abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49666145
India eist gestolen adoptiekind uit Nederland terug
quote:
De Indiase politie wil dat een adoptiekind, dat al zes jaar in Nederland is, terugkomt naar India voor een DNA-test en een hereniging met de biologische ouders. Het kind is volgens de Indiase autoriteiten in 1999 niet vrijwillig afgestaan door de ouders, maar gestolen en verkocht aan een kindertehuis. Dat blijkt uit vertrouwelijke politierapporten en onderzoek in India van Netwerk.

Brief
Via bemiddelingsbureau Meiling is het kind geadopteerd naar Nederland. De adoptieouders ontvingen in februari van dit jaar een brief van de Indiase politie met het verzoek hun kind terug te brengen naar India. De Nederlandse overheid kent de brief, maar heeft tot op heden niet officieel gereageerd.

Zoektocht
Het derde en jongste kind van mevrouw 'Kajendran' uit Madras was anderhalf jaar oud toen het midden in de nacht werd gestolen. Na de vermissing werd de politie ingeschakeld en begon ook de familie een uitgebreide zoektocht. Nadat de vader zijn baan had verloren en de familie 'Kajendran' haar bezittingen moest verkopen, werd de zoektocht gestaakt.

Arrestatie
De zaak kwam in een stroomversnelling toen in mei 2005 de Indiase politie een bende kidnappers arresteerde. Tijdens de verhoren bekenden ze gestolen kinderen aan een kindertehuis te hebben verkocht. De politie nam dossiers en foto's van het kindertehuis in beslag en vroeg ouders van vermiste kinderen naar het bureau te komen. De moeder herkende onmiddellijk op een van de foto's haar vermiste kind.

DNA-test
Toen mevrouw 'Kajendran' hoorde dat haar kind nog leefde, zei ze er alles aan te willen doen om het kind terug te krijgen. "Sommige mensen zeggen: jouw kind leeft onder goede omstandigheden daar, laat het daar toch. Maar ik wacht op mijn kind, ik wil het terug zien." Vorig jaar is ze zelfs een rechtszaak gestart om haar kind terug te krijgen. De rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan. Ook professor Hoksbergen, autoriteit op het gebied van adoptie, is van mening dat er een DNA-test gedaan moet worden. "Dan heb je zekerheid. Ik vind dat de Nederlandse staat hieraan moet meewerken. Daar zijn wij als staat verantwoordelijk voor."

Op zijn kop
Het leven van de adoptieouders staat op zijn kop. Volgens politierapporten die Netwerk in handen kreeg, is gebleken dat de afstandsverklaring van hun adoptiekind is vervalst en de familieachtergronden zijn verzonnen. De familie laat weten de situatie verschrikkelijk te vinden, helemaal voor de biologische ouders. Ze doen een klemmend beroep op de media hen met rust te laten in het belang van het kind.

In de uitzending
In Netwerk vanavond het eerste van twee items van Geertjan Lassche en Eliza Bergman over adoptie. Morgenavond volgt het vervolg.
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:53 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Net gezien op Netwerk. Grof!

Die Nederlandse ouders zijn ontdaan.
De Indiase ouders zijn woest en lijken geen boodschap te hebben aan de emoties van de adoptieouders.

Hij moet gewoon in NL blijven vind ik!
Het zal verdorie je kind maar wezen...
Hoe vreselijk het is ook voor de adoptie ouders ... die ouders moeten toch gewoon hun kind terugkrijgen...
?

Of ben ik nou weer gewoon lekker stronteigenwijs...wat vinden julli hier als (aankomende) ouders nu van
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:29:41 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49666248
Ik denk dat er heel goed gekeken moet worden naar het belang van het kind.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49666316
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:29 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat er heel goed gekeken moet worden naar het belang van het kind.
Inderdaad.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:34:42 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49666492
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:31 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Inderdaad.
Mooi, we zijn eruit.
Slotje .
pi_49667876
Dus de rechten van de ouder doen niet terzake?
Het feit dat de pleegouders in staat zijn nike's en een mountainbike te kopen is belangrijker , dan het recht van dat kind en zijn natuurlijke ouders bij elkaar te zijn?

Gezien hoe het er in India voor staat is het verlijdelijk te denken dat het kind hier beter af is...
Maar gesteld nu dat een Nederlandskind van een alleenstaande bijstandmoeder gekidnapt was en "geadopteerd" door de de Familie Bos Balkenende of Heineken?
Is dat kind daar dan ook niet beter af?

dinsdag 22 mei 2007 @ 23:11:01 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49668167
Ja, wat wil je nou?

Nee, de rechten van de ouders doen in dit geval niet terzake.
pi_49668185
Maar dat kind is toch nederlands opgevoed ?
Die heeft jaren nodig om zich aan te passen en word uit zijn veilige omgeveing gesleurd...
Dat moeten de biologische ouders toch ook begrijpen,zij willen toch ook graag het beste voor hun kind?
Waarom niet een soort regeling waarbij het kind de kans krijgt om de ouders te ontmoeten en het hier in nederland verder aan zn toekomst laat bouwen.
Zeker niet opdringen om terug naar zn biologosche ouders te gaan,hij weet toch niet anders dan dat zijn opvoed ouders zijn ouders zijn !
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:11:36 #8
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49668198
Het kind is al 6 jaren hier, is hier opgegroeid, spreekt Nederlands (neem ik dan aan) enzovoorts.
Het kind kan toch niet ineens maar terug naar India worden gebracht?!

edit: wat Cattara zegt dus
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_49668584
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef desiredbard het volgende:
Het feit dat de pleegouders in staat zijn nike's en een mountainbike te kopen is belangrijker , dan het recht van dat kind en zijn natuurlijke ouders bij elkaar te zijn?
Wie zegt dat het geld van de adoptieouders (dat is wat anders dan pleegouders) er mee te maken heeft?
quote:
Gezien hoe het er in India voor staat is het verlijdelijk te denken dat het kind hier beter af is...
Nee, niks "hoe het er in India voor staat".
Hoe het met het kind er nu emotioneel voor staat!
Op papier zal het allemaal wel kloppen, maar het kind zal voelen dat het ontvoerd wordt wanneer het weer terug naar India wordt gebracht.
quote:
Maar gesteld nu dat een Nederlandskind van een alleenstaande bijstandmoeder gekidnapt was en "geadopteerd" door de de Familie Bos Balkenende of Heineken?
Nee, omdat het kind niet "geadopteerd" is, maar geadopteerd zonder aanhalingstekens. De adoptieouders waren er zeker van dat het kind vrijwillig is afgestaan.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:28:38 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49668880
Voor het kind zijn de adoptie ouders de enige ouders die hij/zij kent...

doet me denken aan het Salomons oordeel; het oudtestamentische verhaal over twee vrouwen, die beweren de moeder te zijn van een jongetje. Een vrouw, van wie de pas geboren zoon gestorven is, neemt de baby van een andere vrouw en legt haar dode kind voor hem in plaats. De moeder ontdekt de verwisseling en wil haar zoon terug. Uiteindelijk wenden de vrouwen zich tot koning Salomon voor een uitspraak wie er recht heeft op het kind. De koning geeft opdracht dat het levende kind in tweeën gehouwen dient te worden met een zwaard en dat de moeders ieder een helft krijgen. Een van de vrouw stemt met deze uitspraak in maar de andere, gedreven door moederlijk instinct, smeekt dat het kindje gespaard blijft zelfs als dat betekent dat het bij haar weggenomen zal worden. Zo herkent Salomon de ware moeder en hij besluit haar het jongetje terug te geven.

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, wat voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 22-05-2007 23:39:58 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49669027
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:28 schreef Vivi het volgende:

doet me denken aan het Salomons oordeel; het oudtestamentische verhaal over twee vrouwen, die beweren de moeder te zijn van een jongetje. Een vrouw, van wie de pas geboren zoon gestorven is, neemt de baby van een andere vrouw en legt haar dode kind voor hem in plaats. De moeder ontdekt de verwisseling en wil haar zoon terug. Uiteindelijk wenden de vrouwen zich tot koning Salomon voor een uitspraak wie er recht heeft op het kind. De koning geeft opdracht dat het levende kind in tweeën gehouwen dient te worden met een zwaard en dat de moeders ieder een helft krijgen. Een van de vrouw stemt met deze uitspraak in maar de andere, gedreven door moederlijk instinct, smeekt dat het kindje gespaard blijft zelfs als dat betekent dat het bij haar weggenomen zal worden. Zo herkent Salomon de ware moeder en hij besluit haar het jongetje terug te geven.

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, war voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.
Helemaal waar.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:36:31 #12
43556 miss_dynastie
pi_49669159
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:11 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Het kind is al 6 jaren hier, is hier opgegroeid, spreekt Nederlands (neem ik dan aan) enzovoorts.

Mja, maar als een Nederlands kind ontvoert is (bijv. naar het thuisland van vader) denken heel veel mensen daar weer anders over en zie je tig items bij hart van Nederland over kinderen die weer thuis zijn.

Mijns inziens moet het kind terug naar de biologische ouders. Die hebben er echt niet om gevraagd. Het kind heeft hier 4,5 jaar gewoond, of teruggaan naar het thuisland goed of slecht is zal door verschillende deskundigen verschillend beoordeeld worden. Mijns inziens zou je hier echter niet over moeten oordelen: die ouders willen hun kind, dat uit het eigen bedje gestolen is, terug. Dat lijkt me helemaal niet onrechtvaardig, hoe verdrietig het ook is voor de mensen die het meiske geadopteerd hebben.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:38:21 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669224
Dat Salomonsoordeel. Ik moet daar vaak aan denken sinds ik zelf moeder ben (en nee, ik ben niet gelovig, maar zat wèl op de zondagsschool ).
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:39:56 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669276
Maar uiteindelijk gaat het toch om het kind, Miss Dynastie?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:40:56 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669318
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:39 schreef Leah het volgende:
Idd zeg, een kind is geen "goed" hoor.
pi_49669398
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, maar als een Nederlands kind ontvoert is (bijv. naar het thuisland van vader) denken heel veel mensen daar weer anders over en zie je tig items bij hart van Nederland over kinderen die weer thuis zijn.
Sara en Ammar wisten er juist zelf van dat ze ontvoerd werden. Ze zijn zelfs zelf naar de ambassade gevlucht. In dit geval ligt het anders. Het kind weet niet beter of hij heeft gewoon altijd bij z'n adoptieouders gewoond.
quote:
Mijns inziens moet het kind terug naar de biologische ouders. Die hebben er echt niet om gevraagd. Het kind heeft hier 4,5 jaar gewoond, of teruggaan naar het thuisland goed of slecht is zal door verschillende deskundigen verschillend beoordeeld worden.
Ik denk niet dat een kind van 9 het leuk lijkt om op de bonnefooi met wildvreemden naar een ander land te gaan ... hoeveel die ouders ook wel niet van het kind mogen houden.
quote:
Mijns inziens zou je hier echter niet over moeten oordelen: die ouders willen hun kind, dat uit het eigen bedje gestolen is, terug. Dat lijkt me helemaal niet onrechtvaardig, hoe verdrietig het ook is voor de mensen die het meiske geadopteerd hebben.
En voor het kind zelf!
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:46:21 #17
43556 miss_dynastie
pi_49669482
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:39 schreef Leah het volgende:
Het gaat ook om het kind, ja.
Maar er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze hier beter af is, er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze daar beter af is. Ze heeft hier 4,5 jaar gewoond en het lijkt me helemaal niet onmogelijk om het kind dan weer naar India te laten gaan. Als je ziet tot op welke leeftijd je een kindje kan adopteren, waarbij het ook uit zijn eigen vertrouwde omgeving wordt gehaald en (bijvoorbeeld) in Nederland geplaatst, lijkt me nou niet dat je echt op zwaar wegende gronden kan verdedigen dat dit kind écht per se absoluut nooit terug naar huis kan.
In dit geval is het kindje gewoon bruut uit haar bedje gejat. Zonder dat haar ouders daarom gevraagd hebben. Ik vind niet dat je die mensen daarvoor moet straffen en dat doe je wel door ze hun kind te ontnemen.
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:40 schreef Vivi het volgende:
Idd zeg, een kind is geen "goed" hoor.
Dus als jouw kind uit zijn bedje wordt gejat en over 4,5 jaar in India gevonden wordt zeg je: 'ach, hou maar, een kind is geen goed?' Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar ik denk dat ik het anders zou voelen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:46:27 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669484
Ik voorspel dat de Nederlandse ouders juridisch sterk staan dankzij het "Family Life" beginsel.
Zie de zaak van de Belgische baby Donna.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:48:49 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669564
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze hier beter af is, er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze daar beter af is. Ze heeft hier 4,5 jaar gewoond en het lijkt me helemaal niet onmogelijk om het kind dan weer naar India te laten gaan. Als je ziet tot op welke leeftijd je een kindje kan adopteren, waarbij het ook uit zijn eigen vertrouwde omgeving wordt gehaald en (bijvoorbeeld) in Nederland geplaatst, lijkt me nou niet dat je echt op zwaar wegende gronden kan verdedigen dat dit kind écht per se absoluut nooit terug naar huis kan.
In dit geval is het kindje gewoon bruut uit haar bedje gejat. Zonder dat haar ouders daarom gevraagd hebben. Ik vind niet dat je die mensen daarvoor moet straffen en dat doe je wel door ze hun kind te ontnemen.
[..]

Dus als jouw kind uit zijn bedje wordt gejat en over 4,5 jaar in India gevonden wordt zeg je: 'ach, hou maar, een kind is geen goed?' Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar ik denk dat ik het anders zou voelen.
Hoe triest het ook is, ik zou handelen in het belang van mijn kind. Als ik mijn kind zijn wereldje zou ontnemen uit egoistische motieven zou ik mezelf geen goede moeder achten. Wel zou ik op de hoogte willen blijven an zijn leefomstandigheden en op de een of andere manier contact kunnen hebben met het kind zodat het op latere leeftijd zelf de keuze heeft. Maar nee, hoe veel pijn het me ook zou doen, ik zou mijn kind niet bij alles wat hem vertrouwd is wegrukken uit mijn eigen belang.
pi_49669591
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef Vivi het volgende:
Ik voorspel dat de Nederlandse ouders juridisch sterk staan dankzij het "Family Life" beginsel.
Zie de zaak van de Belgische baby Donna.
Wat was dat ook alweer, klinkt vaag bekend, maar was dat niet een legale adoptie die ze terug wilden draaien.
quote:

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, wat voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.
Dus als de jouwe op zo'n manier bij laten we zeggen de familie "Gates" terecht komt.....
Ik vind het nogal grof om te zeggen dat die ouders niet geschikt zijn als ouders daar ze in een armer land wonen.
Laten we dan ook meteen alle kinderen in Nederlandse gezinnen onder een bepaalde inkomensgrens uit de ouderlijke macht en ontzetten en de kinderen in pleeggezinnen stoppen.
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:50:57 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669624
Even wachten,
m'n kind is gestolen en ik ben al 6 jaar lang geen mens meer van verdriet en onzekerheid, na 6 jaar krijg ik te horen dat eindelijk, eindelijk MIJN kind terecht is, weliswaar aan de andere kant van de wereld maar terecht.
Het spijt me toch zeer, dan heb ik met adoptie ouders op dat moment toch mooi niks te maken en wil ik MIJN kind terug.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:51:55 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669664
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat was dat ook alweer, klinkt vaag bekend, maar was dat niet een legale adoptie die ze terug wilden draaien.
http://www.hollandlaw.nl/?pag=976&publicatie_id=1887
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:51:59 #23
43556 miss_dynastie
pi_49669666
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hoe triest het ook is, ik zou handelen in het belang van mijn kind. Als ik mijn kind zijn wereldje zou ontnemen uit egoistische motieven zou ik mezelf geen goede moeder achten. Wel zou ik op de hoogte willen blijven an zijn leefomstandigheden en op de een of andere manier contact kunnen hebben met het kind zodat het op latere leeftijd zelf de keuze heeft. Maar nee, hoe veel pijn het me ook zou doen, ik zou mijn kind niet bij alles wat hem vertrouwd is wegrukken uit mijn eigen belang.
Oké, dat kan, dan verschillen we daarin van mening en gevoel, dat kan
Maar vind je ook dat die beslissing voor jou genomen moet worden? Of heb je het recht dat zelf te beslissen nadat jouw kind gestolen is?
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52:26 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669688
quote:

[..]

[..]

Al moest ik goddomme kruipen, maar ik ging naar m'n kind.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52:34 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669691
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hoe triest het ook is, ik zou handelen in het belang van mijn kind.
Ik ook. Denk ik. Hoop ik.

En ik snap dat het allemaal heel moeilijk is, maar het lijkt me dat een kind op deze leeftijd verplaatsen naar een ander gezin (waar dan ook!) nog veel moeilijker is.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52:56 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669711
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:50 schreef yvonne het volgende:
Even wachten,
m'n kind is gestolen en ik ben al 6 jaar lang geen mens meer van verdriet en onzekerheid, na 6 jaar krijg ik te horen dat eindelijk, eindelijk MIJN kind terecht is, weliswaar aan de andere kant van de wereld maar terecht.
Het spijt me toch zeer, dan heb ik met adoptie ouders op dat moment toch mooi niks te maken en wil ik MIJN kind terug.
En met de gevoelens van je inmiddels 6-jarig kind dat je wegrukt bij de enige ouders die hij of zij ooit heeft gekend heb je op dat moment ook niks te maken?
pi_49669736
quote:
Even wachten,
Trekt een Pilsje open
Dank jewel Yvonne
pi_49669753
quote:

[..]

Maar er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze hier beter af is, er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze daar beter af is.
Geef eens 1 goede reden waarom deskundigen dat laatste zouden zeggen. En dan in belang van het kind.
quote:
Ze heeft hier 4,5 jaar gewoond en het lijkt me helemaal niet onmogelijk om het kind dan weer naar India te laten gaan. Als je ziet tot op welke leeftijd je een kindje kan adopteren, waarbij het ook uit zijn eigen vertrouwde omgeving wordt gehaald en (bijvoorbeeld) in Nederland geplaatst, lijkt me nou niet dat je echt op zwaar wegende gronden kan verdedigen dat dit kind écht per se absoluut nooit terug naar huis kan.
Ten eerste is het kind een hij en heeft hij hier 6 jaar gewoond.

Ten tweede is het adopteren van een kind die vrijwillig wordt afgestaan of waarvan je denkt dat hij vrijwillig wordt afgestaan heel wat anders dan een kind en zijn (adoptie)ouders tegen hun zin in scheiden.
quote:
Nee, ik wil het kind zien, en er van overtuigd zijn dat het een gelukkig leven heeft. En aan een omgangsregeling beginnen te werken.
pi_49669768
quote:
Even wachten,
dat dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:54:37 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669776
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

En met de gevoelens van je inmiddels 6-jarig kind dat je wegrukt bij de enige ouders die hij of zij ooit heeft gekend heb je op dat moment ook niks te maken?
Nou, want alle door ons geadopteerde kindjes zijn ook wondertjes van geluk op latere leeftijd.

pi_49669779
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee

Waarom zouden de echte ouder=natuurlijke ouder slechte ouders zijn en hun kind geen kans kunnen geven?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:54:49 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669783
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat zou ik ook. Maar de vraag is of je dat kind vervolgens ook naar jou toe moet halen. Geografisch gezien.
Dus uit de vertrouwde omgeving rukken, omdat JIJ het wil.
pi_49669798
quote:
Even wachten,
Je zegt dat je niks met de adoptieouders te maken heeft, maar hoe zit het dan met het kind?
pi_49669814
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou, want alle door ons geadopteerde kindjes zijn ook wondertjes van geluk op latere leeftijd.
Hoezo alles over 1 kam scheren?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:55:45 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669819
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Maar wil dat kind ook naar jou? is dat niet de vraag die essentieel zou moeten zijn in een zaak als deze? Iedereen heeft het hier over de rechten die je hebt als ouder, maar als je echt van je kind houdt, wegen zijn of haar rechten toch het zwaarst, is dat niet de ultieme liefde die je zou moeten hebben voor je kind? Niet dat het makkelijk is natuurlijk, maar ik zou de emotionele stabiliteit van mijn kind toch echt laten prevaleren boven mijn eigen verdriet.
pi_49669880
desiredbard, waarom hou je zo vast aan je standpunt dat het mensen die het niet met jou eens zijn te doen is om het inkomensverschil?
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:57:31 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669886
We pakken het eens anders aan dames, loop NU naar boven naar je slapende kind, kijk er eens goed naar, vannacht wordt het kind gestolen en je bent het kwijt.

Zo, en nu verder.

dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58:13 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669915
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee

Waarom zouden de echte ouder=natuurlijke ouder slechte ouders zijn en hun kind geen kans kunnen geven?
Misschien zijn het wel hele goede ouders, daar heb ik geen waarde oordeel over aangezien ik die mensen niet ken. Feit blijft dat het kind niets anders kent dan de ouders/leefomgeving/familie kent die het nu heeft. Het kind daar nu uit weghalen is de bodem onder zijn voeten wegslaan, kan niet anders dan dat het kind daar blijvende psychische schade van overhoud. En ja, de biologische ouders zullen dat ook, maar nogmaals, als ouder moet je het belang van je kind ten alle tijden voorop stellen, anders ben je het predikaat "ouder" om te beginnen al niet waard.
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58:28 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669923
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:55 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je zegt dat je niks met de adoptieouders te maken heeft, maar hoe zit het dan met het kind?
Lezen jullie over het zinnetje heen dat het kind anderhalf jaar bij zijn natuurlijke ouders gewoond heeft?

† In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58:47 #40
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49669934
quote:

Het kind was anderhalf toen het van de natuurlijke ouders gestolen werd. De natuurlijke ouders hebben zich anderhalf jaar als ouder 'gedragen', en datwilden ze blijven doen. Ze zijn altijd naar hun kind blijven zoeken.
Leuk hoor, in dat bijbelverhaal, heel edelmoedig allemaal. Maar er bestaat zoiets als een bloedband. En de eerste jaren van een kinderleven zijn ook heel belangrijk. De adoptiemoeder zou dit kunnen onderkennen en vanuit 'moederlijk instinct' het kind terug kunnen laten gaan naar de ouders die dit kind niet alleen net zo hard wensten als zij, maar het ook op de wereld hebben gezet.
Het hebben van kinderen is geen altruïstischezaak voor mij. Als iemand mijn dochter weg zou nemen van me zou ik haar ook opeisen als ik haar terugvond. Al liep ze daardoor een miljoenen erfenis mis. Waar het om gaat is dat ze de liefde en het leven van haar vader en mij is, en dat wij haar in deze wereld willen zien opgroeien. Wel zou ze inspraak moeten hebben in het geheel als ze daar oud, wijs en ervaren genoeg voor was.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49669953
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef yvonne het volgende:
We pakken het eens anders aan dames, loop NU naar boven naar je slapende kind, kijk er eens goed naar, vannacht wordt het kind gestolen en je bent het kwijt.

Zo, en nu verder.
Of je krijgt een telefoontje als adoptieouder. "He, je kind is 6 a 7 jaar geleden gejat, we komen hem morgen weer terughalen."
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:59:53 #42
43556 miss_dynastie
pi_49669959
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef Leah het volgende:
En ik snap dat het allemaal heel moeilijk is, maar het lijkt me dat een kind op deze leeftijd verplaatsen naar een ander gezin (waar dan ook!) nog veel moeilijker is.
Maar je kan nu ook een kindje van 8 uit India adopteren. En daarmee wil ik niet zeggen dat er per se een leeftijdsgrens is of zo, maar blijkbaar wordt naar Nederlandse maatstaven voor adoptie het leven van een kind daarmee niet teveel ontwricht, want anders kwamen ze niet hierheen. En nu andersom zou het anders gelden.

Ik vind echt dat de ouders recht hebben op hun kind-> en het kind op haar ouders. En nee, dat wil helemaal niet zeggen dat die adoptie ouders niet goed voor haar zijn, maar haar eigen familie heeft haar tegen haar wil verloren. Ik kan me alleen maar het verdriet van die ouders voorstellen, het zal je maar gebeuren. Ik geloof niet dat het voor het meisje slecht is om terug te gaan naar haar familie die haar met open armen zal ontvangen.
pi_49669967
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef Dodecahedron het volgende:
desiredbard, waarom hou je zo vast aan je standpunt dat het mensen die het niet met jou eens zijn te doen is om het inkomensverschil?
Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.
(Alhoewel er in India grote interne verschillen zijn en we niet eens weten uit welke Kaste de familie komt....gezien de besteede politietijd, welvarend genoeg...)

Maar neem Yvonnes voorbeeld....je kind wordt vanacht gestolen en over 6 jaar teruggevonden......
Wat doe je dan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:00:11 #44
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669968
Daar gaat het niet om, in dit geval. Dit kind is, als ik het goed gelezen heb, al vanaf baby, en daarbij nu 6 jaar bij de adoptief ouders.

Die weet dus niet beter. Dat vind ik dan weer heel anders als mijn 5 jarige zoon uit zijn bed gerukt wordt.
pi_49669983
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Maar er bestaat zoiets als een bloedband.
Nee.
pi_49670013
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee, omdat je niet wil toegeven dat dat er helemaal niets mee te maken heeft.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:02:10 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670030
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Pure speculatie. Hoewel je op je vingers kan natellen dat het kind er ZEKER schade van overhoud als je hem of haar wegrukt uit zijn vertrouwde omgeving. Vergis je niet hoor, ook ik zou naar mijn kind toe willen, zoals hierboven gezegd werd, en met eigen ogen zien dat het gelukkig is en gezond, en een omgangsregeling, en duidelijk maken dat hij of zij geliefd is door mij.
pi_49670038
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Leah het volgende:
Daar gaat het niet om, in dit geval. Dit kind is, als ik het goed gelezen heb, al vanaf baby, en daarbij nu 6 jaar bij de adoptief ouders.

Die weet dus niet beter. Dat vind ik dan weer heel anders als mijn 5 jarige zoon uit zijn bed gerukt wordt.
Jouw baby wordt vanacht gestolen....en over 6 jaar teruggevonden...wat doe JIJ dan?
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 00:02:25 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49670039
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Leah het volgende:

Anderhalf jaar en nee, voor de natuurlijke ouders is dit precies hetzelfde.

pi_49670052
quote:

[..]

Maar neem Yvonnes voorbeeld....je kind wordt vanacht gestolen en over 6 jaar teruggevonden......
Wat doe je dan?
Kind bezoeken, en als het klikt: omgangsregeling. En dan kind op latere leeftijd laten kiezen of hij naar mij toe wil.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 00:02:59 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49670056
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nee.
oh.

pi_49670063
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

Anderhalf jaar en nee, voor de natuurlijke ouders is dit precies hetzelfde.
Nou dan.
pi_49670093
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef yvonne het volgende:

[..]

oh.
echt waar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:04:55 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670130
quote:

[..]

(Alhoewel er in India grote interne verschillen zijn en we niet eens weten uit welke Kaste de familie komt....gezien de besteede politietijd, welvarend genoeg...)

Wat doe je dan?
heb ik hierboven toch al gezegd? Het belang van mijn kind en zijn emotionele welzijn gaat boven alles, ja ook boven mijn eigen verlangens.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 00:04:55 #55
141844 Macka66
pi_49670132
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. En genen. En erfelijkheid. En herkenning.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:05:24 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670146
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Een kind is pas bewust vanaf een jaar of 3. Die herkent de natuurlijke ouders echt niet meer hoor.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:06:00 #57
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49670167
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Jouw baby wordt vanacht gestolen....en over 6 jaar teruggevonden...wat doe JIJ dan?
Dat kan ik niet zeggen, want ik weet het niet...

Maar ik dènk dat ik het belang van het kind het zwaarst zou laten wegen.
Het valt voor mij in de categorie vragen "Wat zou je doen als je zou weten dat je niet lang meer te leven hebt".
Ik denk te weten wat ik zou doen, ik loop echter ook allang genoeg mee om te weten dat je geen antwoorden hebt tenzij je er daadwerkelijk voorstaat.
pi_49670177
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:11 schreef MevrouwKoRn het volgende:

Daar dacht Verdonk heel anders over
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 00:06:40 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49670188
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:03 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nou dan.
Je leest me niet goed.

Staat het in OUD?
Fuck, dacht dat het in GC stond.
Dacht al, wat doen jullie allemaal in GC

woensdag 23 mei 2007 @ 00:07:26 #60
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49670221
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je leest me niet goed.

Staat het in OUD?
Wel opletten hè
pi_49670245
Zo te horen zijn de natuurlijke ouders prima mensen. Als dat kind hier blijft, en later hoort dat het nog bij zijn eigen ouders had kunnen opgroeien, dan zijn de rapen gaar voor zowel dat kind als zijn adoptieouders. Dat kan gewoon niet. Als het naar India teruggaat, zal het later hooguit pissig zijn dat het zijn adoptieouders heeft moeten missen en hier in NL een meer welvarende toekomst had kunnen hebben. Misschien kunnen de adoptieouders (of de staat) dat gezin financieel steunen om te zorgen dat het kind ook in India een goede toekomst tegemoet gaat.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:08:06 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670246
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat het voor het meisje slecht is om terug te gaan naar haar familie die haar met open armen zal ontvangen.
Sorry maar ik vind dat echt een kortzichtige gedachte. Ze kent die mensen niet, de mensen waarvan ze denkt dat het haar ouders zijn blijken het ineens niet te zijn, haar school, vriendjes, oma en opa, huisdieren, taal, alles weg. Dat is goed voor een kind denk je?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:09:33 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670301
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:08 schreef dvr het volgende:
Zo te horen zijn de natuurlijke ouders prima mensen. Als dat kind hier blijft, en later hoort dat het nog bij zijn eigen ouders had kunnen opgroeien, dan zijn de rapen gaar voor zowel dat kind als zijn adoptieouders. Dat kan gewoon niet. Als het naar India teruggaat, zal het later hooguit pissig zijn dat het zijn adoptieouders heeft moeten missen en hier in NL een meer welvarende toekomst had kunnen hebben.
Een kind van 6 heeft nog geen gevoelens ofzo? Het gaat hier niet over een plant hoor.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 00:10:35 #64
43556 miss_dynastie
pi_49670345
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Sorry maar ik vind dat echt een kortzichtige gedachte. Ze kent die mensen niet, de mensen waarvan ze denkt dat het haar ouders zijn blijken het ineens niet te zijn, haar school, vriendjes, oma en opa, huisdieren, taal, alles weg. Dat is goed voor ene kind denk je?
Ik denk niet dat het haar kwaad zal doen om op te groeien bij haar eigen familie, nee. Natuurlijk zal het wennen zijn en moet het kind daar absoluut begeleiding bij krijgen. Maar ik denk dat 'alles laten zoals het is, want nu toch al zo gewend' op lange termijn veel meer kwaad en verdriet kan doen.
pi_49670371
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen met genen, erfelijkheid en herkenning?
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 00:11:56 #66
141844 Macka66
pi_49670396
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Een kind is pas bewust vanaf een jaar of 3. Die herkent de natuurlijke ouders echt niet meer hoor.
Later hoort 'ie wel het verhaal. En gaat waarschijnlijk naar de natuurlijke ouders op zoek, juist omdat 'ie zijn genen en erfelijkheid niet bij de adoptieouders vindt. Daar hoef je niet eens voor gestolen te zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:12:49 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670423
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:49 schreef desiredbard het volgende:

Dus als de jouwe op zo'n manier bij laten we zeggen de familie "Gates" terecht komt.....
Ik vind het nogal grof om te zeggen dat die ouders niet geschikt zijn als ouders daar ze in een armer land wonen.
Laten we dan ook meteen alle kinderen in Nederlandse gezinnen onder een bepaalde inkomensgrens uit de ouderlijke macht en ontzetten en de kinderen in pleeggezinnen stoppen.
Dat zeg ik toch nergens? Ik laat de financiele situatie totaal buiten beschouwing en die vind ik ook niet relevant, het gaat mij om het emotionele welzijn.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 00:13:38 #68
141844 Macka66
pi_49670451
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen met genen, erfelijkheid en herkenning?
Dat er op dat niveau een band is tussen de natuurlijke ouders en het kind. Iets dat de adoptieouders niet kunnen bieden.
pi_49670462
Ik kan me voorstellen dat het voor de pleegouders heel zwaar is (als ze het niet wisten) ..... Maar als ik een gejatte Mercedes koop (al is het voor een redelijke prijs moet ie ook terug.

Over x jaar gaat die kleine zich toch afvragen waar ie vandaan komt......
pi_49670472
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Later hoort 'ie wel het verhaal. En gaat waarschijnlijk naar de natuurlijke ouders op zoek, juist omdat 'ie zijn genen en erfelijkheid niet bij de adoptieouders vindt. Daar hoef je niet eens voor gestolen te zijn.
Oh ja genen en erfelijkheid vinden. Dat doe ik ook vaak met mijn ouders.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:14:37 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670484
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Hij of zij hoeft toch niet op zoek te gaan? Gewoon (voor zover mogelijk, in Jip en Janneketaal) open kaart spelen met het kind, en contact onderhouden met de biologische ouders, lijkt me de beste oplossing voor zover je daarvan kan spreken, voor alle betrokkenen, met het kind voorop. Wie heeft het hier over geheimzinnigheid dan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:15:13 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670498
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:13 schreef desiredbard het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het voor de pleegouders heel zwaar is (als ze het niet wisten) ..... Maar als ik een gejatte Mercedes koop (al is het voor een redelijke prijs moet ie ook terug.
Nee hoor. Niet altijd, als je ter goeder trouw hebt gehandeld.
pi_49670506
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:13 schreef desiredbard het volgende:
ADOPTIEouders

en je vergelijkt een kind toch niet met een merecedes
quote:
Over x jaar gaat die kleine zich toch afvragen waar ie vandaan komt......
Dus?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:17:27 #74
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670556
Nogmaals; die "kleine" hoeft zich helemaal niet af te vragen waar hij vandaan komt, er kan toch gewoon openheid worden gegeven. En de vergelijking met een auto is idd absurd.
pi_49670580
Vivi hoe moet dat gezin in India nou op die afstand contact met hun kind onderhouden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:18:32 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670587
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:13 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat er op dat niveau een band is tussen de natuurlijke ouders en het kind. Iets dat de adoptieouders niet kunnen bieden.
Sorry, maar mijn geadopteerde moeder heeft toch band met haar adoptieouders dan met de biologische.
pi_49670590
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hij of zij hoeft toch niet op zoek te gaan? Gewoon (voor zover mogelijk, in Jip en Janneketaal) open kaart spelen met het kind, en contact onderhouden met de biologische ouders, lijkt me de beste oplossing voor zover je daarvan kan spreken, voor alle betrokkenen, met het kind voorop. Wie heeft het hier over geheimzinnigheid dan?
Open Kaart

Wij, hebben je uit india gehaald, waar je door een hebzuchtige meneer die je van je Mamma en Pappa gestolen heeft aan verkocht bent......

Nee die kleien gaat vast niet op zoek
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:20:16 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670646
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:18 schreef Xennia het volgende:
Vivi hoe moet dat gezin in India nou op die afstand contact met hun kind onderhouden?
dat zal in de praktijk idd niet al te makkelijk zijn, en iets om over na te denken. Maar dat vind ik geen reden om een ander standpunt in te nemen. Nogmaals, de emotionele stabiliteit van het kind hoort prioriteit nummer 1 te zijn.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 00:20:50 #79
141844 Macka66
pi_49670668
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Oh ja genen en erfelijkheid vinden. Dat doe ik ook vaak met mijn ouders.
Delen en herkennen met of terugvinden in je natuurlijke ouders of andere bloedverwanten.
Fijn voor jou dat je daar niet naar hoeft te zoeken.
pi_49670674
Als je dat kind nou bij de adoptie-ouders laat he en dat kind hoort later dat het ooit gestolen is en zijn biologische ouders jaren naar hem hebben gezocht en hem met alle liefde weer in de armen hadden willen sluiten, hun ouderlijke plicht hadden willen vervullen als opvoeder. Denk je niet dat dat kind zich dan beroofd voelt van zijn biologische ouders? Van zijn roots? Van zijn zijn?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:22:12 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670702
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Open Kaart

Wij, hebben je uit india gehaald, waar je door een hebzuchtige meneer die je van je Mamma en Pappa gestolen heeft aan verkocht bent......

Nee die kleien gaat vast niet op zoek
Discussieren we nu op niveau of ben je spijkers op laag water aan het zoeken?
Natuurlijk moet dit op het niveau en passend met de belevingswereld van een zesjarige worden gebracht, evt gedoseerd, kan je dat zelf niet bedenken?
pi_49670709
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:09 schreef Vivi het volgende:

Een kind van 6 heeft nog geen gevoelens ofzo? Het gaat hier niet over een plant hoor.
Denk je dat het zijn eigen moeder en eigen nest niet herkent? Terugbrengen lijkt me beter dan op zijn 16e te moeten horen dat het gestolen was en teruggebracht had kunnen worden, en dat het de rest van zijn leven met een identiteitscrisis en een wrok tegen zijn (adoptie)ouders moet rondlopen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:22:58 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670733
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:21 schreef Xennia het volgende:
Als je dat kind nou bij de adoptie-ouders laat he en dat kind hoort later dat het ooit gestolen is en zijn biologische ouders jaren naar hem hebben gezocht en hem met alle liefde weer in de armen hadden willen sluiten, hun ouderlijke plicht hadden willen vervullen als opvoeder. Denk je niet dat dat kind zich dan beroofd voelt van zijn biologische ouders? Van zijn roots? Van zijn zijn?
Wat lijkt jou de beste oplossing? Voor het KIND?
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 00:23:03 #84
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49670736
quote:
Dat dus,
ik switch van NWS naar hier

pi_49670740
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:20 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Delen en herkennen met of terugvinden in je natuurlijke ouders of andere bloedverwanten.
Fijn voor jou dat je daar niet naar hoeft te zoeken.
Nee, ik ben mijn ouders dankbaar dat ze zoveel energie en moeite in mijn opvoeding hebben gestoken. En dat ik van hen mocht zijn wie ik mocht zijn.

Niet dat ik hetzelfde "bloed" als mijn ouders heb. Dat ik mijn oren herken bij die van m'n moeder kan ik nou niet hét moment uit m'n leven noemen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:24:03 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670760
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:22 schreef dvr het volgende:

[..]

Denk je dat het zijn eigen moeder en eigen nest niet herkent? Terugbrengen lijkt me beter dan op zijn 16e te moeten horen dat het gestolen was en teruggebracht had kunnen worden, en dat het de rest van zijn leven met een identiteitscrisis en een wrok tegen zijn (adoptie)ouders moet rondlopen.
Nou nee, mijn moeder is tot haar 5e bij haar biologische moeder opgegroeid en vervolgens geadopteerd, waar ze op haar 18e achterkwam.
pi_49670790
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:24 schreef Vivi het volgende:

Nou nee, mijn moeder is tot haar 5e bij haar biologische moeder opgegroeid en vervolgens geadopteerd, waar ze op haar 18e achterkwam.
Ik neem aan dat je moeder niet gestolen was en dat haar adoptieouders niets te verwijten was...
pi_49670799
quote:
De biologische ouders mogen het kind wel ontmoeten. Maar ze mogen het niet tegen zijn zin in naar huis nemen, alleen maar omdat die ouders dat willen.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 00:25:53 #89
141844 Macka66
pi_49670802
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn geadopteerde moeder heeft toch band met haar adoptieouders dan met de biologische.
Jouw moeder is hopelijk niet gestolen van haar biologische ouders...
Als je in volle bewustzijn bent afgestaan is het een andere situatie. En dan nog gaan kinderen op zoek naar degenen die ze hebben afgestaan. Ondanks dat ze de adoptieouders als de belangrijkste ouders ervaren.
pi_49670818
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:25 schreef Dodecahedron het volgende:

De biologische ouders mogen het kind wel ontmoeten.
Denk je nou echt dat ze dat zouden trekken? Die worden gék.
pi_49670829
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat lijkt jou de beste oplossing? Voor het KIND?
Als de biologische ouders liefdevol en pedagogisch adequaat zijn, altijd de biologische ouders. Een bezoekregeling met het adoptie-gezin lijkt me wel gewenst. Bij voorkeur ook niet meteen het kind naar zijn biologische ouders sturen, maar dit opbouwen.

Ik werk met kinderen die ernstig verwaarloosd, mishandeld danwel misbruikt zijn en zelfs zij snakken op een bepaald niveau naar hun biologische ouders. Het is je oorsprong, het is je bestaansrecht, het is wie je bent.

Los daarvan zou ik als moeder van een ontvoerd kind door het vuur gaan, wanneer ik hoorde dat mijn kind nog leeft. Niemand kan beter voor mijn kind zorgen dan ik.
pi_49670854
De vuile huichelarij hier....of de walgelijke standaard ik kan er niet over uit.

Dat 6 jarige meiske dat in Portugal gekidnapt is..... wordt over 6 jaar teruggevonden....... dan maar niet meer terug naar de ouders?

Ik kan het niet geloven dat er hier MOEDERS zijn MOEDERS GVD ... die hun eigen vlees en bloed zo verkwanselen... het ligt niet aan het feit dat Indiers een lager danwel geen besteedbaar inkomen hebben.... Maar de stinkende verwaandheid dat europa zoveel beter is....

Een ouder die durft te pretenderen, dat ze hun kind na 5 of 6 jaar niet terug willen , of dit zelfs maar moeilijk te beantwoorden vinden....is het ouderschap niet waard....

pi_49670950
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:28 schreef desiredbard het volgende:
De vuile huichelarij hier....of de walgelijke standaard ik kan er niet over uit.

Dat 6 jarige meiske dat in Portugal gekidnapt is..... wordt over 6 jaar teruggevonden....... dan maar niet meer terug naar de ouders?

Ik kan het niet geloven dat er hier MOEDERS zijn MOEDERS GVD ... die hun eigen vlees en bloed zo verkwanselen... het ligt niet aan het feit dat Indiers een lager danwel geen besteedbaar inkomen hebben.... Maar de stinkende verwaandheid dat europa zoveel beter is....

Een ouder die durft te pretenderen, dat ze hun kind na 5 of 6 jaar niet terug willen , of dit zelfs maar moeilijk te beantwoorden vinden....is het ouderschap niet waard....

Dat in Portugal ken ik niet.

En ik ben geen moeder, laat staan vrouw. En aan "vlees en bloed" doe ik niet. Ik ben meer van "ziel en geest".
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:37:54 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49671097
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:28 schreef desiredbard het volgende:

Zo hee... ga jij ff hoog van de toren.
Zoals steeds weer, het was imo een respectvolle, inhoudelijke discussie. Die jij verkloot.
Maar nu ga ik naar bed, hoe DURF je mij, en anderen, aan te vallen op hun moederschap! Sukkel dat je d'r bent. Echt, ongelofelijke sukkel dat je d'r bent.
pi_49671411
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:37 schreef Leah het volgende:

[..]

Zoals steeds weer, het was imo een respectvolle, inhoudelijke discussie. Die jij verkloot.
Maar nu ga ik naar bed, hoe DURF je mij, en anderen, aan te vallen op hun moederschap! Sukkel dat je d'r bent. Echt, ongelofelijke sukkel dat je d'r bent.
Hoe durf je de indiase ouders aan te vallen op hun OUDERSCHAP
Hoe kun jij in hemelsnaam proberen te verkopen dat als jouw kind vanacht verdwijnt en over 5 jaar teruggevonden wordt je er ook maar over nadenkt het bij de pleegouders te laten daar het kind daraan gehecht is..

Iemand die zo makkelijk zijn kind opgeeft verdient het ouderschap miz niet
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:54:24 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671479
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:25 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je moeder niet gestolen was en dat haar adoptieouders niets te verwijten was...
Niet gestolen maar wel in de krant gezet. Maar dat was niet mijn punt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:55:44 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671501
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:27 schreef Xennia het volgende:

[..]

Als de biologische ouders liefdevol en pedagogisch adequaat zijn, altijd de biologische ouders. Een bezoekregeling met het adoptie-gezin lijkt me wel gewenst. Bij voorkeur ook niet meteen het kind naar zijn biologische ouders sturen, maar dit opbouwen.

Ik werk met kinderen die ernstig verwaarloosd, mishandeld danwel misbruikt zijn en zelfs zij snakken op een bepaald niveau naar hun biologische ouders. Het is je oorsprong, het is je bestaansrecht, het is wie je bent.

Los daarvan zou ik als moeder van een ontvoerd kind door het vuur gaan, wanneer ik hoorde dat mijn kind nog leeft. Niemand kan beter voor mijn kind zorgen dan ik.
Maar is het niet schadelijk voor het kind om uit het enige wereldje wat hij kent weggehaald te worden, bij de mensen die hij als zijn ouders ziet?
pi_49671522
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar is het niet schadelijk voor het kind om uit het enige wereldje wat hij kent weggehaald te worden, bij de mensen die hij als zijn ouders ziet?
Dat kind kan nu nog terug...dan vergeet ie zijn adoptieouders snel genoeg
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:57:21 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671525
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hoe kun jij in hemelsnaam proberen te verkopen dat als jouw kind vanacht verdwijnt en over 5 jaar teruggevonden wordt je er ook maar over nadenkt het bij de pleegouders te laten daar het kind daraan gehecht is..

Iemand die zo makkelijk zijn kind opgeeft verdient het ouderschap miz niet
En het feit, dat jij het ziet als "opgeven" bewijst voor mij weer eens dat je niet echt ver-reikende verstandelijke vermogens hebt. Om over je sociaal-emotionele vermogens nog maar te zwijgen
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:59:38 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671570
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Oh je bent gepromoveerd op de psyche van een 6 jarig kind? O wacht, je verstandelijke vermogens reiken zelf niet veel verder, je hebt gelijk. Nu ik ga ook slapen, raas nog even door he, dommie
pi_49671574
[weg, op de man spelen is wel heel zwak]

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:17:35 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:00:34 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671595
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:32 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En aan "vlees en bloed" doe ik niet. Ik ben meer van "ziel en geest".
Mooi verwoord
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:02:46 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671649
[reactie op edit]

[ Bericht 97% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:18:33 ]
pi_49671658
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef yvonne het volgende:
Om af te sluiten, bedjestijd, ik zou werkelijk alles, maar dan ook alles doen om m'n kind terug te krijgen. Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.
Het kind is onrechtmatig ontnomen, het kind is onrechtmatig verkregen.
pi_49671659
quote:

[..]

gebeurt andersom elders ook, hoor
quote:
Ja van mij ook, dat mensen die zich "ouder" noemen hun eigen belang laten prevaleren boven het emotioneel welzijn van hun bloedeigen kind. JIJ hebt geen rechten, je kind heeft godverdomme rechten.
dus tja...

moet mezelf dan ook maar niet langer 'ouder' noemen dan, zeker

slaap lekker, echte ouders, deze ontaarde moeder gaat slapen.
pi_49671699
Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.

Ik vind het best ik ga plat **weg**

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:20:40 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:08:29 #107
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671748
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:05 schreef desiredbard het volgende:
Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.

Ik vind het best ik ga plat **weg**
[reactie op edit weg]

[ Bericht 31% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:20:15 ]
pi_49671843
Als de pleegouder in alle eerlijkheid geadopteerd hebben is dit ook zwaar voor hun natuurlijk

Maar je zal je toch maar jaren afgevraagd hebben wat er van je kind geworden is.
Het kind dat je (zeker zoals in die landen in 99% van de gevallen) aan de bort gehad hebt voor minimaal een jaar, en waar dus een band mee bestaat, die zeker meer is als een bloedband....
En zoals gezegd:

woensdag 23 mei 2007 @ 02:07:15 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49672540
topic met potentie jammer dat er weer direct gescholden moet worden, en domme loze opmerkingen gemaakt worden.

ik weet niet wat ik zou doen, zoals Leah al eerder verwoorden, je kunt van alles nu zeggen dat je zou doen, maar als puntje bij paaltje komt dan reageer je in zo;n situatie toch anders denk ik.

daarbij desirebard, voor elke daad valt iets te zeggen, het afstaan, het behouden.. elke daad wordt uit moederliefde gedaan.
Dat het niet altijd de beste/eerlijkste/whatever dan ook oplossing is staat los van het feit of iemand wel of niet heel veel van zijn haar al dan niet adoptief kind houdt.

daarbij de sociale dienst let niet op kindjes die is er voor uitkeringen en dat soort meuk

[reactie op edit]

jammer dat jij niet schijnt te kunnen accepteren dat andere mensen ook andere meningen toebehoren.
mooi toch? om nou direct te gaan schelden en vingertjes wijzen heb niemand wat aan

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:21:15 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 07:15:55 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49673286
ik denk dat er in deze situatie alleen maar verliezers zijn.
de ouders die hun kind hebben moeten missen, de adoptieouders die hun geadopteerde kind nu dreigen te verliezen en het kind.
het kind zal ooit te horen krijgen dat hij gejat is van zijn eigen ouders en dat ze naar hem gezocht hebben en hem zelfs gevonden hebben. hoe zal hij dan reageren?
ik kan en wil er geen oordeel over geven, het zal je maar gebeuren.
pi_49673555
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:14 schreef desiredbard het volgende:
Als de pleegouder in alle eerlijkheid geadopteerd hebben is dit ook zwaar voor hun natuurlijk
HÉHÉ!
quote:
Het kind dat je (zeker zoals in die landen in 99% van de gevallen) aan de bort gehad hebt voor minimaal een jaar, en waar dus een band mee bestaat, die zeker meer is als een bloedband....
Jij wist op je 9de nog van je eerste anderhalf jaar?
quote:
Ja, dat is het probleem nou juist. Maar een kind is geen auto, het gaat een ontwikkeling door als het 6 jaar bij een ander is en daar als peuter is gekomen. Het kind weet niet beter of de Nederlandse ouders zijn z'n ouders.
pi_49673625
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat doet niemand. Hoogstens Artishock met z'n theoriën dat de Indiase ouders te emotioneel zijn om een kind op te voeden, waar ik het absoluut mee oneens en.
pi_49673643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef desiredbard het volgende:

[..]

OMG.

Het kind is nu 9.
pi_49673721
Weet je wat ik zo jammer vind aan ditsoort discussies met desiredbard, dat het schijnbaar niet mag dat je een andere mening hebt.
Ik zou écht niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie, omdat ik (ik geloof dat Leah het al eerder zei) niet in die situatie zít. En dit is zo heftig, dat je niet van te voren kunt bedenken hoe je zou reageren.
Ik kan wel voor allebei de kanten sympathie opbrengen, maar ik sluit me verder aan bij Lady wrb.
pi_49673745
Kijk eens op Vermist.nl. en dan bij het 'tabje' kinderen.

Het enige wat die over het algemeen vaders dus hoeven doen, is hun kind meenemen en zorgen dat ze het minstens 3 jaar of zo bij de moeder vandaan houden, dan kan hij het lekker bij zich houden in Verweggistan, want anders is het niet in het belang vh kind.

Als een Nederlands kind weggehaald wordt bij de vader in Libanon, nadat ze 2/3 jaar de moeder niet meer gezien hebben, er een interventie komt vd Nederlandse ambassade en minister Bot vinden we het allemaal prachtig.
"Ja, maar die kinderen waren groter en hadden het niet naar hun zin" ..... Nee, omdat de moeder kontakt kon houden enigzins met die kinderen.
Er zijn echter veel kinderen weggehaald bij hun moeder door een vader van buitenlandse komaf, voor wie er geen enkel kontakt mogelijk was en is, en die kinderen vergeten hun moeder dus echt wel met de jaren.
Ook maar laten dan? Want het is in het belang vh kind, ongeacht hoe ze bij de moeder is weggehaald, ongeacht het eindeloze gemis en verdriet van de moeder?

Men gaat er vanuit dat het kind het in het land van herkomst slechter zal hebben dan het 't hier heeft.
Dus een Nederlands kind dat geroofd wordt en verkocht aan een rijk maar kinderloos echtpaar in een westers land ook maar laten dan?

Deze ouders hebben hun kind anderhalf jaar bij zich gehad. Anderhalf jaar!!!!!!!!!!! Denk eens aan je eigen kind , anderhalf jaar, net leren lopen, de eerste woordjes al gezegd, mama papa, en dan is het weg, ineens, zomaar......

Als ik nu zou horen dat mijn ouders wisten dat ik gestolen was, en mijn biologische ouders ontmoet hebben, maar hen met lege handen terug hebben laten gaan, en mij alleen dat verteld hebben wat in hun ogen zogenaamd genoeg was voor mij om te weten, zou ik het ze nooit vergeven.
Alsof hun idee van "genoeg zijn voor mij om te weten" niet ook eigen belang is, begrijpelijk eigen belang, maar wel dát.

Ontvoerders van het Portugese meisje, hou vol!
Het kind is nu 3, dus hooguit 2 jaar het weten te rekken en het kind hoeft niet meer terug, tegen die tijd is ze haar ouders vergeten .
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 08:30:24 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49673889
@ Milagro
!

Picture this, een 2e Dutroux,
jarenlang kinderen in kelders voor eigen genot.

Kind hoeft niet terug, het heeft nu een band met de ontvoerder
En ja, ik chargeer!

pi_49674026
Dat is idd wel erg gechargeerd

Maar neem nu Madeleine, waarvan er nu berichten zijn dat ze in Marokko gezien is, als zij pas over 2 jaar teruggevonden wordt in idd een Marokkaans bergdorp, Berbers sprekend en traditioneel gekleed, ook maar daar laten dan?

We leven allemaal zooooooooo mee met de ouders, want stel je toch eens voor!
Nou, over 2 jaar kunnen de ouders maar beter , in het belang vh kind ophouden met zoeken en hopen, want stel dat ze het kind gezond en wel vinden, dan zou het haar hele leventje maar op de kop zetten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:41:58 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49674067
Mijn eerste reactie was ook: Terug!
En mijn tweede ook nog wel geloof ik.
Natuurlijk gaat het om het belang van het kind, maar het is niet zozeer gezegd dat hier in NL blijven 'het beste' is.

En het is heel erg vreselijk verschrikkelijk voor de adoptie-ouders, maar het is nou eenmaal niet anders.

Het voorbeeld van Madeleine is een hele goeie vind ik. Als zij nou over 3 jaar gevonden wordt? Laten zitten waar ze zit?
Oh nee, dat is heel anders natuurlijk, haar ouders zijn geen inboorlingen uit het onderontwikkelde India.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 08:42:58 #119
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49674086
En toch en toch, een nederlands ontvoerd kind wordt teruggevonden in Oezbekistan, zelfde scenario, hoe zou men dan reageren?

pi_49674177
Ik moet zeggen dat ik redelijk geshockeerd ben van de bende moraalmoeders hier , en ik zou deze moeders eens willen zien als ze hun ontvoerd kind na vier jaar terugvinden

Mijn oudste dochter is een jaar en vier maanden, ik kan je verzekeren dat als iemand haar van me steelt, ik haar zal proberen te vinden tot mijn laaste snik (dit geldt ook voor mijn dochter van 3 maanden uiteraard).

"Het belang van het kind", My ass, waarom is het belang van het kind zoveel meer waard als mijn belang, ik ben evenveel mens als mijn kind hoor, ik heb ook rechten. Ik heb mijn kind niets misdaan, en niemand had mijn kind mogen ontvoeren.

Als er geen enkele aanwijzing is dat dit kind niet bij zijn biologische ouders zou kunnen functioneren, vind ik dat dit kind hoort bij zijn biologische ouders.

Ik heb hier het voorbeeld gelezen van baby Donna. Wel, ik hoop van ganser harte dat dit meisje teruggaat naar haar biologische vader, nog liever vandaag dan morgen. De huidige "ouders" van baby Donna hadden dergelijke risico's kunnen voorzien toen ze hun baby kochten van een geflipte draagmoeder via het internet.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49674563
Mijn kind is mijn alles, mijn leven. Als ze ontvoerd zou worden ongeacht op welke leeftijd dan zal ik er alles voor doen om haar terug te krijgen. Mijn kind, door mij op deze wereld gezet omdat ik van haar met heel mijn hart en ziel houdt. Iemand anders die haar zou opvoeden in de jaren dat er gezocht wordt kan best van haar houden als of ze haar eigen vlees en bloed was/is maar jammer voor hun gevoelens. Het gaat om mijn kind en mij. Daar komt niemand tussen. Heeft niks met inkomsten of afkomst te maken.
pi_49675248
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Iemand anders die haar zou opvoeden in de jaren dat er gezocht wordt kan best van haar houden als of ze haar eigen vlees en bloed was/is maar jammer voor hun gevoelens.
En de gevoelens van het kind?
pi_49675297
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn kind is mijn alles, mijn leven. Als ze ontvoerd zou worden ongeacht op welke leeftijd dan zal ik er alles voor doen om haar terug te krijgen. Mijn kind, door mij op deze wereld gezet omdat ik van haar met heel mijn hart en ziel houdt. Iemand anders die haar zou opvoeden in de jaren dat er gezocht wordt kan best van haar houden als of ze haar eigen vlees en bloed was/is maar jammer voor hun gevoelens. Het gaat om mijn kind en mij. Daar komt niemand tussen. Heeft niks met inkomsten of afkomst te maken.
Dat is precies mijn idee ook..
this bitch bites
pi_49675355
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En de gevoelens van het kind?
nu of over 10 jaar?

Ja schat, je biologische ouders stonden destijds hier aan de deur, na een 2 jarige zoektocht hebben ze je weten te traceren, al hun spaargeld op, hun gezondheid fragiel door alle verdriet en ellende, maar oh wat waren ze intens gelukkig, je had je moeder moeten zien!!!!!, maar gelukkig hebben wij, je ouders, vooral jouw belang vooropgesteld en ze weer naar huis gestuurd, met een ingelijste foto, dat wel,.... en dat jouw belang toevallig samenvalt met het onze, tja, kunnen we ook niets aan doen!

nee, ik zou alls 17 jarige dat ech heel tof vinden
pi_49675357
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:47 schreef petitlapin2 het volgende:
"Het belang van het kind", My ass, waarom is het belang van het kind zoveel meer waard als mijn belang, ik ben evenveel mens als mijn kind hoor, ik heb ook rechten.
Ouderschap draait toch om het kind?
pi_49675388
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:44 schreef milagro het volgende:

[..]

nu of over 10 jaar?

Ja schat, je biologische ouders stonden destijds hier aan de deur, na een 2 jarige zoektocht hebben ze je weten te traceren, al hun spaargeld op, hun gezondheid fragiel door alle verdriet en ellende, maar oh wat waren ze intens gelukkig, je had je moeder moeten zien!!!!!, maar gelukkig hebben wij, je ouders, vooral jouw belang vooropgesteld en ze weer naar huis gestuurd, met een ingelijste foto, dat wel,.... en dat jouw belang toevallig samenvalt met het onze, tja, kunnen we ook niets aan doen!

nee, ik zou alls 17 jarige dat ech heel tof vinden
Als je het topic zou lezen, zou je weten dat ik vind dat die ouders naar NL mogen komen op kosten van de staat om hun kind zsm te ontmoeten. Maar ze mogen hem niet aan de oren mee naar huis trekken tegen zn zin in.
pi_49675883
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:44 schreef Dodecahedron het volgende:

Ouderschap draait toch om het kind?
het draait toch evenveel om de ouders mag ik hopen
pi_49675992
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:02 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het draait toch evenveel om de ouders mag ik hopen
Tegen de zin van het kind in?
pi_49676103
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:45 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als je het topic zou lezen, zou je weten dat ik vind dat die ouders naar NL mogen komen op kosten van de staat om hun kind zsm te ontmoeten. Maar ze mogen hem niet aan de oren mee naar huis trekken tegen zn zin in.
maar je mag wel tegen je zin in geroofd worden, en lang genoeg weggehouden van je ouders, zodat je ze niet meer herkent en dan kun je tegen de moeder zeggen "hey, je hebt haar dan ms wel gebaard, maar dat maakt je nog geen moeder, hè."

het is net zo goed in het belang van het kind op de LANGE termijn dat de biologische ouders, na te zijn BEROOFD van het ouderschap, om dat ouderschap te verzilveren, na hun jarenlange zoektocht met alle ellende van dien.

weten dat een eerlijke kans je ouders destijds ontzegd is, in jouw belang, is met terugwerkende kracht ws net zo desastreus, als jij meent dat het nu weghalen is bij de adoptief ouders.

het fucked je mind ws zelfs meer op, die wetenschap, dat er je ouders met lege handen na jaren ellende, wanhoop en verdriet teruggestuurd zijn, want dat worden ze, als je ze afwimpelt met af en toe een bezoekje.
pi_49676266
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:11 schreef milagro het volgende:

[..]

maar je mag wel tegen je zin in geroofd worden,
hier stopte ik met lezen.
pi_49676273
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:06 schreef Dodecahedron het volgende:

Tegen de zin van het kind in?
weet jij in deze zaak wat het kind wil ? En trouwens JA, zelfs tegen de zin van het kind in.

Jij vindt blijkbaar dat je als biologische ouder niets te zeggen hebt, terwijl je dat kind verdorie op de wereld hebt gezet

Heeft het kind er trouwens ook om gevraagd om ontvoerd te worden en hier in Nederland verzeild te geraken? Was dat dan in het belang van het kind ?
pi_49676371
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:16 schreef Dodecahedron het volgende:

hier stopte ik met lezen.
hoe verblind kan je zijn van je eigen zogezegde gelijk, dat je zelfs al de meningen van anderen niet wil lezen .
pi_49676536
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:16 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

weet jij in deze zaak wat het kind wil ? En trouwens JA, zelfs tegen de zin van het kind in.

Jij vindt blijkbaar dat je als biologische ouder niets te zeggen hebt, terwijl je dat kind verdorie op de wereld hebt gezet
Ik vind dat er moet gebeuren wat het verstandigst is. En dat is BEIDE ouders er bij betrekken.
quote:
Heeft het kind er trouwens ook om gevraagd om ontvoerd te worden en hier in Nederland verzeild te geraken? Was dat dan in het belang van het kind ?
*zucht*

Ja hoor, ik ben voor kinderontvoering. Stik er maar in.
pi_49676828
quote:

Ik kan jou en vivi ook niet begrijpen hoor. Ik vind het eerlijk gezegd zeer bizar dat je als moeder zomaar kan zeggen dat je je ontvoerde kind moet kunnen loslaten, omdat dat kind het al méér gewoon is op de plek waar hij of zij nu leeft. Kwestie van "het belang van het kind" te vrijwaren.

Ik wil je niet beledigen, maar ik kan dat niet geloven. Je moet maar eens in de situatie zitten, denk ik dan...
pi_49676907
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:

*zucht*

Ja hoor, ik ben voor kinderontvoering. Stik er maar in.
Blijkbaar heb je er wel niets op tegen...

Iedereen die een kind lang genoeg bij zich kan houden, krijgt rechten op het kind die verder reiken dan die van de biologische ouders...
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:39:49 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49676936
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:36 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ik kan jou en vivi ook niet begrijpen hoor. Ik vind het eerlijk gezegd zeer bizar dat je als moeder zomaar kan zeggen dat je je ontvoerde kind moet kunnen loslaten, omdat dat kind het al méér gewoon is op de plek waar hij of zij nu leeft. Kwestie van "het belang van het kind" te vrijwaren.

Ik wil je niet beledigen, maar ik kan dat niet geloven. Je moet maar eens in de situatie zitten, denk ik dan...
Dit zeg ik er over.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef Leah het volgende:

[..]

Het valt voor mij in de categorie vragen "Wat zou je doen als je zou weten dat je niet lang meer te leven hebt".
Ik denk te weten wat ik zou doen, ik loop echter ook allang genoeg mee om te weten dat je geen antwoorden hebt tenzij je er daadwerkelijk voorstaat.
pi_49676987
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:38 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je er wel niets op tegen...
Denk je?
quote:
Iedereen die een kind lang genoeg bij zich kan houden, krijgt rechten op het kind die verder reiken dan die van de biologische ouders...
Ze wisten geeneens dat de biolog. ouders hem zochten!
pi_49677111
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:41 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Denk je?
[..]

Ze wisten geeneens dat de biolog. ouders hem zochten!
Nou, dat weten ze dan bij deze, als ze echt het beste met het kindje voorhebben, gaat ie gewoon terug naar zijn biologische ouders.
this bitch bites
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:46:24 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677168
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:30 schreef yvonne het volgende:
@ Milagro
!

Picture this, een 2e Dutroux,
jarenlang kinderen in kelders voor eigen genot.

Kind hoeft niet terug, het heeft nu een band met de ontvoerder
En ja, ik chargeer!
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, deze vergelijking
pi_49677219
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:44 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Nou, dat weten ze dan bij deze, als ze echt het beste met het kindje voorhebben, gaat ie gewoon terug naar zijn biologische ouders.
Dat lijkt jou wel leuk als kind van 9? Van de een op de andere dag meegenomen worden door (voor jou) wildvreemden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:49:26 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677273
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:39 schreef Leah het volgende:

[..]

Dit zeg ik er over.
[..]

En dat is wrs het meest zinnige wat er over te zeggen valt. God verhoede dat je als ouder ooit in die situatie terecht komt. En als kind natuurlijk.
pi_49677366
Ik merk trouwens dat de hele situatie uit de kranten is gemanouvreerd. Er staat geen artikel meer over in. Terecht ook.
pi_49677421
Ik zou inderdaad ook niet weten hoe ik zou reageren als ik zou horen dat ik niet lang meer te leven heb.

Maar ik weet daarentegen HEEL goed hoe ik zou reageren als mijn kinderen worden ontvoerd. Ik wil ze terug ! Zo snel mogelijk! En ik zou het niet kunnen aanvaarden dat ze door andere mensen worden opgevoed, terwijl ik dat ook kan én wil, NOOIT!
pi_49677517
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat lijkt jou wel leuk als kind van 9? Van de een op de andere dag meegenomen worden door (voor jou) wildvreemden?
Wie hoor je hier zeggen dat dat van de 1 op ander dag moet? In deze situatie lijkt het me wel verstandig dat de biologische ouders hier eerst een poosje verblijven en samen met de adoptieouders het kindje zo goed mogelijk voorbereiden op wat er gaat komen. Maar dat het kindje terugmoet naar zijn biologische ouders is voor mij een vaststaand feit.
Als het kind vrijwillig afgestaan zou zijn door de ouders zou ik er anders over denken, maar aangezien dit een heel ander verhaal is, vind ik het niet meer als terrecht.
this bitch bites
pi_49677520
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:

zulke uitspraken kan je draaien naar alle kanten.

het lijkt me ook niet leuk om door vreemde mensen opgevoed te worden, terwijl je biologische ouders dat ook hadden gewild en gekund.
pi_49677566
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:53 schreef petitlapin2 het volgende:
Ik zou inderdaad ook niet weten hoe ik zou reageren als ik zou horen dat ik niet lang meer te leven heb.

Maar ik weet daarentegen HEEL goed hoe ik zou reageren als mijn kinderen worden ontvoerd. Ik wil ze terug ! Zo snel mogelijk! En ik zou het niet kunnen aanvaarden dat ze door andere mensen worden opgevoed, terwijl ik dat ook kan én wil, NOOIT!
Hoe zou je dan reageren als je de adoptieouder was?

"Hier neem mn kind maar mee"?
pi_49677613
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_49677658
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:

Het zou me immens veel verdriet doen om het kind af te staan, maar ik zou verstand genoeg hebben om te beseffen dat hij beter is bij zijn biologische ouders, die al jaren zoeken naar hun ontvoerd kind.
pi_49677690
quote:

[..]

Hoe zou jij dan reageren? Je krijgt het lekker niet, het is nu van ons, lekker puh!

this bitch bites
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:01:28 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677712
Wie zegt dat hij daar beter is dan? Dat is vrnml beredeneerd vanuit je eigen moederinstinct, voor het kind hoeft dat helemaal niet zo te zijn/ervaren natuurlijk.
pi_49677758
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:00 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Het zou me immens veel verdriet doen om het kind af te staan, maar ik zou verstand genoeg hebben om te beseffen dat hij beter is bij zijn biologische ouders, die al jaren zoeken naar hun ontvoerd kind.
"beter", waarom?

dat kind weet niet beter of jij, de adoptieouder, bent z'n ouder.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 11:04:26 #152
43556 miss_dynastie
pi_49677801
quote:

[..]

Ja.
pi_49677808
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Wie zegt dat hij daar beter is dan? Dat is vrnml beredeneerd vanuit je eigen moederinstinct, voor het kind hoeft dat helemaal niet zo te zijn/ervaren natuurlijk.
als biologische en wettelijke ouder heb je toch rechten . Is dat kind echt zoveel meer waard dan de ouder? Wat is zijn meerwaarde als mens?

Ik wil ze zien als GELIJKEN, die beiden rechten hebben. En ik ben van mening dat als niets laat blijken dat de biologische ouders hun kind niet kunnen opvoeden, het kind het best teruggaat naar de biologische ouders.
pi_49677879
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja.
Lekker voor dat kind dan.
pi_49677883
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:03 schreef Dodecahedron het volgende:

"beter", waarom?

dat kind weet niet beter of jij, de adoptieouder, bent z'n ouder.
Waarom?

Omdat ik het niet met mijn geweten zou kunnen verzoenen om een kind te onttrekken van zijn biologische ouders. Al denk ik dat ik honderd keer beter, rijker of wat dan ook ben.
pi_49677947
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:06 schreef Dodecahedron het volgende:

En de ouders van het ontvoerde kind moeten alles maar pikken ? Zijn ze minder waard als mens dan dat kind of zo? Hun leven mag kapot, het kind moet koste wat het kost beschermd worden tegen iets waarvan niemand weet of het slecht is, maar de ouders, who gives a damn?... waar zit het verschil?
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 11:11:20 #157
43556 miss_dynastie
pi_49678053
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, heel lekker voor het kind. Ik denk dat het kind me dan beter in gedachten zal hebben dan wanneer ik hem uit eigenbelang (want kom op zeg, die mensen uit India kunnen niet helder denken , maar de Nederlanders uiteraard wel ) weg houdt bij zijn familie, die hem nooit op heeft willen geven. Als ik een kindje adopteer doe ik dat omdat ik graag een kind wil (want al dat geblaat over 'het gaat om het kind': een kind krijg je in de eerste plaats voor jezelf, althans, in de meeste gevallen), maar ook met de gedachte het kind een beter leven te geven. En ik geloof niet dat ik het kind een beter leven kan geven als ik zijn biologische ouders bij hem weghoudt, zijn biologische ouders die hun liefste kind uit hun bed geroofd zagen en hemel en aarde hebben bewogen om hem terug te vinden.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:13:16 #158
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49678124
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:08 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

En de ouders van het ontvoerde kind moeten alles maar pikken ? Zijn ze minder waard als mens dan dat kind of zo?
Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd (oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind, dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.

Eerder in deze discussie werd gezegd dat het voor de ouder makkelijker te verwerken was als het kind dood zou zijn..zoiets vind ik onbegrijpelijk! Ik heb 1000 x liever de wetenschap dat mijn kind leeft en gelukkig is! Ik vind dat echt heel egoistisch; "als ik hem niet heb krijgt niemand hem"..we hebben het hier over een mens nogmaals.
pi_49678287
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:

Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd (oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind, dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.
ja, als ouder cijfer je je dagelijks weg voor je kind, maar dit gaat te ver! Dit is niet meer wegcijferen, dit is je laten bestelen.

Ik zou het niet overleven moest één van mijn kinderen worden ontvoerd. Maar omdat ik volwassen ben, moet ik dit blijkbaar wel aanvaarden. Het leven van mijn kind is heilig, ik moet alle ellende maar pikken ... nee, sorry, ik vind mijn leven evenveel waard, en ik heb hier ook niet om gevraagd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:39:53 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49679161
Ik zou het ook niet overleven als ik mijn zoontje zou moeten missen, en heb natuurlijk makkelijk praten zo langs de zijlijn, "wat als" etc, maar stel dat ik in die stituatie zou zitten zou ik hopelijk de grootheid hebben om te kiezen in het belang van het kind, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor een 6 of 9 jarige (weet niet precies hoe oud het jongetje nu is) om hem weg te rukken bij de mensen die hij als zijn ouders ziet, zijn school, vriendjes en vriendinnetjes en noem maar op, omdat ik MIJN kind terug wil. Wel zou ik me ervan willen vergewissen dat hij echt gelukkig is natuurlijk en dat hem de situatie zodra hij capabel is om dat te begrijpen, duidelijk wordt gemaakt en ik zou er een vorm van contact mee willen houden, zodat hij nooit met onbeantwoorde vragen hoeft te zitten of het idee dat ik hem niet meer zou willen. Maar om dat kind ten koste van alles weg te halen bij alles wat hem dierbaar en vertrouwd is, nee dat zou ik hem niet willen aandoen. Dan lijd ik zelf liever.
pi_49680146
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar ze zijn volwassenen..dat kind heeft al helemaal nergens om gevraagd
(oke, de ouders natuurlijk ook niet en wat ze is overkomen is verschrikkelijk) maar het is de taak van de ouder imo om zichzelf weg te cijferen in het belang van je kind,
Waar haal jij toch de verwaandheid vandaan te dennken dat dat kind in Nederland beter af is als bij zijn Natuur.ijke ouders
quote:
dat doe je al dagelijks, in o zo veel kleine dingen, en dit is hier een extreem voorbeeld van.

In naamgeving, in tijd besteed aan het kindje...
Laat me niet lachen
quote:
Eerder in deze discussie werd gezegd dat het voor de ouder makkelijker te verwerken was als het kind dood zou zijn..zoiets vind ik onbegrijpelijk! Ik heb 1000 x liever de wetenschap dat mijn kind leeft en gelukkig is!
Als je kind dood is kun je iets afsluite, je weet dat er geen pedofiel aan kan komen, geen enge pijnlijk ziektes zijn etc. Dan kun je "rust" hebben
quote:
Ik vind dat echt heel egoistisch; "als ik hem niet heb krijgt niemand hem"..we hebben het hier over een mens nogmaals.
We hebben het hier over een kind , en een moeder die dat gebaard heeft en aan de borts gehad heeft.
Een vader die werkte voor een inkomen, en alles ging op aan de zoektocht naar de kleine,
En dan raak je een baan kwijt (psychische stress?:) en houd het geld op

En jij durft hier kinderroof te verdedigen.
Dit zou alleen een precedent scheppen voor ouders die niet ter goeder trouw handellen.
pi_49680194
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Ik zou het ook niet overleven als ik mijn zoontje zou moeten missen, en heb natuurlijk makkelijk praten zo langs de zijlijn, "wat als" etc, maar stel dat ik in die stituatie zou zitten zou ik hopelijk de grootheid hebben om te kiezen in het belang van het kind, ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is voor een 6 of 9 jarige (weet niet precies hoe oud het jongetje nu is) om hem weg te rukken bij de mensen die hij als zijn ouders ziet, zijn school, vriendjes en vriendinnetjes en noem maar op, omdat ik MIJN kind terug wil. Wel zou ik me ervan willen vergewissen dat hij echt gelukkig is natuurlijk en dat hem de situatie zodra hij capabel is om dat te begrijpen, duidelijk wordt gemaakt en ik zou er een vorm van contact mee willen houden, zodat hij nooit met onbeantwoorde vragen hoeft te zitten of het idee dat ik hem niet meer zou willen. Maar om dat kind ten koste van alles weg te halen bij alles wat hem dierbaar en vertrouwd is, nee dat zou ik hem niet willen aandoen. Dan lijd ik zelf liever.
Nou dat hoop ik voor je
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:55:49 #163
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49682190
Als je enigzins capabel was zou je niet van die reacties geven die eens te meer bewijzen dat je niet de intellectuele bagage hebt om te begrijpen wat ik zeg, je blijft maar in je eigen bekrompen straatje blaten en je reageert niet op wat ik post, maar op wat je denkt dat ik post..dat is heel wat anders, niet zo desired Bart.

Maar als je het niet erg vind; hoe amusant je ook bent, je vermoeid me..ik kan net zo goed een discussie voeren met een fruitvlieg maar ook dat gaan vervelen, net als jij. Je geblaat is werkelijk te stupide om op in te gaan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:18:46 #164
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49683081
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Duidelijke post

Door de manier waarop je het hier stelt neig ik in deze situatie (en dat heeft niets te maken met de locatie/rijkdom van beide stellen, maar meer met de leeftijd van het kind, DB) naar het kind toch bij de adoptie ouders te laten, hoe schrijnend dat ook voor de biologische ouders is.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49684269
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Duidelijke post

Door de manier waarop je het hier stelt neig ik in deze situatie (en dat heeft niets te maken met de locatie/rijkdom van beide stellen, maar meer met de leeftijd van het kind, DB) naar het kind toch bij de adoptie ouders te laten, hoe schrijnend dat ook voor de biologische ouders is.

Afgezien dat kinderroof zich helemaal gaat lonen
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:51:51 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684327
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat een volwassen reply weer
Maar goed, ik denk eerder dat naar aanleiding van deze zaak de controles mbt adoptie verscherpt gaan worden.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:52:47 #167
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684365
Het kind is 9 jaar btw, al bijna een tiener dus.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 13:53:33 #168
43556 miss_dynastie
pi_49684388
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef jellyrose het volgende:
Maar wie heeft het recht die beslissing te nemen? De Nederlandse rechter? De Indiase rechter?
Ik vind het prima als een ouder, zoals in Vivi's beschrijving, zelf die beslissing neemt. Maar ik vind niet dat dat voor de biologische ouders mag worden besloten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:54:29 #169
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49684427
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ah jochie, als jij zo'n causaal verband wil zien dan doe je dat toch lekker
Red de zeehond!
pi_49684637
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Als jij die logica niet ziet, dan stop je toch net als al die andere koekoeksmoeders gelijk een struisvogel je kop in het zand.
pi_49684659
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:03 schreef desiredbard het volgende:

En jij durft hier kinderroof te verdedigen.
Dit zou alleen een precedent scheppen voor ouders die niet ter goeder trouw handellen.
vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".

Dit kan en mag niet. Het verbaast me echt dat sommige moeders hier zo weinig voor hun kind zouden vechten. En daarmee zeg ik niet dat ze beter, slechter of pretentieuzer zijn dan mij, maar ik zit in ieder geval helemaal anders in elkaar. Ik zou vechten tot mijn allerlaatste snik.
pi_49684742
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:54 schreef jellyrose het volgende:

ik sta er eerlijk gezegd perplex van dat jij het causaal verband niet ziet...
pi_49684751
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

vooral dat, ja. Je moet maar een kind van één of andere willekeurige moeder ontvoeren, naar een ver land verhuizen, goed verzorgen, en de rechter zal het kind wel bij jou laten "in het belang van het kind".

Dit kan en mag niet. Het verbaast me echt dat sommige moeders hier zo weinig voor hun kind zouden vechten. En daarmee zeg ik niet dat ze beter, slechter of pretentieuzer zijn dan mij, maar ik zit in ieder geval helemaal anders in elkaar. Ik zou vechten tot mijn allerlaatste snik.
Het verschil tussen loeder en Moeder zit daadwerkelijk maar in een letter in sommige gevallen hier
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:05:47 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684841
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Daarom moet dit dus zoveel mogelijk voorkomen, worden..nóg strengere controles etc.

Maar in dit specifieke geval is het leed al geschied, het is in mijn opinie niet juist om het kind letterlijk het kind van de rekening te laten worden. (en ook niet in de opinie van de hoogleraar adoptie uit het filmpje, maar dat terzijde).

Heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met vechten voor je kind. Alsof dat maar op 1 manier te interpreteren is...vechten kan op zoveel manieren, ook of misschien wel juist door je eigen belang opzij te zetten en je puur te focussen op wat het kind de minste schade toe brengt en waarbij hij het best functioneren, en dat is imo niet door een kind van 9 dat hier zijn hele bewuste leven woont weg te rukken uit alles wat hem vertrouwd is, omdat hij nu eenmaal uit een andere eicel/zaadcel komt. Ik zal indien nodig mijn leven geven voor mijn kind, in dit geval geef je dan op een andere manier je leven, soit.
pi_49684859
als het hier toch continu enkel en alleen over "het belang van het kind" gaat ... zouden jullie dan jullie kind bij een rasechte ontvoerder laten als het kind het daar veel leuker vind en er zich na enkele jaren volledig thuisvoelt ?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:07:27 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684919
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:06 schreef petitlapin2 het volgende:
als het hier toch continu enkel en alleen over "het belang van het kind" gaat ... zouden jullie dan jullie kind bij een rasechte ontvoerder laten als het kind het daar veel leuker vind en er zich na enkele jaren volledig thuisvoelt ?
Belachelijke vergelijking, zullen we de discussie een beetje reeel houden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:08:29 #177
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49684969
Maar om je een antwoord te geven ( ) daarbij kun je natuurlijk met geen mogelijkheid spreken over een objectief belang van het welzijn van het kind. Hooguit over een Stockholmsyndroom.
pi_49685113
bestaan er al hoogleraren adoptie ... whatever.

een beetje gemakkelijk geformuleerd hoor " het komt nu eenmaal uit een andere eicel en zaadcel", dat is de biologische ouders wel een beetje schandalig bagatelliseren.

Mijn kinderen zijn mijn ALLES, mijn vlees, mijn bloed, en mijn leven. En ik laat ze niet van mij stelen, punt.

en waarom zou een kind zo'n schade ondervinden bij zijn biologische ouders... waarom waarom ? Ik denk net het tegendeel.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:11:35 #179
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49685122
Het kindje is nu een jaar of 9? Vanaf anderhalf bij zijn bio-ma weg? En al minstens 6 jaar bij zijn adopt-ma?

Adopt-ma is degene die hem heeft gevormd tot wat hij nu is, bio-ma heeft welliswaar de basis gelegd, maar niet de vorming gedaan.

Tegen de tijd dat de heren rechters, diverse -gogen, diverse instanties zowel hier als daar er over uit zijn wat er met dit kindje moet gebeuren zijn we waarschijnlijk ettelijke jaren verder en de kans is groot dat de knul dan zelf hier wilt blijven, hier zijn puberleven heeft opgebouwd, maar wel zijn bio-ouders wilt zien, en wilt leren kennen. Net als met 'normale' adoptiekindjes vaak het geval is.

De adopt-ouders zijn hierin ook slachtoffer, de adopt-ma heeft het kind wel niet uit haar schoot gebaard, maar wel in haar hart grootgebracht.

Lekker makkelijk om te denken dat je dan als adopt-ma na zoveel jaar mét het kind wél zou kunnen/mogen zeggen "hier neem je kind maar terug!" maar dat bio-ma níet zou mogen zeggen na zoveel jaar zónder haar kind "Hou jij mijn kind maar!".

De bio-ma zou dan een slechte moeder zijn ook al handelt ze in het belang van het kind, terwijl de adopt-ma een goeie moeder zou zijn als ze handelt in het belang van de bio-ma....
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_49685142
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:07 schreef Vivi het volgende:

ik vind ze zeer reëel, aangezien hier iedereen maar blijft hameren op dat heilige belang van het kind, en met het voorbeeld van neem een natascha kampusch het niet zo irreeel is
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 14:13:24 #181
43556 miss_dynastie
pi_49685217
quote:

[..]

Nou, hoezo? Stel dat ik een kind uit een ziekenhuis uit Polen steel omdat ik zelf geen kind kan krijgen. Ik neem het mee en voed het op alsof het mijn eigen kind is. Ik heb dat kind nooit kwaad gedaan, ik heb hem alleen uit liefde gestolen. Na acht jaar komen de ouders het kind op het spoor. Dat kind heeft zijn wortels in Nederland en hem is nooit iets misdaan. Ik heb hem altijd geweldig verzorgd. Haal je dat kind bij me weg of niet? Zo ja, alleen maar omdat ik een misdadiger ben? En wordt het kind dan niet ook teveel ontworteld?
pi_49685265
quote:

[..]

Ik zie niet wat er belachelijk aan die vergelijkijng is...
Ok... De adoptie-ouders wisten niets van het hele "roofverhaal"...
Maar stel.. Een vrouw... Wanhopig omdat ze zelf geen kinderen kan krijgen steelt een lief hummeltje van anderhalf uit een buggy...Neemt het mee en voedt het met alle liefde en zorg op tot het een jaar of 9 is... Dan staat er politie voor de deur...
Manneke van 9 weet niet beter of die vrouw is zijn moeder....
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:14:37 #183
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49685279
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar wie heeft het recht die beslissing te nemen? De Nederlandse rechter? De Indiase rechter?
Ik vind het prima als een ouder, zoals in Vivi's beschrijving, zelf die beslissing neemt. Maar ik vind niet dat dat voor de biologische ouders mag worden besloten.
Maar ook niet voor dat kind (of zelfs voor de adoptie ouders, eigenlijk).

Iemand moet ergens een grens trekken (wat doe je als het kind al vanaf 3 maanden bij een van nietswetend adoptiestel woont en de biologische ouders na 12 jaar op de stoep staan? of wat doe je als dat kind op z'n 4e wordt ontvoerd en 5 jaar later weer gevonden wordt? allemaal verschilllende situaties..) en in dit specifieke geval vind ik als buitenstaander (denk ik, ik weet het ook niet, het is gewoon afschuwelijk) dat de grens in 'het voordeel' van de adoptie ouders ligt. En ja, wie dat zou moeten beslissen.. bestaat er zoiets als een internationale raad van de kinderbescherming?

En ik zou hoogstwaarschijnlijk ook tot het bot vechten voor m'n kind en als het mij zou overkomen zou ik ook compleet door het lint gaan, maar dat heeft niets te maken met een situatie objectief kunnen bekijken.

Als je gewoon objectief naar deze situatie kijkt dan ben ik van mening dat dat kind beter bij zijn adoptie ouders kan blijven. En als ik daarom door een paar anonieme zieltjes op internet als een slechte moeder, viswijf of wat dan ook word bestempeld dan so be it.
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:14:40 #184
179358 Leylal84
Leyla1984
pi_49685282
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef desiredbard het volgende:

We hebben het over belang van het kind, niet over het dragen van nike's !! Of omdat we in Nederland wonen.
Goed lezen!!
HumoR
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:15:04 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685306
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:11 schreef petitlapin2 het volgende:
bestaan er al hoogleraren adoptie ... whatever.

een beetje gemakkelijk geformuleerd hoor " het komt nu eenmaal uit een andere eicel en zaadcel", dat is de biologische ouders wel een beetje schandalig bagatelliseren.

Mijn kinderen zijn mijn ALLES, mijn vlees, mijn bloed, en mijn leven. En ik laat ze niet van mij stelen, punt.

en waarom zou een kind zo'n schade ondervinden bij zijn biologische ouders... waarom waarom ? Ik denk net het tegendeel.
Pfff, je komt over het algemeen gesproken toch intelligent genoeg over, kan je je er niks bij voorstellen wat voor psychische impact het heeft op een 9-jarig kind als het uit zijn vertrouwde wereldje wordt weggerukt, bij de enige ouders die hij kent? Van zijn school, vriendjes, evt. broers en zusjes? Huisdieren etc? naar India wordt gebracht bij mensen die hij niet kent "hallo, wij zijn je ouders, o sorry, je verstaat ons niet".

Zo sta je te jumpstylen met je vriendjes op het schoolplein en zo lig je voor een golfplaten hutje buiten te slapen (zoals in het filmpje) tussen mensen die je niet kent en niet kan verstaan? (en nee, dat heeft niets met de economische situatie te maken, maar alles met de cultuurshock) en dat op een ontzettend kwestbare leeftijd als 9 jaar? Wil je beweren dat dát in het belang is van het kind?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:09 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685349
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:14 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Maar stel.. Een vrouw... Wanhopig omdat ze zelf geen kinderen kan krijgen steelt een lief hummeltje van anderhalf uit een buggy...Neemt het mee en voedt het met alle liefde en zorg op tot het een jaar of 9 is... Dan staat er politie voor de deur...
Ik denk dat iemand die dermate psychisch labiel is om zoiets te doen ook niet als een goede opvoedster kan fungeren eerlijk gezegd.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 14:16:55 #187
43556 miss_dynastie
pi_49685375
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:14 schreef jellyrose het volgende:
bestaat er zoiets als een internationale raad van de kinderbescherming?
Voor zover ik weet niet een die door India en Nederland beide erkend wordt.
Ik kan het India trouwens niet verwijten. Met de meerdere illegale adopties die aan het licht zijn gekomen hebben die natuurlijk een beeld dat wij volledig fout met adoptie omgaan als land.
pi_49685404
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:16 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand die dermate psychisch labiel is om zoiets te doen ook niet als een goede opvoedster kan fungeren eerlijk gezegd.
Stel dat ze het wel kan.... gewoon fungeren als een geweldige moeder...
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:17:35 #189
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685407
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

ik heb hem alleen uit liefde gestolen.
Moet ik nog antwoord geven, nee he?
pi_49685415
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Pfff, je komt over het algemeen gesproken toch intelligent genoeg over, kan je je er niks bij voorstellen wat voor psychische impact het heeft op een 9-jarig kind als het uit zijn vertrouwde wereldje wordt weggerukt, bij de enige ouders die hij kent? Van zijn school, vriendjes, evt. broers en zusjes? Huisdieren etc? naar India wordt gebracht bij mensen die hij niet kent "hallo, wij zijn je ouders, o sorry, je verstaat ons niet".

Zo sta je te jumpstylen met je vriendjes op het schoolplein en zo lig je voor een golfplaten hutje buiten te slapen (zoals in het filmpje) tussen mensen die je niet kent en niet kan verstaan? (en nee, dat heeft niets met de economische situatie te maken, maar alles met de cultuurshock) en dat op een ontzettend kwestbare leeftijd als 9 jaar? Wil je beweren dat dát in het belang is van het kind?
en wat als de ouders bijvoorbeeld beslissen om naar Nederland te verhuizen voor hun kind, zodat het kind redelijk op dezelfde manier kan voortleven ... ?
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 14:19:21 #191
43556 miss_dynastie
pi_49685467
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:17 schreef Vivi het volgende:

[..]

Moet ik nog antwoord geven, nee he?
Nee hoor, jij moet niks.
Het is mijns inziens best mogelijk dat een vrouw -behalve het kind jatten- dat kind niks fouts aandoet. Er geweldig voor zorgt. Het heeft meegenomen omdat ze liefde wil geven, en dat heeft ze gedaan. Ze heeft dat kind fantastisch opgevoed. Het is alleen door haar uit een ander land gestolen. Breng je dat kind dan terug of niet? Ondanks de heftige ontworteling?
pi_49685487
In India wonen trouwens heel veel rijke mensen hoor ... iedereen gaat er hier vanuit dat het een kind uit een arm gezin is ?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:20:14 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685499
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:17 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Stel dat ze het wel kan.... gewoon fungeren als een geweldige moeder...
Ja, en as is verbrande turf. Om zoies te doen zit er een steekje los en ben je dermate egocentrisch dat je niet kan fungeren als goede opvoeder..wrs flipt zo iemand door als het gestolen n kind niet helemaal functioneert volgens het ideaal plaatje in haar hoofd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:21:15 #194
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685538
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:
In India wonen trouwens heel veel rijke mensen hoor ... iedereen gaat er hier vanuit dat het een kind uit een arm gezin is ?
Dat is ook zo, de vader is werkloos en ze slapen op straat voor hun golfplaten hutje. Maar goed, dat mag geen criterium zijn natuurlijk.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 14:22:09 #195
43556 miss_dynastie
pi_49685572
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:19 schreef petitlapin2 het volgende:
Nee, dat niet, maar ik vind dat volledig irrelevant. Alsof mensen met geld meer recht hebben op hun gestolen kind dan arme mensen.
pi_49685575
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:21 schreef Vivi het volgende:

Dat is ook zo, de vader is werkloos en ze slapen op straat voor hun golfplaten hutje. Maar goed, dat mag geen criterium zijn natuurlijk.
neen, hij blijft de biologische vader, en niemand had zijn kind mogen ontvoeren.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:23:30 #197
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49685620
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:14 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Het is een belachelijke vergelijking omdat het niet te vergelijken is met deze situatie appels en peren - net zoals de meeste vergelijkingen die hier in dit topic worden aangehaald.

In de situatie die jij schetst zijn de omstandigheden totaal anders en vind ik dat die vrouw terecht moet staan voor haar misdaad en dat het kind terug naar de biologische ouders moet. Het belang van het kind staat in dit geval niet als hoogste aangeschreven, want dat kind verblijft bij een misdadiger en het toepassen van de wet (en die zegt dat kidnapping verboden is) prevaleert in deze.

In het verhaal uit de OP staan de adoptie ouders helemaal los van de initiele misdaad en er kan ze dus ook niets aangerekend worden.
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:24:12 #198
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:22 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

neen, hij blijft de biologische vader, en niemand had zijn kind mogen ontvoeren.
Dat dat nooit had mogen gebeuren is geen punt van discussie, feit blijft dat het wél is gebeurd, en dat er nu moet worden gekeken naar wat van alle kwaden, de minst erge is voor het KIND.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:25:08 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685681
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:23 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Het is een belachelijke vergelijking omdat het niet te vergelijken is met deze situatie appels en peren - net zoals de meeste vergelijkingen die hier in dit topic worden aangehaald.

In de situatie die jij schetst zijn de omstandigheden totaal anders en vind ik dat die vrouw terecht moet staan voor haar misdaad en dat het kind terug naar de biologische ouders moet. Het belang van het kind staat in dit geval niet als hoogste aangeschreven, want dat kind verblijft bij een misdadiger en het toepassen van de wet (en die zegt dat kidnapping verboden is) prevaleert in deze.

In het verhaal uit de OP staan de adoptie ouders helemaal los van de initiele misdaad en er kan ze dus ook niets aangerekend worden.
Thanks scheelt een hoop getyp.
pi_49685686
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:24 schreef Vivi het volgende:

Dat dat nooit had mogen gebeuren is geen punt van discussie, feit blijft dat het wél is gebeurd, en dat er nu moet worden gekeken naar wat van alle kwaden, de minst erge is voor het KIND.
en daar zullen we het dus nooit eens over worden. Ik vind het belang van de biologische ouders even veel waard.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:25:19 #201
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49685689
quote:
De adoptieouders zijn net zo goed een slachtoffe rin deze en hun valt niets te verwijten, net als dat de bio-ouders niets te verwijten valt. Het geestelijke belang van het kind moet hierin vooraan staan. Zal het kind grotere schade oplopen door hier te blijven of zal de schade groter zijn door terug te moeten.

Het kind raakt hoe dan ook beschadigd, wat er ook zal gebeuren.
pi_49685702
hoe oud was/is die David van madonna ook al weer?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:27:16 #203
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49685756
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:25 schreef Ireth het volgende:

[..]

De adoptieouders zijn net zo goed een slachtoffe rin deze en hun valt niets te verwijten, net als dat de bio-ouders niets te verwijten valt. Het geestelijke belang van het kind moet hierin vooraan staan. Zal het kind grotere schade oplopen door hier te blijven of zal de schade groter zijn door terug te moeten.

Het kind raakt hoe dan ook beschadigd, wat er ook zal gebeuren.
Yep, dat ben ik dus volledig met je eens.
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:28:40 #204
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685796
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:17 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en wat als de ouders bijvoorbeeld beslissen om naar Nederland te verhuizen voor hun kind, zodat het kind redelijk op dezelfde manier kan voortleven ... ?
Zoals ik in het topic al eerder aangaf, wat imo de meest "ideale "situatie zou zijn (voor zover mogelijk) zou idd zijn dat de ouders hierheen komen, en dat er in samenspraak met het kind, die op een voor zijn leeftijd aanvaardbare manier van de situatie op de hoogte wordt gebracht, en wordt verteld dat papa en mama hem nooit kwijt wilden, maar dat zijn adoptie ouders van niks wisten etc, zodat hij zich door iedereen geliefd voelt, er een soort co-ouderschap zou ontstaan. Dit lijkt me voor het jongetje de allerfijnste oplossing die hem de minste schade zal toebrengen.

Maar geef jij eens antwoord, stel dat niet mogelijk is, hoe reageer je dan op de post waar je dit op replyde?
pi_49685834
quote:

[..]

Klopt... de adoptie ouders wisten van niets... hen kan ook helemaal niets aangerekend worden en ik vind het ook niet meer als normaal dat ook zij vechten met alles wat ze hebben... Maar in beide gevallen weet het kind van niets... In het geval van de OP is het kind door de ontvoerders verkocht en is het zo bij andere ouders terecht gekomen..
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:30:23 #206
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49685859
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:25 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en daar zullen we het dus nooit eens over worden. Ik vind het belang van de biologische ouders even veel waard.
Even veel of meer? Ik gok op dat laatste.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 14:32:04 #207
43556 miss_dynastie
pi_49685931
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Als het trouwens andersom zou zijn en een uit Nederland ontvoerd kind zou teruggevonden worden in India, dan zou het team van Hart van Nederland meegaan met een filmploeg om het kind op te halen. Niemand zou twijfelen of het wel goed voor het kind zou zijn.
pi_49686067
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:30 schreef Vivi het volgende:

Even veel of meer? Ik gok op dat laatste.
Ik vind dat het kind bij zijn bio-ouders hoort. Ik vind het in het belang van BEIDE partijen. Een kind hoort volgens mij namelijk bij zijn biologische ouders. Dus in India als het moet.

einde discussie voor mij. mijn eigen kroost roept
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 14:37:02 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49686148
Iedereen weet dat India een van de snelst groeiende economieen is en heel veel 'kennisbanen' vanuit Nederland tegenwoordig in India uitgevoerd worden ?

Het kind zou ook economisch wel eens beter af kunnen zijn in India de komende decenia.

Wat een non discussie zeg. 'Het belang van het kind voorop' is ook die dooddoener waardoor duizenden vaders hun kind nooit meer te zien krijgen door een secreet van een moeder
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:40:14 #210
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49686241
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]
Los van dat dit niets meer dan speculatie is, is het ook nogal zinloos om kidnap-gevallen met elkaar te gaan vergelijken omdat elke zaak weer andere parameters heeft die moeten worden bekeken alvorens je tot wat voor conclusie dan ook kan komen.
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:40:33 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49686253
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]
Jawel hoor.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:41:11 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49686283
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Los van dat dit niets meer dan speculatie is, is het ook nogal zinloos om kidnap-gevallen met elkaar te gaan vergelijken omdat elke zaak weer andere parameters heeft die moeten worden bekeken alvorens je tot wat voor conclusie dan ook kan komen.
Precies, dit soort gevallen kan je nooit over een kam scheren en zullen allemaal nauwkeurig individueel beoordeeld moeten worden.
pi_49686382
quote:

[..]

[weg]

Ouders waren niet van de rijkste...maar voorheen was er een inkomen.
Inmiddels is de Vader zijn baan kwijt...ik kan me zo voorstelen dat dat gebeurd als je andere dingen zoals de KIDNAP van je kind aan je hoofd hebt.

het adoptiebureau wist dat er dingen niet in de haak waren.....
-> kind terug naar zijn echte ouders.... en Nederlandse kosten van het kind wekenlijks overmaken naar die ouders en HUN kind..... gaat dat kind nog veel betere kansen hebben dan hier

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 23-05-2007 15:06:13 ]
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:14 #214
43556 miss_dynastie
pi_49686391
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:40 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Mwoa, speculatie gebaseerd op waargebeurde verhalen. Er zijn in het verleden kinderen gezocht en gevonden en naar Nederland gehaald en er worden nu nog steeds kinderen gezocht en wellicht gevonden en vast ook naar Nederland gehaald.
Er worden ook nog altijd kinderen van 8 of 10 uit India geadopteerd. Maar blijkbaar kan dat wel, omdat van golfplaatje naar nintendo DS stukken beter wordt geacht -vanuit de Nederlandse visie- dan andersom.
pi_49686434
Weet iemand of het kind een NL paspoort heeft?
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:47:03 #216
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49686569
[weg]

[ Bericht 98% gewijzigd door BE op 23-05-2007 15:06:00 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:47:27 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49686590
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:44 schreef BobRooney het volgende:
Weet iemand of het kind een NL paspoort heeft?
Ja.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:49:28 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49686679
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar blijkbaar kan dat wel, omdat van golfplaatje naar nintendo DS stukken beter wordt geacht -vanuit de Nederlandse visie- dan andersom.
Niet dat dat een criterium mag zijn natuurlijk, maar ik denk dat iedereen het daar toch wel over eens is dat een golfplaten huisje minder kansen bied ja. Nogmaals, dit mag natuurlijk niet meegenomen worden in de beslissing waar het kind het beste kan zijn.
pi_49686705
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja.
NL paspoort?

Vroeg het me af, want dan zie ik het kindje niet zo snel naar India gaan. Los van wat nou het beste is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:53:57 #220
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49686842
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mwoa, speculatie gebaseerd op waargebeurde verhalen. Er zijn in het verleden kinderen gezocht en gevonden en naar Nederland gehaald en er worden nu nog steeds kinderen gezocht en wellicht gevonden en vast ook naar Nederland gehaald.
Maar dan gaat het voornamelijk om kinderen die door een ouder of familielid gekidnapt zijn en nog steeds bij deze misdadiger verblijven. En zoals ik al eerder heb gezegd: dan prevaleert de wet over het belang van het kind.
quote:
Er worden ook nog altijd kinderen van 8 of 10 uit India geadopteerd. Maar blijkbaar kan dat wel, omdat van golfplaatje naar nintendo DS stukken beter wordt geacht -vanuit de Nederlandse visie- dan andersom.
Wettelijke leeftijd voor adoptiekinderen was tot 6 jaar, is recentelijk verhoogd tot 8 jaar - voornamelijk om het mogelijk te maken kinderen uit 1 gezin/sociale kring tegeiljkertijd te adopteren. Bovendien vergeet je even dat deze adoptiekinderen voor het overgrote deel uit wees en opvanghuizen komen, wat nou niet echt bepaald "ideale" plekken zijn voor kinderen om in op te groeien. Deze kinderen hebben zelfs vaak nooit hun biologische ouders gekend. En voor zo'n kind is het nooit te laat om wel in een liefdevol en warm gezin opgenomen te kunnen worden, dat heeft verder weinig te maken met of dat kind hier een playstation krijgt of niet
Red de zeehond!
pi_49686906
[weg]

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 23-05-2007 15:06:29 ]
pi_49687206
[weg]

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 23-05-2007 15:06:43 ]
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 15:06:52 #223
43556 miss_dynastie
pi_49687318
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:53 schreef jellyrose het volgende:
Maar dan gaat het voornamelijk om kinderen die door een ouder of familielid gekidnapt zijn en nog steeds bij deze misdadiger verblijven. En zoals ik al eerder heb gezegd: dan prevaleert de wet over het belang van het kind.
Ja, volgens de visie van de Nederlandse wet is deze -meestal vader- een misdadiger, maar dat heeft te maken met het primaat van de moeder in onze rechtspraak. Je zou je natuurlijk af kunnen vragen hoe misdadig het is dat een vader voor zijn eigen kind zorgt. Volgens onze wet is dat een rare situatie, maar er zijn landen waar dat anders is. Is het dan echt in het belang van het kind om na een x aantal jaren uit de vertrouwde omgeving terug naar Nederland te worden gehaald omdat hier het primaat van de moeder heerst? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg echt niet dat je het toe moet juichen dat mensen de regels overtreden als ze het er niet mee eens zijn, maar je zou je natuurlijk wel af kunnen vragen hoe 'misdadig' dat nou precies is en of dat die door sommigen als schadelijk veronderstelde change of scenery rechtvaardigt.
quote:
Bovendien vergeet je even dat deze adoptiekinderen voor het overgrote deel uit wees en opvanghuizen komen, wat nou niet echt bepaald "ideale" plekken zijn voor kinderen om in op te groeien.
Klopt, maar de argumenten van taal, omgeving en wortels, de argumenten die worden aangevoerd om het kind vooral maar hier te houden, blijven natuurlijk wel staan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:07:00 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49687323
Vivi en DB, als jullie elkaar nou eens lekker negeerden...
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:28:35 #225
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49688257
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, volgens de visie van de Nederlandse wet is deze -meestal vader- een misdadiger, maar dat heeft te maken met het primaat van de moeder in onze rechtspraak. Je zou je natuurlijk af kunnen vragen hoe misdadig het is dat een vader voor zijn eigen kind zorgt. Volgens onze wet is dat een rare situatie, maar er zijn landen waar dat anders is. Is het dan echt in het belang van het kind om na een x aantal jaren uit de vertrouwde omgeving terug naar Nederland te worden gehaald omdat hier het primaat van de moeder heerst? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg echt niet dat je het toe moet juichen dat mensen de regels overtreden als ze het er niet mee eens zijn, maar je zou je natuurlijk wel af kunnen vragen hoe 'misdadig' dat nou precies is en of dat die door sommigen als schadelijk veronderstelde change of scenery rechtvaardigt.
[..]
Als de moeder het kind bij de vader weghoudt dan is dat (in mijn ogen in ieder geval) ook misdadig, maar dat rechtvaardigt idd nog niet het kidnappen. Het zijn lastige situaties en het is niet allemaal zwart en wit, maar over het algemeen vind ik toch dat in dit soort gevallen de kidnapper gestraft moet worden en het kind terug moet naar de biologische moeder (of vader), ook na een x aantal jaar, gewoon omdat het anders helemaal een hellend vlak wordt ('de kidnapper maar niet straffen zodat het kind daar kan blijven, omdat dat kind er nu toch al 10 jaar woont'). (Waarmee ik dus absoluut niet wil zeggen dat ik vind dat vaders minder rechten zouden moeten hebben dan moeders en dat moeders ongegeneerd de vaders moedwillig kunnen chanteren en buiten sluiten - daar zou wmb veel harder tegen opgetreden moeten worden vanuit de overheid)
quote:
Klopt, maar de argumenten van taal, omgeving en wortels, de argumenten die worden aangevoerd om het kind vooral maar hier te houden, blijven natuurlijk wel staan.
Ja natuurlijk, maar vaak zijn de leefsituaties van deze kinderen zo ermbarmelijk en hun vooruitzichten zo slecht dat een adoptie bijna een levensreddend middel wordt en het dus wel in het belang van het kind is om hem/haar uit die situatie te halen als de mogelijkheid zich voordoet (maw: hij/zij wordt geadopteerd) - dit gaat in het geval uit de OP natuurlijk niet op.
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:32:25 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49688443
Mijn gevoel zegt ook: naar de biologische ouders! Natuurlijk begeleid en rustig aan, maar ze horen bij elkaar, vind ik.

Als het voor 'gewone' adoptiekinderen al zo moeilijk is om te accepteren dat ze niet meer bij de biologische ouders zijn (die er niet voor kónden of wilden zorgen vanwege allerlei houtsnijdende oorzaken), hoe kan dit kind dan accepteren dat zijn hele zijn (inderdaad!) is afgenomen doordat het te lang in een land was met mensen die ook goed voor hem zorgden? Volgens mij word je daarvan echt een verscheurd mens en word je als mens misschien wel grover beschadigd dan wanneer je als kind moet leven in een totaal ander land, met andere mensen, een andere taal en een andere cultuur. De loyaliteit naar echte ouders is zó groot vanuit kinderen. Hoe zal dit kind zich dan voelen als blijkt dat de biologische ouders het kind zelfs wílden! Dat kan toch alleen maar één grote psychische worsteling worden?!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:47:50 #227
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49689105
Stel, jou kind wordt vannacht gejat..
Wat dan?

Dan wil je het toch ook terug, of zeg je, nee hou maar...

beetje zwakzinnige redenatie, zeker omdat het indiers zijn he?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_49689279
[op deze manier discussieren doen we hier niet]

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:08 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:52:47 #229
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49689304
[weg]

[ Bericht 97% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:18 ]
Ecosia
pi_49689673
[weg]

[ Bericht 34% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:28 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:37:23 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49691164
[weg]

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:38 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:38:17 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49691198
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef Leah het volgende:

[..]

pi_49691227
Zeg eens Desired-Bard, mag jij van Yvonne niet los op de rest van het forum of zo? Anders had jij toch gewoon mee kunnen discussieren in het NWS-topic?

Oh excuus, dat doe je al. Waarom dan ook nog hier
Variety is the spice of life
pi_49691274
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:37 schreef Leah het volgende:

[..]

Hoe ruk ik een context uit zijn verband. Ik ben klaar met jou, zak hooi die je er bent. En ik durf echt met droge ogen te beweren dat ik uit een stuk degelijker milieu kom dan jij, aan je foto's te zien .
Jij durft een boel dingen met droge te beweren......

Het valt voor eenieder terug te lezen wat gepost is op Yvonnes en mijn vraag.....

[weg]

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:42:24 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:40:44 #235
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49691309
Even voor de goede orde, ik zeg dus nergens dat kind linea recta naar de ouders terug moet, of andersom, ik zeg alleen maar dat voor mijn het belang van het kind voorop zou staan. Dat zegt dus niets over waar het dan naar toe zou moeten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:55:09 #236
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49691895
Ik zou me doodvechten voor mn kind, MIJN kind...
En elke tegenstribbelende ambtenaar met zn kop door een muur heen slaan...

maarja, welke ouder zou dat niet doen...
Ecosia
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 17:03:59 #237
43556 miss_dynastie
pi_49692199
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:28 schreef jellyrose het volgende:
vind ik toch dat in dit soort gevallen de kidnapper gestraft moet worden en het kind terug moet naar de biologische moeder (of vader), ook na een x aantal jaar, gewoon omdat het anders helemaal een hellend vlak wordt ('de kidnapper maar niet straffen zodat het kind daar kan blijven, omdat dat kind er nu toch al 10 jaar woont').
Waarmee het dus in zo'n geval wel gerechtvaardigd is het kind uit zijn vertrouwde wereldje weg te halen, dan begrijp ik het goed toch?
quote:
(Waarmee ik dus absoluut niet wil zeggen dat ik vind dat vaders minder rechten zouden moeten hebben dan moeders en dat moeders ongegeneerd de vaders moedwillig kunnen chanteren en buiten sluiten - daar zou wmb veel harder tegen opgetreden moeten worden vanuit de overheid)
Nee hoor, dat begrijp ik, en dat ben ik ook helemaal met je eens.
quote:
Ja natuurlijk, maar vaak zijn de leefsituaties van deze kinderen zo ermbarmelijk en hun vooruitzichten zo slecht dat een adoptie bijna een levensreddend middel wordt en het dus wel in het belang van het kind is om hem/haar uit die situatie te halen als de mogelijkheid zich voordoet (maw: hij/zij wordt geadopteerd) - dit gaat in het geval uit de OP natuurlijk niet op.
Klopt, de situatie van dit kind is anders. Maar misschien is het kind terugsturen ook wel levensreddend voor dit kind -> zie de post van Sugar die dat heel mooi uiteenzet.
pi_49692770
wat lijkt me dit moeilijk zeg...voor zowel de adoptieouders als voor de biologische ouders..

ik denk dat ze het kind beter naar de biologische ouders kunnen laten gaan. hoe vaak hoor je niet op tv dat adoptie kinderen later op zoek gaan naar hun biologische ouders, wat als dit kindje dat ook gaat doen?
ik snap best dat het voor de adoptie ouders (en voor het kind zelf ook) erg moeilijk is. maar het is en blijft het kind van de biologische ouders, als mij het zou overkomen wil ik zo snel mogelijk mijn kind terug
somewhere only we know.. thats the place to be
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:47:21 #239
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49693542
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarmee het dus in zo'n geval wel gerechtvaardigd is het kind uit zijn vertrouwde wereldje weg te halen, dan begrijp ik het goed toch?
[..]
Ja, in principe wel - alhoewel ik zeker wel begrijp dat daar ook weerstand tegen kan zijn / andere oplossingen misschien beter voor het kind an sich zullen zijn.
quote:
Klopt, de situatie van dit kind is anders. Maar misschien is het kind terugsturen ook wel levensreddend voor dit kind -> zie de post van Sugar die dat heel mooi uiteenzet.
En die reactie snap ik ook heel erg goed, ik betwijfel dus alleen of het in dit geval zo werkt voor dit kind. Dit kind zal zijn biologische ouders niet herkennen (het was immers zo klein toen het werd gekidnapt) en beschouwt hij de mensen die nu al 6 jaar voor hem zorgen en liefhebben als zijn ouders.

Misschien beseft hij ook al dat hij geadopteerd is trouwens, de meeste adoptie ouders die ik ken vertellen hun kinderen al van jongs af aan dat ze oorspronkelijk ergens anders vandaan komen, maar vaak is er dan pas op latere leeftijd in meer of mindere mate nieuwsgierigheid naar de biologische ouders - de adoptie ouders zijn in de ogen van dat kind gewoon de 'norm' voor mama en papa en zelfs als hij hoort dat zijn biologische ouders hem helemaal niet kwijt wilden doet dat niets af aan hoe hij zijn adoptie ouders ziet (waarmee ik niet wil zeggen dat dat kind sowieso geen emotionele schade kan oplopen door die hele situatie) Pfoe, moeilijk uit te leggen dit..

In mijn ogen is het in dit specifieke geval beter voor het kind om bij de adoptie ouders te blijven (gezien de huidige leeftijd en het gemis aan herinneringen aan de biologische ouders), maar dit is dus puur en alleen gebaseerd op 'rationele' beschouwingen als buitenstaander. Als je er zelf middenin zit (zowel als adoptie als biologische ouder) zou ik ook zelf wel eens heel anders kunnen reageren en ik weet niet of ik dan de helderheid zou hebben om het zo 'droog' te bekijken.
Red de zeehond!
pi_49693822
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:47 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ja, in principe wel - alhoewel ik zeker wel begrijp dat daar ook weerstand tegen kan zijn / andere oplossingen misschien beter voor het kind an sich zullen zijn.
[..]

En die reactie snap ik ook heel erg goed, ik betwijfel dus alleen of het in dit geval zo werkt voor dit kind. Dit kind zal zijn biologische ouders niet herkennen (het was immers zo klein toen het werd gekidnapt) en beschouwt hij de mensen die nu al 6 jaar voor hem zorgen en liefhebben als zijn ouders.

Misschien beseft hij ook al dat hij geadopteerd is trouwens, de meeste adoptie ouders die ik ken vertellen hun kinderen al van jongs af aan dat ze oorspronkelijk ergens anders vandaan komen, maar vaak is er dan pas op latere leeftijd in meer of mindere mate nieuwsgierigheid naar de biologische ouders - de adoptie ouders zijn in de ogen van dat kind gewoon de 'norm' voor mama en papa en zelfs als hij hoort dat zijn biologische ouders hem helemaal niet kwijt wilden doet dat niets af aan hoe hij zijn adoptie ouders ziet (waarmee ik niet wil zeggen dat dat kind sowieso geen emotionele schade kan oplopen door die hele situatie) Pfoe, moeilijk uit te leggen dit..

In mijn ogen is het in dit specifieke geval beter voor het kind om bij de adoptie ouders te blijven (gezien de huidige leeftijd en het gemis aan herinneringen aan de biologische ouders), maar dit is dus puur en alleen gebaseerd op 'rationele' beschouwingen als buitenstaander. Als je er zelf middenin zit (zowel als adoptie als biologische ouder) zou ik ook zelf wel eens heel anders kunnen reageren en ik weet niet of ik dan de helderheid zou hebben om het zo 'droog' te bekijken.
Inderdaad!
pi_49693872
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:21 schreef moi_sofie het volgende:
wat lijkt me dit moeilijk zeg...voor zowel de adoptieouders als voor de biologische ouders..

ik denk dat ze het kind beter naar de biologische ouders kunnen laten gaan. hoe vaak hoor je niet op tv dat adoptie kinderen later op zoek gaan naar hun biologische ouders, wat als dit kindje dat ook gaat doen?
Als je dat vergelijkt met het totale aantal adoptiekinderen: niet veel.
En sowieso: wat is er verkeerd aan om je biologische ouders op te zoeken? Dat hoeft toch niet gelijk een slecht teken te zijn?
quote:
ik snap best dat het voor de adoptie ouders (en voor het kind zelf ook) erg moeilijk is. maar het is en blijft het kind van de biologische ouders, als mij het zou overkomen wil ik zo snel mogelijk mijn kind terug
Kun je omgekeerd net zo goed zeggen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:08:26 #242
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49694222
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:21 schreef moi_sofie het volgende:
Het feit dat veel geadopteerde kinderen een zekere nieuwsgierigheid naar hun biologische ouders / land van herkomst hebben is niet erg relevant in dit verhaal.

Hoeveel van die kinderen willen dan ook daadwerkelijk naar die biologische ouders 'terug' als ze ze eenmaal ontmoet hebben? Ik denk dat dat percentage virtueel 0 is; ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Zo'n zoektocht geeft veel adoptie kinderen alleen een soort 'closure' - er is niet opeens zo'n verlangen naar de biologische ouders an sich dat het de over een x aantal jaren opgebouwde band met de adoptie ouders wegvaagt hoor
Red de zeehond!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 18:10:25 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49694285
Dat er nu uberhaupt discussie is over wat er met dat kind moet gebeuren zeg.
Het zou eens andersom moeten zijn, dat een ongeletterde boer uit Twente er via via achterkomt dat zijn blonde dochtertje die 6 jaar geleden ontvoerd is nu bij een rijk gezin in India zou wonen.

Nou dat kind moest terug! En wel onmiddelijk! Zelfs als het de rijkste maharadja van die omgeving was, wat zouden ze wel denken die rijstvreters! Natuurlijk kan alleen die ongeletterde Drenthse boer dat kind behoorlijk opvoeden.

Hart van Nederland en 4 in het land op de bres, kamervragen, Tros vermist in de hoogste bomen, de hele tering zooi. Maar nu is het opeens in het belang van het kind om die biologische ouders de tering te laten krijgen of godbetert een 'omgangsregeling' aan te bieden.

Zou er subsidie zijn voor arme ouders uit India die hun eigen gestolen kind bij een McDonalds gezin in Heerhugowaard willen gaan bezoeken?
pi_49694737
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Het zou eens andersom moeten zijn, dat een ongeletterde boer uit Twente er via via achterkomt dat zijn blonde dochtertje die 6 jaar geleden ontvoerd is nu bij een rijk gezin in India zou wonen.

Nou dat kind moest terug! En wel onmiddelijk! Zelfs als het de rijkste maharadja van die omgeving was, wat zouden ze wel denken die rijstvreters! Natuurlijk kan alleen die ongeletterde Drenthse boer dat kind behoorlijk opvoeden.
Dan zou ik hetzelfde vinden.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:27:15 #245
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49694833
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:10 schreef Swetsenegger het volgende:

Hart van Nederland en 4 in het land op de bres, kamervragen, Tros vermist in de hoogste bomen, de hele tering zooi. Maar nu is het opeens in het belang van het kind om die biologische ouders de tering te laten krijgen of godbetert een 'omgangsregeling' aan te bieden.

Zou er subsidie zijn voor arme ouders uit India die hun eigen gestolen kind bij een McDonalds gezin in Heerhugowaard willen gaan bezoeken?
En de relevantie van dit alles is? Het gaat er hier toch niet over of wat jij denkt dat de gehele Nederlandse samenleving wel allemaal niet zou doen in vergelijking met de Indiase samenleving?

Als die speculatie over wat 'wij' en 'zij' zouden doen je enige motivatie is om er voor te zijn dat kind terug te sturen naar de biologische ouders dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd nogal raar.

Zo onlogisch is het toch niet om in ieder geval na te denken over de consequenties en deze behoorlijk af te wegen alvorens dat arme kind bij zijn ouders en uit z'n vertrouwde omgeving weg te plukken en naar (voor hem) wildvreemden in een wildvreemd land te transporteren!?
Red de zeehond!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 18:45:54 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49695426
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:27 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En de relevantie van dit alles is? Het gaat er hier toch niet over of wat jij denkt dat de gehele Nederlandse samenleving wel allemaal niet zou doen in vergelijking met de Indiase samenleving?

Als die speculatie over wat 'wij' en 'zij' zouden doen je enige motivatie is om er voor te zijn dat kind terug te sturen naar de biologische ouders dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd nogal raar.

Zo onlogisch is het toch niet om in ieder geval na te denken over de consequenties en deze behoorlijk af te wegen alvorens dat arme kind bij zijn ouders en uit z'n vertrouwde omgeving weg te plukken en naar (voor hem) wildvreemden in een wildvreemd land te transporteren!?
Ja, dat vind ik wel onlogisch. Dat is een discussieforum he. Mijn punt is dat er biologische ouders zijn, waarvan het kind gejat is. Het is dus een 'whole different ballgame' geworden en WAT MIJ BETREFT hoort een kind bij de biologische ouders.

En als je enige afwegingen. die ik hier voornamelijk zie, om dat NIETte doen melodrama is en ingegeven door westers superioriteits denken vind IK dat op zijn zachts gezegd nogal raar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:02:13 #247
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49695959
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik wel onlogisch. Dat is een discussieforum he. Mijn punt is dat er biologische ouders zijn, waarvan het kind gejat is. Het is dus een 'whole different ballgame' geworden en WAT MIJ BETREFT hoort een kind bij de biologische ouders.
Ja, wat mij betreft in principe ook, maar de adoptie ouders zijn naar mijn idee in deze specifieke kwestie meer de ouders (gezien de omstandigheden) van dat kind dan diegenen die het kind op de aarde hebben gezet - hoe cru, ongevoelig en kut dat ook mag klinken naar die biologische ouders toe.

En je kunt het melodramatisch en onterecht vinden, maar het feit blijft dat jouw idee (kind terug naar de biologische ouders, coute que coute) niet perse ook de beste oplossing voor dat kind betekent - jij hecht daar alleen geen waarde aan, en dat kan, maar zo sla je de discussie eigenlijk bij voorbaat al dood
quote:
En als je enige afwegingen. die ik hier voornamelijk zie, om dat NIETte doen melodrama is en ingegeven door westers superioriteits denken vind IK dat op zijn zachts gezegd nogal raar.
Melodrama? Westers superioriteits denken? Sorry, maar dat zie ik zo 1,2,3 niet in m'n eigen posts, maar ik zag er dan ook niet in dat ik een loeder en kutwijf ben en daar ben ik ondertussen ook al voor uitgemaakt
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:33:53 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49697285
Het lijkt me dat de biologische ouders in dit geval veel geduld moeten hebben. Ik kan me geen andere oplossing voorstellen dan dat het kind heel goed begeleid en heel geleidelijk weer terug gaat naar de biologische ouders. Het lijkt me onnoemelijk wreed om het kind zo weg te rukken bij alles wat het kent en vertrouwt. Dat is het kind al eerder gebeurd en we zijn het er denk ik allemaal over eens dat dat ook zeer wreed was.

Overigens vind ik de houding van velen nu wel erg overslaan naar "biologisch is per definitie beter". Dan kan ook elke biologische ouder die het kind ooit om welke reden dan ook zelf afgestaan heeft voor adoptie het kind zomaar weer opeisen.
Even voor de duidelijkheid, ik snap wel dat het in dit geval een ander verhaal is, maar ik denk dat een kind echt niet altijd beter af is bij de biologische ouders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:38:39 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49697490
Nee, dat is volgens mij weer een heel ander verhaal dan.
Dat is namelijk eerst besluiten dat je je kind niet wil en daarop terug komen.

Dat is in mijn ogen heel iets anders dan je kind onvrijwillig kwijt raken.
Het vrijwillig afstaan is in mijn ogen al een aanwijzing over of dat kind wel of niet beter af is bij de biologische ouders...
pi_49697506
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:33 schreef livelink het volgende:
Het lijkt me dat de biologische ouders in dit geval veel geduld moeten hebben. Ik kan me geen andere oplossing voorstellen dan dat het kind heel goed begeleid en heel geleidelijk weer terug gaat naar de biologische ouders. Het lijkt me onnoemelijk wreed om het kind zo weg te rukken bij alles wat het kent en vertrouwt. Dat is het kind al eerder gebeurd en we zijn het er denk ik allemaal over eens dat dat ook zeer wreed was.

Overigens vind ik de houding van velen nu wel erg overslaan naar "biologisch is per definitie beter". Dan kan ook elke biologische ouder die het kind ooit om welke reden dan ook zelf afgestaan heeft voor adoptie het kind zomaar weer opeisen.
Even voor de duidelijkheid, ik snap wel dat het in dit geval een ander verhaal is, maar ik denk dat een kind echt niet altijd beter af is bij de biologische ouders.
nee, en ook niet altijd beter af is bij een rijker gezin in een welvarender land.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:40:52 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49697577
Ik zeg ook specifiek erbij dat het een heel ander verhaal is in dit geval, maar er zijn in deze discussies ook posts geweest dat een bloedband, genetische gelijkheid en zo bepalend zijn voor waar het kind hoort te zijn. En daar reageerd ik nog even op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 19:43:49 #252
43556 miss_dynastie
pi_49697701
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:33 schreef livelink het volgende:
Overigens vind ik de houding van velen nu wel erg overslaan naar "biologisch is per definitie beter".
In dit geval wel, ja. In dit geval hebben de ouders geen keuze kunnen maken. Als ze dat wel hadden gedaan, was er wat mij betreft geen discussie geweest. Maar als een kindje uit zijn bedje wordt geroofd en na vele jaren zoeken en tranen weer gevonden wordt, vind ik niet dat je dat die ouders aan mag rekenen, of kwalijk mag nemen. En dat doe je wel als je zegt 'het kind is nu al zolang hier, laat maar hier' wat mij betreft. Dan zeg je zoiets als: te lang gezocht, tijd is om, jammer voor je. En dat vind ik heel onrechtvaardig.
edit: ik zie nu pas je laatste post. Dan denken we daar hetzelfde over.
pi_49697818
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:39 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, en ook niet altijd beter af is bij een rijker gezin in een welvarender land.
Dat zeggen slechts enkelen in dit topic.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:28:53 #254
82136 Xennia
gekroond
pi_49699630
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als het goed is weet het kind dat hij geadopteerd is.
En nee, het is niet per definitie schadelijk. Al kan het wel. Ik vind het schadelijk maar ook moreel verwerpelijk wanneer het kind niet in het gezin van herkomst mag opgroeien, terwijl het wel kan. Als de ouders het kind vrijwillig hadden afgestaan was het wat anders.
En de adoptie-ouders mogen het kind wel blijven zien. Lijkt me ook in het belang van het kind wanneer zij een rol blijven spelen.
pi_49699971
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:28 schreef Xennia het volgende:

[..]

Als het goed is weet het kind dat hij geadopteerd is.
Nou en? Hij ziet nog wel steeds zijn adoptieouders als vader en moeder.
quote:
En nee, het is niet per definitie schadelijk.
Mja ik weet het niet hoor ...
quote:
En de adoptie-ouders mogen het kind wel blijven zien. Lijkt me ook in het belang van het kind wanneer zij een rol blijven spelen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 20:41:05 #256
862 Arcee
Look closer
pi_49700205
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef yvonne het volgende:
Staat het in OUD?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 21:17:49 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49701735
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:02 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ja, wat mij betreft in principe ook, maar de adoptie ouders zijn naar mijn idee in deze specifieke kwestie meer de ouders (gezien de omstandigheden) van dat kind dan diegenen die het kind op de aarde hebben gezet - hoe cru, ongevoelig en kut dat ook mag klinken naar die biologische ouders toe.
Ze ZIJN niet de ouders.
quote:
En je kunt het melodramatisch en onterecht vinden, maar het feit blijft dat jouw idee (kind terug naar de biologische ouders, coute que coute) niet perse ook de beste oplossing voor dat kind betekent - jij hecht daar alleen geen waarde aan, en dat kan, maar zo sla je de discussie eigenlijk bij voorbaat al dood
Ik hecht daar wel waarde aan, ik waag het alleen te betwijfelen. Er per direkt vanuit gaan dat bij de adoptief ouders blijven het beste is voor het kind slaat ook de discussie een beetje dood he. Pot-ketel.

Je denkt dat er geen problemen ontstaan wanneer het kind zich volkomen bewust wordt van de situatie? "Ja joh, je echte ouders wilde je terug maar dat mocht niet van ons omdat we denken dat je beter af ben in een steeds verder polariserend nederland en wij als ouders natuurlijk veel meer recht op je hadden omdat we je 4 jaar langer hadden"
quote:
Melodrama? Westers superioriteits denken? Sorry, maar dat zie ik zo 1,2,3 niet in m'n eigen posts, maar ik zag er dan ook niet in dat ik een loeder en kutwijf ben en daar ben ik ondertussen ook al voor uitgemaakt
Even wachten hoor, even mijn viool pakken
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:20:29 #258
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49701862
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Even wachten hoor, even mijn viool pakken
* Ireth propt watjes in oren...
pi_49702084
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat zeggen slechts enkelen in dit topic.
ik reageer op de laatste zin van de gequote post.

een kind is niet perse beter af bij de biologische ouders.

daar kun je dus op reageren met : een kind is niet perse beter af in een welvarender omgeving.

er zitten in beide gevallen obvious mitsen en maren, beetje zinloze opmerking dus, want hier is er sprake van liefhebbende ouders wiens kind zomaar weggenomen is, en verkocht om terecht te komen bij wildvreemden in een ver land.
daar hebben we het over, niet over adoptie/biologische ouders in het algemeen, maar in dit specifieke geval.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:30:07 #260
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49702297
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:25 schreef milagro het volgende:
er zitten in beide gevallen obvious mitsen en maren, beetje zinloze opmerking dus, want hier is er sprake van liefhebbende ouders wiens kind zomaar weggenomen is, en verkocht om terecht te komen bij wildvreemden in een ver land.
daar hebben we het over, niet over adoptie/biologische ouders in het algemeen, maar in dit specifieke geval.
Maar toch is er hier óók sprake van liefhebbende ouders wiens kind niet in hun schoot is gegroeid maar wel in hun hart, wat zomaar weggenomen kan worden naar een biologisch bekend, maar emotioneel onbekend stel mensen in een ver land...

Het kind loopt op welke manier dan ook een beschadiging op... en er zal altijd een liefhebbende ouderpartij zijn (biologisch of adoptief, dat zal me aan mijn anus oxideren) die de grote verliezers zijn en verder moeten leven met veel verdriet....
pi_49702516
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:30 schreef Ireth het volgende:

[..]

Maar toch is er hier óók sprake van liefhebbende ouders wiens kind niet in hun schoot is gegroeid maar wel in hun hart, wat zomaar weggenomen kan worden naar een biologisch bekend, maar emotioneel onbekend stel mensen in een ver land...

Het kind loopt op welke manier dan ook een beschadiging op... en er zal altijd een liefhebbende ouderpartij zijn (biologisch of adoptief, dat zal me aan mijn anus oxideren) die de grote verliezers zijn en verder moeten leven met veel verdriet....
yep, de biologische ouders wordt echter het kind 2 maal afgenomen.... maar goed, ik ben er wel klaar mee, we worden het hier niet eens
ik doel niet op jou , hoor, maar de discussie in het algemeen, die is eindeloos en wordt een herhaling van zetten nu, en dat in twee topic en ik ben ondertussen de "titel" ouder al niet meer waard, zo las ik gisteren al, en ben nu ook nog eens een wreed loeder, zo lees ik net, dus het is mooi geweest
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:39:39 #262
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49702777
quote:

[..]

Ze ZIJN niet de ouders.
[..]
Welja... ben je een kloon van DesiredBard ofzo? Wat een lamme opmerking zeg, adoptie ouders zullen door jou dus nooit als vol aangezien worden alleen omdat ze geen bloedband met het kind hebben?
quote:
Ik hecht daar wel waarde aan, ik waag het alleen te betwijfelen. Er per direkt vanuit gaan dat bij de adoptief ouders blijven het beste is voor het kind slaat ook de discussie een beetje dood he. Pot-ketel.

Je denkt dat er geen problemen ontstaan wanneer het kind zich volkomen bewust wordt van de situatie? "Ja joh, je echte ouders wilde je terug maar dat mocht niet van ons omdat we denken dat je beter af ben in een steeds verder polariserend nederland en wij als ouders natuurlijk veel meer recht op je hadden omdat we je 4 jaar langer hadden"
[..]
Ik zeg alleen maar dat ik denk dat in dit geval het wellicht beter voor het kind is om bij de adoptie ouders te blijven, puur vanuit een rationeel standpunt gezien - en nergens zeg ik dat het allemaal appeltje eitje voor dat kind of voor welk ouderpaar dan ook zal zijn. Maar als jij dit dus wel wil zien als "per direkt vanuit gaan" en "westers bladiebla", moet je dat vooral doen maar slaat dus werkelijk nergens op.
Red de zeehond!
pi_49703242
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:34 schreef milagro het volgende:

[..]
en ik ben ondertussen de "titel" ouder al niet meer waard, zo las ik gisteren al, en ben nu ook nog eens een wreed loeder, zo lees ik net, dus het is mooi geweest
Geeft niks, dat went. Ik ben gister al een domme eencellige slampamper met een antisociale persoonlijkheidsstoornis genoemd.
pi_49703319
quote:

[..]

Ze ZIJN niet de ouders.
Ze worden door het kind zelf de ouders genoemd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:55:41 #265
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49703552
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:34 schreef milagro het volgende:
en ben nu ook nog eens een wreed loeder
Ocherm, wordt het je allemaal teveul? *sniffle
Ik vroeg wat voor wreed loeder je was als je een kind uit z'n leven weg wil rukken, is dat niet wreed dan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 22:39:15 #266
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49705483
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:39 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Welja... ben je een kloon van DesiredBard ofzo? Wat een lamme opmerking zeg, adoptie ouders zullen door jou dus nooit als vol aangezien worden alleen omdat ze geen bloedband met het kind hebben?
Je ziet de nuance niet in dit geval
Daarnaast weet ik prima wat het is om ongewenst kinderloos te zijn en kan ik me heel goed de pijn voorstellen van de adoptie ouders. Maar die van de biologische ouders zal 2 maal zo groot zijn, die zouden immers HUN kind voor de tweede maal verliezen.
quote:
Ik zeg alleen maar dat ik denk dat in dit geval het wellicht beter voor het kind is om bij de adoptie ouders te blijven, puur vanuit een rationeel standpunt gezien - en nergens zeg ik dat het allemaal appeltje eitje voor dat kind of voor welk ouderpaar dan ook zal zijn. Maar als jij dit dus wel wil zien als "per direkt vanuit gaan" en "westers bladiebla", moet je dat vooral doen maar slaat dus werkelijk nergens op.
Als er IEMAND voorbarige conclusies trekt over wat anderen bedoelen ben JIJ het wel. Ik zeg dat het wellicht erg weinig uitmaakt voor het welzijn van het kind of het hier blijft of, uiteraard begeleidt, terug keert naar de biologische ouders. In dat geval is de afweging dus nog slechts de 'rechten' van de biologische ouders versus adoptie ouders. En ik ben van mening dat de biologische ouders moreel gezien meer rechten hebben. Sterker nog, dat lijkt me zelfs boven elke discussie verheven.
pi_49706167
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[afbeelding] Als er IEMAND voorbarige conclusies trekt over wat anderen bedoelen ben JIJ het wel. Ik zeg dat het wellicht erg weinig uitmaakt voor het welzijn van het kind of het hier blijft of, uiteraard begeleidt, terug keert naar de biologische ouders.
Ga eens na toen je zelf 9 was. Ene dag nog rustig patat eten en voetballen in Nederland, de andere dag zit je in een vreemd, warm land met vreemde mensen zonder de mensen er bij die jij je ouders noemt.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 22:57:55 #268
43556 miss_dynastie
pi_49706221
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:56 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ga eens na toen je zelf 9 was. Ene dag nog rustig patat eten en voetballen in Nederland, de andere dag zit je in een vreemd, warm land met vreemde mensen zonder de mensen er bij die jij je ouders noemt.
In de post staat notabene onder begeleiding. Dat is dus niet van de een op de andere dag.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 22:58:45 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49706257
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:56 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Moet ik alweer mijn viool pakken. Mag ik het nu weer melodrama noemen?
pi_49706292
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In de post staat notabene onder begeleiding. Dat is dus niet van de een op de andere dag.
Dan nog. Een kind heeft dat heus wel door dat hij weg moet.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 23:00:01 #271
43556 miss_dynastie
pi_49706323
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:59 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dan nog. Een kind heeft dat heus wel door dat hij weg moet.
Ja, hehe, dat is de hele bedoeling van de begeleiding.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:01:06 #272
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49706372
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vorm een koor met de dramaqueens die denken dat de biologische ouders meer rechten hebben dan welk van de andere betrokkenen dan ook, want ooooh wat is het zielig voor ze. . Rechten van het kind en de adoptie-ouders? De watteh van de wie? Doe niet zo raar ! Het is zo sielugh van de biologische pappie en mammie !
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49706551
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal dus om dat van een kind te verwachten?
pi_49708098
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ocherm, wordt het je allemaal teveul? *sniffle
Ik vroeg wat voor wreed loeder je was als je een kind uit z'n leven weg wil rukken, is dat niet wreed dan?
je hebt een hele nare en nu blijkt ook laffe manier van discussieren, Dagonet.
en daar heb ik even geen zin an.

of jij ouder bent of niet, weet ik niet, ik verdiep me niet zo in jouw privé sores, doet er niet toe ook en zinspeelde ik ook niet op, zo vatte jij het echter blijkbaar wel op.

waar ik wel op zinspeelde is het feit dat jij ijg nooit je kind hebt hoeven missen, zomaar ineens, en blijkbaar niet genoeg empathie hebt om ook maar enigzins te begrijpen wat voor impact dat op de ouders, de eerste ouders heeft, dat plotselinge gemis, dat jarenlang niets weten, die wanhoop, al die energie , je maakt van hen een karikatuur, je maakt iedere reactie in hun voordeel belachelijk, door het emo gezeik te noemen, maar neemt zelf juist emo gezeik als argument : een kind haal je niet weg uit de vertrouwde omgeving, dat doe je het toch niet aan! hoe wreed ben je dan, een wreed loeder!

daarnaast vind ik dat je echt de impact van een eerste levensjaar onderschat, ouder kind, maar dus ook kind ouder.
of je nu zelf ouder bent, ouder wordt of kinderloos bent en wil blijven, doet er niet toe , je onderschat het gewoon.

als jij zonodig degenen die zich meer in de ouders kunnen verplaatsen dan jij doet, meteen wegzet als wrede loeders, tja, jij hebt jouw mening , Dago en zou jij de vader van dit kind zijn, zou jij het bij de adoptief ouders laten, prima, jouw keuze dan, als biologische ouder.
maar niet iedere biologische ouder zou dezelfde keuze maken.
dat maakt hun keuze niet de juiste, dat maakt jouw keuze niet de juiste.

zou ik de adoptief ouder zijn, zou ik niet kunnen leven met de wetenschap dat er ergens ouders zijn die dag in dag uit opnieuw treuren om hun kind wat ze niet bij zich mogen hebben, ouders die heel even intens gelukkig waren, hun kind leefde nog, en nu weer terug in de hel zijn beland....

het is totaal niet nodig mensen weg te zetten als "het ouderschap niet waard" "dat noemt zich moeder" of in jouw geval met "wat voor wreed loeder ben jij dan?" , het zijn meningen, het zijn vermoedens van handelen zouden wij in die positie zitten.

jij kijkt puur rationeel naar wat het meest praktisch is, want je houdt immers niet van emo gezeik.
ik kijk minder rationeel, en verplaats me in de ouders wiens kind opeens weggenomen is, en ik denk dan ook aan Madeleine Mccan... diens ouders zouden dus ook met 1 jaar hun "rechten" hebben verspeeld... want langer is niet nodig om zo een jong kind haar ouders doen te vergeten of iig zich te hechten aan nieuwe ouders..

ik vind dat een ondragelijke gedachte, hoef je het niet mee eens te zijn, maar hou ajb je schampere labeltjes voor je, het is een nare manier van discussieren, het is een laffe manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 23-05-2007 23:49:33 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 11:23:03 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49717825
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vorm een koor met de dramaqueens die denken dat de biologische ouders meer rechten hebben dan welk van de andere betrokkenen dan ook, want ooooh wat is het zielig voor ze. . Rechten van het kind en de adoptie-ouders? De watteh van de wie? Doe niet zo raar ! Het is zo sielugh van de biologische pappie en mammie !

Intelligente reply dagonet, immers...

Vorm een koor met de dramaqueens die denken dat de adoptieve ouders meer rechten hebben dan welk van de andere betrokkenen dan ook, want ooooh wat is het zielig voor ze. . Rechten van het kind en de biologische-ouders? De watteh van de wie? Doe niet zo raar ! Het is zo sielugh van de adoptieve pappie en mammie !

Iedereen hier die maar met 'de rechten van het kind' schermt verkwanselt de rechten van de biologische ouders dmv emotionele chantage.

Ik heb mijn punt allang duidelijk gemaakt. Dat kind loopt hoe dan ook psychische schade op, dus is eigenlijk al geen factor meer in de overweging. IN dat geval hebben de biologische ouders simpelweg de 'oudste rechten'.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 11:25:00 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49717885
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik mijn standpunt herhalen?
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:57:56 #277
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49719022
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat komt dit toch misselijk over... zeker van een mod... ga je schamen
Ecosia
pi_49720179
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik mijn standpunt herhalen?
Je vindt het dus normaal. Lekker is dat.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 12:35:34 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49720451
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:28 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je vindt het dus normaal. Lekker is dat.
Misschien moet je mijn standpunt eens lezen....
pi_49720620
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:04 schreef Dodecahedron het volgende:

jji vindt het wel normaal dat een biologische ouder moet aanvaarden dat zijn kind ontvoerd is en nieuwe "ouders" heeft, dus ik zou maar zwijgen
pi_49721217
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:39 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

jji vindt het wel normaal dat een biologische ouder moet aanvaarden dat zijn kind ontvoerd is en nieuwe "ouders" heeft, dus ik zou maar zwijgen
Hoezo "ouders"? Hij ziet ze waarschijnlijk gewoon als normale ouders.
pi_49721288
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:56 schreef Dodecahedron het volgende:

Hoezo "ouders"? Hij ziet ze waarschijnlijk gewoon als normale ouders.

Dus omdat het KIND zijn biologische ouders misschien niet meer kent als zijn ouders, voelen de biologische ouders geen pijn meer

that makes sense
pi_49721341
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:58 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Dus omdat het KIND zijn biologische ouders misschien niet meer kent als zijn ouders, voelen de biologische ouders geen pijn meer
Nee, dat zeg ik niet.
pi_49721487
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:59 schreef Dodecahedron het volgende:

Nee, dat zeg ik niet.
nu zie ik het

je gaat wel zoals steeds niet in op wat ik schrijf. De biologische ouders laten je echt koud .
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:09:56 #285
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_49721770
Zowel de biologische als de adoptieouders moeten hierover in gesprek en misschien dat ze tot een of ander compromis/omgangsregeling kunnen komen. Feit is en blijft dat de biologische ouders het kind niet hebben afgestaan en recht hebben op het kind. Het is hun kind en van niemand anders. Dus mochten zij het kind opeisen dan is het de normaalste zaak van de wereld dat het kind teruggaat naar de biologische ouders.

Het zou toch te gek zijn voor woorden dat als je een kind hebt, dit wordt ontvoerd, na jaren vind je het eindelijk terug en dat je dan glashard zou te horen krijgen dat je geen recht hebt op je eigen kind?

Wat als ze dat ontvoerde meisje uit portugal achter een paar jaar vinden, mag het dan ook niet meer terug naar haar echte ouders??
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:20:46 #286
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49722218
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:58 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet ? Wat een domme opmerking zeg, waar zegt hij dat dan volgens jou?
pi_49722957
Mijn eerdere reacties -dat het kind waarschijnlijk het beste af zou zijn bij zijn 'echte' moeder- schreef ik in de veronderstelling dat het zes was. Als het al negen is wordt het toch een ander verhaal.. dan is het waarschijnlijk al te gevormd om nog in India te kunnen (en willen) aarden, en om een andere vrouw als moeder te accepteren. Al is ze dan zijn natuurlijke moeder, het verschil is nu waarschijnlijk te groot om nog te overbruggen. Als het daar zelf niet anders over denkt, lijkt het me dat dat kind hier in zijn inmiddels vertrouwde omgeving beter af is.
pi_49723457
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:20 schreef Vivi het volgende:

Dit meen je toch niet ? Wat een domme opmerking zeg, waar zegt hij dat dan volgens jou?
ik zeg toch hierboven dat ik het mislezen heb, mens

en aub zeg, ga je ook beginnen, het is niet omdat ik je mening niet deel, dat je moet beginnen beledigen.
pi_49723495
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:03 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]
De biologische ouders laten je echt koud .
Dat lijkt maar zo, omdat jullie de adoptie ouders koud laten en ik daar tegen ageer.
pi_49723561
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:50 schreef Dodecahedron het volgende:

Dat lijkt maar zo, omdat jullie de adoptie ouders koud laten en ik daar tegen ageer.
wat maken die adoptie-ouders uit, het is toch het belang van het diamanten KIND dat prevaleert
pi_49723829
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:53 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het belang van het diamanten KIND
dat is raar of zo?
pi_49723985
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:00 schreef Dodecahedron het volgende:

dat is raar of zo?
inderdaad, ik zal nooit begrijpen waarom dat kind meer rechten heeft als elk ander mens .

maar blijkbaar hebben de adoptie-ouders in jouw mening ook al rechten...

alleen de biologische ouders niet. En ja, ik vind dat HEEL raar.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 15:46:54 #293
141844 Macka66
pi_49728264
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:40 schreef livelink het volgende:
Ik zeg ook specifiek erbij dat het een heel ander verhaal is in dit geval, maar er zijn in deze discussies ook posts geweest dat een bloedband, genetische gelijkheid en zo bepalend zijn voor waar het kind hoort te zijn. En daar reageerd ik nog even op.
Volgens mij kwam dat over die bloedband en genetische gelijkheid bij mij vandaan. Niet dat ik het bepalend vind voor waar het kind hoort, maar meer als tegengas voor het idee dat het kind niets met de biologische ouders zou kunnen hebben omdat hij niet door hen opgevoed is (althans zich die tijd niet zou kunnen herinneren). Bepalend vind ik het niet, wel een factor die mee mag wegen.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 15:51:37 #294
141844 Macka66
pi_49728474
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef denka het volgende:
Zowel de biologische als de adoptieouders moeten hierover in gesprek en misschien dat ze tot een of ander compromis/omgangsregeling kunnen komen. Feit is en blijft dat de biologische ouders het kind niet hebben afgestaan en recht hebben op het kind. Het is hun kind en van niemand anders. Dus mochten zij het kind opeisen dan is het de normaalste zaak van de wereld dat het kind teruggaat naar de biologische ouders.

Het zou toch te gek zijn voor woorden dat als je een kind hebt, dit wordt ontvoerd, na jaren vind je het eindelijk terug en dat je dan glashard zou te horen krijgen dat je geen recht hebt op je eigen kind?

Wat als ze dat ontvoerde meisje uit portugal achter een paar jaar vinden, mag het dan ook niet meer terug naar haar echte ouders??
Ik ben wel benieuwd wat het kind zelf wil, en of het daar nog naar gevraagd zal worden.
pi_49729087
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:50 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat een onzin. Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de adoptieouders, maar als je nu het kind laat blijven werk je mee aan meer van dit gedrag. Stel dat ik geen kinderen kan krijgen, dan ga ik dus een kindje ergens in het buitenland roven en na een paar jaar is het van mij. Want dan heeft het zich aan mij gehecht. En als dan de echte ouders mij vinden, tja pech, het kind is nu al gehecht.

Als het mijn kind zou zijn zou ik kapot gaan.

En ik denk dat het kind er later ook veel last van heeft.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49730262
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat een onzin. Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de adoptieouders, maar als je nu het kind laat blijven werk je mee aan meer van dit gedrag. Stel dat ik geen kinderen kan krijgen, dan ga ik dus een kindje ergens in het buitenland roven en na een paar jaar is het van mij.
De adoptieouders hebben het niet geroofd, die Indiase organisatie heeft het geroofd.
pi_49730330
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:39 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

De adoptieouders hebben het niet geroofd, die Indiase organisatie heeft het geroofd.
De adoptieouders hebben indirect wel meegewerkt aan de roof. En ze hadden wel wat meer achterdocht mogen hebben toen ze ineens meer moesten dokken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:13:45 #298
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49731518
Niet om het een of het ander, maar het is algemeen bekend dat zelfs ambtenaren van lokale overheden (dus niet eens zozeer het adoptiebureau of het tehuis!!) de meest smerige trucjes uithalen op het allerlaatste moment om de adoptie ouders extra geld af te troggelen. En vaak juist op het moment dat de adoptie ouders na weken in dat land gezeten te hebben (want je gaat er niet even heen om een kind te kopen, waar die gedachte vandaan komt is mij echt een raadsel) en klaar staan om het kind mee te nemen wordt er opeens extra geld geëist door een corrupte douane beambte voor nog een extra stempel of kopie.

Het mag niet en het zou niet moeten kunnen, maar dat is wel de realiteit waar een heleboel mensen mee te maken krijgen - en als je al jaren bezig bent met een adoptie rond te krijgen en je staat daar eindelijk met zo'n hummel op je arm word je gewoon voor het blok gezet en ga je zo voor de bijl.. het is emotionele chantage en er zijn maar heel weinig mensen die dan nog zeggen: "nou jammer, maar dan gaan we wel weer hoor!" en dat kun je ze ook echt niet kwalijk nemen. Overigens wordt er door veel adoptie bureaus wel voor dit soort praktijken gewaarschuwd, maar in landen als Colombia en Rusland is het gewoon de norm en dat is eigenlijk in en in triest, maar moet je het de adoptie ouders gaan verwijten dat zij dan toch doorzetten en voor dat kind gaan en dus toch maar dat smeergeld betalen? Ik weet het niet hoor.. je zou hoogstens een zwarte lijst van overtredended landen/instellingen kunnen opstellen om zo dit soort praktijken tegen te gaan, maar daar schieten die kinderen in de tehuizen natuurlijk ook geen ruk mee op
Red de zeehond!
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:58:30 #299
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49734813
Als die ouders het zo slecht hebben daar, laat ze dan naar hier komen en een gedeelde voogdij regelen. Opgelost!
..... nee, was het maar zo gemakkelijk
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:37:07 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49736305
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:49 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik zeg toch hierboven dat ik het mislezen heb, mens

en aub zeg, ga je ook beginnen, het is niet omdat ik je mening niet deel, dat je moet beginnen beledigen.
Waar beledig ik je dan? ik zeg dat ik het een domme *opmerking* vind..ik zeg toch niet dat ik jou als persoon dom vind of wel? Dat is een onderscheid hoor. En ik reageerde zonder de pagina uit te lezen.

Als iemand er niet van houdt om mensen persoonlijk aan te vallen omdat ze het niet met me eens zijn ben ik het wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vivi op 24-05-2007 19:42:43 ]
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:33:16 #301
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49743065
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:04 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

inderdaad, ik zal nooit begrijpen waarom dat kind meer rechten heeft als elk ander mens .

maar blijkbaar hebben de adoptie-ouders in jouw mening ook al rechten...

alleen de biologische ouders niet. En ja, ik vind dat HEEL raar.
Waarom hebben de ouders meer rechten dan het kind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')