quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:33 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Dat kan in Zuidoost ook hoor...
Alleen is het dan een tandloze peuter/kleuter...
klopt. ik moedig dergelijk gedrag ook niet aan, en vind het ook betreurenswaardig, maar als de situatie zich voordoet ga ik er wel op in.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe vaak door jonge meisjes aandacht wordt aangezien voor liefde. Of hoe graag ze eigenlijk dat zouden willen en dat er daaropm maar bijfantaseren. Op die manier is het hele leven een grote ontgoocheling. En dan heb je die meiden die zeggen: we gaan er maar gewoon iets mee verdienen, dan hou ik er tenminste nog iets aan over om te compenseren voor dat klote gevoel een slet te zijn. Zo wordt je als meid al snel genoemd dus dan kun je het net zo goed gewoon echt worden. Is ook een vorm van afzetten en je wapenen tegen de buitenwereld.
Zo van: o ja??? Ben ik een slet omdat ik eigenlijk wat liefde zocht, aandacht kreeg en het gaf? Nou.... dan laat ik je wel zien wat voor een slet ik ben dan.
Dat is nog het ergste. Daar kun je een heel leven (als je het overleeft uiteindelijk) in blijven hangen. Dat is pas verspild leven.
Ik bedoel...... het is klote op die manier..... en je ziet het pas als je echt liefde hebt leren kennen.
Dan moedig je het dus wél aan en vind je het ook niet betreurenswaardig.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:38 schreef visionnaire het volgende:
[..]
klopt. ik moedig dergelijk gedrag ook niet aan, en vind het ook betreurenswaardig, maar als de situatie zich voordoet ga ik er wel op in.
nee hoor. want voor mij 10 anderen. als je naar een hoer zou gaan (stel), dan vind je haar beroep toch ook niets voor je eventuele vriendin of dochter? maar toch maak je gebruik van haar diensten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:41 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Dan moedig je het dus wél aan en vind je het ook niet betreurenswaardig.
Ik denk dat dat eerder het probleem is dan dat die meiden nou zo ubermaterialistisch zouden zijn oid ja...ben je ubermaterialistisch maar heb je wel nog een gezond zelfbeeld dan kies je ECHT wel voor een normaal bijbaantje.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:36 schreef nokwanda het volgende:
Je wil niet weten hoe vaak door jonge meisjes aandacht wordt aangezien voor liefde. Of hoe graag ze eigenlijk dat zouden willen en dat er daaropm maar bijfantaseren. Op die manier is het hele leven een grote ontgoocheling. En dan heb je die meiden die zeggen: we gaan er maar gewoon iets mee verdienen, dan hou ik er tenminste nog iets aan over om te compenseren voor dat klote gevoel een slet te zijn.
"Laat ik die vent maar in elkaar stompen, want voor mij 10 anderen!"quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:44 schreef visionnaire het volgende:
[..]
nee hoor. want voor mij 10 anderen.
je hebt het nu over strafbare feiten. je laten afzuigen door een meisje is niet strafbaar. dat is wel een klein verschil he?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
"Laat ik die vent maar in elkaar stompen, want voor mij 10 anderen!"
"Ik kan best die bank overvallen, voor mij 10 anderen!"
"Als ik die coke niet verkoop op het schoolplein, tsja, voor mij 10 anderen!"
Wat een lamlullerig excuus, gatverdamme.
En daar kun je zelf het slachtoffer van worden als je zelf uiteindelijk merkt dat jedus geen echte liefde hebt gehad. Of als je er ziek van wordt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:38 schreef visionnaire het volgende:
[..]
klopt. ik moedig dergelijk gedrag ook niet aan, en vind het ook betreurenswaardig, maar als de situatie zich voordoet ga ik er wel op in.
Je weet er anders wel veel vanafquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:44 schreef visionnaire het volgende:
ik ga niet naar hoeren
Ook niet als ze och, laten we zeggen, een jaar of 15 a 16 is?quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:47 schreef visionnaire het volgende:
[..]
je hebt het nu over strafbare feiten. je laten afzuigen door een meisje is niet strafbaar.
het heeft meer met nieuwsgierigheid te maken dan met eigenwaarde.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:48 schreef nokwanda het volgende:
En je moedigd het dan wel aan als je erop in gaat. Dat zegt ook iets over jouw eigenwaarde.
Of je zoekt een vriendje dat serieus is en genoeg poen heeft en blijft daar mede om die reden bij. Die zijn er ook genoeg maar die worden geen slet genoemd maar keurige meisjes.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder het probleem is dan dat die meiden nou zo ubermaterialistisch zouden zijn oid ja...ben je ubermaterialistisch maar heb je wel nog een gezond zelfbeeld dan kies je ECHT wel voor een normaal bijbaantje.
nee dan is het ook niet strafbaar. maar voor als je het graag wilt weten. ik heb ze liever wat ouder.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:49 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ook niet als ze och, laten we zeggen, een jaar of 15 a 16 is?
gezien jouw ondertitel kan dat ook al snel in vergelijking met jouquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:48 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Je weet er anders wel veel vanaf![]()
![]()
Aye..... je wil niet weten wat meiden van die leeftijd in de kroeg doen hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:49 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ook niet als ze och, laten we zeggen, een jaar of 15 a 16 is?
Af en toe ben ik blij dat ik die periode zo'n 10, 15 jaar geleden heb meegemaakt. Toen was een verovering nog spannend, moeilijk en de moeite waard. Dit is echt misselijkmakend. Even zuigen voor een pakje peuken en daarna weer braaf naar papa en mama toe.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Aye..... je wil niet weten wat meiden van die leeftijd in de kroeg doen hoor.
Biedt zich aan......Echt, the things I've seen![]()
ach laten we wel wezen. dit is een milieu waar de meeste meisjes niet mee te maken krijgen. we hebben het hier over de onderkant van de samenleving.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De maagdenhuisgeneratie mag trots zijn welke maatschappij hun kleinkinderen in opgroeien..
Die leggen dat verband echt niet hoor. Die kijken vanuit hun goedkoop gekochte, afbetaalde huizen met hun vut-regeling, comissariaten of dertig jaar goedbetaalde WAO kritisch naar de 'jeugd van tegenwoordig'. Die voelen echt geen schuld over de gevolgen van de vrije, multiculturele, materialistische maatschappij die zij hebben neergezet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
De maagdenhuisgeneratie mag trots zijn welke maatschappij hun kleinkinderen in opgroeien..
Ik denk dat je je daar aardig in kunt vergissen. Ook in de betere milieus is de verseksualisering van de maatschappij in volle gang en vooral daar speelt het materialisme een enorme rol. Schoolfeestjes van vroeger waren een beetje zoenen en als je heel stoer was vingeren....maar als ik de verhalen nu hoor, worden er vaak standaard neukkamertjes ingericht voor de piepjonge paartjes. En dan heb ik het over VWO-scholieren. Seks is een consumptieproduct geworden en dat merk je in alle lagen van de bevolking.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef visionnaire het volgende:
[..]
ach laten we wel wezen. dit is een milieu waar de meeste meisjes niet mee te maken krijgen. we hebben het hier over de onderkant van de samenleving.
Iets waar de maagendenhuisgeneratie het zo nodig vond zich tegen de van oudsher bestaande controle middelen te verzetten. Uniform en Kerk..quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef visionnaire het volgende:
[..]
ach laten we wel wezen. dit is een milieu waar de meeste meisjes niet mee te maken krijgen. we hebben het hier over de onderkant van de samenleving.
Vrije seks werkte bij hun best, dacht ik zo.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:
In dit opzicht kan ik het niet met je eens zijn. Deze vetgedrukte combi iig niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:20 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Die leggen dat verband echt niet hoor. Die kijken vanuit hun goedkoop gekochte, afbetaalde huizen met hun vut-regeling, comissariaten of dertig jaar goedbetaalde WAO kritisch naar de 'jeugd van tegenwoordig'. Die voelen echt geen schuld over de gevolgen van de vrije, multiculturele, materialistische maatschappij die zij hebben neergezet.
Niet perse. Doe ook heel erg veel nederlandse jongens aan mee. Ook vroeger hoor, toen ik die leeftijd had. Smeerlappen tref je overal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef speknek het volgende:
Ik denk trouwens niet dat je het echt aan die generatie kan wijten, want deze jongeren zijn meer dan waarschijnlijk tweede generatie antilliaans/surinaams/ kaapverdiaans.
neemt niet weg dat de maagdenhuisgeneratie dit wel hebben neergezet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
In dit opzicht kan ik het niet met je eens zijn. Deze vetgedrukte combi iig niet.
Ik zie dit in alle lagen van de bevolking en vooral bij juist degene die zich graag houden aan wat nu de nederlandse cultuur is.
aangenomen dat bovenstaande waar is denk ik alsnog dat we geen levensgroot probleem hebben. het kan idd klopen dat de seksuele moraal van de jeugd nu ten opzichte van 10 jaar geleden drastisch veranderd is, en dat dit in alle lagen van de bevolkiing merkbaar is. echter, als de huidige breezah generatie straks kinderen krijgt, zullen ze zich heel goed bewust zijn van deze cultuur, en zullen ze, mits ze het retrospectief als onwenselijk beschouwen alles doen om hun kinderen niet hetzelfde te laten gebeuren.hierdoor zal op een gegeven moment een equilibrium ontstaan in het handelen van de jeugd, waardoor de theorie van het hellend vlak niet van toepassing is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:24 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar aardig in kunt vergissen. Ook in de betere milieus is de verseksualisering van de maatschappij in volle gang en vooral daar speelt het materialisme een enorme rol. Schoolfeestjes van vroeger waren een beetje zoenen en als je heel stoer was vingeren....maar als ik de verhalen nu hoor, worden er vaak standaard neukkamertjes ingericht voor de piepjonge paartjes. En dan heb ik het over VWO-scholieren. Seks is een consumptieproduct geworden en dat merk je in alle lagen van de bevolking.
Ik probeer geenszins het probleem louter naar allochtonen te schuiven, als je denkt dat uit mijn stelling te kunnen halen. Het is een probleem van de hele maatschappij en die is op dit moment vrij, multicultureel en extreem materialistisch. Autochtoon en allochtoon.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
In dit opzicht kan ik het niet met je eens zijn. Deze vetgedrukte combi iig niet.
Ik zie dit in alle lagen van de bevolking en vooral bij juist degene die zich graag houden aan wat nu de nederlandse cultuur is.
Ja, maar dat zullen mijns insziens meer de randgroepen zijn die geintegreerd zijn in 'hun cultuur' dan in de onze.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:35 schreef nokwanda het volgende:
Niet perse. Doe ook heel erg veel nederlandse jongens aan mee. Ook vroeger hoor, toen ik die leeftijd had. Smeerlappen tref je overal.
jajaquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:38 schreef Solopeople het volgende:
Ik heb inderdaad het idee dat mensen van zeg maar, een generatie eerder, nu met lede ogen aanziet wat er allemaal aan het gebeuren is, en zo links en rechts hoor je toch verhalen over strenger opvoeden dan de laatste 15 jaar gebruikelijk was.
Het verbieden of zo, dat heeft in het verleden altijd zo goed vruchten afgeworpenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:36 schreef visionnaire het volgende:
echter, als de huidige breezah generatie straks kinderen krijgt, zullen ze zich heel goed bewust zijn van deze cultuur, en zullen ze, mits ze het retrospectief als onwenselijk beschouwen alles doen om hun kinderen niet hetzelfde te laten gebeuren.
LOLquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo te zien heeft Pim Fortuyn anderen op ideeen gebracht.
Ik zeg ook niet dat íedereen het nu perfect doet qua opvoeding, maar de tendens naar een strengere opvoeding is er volgens mij wel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
dan zie je weer een kind in de Supermarkt op een schap klimmen en de papa staat er dan bij en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?
Met kinderen wat afspreken, sure, waarom geen balanced score card methode?
Kinder moet je gewoon duidelijk maken wat wel en niet, en waar grenzen liggen, want die zoeken ze.
Dat wordt niet afgesproken of onderhandeld, dat wordt gezegt en er staan sancties op.
jajaquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat íedereen het nu perfect doet qua opvoeding, maar de tendens naar een strengere opvoeding is er volgens mij wel.
Volkomen mee eensch. Maar het lijkt me ook zo verdomd moeilijk, hoe zorg je ervoor dat je kind netjes opgroeit, met alle normen en waarden en toch geen outsider wordt op het schoolplein... Ik geef het je allemaal te doen hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
En dat was ook verdomt hard nodig
Allemaal heel onschuldig, SCH?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef SCH het volgende:
Wat een drukte om niks.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
En dat was ook verdomt hard nodig
Nou dat zeg ik niet maar volgens mij verandert de sexuele moraal momenteel nogal en ik weet niet of we ons daar nou zo bezorgd om moeten maken. Misschien wordt sex wel heel erg overschat.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Allemaal heel onschuldig, SCH?
wat dan wel? Je zegt toch drukte om niets?quote:
De moraal of de practijk?quote:maar volgens mij verandert de sexuele moraal
Lijkt me wel als kinderen op zo een manier met sex en vooral onveilige sex omgaan.quote:momenteel nogal en ik weet niet of we ons daar nou zo bezorgd om moeten maken.
Sex heeft zijn onschuld al lang verloren.quote:Misschien wordt sex wel heel erg overschat.
Is dat erg?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Sex heeft zijn onschuld al lang verloren.
Wel als je kijkt naar de risico's van onveilige sexquote:
Okay, dat is een groot probleem en dat is wat mij betreft een discussie op zich.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel als je kijkt naar de risico's van onveilige sex
Die analyse klopt als een bus. Wanneer je van seks een consumptieproduct maakt, moet je niet haar opkijken als het zo ook wordt gebruikt. Dat wil niet zeggen dat de omschrijvingen van de verschillende soorten party's waar dit soort zaken plaatsvinden iets is dat we maar zomaar moeten accepteren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:17 schreef SCH het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik deze ontwikkeling nou zo enorm toejuich maar volgens mij is het wel een logische ontwikkeling en vind ik het een beetje vreemd dat er ineens zo moralistisch en benepen in de nieuwsmedia over wordt gedaan.
Dat is een interessante stelling. Het exclusieve is al vele jaren van seks af, maar wanneer ik verhalen lees over meisjesveilingen, lingeriepartys en andere zaken dan denk ik dat we te ver zijn doorgeslagen.quote:Er zitten zekere kwalijke en gevaarlijke kanten aan, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant vind ik het wel een goede zaak dat het hele exclusieve van sex er een beetje vanaf wordt gehaald. Het is toch normaal om het veel en vaak te willen doen en dat ze daar tegenwoordig wat vroeger mee beginnen, ach....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |