Met als resultaat dat je een spekgladde vloer krijgtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga zometeen naar de Praxis, dan zal ik eens naar boenwas e.d. kijken. Is het geen mogelijkheid om er een soort verf op te kwakken?
Nee!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:34 schreef Puckzzz het volgende:
een zoutzuur oplossing zou misschien kunnen helpen, je kunt ook dingen als cementsluier verwijderaar proberen...anything agressive
Oh..okequote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:36 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee!
Juist niet...
http://www.terrazzo-net.nl/Onderhoudsadvies.htm
(er staat terrazzo in de link, maar dit geldt ook voor granito)
In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef Aventura het volgende:
Opnieuw betegelen kan denk ik niet, want de vloer hier is iig gegoten, dwz. het zit ook nog een cm. of tien tegen de wand op.
jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisjequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
In principe kan het wel, ik heb bij mij thuis ook over zo'n vloer betegeld.
Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleinerquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:20 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
jap bij ons de wc, en de douche ziet er uit zoals bij TS maar je kunt er gewoon overheen tegelen, en dan de stukjes omhoog gewoon weer overheen, als een soort nieuw huisje
Ach, de dikte van de tegels, valt dus wel mee denk ik.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat zou ik indd. kunnen doen. Wordt mijn ieniemienie-douche wel nog een stuk kleiner
Woon jij in een poppenhuis dan?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:29 schreef Aventura het volgende:
Elke mm telt wanneer het op mijn douche aankomt
Dat lost volgens mij geen kalk op. Wel zeepresten en dat soort troep.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:33 schreef THN het volgende:
Je kunt wel een stoomapparaat huren, volgens mij word het dan ook wel een stuk beter!!!!
Azijn, heb je dat niet in je keukenkastjes staan? Je kan gewone kruiden/witte/witte wijn azijn gebruiken hoor. En schoonmaakazijn staat in de supermarkt bij de schoonmaakspullen. Balsamico azijn raad ik af, want dat is donker.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maarja, nu kan ik dus nergens azijn vinden.![]()
zet dan meteen je 150 bar kächer dr opquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:33 schreef THN het volgende:
Je kunt wel een stoomapparaat huren, volgens mij word het dan ook wel een stuk beter!!!!
Ik heb alleen balsamico in huis. Ik vraag vriendjelief zometeen wel om wat azijn mee te nemen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Azijn, heb je dat niet in je keukenkastjes staan? Je kan gewone kruiden/witte/witte wijn azijn gebruiken hoor. En schoonmaakazijn staat in de supermarkt bij de schoonmaakspullen. Balsamico azijn raad ik af, want dat is donker.
Waarom denk je dat het niet mooier wordt van verven? Het ziet er nu net uit alsof ik mijn badkamer nooit schoonmaak. Veel erger kan niet, toch?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:56 schreef hierissiedan het volgende:
granitto(graniet in beton) veel in de jaren 50 gebruikt, verven kan goed afnemen en betonverf erop. Wordt het waarschijnlijk niet mooier van. Misschien kun je hem opnieuw betegelen. Eruit bikken is denk te veel werk.
denk dat de verf snel er afslijt eigenlijk, en zou t wel goed hechten op die vieze bende?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het niet mooier wordt van verven? Het ziet er nu net uit alsof ik mijn badkamer nooit schoonmaak. Veel erger kan niet, toch?
mischien is het als het nieuw is wel nog ingesloten?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:32 schreef SHE het volgende:
Dat krijg je dus alleen weg met hogedruk. ( Misschien voor jou een optie Claudia? )
Granito is ook enorm zuigend, dus vlekken trekken er acuut in. Overigens nooit begrepen waarom dat in vuilgevoelige plekken wordt gelegd.
Klopt, mijn ouders hebben bijvoorbeeld door echt het hele huis marmer gelegd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mischien is het als het nieuw is wel nog ingesloten?
en slijt de afdichtingslaag met de tijd weg?
Omdat toentertijd de mensen geen geld hadden om beton op te leuken, daarom werd er in natte ruimtes granito gelegd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:32 schreef SHE het volgende:
Dat krijg je dus alleen weg met hogedruk. ( Misschien voor jou een optie Claudia? )
Granito is ook enorm zuigend, dus vlekken trekken er acuut in. Overigens nooit begrepen waarom dat in vuilgevoelige plekken wordt gelegd.
Dit is toch geen grapje, hè? Want ik zit morgen op de badkamervloer geknield die krijtjes te raspen, en ik wil niet uitgelachen worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:36 schreef hierissiedan het volgende:
in dit soort vloeren zit veel kalk, dat maakt de mooie kleur. Gooi je er antikal overheen haal je dit bestanddeel uit de vloer en slaat hij wit uit... (krijtjes raspen met water aanlengen tot een dikke pap en dan erop gooien laten intrekken tot het vocht eruit is en dan afspoelen, meerdere keren herhalen!
Interessant. Daar ga ik even op googelen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:40 schreef hierissiedan het volgende:
Overigens is dat van dat bouw rubberachtige vloer die je giet niet wat? (epoxy toch? brand er ergens in de vette een lichtje?)
Klote, AR. Ik heb ter compensatie maar wat moderne kunst opgehangen:quote:Op zondag 27 mei 2007 13:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe staat het met de vloer Claudia??
En het hoogteverschil dan tussen het douche- en toiletgedeelte? En wat moet je met de opstaande randjes? Tegeltjes gaan 'snijden'? Dat kan ik allemaal niet.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:22 schreef densmee het volgende:
en tegels kun je ook lijmen met kit op jouw vloer
tegel kruisjes er tussen voegen met waterdicht voegmiddel en klaar
quote:Op zondag 27 mei 2007 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klote, AR. Ik heb ter compensatie maar wat moderne kunst opgehangen:
[afbeelding]
ik heb eerst ook 2jaar met een gore vloer gezeten voordat ik hieraan dacht, maar ben er echt superblij mee, nooit meer schrobben zonder resultaat, maar gewoon effe dweiltje erdoor en klaarquote:Op zondag 27 mei 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeil? Kan dat? Jemig, nooit bij stilgestaan. Zeil kan ik nog wel zelf leggen.
Ik wilde het eerst ook afkitten, maar uiteindelijk alleen aan de randen met dubbelzijdige tape(wel goede) bevestigd. Als je zorgt dat t niet al te nat wordt gaat t prima, heb m nu al een jaar ofzo erin liggen en geen last van schimmel ofzo. Het heeft me in totaal 15euro gekostquote:Op zondag 27 mei 2007 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Zeil? Kan dat? Jemig, nooit bij stilgestaan. Zeil kan ik nog wel zelf leggen.
Ik weet dat het een douche isquote:Op zondag 27 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Zorgen dat het niet al te nat wordt? Het is een douche!![]()
![]()
Ik zie enkele obstakels:
- Wat moet ik met de randen (met name de randen rondom het toilet en de wasbak)?
- Wordt het niet veel te glad?
- Gaat het er wel mooi uitzien, aangezien ik niet de hele vloer zal kunnen bedekken (de drempel bijvoorbeeld)?
Heb je er niet toevallig een foto van?![]()
Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:22 schreef zwartedoos het volgende:
Nu heb ik foto's voor je gemaakt, en nu krijg ik ze niet op mn pc?? Al zo vaak gedaan, maar nu doet hij ineens niks als ik het kabeltje insteek![]()
Blijft dat ook langer dan een jaar mooi? Of gaat het op den duur bladderen?quote:Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef henkway het volgende:
zou maar lekker grijze betonverf gaan halen of rode
Snel resultaat, weinig kosten en topppppie
wel even ontvetten met Glorix en dan afdrogen
Tuurlijk, zeil!!!!quote:Op zondag 27 mei 2007 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Zorgen dat het niet al te nat wordt? Het is een douche!![]()
![]()
Ik zie enkele obstakels:
- Wat moet ik met de randen (met name de randen rondom het toilet en de wasbak)?
- Wordt het niet veel te glad?
- Gaat het er wel mooi uitzien, aangezien ik niet de hele vloer zal kunnen bedekken (de drempel bijvoorbeeld)?
Heb je er niet toevallig een foto van?![]()
Ben de foto's aant uploaden, dus ze komen eraanquote:Op zondag 27 mei 2007 15:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.![]()
Dankjewel voor je info, WRH.![]()
En anders zoek je een leuk badmatje uit.quote:Op zondag 27 mei 2007 16:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tuurlijk, zeil!!!!
Dat lijkt me de oplossing Claudia, simpel en goedkoop. En geen gedoe met je huurbaas.
Er zijn ook zeilsoorten met een ruw oppervlak, dus gladheid zal wel meevallen denk ik
Dat lijkt me op zich wel een goed idee. Misschien weten zij er wat op en anders zou ik zeker even vragen of je die vloer mag verven. Of misschien staat je huis wel op de nominatie om gerenoveerd te worden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bel dinsdag de woningcorporatie wel even om advies in te winnen. Ik weet het inmiddels ook niet meer. Ik geloof niet dat ik de vloer schoon krijg, maar verven durf ik ook niet aan. Ik ben blij dat de badkamer niet mijn tempel is.![]()
Ik denk niet dat het gaat gebeuren, want hier is de boel zo'n 10 jaar geleden al aan de beurt geweest. Ik vind alleen dat het niet mooi gedaan is: de vloer is vreselijk en er zit een systeemplafond in. Ook zou ik de badkamer iets groter gemaakt hebben en de keuken wat kleiner. Heel fijn hoor, een riante keuken, maar ruimte voor een bad zou toch wel heel fantastisch zijn geweest.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat lijkt me op zich wel een goed idee. Misschien weten zij er wat op en anders zou ik zeker even vragen of je die vloer mag verven. Of misschien staat je huis wel op de nominatie om gerenoveerd te worden.
Het huurhuis waar ik gewoond heb werd , toe het twintig jaar oud was , ook voorzien van nieuw sanitair.
Ik lees op de site van Karwei dat betonverf slijtvast is; dat klinkt goed. Ik zal de woningcorporatie dinsdag vragen of ik de vloer mag verven.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:16 schreef henkway het volgende:
voordeel van verven is dat je het daarna alsnog kan beplakken later
dus geen man overboord en resultaat is goed
dat heb ik vroeger wel eens gedaan met betonverf
Wee ons!quote:Op zondag 27 mei 2007 23:12 schreef Aventura het volgende:
Ugh, ik heb precies zo'n opstapje. Dit is 'm van bovenaf.
[afbeelding]
Nog een sfeerbeeld
[afbeelding]
naast de verhoging van de buis kitten? dat hoogte verschil: met it de hoek iets minder schep maken, dus at je een helling krijgt en dan gewoon doorleggen, niks snijden enzo lijkt mij de beste oplossing.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
hierissiedan: het probleem is niet zozeer de buis zelf, maar meer de verhoging in de vloer onderaan die buis (is moeilijk te zien op de foto, maar zit er wel). Ook zal ik de drempel moeten laten voor wat hij is. Je blijft dus véél stukken granito zien, en ik vraag me af of dat mooi is. En dan zit ik nog met het hoogteverschil tussen het douche- en toiletgedeelte. Hoe vang ik dat op zonder tape te gebruiken?
Maar volgens jou zal verf dus geen succes worden tenzij ik met cement in de weer ga?
Betonverf wordt ook in garages gebruikt, du is zeker slijtvast en die rode geeft een moderne uitstraling.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees op de site van Karwei dat betonverf slijtvast is; dat klinkt goed. Ik zal de woningcorporatie dinsdag vragen of ik de vloer mag verven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |