Ach mannetje, als de wens om te handelen in het belang van mijn kind mijn geen moeder maakt wat dan wel? En geen PMetjes meer sturen he, om vriendjes te maken, je was nu al the laughing stock van heel OUD nml.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Pots? altijd al gedacht dat je een beetje pots was ... zie signature Ontaard stuk vreten, dat zich moeder durft te noemen
Ik had meer van je verwacht na je ractie op pederasten.....
Joh, heel Fok! is hoogbegaafd, dat maakt je niet uniek hoor.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben hoogbegaafd dus dat gaat prima hoor
maak je geen zorgen!
Ik mag toch hopen dat je wel begrijpt waar ik op doelde? Of zit ik hier tegen een muur te lullen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:41 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Als je kinderen niet met auto's wilt vergelijken, moet je dat ook niet doen.
Hij zit idd wel op een niveau wat jij al als intelligent zou moeten beschouwen jaquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je mag alles zeggen over hem maar een simpele ziel is hij integendeel!!!!
Kijk eens wat vaker in ide spiegel van je kapper
JIj bent vast een heule lieverdquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ach mannetje, als de wens om te handelen in het belang van mijn kind mijn geen moeder maakt wat dan wel? En geen PMetjes meer sturen he, om vriendjes te maken, je was nu al the laughing stock van heel OUD nml.
Ongelooflijke dombo
daar snap jij niets van met je geverfde koppiequote:Op woensdag 23 mei 2007 00:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hij zit idd wel op een niveau wat jij al als intelligent zou moeten beschouwen ja
Dat staat natuurlijk buiten kijf.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die adoptie ouders wel misschien, maar dat bureau niet, het verkocht willens en wetens een gestolen kind. FOUT Jij kan wel een leuke tweedehandse auto gaan kopen van wat jij denkt een betrouwbare autodealer te zijn, maar als een half jaar later blijkt dat het een omgekatte pikkert is ben je hem toch kwijt. Waarmee ik niet een kind met een auto wil vergelijken, maar wel het ontzettend foute idee van handel in gestolen kinderen wil onderstrepen.
in dat geval is het een loose-loose-loose situatie en zou je mijns inziens moeten beginnen met het contact herstellen tussen biologische ouders en kind en van daaruit verder gaan kijken .. als je de biologische ouders betrekt bij de groei van het kind hier gaan die vast ook inzien dat je het kind niet zo maar kan ontwortelen uit wat voor hem zijn leven is, het zien van de dagelijkse realiteit van hun kind (hij spreekt alleen maar nederlands, heeft nederlandse vrienden etc etc) gaat dan denk ik wel prevaleren boven de emotie van "ik wil mijn kind terug, daar heb ik recht op"quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen hebben ze via Mei Ling geadopteerd, een volledig legale organisatie.
oh is het nu 1-0 ofzo?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:43 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Joh, heel Fok! is hoogbegaafd, dat maakt je niet uniek hoor.
Ik zal je ondertitel in acht nemen en mezelf in slaap huilen voor het feit dat ik je zoveel posts serieus genomen hebt. Je heb mij in ieder geval serieus genomen.
Ik denk dat dat weleens heel anders zou kunnen zijn als je kindje uit zijn bed wordt gejat en je jarenlang wanhopig op zoek bent geweest. Jouw kind is toch ook zonder pardon al eens eerder ontworteld?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:45 schreef moussie het volgende:
gaat dan denk ik wel prevaleren boven de emotie van "ik wil mijn kind terug, daar heb ik recht op"
Filosofische kwesties weer... Kan een biologische ouder meer/betere liefde geven dan een adoptieouder? Daar zijn geen antwoorden op.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, jij stelt nogal zwart wit dat ouders die hun kind terug willen hun eigen belang laten prevaleren boven het emotioneel welzijn van hun kind. Ik denk dat ouders dat anders kunnen voelen. Dat ouders kunnen voelen dat niemand zoveel van hun kind zal houden als zijzelf. Dat hun kind recht heeft op hun liefde. Dat is niet per se alleen eigenbelang.
ik stop de blubber weer terug in de bak en ga me bed inquote:
Hoe kun je in godsnaam .... de stelling innemen die je inneemt aangaande je eigen vlees en bloed.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ach mannetje, als de wens om te handelen in het belang van mijn kind mijn geen moeder maakt wat dan wel? En geen PMetjes meer sturen he, om vriendjes te maken, je was nu al the laughing stock van heel OUD nml.
Ongelooflijke dombo
Maar het kind kan toch ook hun liefde ervaren JUIST doordat zijn ouders ervoor kiezen hem in zijn stabiele omgeving te laten? Liefde is toch niet "willen bezitten"? Althans dat is niet mijn definitie ervan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, jij stelt nogal zwart wit dat ouders die hun kind terug willen hun eigen belang laten prevaleren boven het emotioneel welzijn van hun kind. Ik denk dat ouders dat anders kunnen voelen. Dat ouders kunnen voelen dat niemand zoveel van hun kind zal houden als zijzelf. Dat hun kind recht heeft op hun liefde. Dat is niet per se alleen eigenbelang.
Nee, natuurlijk niet. Dat is ook niet wat ik wil beweren hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je dat als moeder, wiens kind onrechtmatig ontnomen is, wél zo voelt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:46 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Filosofische kwesties weer... Kan een biologische ouder meer/betere liefde geven dan een adoptieouder? Daar zijn geen antwoorden op.
Dat gevoel van vrouwen ook altijd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat is ook niet wat ik wil beweren hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je dat als moeder, wiens kind onrechtmatig ontnomen is, wél zo voelt.
Vind je het erg als ik niet meer op je inga, ik vind nml. dat er een behoorlijke partij ontzettend domme bagger uit je toetsenbord vloeit, en ik vind het niet echt een uitdaging om met je te discussieren, aangezien je niet echt capabel overkomt. Ik discussier nog liever met Bokito als ik je mentally challenged getier zo eens aanzie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam .... de stelling innemen die je inneemt aangaande je eigen vlees en bloed.
Zelf al zouden de ouders onder een brug van rotte vis leven...dan nog ......
Jij bent er zo een die Ryan3 voor je laat babysitten of accepteert dat SCH een stel schoenen kado doet aan je kinderen: Betaalde tienerseks gewone zaak inkomen, schoenen etc is namelijk beter voor het kind toch
Z
Ja, dat zou kunnen. Of het kind denkt: wat een (&*&&*(*(*&, ze hadden me gevonden, maar hielden blijkbaar niet genoeg van me om me mee naar huis te nemen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:47 schreef Vivi het volgende:
Maar het kind kan toch ook hun liefde ervaren JUIST doordat zijn ouders ervoor kiezen hem in zijn stabiele omgeving te laten?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je gestolen kind terug wil. Gewoon, omdat het jouw kindje is. Omdat je er voor wil zorgen en het lief wil hebben. En omdat dat nou eenmaal moeilijk gaat op duizenden kilometers afstand. En omdat helemaal niet bewezen is dat 'daar laten' beter is dan 'hierheen halen'.quote:Liefde is toch niet "willen bezitten"? Althans dat is niet mijn definitie ervan.
Lees voor de grap je eigen posts eens terug..... ik ben gewoon een beetje bang van je geworden.quote:Tis trouwens jammer dat hier door sommige mensen niet normaal gediscussierd kan worden.
Precies. "Tijd heelt alle wonden" past hier niet, maar de enige manier lijkt me een dialoog proberen op te bouwen. Beter het kind langzaam te laten opgroeien met de situatie dan een big-bang op je 18e. Maar ja, zelfs dan is het afvragen hoe groot de kleerscheuren gaan zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:45 schreef moussie het volgende:
in dat geval is het een loose-loose-loose situatie en zou je mijns inziens moeten beginnen met het contact herstellen tussen biologische ouders en kind en van daaruit verder gaan kijken .. als je de biologische ouders betrekt bij de groei van het kind hier gaan die vast ook inzien dat je het kind niet zo maar kan ontwortelen uit wat voor hem zijn leven is, het zien van de dagelijkse realiteit van hun kind (hij spreekt alleen maar nederlands, heeft nederlandse vrienden etc etc) gaat dan denk ik wel prevaleren boven de emotie van "ik wil mijn kind terug, daar heb ik recht op"
Wat weet je me toch op een ontzettend hoogbegaafde manier te pareren meidquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
daar snap jij niets van met je geverfde koppie
![]()
Ja natuurlijk, het is ook verschrikkelijk voor alle betrokkenen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat is ook niet wat ik wil beweren hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je dat als moeder, wiens kind onrechtmatig ontnomen is, wél zo voelt.
Gaat het je te boven......quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat weet je me toch op een ontzettend hoogbegaafde manier te pareren meid
Gut redelijkheid?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, het is ook verschrikkelijk voor alle betrokkenen.
