abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49849161
Dit probleem hadden wij in onze flat ook. Ik behandelde het regelmatig met een schuursponsje; om de kalkvlekken weg te halen.
  maandag 28 mei 2007 @ 15:15:22 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_49853355
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:13 schreef WRH het volgende:
Denk zelf ook wel dat betonverf slijtvast is, maar voor het verven zou ik toch even checken of dat ook geldt voor zo'n vochtige ruimte. Een auto die in de garage over de verf heen rijdt is toch iets anders dan elke dag flinke stoom en water en bijbehorende schoonmaak middeltjes. Zou dagelijks vocht zelf al niet een invloed hebben op verf? (geen idee hoor, roep ook maar wat, maar zou zonde zijn als iemand daar achterkomt ná het verven)
ik weet niet wat meer schade oplevert.
autobanden met steentjes en gereedschap wat op de grond valt.
en minimaal 1x per week een schrob beurt met een super ontvetter.
of elke dag nat en af en toe wat schoonmaak middel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_49898614
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:06 schreef Katinkat het volgende:
Dit probleem hadden wij in onze flat ook. Ik behandelde het regelmatig met een schuursponsje; om de kalkvlekken weg te halen.
Bij mij helpt schrobben met een borstel zelfs helemaal niks.... Heb vandaag een plensje schoonmaakazijn rond het doucheputje gedaan: niet zo'n succes, nu is de vloer daar wit uitgeslagen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:04:34 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49898862
Ik las trouwens tijdens mijn google zoektocht iets over een fosforzuur-opslossing. In laten werken, afnemen en desgewenst herhalen. Even opsnoren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:45:35 #105
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_49900642
Wat je ook zou kunnen proberen is elynol, ik zweer erbij en maak mijn hele huis ermee schoon. Ik haal het hier altijd bij een tankstation omdat het niet in de winkels is te krijgen maar dat spul verricht wonderen.
pi_49901102
Nee, carbiet schuren mengen met dynamiet, uitstrijken over de vloer en schoonmaken met nitroglycerine.
Dan met een snybrander de toplaag eraf branden
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:04:25 #107
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49901519
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:55 schreef henkway het volgende:
Nee, carbiet schuren mengen met dynamiet, uitstrijken over de vloer en schoonmaken met nitroglycerine.
Dan met een snybrander de toplaag eraf branden
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_50078758
Als er in granito veel kalk zit, dan is het iig zaak om nite met 'zure' schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Heb je al met de WBV contact gehad?
pi_50084322
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:04 schreef Marsepein het volgende:
Als er in granito veel kalk zit, dan is het iig zaak om nite met 'zure' schoonmaakmiddelen aan de gang te gaan. Heb je al met de WBV contact gehad?
Naar die bijtende middelen grijp ik inderdaad niet meer. Ik heb de kwestie afgelopen week verwaarloosd, maar ik heb zojuist de woningcorporatie gebeld. Ik word teruggebeld. Merkwaardige genoeg is het een vraag die zelden voorkomt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_50094860
Weinig nuttig gesprek. 'Gebruik groene zeep'. Hmf.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:29:53 #111
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50094985
Mag je ook de vloer niet ' renoveren ' ?
Als in zeil, betonlook oid leggen?

Je mag als huurder lijkt me wel verwachten dat ze de woning in goede staat houden. Een vergane vloer lijkt me geen ' goede staat ' .
  maandag 4 juni 2007 @ 16:30:12 #112
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50094993
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:26 schreef Claudia_x het volgende:
Weinig nuttig gesprek. 'Gebruik groene zeep'. Hmf.
Ik blijf voorstander van het zeiltje
pi_50095097
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:29 schreef SHE het volgende:
Mag je ook de vloer niet ' renoveren ' ?
Als in zeil, betonlook oid leggen?

Je mag als huurder lijkt me wel verwachten dat ze de woning in goede staat houden. Een vergane vloer lijkt me geen ' goede staat ' .
Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeuren

Als er nou eens per ongeluk een flink stuk vanaf breekt omdat er iets euhhh in is gevallen... moet ik dan zelf een nieuwe betalen?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50095225
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik vond mijn wasbak met haarscheuren en stukjes eruit ook geen "goede staat", maar de woningvereniging vond blijkbaar dat als ie niet lekt ik niet mag zeuren

Als er nou eens per ongeluk een flink stuk vanaf breekt omdat er iets euhhh in is gevallen... moet ik dan zelf een nieuwe betalen?
Glij gewoon eens uit en grijp je aan de wasbak vast
  maandag 4 juni 2007 @ 16:38:20 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50095318
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee, dat moet de verhuurder doen.
Ik had altijd een geweldige verhuurder. Als er iets met de kranen was, dan namen ze niet eens de moeite te repareren, maar knalden ze er meteen nieuwe kranen op.
Keukenbladen die je niet aanstonden werden vervangen en als je last had van vermoeide voetjes kwamen ze deze nog net niet masseren .
pi_50095341
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en dan zo *hoeps* tegen de verwarming knallen die eronder hangt. Auw. Stuk uit wasbak en verwarming stuk

Ik durf niet
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50095461
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, dat moet de verhuurder doen.
Ik had altijd een geweldige verhuurder. Als er iets met de kranen was, dan namen ze niet eens de moeite te repareren, maar knalden ze er meteen nieuwe kranen op.
Keukenbladen die je niet aanstonden werden vervangen en als je last had van vermoeide voetjes kwamen ze deze nog net niet masseren .
Geweldig! Neuh hier voelde ze eens aan een keukendeurtje (dat ging meteen uit z'n scharnieren) "Mwoah, ff vastzetten....dan gaat dat wel weer...." Toen mijn vader vroeg wanneer er nieuwe keukenblokken kwamen, aangezien dit er op het oog al in zat sinds 1985: "Och...het ziet er toch nog goed uit?" Ja, als je op het balkon staat en naar binnen kijkt wel ja.

Dus ik waag het er maar niet op.
pi_50096069
Ik heb ook een toffe verhuurder, maar (of: dus) ik ga er geen stampij over maken. Polijsten doen ze niet zelf, maar mag ik wel laten doen door iemand anders (lijkt me nogal wiedes). Verven leek haar geen goed plan om redenen die hier eerder vermeld zijn (ben ik wel met haar eens).

Ik ben bang dat het berusten wordt en een nieuw projectje zoeken om me op af te reageren.
pi_50096199
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:30 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Ik blijf voorstander van het zeiltje
Zeil lijkt het enige alternatief inderdaad. Maar ik voorspel veel ellende met leggen, waterdicht maken en lelijke plekken die alsnog zichtbaar blijven.

Sparen om de boel te laten betegelen lijkt me nog het beste plan. Of verhuizen (ik wil best naar Valencia ).
pi_50096222
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maandag 4 juni 2007 @ 17:05:28 #121
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50096257
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zeil lijkt het enige alternatief inderdaad. Maar ik voorspel veel ellende met leggen, waterdicht maken en lelijke plekken die alsnog zichtbaar blijven.

Sparen om de boel te laten betegelen lijkt me nog het beste plan. Of verhuizen (ik wil best naar Valencia ).
Onder mijn zeil is het ook vochtig maar na meer dan een jaar heb ik nog niks van schimmel, en mocht dat gaan komen, het kostte me maar 15euri. (ik wil ook best naar Valencia )
pi_50096599
Ik heb een beetje een zeiltrauma. (OK dan, dit is er een voor het klusblundertopic.) Een jaar geleden hebben we zeil in de keuken gelegd. We waren er helemaal weg van. Streepjes. (Mijn sokken en vloeren hebben streepjes, mijn jurkjes hebben stippen. Dat is iets dwangmatigs.) Afijn, alles uit de keuken gehaald, ondervloer gelegd, zeil gelegd. Wij moe maar tevreden:

We zetten de koelkast terug, pootje voor pootje. We draaien ons om: zeil gescheurd. Gescheurd. Slap klotespul.

De dag erna hebben we precies hetzelfde zeil gekocht en opnieuw gelegd.
pi_50096756
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:38 schreef Syrena het volgende:

[..]

en dan zo *hoeps* tegen de verwarming knallen die eronder hangt. Auw. Stuk uit wasbak en verwarming stuk

Ik durf niet
gewoon zorgen dat t door een ongelukje gebeurt (kan zijn) is
  maandag 4 juni 2007 @ 17:31:23 #124
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50097217
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een beetje een zeiltrauma. (OK dan, dit is er een voor het klusblundertopic.) Een jaar geleden hebben we zeil in de keuken gelegd. We waren er helemaal weg van. Streepjes. (Mijn sokken en vloeren hebben streepjes, mijn jurkjes hebben stippen. Dat is iets dwangmatigs.) Afijn, alles uit de keuken gehaald, ondervloer gelegd, zeil gelegd. Wij moe maar tevreden:

[afbeelding]

We zetten de koelkast terug, pootje voor pootje. We draaien ons om: zeil gescheurd. Gescheurd. Slap klotespul.

De dag erna hebben we precies hetzelfde zeil gekocht en opnieuw gelegd.
Die is wel mooi Ja en het is idd erg gevoelig voor scheuren e.d. Je hebt ook wel duurdere/dikkere kwaliteit, maar je moet gewoon oppassen met schuiven enzo.
pi_50112023
Je kunt ook de opstaande rand met een boorhamer wegbreken. Dan evenhet stukje vloer wat meekomt aanhelen met egaline oid. Daarna tegelen en een tegel als opstaande rand tegen de wand aan.
pi_50164386
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt ook de opstaande rand met een boorhamer wegbreken. Dan evenhet stukje vloer wat meekomt aanhelen met egaline oid. Daarna tegelen en een tegel als opstaande rand tegen de wand aan.
Als ze nou de hele vloer bewerkt met een boorhamer("Ja sorry, ik kon hem niet meer houden, die boorhamers zijn zo eigenwijs tegenwoordig.") heeft ze natuurlijk een kans dat ze wel een nieuwe douchevloer krijgt.
  woensdag 6 juni 2007 @ 15:22:46 #127
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50165751
Ja en ik daar maar belasting voor betalen zeker....doe ff normaal!
  FOK!fotograaf zondag 10 juni 2007 @ 23:02:52 #128
17893 Forno
pi_50314942
Persoonlijk vind ik een vuile granito nog vele malen mooier dan een aftands stukje zeil dat spiksplinter nieuw is. Laat staan een likje betonverf. Het wordt er gewoon niet mooier op.

Ik zou gewoon wat informatie inwinnen hoe je de vloer zo goedkoop mogelijk kan (laten) polijsten. Je zult versteld staan van het resultaat. Maar ik heb het idee dat granito hier gelijk staat aan ouderwets en dus lelijk, kortom een imagoprobleem heeft. Terwijl het juist een mooie connectie tussen je orginele en nieuwe interieur kan zijn. Een glimmende granitovloer is best chique.
  zondag 10 juni 2007 @ 23:23:42 #129
161756 hierissiedan
second first impression
pi_50315645
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:02 schreef Forno het volgende:
Persoonlijk vind ik een vuile granito nog vele malen mooier dan een aftands stukje zeil dat spiksplinter nieuw is. Laat staan een likje betonverf. Het wordt er gewoon niet mooier op.

Ik zou gewoon wat informatie inwinnen hoe je de vloer zo goedkoop mogelijk kan (laten) polijsten. Je zult versteld staan van het resultaat. Maar ik heb het idee dat granito hier gelijk staat aan ouderwets en dus lelijk, kortom een imagoprobleem heeft. Terwijl het juist een mooie connectie tussen je orginele en nieuwe interieur kan zijn. Een glimmende granitovloer is best chique.
granito is best mooi, als het maar mooi is onderhouden en er goed uit ziet. Wij wouden de originele granito vloer in de keuken en gang ook behouden, in de gang lag vloerbedekking gelijmd, de enige manier waarop de de lijm weg kreeg was met thinner... dus de vloer werd enorm dof tevens kwamen er allemaal scheren tevoorschijn die niet mooi waren weg te werken. De keuken is met de renovatie verbreed waardoor er een betonnen rand van 50 cm lag aan de zijkant en nog eens een band over de gehele lengte tbv de leidingen.

De douche ziet er bij ons redelijk goed uit en het misstaat zeker niet. Maar waar ik werk, zijn de huizen ook in de jaren 50 gebouwd dus ook dat granito in de natte ruimtes in 1 huis is het nog helmaal aanwezig enn toch vind ik het er niet mooi uit zien daar in de keuken en gang... Het ziet er goedkoop en slordig eruit, waarschijnlijk ook omdat het hele huis er van binnen uit ziet... Waarschijnlijk als je het weer laat opknappen dat het er prima uitziet...
Overigens vind ik het granito waar met meerder kleuren is gewerkt mooier staan dus langs de randen 25cm zwart en daar midden in wit granito, staat luxer...

Maar goed ik zal nog steeds zeil proberen het kost de kop niet en bevalt het niet dan haal je het er ook weer zo uit itt verf. Nieuwe tegels leggen zal ik niet doen omdat het een huurhuis is, mocht je van plan zijn er heel lang te blijven wonen is het misschien nog wel te overwegen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 11 juni 2007 @ 00:30:53 #130
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_50317784
Scotchbright

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_56632878
Update.

Mijn vloer is nog steeds lelijk (want wit/bruin uitgeslagen; bruin van het vuil en wit van mijn verwoede schoonmaakpogingen). Ik had een wc-matje gekocht om Het Grote Badkamervloerleed te verdoezelen. Na vele wasbeurten heeft dat matje zijn beste tijd wel gehad.

Wat te doen? Ik heb toch maar geprobeerd een stuk vinyl erin te gooien. Dit is het resultaat:

Excuses voor ruis en witbalans. Ik was lui.

Het zeil ligt nu los. Daar gaat natuurlijk vocht onder komen. Zal ik het zeil vastplakken, of kan ik de vloer onder het zeil gewoon elke week even schoonmaken? Ik twijfel nog. Het zal wel een drama worden, maar vooralsnog ben ik wel tevreden met het resultaat.

Ik kwam een tijdje geleden overigens het volgende advies tegen in een tijdschrift:

'Hebben jullie tips voor het veilig schoonmaken van een granitovloer? Kalkreiniger tast zo'n vloer aan. Ik heb nog geen middel gevonden dat net zo effectief is en toch veilig voor de vloer'. B. Weuthen

Granitovloeren zijn gemaakt van kalkhoudende materialen. Door de vloer te reinigen met een zure kalkreiniger, tast je de vloer aan en wordt hij dof. Een granitovloer moet je eens per drie maanden insmeren met een groenezeepoplossing en laten intrekken. Dat beschermt het oppervlak en geeft een zachte glans. Uitgebeten vlekken van bijvoorbeeld azijn of fruitzuur kun je behandelen met vloeibare bijenwas.

Zelf heb ik deze tips (nog) niet uitgeprobeerd. Ik kon niet eens groene zeep vinden in de winkels.
pi_56632932
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Update.

Mijn vloer is nog steeds lelijk (want wit/bruin uitgeslagen; bruin van het vuil en wit van mijn verwoede schoonmaakpogingen). Ik had een wc-matje gekocht om Het Grote Badkamervloerleed te verdoezelen. Na vele wasbeurten heeft dat matje zijn beste tijd wel gehad.

Wat te doen? Ik heb toch maar geprobeerd een stuk vinyl erin te gooien. Dit is het resultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Excuses voor ruis en witbalans. Ik was lui.

Het zeil ligt nu los. Daar gaat natuurlijk vocht onder komen. Zal ik het zeil vastplakken, of kan ik de vloer onder het zeil gewoon elke week even schoonmaken? Ik twijfel nog. Het zal wel een drama worden, maar vooralsnog ben ik wel tevreden met het resultaat.

Ik kwam een tijdje geleden overigens het volgende advies tegen in een tijdschrift:

'Hebben jullie tips voor het veilig schoonmaken van een granitovloer? Kalkreiniger tast zo'n vloer aan. Ik heb nog geen middel gevonden dat net zo effectief is en toch veilig voor de vloer'. B. Weuthen

Granitovloeren zijn gemaakt van kalkhoudende materialen. Door de vloer te reinigen met een zure kalkreiniger, tast je de vloer aan en wordt hij dof. Een granitovloer moet je eens per drie maanden insmeren met een groenezeepoplossing en laten intrekken. Dat beschermt het oppervlak en geeft een zachte glans. Uitgebeten vlekken van bijvoorbeeld azijn of fruitzuur kun je behandelen met vloeibare bijenwas.

Zelf heb ik deze tips (nog) niet uitgeprobeerd. Ik kon niet eens groene zeep vinden in de winkels.
vastlijmen en afkitten
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:38:03 #133
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56633058
cilit bang al geprobeerd? daar krijg je werkelijk ALLES mee schooon...
en als je denkt dat t te agressief is doe je ff een klein stukje proberen...
maar ik denk dat t wel goed komt
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56633078
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:33 schreef henkway het volgende:

vastlijmen en afkitten
Het randje tussen douchebak (let wel, dit is niet zozeer een bak maar veeleer een lager liggend stuk vloer) en 'gewone vloer' lijkt me niet te kitten (?). Daar komt bij dat het onder het toilet altijd vochtig is. Ik ben er erg huiverig voor om deze situatie permanent te maken. Nu kan ik het zeil nog als een kleedje opzij schuiven en de boel eronder schoonmaken.
pi_56633119
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het randje tussen douchebak (let wel, dit is niet zozeer een bak maar veeleer een lager liggend stuk vloer) en 'gewone vloer' lijkt me niet te kitten (?). Daar komt bij dat het onder het toilet permanent vochtig is. Ik ben er erg huiverig voor om deze situatie permanent te maken. Nu kan ik het zeil nog als een kleedje opzij schuiven en de boel eronder schoonmaken.
ok dan moet je het regelmatig optillen en cleanen , wat jij wil
misschien wel beter
pi_56633179
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:40 schreef henkway het volgende:

[..]

ok dan moet je het regelmatig optillen en cleanen , wat jij wil
misschien wel beter
Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:53:29 #137
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56633490
Ik heb ook een granitto bak gevonden onder mij oude tegels
en ik ga er gewoon overheen tegelen de randen heb ik met een boorhammer weggebeukt kan prima
Bla Bla Bla :P
pi_56633563
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een vrouw behoort op haar knieën de toiletvloer schoon te maken. Dit is mijn noodlot.
Ik doet me deugd te merken dat je je plaats weet, een echte vrouw
  dinsdag 12 februari 2008 @ 21:47:45 #139
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56691806
nee? geen reactie?
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56721982
Andere soort vloer (tegels) maar wel bekend met veel kalkaanslag achtergelaten door vorige bewoner in mijn huurhuisje. Ik vond harpic max erg goed werken. Dik met een afwasborstel insmeren en een kwartiertje oid wachten voordat je het afspoelt.... ik wist niet wat ik zag!!! Weet echter niet zeker of dit ook mag op een terrazo/granito vloer.
jesus saves, i spend
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:57:30 #141
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56736694
mooi vinyl wel voor zo'n vloertje, maar idd afkitten met siliconenkit
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56932369
Geen enkele schoonmaaktip heeft dus geholpen, Claudia? (Ik lees mee, want ik heb ook zo'n granitovloer in de badkamer met uiterst vage vlekken.)
pi_56934066
HG marmer + natuursteen shine finish remover en daaarna impregneren oid?
pi_56939806
Is inweken met soda al voorbij gekomen?
pi_56941340
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:19 schreef Gellius het volgende:
Geen enkele schoonmaaktip heeft dus geholpen, Claudia? (Ik lees mee, want ik heb ook zo'n granitovloer in de badkamer met uiterst vage vlekken.)
Jullie wonen in een fantastisch huis waar je waarschijnlijk nog lange tijd gelukkig met elkaar in wilt zijn. Misschien is het de investering waard om eens een bedrijfje in te huren die vloer te renoveren? Daarna is het alleen nog een kwestie van bijhouden en je vloer veel liefde schenken! (Dat zou ik dan doen middels de laatste tip die ik zelf gepost heb, uit een tijdschrift.) Ik heb de doffe plekken er in ieder geval niet uitgekregen, en ik heb inmiddels véél geprobeerd.

Het zeil ligt overigens fenomenaal! Vooralsnog heb ik zelfs helemaal niet schoon hoeven maken eronder.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:24:43 #146
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56946645
Ik vind je wel hoog scoren op de mutsfactor Claudia!, dit topic alleen al heeft zoveel tijd van je gekost dat je die hele badkamer overnieuw had kunnen bouwen.

1e hit op google vertelt je dat je geen bijtende stoffen moet gebruiken. Je weet dus ook de oorzaak van de vlekken!.
WBV heb je een vraag gesteld maar deze was niet bevredigend; Waarom vraag je dan niet door??

Compromissen heten compromissen omdat je een compromis sluit Dus zeil er overheen brengt nadelen met zich mee, tegelen idem dito, etc bla bla

Nu mijn advies:

1) bepaal wat je wilt
2) regel het!

Succes!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_56961911
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nu mijn advies:

1) bepaal wat je wilt
2) regel het!
Reeds gedaan.

Dit topic heeft nu een louter informatieve functie. Ik zit hier niet voor mezelf. Ik zit hier voor alle mensen in Amsterdam die ook gebukt gaan onder het Grote Lijden dat hun douchevloer heet.
pi_56962419
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Compromissen heten compromissen omdat je een compromis sluit Dus zeil er overheen brengt nadelen met zich mee, tegelen idem dito, etc bla bla

Nu mijn advies:
1) bepaal wat je wilt2) regel het!
Succes!
Compromissen zijn gelimiteerd of bepaald door de verhuurder en financieen/.
Zaken zijn niet zo simpel als jij het stelt
  maandag 25 februari 2008 @ 13:59:21 #149
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56963562
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:08 schreef henkway het volgende:

[..]

Compromissen zijn gelimiteerd of bepaald door de verhuurder en financieen/.
Zaken zijn niet zo simpel als jij het stelt
Dat is het dus wel:

Je wilt verbetering van een situatie, je weet niet zo goed hoe maar je weet wel wat er niet kan. In dit geval is tegelen geen optie, je weet ook dat de vlekken niet te verwijderen zijn omdat de vloer naar de kaloten is. Je weet ook dat je niet teveel wilt "zeuren" bij de WBV. Blijft dus weinig over en uit die opties moet je kiezen.

Mijn post klonk wat lelijker dan bedoeld maar ik voorzag een gebed zonder eind, zie dat ook tevaak in mijn werk en door de zaken dan heel simplistisch weer te geven kun je weer op het goede spoor komen, dat wilde ik bereiken. Verder niets
pi_56963843
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Mijn post klonk wat lelijker dan bedoeld maar ik voorzag een gebed zonder eind, zie dat ook tevaak in mijn werk en door de zaken dan heel simplistisch weer te geven kun je weer op het goede spoor komen, dat wilde ik bereiken. Verder niets
En zoals je in dit topic kunt lezen (en zien!) heb ik ook iets gedaan.
  maandag 25 februari 2008 @ 14:36:11 #151
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_56964383
Yep! en prima dus, verder hoef ik geen offtopic dwaling te maken. Denk dat wel een goed les is dat Terazzo en soortgelijke vloeren NIET met bijtende stoffen schoongemaakt mogen worden. De behandelinling met antikal enzo heeft het alleen maar erger gemaakkt.
pi_57344850
Ik had vroeger een granito (terrazzo) aanrecht. Dat boende ik regelmatig met een mengsel van vim (de schuurpoeder, niet de vloeibare) en zuiveringszout (natriumbicarbonaat). Even laten "intrekken" en héél goed afspoelen.

pi_57345055
tvp, zelfde probleem.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_58395334
Ik heb exact zo een granito vloer hier in Amsterdam, eveneens een huurwoninkje. Je mag er toch wel overheen tegelen? Als je mooie grijze tegels plaats ziet het er stukken beter uit denk ik. Mag je dat wel van de woningbouwvereniging?
  FOK!fotograaf vrijdag 2 mei 2008 @ 00:22:08 #155
17893 Forno
pi_58427581
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:38 schreef rogerwaters het volgende:
Ik heb exact zo een granito vloer hier in Amsterdam, eveneens een huurwoninkje. Je mag er toch wel overheen tegelen? Als je mooie grijze tegels plaats ziet het er stukken beter uit denk ik. Mag je dat wel van de woningbouwvereniging?
Iedere woningbouwvereniging zal zijn eigen regeltjes hebben. Maar als je ze vooraf inlicht, krijg je waarschijnlijk wel goedkeuring. Hoef je de tegels er niet uit te slopen als je vertrekt, wel zo fijn.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:24:21 #156
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58476681
Hé Claudia, is het niet een idee om je voegen eens te witten? Dan ziet de hele badkamer er een stuk netter en frisser uit en dan valt die vloer niet meer zo op.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:33:09 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_58476865
Huurwoningen in Rotterdam hebben ook granitovloeren .

Ik heb de oplossing wel gevonden! Verhuizen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 7 mei 2008 @ 19:02:35 #158
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_58538437
Hier weer een.. voormalig huurwoning gekocht, alles is inmiddels verbouwd leuk en netjes, alleen die douchevloer.. Denk dat ik er idd overheen laat tegelen..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_58541562
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:24 schreef Vandaag... het volgende:
Hé Claudia, is het niet een idee om je voegen eens te witten? Dan ziet de hele badkamer er een stuk netter en frisser uit en dan valt die vloer niet meer zo op.
Puik plan.
pi_58567083
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Precies. En daarna de afwas
pi_58608184
Kijk, zo hopeloos ziet mijn vloer eruit. De vorige eigenaar heeft er niks aan gedaan.
pi_58608499
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:06 schreef rogerwaters het volgende:
Kijk, zo hopeloos ziet mijn vloer eruit. De vorige eigenaar heeft er niks aan gedaan.
[ afbeelding ]
als het je eigendom is zou ik de zaak maar slopen en ff piekfijn maken met waterleidingen in de muur
pi_58608518
quote:
[ afbeelding ]
Ben jij soms mijn nieuwe benedenbuurman?
pi_58615798
Nee hoor, zit midden in de Jordaan

Huurwoninkje van Eigen Haard. Als het mijn koopwining was had ik em gisteren al gesloopt de badkamer
  dinsdag 13 mei 2008 @ 06:19:03 #165
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58638306
quote:
[ afbeelding ]
Een rood kruisje
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_59953613
Hoi Claudia,

Wellicht als mosterd na de maaltijd (en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle 285 reacties gelezen heb) maar vorig jaar hebben wij een huis uit 1913 gekocht, met als kers op de taart een granitovloer in de hal onder de (parket)houten planken. Voor ons een kadootje dus want ik vind granitovloeren prachtig. Daar zaten uiteraard ook heel veel vlekken op, lijmresten, gaten, scheuren en wij hadden geen budget om er iemand voor in te huren, dus ben ik zelf aan de gang gegaan met de schuurmachine. Agressieve huismiddelen zijn uit den boze, dat had ik al gehoord, omdat je daarmee de cement aantast. Maar het schuren werkte heel goed. Uiteraard een paar dagen over gedaan, een vloer van zo'n 10 vierkante meter, maar gewoon met een handschuurmachientje en redelijk wat velletjes schuurpapier. Van grof naar fijn en uiteindelijk ingewassen met groenezeep op lijnoliebasis en het resultaat is prachtig. Uiteraard kan het niet op tegen het echte vakmanschap, maar dan heb je het vooral over de scheuren die erin inzitten. Ik ben trots op het resultaat, dus zo'n vierkant metertje zou jou ook moeten lukken! Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')