abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49760299
Ik huur een appartement in Amsterdam en derhalve is mijn douche een ramp. Ik kan er mee leven dat de douche klein is en dat er een toilet in staat, maar de vloer is walgelijk. Ik heb er elk schoonmaakmiddel opgegooid dat ik ooit in huis heb gehad, maar daarmee heb ik er geen verbetering in kunnen brengen. Integendeel: de vloer heeft nu behalve bruine ook wit uitgeslagen plekken. Ik wil er graag iets aan doen, maar daar heb ik jullie expertise voor nodig:

1) Wat voor soort steen is dit?
2) Valt de vloer nog schoon te krijgen?
3) Kan ik er iets anders mee doen, zoals verven?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:04:03 #2
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49760464
is het geen mogelijkheid om deze vloer te verwijderen en er een nieuw vloertje in te storten?

Deze is idd niet mooi, en dan druk ik me erg netjes uit
dan kan je gelijk een mooie douchebak plaatsen, staan momenteel in de aanbieding bij de Gamma....
met extra Jets voor je rug enzo...

Dat zeg ik....Gamma.
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_49760509
Volgens mij heet dat terasso.

Kalk en zo voort zal je er met Antikal of zo af moeten krijgen. Om de vloer weer en beetje op te leuken is speciaal spul in de handel, een soort boenwas. Daarvan breng je om het half uur of zo twee of drie lagen aan en de vloer ziet er weer een stuk beter uit. Tevens is hij dan een stuk beter beschermd. ik heb hier spul van HG voor staan, maar er zijn zeker nog andere merken die het hebben.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_49760666
Een nieuwe vloer storten is helaas geen optie. Zoals ik al zei is het een huurwoning, dus ik weet niet of dat mag. Bovendien kan ik het niet en kost het te veel geld. Ik zoek een simpelere oplossing. Ik hoef geen prachtige vloer, maar een schone vloer of in ieder geval een niet-walgelijke vloer zou al voldoende zijn.

Ik ga zometeen naar de Praxis, dan zal ik eens naar boenwas e.d. kijken. Is het geen mogelijkheid om er een soort verf op te kwakken?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:10:14 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49760683
ziet eruit als terrazo....ff denken wat je nog kan proberen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49760774
Ik heb mijn douche echt verrassend schoon gekregen met HG profesionele kalkaanslag verwijderaar.

Haalde ook dubieuze vlekker weg die volgens mij geen kalk waren.

t Kost ook niet zo veel en is bij de praxis te krijgen, dus het proberen waard?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:13:08 #7
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49760785
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

Ik ga zometeen naar de Praxis, dan zal ik eens naar boenwas e.d. kijken. Is het geen mogelijkheid om er een soort verf op te kwakken?
Met als resultaat dat je een spekgladde vloer krijgt .. lijkt me geen strak plan...

mij lijkt het boen verhaal de beste optie...

Maar nog ff 1 ding;

Omdat het een huur huis is, wil het niet zeggen dat je dit soort dingen mag verbouwen hoor. Of het moet contractueel vast gelegd zijn dat je alles zo moet laten.
Hou dat ff in je achterhoofd zou ik zeggen...
Als je een beetje vrienden hebt willen ze je vast wel helpen met het mooi maken van je douche.
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:13:13 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49760788
boenwas zou ik niet doen, dan breng je volgens mij juist een extra laag eroverheen waardoor het nog lastiger gaat worden.

idd spul van HG halen en een goede schrobber...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49760798
Weten jullie dat zeker? Het ziet eruit als een ontzettend goedkope steensoort. Is het niet een imitatie?

I wish.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:14:53 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49760852
Dat is granito, ik heb ook zo'n vloer. (In elke woning hier in Amsterdam waarin ik heb gewoond zat zo'n vloer!!!). Mijn huidige ziet er helaas ook net zo uit. Bruinige vlekken...Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:17:54 #11
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_49760968
tvp. Heb ook zo'n hideous badkamervloer. De nodige flessen kalkreiniger zijn er hiel al overheen gegaan, je haalt dan alleen het bovenste laagje kalk eraf en als er een flinke laag opzit (met dank aan de vorige bewoners) haalt dit bijna niets uit.
pi_49761336
betonverf een optie? Dat werkt denk ik wel en ziet er nog strak uit ook, maar ik weet niet of dat in een douche kan ivm water.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:34:49 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49761615
een zoutzuur oplossing zou misschien kunnen helpen, je kunt ook dingen als cementsluier verwijderaar proberen...anything agressive
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:36:27 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49761681
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:34 schreef Puckzzz het volgende:
een zoutzuur oplossing zou misschien kunnen helpen, je kunt ook dingen als cementsluier verwijderaar proberen...anything agressive
Nee!
Juist niet...
http://www.terrazzo-net.nl/Onderhoudsadvies.htm

(er staat terrazzo in de link, maar dit geldt ook voor granito)
pi_49761816
Volgens mij kunnen granito vloeren wel gepolijst worden, waardoor ze er weer als nieuw uitzien. Maar dat is denk ik geen klus voor de amateur.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:09 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49761865
Ja ik ben er inmiddels ook achter dat polijsten mogelijk is. Maar de vakman is niet goedkoop. Ik ga niet iemand laten komen voor 1,5 vierkante meter. Jammer, maar helaas voor mij.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:47:38 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49762106
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nee!
Juist niet...
http://www.terrazzo-net.nl/Onderhoudsadvies.htm

(er staat terrazzo in de link, maar dit geldt ook voor granito)
Oh..oke
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:56:16 #18
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49762492
granitto(graniet in beton) veel in de jaren 50 gebruikt, verven kan goed afnemen en betonverf erop. Wordt het waarschijnlijk niet mooier van. Misschien kun je hem opnieuw betegelen. Eruit bikken is denk te veel werk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:58:07 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49762573
Opnieuw betegelen kan denk ik niet, want de vloer hier is iig gegoten, dwz. het zit ook nog een cm. of tien tegen de wand op.
pi_49762843
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef Aventura het volgende:
Opnieuw betegelen kan denk ik niet, want de vloer hier is iig gegoten, dwz. het zit ook nog een cm. of tien tegen de wand op.
In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:20:13 #21
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49763501
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:04 schreef Lucille het volgende:

[..]

In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.
jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisje
pi_49765350
Ik heb precies dezelfde vloer, en de vorige bewoners hebben niets aan onderhoud gedaan waardoor op mijn vloer ook een bruin waas zat. Op het verticale stukje onder de tegels in de douche was het zelfs vrij dik. Ik krijg het aardig schoon met gewone kalkreiniger van 's lands grootste kruidenier (flinke hoeveelheden, veel langer laten inweken dan de verpakking vermeldt) - af en toe gebruik ik er een harde borstel bij. Wat die witte plekken zijn weet ik niet, die heb ik hier niet. Succes ermee, hopelijk vind je een goede oplossing .
Your mom is hot, your dad is crazy
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:21:19 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_49765952
Nou Claudia, heb ik 1 woord teveel gezegd over K&W??
Het op 1 na leukste subforum van fok! en binnen het uur minimaal 1 bruikbaar antwoord op je vraag
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:25:23 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49766099
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:20 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisje
Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleiner
pi_49766230
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleiner
Ach, de dikte van de tegels, valt dus wel mee denk ik.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:29:29 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49766257
Elke mm telt wanneer het op mijn douche aankomt
pi_49766651
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:29 schreef Aventura het volgende:
Elke mm telt wanneer het op mijn douche aankomt
Woon jij in een poppenhuis dan?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:10:56 #28
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49767685
Ik zou de vloer tegelen over de huidige vloer heen.
Als je de vloer weer terug in dezelfde staat terug moet brengen bij het verlaten van de woning dan ben je wel 2 dagen aan het bikken.
pi_49768291
Ik woon ook in Amsterdam en heb ook zo een vloer

Ik dacht bij het betrekken van deze woning, laat ik de antikal er is lekker dik opgooien en intrekken. Met het gevolg dat het nu volledig wit uitgeslagen is en er helemaal niet uitziet Na 2 jaar ben ik er nu wel aangewend. Maar een gouden tip is nooit weg. En opnieuw tegelen is dat ook voor mij niet
pi_49768315
Wat veel tips!

Geloof me, ik zou het liefste de hele badkamer strippen, de muur eruit slopen en een stuk van de keuken erbij trekken. Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren. Weemoedigheid die niemand kan verklaren speelt daarentegen geen enkele rol.

Hoe dan ook, opnieuw betegelen gaat niet gebeuren. Het wordt ofwel schoonmaken, ofwel verven. Ik heb de professionele kalkverwijderaar van HG in de Praxis gevonden, maar daar stond achterop dat het spul niet gebruikt mocht worden op natuursteen. Nu weet ik niet zeker of het natuursteen is, maar ik durfde het risico niet te nemen. Ik heb een Praxismannetje aangeschoten - wat altijd lastig is, want die zijn moeilijk te spotten in dat doolhof - en die legde me uit dat ik een test met azijn kon doen om daarachter te komen. Als het gaat bruisen, is het natuursteen (o.i.d.). Voor de zekerheid heb ik Marble Bathroom Cleaner van HG meegenomen.

Maarja, nu kan ik dus nergens azijn vinden.
pi_49768460
Je kunt wel een stoomapparaat huren, volgens mij word het dan ook wel een stuk beter!!!!
pi_49768595
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:33 schreef THN het volgende:
Je kunt wel een stoomapparaat huren, volgens mij word het dan ook wel een stuk beter!!!!
Dat lost volgens mij geen kalk op. Wel zeepresten en dat soort troep.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_49768612
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maarja, nu kan ik dus nergens azijn vinden.
Azijn, heb je dat niet in je keukenkastjes staan? Je kan gewone kruiden/witte/witte wijn azijn gebruiken hoor. En schoonmaakazijn staat in de supermarkt bij de schoonmaakspullen. Balsamico azijn raad ik af, want dat is donker.
pi_49768655
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:33 schreef THN het volgende:
zet dan meteen je 150 bar kächer dr op
pi_49769092
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Azijn, heb je dat niet in je keukenkastjes staan? Je kan gewone kruiden/witte/witte wijn azijn gebruiken hoor. En schoonmaakazijn staat in de supermarkt bij de schoonmaakspullen. Balsamico azijn raad ik af, want dat is donker.
Ik heb alleen balsamico in huis. Ik vraag vriendjelief zometeen wel om wat azijn mee te nemen.

Ik heb de Marble Bathroom Cleaner zojuist geprobeerd. Helpt niets.
pi_49769262
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:56 schreef hierissiedan het volgende:
granitto(graniet in beton) veel in de jaren 50 gebruikt, verven kan goed afnemen en betonverf erop. Wordt het waarschijnlijk niet mooier van. Misschien kun je hem opnieuw betegelen. Eruit bikken is denk te veel werk.
Waarom denk je dat het niet mooier wordt van verven? Het ziet er nu net uit alsof ik mijn badkamer nooit schoonmaak. Veel erger kan niet, toch?
pi_49769332
ik heb er zelf overheen laten tegelen.. nu heb ik een mooie douche
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:01:00 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49769446
Granito is geen natuursteen; het wordt wel zo afgeslepen dat het op natuursteen lijkt. Het is doorgaans gewoon gemalen zandsteen/graniet in cement.

Ik zou er als ik jou was, gewoon een lekkere laag betonverf overheen knallen.
Je gaat jezelf toch niet vermoeien om dat spul nog schoon te krijgen? Ik denk namelijk dat dat je niet gaat lukken. ( Al wil ik je niet ontmoedigen )
Hier gaat de afgrijselijke badkamer ook tegen de vlakte. De badkamer is mijn tempel en in een tempel heb ik geen klote tegels en stomme vloeren gezien.
pi_49769447
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het niet mooier wordt van verven? Het ziet er nu net uit alsof ik mijn badkamer nooit schoonmaak. Veel erger kan niet, toch?
denk dat de verf snel er afslijt eigenlijk, en zou t wel goed hechten op die vieze bende?
pi_49769617
Ik bel dinsdag de woningcorporatie wel even om advies in te winnen. Ik weet het inmiddels ook niet meer. Ik geloof niet dat ik de vloer schoon krijg, maar verven durf ik ook niet aan. Ik ben blij dat de badkamer niet mijn tempel is.
pi_49769876
Grappig, ik heb een aanrecht dat er echt precies zo uitziet en ben op dit moment ook bezig om te kijken wat we er aan kunnen doen om het weer een beetje fatsoenlijk te krijgen. Het ergste is dat het gewoon verschrikkelijk smerig is, alles trekt er zeg maar in en tussen die steentjes komen gaatjes waar vuil in gaat zitten. Ik ga dit topic even in de gaten houden!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:32:01 #42
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49769972
Dat krijg je dus alleen weg met hogedruk. ( Misschien voor jou een optie Claudia? )
Granito is ook enorm zuigend, dus vlekken trekken er acuut in. Overigens nooit begrepen waarom dat in vuilgevoelige plekken wordt gelegd.
pi_49770137
Inderdaad. Het moet wel een vrouw zijn geweest die heeft bedacht dat je een toilet op een granitovloer kunt zetten.

Een hogedrukreiniger is geen gek idee. Misschien kan ik zoiets wel ergens huren.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:45:44 #44
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49770333
dat is cheap-ass beton, ik dacht dat het beresterk was, maar het blijkt makkelijk te scheuren als er zwaar vrachtverkeer door de straat rijdt. Onlangs heb ik met een slijptol de scheur gevoegd met siliconenkit. Je gaat als een mes door de boter met een botte tol. Dat betekent dat je ook makkelijk de vloer kan schuren. Sterker nog, zo is het patroon er in gekomen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49770335
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:32 schreef SHE het volgende:
Dat krijg je dus alleen weg met hogedruk. ( Misschien voor jou een optie Claudia? )
Granito is ook enorm zuigend, dus vlekken trekken er acuut in. Overigens nooit begrepen waarom dat in vuilgevoelige plekken wordt gelegd.
mischien is het als het nieuw is wel nog ingesloten?

en slijt de afdichtingslaag met de tijd weg?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:49:05 #46
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49770461
misschien kun je met wat pigment en de juiste betonsoort wat leuks maken
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:11:27 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49774006
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien is het als het nieuw is wel nog ingesloten?

en slijt de afdichtingslaag met de tijd weg?
Klopt, mijn ouders hebben bijvoorbeeld door echt het hele huis marmer gelegd.
Leuk voor ze , maar nu, 10 jr later zijn ze erachter gekomen dat marmer nogal absorberend is en die coating geen 10 jr meegaat.
Je krijgt dus vlekken die je er nooit meer uit krijgt.

Los van het feit dat ik een gemarmerd huis vreselijk vind, maar toch.
Granito is eigenlijk hetzelfde werk; die coating houd maar even...en dan is het huilen, want dan wordt het poreus.
Ik denk echt dat je enige kans op een acceptabel resultaat een hogedruk spuit is; en als dat niet werkt, je verhuurder met redelijke argumenten overtuigen van het feit dat er renovatie plaats dient te vinden.
pi_49778585
Maar dan nog: ik heb de vloer verpest door bijtende middelen te gebruiken (chloor, schuurmiddel e.d.). Daardoor zitten er doffe, witte plekken in (die in ieder geval de indruk wekken dat iemand ooit heeft geprobeerd de boel schoon te krijgen).

Misschien doe ik er beter aan voor het toiletgedeelte een naaimachine te kopen en een badmat op maat te maken.

Wat een smerig gebruik vind ik dat trouwens, een toilet in de badkamer stoppen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:35:26 #49
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_49778822
Je kan het schilderen idd, maar let dan wel op dat het goed droog is!

Anders zou ik zeggen, koop goedkope tegels en tegel de vloer opnieuw. Mag van de verhuurder, als het een verbetering is (desnoods ff bellen). Kost je 50 of 100 euro ofzo en dan ben je klaar
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:36:24 #50
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49778866
in dit soort vloeren zit veel kalk, dat maakt de mooie kleur. Gooi je er antikal overheen haal je dit bestanddeel uit de vloer en slaat hij wit uit... (krijtjes raspen met water aanlengen tot een dikke pap en dan erop gooien laten intrekken tot het vocht eruit is en dan afspoelen, meerdere keren herhalen!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:40:51 #51
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49779030
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:32 schreef SHE het volgende:
Omdat toentertijd de mensen geen geld hadden om beton op te leuken, daarom werd er in natte ruimtes granito gelegd.

Overigens is dat van dat bouw rubberachtige vloer die je giet niet wat? (epoxy toch? brand er ergens in de vette een lichtje?)
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:44:42 #52
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49779150
5 van die 1 liter flessen van antikal-eigenmerk-c1000 er over heen, en vervolgens schrobben

maar dat spul is irriterend, kijk dus uit met eventuele spetters die je over je heen krijgt.

dat bruine uitgeslagen spul is gewoon ingehard kalk, paar liter van de spul heb je dus wel nodig

wij hebben pas ook de badkamer er helemaal meer schoongemaakt, als je het ziet bruisen weet je dat de kalk oplost -je kan dus ook 1flesje (1euro per fles) even proberen
pi_49779671
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:36 schreef hierissiedan het volgende:
in dit soort vloeren zit veel kalk, dat maakt de mooie kleur. Gooi je er antikal overheen haal je dit bestanddeel uit de vloer en slaat hij wit uit... (krijtjes raspen met water aanlengen tot een dikke pap en dan erop gooien laten intrekken tot het vocht eruit is en dan afspoelen, meerdere keren herhalen!
Dit is toch geen grapje, hè? Want ik zit morgen op de badkamervloer geknield die krijtjes te raspen, en ik wil niet uitgelachen worden.

tbs-johny: slaat de vloer daar niet dof wit van uit? En is het bruisen niet juist een teken van iets slechts, namelijk aantasting van de vloer?

thaduck: heb je ervaring met het schilderen van een douchevloer? (Dat betegelen zie ik echt niet zitten, hoor. De vloer is ongelijk en moet natuurlijk op de juiste manier aflopen.)
pi_49779926
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:40 schreef hierissiedan het volgende:

Overigens is dat van dat bouw rubberachtige vloer die je giet niet wat? (epoxy toch? brand er ergens in de vette een lichtje?)
Interessant. Daar ga ik even op googelen.

Edit: misschien is dit wat, Marmorino Naturale.

[ Bericht 14% gewijzigd door Claudia_x op 25-05-2007 23:43:23 ]
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:07:33 #55
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49782874
tuurlijk slaat die vloer helemaal dof wit uit, volledig gereinigd

;D
  zondag 27 mei 2007 @ 13:04:51 #56
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_49815770
Hoe staat het met de vloer Claudia??
  zondag 27 mei 2007 @ 13:13:03 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49815973
Heb je al gewoon groen zeep geprobeerd?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49816216
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe staat het met de vloer Claudia??
Klote, AR. Ik heb ter compensatie maar wat moderne kunst opgehangen:

Martijn: ik heb groene zeep geprobeerd.
pi_49816251
en tegels kun je ook lijmen met kit op jouw vloer
tegel kruisjes er tussen voegen met waterdicht voegmiddel en klaar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_49816379
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:22 schreef densmee het volgende:
en tegels kun je ook lijmen met kit op jouw vloer
tegel kruisjes er tussen voegen met waterdicht voegmiddel en klaar
En het hoogteverschil dan tussen het douche- en toiletgedeelte? En wat moet je met de opstaande randjes? Tegeltjes gaan 'snijden'? Dat kan ik allemaal niet.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:29:53 #61
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_49816455
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klote, AR. Ik heb ter compensatie maar wat moderne kunst opgehangen:

[afbeelding]
!!
pi_49816772

zondag 27 mei 2007 @ 14:07:44 #63
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49817681
Ik had ook een enorm ranzige vloer, wel tegels, maar ook niet schoon te krijgen. Uiteindelijk heb ik er een zwart wit geblokt zeil in laten leggen, gewoon erover heen, zoooo simpel, zoooo goedkoop, en t ziet er nog leuk uit ook.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_49817841
Heb ik ook gedaan in mijn allereerste huisje; vloer was echt goor maar budget te klein om er echt iets mee te kunnen.
Zeil erover gelegd, van dat spul met een rvs metaal achtige uitstraling, hele badkamer knapte er van op, makkelijk schoon te houden ook.
Alleen om het bad en de douche wel afkitten, als er eenmaal water onder komt, krijg je het weer erin.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_49818373
Zeil? Kan dat? Jemig, nooit bij stilgestaan. Zeil kan ik nog wel zelf leggen.
  zondag 27 mei 2007 @ 14:44:05 #66
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49818920
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
ik heb eerst ook 2jaar met een gore vloer gezeten voordat ik hieraan dacht, maar ben er echt superblij mee, nooit meer schrobben zonder resultaat, maar gewoon effe dweiltje erdoor en klaar
  zondag 27 mei 2007 @ 14:47:43 #67
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49819030
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wilde het eerst ook afkitten, maar uiteindelijk alleen aan de randen met dubbelzijdige tape(wel goede) bevestigd. Als je zorgt dat t niet al te nat wordt gaat t prima, heb m nu al een jaar ofzo erin liggen en geen last van schimmel ofzo. Het heeft me in totaal 15euro gekost
pi_49819217
Zorgen dat het niet al te nat wordt? Het is een douche!

Ik zie enkele obstakels:
- Wat moet ik met de randen (met name de randen rondom het toilet en de wasbak)?
- Wordt het niet veel te glad?
- Gaat het er wel mooi uitzien, aangezien ik niet de hele vloer zal kunnen bedekken (de drempel bijvoorbeeld)?

Heb je er niet toevallig een foto van?
  zondag 27 mei 2007 @ 14:59:31 #69
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49819416
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:

Ik zie enkele obstakels:
- Wat moet ik met de randen (met name de randen rondom het toilet en de wasbak)?
- Gaat het er wel mooi uitzien, aangezien ik niet de hele vloer zal kunnen bedekken (de drempel bijvoorbeeld)?

Ik weet dat het een douche is maar je douchebak heeft opstaande randen toch? Ik probeer er altijd op te letten dat mn shampoofles enzo op mijn douchegordijn staat zodat t water er niet langs kan lopen. Dit werkt goed, maar als je het niet aandurft kan je de randen toch laten kitten. Ik zal eens proberen wat foto's voor je te maken. Heb ook toilet op badkamer dus.
pi_49819636
zou maar lekker grijze betonverf gaan halen of rode

Snel resultaat, weinig kosten en topppppie
wel even ontvetten met Glorix en dan afdrogen
  zondag 27 mei 2007 @ 15:22:33 #71
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49820202
Nu heb ik foto's voor je gemaakt, en nu krijg ik ze niet op mn pc?? Al zo vaak gedaan, maar nu doet hij ineens niks als ik het kabeltje insteek
pi_49820821
bij die ronde hoeken als afvoer etc heb ik het indertijd gewoon ingesneden, beetje dubbelzijdig tape eronder en klaar.
Misschien niet werelds mooiste oplossing, maar altijd nog beter dan wat er onder lag.

Glad worden vond ik niet, niet meer of minder dan die gore originele vloer eronder. (had precies dezelfde als jij eronder, zag er niet uit).
Ik had wel een douche in het bad, dus vandaar het afkitten rondom de badrand, hoop dat je wel een randje om je douche gedeelte hebt, zeg maar.

Drempel had ik ook gewoon zo gelaten, was zo'n donkergrijze stenen plaat achtig iets.
Was een erg goedkope oplossing en stond ook gewoon leuk.

(helaas geen foto's meer, is al paar jaartjes en huizen terug)
pi_49821498
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:22 schreef zwartedoos het volgende:
Nu heb ik foto's voor je gemaakt, en nu krijg ik ze niet op mn pc?? Al zo vaak gedaan, maar nu doet hij ineens niks als ik het kabeltje insteek
Ik ben benieuwd.

Dankjewel voor je info, WRH.
pi_49821609
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef henkway het volgende:
zou maar lekker grijze betonverf gaan halen of rode

Snel resultaat, weinig kosten en topppppie
wel even ontvetten met Glorix en dan afdrogen
Blijft dat ook langer dan een jaar mooi? Of gaat het op den duur bladderen?
  zondag 27 mei 2007 @ 16:03:33 #75
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_49821762
quote:
Op zondag 27 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:

Ik zie enkele obstakels:

Tuurlijk, zeil!!!!
Dat lijkt me de oplossing Claudia, simpel en goedkoop. En geen gedoe met je huurbaas.
Er zijn ook zeilsoorten met een ruw oppervlak, dus gladheid zal wel meevallen denk ik
  zondag 27 mei 2007 @ 16:05:12 #76
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49821826
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.

Dankjewel voor je info, WRH.
Ben de foto's aant uploaden, dus ze komen eraan
pi_49822201

Sprekend mijn badkamer! En inderdaad, ook een huurhuis in Amsterdam.

Bij mij is de afvoer niet goed, en na elke douchebeurt blijft er na de tijd een plasje water rondom het putje liggen, ondanks verwoede pogingen met de ramenwisser. Hierdoor zitten er hele gore kringen op de grond, wat er werkelijk niet uitziet. Een hele fles badkamerreiniger en veel schuurmiddel heeft nog niks opgeleverd. Schoonmaakazijn en ontkalker heb ik nog niet aangedurfd, maar ik begrijp uit dit topic dat dat wel kan? Ik wil mijn vloertje echt zo graag eens schóón hebben, in plaats van goor met een bruine/ witte/ gele waas her en der, en vieze plekken.
Ik woon er nog niet zo lang, met dank aan de vorige bewoner(s) dus....
  zondag 27 mei 2007 @ 16:18:19 #78
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49822358

Mijn badkamer heeft hele brede voegen van vies cement, dus de randen zien er niet echt toppie uit, maar beter als zonder!!
pi_49823018
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:03 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Tuurlijk, zeil!!!!
Dat lijkt me de oplossing Claudia, simpel en goedkoop. En geen gedoe met je huurbaas.
Er zijn ook zeilsoorten met een ruw oppervlak, dus gladheid zal wel meevallen denk ik
En anders zoek je een leuk badmatje uit.
pi_49823840
Leuk, met dat knalroze!
pi_49824607
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bel dinsdag de woningcorporatie wel even om advies in te winnen. Ik weet het inmiddels ook niet meer. Ik geloof niet dat ik de vloer schoon krijg, maar verven durf ik ook niet aan. Ik ben blij dat de badkamer niet mijn tempel is.
Dat lijkt me op zich wel een goed idee. Misschien weten zij er wat op en anders zou ik zeker even vragen of je die vloer mag verven. Of misschien staat je huis wel op de nominatie om gerenoveerd te worden.

Het huurhuis waar ik gewoond heb werd , toe het twintig jaar oud was , ook voorzien van nieuw sanitair.
pi_49824780
Dat heb je leuk gedaan, zwartedoos! Maar jouw badkamer stelt dan ook écht iets voor. Mijn badkamertje is zo klein dat vrijwel alles nat wordt. En ik heb geen aparte douchebak. Ik ben bang dat het een grote ramp gaat worden met randen en vocht en schimmel.

Ik neig naar een oplossing met een combinatie tussen verf en gietvloer: het gemak van verven en de duurzaamheid van de gietvloer. Helaas bestaan dat soort dingen meestal alleen in mijn hoofd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 27-05-2007 17:28:10 ]
pi_49825021
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:14 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat lijkt me op zich wel een goed idee. Misschien weten zij er wat op en anders zou ik zeker even vragen of je die vloer mag verven. Of misschien staat je huis wel op de nominatie om gerenoveerd te worden.

Het huurhuis waar ik gewoond heb werd , toe het twintig jaar oud was , ook voorzien van nieuw sanitair.
Ik denk niet dat het gaat gebeuren, want hier is de boel zo'n 10 jaar geleden al aan de beurt geweest. Ik vind alleen dat het niet mooi gedaan is: de vloer is vreselijk en er zit een systeemplafond in. Ook zou ik de badkamer iets groter gemaakt hebben en de keuken wat kleiner. Heel fijn hoor, een riante keuken, maar ruimte voor een bad zou toch wel heel fantastisch zijn geweest.

Maar ik heb een ontzettend toffe verhuurder (Het Oosten), dus ik kan het in ieder geval proberen. Misschien is er wel het een en ander mogelijk als we bereid zijn (een niet al te hoog bedrag) te betalen?
pi_49827630
Is de regel- en wetgeving mbt het aanpassen en verbouwen van huurwoningen ook niet wat losser geworden tegenwoordig?
Ik dacht dat het nu minder streng is en je, mits iets netjes gedaan is etc, je sneller dingen gewoon zo mag achterlaten en niet meer alles in originele staat hoeft terug te brengen.

In dat geval misschien overwegen om een douchebak te plaatsen.
pi_49827712
Zit nu nog even opnieuw je foto's te bekijken, maar het is toch mogelijk zo te zien om gewoon zeil over de hele vloer van je badkamer te leggen en ook gewoon over dat randje heen, dubbelzijdig tape aan beide kanten zodat het goed plat in de hoeken van dat randje blijft liggen? Langs alle randen / wanden ook dubbelzijdig tape en misschien het douche gedeelte beetje kitten?
  zondag 27 mei 2007 @ 20:13:08 #86
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49829866
Zeil en alles goed kitten zal goed te doen zijn, blijft dan wel waterdicht, maar wel even he putje van de douche op het zeil leggen en daaronder kit smeren is denk wat duurzamer
  zondag 27 mei 2007 @ 20:34:24 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_49830601
probeer eens de vloer te reinigen met een stoom apparaat.
en daarna met st-mark (te koop in een verf winkel)
hiermee heb ik mijn badkamer ook weer schoon gekregen.
en was verbaast hoeveel vuil er nog uit een schonen keuken kwam.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 27 mei 2007 @ 21:02:23 #88
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_49831639
Ik heb zo'n vloer gehad. Gelukkig heeft de woningbouw me voorzien van een nieuwe badkamer. Ik was erg benieuwd hoe ze de vloer zouden aanpakken, maar omdat dat granito erin gegoten is is uitbikken een kutklus. Gelukkig heeft het meestal (extreem lelijke) opstaande randjes waardoor je cement eroverheen kan flikkeren. Egaal maken en tegelen. Nadeel is wel dat je badkamer een stuk hoger wordt en je dus een flinke opstap krijgt... En zelf doen is vrij lastig.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_49835661
Ik maak me ook niet echt zorgen m.b.t. de aanpassingen die ik zou mogen maken zolang het verbeteringen zijn. Van verven vraag ik me af of dat een verbetering oplevert die ook mooi blijft; daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Het plaatsen van een douchebak gaat de badkamer niet fraaier maken. Ik denk dat je het formaat van mijn badkamer overschat. Op de foto hierboven zie je de wastafel; dat stuk vloer is al de douchebak (de douchekop zit er recht tegenover).

Onder de wastafel zit trouwens ook een lastig stuk vloer i.v.m. het leggen van zeil. Het gaat volgens mij erg moeilijk worden om dat er netjes in te krijgen. Het doucheputje kan er bijvoorbeeld ook niet uit maar zit vast in de vloer. En dan zit ik nog met de drempel:

Jawel, dat is het 'opstapje'.

Cement er overheen en opnieuw betegelen is in principe een prima optie, maar gaat momenteel te ver.
  zondag 27 mei 2007 @ 23:12:21 #90
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49836254
Ugh, ik heb precies zo'n opstapje. Dit is 'm van bovenaf.

Nog een sfeerbeeld

pi_49836432
voordeel van verven is dat je het daarna alsnog kan beplakken later

dus geen man overboord en resultaat is goed
dat heb ik vroeger wel eens gedaan met betonverf
  zondag 27 mei 2007 @ 23:21:41 #92
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49836645
Jap je kunt proberen er een laagje cement op te store voor een betere hechting van het betonverf. in granito zitten stukjes graniet waar de verf niet opgaat hechten.
Ik denk dat vinyl de mooiste oplossing is. En coupon koop je voor nog geen tientje en is genoeg oor en kleine ruimte.
Buizen moet je de naad zo dicht mogelijk naar de muur snijden en zo mooi mogelijk dichtkitten. De buizen die je los kan halen: los koppelen de buis op het vinyl zetten waar de plek moet komen en overtrekken en het vinyl vr de buis heen trekken en kitten. Als het putje niet los ka dan zou ik ong 5mm granito bloot laten liggen, dus je snijdt bij het putje een ga de net 5 mm groter als het putje. Dit voor een betere hechting van d kit. Ik denk dat dit de meest mooie en makkelijke oplossing is. en bevalt het niet j hebt het er ook zo weer uit.

wel goed kitten want deze ruimtes zin ubervochtig (mede door het klein zijn) met dubbelzijdig tape krijg je zeker weten rot. Ik denk dat je in totaal 20e en een zaterdagmiddag werk kwijt bent.

mijn toetsenbord reageert echt heel slecht op wat ik typ dus let niet op de ontbrekende letters
  zondag 27 mei 2007 @ 23:25:51 #93
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49836833
overigens, ik zou het in het stuk leggen wat tussen de randen ligt, dus de opstaande randjes en drempel zo laten, het oogt al een stuk frisser en beter als je op het grootste gedeelte wat anders hebt. Die plintjes en drempel valklen dan niet meer zo op!
pi_49836894
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:16 schreef henkway het volgende:
voordeel van verven is dat je het daarna alsnog kan beplakken later

dus geen man overboord en resultaat is goed
dat heb ik vroeger wel eens gedaan met betonverf
Ik lees op de site van Karwei dat betonverf slijtvast is; dat klinkt goed. Ik zal de woningcorporatie dinsdag vragen of ik de vloer mag verven.
pi_49836951
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:12 schreef Aventura het volgende:
Ugh, ik heb precies zo'n opstapje. Dit is 'm van bovenaf.

[afbeelding]

Nog een sfeerbeeld

[afbeelding]
Wee ons!
pi_49837281
hierissiedan: het probleem is niet zozeer de buis zelf, maar meer de verhoging in de vloer onderaan die buis (is moeilijk te zien op de foto, maar zit er wel). Ook zal ik de drempel moeten laten voor wat hij is. Je blijft dus véél stukken granito zien, en ik vraag me af of dat mooi is. En dan zit ik nog met het hoogteverschil tussen het douche- en toiletgedeelte. Hoe vang ik dat op zonder tape te gebruiken?

Maar volgens jou zal verf dus geen succes worden tenzij ik met cement in de weer ga?
  zondag 27 mei 2007 @ 23:48:25 #97
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49837737
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
hierissiedan: het probleem is niet zozeer de buis zelf, maar meer de verhoging in de vloer onderaan die buis (is moeilijk te zien op de foto, maar zit er wel). Ook zal ik de drempel moeten laten voor wat hij is. Je blijft dus véél stukken granito zien, en ik vraag me af of dat mooi is. En dan zit ik nog met het hoogteverschil tussen het douche- en toiletgedeelte. Hoe vang ik dat op zonder tape te gebruiken?

Maar volgens jou zal verf dus geen succes worden tenzij ik met cement in de weer ga?
naast de verhoging van de buis kitten? dat hoogte verschil: met it de hoek iets minder schep maken, dus at je een helling krijgt en dan gewoon doorleggen, niks snijden enzo lijkt mij de beste oplossing.

De stukken granito die je blijft zien zijn de "mooie"en niet zo goor waarschijnlijk. Anders maak je een foto, voer je die in in paint en dan de delen waar vinyl komt ff inkleuren met een kleurtje, geeft je een ideetj van wat het wordt...
pi_49845405
quote:
Op zondag 27 mei 2007 23:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik lees op de site van Karwei dat betonverf slijtvast is; dat klinkt goed. Ik zal de woningcorporatie dinsdag vragen of ik de vloer mag verven.
Betonverf wordt ook in garages gebruikt, du is zeker slijtvast en die rode geeft een moderne uitstraling.
Maar koop wel goeie dan, geen goedkope want moet ook tegen chloor, antikal en AJAX kunnen
pi_49847324
Denk zelf ook wel dat betonverf slijtvast is, maar voor het verven zou ik toch even checken of dat ook geldt voor zo'n vochtige ruimte. Een auto die in de garage over de verf heen rijdt is toch iets anders dan elke dag flinke stoom en water en bijbehorende schoonmaak middeltjes. Zou dagelijks vocht zelf al niet een invloed hebben op verf? (geen idee hoor, roep ook maar wat, maar zou zonde zijn als iemand daar achterkomt ná het verven)
  maandag 28 mei 2007 @ 12:40:09 #100
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_49848251
Ik zou gewoon de woningbouwvereniging zeggen dat je alles hebt gedaan om de vloer schoon en hygienisch te krijgen, maar dat dit niet lukt. Je kan ze vragen de vloer af te laten slijpen en opnieuw te laten behandelen. zie: http://www.terrazzo-net.nl/Restaureren.htm
Er zit een haar in mijn glas
pi_49849161
Dit probleem hadden wij in onze flat ook. Ik behandelde het regelmatig met een schuursponsje; om de kalkvlekken weg te halen.
  maandag 28 mei 2007 @ 15:15:22 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_49853355
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:13 schreef WRH het volgende:
Denk zelf ook wel dat betonverf slijtvast is, maar voor het verven zou ik toch even checken of dat ook geldt voor zo'n vochtige ruimte. Een auto die in de garage over de verf heen rijdt is toch iets anders dan elke dag flinke stoom en water en bijbehorende schoonmaak middeltjes. Zou dagelijks vocht zelf al niet een invloed hebben op verf? (geen idee hoor, roep ook maar wat, maar zou zonde zijn als iemand daar achterkomt ná het verven)
ik weet niet wat meer schade oplevert.
autobanden met steentjes en gereedschap wat op de grond valt.
en minimaal 1x per week een schrob beurt met een super ontvetter.
of elke dag nat en af en toe wat schoonmaak middel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_49898614
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:06 schreef Katinkat het volgende:
Dit probleem hadden wij in onze flat ook. Ik behandelde het regelmatig met een schuursponsje; om de kalkvlekken weg te halen.
Bij mij helpt schrobben met een borstel zelfs helemaal niks.... Heb vandaag een plensje schoonmaakazijn rond het doucheputje gedaan: niet zo'n succes, nu is de vloer daar wit uitgeslagen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:04:34 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49898862
Ik las trouwens tijdens mijn google zoektocht iets over een fosforzuur-opslossing. In laten werken, afnemen en desgewenst herhalen. Even opsnoren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:45:35 #105
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_49900642
Wat je ook zou kunnen proberen is elynol, ik zweer erbij en maak mijn hele huis ermee schoon. Ik haal het hier altijd bij een tankstation omdat het niet in de winkels is te krijgen maar dat spul verricht wonderen.
pi_49901102
Nee, carbiet schuren mengen met dynamiet, uitstrijken over de vloer en schoonmaken met nitroglycerine.
Dan met een snybrander de toplaag eraf branden
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:04:25 #107
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49901519
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:55 schreef henkway het volgende:
Nee, carbiet schuren mengen met dynamiet, uitstrijken over de vloer en schoonmaken met nitroglycerine.
Dan met een snybrander de toplaag eraf branden
pi_50078758
Als er in granito veel kalk zit, dan is het iig zaak om nite met 'zure' schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Heb je al met de WBV contact gehad?
pi_50084322
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:04 schreef Marsepein het volgende:
Als er in granito veel kalk zit, dan is het iig zaak om nite met 'zure' schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Heb je al met de WBV contact gehad?
Naar die bijtende middelen grijp ik inderdaad niet meer. Ik heb de kwestie afgelopen week verwaarloosd, maar ik heb zojuist de woningcorporatie gebeld. Ik word teruggebeld. Merkwaardige genoeg is het een vraag die zelden voorkomt.
pi_50094860
Weinig nuttig gesprek. 'Gebruik groene zeep'. Hmf.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:29:53 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50094985
Mag je ook de vloer niet ' renoveren ' ?
Als in zeil, betonlook oid leggen?

Je mag als huurder lijkt me wel verwachten dat ze de woning in goede staat houden. Een vergane vloer lijkt me geen ' goede staat ' .
  maandag 4 juni 2007 @ 16:30:12 #112
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50094993
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:26 schreef Claudia_x het volgende:
Weinig nuttig gesprek. 'Gebruik groene zeep'. Hmf.
Ik blijf voorstander van het zeiltje
pi_50095097
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:29 schreef SHE het volgende:
Mag je ook de vloer niet ' renoveren ' ?
Als in zeil, betonlook oid leggen?

Je mag als huurder lijkt me wel verwachten dat ze de woning in goede staat houden. Een vergane vloer lijkt me geen ' goede staat ' .
Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeuren

Als er nou eens per ongeluk een flink stuk vanaf breekt omdat er iets euhhh in is gevallen... moet ik dan zelf een nieuwe betalen?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50095225
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeuren

Als er nou eens per ongeluk een flink stuk vanaf breekt omdat er iets euhhh in is gevallen... moet ik dan zelf een nieuwe betalen?
Glij gewoon eens uit en grijp je aan de wasbak vast
  maandag 4 juni 2007 @ 16:38:20 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50095318
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee, dat moet de verhuurder doen.
Ik had altijd een geweldige verhuurder. Als er iets met de kranen was, dan namen ze niet eens de moeite te repareren, maar knalden ze er meteen nieuwe kranen op.
Keukenbladen die je niet aanstonden werden vervangen en als je last had van vermoeide voetjes kwamen ze deze nog net niet masseren .
pi_50095341
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en dan zo *hoeps* tegen de verwarming knallen die eronder hangt. Auw. Stuk uit wasbak en verwarming stuk

Ik durf niet
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50095461
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, dat moet de verhuurder doen.
Ik had altijd een geweldige verhuurder. Als er iets met de kranen was, dan namen ze niet eens de moeite te repareren, maar knalden ze er meteen nieuwe kranen op.
Keukenbladen die je niet aanstonden werden vervangen en als je last had van vermoeide voetjes kwamen ze deze nog net niet masseren .
Geweldig! Neuh hier voelde ze eens aan een keukendeurtje (dat ging meteen uit z'n scharnieren) "Mwoah, ff vastzetten....dan gaat dat wel weer...." Toen mijn vader vroeg wanneer er nieuwe keukenblokken kwamen, aangezien dit er op het oog al in zat sinds 1985: "Och...het ziet er toch nog goed uit?" Ja, als je op het balkon staat en naar binnen kijkt wel ja.

Dus ik waag het er maar niet op.
pi_50096069
Ik heb ook een toffe verhuurder, maar (of: dus) ik ga er geen stampij over maken. Polijsten doen ze niet zelf, maar mag ik wel laten doen door iemand anders (lijkt me nogal wiedes). Verven leek haar geen goed plan om redenen die hier eerder vermeld zijn (ben ik wel met haar eens).

Ik ben bang dat het berusten wordt en een nieuw projectje zoeken om me op af te reageren.
pi_50096199
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:30 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Ik blijf voorstander van het zeiltje
Zeil lijkt het enige alternatief inderdaad. Maar ik voorspel veel ellende met leggen, waterdicht maken en lelijke plekken die alsnog zichtbaar blijven.

Sparen om de boel te laten betegelen lijkt me nog het beste plan. Of verhuizen (ik wil best naar Valencia ).
pi_50096222
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maandag 4 juni 2007 @ 17:05:28 #121
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50096257
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zeil lijkt het enige alternatief inderdaad. Maar ik voorspel veel ellende met leggen, waterdicht maken en lelijke plekken die alsnog zichtbaar blijven.

Sparen om de boel te laten betegelen lijkt me nog het beste plan. Of verhuizen (ik wil best naar Valencia ).
Onder mijn zeil is het ook vochtig maar na meer dan een jaar heb ik nog niks van schimmel, en mocht dat gaan komen, het kostte me maar 15euri. (ik wil ook best naar Valencia )
pi_50096599
Ik heb een beetje een zeiltrauma. (OK dan, dit is er een voor het klusblundertopic.) Een jaar geleden hebben we zeil in de keuken gelegd. We waren er helemaal weg van. Streepjes. (Mijn sokken en vloeren hebben streepjes, mijn jurkjes hebben stippen. Dat is iets dwangmatigs.) Afijn, alles uit de keuken gehaald, ondervloer gelegd, zeil gelegd. Wij moe maar tevreden:

We zetten de koelkast terug, pootje voor pootje. We draaien ons om: zeil gescheurd. Gescheurd. Slap klotespul.

De dag erna hebben we precies hetzelfde zeil gekocht en opnieuw gelegd.
pi_50096756
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:38 schreef Syrena het volgende:

[..]

en dan zo *hoeps* tegen de verwarming knallen die eronder hangt. Auw. Stuk uit wasbak en verwarming stuk

Ik durf niet
gewoon zorgen dat t door een ongelukje gebeurt (kan zijn) is
  maandag 4 juni 2007 @ 17:31:23 #124
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50097217
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een beetje een zeiltrauma. (OK dan, dit is er een voor het klusblundertopic.) Een jaar geleden hebben we zeil in de keuken gelegd. We waren er helemaal weg van. Streepjes. (Mijn sokken en vloeren hebben streepjes, mijn jurkjes hebben stippen. Dat is iets dwangmatigs.) Afijn, alles uit de keuken gehaald, ondervloer gelegd, zeil gelegd. Wij moe maar tevreden:

[afbeelding]

We zetten de koelkast terug, pootje voor pootje. We draaien ons om: zeil gescheurd. Gescheurd. Slap klotespul.

De dag erna hebben we precies hetzelfde zeil gekocht en opnieuw gelegd.
Die is wel mooi Ja en het is idd erg gevoelig voor scheuren e.d. Je hebt ook wel duurdere/dikkere kwaliteit, maar je moet gewoon oppassen met schuiven enzo.
pi_50112023
Je kunt ook de opstaande rand met een boorhamer wegbreken. Dan evenhet stukje vloer wat meekomt aanhelen met egaline oid. Daarna tegelen en een tegel als opstaande rand tegen de wand aan.
pi_50164386
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt ook de opstaande rand met een boorhamer wegbreken. Dan evenhet stukje vloer wat meekomt aanhelen met egaline oid. Daarna tegelen en een tegel als opstaande rand tegen de wand aan.
Als ze nou de hele vloer bewerkt met een boorhamer("Ja sorry, ik kon hem niet meer houden, die boorhamers zijn zo eigenwijs tegenwoordig.") heeft ze natuurlijk een kans dat ze wel een nieuwe douchevloer krijgt.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:22:46 #127
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50165751
Ja en ik daar maar belasting voor betalen zeker....doe ff normaal!
  FOK!fotograaf zondag 10 juni 2007 @ 23:02:52 #128
17893 Forno
pi_50314942
Persoonlijk vind ik een vuile granito nog vele malen mooier dan een aftands stukje zeil dat spiksplinter nieuw is. Laat staan een likje betonverf. Het wordt er gewoon niet mooier op.

Ik zou gewoon wat informatie inwinnen hoe je de vloer zo goedkoop mogelijk kan (laten) polijsten. Je zult versteld staan van het resultaat. Maar ik heb het idee dat granito hier gelijk staat aan ouderwets en dus lelijk, kortom een imagoprobleem heeft. Terwijl het juist een mooie connectie tussen je orginele en nieuwe interieur kan zijn. Een glimmende granitovloer is best chique.
  zondag 10 juni 2007 @ 23:23:42 #129
161756 hierissiedan
second first impression
pi_50315645
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Forno het volgende:
Persoonlijk vind ik een vuile granito nog vele malen mooier dan een aftands stukje zeil dat spiksplinter nieuw is. Laat staan een likje betonverf. Het wordt er gewoon niet mooier op.

Ik zou gewoon wat informatie inwinnen hoe je de vloer zo goedkoop mogelijk kan (laten) polijsten. Je zult versteld staan van het resultaat. Maar ik heb het idee dat granito hier gelijk staat aan ouderwets en dus lelijk, kortom een imagoprobleem heeft. Terwijl het juist een mooie connectie tussen je orginele en nieuwe interieur kan zijn. Een glimmende granitovloer is best chique.
granito is best mooi, als het maar mooi is onderhouden en er goed uit ziet. Wij wouden de originele granito vloer in de keuken en gang ook behouden, in de gang lag vloerbedekking gelijmd, de enige manier waarop de de lijm weg kreeg was met thinner... dus de vloer werd enorm dof tevens kwamen er allemaal scheren tevoorschijn die niet mooi waren weg te werken. De keuken is met de renovatie verbreed waardoor er een betonnen rand van 50 cm lag aan de zijkant en nog eens een band over de gehele lengte tbv de leidingen.

De douche ziet er bij ons redelijk goed uit en het misstaat zeker niet. Maar waar ik werk, zijn de huizen ook in de jaren 50 gebouwd dus ook dat granito in de natte ruimtes in 1 huis is het nog helmaal aanwezig enn toch vind ik het er niet mooi uit zien daar in de keuken en gang... Het ziet er goedkoop en slordig eruit, waarschijnlijk ook omdat het hele huis er van binnen uit ziet... Waarschijnlijk als je het weer laat opknappen dat het er prima uitziet...
Overigens vind ik het granito waar met meerder kleuren is gewerkt mooier staan dus langs de randen 25cm zwart en daar midden in wit granito, staat luxer...

Maar goed ik zal nog steeds zeil proberen het kost de kop niet en bevalt het niet dan haal je het er ook weer zo uit itt verf. Nieuwe tegels leggen zal ik niet doen omdat het een huurhuis is, mocht je van plan zijn er heel lang te blijven wonen is het misschien nog wel te overwegen
  maandag 11 juni 2007 @ 00:30:53 #130
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50317784
Scotchbright

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_56632878
Update.

Mijn vloer is nog steeds lelijk (want wit/bruin uitgeslagen; bruin van het vuil en wit van mijn verwoede schoonmaakpogingen). Ik had een wc-matje gekocht om Het Grote Badkamervloerleed te verdoezelen. Na vele wasbeurten heeft dat matje zijn beste tijd wel gehad.

Wat te doen? Ik heb toch maar geprobeerd een stuk vinyl erin te gooien. Dit is het resultaat:

Excuses voor ruis en witbalans. Ik was lui.

Het zeil ligt nu los. Daar gaat natuurlijk vocht onder komen. Zal ik het zeil vastplakken, of kan ik de vloer onder het zeil gewoon elke week even schoonmaken? Ik twijfel nog. Het zal wel een drama worden, maar vooralsnog ben ik wel tevreden met het resultaat.

Ik kwam een tijdje geleden overigens het volgende advies tegen in een tijdschrift:

'Hebben jullie tips voor het veilig schoonmaken van een granitovloer? Kalkreiniger tast zo'n vloer aan. Ik heb nog geen middel gevonden dat net zo effectief is en toch veilig voor de vloer'. B. Weuthen

Granitovloeren zijn gemaakt van kalkhoudende materialen. Door de vloer te reinigen met een zure kalkreiniger, tast je de vloer aan en wordt hij dof. Een granitovloer moet je eens per drie maanden insmeren met een groenezeepoplossing en laten intrekken. Dat beschermt het oppervlak en geeft een zachte glans. Uitgebeten vlekken van bijvoorbeeld azijn of fruitzuur kun je behandelen met vloeibare bijenwas.

Zelf heb ik deze tips (nog) niet uitgeprobeerd. Ik kon niet eens groene zeep vinden in de winkels.
pi_56632932
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Update.

Mijn vloer is nog steeds lelijk (want wit/bruin uitgeslagen; bruin van het vuil en wit van mijn verwoede schoonmaakpogingen). Ik had een wc-matje gekocht om Het Grote Badkamervloerleed te verdoezelen. Na vele wasbeurten heeft dat matje zijn beste tijd wel gehad.

Wat te doen? Ik heb toch maar geprobeerd een stuk vinyl erin te gooien. Dit is het resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Excuses voor ruis en witbalans. Ik was lui.

Het zeil ligt nu los. Daar gaat natuurlijk vocht onder komen. Zal ik het zeil vastplakken, of kan ik de vloer onder het zeil gewoon elke week even schoonmaken? Ik twijfel nog. Het zal wel een drama worden, maar vooralsnog ben ik wel tevreden met het resultaat.

Ik kwam een tijdje geleden overigens het volgende advies tegen in een tijdschrift:

'Hebben jullie tips voor het veilig schoonmaken van een granitovloer? Kalkreiniger tast zo'n vloer aan. Ik heb nog geen middel gevonden dat net zo effectief is en toch veilig voor de vloer'. B. Weuthen

Granitovloeren zijn gemaakt van kalkhoudende materialen. Door de vloer te reinigen met een zure kalkreiniger, tast je de vloer aan en wordt hij dof. Een granitovloer moet je eens per drie maanden insmeren met een groenezeepoplossing en laten intrekken. Dat beschermt het oppervlak en geeft een zachte glans. Uitgebeten vlekken van bijvoorbeeld azijn of fruitzuur kun je behandelen met vloeibare bijenwas.

Zelf heb ik deze tips (nog) niet uitgeprobeerd. Ik kon niet eens groene zeep vinden in de winkels.
vastlijmen en afkitten
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:38:03 #133
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56633058
cilit bang al geprobeerd? daar krijg je werkelijk ALLES mee schooon...
en als je denkt dat t te agressief is doe je ff een klein stukje proberen...
maar ik denk dat t wel goed komt
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56633078
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:33 schreef henkway het volgende:

vastlijmen en afkitten
Het randje tussen douchebak (let wel, dit is niet zozeer een bak maar veeleer een lager liggend stuk vloer) en 'gewone vloer' lijkt me niet te kitten (?). Daar komt bij dat het onder het toilet altijd vochtig is. Ik ben er erg huiverig voor om deze situatie permanent te maken. Nu kan ik het zeil nog als een kleedje opzij schuiven en de boel eronder schoonmaken.
pi_56633119
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het randje tussen douchebak (let wel, dit is niet zozeer een bak maar veeleer een lager liggend stuk vloer) en 'gewone vloer' lijkt me niet te kitten (?). Daar komt bij dat het onder het toilet permanent vochtig is. Ik ben er erg huiverig voor om deze situatie permanent te maken. Nu kan ik het zeil nog als een kleedje opzij schuiven en de boel eronder schoonmaken.
ok dan moet je het regelmatig optillen en cleanen , wat jij wil
misschien wel beter
pi_56633179
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:40 schreef henkway het volgende:

[..]

ok dan moet je het regelmatig optillen en cleanen , wat jij wil
misschien wel beter
Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:53:29 #137
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56633490
Ik heb ook een granitto bak gevonden onder mij oude tegels
en ik ga er gewoon overheen tegelen de randen heb ik met een boorhammer weggebeukt kan prima
Bla Bla Bla :P
pi_56633563
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.
Ik doet me deugd te merken dat je je plaats weet, een echte vrouw
  dinsdag 12 februari 2008 @ 21:47:45 #139
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56691806
nee? geen reactie?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56721982
Andere soort vloer (tegels) maar wel bekend met veel kalkaanslag achtergelaten door vorige bewoner in mijn huurhuisje. Ik vond harpic max erg goed werken. Dik met een afwasborstel insmeren en een kwartiertje oid wachten voordat je het afspoelt.... ik wist niet wat ik zag!!! Weet echter niet zeker of dit ook mag op een terrazo/granito vloer.
jesus saves, i spend
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:57:30 #141
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56736694
mooi vinyl wel voor zo'n vloertje, maar idd afkitten met siliconenkit
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56932369
Geen enkele schoonmaaktip heeft dus geholpen, Claudia? (Ik lees mee, want ik heb ook zo'n granitovloer in de badkamer met uiterst vage vlekken.)
pi_56934066
HG marmer + natuursteen shine finish remover en daaarna impregneren oid?
pi_56939806
Is inweken met soda al voorbij gekomen?
pi_56941340
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:19 schreef Gellius het volgende:
Geen enkele schoonmaaktip heeft dus geholpen, Claudia? (Ik lees mee, want ik heb ook zo'n granitovloer in de badkamer met uiterst vage vlekken.)
Jullie wonen in een fantastisch huis waar je waarschijnlijk nog lange tijd gelukkig met elkaar in wilt zijn. Misschien is het de investering waard om eens een bedrijfje in te huren die vloer te renoveren? Daarna is het alleen nog een kwestie van bijhouden en je vloer veel liefde schenken! (Dat zou ik dan doen middels de laatste tip die ik zelf gepost heb, uit een tijdschrift.) Ik heb de doffe plekken er in ieder geval niet uitgekregen, en ik heb inmiddels véél geprobeerd.

Het zeil ligt overigens fenomenaal! Vooralsnog heb ik zelfs helemaal niet schoon hoeven maken eronder.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:24:43 #146
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56946645
Ik vind je wel hoog scoren op de mutsfactor Claudia!, dit topic alleen al heeft zoveel tijd van je gekost dat je die hele badkamer overnieuw had kunnen bouwen.

1e hit op google vertelt je dat je geen bijtende stoffen moet gebruiken. Je weet dus ook de oorzaak van de vlekken!.
WBV heb je een vraag gesteld maar deze was niet bevredigend; Waarom vraag je dan niet door??

Compromissen heten compromissen omdat je een compromis sluit Dus zeil er overheen brengt nadelen met zich mee, tegelen idem dito, etc bla bla

Nu mijn advies:

1) bepaal wat je wilt
2) regel het!

Succes!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_56961911
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nu mijn advies:

1) bepaal wat je wilt
2) regel het!
Reeds gedaan.

Dit topic heeft nu een louter informatieve functie. Ik zit hier niet voor mezelf. Ik zit hier voor alle mensen in Amsterdam die ook gebukt gaan onder het Grote Lijden dat hun douchevloer heet.
pi_56962419
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Compromissen heten compromissen omdat je een compromis sluit Dus zeil er overheen brengt nadelen met zich mee, tegelen idem dito, etc bla bla

Nu mijn advies:
1) bepaal wat je wilt2) regel het!
Succes!
Compromissen zijn gelimiteerd of bepaald door de verhuurder en financieen/.
Zaken zijn niet zo simpel als jij het stelt
  maandag 25 februari 2008 @ 13:59:21 #149
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56963562
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:08 schreef henkway het volgende:

[..]

Compromissen zijn gelimiteerd of bepaald door de verhuurder en financieen/.
Zaken zijn niet zo simpel als jij het stelt
Dat is het dus wel:

Je wilt verbetering van een situatie, je weet niet zo goed hoe maar je weet wel wat er niet kan. In dit geval is tegelen geen optie, je weet ook dat de vlekken niet te verwijderen zijn omdat de vloer naar de kaloten is. Je weet ook dat je niet teveel wilt "zeuren" bij de WBV. Blijft dus weinig over en uit die opties moet je kiezen.

Mijn post klonk wat lelijker dan bedoeld maar ik voorzag een gebed zonder eind, zie dat ook tevaak in mijn werk en door de zaken dan heel simplistisch weer te geven kun je weer op het goede spoor komen, dat wilde ik bereiken. Verder niets
pi_56963843
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Mijn post klonk wat lelijker dan bedoeld maar ik voorzag een gebed zonder eind, zie dat ook tevaak in mijn werk en door de zaken dan heel simplistisch weer te geven kun je weer op het goede spoor komen, dat wilde ik bereiken. Verder niets
En zoals je in dit topic kunt lezen (en zien!) heb ik ook iets gedaan.
  maandag 25 februari 2008 @ 14:36:11 #151
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56964383
Yep! en prima dus, verder hoef ik geen offtopic dwaling te maken. Denk dat wel een goed les is dat Terazzo en soortgelijke vloeren NIET met bijtende stoffen schoongemaakt mogen worden. De behandelinling met antikal enzo heeft het alleen maar erger gemaakkt.
pi_57344850
Ik had vroeger een granito (terrazzo) aanrecht. Dat boende ik regelmatig met een mengsel van vim (de schuurpoeder, niet de vloeibare) en zuiveringszout (natriumbicarbonaat). Even laten "intrekken" en héél goed afspoelen.

pi_57345055
tvp, zelfde probleem.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_58395334
Ik heb exact zo een granito vloer hier in Amsterdam, eveneens een huurwoninkje. Je mag er toch wel overheen tegelen? Als je mooie grijze tegels plaats ziet het er stukken beter uit denk ik. Mag je dat wel van de woningbouwvereniging?
  FOK!fotograaf vrijdag 2 mei 2008 @ 00:22:08 #155
17893 Forno
pi_58427581
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:38 schreef rogerwaters het volgende:
Ik heb exact zo een granito vloer hier in Amsterdam, eveneens een huurwoninkje. Je mag er toch wel overheen tegelen? Als je mooie grijze tegels plaats ziet het er stukken beter uit denk ik. Mag je dat wel van de woningbouwvereniging?
Iedere woningbouwvereniging zal zijn eigen regeltjes hebben. Maar als je ze vooraf inlicht, krijg je waarschijnlijk wel goedkeuring. Hoef je de tegels er niet uit te slopen als je vertrekt, wel zo fijn.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:24:21 #156
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58476681
Hé Claudia, is het niet een idee om je voegen eens te witten? Dan ziet de hele badkamer er een stuk netter en frisser uit en dan valt die vloer niet meer zo op.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:33:09 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58476865
Huurwoningen in Rotterdam hebben ook granitovloeren .

Ik heb de oplossing wel gevonden! Verhuizen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:02:35 #158
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_58538437
Hier weer een.. voormalig huurwoning gekocht, alles is inmiddels verbouwd leuk en netjes, alleen die douchevloer.. Denk dat ik er idd overheen laat tegelen..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_58541562
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:24 schreef Vandaag... het volgende:
Hé Claudia, is het niet een idee om je voegen eens te witten? Dan ziet de hele badkamer er een stuk netter en frisser uit en dan valt die vloer niet meer zo op.
Puik plan.
pi_58567083
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies. En daarna de afwas
pi_58608184
Kijk, zo hopeloos ziet mijn vloer eruit. De vorige eigenaar heeft er niks aan gedaan.
pi_58608499
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:06 schreef rogerwaters het volgende:
Kijk, zo hopeloos ziet mijn vloer eruit. De vorige eigenaar heeft er niks aan gedaan.
[ afbeelding ]
als het je eigendom is zou ik de zaak maar slopen en ff piekfijn maken met waterleidingen in de muur
pi_58608518
quote:
[ afbeelding ]
Ben jij soms mijn nieuwe benedenbuurman?
pi_58615798
Nee hoor, zit midden in de Jordaan

Huurwoninkje van Eigen Haard. Als het mijn koopwining was had ik em gisteren al gesloopt de badkamer
  dinsdag 13 mei 2008 @ 06:19:03 #165
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58638306
quote:
[ afbeelding ]
Een rood kruisje
pi_59953613
Hoi Claudia,

Wellicht als mosterd na de maaltijd (en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle 285 reacties gelezen heb) maar vorig jaar hebben wij een huis uit 1913 gekocht, met als kers op de taart een granitovloer in de hal onder de (parket)houten planken. Voor ons een kadootje dus want ik vind granitovloeren prachtig. Daar zaten uiteraard ook heel veel vlekken op, lijmresten, gaten, scheuren en wij hadden geen budget om er iemand voor in te huren, dus ben ik zelf aan de gang gegaan met de schuurmachine. Agressieve huismiddelen zijn uit den boze, dat had ik al gehoord, omdat je daarmee de cement aantast. Maar het schuren werkte heel goed. Uiteraard een paar dagen over gedaan, een vloer van zo'n 10 vierkante meter, maar gewoon met een handschuurmachientje en redelijk wat velletjes schuurpapier. Van grof naar fijn en uiteindelijk ingewassen met groenezeep op lijnoliebasis en het resultaat is prachtig. Uiteraard kan het niet op tegen het echte vakmanschap, maar dan heb je het vooral over de scheuren die erin inzitten. Ik ben trots op het resultaat, dus zo'n vierkant metertje zou jou ook moeten lukken! Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')