Natuurlijk voel je dat zo. Maar ik vermoed dat het in dit geval eerder het trauma is dan de liefde die de biologische ouders voelen. Ach, de situatie is gewoon verrot. D'r is al meer stuk dan goed is voor iemand.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat zijn je bronnen? Als 't zo is heb je gelijk maar is 't echt zo?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef yvonne het volgende:
Om af te sluiten, bedjestijd, ik zou werkelijk alles, maar dan ook alles doen om m'n kind terug te krijgen. Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.
Het kind is onrechtmatig ontnomen, het kind is onrechtmatig verkregen.
Ik denk niet dat het verlies van een kind op DEZE manier ooit te verwerken valt. Als je kind om het leven komt bij een ongeluk of bij een misdrijf is het al moeilijk zat, maar kun je op den duur wel met een verwerkingsproces beginnen, en dat kan hier niet, omdat je kind is gestolen en je geen idee hebt wat er mee is gebeurt. Dat zorgt voor een vlammetje van hoop, en die zal niet doven zolang je leeft.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:55 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Natuurlijk voel je dat zo. Maar ik vermoed dat het in dit geval eerder het trauma is dan de liefde die de biologische ouders voelen. Ach, de situatie is gewoon verrot. D'r is al meer stuk dan goed is voor iemand.
Eigenlijk zou je, als je toevallig degene bent die de misstand op het spoor komt, gewoon je mond moeten houden. Het kind groeit normaal op, de adoptieouders houden hun roze wolk en de echte ouders leren hopelijk met de tijd hun verlies te accepteren.
De openingspost.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:59 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Wat zijn je bronnen? Als 't zo is heb je gelijk maar is 't echt zo?
Juistem!quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het verlies van een kind op DEZE manier ooit te verwerken valt. Als je kind om het leven komt bij een ongeluk of bij een misdrijf is het al moeilijk zat, maar kun je op den duur wel met een verwerkingsproces beginnen, en dat kan hier niet, omdat je kind is gestolen en je geen idee hebt wat er mee is gebeurt. Dat zorgt voor een vlammetje van hoop, en die zal niet doven zolang je leeft.
vandaar dat ik dus ook zeg dat je eerst het contact weer moet herstellen en van daaruit verder kijken .. niet reageren vanuit die meer dan begrijpelijke emotie maar eerst kijken wat het beste is voor het kind, ik wens de biologische ouders dan ook alle sterkte toe bij het moeilijke pad dat ze nu zullen/zouden moeten bewandelen in het belang van hun kind .. maar hoe dan ook moet het kind zijn ouders opnieuw leren kennenquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat dat weleens heel anders zou kunnen zijn als je kindje uit zijn bed wordt gejat en je jarenlang wanhopig op zoek bent geweest.
mwah, da's in de aller verste verte niet te vergelijken met deze situatiequote:Jouw kind is toch ook zonder pardon al eens eerder ontworteld?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef yvonne het volgende:
Om af te sluiten, bedjestijd, ik zou werkelijk alles, maar dan ook alles doen om m'n kind terug te krijgen. Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.
Het kind is onrechtmatig ontnomen, het kind is onrechtmatig verkregen.
Hoezo niet? Het kind is op zijn tweede al eens ontworteld en is daar blijkbaar zonder problemen overheen gekomen, gezien de reacties van 'laat het maar hier'. Ik kan me goed voorstellen dat de ouders zoiets hebben van 'dan kan dat blijkbaar nog een keer'. Het gaat toch om exact hetzelfde kind, maar nu zes jaar later?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:02 schreef moussie het volgende:
mwah, da's in de aller verste verte niet te vergelijken met deze situatie
Daar staat 't verhaal via Indiase autoriteiten, helaas is corruptie daar een dagelijkse gang van zaken.quote:
Met als groot verschil dat dat kind zich in de tussentijd enorm ontwikkeld heeft. De taal geleerd, opgegroeid in het land. Vriendjes, school. Nu teruggaan zou een emotionele en culturele schok zijn. Bovendien hebben wat 'oudere' kinderen niet meer het enorme taallerend vermogen van kleine babies, dus hun nieuwe taal oppikken zal lastig zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het kind is op zijn tweede al eens ontworteld en is daar blijkbaar zonder problemen overheen gekomen, gezien de reacties van 'laat het maar hier'. Ik kan me goed voorstellen dat de ouders zoiets hebben van 'dan kan dat blijkbaar nog een keer'. Het gaat toch om exact hetzelfde kind, maar nu zes jaar later?
Ook voor corruptie heb je geld nodig....... kortom het zijn geen ouders die onder een brug van afval levenquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:05 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Daar staat 't verhaal via Indiase autoriteiten, helaas is corruptie daar een dagelijkse gang van zaken.![]()
Ja, dat is dus ook als ik nu een achtjarige uit India zou adopteren, maar dan kan het wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met als groot verschil dat dat kind zich in de tussentijd enorm ontwikkeld heeft. De taal geleerd, opgegroeid in het land. Vriendjes, school. Nu teruggaan zou een emotionele en culturele schok zijn. Bovendien hebben wat 'oudere' kinderen niet meer het enorme taallerend vermogen van kleine babies, dus hun nieuwe taal oppikken zal lastig zijn.
Maar het blijft natuurlijk wel een negert.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met als groot verschil dat dat kind zich in de tussentijd enorm ontwikkeld heeft. De taal geleerd, opgegroeid in het land. Vriendjes, school. Nu teruggaan zou een emotionele en culturele schok zijn. Bovendien hebben wat 'oudere' kinderen niet meer het enorme taallerend vermogen van kleine babies, dus hun nieuwe taal oppikken zal lastig zijn.
huh, waar heb je het over .. wie reageert met "laat het maar hier"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het kind is op zijn tweede al eens ontworteld en is daar blijkbaar zonder problemen overheen gekomen, gezien de reacties van 'laat het maar hier'.
een kind van 7-8 maakt dingen toch wel even bewuster mee dan een baby'tje van anderhalf ..quote:Ik kan me goed voorstellen dat de ouders zoiets hebben van 'dan kan dat blijkbaar nog een keer'. Het gaat toch om exact hetzelfde kind, maar nu zes jaar later?
IDD als ze nederland kunnen lezen en ze zien dit soort posts: Betaalde tienerseks gewone zaakquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou trouwens als biologische ouders de Nederlandse autoriteiten en Nederlandse adoptieouders écht helemaal niet met mijn kind vertrouwen. Ik kan me voorstellen dat dat ook meespeelt.
Tot tegen je derde levensjaar ben je voornamelijk bezig je basisvaardigheden te ontwikkelen: motoriek, de stoffelijke wereld, zintuigen. Daarna begint steeds meer het taal/cultuur aspect mee te tellen. De eerste 'ontworteling' is bij lange na niet zo ernstig als een mogelijke tweede zal zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoezo niet? Het kind is op zijn tweede al eens ontworteld en is daar blijkbaar zonder problemen overheen gekomen, gezien de reacties van 'laat het maar hier'. Ik kan me goed voorstellen dat de ouders zoiets hebben van 'dan kan dat blijkbaar nog een keer'. Het gaat toch om exact hetzelfde kind, maar nu zes jaar later?
De vraag is inderdaad waar een kind in zulk een situatie blijft. Hele hordes hulpverleners worden er op losgelaten maar ik weet 't niet wat 't beste is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:24 schreef ArtyShock het volgende:
Wat een enorme trollenmagneet is dit topic gebleken trouwens.
Mijn versimpelde conclusie: Het leven van de biologische ouders is toch al zo goed als onherstelbaar beschadigd. Waarom nog meer slachtoffers maken?
Bedtijd.
Ik zie alleen maar mensen hier die hun persoonlijke mening geven, en geen trollen, tenzij jouw definitie van trol is "iemand die het niet met mij eens is". In dat geval ben je gewoon een eikel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:24 schreef ArtyShock het volgende:
Wat een enorme trollenmagneet is dit topic gebleken trouwens.
Mijn versimpelde conclusie: Het leven van de biologische ouders is toch al zo goed als onherstelbaar beschadigd. Waarom nog meer slachtoffers maken?
Bedtijd.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:02 schreef Adagio het volgende:
Mwah, het belang van het kind vind ik op zichzelf al wel vrij zwaar wegen. Het kind is volledig Nederlands en wordt uit een vertrouwde omgeving in een wildvreemde omgeving geplaatst waar het de taal niet verstaat en de mensen niet kent. Moeilijk dit.
Laten we niet overdrijven. Dat kind is 7 jaar oud of zo? Die 7 jaar herinnert hij zich helemaal niets van. Zodra ie terug is in India, is het even wennen maar daarmee is ook alles gezegd. Ik ben zelf op m'n 7e vanuit Nederland vertrokken naar een land met een andere cultuur en taal, en herinner me ook geen worst meer van die eerste 7 jaren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:39 schreef Vivi het volgende:
Maar ik hoop dat als ik in zo'n soort gruwelijke situatie zou komen ik de kracht heb om mijn eigen belang en wensen opzij te zetten om te doen wat voor mijn kind het allerbeste is. En imo is dat niet een kind van 6 wegrukken uit zijn vertrouwde wereldje...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |