Hoi Claudia,
Wellicht als mosterd na de maaltijd (en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle 285 reacties gelezen heb) maar vorig jaar hebben wij een huis uit 1913 gekocht, met als kers op de taart een granitovloer in de hal onder de (parket)houten planken. Voor ons een kadootje dus want ik vind granitovloeren prachtig. Daar zaten uiteraard ook heel veel vlekken op, lijmresten, gaten, scheuren en wij hadden geen budget om er iemand voor in te huren, dus ben ik zelf aan de gang gegaan met de schuurmachine. Agressieve huismiddelen zijn uit den boze, dat had ik al gehoord, omdat je daarmee de cement aantast. Maar het schuren werkte heel goed. Uiteraard een paar dagen over gedaan, een vloer van zo'n 10 vierkante meter, maar gewoon met een handschuurmachientje en redelijk wat velletjes schuurpapier. Van grof naar fijn en uiteindelijk ingewassen met groenezeep op lijnoliebasis en het resultaat is prachtig. Uiteraard kan het niet op tegen het echte vakmanschap, maar dan heb je het vooral over de scheuren die erin inzitten. Ik ben trots op het resultaat, dus zo'n vierkant metertje zou jou ook moeten lukken! Succes!