abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49883754
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:31 schreef jellyrose het volgende:
Memmel, alsnog van harte gefeliciteerd met Anna! wat een scheetje (doet me een beetje denken aan Meike van Karin )
beetje wel he!!

Meike 1 dag oud

Ze lijken wel wat op elkaar Memmel, in ieder geval de donkere bos haar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49883825
ik woon idd in den haag, nee geen Vita Nova, maar Wereld Wonder kraamzorg.

De lactatiekundige daarvan was ook degene die hier de kraamzorg intake kwam doen. Erg prettige mevrouw. En ben ook heel benieuwd naar vanmiddag!!.
pi_49884025
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:20 schreef owlet het volgende:

Ik blijf het lastig vinden om te zeggen dat pijn "er maar bij hoort" want ook bij een lichte huid hoort het niet zo veel pijn te doen dat je tegen het plafond schiet. Wat gevoeligheid is oke, de toeschietreflex voelen is ook oke. Maar echt zo veel pijn...... heb je een kloofje?
Ik hoor ook steeds dat het niet zou mogen, maar de eerste twee weken deed het ook echt pijn bij mij. Maar alleen bij het aanhappen. Na twee weken was dat weg en ik heb nooit een kloofje of zo gehad... Hier was het dus een kwestie van ff door te bijten.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:32:47 #104
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49884097
Same here. Eerste 2 weken was het geen pretje maar telkens ging het na een paar minuten wel ok eigenlijk. 'Doorbijten' is geen leuke woordspeling BM!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_49884286
Dat is wel zo, en ik begrijp wat je bedoelt. Huid moet wennen, etc. Maar toch is het een teken dat het niet gaat zoals het moet gaan. Het gaf in jouw/jullie geval niet want het viel wel mee en er ontstonden geen kloven.
Maar een goed aangelegde baby zou je gewoon niet pijnlijk moeten voelen. Niet, nooit.
Verse moeders en verse kindjes moeten aan elkaar wennen en pasgeboren babies hebben de techniek nog niet helemaal door, vandaar dat het vaak gevoelig is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet beter zou kunnen als de baby niet beter aanhapt Lastig, want je kan het niet altijd beter doen dan hoe het gaat omdat je nou eenmaal te maken hebt met een leerproces van moeder EN kind.

Waar ik het wel mee eens ben is dat borstvoeden na een week of twee niet meer te vergelijken is met het borstvoeden van de eerste paar dagen.
"je moet maar doorzetten" klinkt zo hard en ouwe-wijven-bakerpraatjes-achtig, maar ergens is het wel waar.
pi_49884385
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:32 schreef Neuk het volgende:
'Doorbijten' is geen leuke woordspeling BM!
Fonske heeft nog steeds geen tanden...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:44:16 #107
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49884477
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:25 schreef wenneke1 het volgende:
Hoe is het verder met alle "misselijken" hier.
Is het bij jullie vooral in de ochtend of mogen jullie ook gedurende de dag genieten van minder prettige gevoelens.
En voor de genen met al een kleine, hoe doen jullie dat als je zelf even helemaal er door heenzit en er een klein hummeltje aan je broek hangt voor aandacht?? Ik ben echte helemaal leeg af en toe. Net alsof ik een klein vampiertje om mijn nek heb hangen. ( Niet dat ze geen engel is en niet lief, maar af en toe is het echt een meisje.)
Voor alle misselijke dames: ik heb van een vriendin een half potje zwangerschapsgranules gekregen van VSM Puur Mama en het scheelt echt, het haalt het ondraaglijke van de misselijkheid af. De eerste dag dacht ik dat het erger werd en daarna werd het echt minder.

Ik heb er vier rondlopen, en ook echt allevier want ze hebben vrij van school t/m morgen, en dat is inderdaad niet makkelijk. Vandaag is mijn oudste jarig en ik zit er nu al doorheen... Echt extreem moe ben ik niet, maar wel futloos en gaperig Ik ga 's avonds extra vroeg naar bed en dan lekker TV kijken in bed tot ik in slaap val. Dan rust je toch ook wel wat uit.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:46:35 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49884574
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:38 schreef owlet het volgende:
"je moet maar doorzetten" klinkt zo hard en ouwe-wijven-bakerpraatjes-achtig, maar ergens is het wel waar.
Oud wijf!
Maar manman, wat heb ik afgezien de eerste week. Pfff, ik had binnen 24 uur bloedende kloven omdat ik in het zkh 0,0 advies had gekregen. Of tegenstrijdig.
Daarna een superkraamhulp met aantekening BV, en vanaf toen ging het steeds beter.
Memmel, succes hoor, als je door die lastige beginfase heen bent is het zooooo leuk en handig om BV te geven! (Buiten de gezondheidsaspecten natuurlijk).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:53:56 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49889246

De man met de hamer komt hier even langs.
Vorige week heel weinig hier op kantoor gewerkt dus toen is het me niet op gevallen en met het lange weekend enzo, maar nu... Ik ben echt zo moe!
Zou het liefst ergens een tukkie gaan doen!

Nou ja, nog een uurtje, dan mag ik naar huis.
pi_49889934
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:53 schreef Brighteyes het volgende:

De man met de hamer komt hier even langs.
Vorige week heel weinig hier op kantoor gewerkt dus toen is het me niet op gevallen en met het lange weekend enzo, maar nu... Ik ben echt zo moe!
Zou het liefst ergens een tukkie gaan doen!

Nou ja, nog een uurtje, dan mag ik naar huis.
Als je het 'vertelt' hebt op het werk, dan heb je recht op meer pauzes (1/8ste van je werktijd). Bovendien moet er een afsluitbare kamer zijn waar je je in moet kunnen terugtrekken (met bank of bed)....

Zie arbo wet
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:17:11 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49890054
Is dat zo? Nooit geweten, maar eigenlijk vind ik dat zelf ook nog wel een klein beetje overdreven.

Ik zou overigens volgens mij best mijn deur dicht kunnen doen en op de grond kunnen gaan liggen. In principe zie je mij net niet door de ramen naar de gang.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:19:06 #112
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49890136
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Is dat zo? Nooit geweten, maar eigenlijk vind ik dat zelf ook nog wel een klein beetje overdreven.

Ik zou overigens volgens mij best mijn deur dicht kunnen doen en op de grond kunnen gaan liggen. In principe zie je mij net niet door de ramen naar de gang.
Hihi, ik moet altijd zo lachen, je werkt natuurlijk heel hard maar soms krijg ik zo'n grappig beeld van BE die heel de dag zit te Fokken op het werk en dan ook nog op de grond gaat liggen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:21:19 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49890238
Ehm... dat beeld is best reeël hoor.
Ik werk blij vlagen heel hard, neem nog weleens werk mee naar huis, maar bijvoorbeeld vandaag heb ik nog geen moer gedaan behalve 1 klus voor mijn baas. Het wil niet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:22:58 #114
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49890301
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... dat beeld is best reeël hoor.
Ik werk blij vlagen heel hard, neem nog weleens werk mee naar huis, maar bijvoorbeeld vandaag heb ik nog geen moer gedaan behalve 1 klus voor mijn baas. Het wil niet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:23:40 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49890321
Nog een half uurtje te gaan hier. Zal ik dan toch nog maar even...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:30:30 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49890583
Arm BE-ke. Mijn baas zei tijdens de vorige zwangerschap ook dat hij verplicht was dat met mij te bespreken. Een 'eigen' ruimte. Hahaha. Lekker ongemakkelijk, iedereen aan het werk en madam ligt met de voetjes omhoog een boekje te lezen. Toch maar niet.
Baby is weer op keuring geweest. Baarmoeder kwam netjes 1 vinger boven de navel uit, dus groeit gestaag. Nog 15 weken!!!! Ik heb vabochtend met opa de rollen behang geteld. Na volgende week gaan we aan de klus.

En supertip voor moeders-met-meer-kinderen... Ik hing vorige week aan de telefoon met een vriendin en Luuke was vreselijk dwars, al een paar dagen. Vriendinnetje zei voor de grap dat ik eigenlijk jokers zou moeten hebben voor dat soort momenten. Afgelopen weekend was ik bij haar. Lag er een stapel kadootjes (puzzels, een visspel, stickers, een boekje enz. ) met jokers erop geplakt. Die mag ik nu op de pittige momenten inzetten. . Lief, lief, lief.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:44:32 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49891204
Wat lief een lief kado!
En nog maar 15 weken! Het gaat zo hard!
pi_49891547
Is dat echt zo joh, van die pauzes en de aparte ruimte? Ik zou het ook zo genant vinden tegenover mijn collega's
pi_49892826
Ja dat van die pauzes is echt verplicht, mag ook omgezet worden in eerder naar huis enzo.
Bij mijn werk is pauze nemen echt niet handig, dus meestal wordt de half uur onbetaalde pauze die we officieel hebben ook niet genomen. Ik heb met mijn collega's gewoon geregeld dat ik wanneer ik tot 21.00 moest werken ik altijd de bus van 20.25 kon halen ipv die van 21.25.

Net borstvoedingsvoorlichtingsinfomiddag (leuk woord voor galgje ) gehad. Ik was de enige .
Maar dat was geen probleem, dus in 2 uur tijd van alles gehoord, info video gezien. En veel kunnen vragen en specifiek over over mijn situatie kunnen hebben.
Echt super
pi_49893203
Dat heb ik ook nooit geweten hoor van die extra pauzes...
Maar fijn om nu te weten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:53:25 #121
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_49894022
ik heb ook noit geweten van extra pauzes.
opzich heb ik dat toch niet nodig want ik werk in de zorg ,ik was 2 ur lang mensen en dan ga ik naar de groepsverzorging van 10 tot 2 daar zit je ook meerendeels op je kont.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:58:47 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49894235
Leuk P_iglet.
Dan heb je vast gehoord dat je ook tijdens je zoogperiode (is dat een woord? ) tot 9 maanden recht hebt op extra pauzes!
Het lastige is dat in praktijk mensen (vrouwen) zich gegeneerd voelen. Net zoals Smoes hier al aangeeft. Ik heb gekolfd op mijn werk, snelsnel tussen de bedrijven door in mijn pauze. Ondertussen mijn brood naar binnenproppend. Ik was op de hoogte van het recht op extra pauze en toch vroeg ik er niet naar.
Toch stom eigenlijk van ons vrouwen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49895706
Ja ik weet dat je ook tot 9 maanden recht hebt op extra pauzes om te kolven etc. Die ga ik ook zeker nemen, maar das toch anders denk ik, dan wanneer je zwanger bent.
Dan toch meer het idee dat het MOET. Je neemt dan die pauze om iets te gaan doen. Pauze nemen gewoon om niets te doen, vanwege het pauze, terwijl er super veel te doen is. Dat kan ik echt niet.

Grootste uitdaging qua borstvoeding en kolven wordt nog steeds studie, werk gaat wel loslopen. Maar practica van ruim 4 uur zonder pauze tussendoor, en hele dagen colleges en practica met maximaal 10-15 minuten aaneengesloten pauze wordt toch een grotere uitdaging.
Helaas geld die arbo wet met rusttijden niet voor studenten
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:10:10 #124
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_49896934
Weer terug van een weekje schoonouders en zus.
We hadden afgesproken het nog niet te vertellen, het is nog zo pril en ik ben nog niet eens bij de HA geweest, maar kon zich niet inhouden en in de eerste 5 minuten kwam het er al uit
Ze zijn helemaal door de dolle heen

Veel last van mijn borsten, ze zijn opeens ook gigantisch Voor de rest af en toe wat harde buiken, geen last van misselijkheid ofzo. Laten we hopen dat het zo blijft
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_49897453
* meld *

Heb sinds vanmorgen ( sorry niet gemeld ) een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en het trekt naar mijn rug, en nu doet eigenlijk heel mijn rug zeer mijn buik is ook behoorlijk gezakt! En mijn borsten doen veel meer zeer dan anders

Verder weinig nieuws alleen dat de baby nu waanzinnig druk is
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')