Met als resultaat dat je een spekgladde vloer krijgtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga zometeen naar de Praxis, dan zal ik eens naar boenwas e.d. kijken. Is het geen mogelijkheid om er een soort verf op te kwakken?
Nee!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:34 schreef Puckzzz het volgende:
een zoutzuur oplossing zou misschien kunnen helpen, je kunt ook dingen als cementsluier verwijderaar proberen...anything agressive
Oh..okequote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:36 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee!
Juist niet...
http://www.terrazzo-net.nl/Onderhoudsadvies.htm
(er staat terrazzo in de link, maar dit geldt ook voor granito)
In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef Aventura het volgende:
Opnieuw betegelen kan denk ik niet, want de vloer hier is iig gegoten, dwz. het zit ook nog een cm. of tien tegen de wand op.
jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.
Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleinerquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:20 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisje
Ach, de dikte van de tegels, valt dus wel mee denk ik.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleiner
Woon jij in een poppenhuis dan?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:29 schreef Aventura het volgende:
Elke mm telt wanneer het op mijn douche aankomt
Dat lost volgens mij geen kalk op. Wel zeepresten en dat soort troep.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:33 schreef THN het volgende:
Je kunt wel een stoomapparaat huren, volgens mij word het dan ook wel een stuk beter!!!!
Azijn, heb je dat niet in je keukenkastjes staan? Je kan gewone kruiden/witte/witte wijn azijn gebruiken hoor. En schoonmaakazijn staat in de supermarkt bij de schoonmaakspullen. Balsamico azijn raad ik af, want dat is donker.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maarja, nu kan ik dus nergens azijn vinden.![]()
zet dan meteen je 150 bar kächer dr opquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:33 schreef THN het volgende:
Je kunt wel een stoomapparaat huren, volgens mij word het dan ook wel een stuk beter!!!!
Ik heb alleen balsamico in huis. Ik vraag vriendjelief zometeen wel om wat azijn mee te nemen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Azijn, heb je dat niet in je keukenkastjes staan? Je kan gewone kruiden/witte/witte wijn azijn gebruiken hoor. En schoonmaakazijn staat in de supermarkt bij de schoonmaakspullen. Balsamico azijn raad ik af, want dat is donker.
Waarom denk je dat het niet mooier wordt van verven? Het ziet er nu net uit alsof ik mijn badkamer nooit schoonmaak. Veel erger kan niet, toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:56 schreef hierissiedan het volgende:
granitto(graniet in beton) veel in de jaren 50 gebruikt, verven kan goed afnemen en betonverf erop. Wordt het waarschijnlijk niet mooier van. Misschien kun je hem opnieuw betegelen. Eruit bikken is denk te veel werk.
denk dat de verf snel er afslijt eigenlijk, en zou t wel goed hechten op die vieze bende?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het niet mooier wordt van verven? Het ziet er nu net uit alsof ik mijn badkamer nooit schoonmaak. Veel erger kan niet, toch?
mischien is het als het nieuw is wel nog ingesloten?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:32 schreef SHE het volgende:
Dat krijg je dus alleen weg met hogedruk. ( Misschien voor jou een optie Claudia? )
Granito is ook enorm zuigend, dus vlekken trekken er acuut in. Overigens nooit begrepen waarom dat in vuilgevoelige plekken wordt gelegd.
Klopt, mijn ouders hebben bijvoorbeeld door echt het hele huis marmer gelegd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien is het als het nieuw is wel nog ingesloten?
en slijt de afdichtingslaag met de tijd weg?
Omdat toentertijd de mensen geen geld hadden om beton op te leuken, daarom werd er in natte ruimtes granito gelegd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:32 schreef SHE het volgende:
Dat krijg je dus alleen weg met hogedruk. ( Misschien voor jou een optie Claudia? )
Granito is ook enorm zuigend, dus vlekken trekken er acuut in. Overigens nooit begrepen waarom dat in vuilgevoelige plekken wordt gelegd.
Dit is toch geen grapje, hè? Want ik zit morgen op de badkamervloer geknield die krijtjes te raspen, en ik wil niet uitgelachen worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:36 schreef hierissiedan het volgende:
in dit soort vloeren zit veel kalk, dat maakt de mooie kleur. Gooi je er antikal overheen haal je dit bestanddeel uit de vloer en slaat hij wit uit... (krijtjes raspen met water aanlengen tot een dikke pap en dan erop gooien laten intrekken tot het vocht eruit is en dan afspoelen, meerdere keren herhalen!
Interessant. Daar ga ik even op googelen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:40 schreef hierissiedan het volgende:
Overigens is dat van dat bouw rubberachtige vloer die je giet niet wat? (epoxy toch? brand er ergens in de vette een lichtje?)
Klote, AR. Ik heb ter compensatie maar wat moderne kunst opgehangen:quote:Op zondag 27 mei 2007 13:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe staat het met de vloer Claudia??
En het hoogteverschil dan tussen het douche- en toiletgedeelte? En wat moet je met de opstaande randjes? Tegeltjes gaan 'snijden'? Dat kan ik allemaal niet.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:22 schreef densmee het volgende:
en tegels kun je ook lijmen met kit op jouw vloer
tegel kruisjes er tussen voegen met waterdicht voegmiddel en klaar
quote:Op zondag 27 mei 2007 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klote, AR. Ik heb ter compensatie maar wat moderne kunst opgehangen:
[afbeelding]
ik heb eerst ook 2jaar met een gore vloer gezeten voordat ik hieraan dacht, maar ben er echt superblij mee, nooit meer schrobben zonder resultaat, maar gewoon effe dweiltje erdoor en klaarquote:Op zondag 27 mei 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeil? Kan dat? Jemig, nooit bij stilgestaan. Zeil kan ik nog wel zelf leggen.
Ik wilde het eerst ook afkitten, maar uiteindelijk alleen aan de randen met dubbelzijdige tape(wel goede) bevestigd. Als je zorgt dat t niet al te nat wordt gaat t prima, heb m nu al een jaar ofzo erin liggen en geen last van schimmel ofzo. Het heeft me in totaal 15euro gekostquote:Op zondag 27 mei 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeil? Kan dat? Jemig, nooit bij stilgestaan. Zeil kan ik nog wel zelf leggen.
Ik weet dat het een douche isquote:Op zondag 27 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Zorgen dat het niet al te nat wordt? Het is een douche!![]()
![]()
Ik zie enkele obstakels:
- Wat moet ik met de randen (met name de randen rondom het toilet en de wasbak)?
- Wordt het niet veel te glad?
- Gaat het er wel mooi uitzien, aangezien ik niet de hele vloer zal kunnen bedekken (de drempel bijvoorbeeld)?
Heb je er niet toevallig een foto van?![]()
Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:22 schreef zwartedoos het volgende:
Nu heb ik foto's voor je gemaakt, en nu krijg ik ze niet op mn pc?? Al zo vaak gedaan, maar nu doet hij ineens niks als ik het kabeltje insteek![]()
Blijft dat ook langer dan een jaar mooi? Of gaat het op den duur bladderen?quote:Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef henkway het volgende:
zou maar lekker grijze betonverf gaan halen of rode
Snel resultaat, weinig kosten en topppppie
wel even ontvetten met Glorix en dan afdrogen
Tuurlijk, zeil!!!!quote:Op zondag 27 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Zorgen dat het niet al te nat wordt? Het is een douche!![]()
![]()
Ik zie enkele obstakels:
- Wat moet ik met de randen (met name de randen rondom het toilet en de wasbak)?
- Wordt het niet veel te glad?
- Gaat het er wel mooi uitzien, aangezien ik niet de hele vloer zal kunnen bedekken (de drempel bijvoorbeeld)?
Heb je er niet toevallig een foto van?![]()
Ben de foto's aant uploaden, dus ze komen eraanquote:Op zondag 27 mei 2007 15:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.![]()
Dankjewel voor je info, WRH.![]()
En anders zoek je een leuk badmatje uit.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tuurlijk, zeil!!!!
Dat lijkt me de oplossing Claudia, simpel en goedkoop. En geen gedoe met je huurbaas.
Er zijn ook zeilsoorten met een ruw oppervlak, dus gladheid zal wel meevallen denk ik
Dat lijkt me op zich wel een goed idee. Misschien weten zij er wat op en anders zou ik zeker even vragen of je die vloer mag verven. Of misschien staat je huis wel op de nominatie om gerenoveerd te worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bel dinsdag de woningcorporatie wel even om advies in te winnen. Ik weet het inmiddels ook niet meer. Ik geloof niet dat ik de vloer schoon krijg, maar verven durf ik ook niet aan. Ik ben blij dat de badkamer niet mijn tempel is.![]()
Ik denk niet dat het gaat gebeuren, want hier is de boel zo'n 10 jaar geleden al aan de beurt geweest. Ik vind alleen dat het niet mooi gedaan is: de vloer is vreselijk en er zit een systeemplafond in. Ook zou ik de badkamer iets groter gemaakt hebben en de keuken wat kleiner. Heel fijn hoor, een riante keuken, maar ruimte voor een bad zou toch wel heel fantastisch zijn geweest.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat lijkt me op zich wel een goed idee. Misschien weten zij er wat op en anders zou ik zeker even vragen of je die vloer mag verven. Of misschien staat je huis wel op de nominatie om gerenoveerd te worden.
Het huurhuis waar ik gewoond heb werd , toe het twintig jaar oud was , ook voorzien van nieuw sanitair.
Ik lees op de site van Karwei dat betonverf slijtvast is; dat klinkt goed. Ik zal de woningcorporatie dinsdag vragen of ik de vloer mag verven.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:16 schreef henkway het volgende:
voordeel van verven is dat je het daarna alsnog kan beplakken later
dus geen man overboord en resultaat is goed
dat heb ik vroeger wel eens gedaan met betonverf
Wee ons!quote:Op zondag 27 mei 2007 23:12 schreef Aventura het volgende:
Ugh, ik heb precies zo'n opstapje. Dit is 'm van bovenaf.
[afbeelding]
Nog een sfeerbeeld
[afbeelding]
naast de verhoging van de buis kitten? dat hoogte verschil: met it de hoek iets minder schep maken, dus at je een helling krijgt en dan gewoon doorleggen, niks snijden enzo lijkt mij de beste oplossing.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
hierissiedan: het probleem is niet zozeer de buis zelf, maar meer de verhoging in de vloer onderaan die buis (is moeilijk te zien op de foto, maar zit er wel). Ook zal ik de drempel moeten laten voor wat hij is. Je blijft dus véél stukken granito zien, en ik vraag me af of dat mooi is. En dan zit ik nog met het hoogteverschil tussen het douche- en toiletgedeelte. Hoe vang ik dat op zonder tape te gebruiken?
Maar volgens jou zal verf dus geen succes worden tenzij ik met cement in de weer ga?
Betonverf wordt ook in garages gebruikt, du is zeker slijtvast en die rode geeft een moderne uitstraling.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees op de site van Karwei dat betonverf slijtvast is; dat klinkt goed. Ik zal de woningcorporatie dinsdag vragen of ik de vloer mag verven.
ik weet niet wat meer schade oplevert.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:13 schreef WRH het volgende:
Denk zelf ook wel dat betonverf slijtvast is, maar voor het verven zou ik toch even checken of dat ook geldt voor zo'n vochtige ruimte. Een auto die in de garage over de verf heen rijdt is toch iets anders dan elke dag flinke stoom en water en bijbehorende schoonmaak middeltjes. Zou dagelijks vocht zelf al niet een invloed hebben op verf? (geen idee hoor, roep ook maar wat, maar zou zonde zijn als iemand daar achterkomt ná het verven)
Bij mij helpt schrobben met een borstel zelfs helemaal niks.... Heb vandaag een plensje schoonmaakazijn rond het doucheputje gedaan: niet zo'n succes, nu is de vloer daar wit uitgeslagen.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:06 schreef Katinkat het volgende:
Dit probleem hadden wij in onze flat ook. Ik behandelde het regelmatig met een schuursponsje; om de kalkvlekken weg te halen.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:55 schreef henkway het volgende:
Nee, carbiet schuren mengen met dynamiet, uitstrijken over de vloer en schoonmaken met nitroglycerine.
Dan met een snybrander de toplaag eraf branden
Naar die bijtende middelen grijp ik inderdaad niet meer. Ik heb de kwestie afgelopen week verwaarloosd, maar ik heb zojuist de woningcorporatie gebeld. Ik word teruggebeld. Merkwaardige genoeg is het een vraag die zelden voorkomt.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:04 schreef Marsepein het volgende:
Als er in granito veel kalk zit, dan is het iig zaak om nite met 'zure' schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Heb je al met de WBV contact gehad?
Ik blijf voorstander van het zeiltjequote:Op maandag 4 juni 2007 16:26 schreef Claudia_x het volgende:
Weinig nuttig gesprek. 'Gebruik groene zeep'. Hmf.
Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeurenquote:Op maandag 4 juni 2007 16:29 schreef SHE het volgende:
Mag je ook de vloer niet ' renoveren ' ?
Als in zeil, betonlook oid leggen?
Je mag als huurder lijkt me wel verwachten dat ze de woning in goede staat houden. Een vergane vloer lijkt me geen ' goede staat ' .
Glij gewoon eens uit en grijp je aan de wasbak vastquote:Op maandag 4 juni 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeuren![]()
Als er nou eens per ongeluk een flink stuk vanaf breekt omdat er iets euhhh in is gevallen... moet ik dan zelf een nieuwe betalen?
Nee, dat moet de verhuurder doen.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeuren![]()
Als er nou eens per ongeluk een flink stuk vanaf breekt omdat er iets euhhh in is gevallen... moet ik dan zelf een nieuwe betalen?
quote:Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Glij gewoon eens uit en grijp je aan de wasbak vast![]()
Geweldig!quote:Op maandag 4 juni 2007 16:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, dat moet de verhuurder doen.
Ik had altijd een geweldige verhuurder. Als er iets met de kranen was, dan namen ze niet eens de moeite te repareren, maar knalden ze er meteen nieuwe kranen op.
Keukenbladen die je niet aanstonden werden vervangen en als je last had van vermoeide voetjes kwamen ze deze nog net niet masseren.
Zeil lijkt het enige alternatief inderdaad.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:30 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Ik blijf voorstander van het zeiltje![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Glij gewoon eens uit en grijp je aan de wasbak vast![]()
Onder mijn zeil is het ook vochtig maar na meer dan een jaar heb ik nog niks van schimmel, en mocht dat gaan komen, het kostte me maar 15euri. (ik wil ook best naar Valenciaquote:Op maandag 4 juni 2007 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeil lijkt het enige alternatief inderdaad.Maar ik voorspel veel ellende met leggen, waterdicht maken en lelijke plekken die alsnog zichtbaar blijven.
Sparen om de boel te laten betegelen lijkt me nog het beste plan. Of verhuizen (ik wil best naar Valencia).
gewoon zorgen dat t door een ongelukje gebeurt (kan zijn) isquote:Op maandag 4 juni 2007 16:38 schreef Syrena het volgende:
[..]
en dan zo *hoeps* tegen de verwarming knallen die eronder hangt. Auw. Stuk uit wasbak en verwarming stuk
![]()
Ik durf niet![]()
Die is wel mooiquote:Op maandag 4 juni 2007 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een beetje een zeiltrauma. (OK dan, dit is er een voor het klusblundertopic.) Een jaar geleden hebben we zeil in de keuken gelegd. We waren er helemaal weg van. Streepjes.(Mijn sokken en vloeren hebben streepjes, mijn jurkjes hebben stippen. Dat is iets dwangmatigs.) Afijn, alles uit de keuken gehaald, ondervloer gelegd, zeil gelegd. Wij moe maar tevreden:
[afbeelding]
We zetten de koelkast terug, pootje voor pootje. We draaien ons om: zeil gescheurd. Gescheurd.Slap klotespul.
De dag erna hebben we precies hetzelfde zeil gekocht en opnieuw gelegd.![]()
Als ze nou de hele vloer bewerkt met een boorhamer("Ja sorry, ik kon hem niet meer houden, die boorhamers zijn zo eigenwijs tegenwoordig.") heeft ze natuurlijk een kans dat ze wel een nieuwe douchevloer krijgt.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt ook de opstaande rand met een boorhamer wegbreken. Dan evenhet stukje vloer wat meekomt aanhelen met egaline oid. Daarna tegelen en een tegel als opstaande rand tegen de wand aan.
granito is best mooi, als het maar mooi is onderhouden en er goed uit ziet. Wij wouden de originele granito vloer in de keuken en gang ook behouden, in de gang lag vloerbedekking gelijmd, de enige manier waarop de de lijm weg kreeg was met thinner... dus de vloer werd enorm dof tevens kwamen er allemaal scheren tevoorschijn die niet mooi waren weg te werken. De keuken is met de renovatie verbreed waardoor er een betonnen rand van 50 cm lag aan de zijkant en nog eens een band over de gehele lengte tbv de leidingen.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Forno het volgende:
Persoonlijk vind ik een vuile granito nog vele malen mooier dan een aftands stukje zeil dat spiksplinter nieuw is. Laat staan een likje betonverf. Het wordt er gewoon niet mooier op.
Ik zou gewoon wat informatie inwinnen hoe je de vloer zo goedkoop mogelijk kan (laten) polijsten. Je zult versteld staan van het resultaat. Maar ik heb het idee dat granito hier gelijk staat aan ouderwets en dus lelijk, kortom een imagoprobleem heeft. Terwijl het juist een mooie connectie tussen je orginele en nieuwe interieur kan zijn. Een glimmende granitovloer is best chique.
vastlijmen en afkittenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Update.![]()
Mijn vloer is nog steeds lelijk (want wit/bruin uitgeslagen; bruin van het vuil en wit van mijn verwoede schoonmaakpogingen). Ik had eenwc-matje gekocht
om Het Grote Badkamervloerleed te verdoezelen. Na vele wasbeurten heeft dat matje zijn beste tijd wel gehad.
Wat te doen? Ik heb toch maar geprobeerd een stuk vinyl erin te gooien. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Excuses voor ruis en witbalans. Ik was lui.
Het zeil ligt nu los. Daar gaat natuurlijk vocht onder komen. Zal ik het zeil vastplakken, of kan ik de vloer onder het zeil gewoon elke week even schoonmaken? Ik twijfel nog. Het zal wel een drama worden, maar vooralsnog ben ik wel tevreden met het resultaat.
Ik kwam een tijdje geleden overigens het volgende advies tegen in een tijdschrift:
'Hebben jullie tips voor het veilig schoonmaken van een granitovloer? Kalkreiniger tast zo'n vloer aan. Ik heb nog geen middel gevonden dat net zo effectief is en toch veilig voor de vloer'. B. Weuthen
Granitovloeren zijn gemaakt van kalkhoudende materialen. Door de vloer te reinigen met een zure kalkreiniger, tast je de vloer aan en wordt hij dof. Een granitovloer moet je eens per drie maanden insmeren met een groenezeepoplossing en laten intrekken. Dat beschermt het oppervlak en geeft een zachte glans. Uitgebeten vlekken van bijvoorbeeld azijn of fruitzuur kun je behandelen met vloeibare bijenwas.
Zelf heb ik deze tips (nog) niet uitgeprobeerd. Ik kon niet eens groene zeep vinden in de winkels.
Het randje tussen douchebak (let wel, dit is niet zozeer een bak maar veeleer een lager liggend stuk vloer) en 'gewone vloer' lijkt me niet te kitten (?). Daar komt bij dat het onder het toilet altijd vochtig is. Ik ben er erg huiverig voor om deze situatie permanent te maken. Nu kan ik het zeil nog als een kleedje opzij schuiven en de boel eronder schoonmaken.quote:
ok dan moet je het regelmatig optillen en cleanen , wat jij wilquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het randje tussen douchebak (let wel, dit is niet zozeer een bak maar veeleer een lager liggend stuk vloer) en 'gewone vloer' lijkt me niet te kitten (?). Daar komt bij dat het onder het toilet permanent vochtig is. Ik ben er erg huiverig voor om deze situatie permanent te maken. Nu kan ik het zeil nog als een kleedje opzij schuiven en de boel eronder schoonmaken.
Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:40 schreef henkway het volgende:
[..]
ok dan moet je het regelmatig optillen en cleanen , wat jij wil
misschien wel beter
Ik doet me deugd te merken dat je je plaats weet, een echte vrouwquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.
Jullie wonen in een fantastisch huis waar je waarschijnlijk nog lange tijd gelukkig met elkaar in wilt zijn. Misschien is het de investering waard om eens een bedrijfje in te huren die vloer te renoveren? Daarna is het alleen nog een kwestie van bijhouden en je vloer veel liefde schenken! (Dat zou ik dan doen middels de laatste tip die ik zelf gepost heb, uit een tijdschrift.) Ik heb de doffe plekken er in ieder geval niet uitgekregen, en ik heb inmiddels véél geprobeerd.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:19 schreef Gellius het volgende:
Geen enkele schoonmaaktip heeft dus geholpen, Claudia? (Ik lees mee, want ik heb ook zo'n granitovloer in de badkamer met uiterst vage vlekken.)
Reeds gedaan.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nu mijn advies:
1) bepaal wat je wilt
2) regel het!
Compromissen zijn gelimiteerd of bepaald door de verhuurder en financieen/.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Compromissen heten compromissen omdat je een compromis sluitDus zeil er overheen brengt nadelen met zich mee, tegelen idem dito, etc bla bla
Nu mijn advies:
1) bepaal wat je wilt2) regel het!
Succes!
Dat is het dus wel:quote:Op maandag 25 februari 2008 09:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Compromissen zijn gelimiteerd of bepaald door de verhuurder en financieen/.
Zaken zijn niet zo simpel als jij het stelt
En zoals je in dit topic kunt lezen (en zien!) heb ik ook iets gedaan.quote:Op maandag 25 februari 2008 13:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Mijn post klonk wat lelijker dan bedoeld maar ik voorzag een gebed zonder eind, zie dat ook tevaak in mijn werk en door de zaken dan heel simplistisch weer te geven kun je weer op het goede spoor komen, dat wilde ik bereiken. Verder niets
Iedere woningbouwvereniging zal zijn eigen regeltjes hebben. Maar als je ze vooraf inlicht, krijg je waarschijnlijk wel goedkeuring. Hoef je de tegels er niet uit te slopen als je vertrekt, wel zo fijn.quote:Op woensdag 30 april 2008 10:38 schreef rogerwaters het volgende:
Ik heb exact zo een granito vloer hier in Amsterdam, eveneens een huurwoninkje. Je mag er toch wel overheen tegelen? Als je mooie grijze tegels plaats ziet het er stukken beter uit denk ik. Mag je dat wel van de woningbouwvereniging?
Puik plan.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:24 schreef Vandaag... het volgende:
Hé Claudia, is het niet een idee om je voegen eens te witten? Dan ziet de hele badkamer er een stuk netter en frisser uit en dan valt die vloer niet meer zo op.
Precies. En daarna de afwasquote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.
als het je eigendom is zou ik de zaak maar slopen en ff piekfijn maken met waterleidingen in de muurquote:Op zondag 11 mei 2008 13:06 schreef rogerwaters het volgende:
Kijk, zo hopeloos ziet mijn vloer eruit. De vorige eigenaar heeft er niks aan gedaan.
[ afbeelding ]
Ben jij soms mijn nieuwe benedenbuurman?quote:Op zondag 11 mei 2008 13:06 schreef rogerwaters het volgende:
Kijk, zo hopeloos ziet mijn vloer eruit. De vorige eigenaar heeft er niks aan gedaan.
[ afbeelding ]
Een rood kruisjequote:Op zondag 11 mei 2008 13:06 schreef rogerwaters het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |