Jep, alles doen we zelf. De eerste zware klus is het elektra. Aangezien dat nooit vernieuwd is moet het hele huis op de kop gezet wordenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Ey een nieuw topic(Ik heb weer een kippenslachterij keuken gespot
)
Ben benieuwd naar de het verloop van het project; gaan jullie alles zelf doen ?![]()
Wel ervaring op dat vlak of ? En hoe wil je de plafonds laten zitten en toch het electra aanpassen ?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:09 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
Jep, alles doen we zelf. De eerste zware klus is het elektra. Aangezien dat nooit vernieuwd is moet het hele huis op de kop gezet worden![]()
@ Richi29
Wees gerust de sierplafonds blijven zitten![]()
Ervaring heb ik zelf niet zo heel veel, dit is voor mij ook een leerproces. Maar mijn vader daarintegen is in het verre verleden elecktro monteur cq. elektricien geweest. Vandaar de we bij zijn oude werk alle materialen zoals groepenkast, inbouwdozen en koper voor weinig geld kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wel ervaring op dat vlak of ? En hoe wil je de plafonds laten zitten en toch het electra aanpassen ?
Hoe is de elektrische installatie momenteel ?![]()
De verkopers moesten hun huis enigzins noodgedwongen verkopen omdat de man een zenuwonsteking kreeg en daardoor in een rolstoel terecht is gekomen. Gelukkig is het huis al helemaal leeggehaald En de vrouw had als hobby tuinieren vandaar dat de tuin er zo goed bij ligt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:05 schreef Adelante het volgende:
leuk huisje
de huidige inrichting radicaal verbranden graag, tuintje is prima aangelegd en de badkamer bevat wel de meest vreemde accesoires. vraag me ineens heel erg af waar die stoel met dat gat voor is in de zitting
De hypotheek wordt door Florius verstrekt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ow Hitpoint dat is balen zeg.... had je dat niet gecheckt op de @home site? Ik heb het wel gedaan en het zou wel mogelijk zijn. Ik heb geen idee hoeveel dat gaat kosten. Sorry.
En wat balen dat de gelden nog niet bij de notaris waren... hopelijk gaat het vandaag wel door. Die stomme financiële instellingen ook.. welke heb je trouwens?
Die maken nu zoveel reclame toch? Mijn collega had deze ook en had alles een jaar vantevoren geregeld en nog was het geld niet op tijd bij de notaris.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:10 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
De hypotheek wordt door Florius verstrekt.
Net een belletje van de notaris gehad wegens drukte passeerdatum verschoven naar as. vrijdag de 13e om 11 uur. Damn!! Waarom nou op een ongeluksdag
Er zijn meerdere dingen waarin zij heel slordig zijn geweest. Daarom stuur ik nog wel een klachtenbrief over de gang van zaken bij Florius, maar eerst de sleutelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Die maken nu zoveel reclame toch? Mijn collega had deze ook en had alles een jaar vantevoren geregeld en nog was het geld niet op tijd bij de notaris.
Ow dat is echt K*T zeg.Voor wanneer moe(s)ten jullie passeren?
Groot gelijk die klachtenbrief. Het is alleen zo vervelend allemaal en je bent ook zo afhankelijk van ze.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:23 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
Er zijn meerdere dingen waarin zij heel slordig zijn geweest. Daarom stuur ik nog wel een klachtenbrief over de gang van zaken bij Florius, maar eerst de sleutel
Passeerdatum zoals die in de koopakte stond was 9 juli, de verkopers waren gelukkig al tijdig geinformeerd en konden er wel mee leven.
Ach misschien heeft het allemaal wel zo moeten zijn, joh. En past die datum en tijd helemaal bij julliequote:Het is niet alleen vrijdag de 13e maar ook om 11 uur, en laat 11 nou net een gekkengetal zijn. Ach ja we zien wel wat het ons gaat brengen
Zeker de electra is de zwaarste klus.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:09 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
Jep, alles doen we zelf. De eerste zware klus is het elektra. Aangezien dat nooit vernieuwd is moet het hele huis op de kop gezet worden![]()
@ Richi29
Wees gerust de sierplafonds blijven zitten![]()
Ja, dat zijn kutklusjes voor de makelaar, die zal zich er wel gauw met een jantje van L van af maken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:00 schreef Hitpoint het volgende:
Twee probleempjes ontdekt tijdens het breken vandaag, Ten eerste was een glas en lood raam van de werkkamer kapot. Deze was nog heel tijdens de bezichtiging. En het ergste is dat de plek waar een kast stond in de woonkamer de muur last heeft van optrekkend vocht en niet zo'n beetje ook.
Meteen makelaar gebeld en die komt morgen polshoogte nemen.
De tuin is ff door mijn moeder en schoonmoeder bijgesnoeid en zit er weer netjes uit.
Morgenavond de foto's!!
Hoezo? Vertel...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:17 schreef henkway het volgende:
[..]
...
En suite deuren herstellen in oude staat, zou ik nog ff drie jaar over nadenken
Oooh dat balkonnetje is leuk!quote:
Leuk!quote:Beneden toilet
Nou... volgens de gemiddelde moderne smaak is de toiletrollenhouder ook wel aan vervanging toequote:Op zondag 15 juli 2007 23:39 schreef Bartjebart het volgende:
Leuk!
Hoeft volgens mij weinig aan te gebeuren... (behalve wellicht een ander kleur wasbakje)
Neej dat noemen ze vintage....quote:Op maandag 16 juli 2007 08:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Nou... volgens de gemiddelde moderne smaak is de toiletrollenhouder ook wel aan vervanging toe
Jep, elektra is nu een zooitje. Zit totaal geen logica meer in. Heb al een Holec kast aangeschaft met 5 automaten en een kookgroep voor de inductieplaat.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Op elektrisch gebied neem ik aan dat er ook wel het nodige veranderd word ?
Zie namelijk her en der bijna antiek schakelmateriaal aan de muren hangen; en ook de meterkast en bedrading zou dan ook wel niet meer van deze tijd zijn![]()
![]()
Geen zorgen, die groepenkast heeft zijn langste tijd gehad. Als alle bedrading door het huis gelegd is wordt er een Holec (1 fase) kast geplaatst met kookgroep. Maar eerst met de sleuvenzaag door het huisquote:Op woensdag 25 juli 2007 08:54 schreef Marsepein het volgende:
Leuk project, heel veel succes!
Op deze foto zie je allem aal groepenautomaten:
[afbeelding]
Maar die zijn door veel leveranciers afgekeurd, je kunt ze beter vervangen voor normale patronen.
Zoek maar een beetje op de site met productwaarschuwingen.
Mijn vader en ik doen alles zelf. En af en toe komt er een vriend langs om mee te helpen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:03 schreef becky27 het volgende:
echt een leuke (maar heftige) klus! Succes er mee. Doe je veel zelf of besteed je veel uit?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:24 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
Geen zorgen, die groepenkast heeft zijn langste tijd gehad. Als alle bedrading door het huis gelegd is wordt er een Holec (1 fase) kast geplaatst met kookgroep. Maar eerst met de sleuvenzaag door het huis![]()
Ga je een nieuwe houten vloer nemen, of neem je een betonnen vloer?quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:15 schreef Hitpoint het volgende:
We zijn al weer een eindje verder. Helaas heb ik geen internet in de woning aangezien @home niet weet waarom ze mijn verbinding incl. digitv kunnen verhuizen. Vandaar geen foto's...
Morgen komt de stucadoor ff voor een vrijblijvende offerte aangezien de muur op de overloop zo'n dikke 3 meter hoog is. Daar moet dan toch wel ff een vakman bij komen.
Verder is de completer woonkamer gesloopt en kwamen we er helaas achter dat de vloer bezoek heeft gehad van houtworm. Dus de hele vloer is er nu uit wat trouwens wel makkelijk is mbt de electra aangezien de leidingen via de kruipruimte gaan.
Hopelijk volgende week weer internet en meer foto's...
Daar kijk ik ook naar uitquote:Op zaterdag 14 juli 2007 08:37 schreef Kuukske het volgende:
Mooi huis. Jammer van de inrichting, maar daar gaan jullie vast iets tofs mee doen.
Wordt weer een houtenvloer van OSB platen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 09:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Ga je een nieuwe houten vloer nemen, of neem je een betonnen vloer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |