quote:Op woensdag 23 mei 2007 04:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
[..]
Laten we niet overdrijven. Dat kind is 7 jaar oud of zo? Die 7 jaar herinnert hij zich helemaal niets van. Zodra ie terug is in India, is het even wennen maar daarmee is ook alles gezegd. Ik ben zelf op m'n 7e vanuit Nederland vertrokken naar een land met een andere cultuur en taal, en herinner me ook geen worst meer van die eerste 7 jaren.
En dan? Op straat rond laten zwerven? In een weeshuis proppen?quote:Hoeveel kinderen worden niet geadopteerd na hun 7e? Talloze. Die zijn zeker allemaal emotioneel beschadigd door die enorme schok?
Lees je in! De adoptieouders wisten er zelf niets van.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:35 schreef moussie het volgende:
[..]
ja joh, een gestolen kind legaal adopteren .. da's dan ook helemaal geen contradictie
Maar die marokkanen mogen wel allemaal terug hmm...quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Met als groot verschil dat dat kind zich in de tussentijd enorm ontwikkeld heeft. De taal geleerd, opgegroeid in het land. Vriendjes, school. Nu teruggaan zou een emotionele en culturele schok zijn. Bovendien hebben wat 'oudere' kinderen niet meer het enorme taallerend vermogen van kleine babies, dus hun nieuwe taal oppikken zal lastig zijn.
Het belang van het kind lijkt me het enige redelijke criterium anders. Beide ouderparen hebben emotioneel "recht" op dat kind. Maar waar is het kind uiteindelijk beter af? In de sociale onderklasse van India of in een modaal gezin in Nederland? En dan niet alleen nu, maar ook in de toekomst?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:05 schreef milagro het volgende:
Deels crosspost uit OUD
Wat nu met de peuter Madeleine McCan, waarvan er nu berichten zijn dat ze in Marokko gezien is, als zij pas over 2 jaar teruggevonden wordt in idd een Marokkaans bergdorp, Berbers sprekend en traditioneel gekleed, ook maar daar laten dan?
We leven allemaal zooooooooo mee met de ouders, want stel je toch eens voor, je moet er toch niet aan denken, die arme arme arme ouders, dat verdriet, die onzekerheid, mijn god, je kan toch geen nacht meer slapen als je niet weet waar je kind is, of het nog leeft........
Nou, over 2 jaar kunnen de ouders maar beter , in het belang vh kind ophouden met zoeken en hopen, want stel dat ze het kind gezond en wel vinden, dan zou het haar hele leventje maar op de kop zetten.
dus als mijn 2 of 3 jarig kind geroofd en doorverkocht wordt aan een kinderloos miljonairsechtpaar uit een westers land, en ik na 2 jaar van de politie te horen krijgt dat mijn kind daar leeft , gezond en wel, op de kleuterschool gaat, Engels/Frans/Duits of Italiaans praat nu, dan moet ik er maar afstand van doen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het belang van het kind lijkt me het enige redelijke criterium anders. Beide ouderparen hebben emotioneel "recht" op dat kind. Maar waar is het kind uiteindelijk beter af? In de sociale onderklasse van India of in een modaal gezin in Nederland? En dan niet alleen nu, maar ook in de toekomst?
En ja, voor de biologische ouders is dat minstens net zo erg als voor de adoptie ouders. Dus als het kind hier zou blijven, moet er een manier gevonden worden voor de biologische ouders om hun kind te zien en er een band mee op te bouwen. Desnoods op kosten van de staat wmb.
Het voorbeeld dat jij aanhaalt, kan wmb op dezelfde manier worden bekeken. Waar is het kind beter af? in een Marokkaans Berberdorp of in een modaal gezin in Nederland?
Nee, dat zeg ik nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:20 schreef milagro het volgende:
[..]
dus als mijn 2 of 3 jarig kind gerooft en doorverkocht wordt aan een kinderloos miljonairsechtpaar uit een westers land, en ik na 2 jaar van de politie te horen krijgt dat mijn kind daar leeft , gezond en wel, op de kleuterschool gaat, Engels/Frans/Duits of Italiaans praat nu, dan moet ik er maar afstand van doen?
Want ik leef van een minimaal inkomen hier als alleenstaande moeder, en die ouders hebben mijn kind veel meer te bieden, financieel?
je leest selectief.quote:En nogmaals , de ouders van Madeleine moeten na pak em beet anderhalf jaar beter maar ophouden met zoeken? Want god verhoede , ze zouden hun kind maar vinden?
Het adoptiebureau wist er wel degelijk van inderdaad. Maar de ouders niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:25 schreef yvonne het volgende:
De adoptie ouders wisten van niks, en het adoptie bureau?
even wat opgezocht:
Arrestatie
De zaak kwam in een stroomversnelling toen in mei 2005 de Indiase politie een bende kidnappers arresteerde. Tijdens de verhoren bekenden ze gestolen kinderen aan een kindertehuis te hebben verkocht.
Volgens politierapporten die Netwerk in handen kreeg, is gebleken dat de afstandsverklaring van hun adoptiekind is vervalst en de familieachtergronden zijn verzonnen.
Wie controleert de adoptie bureaus eigenlijk?
Er verdwijnen jaarlijks wereldwijd duizenden kinderen en die verdijnen allemaal in de kookpot van de heks van de Efteling?!
Ze zullen wel ergens blijven niet...?
Stichting Mei Ling,
je moet wel eerst donateur worden.
Eerst donateur worden - dan pas rapport insturen
Mensen die via Meiling willen adopteren, moeten eerst donateur worden van de Stichting Meiling. Pas dan kunnen ze bemiddeld worden. Dit betekent dat mensen eerst een inschrijfformulier moeten invullen en opsturen. Pas als dat goed geregeld is, gaat het rapport door naar onze centrale intake
verder:
Verklaring bestuur bij aankondiging uitzending Netwerk
Het bestuur van Meiling is op de hoogte van de vermeende kinderontvoering zoals die in de Indiase pers is beschreven. Meiling bemiddelt al jaren voor Indiase kinderen die voor buitenlandse adoptie naar Nederland in aanmerking komen. De kinderen waarvoor Meiling heeft bemiddeld, hebben allen een juridische procedure doorlopen waarbij de Indiase kinderbescherming en rechtbank de adoptie langdurig en zorgvuldig getoetst en goedgekeurd hebben.
Nadat Meiling de verhalen rondom deze zaak ter oren is gekomen, is contact opgenomen met de autoriteiten in India, de Nederlandse ambassade aldaar, het ministerie van Justitie en collega bemiddelaars binnen Euradopt. Meiling volgt de ontwikkelingen op de voet en heeft geen medewerking aan deze reportage willen verlenen omdat deze een gezin kwetst en als zodanig geen enkele bijdrage levert aan een oplossing.
Het bestuur van de stichting Meiling
Ik weet het niet, het lijkt me een goede "markt" vraag en "aanbod"
"ophouden met zoeken"? Ze hebben het al gevonden. Het naar huis nemen zou zijn leven op z'n kop zetten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:05 schreef milagro het volgende:
Deels crosspost uit OUD
Wat nu met de peuter Madeleine McCan, waarvan er nu berichten zijn dat ze in Marokko gezien is, als zij pas over 2 jaar teruggevonden wordt in idd een Marokkaans bergdorp, Berbers sprekend en traditioneel gekleed, ook maar daar laten dan?
We leven allemaal zooooooooo mee met de ouders, want stel je toch eens voor, je moet er toch niet aan denken, die arme arme arme ouders, dat verdriet, die onzekerheid, mijn god, je kan toch geen nacht meer slapen als je niet weet waar je kind is, of het nog leeft........
Nou, over 2 jaar kunnen de ouders maar beter , in het belang vh kind ophouden met zoeken en hopen, want stel dat ze het kind gezond en wel vinden, dan zou het haar hele leventje maar op de kop zetten.
Waarom zou je een band houden met een kind dat je nooit meer de jouwe kan noemen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet
Als jouw kind geadopteerd zou zijn door een miljonairskoppel in een westers land, heeft jouw kind in Nederland ook nog steeds de mogelijkheden om een goede opleiding te volgen en een toekomst op te bouwen, ook al ben jij geen miljonair. Dit kind zal in India beduidend minder kansen hebben dan in Nederland. De belangen van de ouderparen in dit verhaal zijn aan allebei de kanten hetzelfde en voor 1 van de 2 zal dit eindigen in een absolute nachtmerrie.
[..]
je leest selectief.Natuurlijk moeten de biologische ouders de kans krijgen om een band met hun kind op te bouwen. En om diezelfde reden moeten de ouders van Madeleine niet ophouden met zoeken...
Al is het maar om aan de onzekerheid een eind te maken en te weten wat er met hun kind gebeurd is.
ach.. zomaar een idee: om dat kind als het zelf kan beslissen op zijn minst goed geïnformeerd te hebben? Om te zorgen dat in iedergeval de biologische ouders weten dat het goed gaat met hun kind?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Waarom zou je een band houden met een kind dat je nooit meer de jouwe kan noemen?
Is dat in het belang van de ouder?
Er op een afstandje naar mogen kijken, hoe anderen jouw destijds gestolen kind groot brengen?
Nee hoor.. niet enkel scholing. In staat zijn je kind te eten te geven is er ook zo éénquote:Ga je nu ook stellen dat alle minder bedeelde ouders in landen waar scholing op een lager niveau staat, of goede scholing niet betaalbaar is voor de minder bedeelden, beter maar hun kinderen ter adoptie kunnen geven?
Is het dan enkel de scholing die de doorslag geeft?
nee, dat kunnen ze nietquote:Kunnen minder bedeelden hun kinderen geen prima leven geven, ondanks de mindere scholing?
Ken je de situatie in India een beetje? Je weet wel.. het land waar het kastenstelsel officieel is afgeschaft, maar in de praktijk wel degelijk nog gewoon functioneert.. het land waar kinderen met honden trouwen als de ouders denken dat het door de duivel bezeten is etc....quote:Is minder kansen al genoeg om zo te denken?
Wat als dat zo is, dan zijn er nog een heeeeeeeeeeeeeleboel kinderen te roven, hoor, of vrijwillig af te staan als je dat minder akelig vindt
nogal jaquote:Ik voel een missie opkomen, (kans)arme ouders waar ook ter wereld overhalen hun kids af te staan .^O^
Ik wil niet mee!!!!!!!!, niet zeuren, je leven is kansloos zonder middelbare opleiding 1000-en km verwijderd van huis en haard en moederschoot en de veilige armen van je papa.... en ouders, doe niet zo grenzeloos (hihihi) egoistisch!!!!!!! Sta je kind af, want met jullie in dit land wordt het nooit wat.
Ja, nee , milagro, nu ben je flauw bezig!!!!!!!!
het egoisme van moeders is walgelijkquote:Nee, hoor, ik redeneer gewoon puur rationeel en in het belang van het kind
Ouders van Madeleine, jullie hebben nog 11 maanden om je kind te vinden, daarna is niet langer in het belang van jullie kind om het te vinden, wel voor jullie, dan weten jullie tenminste dat het nog leeft en veilig is, maar daar houdt het dan ook op .... het is maar dat jullie het weten, hè, kun je je er al vast op instellen![]()
dit zinnetje trouwens...quote:
Dat heeft er mijns inziens niets mee te maken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
Maar waar is het kind uiteindelijk beter af? In de sociale onderklasse van India of in een modaal gezin in Nederland?
euhm, en hoe kom je aan het idee dat de biologische ouders sociale onderklasse zijn .. ? Die mensen hebben jaren gezocht, er al hun geld aan besteed, het simpele feit alleen al dat ze voldoende geld hadden om dat te doen verteld toch wel dat ze zeker niet bij de allerarmsten onderaan de ladder horen ..quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:13 schreef teamlead het volgende:
Maar waar is het kind uiteindelijk beter af? In de sociale onderklasse van India of in een modaal gezin in Nederland? En dan niet alleen nu, maar ook in de toekomst?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:48 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, en hoe kom je aan het idee dat de biologische ouders sociale onderklasse zijn .. ? Die mensen hebben jaren gezocht, er al hun geld aan besteed, het simpele feit alleen al dat ze voldoende geld hadden om dat te doen verteld toch wel dat ze zeker niet bij de allerarmsten onderaan de ladder horen ..
en de toekomst .. tja, India heeft een snel groeiende economie en of je over 20 jaar met je bruine velletje beter af bent in India of hier in Nederland moet je nog maar afwachten
bronquote:Nadat de vader zijn baan had verloren en de familie 'Kajendran' haar bezittingen moest verkopen, werd de zoektocht gestaakt.
HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
dit zinnetje trouwens...
Het belang van de ouders is niet relevant in dit verhaal. Dat je een kind gebaard hebt, maakt het nog niet je eigendom. We hebben het verdorie niet over een gestolen auto
wil je het nu niet snappenquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef milagro het volgende:
[..]
HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
deze ouders is de kans om daadwerkelijk ouder te zijn ontnomen!!!!!!!!!! hun kind is geroofd!!!!!!!!!!!
ga je dat nu tegen de moeder zeggen dan "ja uuuh, je hebt je kind enkel gebaard, dat maakt je geen moeder!!!!"![]()
de ouders hebben anderhalf jaar dit kind bij zich gehad!!!!!!!!!
wanneer mag je je in godsnaam dan ouder noemen?
Wat wil jij dan? Dat kind aan de haren naar " huis" slepen omdat hij daar hoort?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef milagro het volgende:
[..]
ga je dat nu tegen de moeder zeggen dan "ja uuuh, je hebt je kind enkel gebaard, dat maakt je geen moeder!!!!"![]()
Dat denk ik niet, die heeft tenminste nog een opleiding gehad.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
wil je het nu niet snappen![]()
dat kind is in India kansloos
dan kun je wel blaten over de rechten van de ouders, maar de ouders zijn in dit geval altijd minder belangrijk dan het kind
Waar haal je dat vandaan?Beetje stereotyp beeld dat je hebt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan kun je wel blaten over de rechten van de ouders, maar de ouders zijn in dit geval altijd minder belangrijk dan het kind
Iddquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:04 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Dat kind aan de haren naar " huis" slepen omdat hij daar hoort?
Het is niet alsog het hier een weesje of een straatkind betreft. .... het is een gejatte PEUTER (1.5 jaar)quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
En dat is het beste voor het kind?
euhm ja, daar staat dat ze toen de zoektocht moesten staken omdat manlief werkloos werd en ze hun bezittingen moesten verkopen .. maar waar lees jij dat die man nog steeds werkloos is en cq zijn kind(eren) niet kan voeden, naar school sturen etc ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
[..]
bron
in India zonder baan en zonder bezittingen ben je gewoon zwaar de sjaak hoor
en hoe kom je aan dat idee .. wie weet is die met zijn bruine velletje hier in Nederland wel kansloos terwijl die daar een prachtig leven zou hebben ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:55 schreef teamlead het volgende:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:07 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?Beetje stereotyp beeld dat je hebt.
Maar laten we alle kinderen van alleenstaande bijstandsmoeders in nederland dan ook gewoon uit de ouderlijke macht zetten..
[..]
Idd
quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:19 schreef moussie het volgende:
[..]
en hoe kom je aan dat idee .. wie weet is die met zijn bruine velletje hier in Nederland wel kansloos terwijl die daar een prachtig leven zou hebben ?
http://www.netwerk.tv/quote:ze wonen in een arme wijk van Madras
Als de ouders hun kind hadden opgegeven voor adoptie hadden ze inderdaad gedacht dat het elders beter op zou groeien.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
Goh, iemand die het met me eens isquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
dit zinnetje trouwens...
Het belang van de ouders is niet relevant in dit verhaal. Dat je een kind gebaard hebt, maakt het nog niet je eigendom. We hebben het verdorie niet over een gestolen auto
Yvonne, je bent nu echt een beetje aan het doorslaan, natuurlijk mag kinderroof nooit, onder geen enkele omstandigheid. Feit blijft echter dat de situatie is zoals ie nu is, en om dat kind als voorbeeld te stellen vind ik niet terecht. Als ik denk hoe erg ik aan mijn moeder hing op mijn 9e, als iemand me daar had weggehaald...quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als de ouders hun kind hadden opgegeven voor adoptie hadden ze inderdaad gedacht dat het elders beter op zou groeien.
Echter, deze keuze hebben ze niet gemaakt,
het kind is geroofd en nu maken wij de keuze wel voor hun dat het kind kansloos zou zijn in India?!
Er worden jaarlijks!!! ontelbare kinderen geroofd! Ook uit Europa, goed georganisserd, je geeft hiermee het signaal af dat kinderroof voortaan kan en mag.
Hé, die rovers doen goed werk hoor!
Wat een ontieglijk domme visie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:32 schreef Gia het volgende:
Als die ouders in India genoeg verdienen om dit kind een goede kans te geven, dan moet ie maar terug. Als die ouders de middelen niet hebben om dit kind een goede toekomst te bieden, dan moet hij maar hier blijven.
aah, dat had ik dus niet gezien .. en vanavond verder over meer misstanden bij Meiling, nou nou, daar gaat dus blijkbaar een beerput open en is dit maar de eerste van vele zaken ..quote:
Wat loop jij vreselijk kinderachtig te trollen de laatste dagen zeg, ben je ongesteld of zo?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:04 schreef Xith het volgende:
[..]
Maar die marokkanen mogen wel allemaal terug hmm...
Trek het nou niet uit de context.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een ontieglijk domme visie.
Die ouders zitten hier niet in het beklaagdenbankje, die ouders hoeven niet goed ouderschap te bewijzen!!!!!!
Hun kind is GEROOFD, uit zijn bedje GEJAT en nu ze hem na jaren weer vinden wordt er alleen gekeken naar geld?
Of die ouders geld hebben of niet is volledig irrelevant. Als mijn kind door Oprah Winfrey gejat wordt is het financieel vast stukken beter af. Maar het is nog altijd MIJN KIND. En dat er dan in financiële zaken getreden gaat worden voor ik het terugkrijg is uiteraard schandalig.
Daarom vind ik ook dat dat onderzocht moet worden. Als de ouders zo arm zijn dat dit jochie vanaf zijn 10de moet gaan werken, wat daar veel voorkomt, lijkt het me niet goed om hem daar naartoe te sturen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dat had ik dus niet gezien .. en vanavond verder over meer misstanden bij Meiling, nou nou, daar gaat dus blijkbaar een beerput open en is dit maar de eerste van vele zaken ..
kijk, ik vind dus ook dat het belang van het kind voorop staat, uiteraard, maar om zomaar zonder meer te stellen dat het kind daar kansloos zou zijn en het hier beter heeft dus maar hier moet blijven vind ik wel wat ver gaan .. zoals al aangehaald door anderen, feitelijk legaliseer je dan mensenhandel
Bot gezegd hebben wij niks te willen, omdat het kind gewoon van zijn biologische ouders is. Die mogen over hem beslissen. En ergens neem ik aan dat als het echt zo slecht zou zijn dat hij in deze situatie terecht zou komen, ze hem wel in Nederland zouden laten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef Gia het volgende:
Dit willen we toch niet!!
Ach, dat weet ik niet. Als dit is wat daar als 'normaal' gezien wordt! Misschien willen ze hem daarom wel juist terug. Hij is tenslotte al (bijna) 8. Nog effe en hij brengt geld binnen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bot gezegd hebben wij niks te willen, omdat het kind gewoon van zijn biologische ouders is. Die mogen over hem beslissen. En ergens neem ik aan dat als het echt zo slecht zou zijn dat hij in deze situatie terecht zou komen, ze hem wel in Nederland zouden laten.
natuurlijk niet .. maar er bestaat dus ook nog de mogelijkheid om de stichting die de papieren van dit kind onvoldoende gecontroleerd heeft (ben wel benieuwd nu naar de uitzending vanavond) te laten betalen voor de opleiding van het kind daar ? Ik bedoel maar, het blijkt een vaste kring te zijn, de kidnappers, het kindertehuis en deze stichting .. en ergens komt het geld vandaan om de kinderen van de kidnappers te kopen toch, dus laat die maar de geleden schade op de een of andere manier vergoedenquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat dat onderzocht moet worden. Als de ouders zo arm zijn dat dit jochie vanaf zijn 10de moet gaan werken, wat daar veel voorkomt, lijkt het me niet goed om hem daar naartoe te sturen.
Als de ouders dit kind normaal naar school kunnen sturen, met een vervolgopleiding, dan denk ik dat er geen enkele reden is om het kind niet terug naar zijn ouders te laten gaan. Taal leren ze op die leeftijd binnen een jaar, spelenderwijs.
http://www.indianet.nl/ao-kiarb.html
Dit willen we toch niet!!
En in India denken ze dat wij het als normaal zien om kinderen bij hun ouders vandaan te jatten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, dat weet ik niet. Als dit is wat daar als 'normaal' gezien wordt!
Ja hoor, ze hebben hemel en aarde bewogen, al hun geld, bloed, zweet en tranen erin gestoken alleen maar om hem als arbeidskracht terug te krijgen. Denk je dan niet dat het logischer zou zijn als ze een stuk of wat nieuwe kindjes hadden gemaakt? Als het om het geld gaat was dat vast véél goedkoper geweest.quote:Misschien willen ze hem daarom wel juist terug. Hij is tenslotte al (bijna) 8. Nog effe en hij brengt geld binnen.
In Netwerk het tweede deel van een tweeluik over adoptie. Gisteren werd bekend dat India een adoptiekind uit Nederland terugeist. In het onderzoek naar de verdwijningszaak, stuitte Netwerk op meer misstanden rondom adopties. Hierbij zou betrokken bemiddelingsbureau Meiling ook bemiddeld hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:25 schreef yvonne het volgende:
De adoptie ouders wisten van niks, en het adoptie bureau?
even wat opgezocht:
Arrestatie
De zaak kwam in een stroomversnelling toen in mei 2005 de Indiase politie een bende kidnappers arresteerde. Tijdens de verhoren bekenden ze gestolen kinderen aan een kindertehuis te hebben verkocht.
Volgens politierapporten die Netwerk in handen kreeg, is gebleken dat de afstandsverklaring van hun adoptiekind is vervalst en de familieachtergronden zijn verzonnen.
Wie controleert de adoptie bureaus eigenlijk?
Er verdwijnen jaarlijks wereldwijd duizenden kinderen en die verdijnen allemaal in de kookpot van de heks van de Efteling?!
Ze zullen wel ergens blijven niet...?
Stichting Mei Ling,
je moet wel eerst donateur worden.
Eerst donateur worden - dan pas rapport insturen
Mensen die via Meiling willen adopteren, moeten eerst donateur worden van de Stichting Meiling. Pas dan kunnen ze bemiddeld worden. Dit betekent dat mensen eerst een inschrijfformulier moeten invullen en opsturen. Pas als dat goed geregeld is, gaat het rapport door naar onze centrale intake
verder:
Verklaring bestuur bij aankondiging uitzending Netwerk
Het bestuur van Meiling is op de hoogte van de vermeende kinderontvoering zoals die in de Indiase pers is beschreven. Meiling bemiddelt al jaren voor Indiase kinderen die voor buitenlandse adoptie naar Nederland in aanmerking komen. De kinderen waarvoor Meiling heeft bemiddeld, hebben allen een juridische procedure doorlopen waarbij de Indiase kinderbescherming en rechtbank de adoptie langdurig en zorgvuldig getoetst en goedgekeurd hebben.
Nadat Meiling de verhalen rondom deze zaak ter oren is gekomen, is contact opgenomen met de autoriteiten in India, de Nederlandse ambassade aldaar, het ministerie van Justitie en collega bemiddelaars binnen Euradopt. Meiling volgt de ontwikkelingen op de voet en heeft geen medewerking aan deze reportage willen verlenen omdat deze een gezin kwetst en als zodanig geen enkele bijdrage levert aan een oplossing.
Het bestuur van de stichting Meiling
Ik weet het niet, het lijkt me een goede "markt" vraag en "aanbod"
Als die mogelijkheid bestaat, dan lijkt me dat ook een goede oplossing. Moet uiteraard wel controle erop zijn dat het kind inderdaad naar school mag/gaat. Ik vind niet dat je een kind, dat buiten zijn schuld om, een leven volgens Nederlandse maatstaven gewend is, terug kunt gooien in een armoedig bestaan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
natuurlijk niet .. maar er bestaat dus ook nog de mogelijkheid om de stichting die de papieren van dit kind onvoldoende gecontroleerd heeft (ben wel benieuwd nu naar de uitzending vanavond) te laten betalen voor de opleiding van het kind daar ? Ik bedoel maar, het blijkt een vaste kring te zijn, de kidnappers, het kindertehuis en deze stichting .. en ergens komt het geld vandaan om de kinderen van de kidnappers te kopen toch, dus laat die maar de geleden schade op de een of andere manier vergoeden
Ik ga nog erger doorslaan, sue me.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Yvonne, je bent nu echt een beetje aan het doorslaan, natuurlijk mag kinderroof nooit, onder geen enkele omstandigheid.
De biologische ouders hierheen halen zoals Gia zei, voor een vorm van co-ouderschap lijkt me idd nog de beste oplossing voor het kind.
Dat zeg ik later toch ook!quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:11 schreef yvonne het volgende:
Ah ja, we halen de biologische ouders naar hier, we roven eerst het kind en daarna halen we ouders, mensen die al eeuwenlang hun roots daar hebben hier naartoe.
Waarom die hollandse bleekneusjes niet daarheen?
Veel plezier.quote:Ik ga buitenspelen
Dat is dezelfde dooddoener die duizenden vaders bij hun kinderen vandaan houdt, alleen omdat ze een secreet van een moeder hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:12 schreef Dodecahedron het volgende:
Absoluut niet in het belang van het kind om hem terug te sturen.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Gia het volgende:
Ik vind niet dat je een kind, dat buiten zijn schuld om, een leven volgens Nederlandse maatstaven gewend is, terug kunt gooien in een armoedig bestaan.
Ja, klopt. Maar niet als zijn ouders zijn opleiding niet kunnen betalen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet dat veel 'kennisbanen' vanuit Nederland verdwijnen naar India? Dus niet gewoon leren ballen naaien of T-Shirts, maar webdevelopment en ander ICT werk... Het valt nog te bezien waar het kind economisch het beste af is de komende decenia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |