben, dan vergoed de verzekering dat altijd omdat het onder kraamzorg valt.
Dat is hetzelfde als bij 'mijn' kraamzorg organisatie - ik heb ook het idee dat ze zeer pro-bv zijn, gezien de uitgebreide bv-informatie in de infomap enzo, gaf me wel een goed gevoel dat te lezen in ieder geval.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:13:50 #99
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49883398
Dank voor de tips!
pi_49883428
En er zijn steeds meer lactatiekundigen met een spaarsysteem. Dan kost het je uiteindelijk wel even veel als bijvoorbeeld de prijs van een consult, maar je begint al wat eerder met sparen (maandelijks een tientje bijvoorbeeld) en dan krijg je daarvoor alle hulp die je nodig hebt. Al zijn er tien consulten nodig.

P_iglet, wat goed joh! Succes! Je woont in Den Haag toch? Zit je soms bij Vita Nova? Als dat zo is dan ga je een hele goede hebben aan de lactatiekundige van dat centrum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')